Wil je niet nog banger maken, maar op deze manier laten zien dat de besmettingskans heel erg klein is. Niet met rauw vlees eten, daar hou ik niet zo van, maar wel met katten. Ik ben dierenartsassistente en kom dagelijks met ontlasting van jonge katjes en konijnen in aanraking. Ze hebben me daarom ook getest op toxoplasmose, (bij maris hadden ze dat niet gedaan) en heb negatief getest. Vond het nogal verwondelijk omdat ik toch al zo'n 8/9 jaar er dagelijks mee in aanraking kom...
@mamalieske: wat ben jij sterk! We duimen hier voor jou!! @Majkuh: ik wil je geen schrik aandoen , maar ik heb ook altijd katten gehad, maar bij de testen bleek dat ik niet immuun ben voor toxoplasmose, dus ik moet erg opletten nu.
REMMAR @ ria: fijn om te horen dat alles goed wat! Wat heb je aan je rug, als ik vragen mag!? auw? Zelf heb ik een zenuwziekte erfelijke drukneuropathie genaamd en ik heb fibromyalgie dit is spierreuma om het mkkelijk te zeggen heb dus altijd al veel last van me lichaam en nu begint het dus op mijn rug te slaan niet kunnen slapen enz dus probeer overdag weleens (vaak) in te halen. Kreeg dit op mijn 25ste en weet dat het neit altijd even makkelijk zal zijn, zo kan ik dus geen pot open draaien en nu niet eens meer stof zuigen kwam ik van d eweek ahter dan kom ik neit mee romhoog, dit aangegeven bij de verloskundige en die kwam dus nu met die cesar therapie dus maar eens kijken of het gaat werken. Maar ben wel heel blij met mijn man die accepteert mijn ziekte ook helemaal en die neemt ook veel uit handen nu vooral met huishouden boodschappen lijk soms wel een porseleinen beeldje zeg ook tegen hem van ben alleen maar zwanger hoor maar hij weet dat ik alles ineens doe of bijna niets ik kan daar geen balans tussen vinden. Groetjes van mij en zal morgen alles even verder doorlezen.
hmmm bummer dat valt wel even tegen, maar goed, ik zou wel heel veel pech moeten hebben om dan net nu vlees wat besmet is te hebben gegeten die ene keer dat ik rauw vlees at, maar goed, ze gaan morgen testen en over 3 weken nog een keer, stel dat ik een recente besmetting heb opgelopen krijg ik extra controles, al weten ze niet wat ze dan moeten doen want er is gewoon geen behandeling mogelijk. ik moet maar gewoon uitgaan van het goede, de kans is gewoon heel erg klein dat ik besmet ben, zoals ik zei, je an ook ziek worden als je koelkast niet vaak genoeg schoonmaakt, of e vaatdoekje te lang laat liggen.....er zijn veel meer risico's dan alleen dat vlees maaike-die-positief-denkt
Dat was idd ook de bedoeling van mijn reactie om je te laten zien dat de kans heel klein is.. Hopen op het beste meis @ Ria, hier nog iemand met oa fibromyalgie, slik jij nog medicatie ervoor? En hoe voel je je in het algemeen nu? Zijn je klachten iets minder of juist erger?
@Mamalieske : Ook ik vind je heel erg sterk... al zal je je zo wel niet voelen op het moment! Wens jullie heel veel sterkte en doe rustig aan ... dikke knuff! @Majkuh : He jeetje... Goed dat je toch effe aan de bel getrokken hebt en dat ze nu gana bloedprikken! hopelijk niks ana het handje maarja wel weer in onzekerheid door dat wachten Sterkte ermee! @Ria: poeh dat is ook niet niks joh! fijn dat je man zoveel doet waardoor het voor jou iets gemakkelijker is! rest ben ik effe vergeten sorry Hier gaat alles goed! Ben bezig met van alles op marktplaats te zetten zoals de kinderwagen en klamboe enz enz... Verders gaat alles goed! O ja zag dat ik op de lijst van vandaag sta met afspraak 2d echo.... Deze heb ik afgezegt omdat ik afgelopen week al een 2d echo heb gehad dikke kus voor jullie allemaal!
Manootje: Ik slik geen medicatie er meer voor heb wel een medicijnkast vol liggen maar weet neit eens meer waar het allemaal voor dient. Ben toen ik gestopt ben met de pil gestopt ook met medicatie nemen dit is april 2007 geweest sindsdien wel veel last lichamelijk gekregen maar toch doorgezet, nu sinds februari ben ik thuis en heb echt helemaal de pap op 's middags te moe om nog op me benen te staan dus maar even liggen en heb veel last van schouders en nek gehad. Op zich is het goed te doen nu maar die pijn in me onderrug die is echt heel hevig en bloeddruk meten is echt niet leuk dit doet iedere keer zoveel pijn. En merk nu het weer iets kouder word dat als me handen echt goed koud worden dat het echt pijn doet, veel ongemakken maar probeer toch altijd overal het positieve van te zien, heb ook een hele hoge pijngrens van mezelf maar soms zoveel pijn dat zelfs ik gestrekt lig. Hoe voel jij je er nu onder want je hoort wel eens van vrouwen dat ze tijdens de zwangerschap niks tot weinig last hebben, en zie je ook op tegen de bevalling of niet?
Joki, mijn zoontje is een stoere vent, heeft geen kik gegeven met de prikken! Ria en manootje, meer reuma klanten begrijp ik? Ik heb zelf de ziekte van bechterew (reuma in je wervelkolom en si gewrichten met name) ik heb zo goed als geen last tijdens de zwangerschap door de hormomen, hebben jullie dat ook? het is dat ik zo misselijk was en moe ben, anders zou ik altijd wel zwanger willen zijn! Weten jullie al hoe je het gaat doen met borstvoeden? ik heb mijn zoontje 8 maanden gevoed, maar vond het erg zwaar omdat ik geen medicatie mocht... weet niet hoe zwaar het gaat zijn met twee kleintjes qua tillen enzo. sabrina, ik geloof er zelf niet zo in, maar ben benieuwd wat het wordt over 10 dagen, of het klopt!
he ria, had mijn berichtje de jouwe dus net gekruist! vervelend dat jij juist wel last hebt. sterkte ermee...
En ja Marloes mijn man is er eentje uit duizenden hoor, mijn ex-man heeft me toendertijd verlaten omdat ik ziek werd, en heb daarna een hele slechte man in mijn leven gehad die me zowat het leven koste, nu sinds 2006 met mijn mannetje en voel me iedere dag gezegent met hem, hij klaagt nooit en accepteert gewoon dat het vaak wat minder is met mij, doe echt mijn best om dingen te doen maar moet het meestal bekopen emt veel pijn. Maar samen kunnen we de hele wereld aan, en het lachen en plezier hebben met elkaar maakt het leven leuk en plezierig. Deze man die zegt soms zelfs tegen mij je bent echt moe he en dan kijk ik hem aan van hoezo dat dan? zegt die altijd zie het aan je ogen, en dat geeft mij dan weer de energie om dan ertegenin te gaan en dan leuke dingen met hem te gaan doen en niet te gaan liggen maar op de been te blijven, neem vaak extra rust als hij naar het werk is vind het neit leuk als hij thuis is dat ik dan lig.
Zelf heb ik wel aangegeven dat ik borstvoeding wil geven maa rhoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet ik hoop dat als die kleine er eenmaal is dat het lichamelijk iets beter zal gaan omdat je afleiding hebt dan, zie er wel tegenop maar zie het ook als een uitdaging. lijkt me ook wel makkelijk als je iedere keer een kussen erbij gebruikt of iets dergelijk misschien heeft de kraamhulp tegen die tijd wat goede tips.En misselijk ja dat is echt niet fijn dan zit ik gehurkt voor de pot en trek ik door en dan komt mijn man om me omhoog te trekken want als me benen eenmaal slapen wat bij mij al gauw gebeurt dan kan ik er niet meer mee omhoog komen hahahah dus tja ben wel blij dat die misselijkheid weg is nu ja.
@ Ria Jeetje wat balen joh, dat je je zo beroerd voelt en al zo lang.. Ik heb iets meer geluk gehad, dat ik meteen zwanger was. Helaas zei de huisarts dat het nooit meteen raak kon zijn en het geen kwaad kon dat ik in elk geval de migrainepillen (officieel bloeddruk verlagers, maar ze helpen goed tegen migraine) maar de vakantie moest door slikken. Nou ja in de vakantie is het gebeurt zeg maar.. Gelukkig is er weinig bloed contact in de eerste paar weken en heeft het wrs geen kwaad gekunt voor de kleine. De rest van de medicatie was ik meteen mee gestopt. In het begin ging het eigenlijk wel, tuurlijk veel pijn, maar net zoveel als met medicatie. Nu sinds een paar weken gaat het toch steeds slechter. Vanaf 8 wk al ernstige bekkenpijn.. Daar voor nu naar fysio. En moest invallen voor collega, dat gaat dus gewoon niet meer. Draai sinds een week mijn eigen uren (da's maar 11,5 uur) en dat gaat iets beter. Baal wel vaak dat ik niets kan innemen, paracetamol helpt gewoon niet, slapen gaat vaak slecht door de pijn.. Door het werk, kan ik vaak thuis niets meer dan alleen maar slapen en op de bank hangen. Daarna moet ik er toch weer zijn voor de kleine meid. Maar wordt wel weer gestresst van het liggende huishouden.. Maar heb wel in mijn hoofd dat het voor een goed doel is en dan kun je het wat beter relativeren. Hoop alleen dat ik straks als de kleine er is zolang mogenlijk zonder medicatie kan, zodat ik toch een tijdje borstvoeding kan geven, nu eerst maar de zw schap door komen. Al met al gaat het en hou je vooral het doel inzicht.. Sorry voor de lange reactie, kn nog wel effe doorgaan hihi
@ Kaatje fijn dat het nu redelijk gaat! Hoop dat het zo blijft. Ik ben bang dat ik niet lang borstvoeding kan gaan geven. Nu al vaak zou ik toch graag iets sterkers willen dan een paracetamolletje...
ken het helemaal jou verhaal hoor had dat ook als ik werkte dan la gik echt voor pampers en deen ik echt helemaal niks in huis, nu heb ik ook tegen mijn man gezegt jij werkt dus ik probeer het bij t e houden hier en probeer zo goed en kwaad als het gaat het wel bij te houden, ene keer gaat gewoon beter als de volgende keer. En inderdaad je weet waar je het voor doet maar als ik soms hele nachten wakker lig van de pijn gaat het toch wel eens door me heen van waar zijn we aan begonnen maar dan krijg je weer ene knuffel van je man en die zegt dan samen kunnen we de hele wereld aan dus ook dit en dan kan je weer verder.
Ja die mannen proberen je toch te steunen op hun manier.. En de bevalling.. Gaat zowiezo een beetje anders omdat ik een myoom in m'n bm heb. Moet naar het zh, terwijl ik graag thuis had willen bevallen. Ben bang dat ik in die steunen moet en door m'n verleden bang dat iedereen maar wil toucheren (weet dat het niet zo werkt, was bij maris ook niet, maar toch een angst) En buiten die dingen bang dat ze geen begrip hebben dat sommige posities extra pijn doen omdat je lichaamsdelen niet altijd willen.. Als het een beetje in de buurt kom zal ik al mijn angsten met de vk bespreken en weet ook wel dat de meeste niet relevant zijn.. En van marissa weet ik dat je de pijn van de fibro wel vergeet op zo'n moment. Al was het toen zeker niet zo erg als ik het nu heb. Weet dus ook wel dat het allemaal wel goed komt, maar soms als je er zo over nadenk, komen ze even die angsten
Wij hebben vanavond de pretecho gehad! Het was super! En wat we niet hadden durven dromen... Het is een... Zie foto's in mijn album.
Daggie1984: Als er geen ritten zijn tussendoor kan ik doen wat ik wil. Het enige is dat ik in de buurt moet blijven en 12 uren in totaal beschikbaar moet zijn. Fijn dat je het zo mooi hebt gehad bij Krezip. Sabrina1984: Hoe gaat het met de misselijkheid en diaree? Lus je ook alweer wat aardappelen? Is erg vervelend voor je. Ik geloof ook dat er meer is hoor, ben benieuwd wat de uitslag is en of het ook een meisje gaat worden. Makjuh: Mooi dat het leuk was bij je vriendin en dat het met moeder en kind goed gaat. Is dus wel een gezellige boel bij jullie. Kids om de beurt bij jullie op de kamer te slapen. Kaatje K: Hoe is het met het kindje van de zus van je vriendin? Kan mij voorstellen dat je er iedere keer aan moet denken. Leuk dat je dagje Londen geslaagd is. Sinada: Hoe is het gesprek gegaan met je baas? dancevalley: Hihi, das wel mazzel hoor, je 1e zwangerschapsbroek, ik heb al vanaf week 7 een zwangerschapsbroek aan. Ik heb al een aardig buikje (zie album), met hele dag autorijden zat het gelijk al niet zo lekker meer. Hoe is het gegaan met je competitiewedstrijd van tennis? Ik sport op dit moment niet. Heb paar maand geleden nog pijnbestrijding gehad voor mijn nek. Sim80: Al iets bekend van je sollicitatiegesprek? tinke: Mooi dat alles goed was bij vk. Ik word ook nooit gewogen hoor bij vk. Marooz: Nog gefeliciteerd met je 18 weken, ik ben vandaag 16 weken zwanger. Fijn dat je zo vaak een echo kan maken van de kleine. Ik moet nog wachten tot 5 januari voor de 20 weken echo. Zien wij hem voor de 2e keer. Bij mij kun je van achteren ook niet zien dat ik zwanger ben. MamaSuusjuh: Weekend-, avond- en feestdagen heb je bij ons altijd zulke lange diensten. Maar tussen de ritten door heb je wel tijd voor jezelf hoor. Je moet alleen wel ten alle tijden beschikbaar blijven. Hoe is het gegaan met je sinterklaasinkopen? Lintje: Fijn dat je bekkenoefeningen goed helpen. Lijkt mij geen pretje, die pijn. Coupie: Hoop dat je vermoeidheid al iets minder is geworden. Ik heb verder nog niet iets waar ik heel veel van eet of heel veel zin in heb. Collin: Mooi dat alles goed met je gaat. Draadje: Je bent zeker lekker aktief bezig geweest. Knap hoor. Mamalieske: Doe maar rustig aan en wens je sterkte met het wachten op de uitslagen. OemHudaifa: Ik kan mij heel goed voorstellen dat het niet erg leuk om 3 weekjes zonder je mannetje te zitten. Sterkte ermee. Bianca84: Fijn dat je het gezellig hebt gehad met je avondje Fryske Music Night. Is echt erg hoor, zwangere vrouwen die roken. Ik ben gelijk gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was en heb er geen moeite mee gehad. Ik heb van mijn 12 tot mijn 33 jaar gerookt, dus had het moeilijker verwacht. Maar ben blij dat ik er vanaf ben en dat ga ik zo houden ook. Mijn mannetje rookt ook niet, dus zal het iets makkelijker zijn. Marloes22: Hoop dat je iets minder last hebt van vermoeidheid. Je bent trouwens niet de enigste hoor. Ik ben ook al vanaf begin zo moe. Tante Manootje: Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje. Webmiertje: Gefeliciteerd met je babyboy. Kippie75: Sterkte met je bekken, hoop dat het snel iets beter gaat. Remmar: Ik ben ook iedere keer zo moe. Ik slik sinds gisteren Floradix (2x 10ml pd). Tip van onze vriendin. Goed voor zwangere en zogende vrouwen. Voor meer energie enz. Is op kruiden en groentenbasis. Ria32: Gelukkig dat je bloeddruk toch wat lager is. Ik zit iedere keer rond .../90, dus veel te hoog. Fijn dat het verder allemaal goed gaat. Succes met Cesartherapie, heb ik vorig jaar veel aan gehad met mijn nek. Lana81: Gefeliciteerd met het vinden van een babykamer. Succes met de verhuizing. Houmar: Succes met je echo morgen. EvaZ: Ik heb ook elke dag hoofdpijn. Ik gebruik alleen een soort tocotolin. Of een nat washandje. Heb nog geen paracetamol gehad, wil ik eigenlijk niet. Joki: Is zeker moeilijk om een stapje terug te doen op je werk. Maar denk om je zelf hoor, is het beste voor jezelf en de baby. Ff korte update van mij. Laatste dagen best moeilijk gehad, heel erg moe en veel hoofdpijn. Ook heb ik afgelopen vrijdagavond mijn 2 katten meegenomen naar de boerderij. Die heb ik zelf 7 jaar gehad en die kan ik niet meenemen naar mijn vriend toe. Gisteren heb ik gezien dat de 1 kat at, de andere heeft vandaag wat water gedronken. Die heeft het nog wel moeilijk hoor, is een pers en is andere katten en hond niet gewend. Morgen wel ff meer. Weltrusten.
Gefliciteerd Webmiertje! Ooooverduidelijk he! Over chronische pijn, tsja, kan er helaas over meepraten. Heb een vorm van reuma en heb een stel versleten wervels in mijn onderrug. Altijd pillen geslikt van diclofenac tot tramadol tot lyrica. Heb ook regelmatig cortison-spuiten in mijn rug en ook SI-gewrichten gehad, wat een hel! Maag door de pillen verrot... Maar ik voel me beter dan ooit! Mijn reumatoloog had het me ook al gezegd dat het zou kunnen dat ik MINDER pijn zou krijgen tijdens de zwangerschap en dat blijkt! Tuurlijk heb ik wel iedere dag pijn en ben eerder moe dan een ander, maar het is uit te houden en minder dan voorheen. Verder ben ik gezegend met zo'n lieve man die naast zijn superdrukke baan heel veel in het huishouden doet! Ik had hier nooit van durven dromen, ik heb niet voor niets zo lang gewacht tot ik het aandurfde om een kindje te krijgen! Met een week of 5/6 kreeg ik vreselijk last van mijn rechterbil en ik was al de dood dat ik last van BI zou krijgen, maar het bleek "slechts" Ischias, waar ik door een paar goede sessies bij de manueeltherapeut helemaal vanaf ben.
We hebben het allemaal wel goed getroffen met zo'n man he er zijn de zat die dan helemaal niks doen hoor, mijn man heeft ook een drukke baan als kok in de horeca en 's avonds laat thuis en dan doet die zelfs ook altijd nog wat hij kan niet stil zitten.
Ik neem ook regelmatig rennies, mag gewoon hoor. Zonder gaat niet dan heb je heel de dag last van zuur (ik tenminste)