Goedemorgen! Er blijken weer slechet dagen aan te komen met veel neerslag, bah! t Is nu nog droog, maar ik verlang naar vorst met rijp op de velden, strakblauwe lucht en een zonnetje, dat is mijn lievelingsweer! @mamasan: ik heb ook blonde donshaartjes op mijn buik! Je ziet ze alleen als je op een beplaade manier in het licht staat. Ik weet niet waarom ze er zitten, maar ze blijken na de bevalling vanzelf weg te trekken en de vk zei: niet scheren of epileren oid, want dan raak je ze nooit meer kwijt. Ik blijf er dus lekker vanaf, heb er ook totaal geen last van. @Colin: ik ben nu ook 6 kilo aangekomen. Vorige week nog een halve kilo eraf en nu dus 2 erbij. Ik let heel erg op wat ik eet, maar eet en drink ontzettend veel fruit en sapjes (ivm lage bloedsuiker) dat zijn toch ook calorieen en s avonds lekker twee keer opscheppen; ben gek op avondeten! Vanavond stamppot, zie er nu al naar uit! Verder doe ik niet aan koek en snoep en chips enzo. Maar toch al 6 kilo... @sinada: dat is flink balen zeg! Had je een jaarcontract oid? Of wordt je weggesanneerd? Denk je dat het er ook mee te maken heeft dat je zwanger bent? Ik dacht dat je alleen daarom niet ontslagen mocht worden. @sim80: ik heb ook een droge huid die ontzettend jeukt. Iemand zei tegen mij dat het wel eens zwangerschapsjeuk zou zijn, maar zo erg is het niet. Ik moet gewoon niet krabben, maar dat is wel moeilijk! (Mijn man wordt er gek van soms!). Ik douche en smeer nu met olie, vette cremes helpen niet. @Sabrina: ik bedoel koude groente als salade en rauwkost enzo! Die kan je beter vers snijden. Die donkere streep heet linea nigra en ook die moet je niet wegscheren of ontharen hoor! Wij gaan ook een pretecho maken, maar wel wat later; week 25 ofzo, dan is de baby wat voller. Met 20 weken hopen we -toch- het geslacht te weten te komen.
Goedemorgen meiden! Hoe is het hier met iedereen? @ mamasan: ben je alweer beter?? Beterschap anders!! Die haartjes op je buik, herken in wel! hihi.. zat laatst op de wc en dacht ineens: he?! was dat dan op mn buik! haha... @ marooz: nog aan het kokhalzen?! vies is dat he?! Heb je dan ook zo'n scherpe / zere smaak helemaal achter in je keel, zeg maar!? Wat super dat jullie je ventje al zo goed kunnen voelen schoppen! lijkt me heeerlijk! hihi.. (en idd, hoor je over een paar weken nog wel weer hahahaha) Ik heb al jaaaren last van 'pityriasis versicolor' een soort schimmelinfectie (denk ondertussen een jaar of 10). Dus weet wel zeker dat dit t is. Zag het alweer opkomen namelijk! Maar heb het, volgens mij, zo erg als ik het nu heb, nog nooit gehad! Zit er nu helemaal onder... maargoed, mag de pret niet drukken hihi.. Wat goed dat je zegt dat selsun vrij verkrijgbaar is! vanmiddag maar meteen ff naar de apotheek! Dank je voor het meedenken! Heb zelf ook altijd last van jeuk als de cv weer aan is, maar dat heb ik op mn armen en benen! haha.. ja, zo jeuken we er wat vanaf hihi.. @ marloes22: Jeuj!! Nu weet ik ook wat het is!! (was helemaal vergeten om je een pb te sturen!! hihi..) super!!! @ kaatjeK: tis hier ook wel koud ja! maar ik vind het wel lekker! hihi.. ja, kweet t.. ik ben vreemd hahha.. Maar ben niet echt zo'n zomers mens, zeg maar.. hihi.. bij jullie ook k-k-k-koud??? @ mamalieske: fijn om te weten hoe het nu precies zit met jullie uitslagen enzo! en wanneer jullie wat te horen krijgen!! jemig, wat spannend!! ik duim iig dat t goed zit!! Wat rot dat de vorige zwangerschap niet leuk was en dat je dan nu dit hebt.... zit je ook niet echt mee dan he?! knuff!! @ houmar: dat had ik bij de april mama's, daarom schrijf ik hier mee! hihi.. dus kan het me helemaal voorstellen!! En ik moet zeggen, als voorlopig koploper , dat ik het erg gezellig vind met jullie allemaal.. dus ook de meiden die helemaal achterin mei zitten hoor!! (maar het is natuurlijk meer je eigen gevoel... snap ik!) Wat goed nieuws dat de bloedstolsels bijna helemaal weg zijn zeg! wouw! @ majkuh: weet je het zeker van je haar!?!? ik kan me nog herinneren dat t drama was hier met iemand (ik noem geen namen haha).. @ sinada: jemig, wat rot van je werk!! Hoop dat t toch een btje goed uitpakt.. @ sim: gefeliciteerd met je 19 weken he?! hihi.. Wij hebben al sinterklaas gevierd.. haha.. maar veel plezier met jullie meiden! @ sabrina: spannend he, die echo!!? Heb zelf volgende week de 20 weken echo, vind het ook zo spannend!!! @ mamalieske: dat is een mooie wens voor iedereen! @ voelen: die kleine druktemaker hier kan ik steeds beter voelen!! hihi.. wat eerst nog kleine plopjes waren, zijn nu complete polonaises, zo-ongeveer! hihi.. zit er dan echt eentje feest te vieren! hihi.. aan de buitenkant kan ik het zelf heeel af en toe zachtjes voelen, maar vriendlief nog niet (hoe jammer hij het ook vind, hij heeft er ook nog geen geduld voor haha) @ gewicht: hier nog steeds ruim onder het startgewicht.. haha.. ach, ik kon het ook wel missen hoor @ all: hier nog steeds misselijk 's morgens.. bah!! soms ook de hele dag door nog wel.. jeuj.. feest.. Ben sinds vorige week weer aan het opbouwen met werken, maar het gaat nog niet van harte. Begin nu weer meer misselijk te worden en begin last te krijgen van mn bekken.. (jaja, waarom ook niet he?! ) Zijn er nog meer meiden die nog steeds misselijk zijn?? Liefs
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Marloes22 ~ 2de kindje ~ :-# * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ : * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje, tweeling : 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje * Tinke ~ PZH ~ BV :-# 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 61mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 5 geen idee, 9 jongens, 7 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 9 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 7 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn)~ Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20:40 uur ~ Miesje24, 2e controle vk * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk ~ Lana81, controle VK, 8.50 uur ~ Sheila82, controle vk + 20 weken echo (19,4 wkn) * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk~ Sinada, pretecho oja en ook mannetje jarig! * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 13 december: Manny, geslachtsbepaling, 15:30 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur ~ Sinada, controle Vk * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo~ Me78, 20 wkn echo, 9.30 uur. * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4de controle VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur ~ Horselover, 20 weken echo ~ EvaZ, 20 wkn echo ~ Kaatjek, afspraak 20 wkn echo. * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 23 december: Manny, 20 wkn echo, 9.00 uur ~ Rian, afspraak huisarts (vk) 8.00 uur * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur ~ Sabrina1984, 20 weken echo, 15:30 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 2 januari: Miesje24, 20 weken echo ~ Tinke, afspraak vk, * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 8 januari: Tinke, afspraak geslachtsbepaling * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ majkuh: heb het erbij gezet! is dat snel, of is dat snel hihi..
Afspraken van vandaag * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) MamaSuusjuh, afspraak vk, 18:30 uur MamaSuusjuh, laat je ff weten hoe het was, dan doe ik dat ook hihi.. Succes!
Bedankt meiden. Ik baal ook. Ben vreselijk boos geworden over afspraken die niet worden nageleefd en nog veel meer dingen die niet kunnen. Ik heb nu de keuze om te blijven onder andere leiding en andere regels. of ik word ontslagen met mijn goed vinden. Ik heb een jaar contract tot 15 april maar ga op 10 april met verlof. naar mijn idee is er geen verzekering voor een zwangere medewerkster. Ze kunnen me niet betalen. Heb mijn salaris van noveber ook nog steeds niet. Weet niet wat ik hier nu mee moet sorry voor dit vreselijke ego bericht
NOOIT akkoord gaan met je ontslag, ben je mal! Ze mogen je niet ontslaan als je zwanger bent! Kijk, ze hoeven je jaarcontract niet te verlengen, maar er is wel een WW-uitkering als je contract tijdens je zwangerschap afloopt. Ik heb wat voor je opgezocht: Ontslag U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk. Dit is het geval bij bijvoorbeeld ontslag: op staande voet om dringende redenen bij faillissement als u zelf ontslag neemt. Verder geldt: U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent. Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap. In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent. WW-uitkering Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling. Zelf ontslag nemen Neemt u zelf ontslag tijdens uw zwangerschap? U heeft alleen recht op ziekengeld in verband met de bevalling indien u binnen tien weken gaat bevallen. Succes ermee, laat je niet klein krijgen hoor!
Nee ik weet dat ik niet zomaar ontslagen kan worden maar er is geen geld meer om me te betalen. Ik weet dat is hun probleem. Er werken maar 4 mensen in het bedrijf waaronder mijn eigen vriend. De stress die er nu is kan ik niet aan. ik heb een angelsound gekocht omdat ik me zorgen maakte om de kleine. Ik trek dit allemaal voor geen meter. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Ik ga liever weg als dat ik blijf maar ja. Maandag weer gesprek en dan hoor ik meer
Ze mogen je inderdaad niet onslaan MAAR je hebt een jaarcontract daar staat vast in dat ze dat tussentijds mogen beeindigen onder bepaalde voorwaarden, in het beste geval blijf je tot aan je verlof bij hun in dienst (of op de loonlijst staan) en dan mogen ze je toch echt ontslaan. (bovenstaande stukje tekst is trouwens leuk maar werkt in praktijk toch ff anders is mijn ervaring ik werd er namelijk na ruim 8 jaar dienst waarvan 7 in vast dienstverband weg gepest, ze krijgen je dan wel op n andere manier weg) In het slechtste geval kunnen ze aan het UWV aantonen dat het slecht gaat met het bedrijf en dan mogen ze je gewoon ontslaan. ik zou trouwens ook even in overweging nemen of je vriend het niet moeilijk gaat krijgen als jij gaat vechten om je baan, das ook nog ff wat hé Hoe dan ook het blijft een klote situatie en het heeft mijn toen mijn volledige zwangerschap en 3 maanden na de bevalling gekost om alles rond te krijgen met advocaten, kreeg een mooie cent mee maar dat was dan ook wel omdat mijn werkgever het heel bont maakte en zich niet aan de regeltjes hield, die was dus allang blij dat ik de rechter er buiten wilde houden.
Het is natuurlijk je eigen keus, maar als je je laat ontslaan uit solidariteit of omdat je de stress niet meer aankan, dan heb je helemaal nergens recht op, daar krijg je dan later misschien spijt van! Als je de stress niet aankan, die ook slecht is voor je baby, dan moet je je maar ziek melden, dan mogen ze je ook niet ontslaan. Anders de bond bellen, het GAK, oid? Probeer alleen maar mee te denken hoor meid!
Ik was toen al ziek gemeld (iom advocaat) pas later kwam bij mij de aap uit de mouw dat ze me kwijt wilden. Als je je pas ziek meld als dat al duidelijk is en de procedure loopt al, dan heeft dat alleen zin voor jezelf maar niet meer voor de gang van zaken wat betreft je ontslag. (zo werd mij verteld) Bij mij kwamen ze toen trouwens ook met de smoes dat ze niet een extra medewerker konden aannemen omdat ze daarvoor de middelen niet hadden (geld) dat kon ik meteen van tafel vegen omdat ik dezelfde maand de overdracht van het bedrijf had gedaan, ik wist dus precies op de laatste cent af hoeveel geld/activa er was daarom wilde ze niet naar de rechter en kreeg ik wel wat meer mee als gemiddeld
mijn vriendin heeft hetzelfde gehad, zwanger, eerst nog gesprek gehad over hoe fantastisch ze het deed, salarisverhoging, toen verteld dat ze zwanger was, week daarna wilden ze haar ontslaan! Kon niet zomaar, maar ze is gewoon weggepest, zeer kwetsbaar omdat ze zwanger was, uiteindelijk geld mee, hebben ze nog aangevochten en heeft ze met een derde genoegen genomen om er na 6 maanden maar vanaf te zijn, echt schandelijk!
Ik vind het super dat jullie mee denken. Wat mijn vriend betreft zit het wel goed die staat voor 1000% achter me en gelukkig heeft hij een andere functie is een bijna andere bv. Het zit allemaal heel ingewikkeld in elkaar en kost tijd om uit te leggen. Zomaar zelf opstappen zal ik ook niet zo snel doen. Er moet hele duidelijk en goede afspraken gemaakt worden. Ook met mijn vriend. Ik ken mijn werkgever ( die straks onder een andere functie gaat vallen) al bijna 11 jaar. Ik heb altijd op zijn kinderen gepast dus emotioneel zit ik er ook in. Ik wacht even af wat mijn hypotheek adviseur gaat zeggen we willen namelijk nog verbouwen ook. dus alles komt verkeerd uit nu. Ik houd jullie op de hoogte en ben super blij met jullie hulp
mijn advies momenteel is: meld je ziek ivm je zwangerschap misselijk draaierig noem het maar op. (zeg niet bij dat het vanwege het conflict komt) en zoek ff rustig uit of je rechtsbijstand verzekerd bent, bel die op en leg het ze voor, die mensen gaan lang voor je door en het kost je niets!
Ik zit al ziek thuis sinds vorige week. Ik heb wel rechtsbijstand maar dat gaat het allemaal niet worden. Ik wil op een goede manier uit elkaar gaan.
Sinada maar dat kan ook maar een beetje goede info inwinnen over wat je wel en niet kan vragen/eisen is echt niet verkeerd zeker niet als je zwanger/ extra kwetsbaar zoals nu bent. Ze hoeven niet meteen in actie te komen maar advies is nooit verkeerd!
jeetje sinada, wat een gedoe. ben niet bekend met hoe&wat, maar in ieder geval succes remmar, vervelend je schimmelinfectie. ik ben vanmorgen bij de dermatoloog geweest voor mijn uitslag. ze wist niet goed wat het was, maar dacht ook aan schimmels mogelijk. ze wil alleen geen biopt nemen zolang ik zwanger ben. heb het al jaren maar het is waarschijnlijk verergerd door de zwangerschap. ze heeft daktacort voorgeschreven, iets voor jou? algemeen voor zwangerschapsjeuk/ uitslag goed hydrateren/ insmeren zei ze. bij voorkeur ongeparfumeerd, met weinig toevoegingen, anders kan het juist gaan irriteren. verder weinig aan te doen helaas. ik gebruik op mijn uitslag wel eens sudocreme voor de jeuk, helpt wel. is wat je gebruikt voor luieruitslag. het geneest het niet, maar vermindert wel de jeuk en dat is heel wat! heb je straks toch nodig voor de baby, dus proberen kan gen kwaad, komt wel op!
o, em ik heb ook zo'n zin in sinterklaas! ik heb zaterdag met een paar nederlandse vriendinnen, allemaal met kleine kinderen, een sinterklaasfeest georganiseerd. Een sint& piet pak gekocht op marktplaats, dus we pakken het serieus aan. iemand heeft ergens een 80 jarige nederlandse man opgeduikeld die de sint gaat spelen. ik zou eerst zwarte piet zijn, maar pas denk ik niet meer in het pak, dus dat gaat zijn dochter nu doen! ik heb toen ik laatst in nederland was allemaal pepernoten gekocht, dus het is helemaal af! morgenavond pakjesavond met z'n tweeen. ik ga zo gevulde speculaas bakken en erwtensoep maken, dus een mooie hollandse avond! gewoon kadootje en gedicht, we zijn maar met zijn tweeen. mijn moeder had chocoladeletters gekocht voor ons, en ik maak bisschopswijn. ik ben een echte sinterklaasfan, mis het echt erg. gelukkig kunnen we het hier nog aardig vieren zo!
@sinada mijn contract wordt ook neit verlengd.. ik ga in maart met zwverlof.. die duurt tot half juli.. pak ik me nog 2 weken verlof op want daarna is de bouwvak en dan heb ik vrij tot half augustus.. dan kan ik pas werk zoeken.. of ik ga eerst even de ww in! maar als jij ziek bent gemeld, kunnen ze zoiezo niks doen! succes!
Ik heb er door die rechtsbijstandsverzekering anders ooit wel een heel heel erg leuk bedrag uitgesleept! Beetje het verhaal van mamalieske: jaarcontract en met 10 maanden teamleiderschap met fikse salarisverhoging in het vooruitzicht. Een maand daarna ging de personeelsmanager met ruzie weg en daar gingen de mondelinge afspraken! Nieuwe manager wou me wegsaneren. Gelukkig lekte dat uit, zodat ik met nog een maand te gaan me ziek meldde. Ja, zeiden ze: we hadden je contract toch niet verlengd. Maar met een verklaring van de oude manager die inmiddels zwaar overspannen ziek thuis zat, heb ik (nou ja; m'n advocaat) er wel een jaar + fikse bonus voor inkomstenderving uit gesleept en dat voor 11 maandjes werk! En niks persoonlijks want de advocaat regelde alles! Als ik dit zelf had moeten regelen was ik wsl onder de druk bezweken en had ik er geen zaak van gemaakt. Als ze je trouwens willen wippen door financieele problemen, zullen ze dat aantoonbaar moeten maken. Als jij je laat ontslaan, krijg je geen uitkering, niks! Ik weet niet of je een vette spaarrekening hebt, maar werk zoeken met een kleintje onder de arm gaat echt niet zo makkelijk! Ik ken het verhaal van een vriendin die kwaliteiten zat had, maar nergens werd aangenomen, want ze denken toch dat de jonge mams met d'r hoofd thuis zit bij de kleine, het lichamelijk niet volhoudt of om de haverdeklap vrij neemt als er iets met de kleine is. Succes ermee!
Daggie das echt balen ja. moeilijk om een besluit te nemen daarin en zolang ik ziek blijf is er niks aan de hand we proberen het op een goede manier te regelen omdat mijn vriend daar ook werkt dus wil er zo min moeglijk hijsa van maken. Ik kan altijd even vragen hoe en wat natuurlijk.. top meiden ben blij met jullie