goedemorgen dames. wat een ellende hebben we met elkaar. nee grapje, valt mee, maar een hoop ziekte en pijn toch wel... het weer werkt natuurlijk ook niet mee... eerst even de ziekenboeg: marooz, ben het maar lekker zat. probeer rustig aan te doen en je af en toe lekker te laten verwennen, hopelijk gaat het wat beter worden... maaike, je hebt van die capsules om de infectie aan de binnenkant te verhelpen, di emoet je inbrengen met een soort schuifding. hier kun je ze zonder recept krijgen, maar weet niet hoe het in nederland zit. die mag je in ieder geval tijdens de zwangerschap. het beste werken pillen (diflucan) bij mij, maar die mag je nu niet... wassen met zure zeep is ook goed, alles wat zuur is houden de schimmels niet van. suiker juist wel. zure zeep is bv lactycid, femfresh oid. alle verkouden, griep of andere kwaaltjes beterschap! vandaag sinterklaas, joepie!
Ik kan me daar niks bij voorstellen, gek he? Ik ben zo blij dat ik in het nieuwe jaar op mijn 40e eindelijk kan zeggen: nu heb ik alle tijd en aandacht voor mijn grote wereld! Want zo vind ik mijn wereld in en om huis! Ik heb altijd wat te doen hier thuis (nee, ik poets niet, ik ben een slechte huisvrouw), maar ik hoop straks eindelijk meer tijd te hebben voor mijn dieren. Ik heb honden, waaronder een stel oppashonden, katten, dwerggeitjes en kippen, een grote tuin plus moestuin en ik hou erg van klussen. Mijn geiten moeten nog een nieuw hok, ik wil meer groente in mijn moestuin, ik heb een vooroorlogs huis waar altijd wat aan te klussen valt. Ik ben de laatste jaren ZZP'er geweest en misschien als mijn kindje wat groter is dat ik weer wat werk ga oppakken, maar dat weet ik nu nog niet. Ik zie me al gaan: naar opa en oma, naar de dierentuin, naar het zwembad, gewoon lekker dingetjes doen, ergens naartoe fietsen. Kijk, je wereld is zo klein als je hem zelf maakt.
Heeey meiden, ik hier ff! Gister was alles goed bij de VK! We hebben een ontzettend eigenwijsje! haha.. Ze wilde ff hartje luisteren, maar nee hoor, deze meneer / mevrouw vond dat geen goed idee! haha.. Haalt ze die doptone eraf, hobbelt me er toch eentje door mn buik! haha... Echo apparaat erop en ja hoor, meteen duidelijk in beeld! Duidelijke hartslag en lekker vruchtwater aan het happen! hihi.. zooo lief! Verder was mn bloeddruk wat gezakt (gelukkig, eindelijk! hihi.. nu: 150/70) en ben ik op hetzelfde gewicht gebleven! Wij doen het dus netjes! hihi.. nu op de naar de 20 weken echo! spannend! Liefs
Marooz: fijn dta je je weer wat beter voelt meis, van mij ook nog een dikke knuf! OemHudaifa en Zogelukkig: Je hoort het idd niet vaak meer dat de moeder thuis blijft..ik ben ook bewust thuis en idd niet iedereen begrijpt dit. Ik vind oko dat iedereen zijn keuze moet maken (alleen 4a5 dagen naar kdv vind ik wel veel) Ik voel me er heel goed bij dat ik thuis kan blijven. Toch vragen sommigen of ik niet wil gaan werken enzo, nee, niet dus. Later wel hoor, als de kids naar school toe gaan, al wil ik er wel weer voor ze zijn als ze thuis komen. Wij hebben 1 auto, wel een wat grotere, gezinsauto. Vakanties, tja, dat doen we bijna niet...vinden we ook niet zo erg. Mijn ouders hebben sinds een klein jaar een heel leuk huis in de Ardennen met erg veel grond, echt super! Het is zo'mooi daar! Je kunt gewoon een half uur wandelen op eigen terrein zo ongeveer, haha! De buren (wel eindje verder op dus) hebben een boerderij met koeien, daar mogen we ook gaan kijken. Met kerst gaan e naar het huis toe, misschien dat e dan eens kunnen kijken daar met Demi! Mijn ouders en zusjes zijn er dan ook, gezellig! Dus heir kunnen we gewoon voor niks heen, 2uurtjes rijden en het is echt prachtig daar, echt vakantiegevoel! En je kunt idd een hoop doen als je thuis bent. Ik poets el regelmatig (en natuurlik de wasjes enzo) maar doe dit als Demi slaapt of als ze even lekker speelt, dan ga ik er bij zitten met de was (opvouwen). Lekker fietsen of naar de diertjes, of ergens op bezoek is ook leuk (iemand die een kindje heeft) of naar opa en oma! Vnd het wel belangrijk dat Demi andere kinderen leert kennen, maar dat doe ze dus wel. Ik ga niet elke dag van alles doen hoor, demi reageert snel op drukte enzo, dus zorg dat het niet teveel wordt, sleep haar dus niet overal mee naartoe, hebben we ook nooit gedaan. Slapen doet ze het beste gewoon thuis, vind ik ook prettiger voor haar. Majkuh: hoe gaat het? Als je zwanger bent, heb je wle sneller kans op schimmelinfectie down under..heb het bij Demi ook gehad. Sterkte, want is niet fijn. Ik had zoals Kaatje dat ook al noemt van die tabletten die je in moet brengen. Hielp erg snel! Alle meiden: fijne pakjesavond alvast! Wij gaan naar mijn ouders toe om het te vieren. Sorry, wer niet gereageerd op iedereen..(schaam, schaam)
Kan me niet voorstellen dat ik heel de week zou thuisblijven. Ik werk en ik vind het heerlijk. Meestal werk ik 5 en halve dag en nog een paar avonden. Nu zal ik wel in een andere situatie zitten omdat ik bij mijn ouders werk. Straks gaat mijn kind 3 dagen naar het kinderdagverblijf en probeer ik het 2 dagen zelf door het mee te nemen naar mijn werk. En wij kunnen het geld ook goed gebruiken. We hebben beide geen topsalaris, maar hebben vorig jaar een leuk huis gekocht waar we nu al 1,5 jaar aan het verbouwen zijn. En dan gaat het hard hoor! Verder zijn we al 5 jaar niet op vakantie geweest en ik vind het niet erg. Ik werk graag en ik weet waarvoor ik het doe. Iedereen moet het zelf weten, maar zo denk ik erover. Groetjes Rianne
qua werken, ik denk ook niet dat huisvrouw zijn betekent dat je niets meer doet behalve moeder zijn. mijn moeder werkte nooit (niet betaald bedoel ik dan) maar ze was altijd superactief. veel vrijwilligers werk, dingen organiseren voor ons. ze nam lessen over dingen die ze interessant vond toen wij ouder waren. je hebt als je geen vaste baan hebt juist alle vrijheid om de dingen te doen die je zelf belangrijk vind. hoe ja dat invult is dan heel persoonlijk. zoals oemhudaifa zegt, zij is graag thuis & huiselijk bezig. mooi toch, geniet ervan! ik zou zelf wel juist meer erop uit willen en dingen voor mezelf doen. ik had gisteren vrij, zoveel leuke dingen gedaan. lekker gekookt en sinterklaassnoep gebakken. 's middags bij een vriendin langs, de kleintjes konden even samen spelen. tussendoor nog wat gewerkt... heerlijk, die flexibiliteit. Ik werk nu fulltime, wel regelmatig van huis. zoontje gaat drie dagen naar de creche, en we hebben een nanny. ik wil na de volgende wel minder gaan werken. mijn ideaal zou zijn iets wat ik zelf kan doen vanuit huis, zodat ik veel vrijheid heb en veel tijd met mijn kinderen kan doorbrengen. Ik heb een vriendin die is echt helemaal huisvrouw, en doet ook weinig buiten de echte moederdingen. ze krijgt daar vaak commentaar op. de meeste van onze vrienden zijn hoogopgeleid en hebben een goede baan. ze zeggen dan tegen haar of ze niet op zijn minst een hobby moet zoeken. maar ze zegt dat ze zelf zo ontzetttend geniet van haar leven nu, ze is nog nooit zo gelukkig geweest! nou, ik ben alleen maar blij voor haar. iedereen heeft zijn eigen manier om gelukkig te zijn. ik heb volgend jaar eerst 9 maanden betaald zwangerschapsverlof. daarna moet ik helaas 6 maanden werken bij mijn huidige werkgever, anders krijg ik dat verlof niet, en dat is iets te veel geld... maar daarna wil ik of (tijdelijk) stoppen als het financieel kan, anders veel minder gaan werken of iets heel anders gaan doen. we zijn net verhuisd naar een duurder huis. tweede auto hebben we niet maar die vakanties zijn voor ons toch wel erg belangrijk. reizen is echt mijn grootste hobby. hopelijk gaat mijn man binnenkort meer verdienen, en dan kan ik stoppen zonder al te veel in te hoeven leveren... veel mensen vinden dit wel raar trouwes (ik vertel het nog niet overal), want ik was altijd best wel een carriere type. Ik heb een goede baan (management in een multinational, internationale carriere, veelbelovend, blablabla) maar het kan me op het moment allemaal gestolen worden!
@ Oemhudaifa, honing neem, vooral in d ethee helpt idd wel een beetje.. @ Zogelukkig, ja heb het gemeld, en ze zei deze kan wel. Maar vertrouw het gewoon niet. Staat ook echt nergens vermeld dat je het mag als je zwanger bent.. Moet zeggen dat het vandaag weer wat beter gaat.. Maar is elke keer en dan komt het weer keihard terug.. Misschien deze keer niet, laten we het hopen.. @ Marooz, ja zal er straks idd even langs lopen, voor het van 't weekend weer terug komt, gaat nu iets beter maar je weet het niet.. Sorry heb niet op iedereen gereageerd. Wilde het even bij lezen, anders wordt het zoveel hihi. Ik wens iedereen een heerlijke sinterklaas toe (kaatje jij ook alvast) en ga hem nu snel uitzetten... Moet nog zoveel doen hihi.
@Kippie, ik heb de maxi cosi mura 3 besteld. Ben zo benieuwd. Verder idd goed geslaagd. Vanaf januari gaan we met de babykamer aan de slag. Hij is al wel leeg gehaald. Spannend weer.! @werken, iedereen moet echt doen wat ie zelf prettig vind. Er zit een jongetje bij mn dochter op de creche die 5 dagen gebracht wordt. Nou dat vind ik echt teveel hoor. Mn meisje gaat 1 dag in de week. Ze vind het prachtig. Ik moet zo nog veel doen, het huis is een bende en tegen 4 uur komt mn schoonfamilie al. Heb er veel zin. Alleen niet in schoonmaken. Bah.... Iedereen veel plezier vanavond..!
Hoi Meiden, Ik ben even een paar daagjes niet geweest, niet normaal hoeveel er weer gebuurt is hiero! Het is gewoon te veel om op te reageren, vanaf volgende week g ik weer flink bijkletsen, want nu heb ik het zo druk gehad met de Sinterklaas enz. Gisteren weer naar de verloskundige geweest, er was een nieuwe stage assistent, en na alle normale controle's, gewicht, bloeddruk, urine zei ze: "Kom maar even liggen dan zullen we eens kijken hoe het ermee gaat" Ik: "Ohh krijg ik een echo dan" dat bleek dus niet zo te zijn Haha! Even voelen of alles goed zat... Ik heb er stiekem te veel op gehoopt, dat bleek wel uit mijn reactie! Maar, alles was goed, hartje weer gehoord Mijn zus moest een uur later, en die is acht weekjes, eerste echo gehad en gelukkig ook alles goed! Vandaag nog de laatste dingetjes doen voor de suprise avond! Dus ik reageer volgende week weer, even op de hoogte houden! Volgende afspraak is 30 december 18:30, 20 weken echo! Yeuhh!
Ben ik ook weer. Leuk om te lezen dat iedereen anders denkt over werken of thuis blijven. Werken voor een baas doe ik al jaren niet meer, ben lekker zelfstandig; geen gezeik, meer flexibiliteit etc. Heb al veel banen gehad en heel veel studies en cursussen gevolgd. Heb vanaf mijn 16e baantjes gehad en op mijn 22e na het afronden van mijn opleiding begon ik met mijn eerste serieuze baan. Ik heb dus bijna net zo lang gewerkt als dat sommigen hier oud zijn! Ik ben nooit carrieregericht geweest, deed liever wat ik leuk vond. Ik hoefde nooit zo nodig hogerop en meer verdienen en een nog drukkere baan; iedere avond afgemat thuiskomen na weer een dag in de file, koken deed de magnetron en alleen in het weekend tijd voor vrienden, sport, leuke dingen samen doen etc, waardeloos! Sinds ik vanuit huis werk heb ik ook eindelijk tijd voor beesten, die ik altijd al wou hebben. Ik deel mijn eigen tijd in: als ik door de week weg wil met de honden of het kippenhok een grote beurt wil geven, dan doe ik dat, dan werk ik wel 's avonds of in het weekend. Ik zou niet kunnen leven van het huishouden doen en moederen en verder niks, ik heb zat hobbies en hele waslijsten van wat ik nog wil gaan doen. Maar je kind 5 dagen naar de creche? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt! Ik heb van die carrieregerichte vriendinnen hoor: kind uitpoepen en dumpen op de creche, zo zie ik dat, sorry! En vervolgens helemaal overspannen raken en voor wat? Voor dat grote huis, die twee auto's voor de deur, die 3x per jaar op vakantie? Maakt dat gelukkig? Mij niet! Ik heb een vriendin die haar kind 5 dagen naar de creche brengt van 7 tot 7 iedere dag! En dan werkt ze 4 dagen, huh? Ja, die ene vrije dag wil ze niet eens met haar kind samen zijn, nee dat is de dag voor "haarzelf"... Ik ga lekker voor mijn kind en man zorgen, heerlijk lijkt mij dat!
Zogelukkig: dat laatste stukje vind ik zo erg om te lezen...dat ouders hun kindje echt zoveel wegbrengen... En dan die ene vrije dag ook nog hun kindje wegbrengen....echt zielig...en in het weekend zeggen ze dat ze het te druk hebben met boodschappen doen enzo...kan heir echt verdrietig van worden! gelukkig is niet iedereen zo
Haaaai, Hier ook een thuisblijfmama hoor. Ik ben het bij toeval geworden doordatik 6 jaar geleden in de WAO ben beland vanwege mijn dystrofie. Nu zoonlief nog klein is en nr2 onderweg vind ik het heerlijk en ik zit echt niet alleen maar thuis. dan zouden de muren ook op me af komen. Wel had ik 2 jaar geleden al het gevoel toch weer wat te willen doen wat ik fysiek aan kan. En aangezien er aan mijn babbel niks mankeerd ben ik eerst een cursus counseling gaan doen. die heb ik goed afgerond en het beviel prima en heb ik de sprong gewaagd een hbo opleiding te gaan volgen. volgend jaar wil ik mijn propedeuse klinische psychologie halen en daarna instromen op MWD.(deeltijd) dus hopelijk heb ik over 4 jaar mijn bachelor/sw en kan ik part time aan de slag in een eigen praktijk. Werken doe ik wel, thuis een paar uur per week. meer kan en mag niet van uwv,want ga ik te veel verdienen word ik gekort op mijn uitkering. Het geld is een lekker extraatje en mijn man hoopt heel hard dat als ik straks weer werk hij terug kan naar 32 uur en dan deelsvoor de ukken te zorgen. KDV gaat hier niet gebeuren, oma wil er niks van weten ohoh ik moet er van tussen,zoonlief is wakker en ik had belooft om saampies nog even pepernoten te bakken. dus ben mijn schuld inlossen Fijne sinterklaas meiden!
ohh op die vrije dag je kind wegbrengen, dat gaat er bij mij echt niet in. ik werk ook wel fulltime, maar dat zou echt nooit in me opkomen. ik werk juist veel thuis zodat ik wat extra tijd heb voor mijn zoon. ik werk dan 7 tot 3, en kan daarna nog wat met hem gaan doen. en hij is lekker thuis met de nanny, du smaar 3 dagen op de creche. ik veroordeel niet snel iemand, vind dat iedereen zijn leven moet leven zoals hij/zij wil, ook eventueel 5 dagen creche hoeft niet perse slecht te zijn. maar een vrije dag voor jezelf willen zonder kind elke week, dat gaat me echt veel te ver. Waarom wil je dan kinderen vraag ik me af!
zogelukkig, zoals jij het omschrijft wil ik het ook gaan doen. we willen over een paar jaar verhuizen naar ergens buiten europa (australie bijvoorbeeld, staat nog een beetje ter discussie, hangt ook af van waar mijn man werk vind, hij zit een beetje vast aan grote steden waar een grote financiele sector is) Mijn man blijft werken en levert het hoofdinkomen. We gaan ergens een beetje buiten wonen, oude ranch of zo. ik ben dan thuis en kan hopelijk vanuit huis e.e.a. bijklussen. en de kids lekker veel buiten zijn enzo. beestjes erbij... We woonden tot een maand geleden op een boerderij (huurden cottage van de boer) en dat vond ik zo geweldig, ik mis het echt erg. hele grote tuin, moestuin, boomgaard etc. De boer zorgde voor de koeien, wij hoefden er alleen maar van te genieten! Helaas werd het huis te klein met de tweede op komst, en nu wonen we gewoon in een huis in een gewone wijk. Wel een fijn en mooi huis maar wat mis ik de ruimte en de natuur.
@mamalieske ik heb bij de echo niet gehoord of ie voor of achter ligt dus ga het donderdag wel ff vragen.ik voel de kleine wel dus ik denk dat ie achter ligt maar weet het ook allemaal niet. @zogelukkig ow dat wist ik niet sorry wist ook niet dat dat schadelijk is heb meestal gemengde sla is dat zo erg dan?ik word af en toe gek van dingen die je wel en niet mag hebben jullie dat ook? @remmar ja heb er zin in ow kan niet wachten tot donderdag. @sinada niet op ontslag ingaan want dan ga je akkoord en dan kun je fluiten naar centen en dat zou jammer zijn. @joki ik ken het jeuk op de borsten op de raarste momenten achter de kassa en je kan niet lekker ff krabben. wat is er tegen die jeuk? @coupie ik heb nu met de kou ook last van me tepels. maar eigenlijk altijd wel met de kou. misschien door de grote van me borsten durf het niet te zeggen. @majkuh meid ik leef met je mee ik weet hoe erg het kan zijn. @werk ik blijf wel werken werk nu 4 dagen en wil dat ook wel blijven doen. wil eventueel 3 dagen werken maar dat is nog niet zeker. ik heb 2 jaar geleden 11 maanden thuis gezeten en was op het laatst elke dag weg omdat ik gek werd en ja als je voor 1 ding naar de super moet en het eigenlijk niet nodig hebt dan gaat het mis. ik ben vandaag super vrolijk vandaag alweer 17 weken. een klant vandaag aan de kassa meid wat groei je hard stop je nog of niet. hahaha was zo grappig andere collega's moesten hard lachen en kreeg als reactie van nou duurt niet lang meer en jij pas er niet meer achter. ow wat een lol haha iedereen een fijne sinterklaas avond.
hallo dames! iedereen sinterklaas vieren? heb helaas geen kinderen om het mee te doen.. haha.. volgend jaar wel! leuk allemaal.. dit weekend gaat de kerstboom op! laatste kerst met ons 2en! leuk he...
Hallo meiden Heb alles een beetje bij gelezen en weet nog een paar dingen ervan dus doe mijn best ben al hartstikke moe. Marooz zoals jij beschreef zoals je je voelt zo voel ik me d ehele week al, er komt niks uit me handen veel pijn en ben het echt helemaal zat de rotzooi komt onderhand op me af verleden week er zo mijn best op gedaan, en vanavond echt een flinke huilbui gehad in de armen van mijn man, had echt mijn grens bereikt vanavond. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt ik wil ook geen hulp in mijn huishouden hebben maar zou af en toe toch wel erggggggggggg makkelijk zijn. Fijn dat je een lieve moeder hebt die dan eventjes komt helpen. Hoop dathet nu weer een beetje beter met je gaat. En voor de meiden met infecties heel veel sterkte toegewenst ik heb af en toe wel eens jeuk maar is met een dag paar uurtjes weer weg. Van de week bij de cesartherapeut geweest en ben tot 4 weken na mijn bevalling onder de panne daarzo individueel en een paar lessen met andere zwangeren voorbereiding op de bevalling en erna dus wel heel erg leuk alleen vreselijk pijnlijk. Heb een oefening gekregen en di mag ik weer. De hele week al chagie en verkeerd iedereen word het wel zat ikzelf ook en vanavond even flink van me afgehuild lucht wel op maar ben het nog neit allemaal kwijt. We zijn vandaag wagens wezen kijken en we hebben een mooie gezien mijn schoonouders willen dit betalen maar we moeten even kijken of ze alles betalen ze zouden nu morgen even gaan kijken hoe of wat, ik gelijk over de zeik heen door me hormonen voelde me gepasseert en wij krijgen toch een kind neit hun, maar uitgepraat met mannetje en daarna maar even me rust genomen en vanavond was lles weer goed. Ben ze dwars als de pest hoop dat ik niet de enigste ben word het zelf wel zat maar slaap gewoon slecht en veel pijn en tja wat moet je dan probeer dan maar eens te ontspannen, als iemand nog tips heeft ze zijn zeer welkom. Weltrusten allemaal en hoop dat jullie een fijne sinterklaas gehad hebben.
hee allemaal, fijne sinterklaas gehad? het grote sint&piet feest gaat zo beginnen! veel plezier voor wie ook wat gaan doen