Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daktacort wordt ook voorgeschreven bij vaginale schimmelinfecties; is miconazolnitraat en hydrocortison. Dat mag je alleen niet op grote oppervlakken smeren, dus ik weet niet of je overal jeuk hebt?

Daktacort [Janssen-Cilag bv]
    Crème, hydrofiel; 15 g. Bevat per g: miconazol(nitraat) 20 mg, hydrocortison 10 mg.

Zwangerschap/Lactatie
    Van corticosteroïden is bekend dat zij de placenta passeren en daardoor de foetus kunnen beïnvloeden. Dit kan van betekenis zijn bij intensieve behandeling van grote oppervlakken met een sterk of zeer sterk werkend preparaat, in het bijzonder indien langdurig en/of onder occlusie toegepast. In de dierproef zijn corticosteroïden teratogeen gebleken.

Kon ze geen huidafkrabsel nemen, dat kan toch geen kwaad?

Veel plezier met je sinterklaasfeest, klinkt gezellig! Hier zal de Sint wel van de daken glijden, want er is langdurig neerslag/natte sneeuw opgegeven.

2. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Nou hier ben ik ook weer eens. Druk druk druk.
    Echt niet leuk meer. Ik probeer het rustig aan te doen, maar dat lukt niet altijd.
    Mn meisje ligt nu in bed, maar heeft totaal geen zin om te slapen. Ik hoop toch echt dat ze zo in slaap valt, want ze is echt zo moe. Kan ik ook ff bijkomen.
    We zijn vanmorgen weer wezen zwemmen, dus zou je denken dat ze toch echt moe is. We zullen het zien.

@Mamalieske, ik hoop echt dat het snel maandag is. Vind het erg knap van je dat je zo positief blijft. Dikke knuff...

@Sinada, wat balen zeg van je werk. Denk wel aan jezelf hoor meid.

@Webmiertje, gefeliciteerd.!

@Kaatje, ik heb ook zo'n zin in sinterklaas. We vieren het morgen bij ons thuis met de schoonfamilie. Ben zo benieuwd hoe die kleine meid gaat reageren.
    Ze is al zo gek op cadeautjes.
    Leuk wat jullie gaan doen zeg. Alvast veel plezier.

@Jeuk, ik heb enorme jeuk op mn borsten. Met vlagen. Zo vervelend.

Ik heb gisterenavond de kinderwagen besteld. Spannend.!
    Ook de 1e babyspulletjes gekocht. Een leuk pakje en 2 rompers. Een boxkleed en een bijpassende boxzak (voor de speeltjes)
    Ben helemaal blij. Al mis ik wel een paar ribben nu. haha...

Nou ik ga ff bij mn meisje kijken, want ze ligt al ruim een uur in bed en slaapt nog steeds niet.

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik ben allergisch voor daktacort ;)

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik heb uitwendige jeuk, heb ook miconizal gehad, ook ellergisch :rolleyes: heb nu corticosteroïden, begint iets te helpen gelukkig!

5. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @marloes22: Proficiat!!

@houmar: ik heb dat ook, ik ben letterlijk eind mei uitgerekend => 31 mei
    Dus ik voel me enorm achterlopen. Kan niet wachten tot het bij mij zo ver is dat ik vanalles begin te voelen :D

@mamasan: ja hier merk ik ook meer blonde donshaartjes op m'n buik.

@sinada: veel sterkte met je werk!!

sterkte voor al die meiden met huidproblemen. Mijn vriend heeft zware allergie en ik weet hoe pijnlijk en lastig dit kan zijn.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Pas je daarmee wel op; je mag cortisonen dus niet op grote oppervlakken smeren.

7. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Sinada; Jeetje wat vervelend maar ken het maar al te goed. Ze kunnen je idd niet ontslaan als je in de ziektewet zit maar wat ze wel kunnen doen is je contract niet verlengen straks ookal ben je ziek. Laat dat dan maar gebeuren, laat je niet met jouw goedkeuring ontslaan. Dan sla je je eigen ruiten in en heb je zometeen nergens meer recht op. Als je contract niet verlengd wordt dan kun je wel via het uwv een uitkering krijgen alleen dan heb je wel sollicitatieplicht. Niet tijdens je verlof natuurlijk maar nadat je verlof voorbij is wel.
    In ieder geval succes en laat je je niets wijs maken door je baas.

Mag ik trouwens ook in de lijst staan? Ik weet niet bij wie ik hiervoor moet zijn maar mijn due date is 21 mei.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ben vrij vandaag, maar hard werken hoor...
    normaal slaapt mijn zoontje minstens 2 uur, nu krap een uur. heb du sweinig gedaan gekregen.

ik snap nu waarom ze het snert noemen, wat een snertwerk! nou nee, valt wel mee, maar een hoop snijden, pfoehee

zogelukkig, het is niet zo'n groot oppervlak gelukkig

majkuh, tja, vervelend dat je zo allergisch bent. dan weet ik het ook niet meer!

help, m'n snert kookt over...

9. sinada

sinada Niet meer actief

Daktacort mag je niet langer als 14 dagen gebruiken en de zwaarde variant van micanozol.

We hebben net weer wat ontdekt. Mijn vriend heeft lang getwijfeld of hij er wel zou gaan werken. Ik heb ook gezegt kom gewoon is gezellig en werkt komt binnen.

Ze hebben mij gebruikt om hem binnen te halen. Nu hij er 2 maanden zit willen ze van mij af

sorry meiden maar kan het nergens anders kwijt

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @sinada: lijkt me echt een -piep- situatie

@kaatjek: ik zou Sinterklaas ook wel missen geloof ik. Leuk dat je er daar nog wel wat aan doet.
    Wij vieren morgenavond de verjaardag van mijn man (nee, hij is niet Sinterklaas); we gaan lekker uit eten terwijl mijnn ouders komen oppassen. Zondagmiddag vieren we Sinterklaas met mijn ouders, broertjes en schoonzusje. Dan kan Doutzen er ook bij zijn - niet dat ze het snapt, maar goed....
    Ik zit erover te denken om morgen toch even met Doutzen naar het Sinterklaasfeest bij ons op school te gaan (middelbare school - klas 1 en 2 - vanaf 9.30 in de aula een uurtje met een Sint en pieten, leerlingen moeten naar voren en daarna nog in klassenverband, dus ook mijn mentorklas). erg leuk, alleen: moet wel met haar op de fiets in dit koue natte weer, soms moet ze tussen 10.00 en 11.00 nog ff slapen en ik weet niet hoe eng ze het gaat vinden. Ze is helemaal niet bang aangelegd, maar een rare oude kerel en zwarte mannetjes en heel veel leerlingen......

@marooz: hou je het nog een beetje uit zo de hele dag thuis?

Kreeg net een brief dat ze mijn afspraak verzet hebben. Niet vrijdag 12 dec om 8.30, maar om 11.20 bij een andere gyneacoloog. Mijn man begint vrijdags later en zou mee en dat kan nu niet meer. En ik ben erg blij met mijn gyn, omdat ik elke keer echo krijg, maar weet niet of een andere gyn dat ook doet. En ik verheug me er zo op!

11. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag meiden,

Jakkes wat een nare berichten over je baan verliezen, het blijft altijd spannend in de zwangerschap. Ik zit nu al sinds week 6 thuis (13 weken!) en waarschijnlijk kom ik pas na mijn verlof terug... :( Ik heb een jaarcontract, en ben er nu dus bijna een jaar uit.... nu weet ik wel wat ze me aan gaan houden, maar toch ben ik er ook wel een beetje bang voor hoor meiden...

Maaike; wat ik atlijd doe is zonder onderbroek lopen... hhhaha en lekker in bad gaan... oh ja.. een hele goed is... ehmmm.... :oops: ... klaarkomen... hahahah sorry maar de endorfinen zorgen bij mij vaak dat de jeuk drastisch verminderd... je wou tips! hihi

Bianca; meeste gyn maken wel een echo, en anders moet je het gewoon aangeven bij de assistente, dan houden ze er wel rekening mee neem ik aan!

Ego;

IK BEN HET ZAT! Vandaag enorme huilbui gehad, mijn bekken en mijn rug doen errug zeer, en ook mijn ME speelt enorm op. Energieniveau van 0.... en verveel me idd dood bianca... de hele dag niets doen. Vandaag was mijn mams er om me te helpen met schoonmaken in huis, daar ben ik heel dankbaar voor hoor! Maar voel me soms zo afhankelijk, en hou niet van hulp vragen... maar ja... mijn spieren in mijn benen doen soms zo pijn door de ME, dat zelfs lopen moeilijk gaat... dan is hulp vragen het enige wat kan natuurlijk...pfffff :cry:

Maar goed! Er zit een kleine kerel in mijn buik! En daar gaat het om toch? Sorry dat ik even zo zeur, soms vliegt het me hier gewoon aan.

12. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ marooz: een heeeeeeeeeele dikke knuffel voor jou! En niet sorry zeggen, want dat is nergens voor nodig! Ookal praat je een hele pagina vol, als je hou helpt om ff je verhaal kwijt te kunnen, gewoon lekker doen!
    Kan het me wel voorstellen hoor, dat je het zat bent! (heb zelf ook weken thuis gezeten en anderen moesten alles doen, dus kan het me heel goed indenken.. was het ook zoo zat). Maar met ME erbij etc, is het toch wel even heel anders!
    En tuurlijk gaat het om de kleine in je buik.. Maar het is wel JOUW buik! en dus jou lichaam! En jij voelt je rot.. Meid, iig heel erg veel sterkte ermee! (en als je je verhaal een keer kwijt wil of wat dan ook, pb gerust!)

@ microzanol en alle andere smeersel: euh.. heb ze geloof ik allemaal gehad... Maar omdat het altijd vooral op mn rug zat, is dit niet zo handig.. en idd, de oppervlakten zijn te groot om te smeren! Heb het momenteel om mn hele romp zitten en hals, zeg maar.. (hoop dus niet dat t nu naar mn gezicht trekt.. :() Maargoed.. we gaan de selsun maar weer eens proberen.. haha..
    KaatjeK, wat rot dat je er ook zo'n last van hebt!

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    moet op me doos :oops: aan de buitenkant....... :rolleyes:

14. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Ja, dat is meestal niet zo'n groot oppervlak ;) hahaha.. :) haha.. (ja, sorry, vind het wel een leuke grap.. haha)

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    die is ne zo groot ne hahaha! :D :p

even een vies verhaal :( stond net onder de douche en was benieuwd of ik alleen aan de buitenkant de infectie had, want alleen daar is de jeuk, of ook aan de binnenkant.

Komt er toch een vieze dikke, klodderige prut mee, IEWW duidelijk erg geinfecteerd! :confused: :oops: :evil: heb zoveel mogelijk eruit gehaald om mijn lijf te helpen herstellen, erg klote dat ik dus geen zalf kan gebruiken, ben al op zoek geweest naar huismiddeltjes

- biogarde eten
    - cranberrysap drinke
    - deppen met natuurazijn
    - karnemelk drinken
    - geen suiker eten
    - deppen met bulgaarse yoghurt tegen de jeuk

hmmmm, heerlijk :rolleyes:

16. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Majkuh, gatsie.! Ik hoop dat je snel van de jeuk af bent.
    Dat is zo naar. Je kan beter erge pijn hebben dan jeuk. Sterkte ermee.

@Marooz, als ik dichterbij had gewoont was ik bij je langs gekomen om je gezelschap te houden. Maar helaas is dat bijna 2 uur rijden.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent. Dikke knuff..!
    Ik heb ook een jaarcontract. Ben pas sinds april aan het werk. Ik ga er vanuit dat ik mijn contract wel verlengd krijg.
    Heb nooit iets negatiefs gehoord over mijn functioneren. We zullen zien.
    Ze waren niet blij toen ik zei dat ik niet meer de hele dag mocht staan en niet tillen. Ik moet dan ook steeds collega's vragen om dingen te sjouwen enzo. Vind ik ook erg moeilijk hoor.

@Bianca, ik hoop dat je wel een echo krijgt.

Nou de rust vanmiddag was ver te zoeken hier.
    Mn meisje heeft geen minuut geslapen. Ik had nog wel zo gehoopt op even bankhangen. Maar helaas....
    Nu ligt ze heerlijk te slapen. Heerlijk rust in huis.!
    Ben vanmorgen lekker gemasseerd door de therapeut. Was ik wel aan toe. Haha..

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Houmar, wat fijn dat het er zo goed uitzag. Een hele opluchting of niet.?

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    even een vraagje, zijn er ook moeders die thuisblijven?

Bijna iedereen lijkt te werken..

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...

19. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @OemHudaifa, ik zou wel willen, financieel is dat niet haalbaar. Ik moet wel blijven werken. Al is het maar voor 3 dagen.
    Toch vind ik het ook wel weer lekker, even andere mensen om je heen.
    Blijf jij wel thuis.?

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ja wij hadden dat al zo besloten toen we gingen trouwen. Ik kon wel werken, maar het was niet nodig en ik ben altijd al een beetje een ja..hoe moet ik het zeggen...Ik heb altijd het idee gehad dat ik jong ging trouwen en dat ik dan echt zo een traditioneel gezin zou hebben. Ik houd er van om mijn huis en mn man te verzorgen etc. Ik ben ook heel rustig en houd er niet van om veel buiten te zijn.

Heb wel altijd heel hard gewerkt hoor.

We hebben wel een gelijkwaardig huwelijk en enorm veel respect voor elkaar.

Ik vind het gewoon heel fijn zo en ben ook heel blij dat het mogelijk is...

Niet iedereen begrijpt dat, maar daar heb ik verder niets mee te maken

Doen wat waar je jezelf prettig bij voelt, dat is belangrijk

Deel Deze Pagina