Hey lieve meiden, hier ook weer een reactie van mij. Ben erg druk geweest de afgelopen dagen. Wel geprobeerd alles bij te lezen, maar het is echt veel als je even niet geweest bent. @Remmar, ik ben ook nog steeds erg moe hoor. Heb ook een dreumes rond lopen van 1,5. Dus ik ben echt kapot 's avonds. Ik ga lekker vroeg mn bedje in altijd, dus ook weinig tijd om dan nog te reageren. @Mamalieske, heel veel sterkte vandaag meid. Ik ga heel hard voor je duimen.! Dikke knuff.. @kinderwagen, wij gaan de maxicosi mura 3 bestellen. Ik werk natuurlijk in een babyzaak en zie echt heel veel wagens. Deze vonden wij het best voor ons. De wagen die bij je past is zo persoonlijk. En ook hoeveel geld je wilt uitgeven, want het is verschrikkelijk duur allemaal. Wie trouwens van shoppen houdt en graag korting wilt....woensdagavond 3 december vanaf 17:00 15 % korting op alles, behalve de boeken. Bij Prenatal. Is toch altijd leuk meegenomen. Ik moet zo weer naar de therapeut voor mn rug en bekken. Ik hoop dat ie me nou eindelijk eens gaat masseren. Heb ik wel verdiend dacht ik zo..! Iedereen een dikke knuff... Volgende x probeer ik weer op iedereen te reageren.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Marloes22 ~ 2de kindje ~ :-# * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ : * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje, tweeling : 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje * Tinke ~ PZH ~ BV :-# 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 61mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 5 geen idee, 9 jongens, 7 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 9 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 7 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 2 december: Webmiertje, 3e afspraak vk ~ Houmar, controle vk + echo, 8:00 uur * 3 december: Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling)~ EvaZ, afspraak vk * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) ~ MamaSuusjuh, afspraak vk, 18:30 uur * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn)~ Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20:40 uur ~ Miesje24, 2e controle vk * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk ~ Lana81, controle VK, 8.50 uur ~ Sheila82, controle vk + 20 weken echo (19,4 wkn) * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk~ Sinada, pretecho oja en ook mannetje jarig! * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 13 december: Manny, geslachtsbepaling, 15:30 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur ~ Sinada, controle Vk * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo~ Me78, 20 wkn echo, 9.30 uur. * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4de controle VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur ~ Horselover, 20 weken echo ~ EvaZ, 20 wkn echo ~ Kaatjek, afspraak 20 wkn echo. * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 23 december: Manny, 20 wkn echo, 9.00 uur ~ Rian, afspraak huisarts (vk) 8.00 uur * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur ~ Sabrina1984, 20 weken echo, 15:30 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 2 januari: Miesje24, 20 weken echo ~ Tinke, afspraak vk, * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 8 januari: Tinke, afspraak geslachtsbepaling * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ Kaatjek, je 20 wkn echo staat ertusssen @Tinke, heb je uitrekendatum veranderd en je afspraken erbij gezet
mijne heeft wel een zwenkwiel, maar helemaal plat kan ie niet. ik dacht dat die met vast wiel een ander model is, dwz terrain ipv urban jungle. en dus die echt hele oude (meer dan 10 jaar) er is mij verteld dat wandelwagens nooit plat genoeg kunnen voor een pasgeborene... daarom ook die wiegjes die erop kunnen. maar goed, uiteindelijk weet ik het ook niet precies... misschien is er een uitgevonden. maar hij is zo omgebouwd tot het wiegje hoor, echt een werkje van niets. wij gebruikten het wiegje ook vaak als reiswieg als we bij mensen op bezoek waren, en de eerste weken om bij ons op de kamer te slapen. dus zowieso erg handig om te hebben. die stokke lijkt me persoonlijk niets, ziet er zo raar en uit balans uit. maar smaken verschillen... en het lijkt me inderdaad een echte stadswagen!
he bah! wat balen zeg.... (maarja, alles voor het goede doel he?! hihi.. of kun je dat niet meer zo zien!?) Maar ik kan het me helemaal voorstellen hoor dat je je zo verveeld! Ben benieuwd hoe de therapie zal gaan! Hoop echt voor je, dat t helpt.. iig dikke knuff voor je! Ben zelf sinds vorige week weer langzaam aan begonnen met werken.. wel weer lekker hoor! (heb dus ook een hele tijd thuis gezeten.. dus kan me voorstellen hoe je je voelt...!) @ coupie: Jemig, ik zou het zo verder ook niet weten.. ff bij je vk neerleggen, zou ik zeggen! en heb gehoord dat gaviscon goed helpt! en dat je dat ook rustig mag gebruiken.. (maar kan me voorstellen dat je dit niet prettig vind...)
Misschien toch maar een overweging om Rennie of Gaviscon te gaan gebruiken .. ben gewoon een beetje huiverig voor alles bij deze zwangerschap Stokke: Deze is idd erg prijzig en zoals ik net heb gelezen van Remmar moeten wij er maar eens goed over nadenken of het deze word. We hebben eerlijk gezegd ook niet echt veel tijd ervoor uit getrokken om echt te gaan kijken. Volgens mij bij de 3e kinderwagen in de winkel kwamen we uit bij de Stokke en ik vond het design erg mooi ... maar er is idd weinig laadruimte, aangezien ik vaak te voet ergens heen ga (woon bijna midden in de stad). Verder trekken wij er ook vaak op uit door een boswandeling te maken. Hmmm, het antwoord heb ik eigenlijk dus al
Ooh ja, ik ben benieuwd wat jullie zoal doen om de dag door te komen thuis? Ik heb vandaag vrij en ik zit nog steeds in mijn pyama rond te dwarrelen in huis . Mijn vriend is werken en komt vanavond pas laat thuis. Dus zal ook alleen moeten eten ... was aan het denken om pizza te gaan bestellen =P~ Mag er tijdens de zwangerschap gewoon tonijn gegeten worden (uit blik of op pizza)? Ik krijg echt de raarste verhalen te horen van collega's en kennissen over wat wel en niet mag. Ik ben normaal helemaal gek op een stokbroodje brie, maar ik durf door al die gruwel verhalen niks te eten Mijn vriend die vind alles best en zijn motto tijdens deze zwangerschap is dan ook 'beter voorkomen'. Heeft er trouwens al iemand last van nesteldrang? Zo ja, kun je me dan een beetje virtueel doorgeven . Ik heb totaal geen zin om iets aan het huishouden te doen. Echt erg en keer op keer wordt ik boos op mezelf maar dat haalt ook niks uit. Ik kan ivm met mijn bekken niet eens de stofzuiger oppakken zonder gekraak van mijn botten te horen. Hoe doen jullie dit?
Remmar: dank je wel, lief van je Hoop ook echt dat de therapie aan gaat slaan, maar heb nog steeds de instelling alles voor het goede doel hoor! hiihi Coupie; als je van boswandelingen houdt, moet je de stokke echt niet doen meis, die kan dat echt niet aan! succes met kiezen!
coupie, tonijn en brie mag je gewoon eten hoor meis, brie in de winkels in nederland is nooit met rauwmelkse kazen, alleen de verse brie bij een traiteur moet je mee op passen, zoalng er geen au lait cru opstaat is het geen probleem! ik heb erg last van nesteldrang! hahaha ach wil iig in maart alles klaar hebben, dan is er rust in de tent!
mijn man is trouwens mijn reddende engel in het huishouden! even tussendoor... HET IS EEN GEWELDIGE KEREL! hihihi
Hee dames! Wat hebben jullie veel gekletst de afgelopen dagen! Ben erg druk geweest dus heb niet eerder kunnen reageren. Allereerst Mamalieske heel veel sterkte en succes vandaag! We denken aan je. Wij hebben afgelopen zaterdag de kinderkamer besteld! We zijn naar de Babydump geweest, en m daar uitgekozen. Zal binnenkort even een foto plaatsen. Helemaal onze smaak, lekker simpel, modern, robuust! Ze hadden daar ook vreselijk veel kinderwagens staan, maar daar kon ik me echt niet meer toe zetten... Al die verschillende types, merken, vormen... wordt er al moe van als ik er aan denk! Daar gaan we een andere keer wel naar kijken! Morgen krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning, dus zal de komende tijd nog minder online kunnen zijn... Zal af en toe wel meelezen! Iedereen met afspraken vandaag succes en veel plezier!
Nee, echt niet! Ik heb er een rondje mee gelopen, wat een instabiel ding! Lijkt wel zo'n bagagekarretje dat je op sommige luchthavens zit, hihi! Comfort is uiteindelijk belangrijker dan design.
Dank je wel voor je reactie! ik ga zo boodschappen doen denk dat ik maar meteen een broodje brie ga halen Ik wou dat ik zo was qua nesteldrang, bij ons is de babykamer bij lange na niet af. We zijn nog niet eens begonnen om de muren op te knappen en te verven haha Ben blij voor je dat je zo'n lieve man hebt die je in huis helpt, dat kunnen we nu allemaal wel gebruiken Ik wilde pizza bestellen voor vanavond en zag op hun site het volgende staan over de kaas die hun gebruiken op de pizza. Toen ik belde om te vragen of het gepasteuriseerd was, had die man aan de lijn gezegd dat hij dat niet kon lezen op de verpakking Zal ik dan maar een pizza zonder kaas bestellen? Alle pizzas van New York pizza worden met 100% mozzarella bereid. wij kiezen, heel bewust, voor een 100% natuurzuiver product. Onze mozzarella komt van de melk van koeien die vrijuit grazen in de weiden van de Antwerpse kempen. De kaas wordt vervolgens vers gemaakt, zonder enige toevoeging van bijvoorbeeld zetmeel of conserveringsmiddelen, wat elders wel vaak gebeurt. Wij kiezen voor vers en puur natuur, en dat proef je!
Alle mozarella is gemaakt van gepasteuriseerde melk! Bovendien wordt het verhit. Maar het valt dus niet onder de zachte ruawmelkse kaasjes! In Nederland staat er vaak niet op de ingredientenlijst: gepasteuriseerde melk, maar als het rauwmelks is MOET dit er wel opstaan. Als er dus bij de ingredienten "melk" staat, kan je ervan uitgaan dat het om gepasteursieerde melk gaat.
oei dat is minder ja! had ik ook niet verwacht, maar we gaan wel posi blijven he!! beter voorzorg nemen dan maar...xx
Marloes22, 2de echo Webmiertje, pretecho Ria32, afspraak vk, 10:40 uur Natasssie, afspraak vk en geslachtsbepaling Veel plezier/ succes meiden, we horen wel hoe het is geweest... Spannend! Ik heb nog een klein vraagje, ik ben toen ik 8 weken was naar de vk geweest en heb toen een echo gehad om te kijken hoe ver ik was. Toen ik 12 weken was ben ik geweest en heb ik alleen het hartje gehoord. a.s. donderdag moet ik weer.... (16 weken) zou ik dan een echo krijgen? Ik hoop er zo op! Zou echt een tegevaller zijn als het niet zo was... Ik wil er eigenlijk gewoon vanuit gaan dat het niet zo is, dan kan het alleen maar meevallen, maar dat valt niet mee...
hallo dames ik heb ontzettend last van de onderrug.. met alles.. lopen bukken enzv. is dat normaal? of moet ik daarvoor de vk bellen?
Dames allemaal bedankt dat jullie aan ons dachten, we waren vanochtend al vroeg uit de veren en onderweg eerste Isa weg brengen die 2 daagjes bij mijn moeder zal blijven zodat ze de nodige aandacht gaat krijgen die ze verdient. En toen sloten we achter aan in de file rondom Eindhoven. Uiteindelijk keurig ruim op tijd bij het DC, waar we allebei bloed moesten laten prikken, heeeel spannend voor manlief die dit de laatste 16 jaar ofzo niet had gehoeven Toen hebben we nog ff moeten wachten en in die tijd zagen we 3 dames voorbij komen die allemaal de punctie hadden gehad, de een was nog witter als de ander na afloop en 1 dame stond zelfs buiten te . Dat gaf dus weinig hoop ik dacht meteen ooh ooh dat wil ik niet zo hoor. Keurig om 9.30 uur aan de beurt de gyn kwam ons halen die had me al zien zitten in de wachtkamer, eerste werd de papierhandel doorgenomen of we straks het geslacht enz wilde weten (weet je dan 100% zeker ivm het chromosoomonderzoek) en toen mocht ik op de tafel gaan liggen, de assistente en gyn waren erg lief en rustig dus er was niet echt een gespannen sfeertje ofzo het leek tot dan toe een normale echo. Buik werd schoongemaakt met alcohol *brrrr koud* en de naald en spuit werden voor de dag gehaald vanaf dat moment heb ik niet meer gekeken en stijf de luiken op elkaar gehouden, ik ben wel nieuwsgierig maar weet waar mijn grens is zeg maar en wilde absoluut niet op het scherm een naald langs ons kindje af zien gaan. Ik voelde een heel gemeen prikje dat even aanhield omdat ze langs mijn buikvlies afgingen was later het verhaal van de gyn dat voelt erg scherp. Ik heb dus mooi dat krampgevoel weg kunnen puffen en zuchten omdat ik heel stil moest blijven liggen terwijl je hele lijf roept dat je moet wegrennen al met al duurde dat max. 2 minuten. Ik had na afloop geen draaierig gevoel oid, liep gewoon naar de auto toe. Nu lig ik op ons bedje net n film gekeken (naja geslapen) en het voelt of ik ongesteld moet worden een soort zeurderige pijn in mijn buik maar dat hoort er allemaal bij zeiden ze dus ik maak me geen zorgen heb het kindje na de punctie ook lekker zien duimen op de echo en die lag er nog net zo tevreden bij als daarvoor. Sorry voor het lange verhaal en ik kruip nu weer snel onder de wol.
@ Mamalieske, heeeeel veel sterkte vandaag meis! @ Majkuh, jij ook sterkte! @ Ria, fijn dat het allemaal goed was! Doe je rustig aan met je bloeddruk? @ Coupie, je hebt ook speciale rennies voor zwangere, heb die ook genomen. Mocht ook van de vk. Enne het huishouden.. Ken het gevoel ben nog steeds erg moe en moet mezelf ook echt streng toespreken om iets te doen. Zeker nu het met de feestdagen drukker is.. Zit ook nog steeds te wachten waar iedereen het nu toch over heeft, die extra energie en je beter voelen? Zit er geloof ik niet ecth in, hihi. En bij pizza's had dat ook gevraagd aan vk, die worden zo erg verhit dat het geen kwaad meer kon meer is, zei ze. @ Marooz, balen joh dat je rug nog niet beter gaat.. Hoop dat die therapie aanslaat! Jeetje 18 weken alweer, vond de eerste 12 wk echt heel langzaam gaan, maar nu gaat toch weer heel snel. Hoop echt dat er snel een huisje voor ons is, kunnen wij tenminste ook met de babykamer beginnnen..