Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
  2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Webmiertje: gefeliciteerd met jullie babyboy!!

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

maaike, mijn man en ik zijn allebei nederlands. we zijn ruim twee jaar geleden naar engeland verhuisd voor mijn werk. manlief heeft toen ook een baan hier gezocht. We zijn niet echt ge-emigreerd, meer expats. het plan is over een paar jaar weer verder te trekken, wat mijn betreft naar een land met een beter klimaat. ik word echt helemaal gek van die herfst hier!
    ben weer eens snipverkouden!

4. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Jeetje wat een verhalen over jullie ziektes, Ria32, Manootje, Kaatje, Zogelukkig en Sarahmei (dat zijn er nogal wat zeg), heftig hoor.
    @Marloes22: al wat verkocht via MP? Ik verkoop ook regelmatig via MP, vind het leuk om te doen!
    @Webmiertje: GEFELICITEERD met jullie jochie! Mooie foto zeg.
    @Sim: oef lijkt me zo naar je kleintje in een ziekenhuis.. tis dat het moet en je hoort goede verhalen over buisjes, maar zielig is het wel. Gelukkig is het achter de rug.
    @Majkuh: fijn te lezen dat je je er weer beter onder voelt. Wat heb je een eerlijk stukje geschreven zeg over jezelf.
    @Sabrina: lekker he om beeb te voelen!

Ben vanmorgen met dochterlief wezen peuterzwemmen (vaste prik op dinsdagmorgen) en de hele les stond in Sinterklaasteken, dus reuze spannend voor die ukken. Vanmiddag nog even wat Sinterklaaskadootjes gekocht en dochter nog een heerlijke peuterpubertijdaanval gehad in de supermarkt. Compleet met krijsen, rollen en stampvoeten op de grond. Daar kan ik dus een hele tijd goed tegen, maar op een gegeven moment echt niet meer. Ze gaat dan echt niet mee. Uiteindelijk heb ik haar maar meegesleept. In de auto baal ik dan van mezelf en van haar en krijg er nu ook lekkere harde buiken van. Pfff ik vind de peuterpubertijd echt niet altijd zo leuk. De überschattige dingen zoals het uit volle borst zingen van sinterklaasliedjes staan hier gelukkig tegenover.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat lijkt me leuk zeg Kippie; peuterzwemmen!
    En de scene in de supermarkt wat minder! Ben je net zo gek gaan doen als die moeder in de reclame, hihi! Die ging toch ook krijsend op de grond liggen rollen?
    Ik zou doorlopen, denk ik: doei! Maar dat kan ik nu wel zeggen,weet natuurlijk niet wat ik zou doen!

Aan de dames met reuma: ik heb vernomen van mijn reumatoloog dat geen enkele NSAID (ibuprofen, diclofenac) genomen mag worden bij borstvoeding omdat het wel in de moedermelk overgaat en het kind er overgevoelig voor kan worden.
    Tenzij.... het wordt genomen in heel lage therapeutische doseringen. Ik vraag me af wat laag is.

6. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @kaatjeK: ik heb de phil and teds nog niet gebruikt, maar heb veel posi verhalen gehoord. Hij is smal voor de stad en met luchtbanden die ook in het bos goed werken. Het voorwiel kan in zowel los als vast en kan er ook af (heel compsact voor in auto)
    Ik heb ook nooit de maxi cosi op de wagen gehad. Maxi cosi gebruikte ik zo kort mogelijk.

@coupie: vorige zwangerschap kreeg ik last van t zuur met 30 weken toen we net weekendje weg was. De apotheek gaf me een drankje wat zeker tijdens de zwangerschap mocht.

@webmiertje: mooie echofoto!

De boekjes hebben gelijk. Dit is de tijd van snelle groei vd baarmoeder en dus de jeuk! Heb all 3 dagen last van jeuk aan buik en beetje aan borsten.

Mijn man vertelde dat hij in de krant gelezen had dat er een vergrootte kans op listeria is als je tegenwoordig kant-en-klaar salades neemt! Denk je lekker gezond bezig te zijn....

Ik heb sinds vanmorgen last van keel en ben al 3 dagen beetje snotterig. Ben bang dat ik straks echt verkouden ga worden....

Ik heb gelukkig geen reuma (lijkt me heel lastig, vooral zwaar met kids), maar wel iets wat in zwangerschap erger of minder erg kan worden en wat de kraamtijd beetje beinvloed. Ik heb epilepsie (geen medicijnen sinds 3 jaar) en net als in de vorige zwangerschap heb ik er helemaal geen last van nu. Het probleem komt straks als de beeb er uit is en ik minder slaap krijg en/of er 's naxchts uit moet om te voeden. Vaak maakte ik m'n man wakker om dochterlief op te halen en dan voedde ik d'r in bed. Kon ik d'r in ieder geval niet laten vallen (is in begin wel bijna gebeurd ; wou stoer alles zelf doen, maar dat was natuurlijk toen snel over)

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tegen zuuraanvallen werkt en mag!

Rennies
    Gaviscon (erug vies!)
    Regla P (te krijgen bij apotheek!)

Ook wil vanille vla wel eens helpen, maar bij echte zuurbranden ga naar de apotheek en laat je helpen en neem het serieus het kan je nachtrust flink verpesten!

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    HEEL erg vies inderdaad, mijn gezicht trekt er nog van samen als ik er alleen aan denk, bwegh!

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    wat lief van je dat je dat zegt, dankjewel :oops:

peuterpubertijd :rolleyes: dat krijgen we straks ook weer, mijne hebben gelukkig nooit zo geschreeuwd in de winkel, wel eens thuis en ik heb eens meegeschreeuwd, keek ze me stomverbaasd aan zeg haha, madam dacht dat dat alleen haar voorrecht was, was meteen over dat gedoe ;)

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    oh, even update over de werkonderhandelingen:

vanavond geweest, voor december 7 (!) optredens gekregen en voor 2009 minimaal 5 die zijn er zeker, maar wrs meer want vriendje word ook aangeboden bij feesten, vakanties, bedrijfsfeesten etc etc (vriendje is goochelaar voor wie het zich afvroeg ;))

Maar we zijn heeeeeeel tevreden want we hadden een minimumprijs in gedachten en we waren zo aan het praten en uiteindelijk moet je over geld gaan praten. Gezien ik niet als eerste mijn prijs wilde zeggen vroeg ik het hem, en hij was blij verrast had dat niet verwacht en wilde het balletje weer bij mij liggen, maar ik legde hem weer terug, hij deed een bod en ik een tegenbod wat door hem meteen werd geaccepteerd E100,- hoger dan waartoe we bereid waren!

Wij zijn blij!

11. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Yes! Majkuh goed nieuws op werkgebied.

Mamalieske hoe gaat het met je? Kan je nog een beetje afleiding vinden?

Fijn dat het nu zo goed gaat op epilepsiegebied Bianca en straks na de bevalling maar weer lekker hulp vragen.

Tsja de peuterpubertijd. Eigenlijk heb ik alles al geprobeerd (lief, boos, afleiden etc etc), maar ik kan niet zeggen dat iets echt helpt. Ze is gewoon echt heeeeeeeeeeel erg eigenwijs. Als ik wegloop, dan kijkt ze even en gaat gewoon verder waar ze mee bezig was (zitten op de grond, liggen, of ergens naar binnenkijken). Je kan natuurlijk ook niet te ver weg gaan, want ze is nog erg klein. Vorige week had ik me verstopt om te kijken of dat indruk maakte (zag er vast redelijk vreemd uit ik achter een pilaar, maar ok), toen dacht ze dat we kiekeboe aan het spelen waren, grrrrrrr! Achteraf kan ik er wel om lachen, maar op dat moment is het echt helemaaaaaal niet leuk.

12. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Maar goeed dat je het erbij schreef, zou bijna iets anders denken :D

13. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    haha.. :)

14. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    weet dat mijn vriendin antagel had gekregen.. maar dit is geloof ik meer om de slokdarm te beschermen, dan dat t echt helpt tegen maagzuur!

Nu we ons toch in de medicijnkast bevinden, iemand enig idee wat ik tegen schimmelinfectie van de huid kan doen?!?!?! (heb al vanalles geprobeerd, dus je moet van goede huize komen, wil je iets verzinnen ;) haha.. :p) Maar ik zit er weer helemaal onder en het JEUKT! :(

15. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Afspraken voor vandaag:

* 3 december
    Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling)
    EvaZ, afspraak vk

Veel plezier en succes meiden!
    Laat ff weten hoe het was (en wat het is ;)! :)

16. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling) geweldige dag gewenst!

17. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    Daktarinpoeder.. Weet alleen niet of dat op recept van de arts moet...

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @Remmar, altijd ff met de huisarts bellen wat je wel en niet mag gebruiken, schimmelinfectie-zalfjes zijn namelijk niet allemaal safe volgens mij?

@Majkuh, wat goed dat de onderhandeling vlot verliepen :)

@Kippie, thnx voor het vragen, op zich gaat het wel goed hier op buikpijn(tje) na dan. Kan nu toch wel goed voelen dat ze het maagvlies hebben geschampt dat geeft een zeurend gevoel, dadelijk dus even bellen naar het werk dat ik er morgen niet zal zijn, ik doe nu ff heel rustig aan en voorzichtig.
    De tijd stillen.... poeh dat is lastig gelukkig heb ik overdag de zorg van mijn kleine meisje en dat leid wel af maar 't valt momenteel niet mee.

Scheelt nu wel veel dat er niets meer door mij gedaan kan worden, afgelopen maandag was Horde no:1 aankomende maandag Horde no:2 en daar kan ik niets meer aan veranderen.
    Bij de punctie kon ik zelf nog wat en nu voelt het echt als wachten op wat het lot voor ons besloten heeft en dat is heavy.
    (kan het niet beter beschrijven)

19. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Nee, klopt! maar de zalfjes helpen bij mij ook niet meer.. :( en heb het ook op m'n rug zitten enzo, dus btje moeilijk smeren ;) hihi..
    Heb ooit selsun suspensie gekregen, geloof dak dat maar weer ga vragen.. Maar omdat dat eigenlijk zo'n troep is, wilde ik er niet weer aan beginnen.. dacht misschien heeft hier iemand een idee....

20. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ mamalieske: Het is en blijft gewoon een moeilijke beslissing.. Kan het me wel voorstellen wat je zegt: dat je er eigenlijk zelf niets over in te brengen hebt, in de zin van dat idd het lot moet beslissen.. erg zwaar lijkt me! Knuff! en ik hoop dat de dagen toch een btje snel voorbij gaan voor je! (en natuurlijk helemaal op een goede uitslag.. maarja, wie niet?!)

Deel Deze Pagina