Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @marooz: ik kan het me gored voorstellen; een tijdje thuis is wel lekker, maar niet als je niks kunt en je beroerd voelt, is het vreselijk

@werken/thuisblijven. Ik twijfel al sinds vorige zangerschap. Ik wil wel werken, maar ik zou ook wel thuis willen blijven. Maar je weet niet hoe dat uitpakt; misschiemn vind ik dat wel wat saai.....
    Ik vind het verlof heel fijn, maar aan het eind van m'n verlof was ik al wel weer beetje bezig met thuis wat lesmateriaal maken. Ik werk nu 3 dagen en blijf dat straks doen; mijn is straks weer 1 dag per week thuis en Doutzen en straks de beeb gaan 2 dagen naar gastouder. Dat bevalt prima: daar speelt ze ook met 2/3 andere kindjes. Zij kan er heel goed tegen, maar je weet niet hoe dat met de twede is.
    Ik zou kunnen stoppen, maar man werkt ook in onderwijs. Dan zou hij fulltime moeten werken (en dat is in onderwijs toch wel zwaar als je ook bij je gezin wilt zijn) en we zouden echt op centjes moeten letten. Dat kan, maar we houden ook van lekker eten en eens ff weg om te ontsnappen aan de zorgen van het werk. Hubbie zou dat dan blijven hebben en die ontspanning moeten missen.

Gister Doutzen mee gehad naar school: sintviering. Ze kroop steeds naar de pieten toe. Ze kreeg alle aandacht van de leerlingen, collega's en pieten.

Morgen vieren we sinterklaas met Doutzen en familie; overdag anders is t niks voor Doutzen en op zaterdag werkt m'n schoonzusje, dus vandaar op zondagmiddag en niet op 5 dec.

Volgend weekend lekker kerstboom opzetten

2. Mushu

Mushu Actief lid

26 aug 2008
    254
    0
    0
    ons paleisje
    Hallo
    Ben ik ook weer een keer heb niet alles doorgelezen het is zoveel.
    Ik weet nog niet of ik mijn kleine Pucca al in mijn buik voel.
    Ik voel een hele hoop maar of het die kleine is weet ik niet.
    29 december krijgen we een 20 weken echo gaan we weten wat het wordt.
    Wel spannend hoor we willen de rest van de familie het niet vertellen een verrassing voor hun.
    Wat zijn jullie van plan om te doen?
    Willen jullie het wel weten?

Voor iedereen die het nu wat zwaarder heeft heel veel sterkte en blijven genieten van je zwangerschap.
    Liefs Mushu.

3. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Hier een leuke geslaagde Sinterklaas avond gehad, ons dochtertje Fabiënne van 10 maanden is flink verwent, al snapt ze er nog niks van, 2 grote zakken met speelgoed! :D

Ook al de eerste luiers (new born) gekregen voor de kleine in mijn buik.
    En heel veel andere spulletjes die erg goed te pas komen allemaal.

@ werken/thuisblijven- Ik ben thuis voor Fabienne, en werk sinds september 2 avonden op een basisschool als poetser. Mijn vriend en ik hebben het wel zwaar te halen, Allebei jong en nog niet een hoog salaris. Maar ik zou niet full time kunnen werken, laat staan 2 dagen overdag, dat lijkt me zo moeilijk om m'n kinderen naar de creche te brengen.
    maar ik snap het wel van de ouders, wie weet moeten wij dat ook wel in de toekomst, als we het nu al zwaar te halen hebben, en straks de 2e er bij komt... Ik wil er liever nog niet aan denken.

Ik denk dat de maatschappij het niet toelaat om nog als moeder volledig thuis te zijn, of je moet een man hebben die erg goed verdient, wat hier dus niet het geval is, helaas. Anders was ik graag zo'n huisvrouw/ moeder geweest fulltime... :)

Ik snap niet dat mensen op hun vrije dag de kleine niet willen zien, ongelooflijk zoiets. Waarom heb je dan voor kinderen gekozen?
    Daar wil je toch zoveel mogelijk van genieten.
    Een vriendin van mij laat haar kind ieder weekend bij oma, zodat zij lekker op stap kan gaan... Na mijn idee is ze dan ook te jong om kinderen te krijgen, als ze nog ieder weekend wil feesten! Maar ja, ieder hun ding!

Als de kinderen straks op school zitten wil ik wel lekker parttime een aantal dagen in de week gaan werken, voor wat extra's.
    Tot die tijd hebben we het maar zwaar, daar kiezen we bewust voor, zolang de kids maar niks tekort komen, als ik het wat minder moet doen vind ik minder erg als mijn kinderen moeten missen.

Hoe was jullie Sinterklaas?
    En zitten jullie ook al helemaal volgeboekt voor de kerstdagen?

4. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Eindhoven
    Even nog een snel vraagje, hoe kun je je afspraken die zijn geweest standaard onderaan in je bericht zetten, vind ik wel erg leuk... Maar weet niet hoe ik dat moet doen?

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Meiden

Voel me hier zwaar klote. Heb sinds een paar weekjes last van mijn rug. Op zich was dat nog niet zo erg, maar de laatste 2 dagen kan ik bijna niet lopen. Ik heb z'n pijn bij mijn schaambot, benen, billen, flanken en onderug. Trappen lopen gaat moeilijk, fietsen, wandelen en tillen doet echt zo zeer. Eigenlijk doen alle bewegingen zeer. weet even niet wat ik moet doen. Vind het echt vreselijk.
    Heeft iemand anders hier ook last van?

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik denk dat het ook aan jezelf ligt. Wij zijn als gezin helemaal niet materialistisch ingesteld. We hebben een prachtige eengezinswoning, maar gewoon huur. Ook geen tweede auto, vaak vakanties, uitgaan e.d. Wij hebben daar geen behoefte aan en het scheelt geld. Ik was me er ook niet zo van bewust dat dat normaal is.

Ik denk dat het moeilijk is voor mensen om hun manier van leven te financieren, niet zo zeer dat het ligt aan de maatschappij.

Sommige mensen hebben een inkomen van 3400 netto en kunnen met een 1e kindje niet rondkomen. Allemaal onnodige uitgaven die ze doen.
    Ook onnodige vaste lasten (leningen etc. allemaal. mensen geven in feite geld uit wat ze niet hebben)

Ik vind persoonlijk dat mensen teveel uitgeven aan onnodige dingen. Maar als je daar gelukkig van wordt.....tjah

Ik en mijn man hebben hebben denk ik laaaang niet zoveel te besteden als de meeste hier en toch missen we niets. We hoeven op niets te korten etc. Het ligt gewoon echt aan jezelf en aan je materiale behoeftes.

7. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Eindhoven
    @Sim80 - Echt klote voor je... Hoop dat je je snel beter gaat voelen, ik heb niet zo'n last gelukkig.
    Afkloppen!

Heb je al contact gehad met de verloskundige of huisarts, anders zou ik die maandag meteen even bellen. Rustig aan doen, voor zover dat lukt...

Succes en sterkte ermee...!

8. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Eindhoven
    Dat zal bij veel mensen ook inderdaad waar zijn wat je zegt...
    Maar hier niet hoor, en ik denk ook niet dat wij de enige zijn...;)

Maar wij zijn ook niet materialistisch ingesteld, wij gaan nooit naar de kapper, hooguit 1 keer per jaar. Als we geluk hebben gaan we 1 keer per jaar op vakantie, maar dan een weekje in de stacaravan van mijn ouders.
    Wij hebben alles 2ehands moeten kopen, maar ons huurhuisje ziet er gezellig uit voor nog geen 400 euro geheel ingericht, inclusief de slaapkamers. Het enige extra's wat wij doen is 1 X in de maand een potje poker spelen, maar dan voor 50 cent of 1 euro inleg zijn we de hele avond zoet. Kleding draag ik bijna alleen 2e hands, 1 euro broeken van de rommelmarkt enz. misschien dat ik 1 setje kleding per jaar nieuw koop. Om even een idee te geven...

Verder zijn wij super gelukkig ook al hebben we het niet breed, ik klaag ook niet...
    Liever weinig geld en een gelukkig liefdevol leven met gezonde kinderen en partner, als dat je ooit ziet dat iemand barst van het geld en een ongeneeslijk ziek kindje heeft, dan maakt geld ook niet gelukkig!

9. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Maandag eerst ff je vk of ha bellen meid!
    Helaas ken ik het en zijn er dagen dat ik meer plat op bed lig dan op ben.
    Probeer je bezigheden zo veel mogelijk te verdelen met pauzes is de beste tip die ik voor je heb.
    Manlief heeft ook alle zwaardere taken in huis overgenomen, sterker nog, alleen de keuken,boodschapjes en verzorging van zoonlief doe ik nog.
    Sterkte meis!

Oemhudaifa, het ligt er maar net aan wat je inkomen is.
    Wij zijn ook niet materialistisch, wonen huur, hebben maar 1 auto die alleen gebruikt wordt als het nodig is en voor een kampeervakantie sparen we een heel jaar keihard.
    Toch moeten we de eindjes aan elkaar knopen.
    de huur,alimentatie en zorgverzekering vreten mijn man's salaris op, de rest moet van mijn wao en dan blijft er maar 300 over waar je van moet eten, kleden etc.

Ik snap dus inderdaad niet als mensen meteen inkomen van 3400 niet rond kunnen komen.
    manlief moppert wel eens dat we het niet breed hebben, maar ik zeg hem altijd we hebben een dak boven ons hoofd,iedere dag eten en we zijn happy.

mamasuusje, teksten kun je plaatsen waar je de code voor je banner hebt staan.

Kaatje, leuke sint en pieten dag gehad?

hier was het gister simpel, maar onze smurf was helemaal happy.
    Volgende week nog zeeeeeeeer uitgebreid bij oma, ik kan nog een speelgoedopbergbak bij gaan halen vrees ik :)

10. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Gisteren een heerlijke sinterklaas avond gehad. Heel geslaagd.
    Mn meisje keek haar ogen uit van al die pakjes. Zo gaaf om te zien.
    Geweldig vond ze het. Ik was wel kapot 's avonds.

@Sim, waarom neem je maandag niet even contact op met een fysio bij je in de buurt. Je hoeft tegenwoordig niet meer eerst naar de huisarts.
    Ze kunnen je waarschijnlijk heel goed helpen.
    Ik had gisteren wer eens veel te veel gedaan. Kon 's avonds ook helemaal niks meer. Alles deed pijn. Ik moet er echt om denken rustig aan te doen.

@OemHudaifa, ik kan merken aan je reactie dat je nog geen idee hebt wat een kind voor een kosten met zich mee brengt.
    Mijn man verdient verre van slecht, maar we kunnen niet rond komen van zijn salaris alleen. We hebben geen leningen en andere onnodige uitgaven. Kinderen zijn nou eenmaal duur.
    En ik koop ook geen dure kleding ed. Wij hebben geen auto en zijn al 3 jaar niet meer op vakantie geweest.

@Mamasuusjuh, ik heb heb geen idee je de afspraken er onder moet zetten.
    Voor de kerst nog geen plannen. Lekker rustig aan doen. Moet de dag na kerst weer werken.

@Mushu, wij willen het ook graag weten wat het wordt. We maken er geen geheim van. Dat kan ik echt niet.

@Daggie, volgend jaar mag jij ook lekker sinterklaas vieren met je kleintje.
    Is wel een speciaal moment hoor de laatst kerst met zn tweetjes. Lekker van genieten.!

@Sabrina, Ik heb geen idee wat we tegen de jeuk kunnen doen. Het is erg vervelend. Ik heb het ook altijd als ik net een klant aan het helpen ben. haha....

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ik had het ook meer over de gezinnen die onnodig veel uitgaves hebben.

Ze hebben ook zoveel overbodige luxe om zich heen, waardoor hun vaste lasten ook nog eens stijgen. En als je leent e.d. is er gewoon geen weg meer terug.

Dat vind ik wel jammer. Soms werken beiden ouders zoveel en willen daarna "tijd voor zichzelf", en zo is het kindje er altijd de dupe van.

Zulke dingen kan en wil ik niet begrijpen. Ik ken zo iemand. Laatst was ik zo boos (alleen maar klagen oei ik heb het zo zwaar met 2 kindjes) dat ik riep "Weet jij waar ik zo een hekel aan hebt? MOeders die kindjes baren, ze dumpen bij de eerste de beste, vervolgens geen tijd hebben voor hun kinderen, maar wel voor hunzelf EN dan ook nog eens klagen hoe zwaar leven ze wel niet hebben"....nou was ze stil van...

Echt daar krijg ik kriebels van.

Je kan ook een dagje minder proberen te werken of de vrije dagen juist wel met je kids doorbrengen (geldt ook voor de papa's). Ik snap niet dat die mensen hun kinderen zien als een last.....

En ik heb ook zoiets van, dan maar geen 2e auto en de nieuwste snufjes.....Als je daarmee meer tijd voor je kind hebt...so be it.

Het opvoeden is zwaar, maar ik denk dat je er ook veel voor terug krijgt.(van je kindjes dus)

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hai allemaal,

Ben nu bij mijn oma in wassenaar en lig op bed met mijn iPhone, wat een handig speeltje ;)

Thuiswerken of uit huis:
    Ik werk sinds een paar maanden thuis en wil voorlopig niet anders meer. Voordat we gingen samenwonen werkte ik40 uur per week anders kwam ik niet rond, mijn kinderen en met name de jongste raakte er helemaal gestresst van. Wind we zijn gaan samenwonen en ze niet meer naar de BSO hoeft en niet meer te maken heeft met mijnonregelmatige werktijden is ze enorm opgebloeid.
    Ieder moet doen wat hij of zij prettig vind, persoonlijkvind ik 4 dagen creche het maximum.

Ria en marooz
    Ik begrij die dip enorm, dat lijf wat niet meewerkt en alleen maar pijn doet. Ik had het bij de tweede zo erg heb echt heel wat afgejankt! Hoe moelijk ook het enige wat werkt is rust, maar niet nix doen, dat is funest! Half uurtje werken kwartier rusten, heel vervelnd maar het werkt wel.

Babyvoelen
    Lees dat steeds meer dames de baby voelen, wat ontzettend gaaf! Sinds drie dagen is het bij mijook feest. Voel het getrappel overduidelujk, met name IB de auto, volgens mij vind ie dat niet zo leuk. Als hij met de beentjes naar beneden ligt doet het me soms echt zeer.

Toxoplasmose
    Mijn uitslag was binnen en erg goed! Ik ben in het verleden besmet geweest en nu dus resistent!

Mamalieske
    Nog twee dagen meid, sterkte ik denk aan je.

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik denk dat door sommige mensen ook vergeten word dat je met een bepaald loon ook extra kosten krijgt?
    Wij verdienen namelijk best leuke allebei maar dat houdt in dat we bij elke regeling bot vangen, zorg toeslag, huur toeslag? (we kunnen niet huren dan betalen we meer als koop en huurhuizen zijn er hier amper! :confused:
    enz enz we krijgen een beetje kinderbijslag maar daar houd het ook op, we betalen ieder jaar aan de belasting en krijgen eigenlijk nooit terug.
    En dan hebben wij echt geen top salaris.

Het is dus echt niet zo dat wij plasma tv's in iedere kamer hebben we hebben er zelfs geen 1!
    We hebben 2 auto's maar 1 is lease en de andere is door mij gekocht toen ik geld heb gewonnen bij de postcode lotterij, heb ik veel "mazzel" dat ik 2 jaar later gedwongen mijn ontslag moest nemen en daar nu een ietsie pietsie grotere auto voor heb kunnen kopen (met nu eindelijk 4 deuren) maar dan praten we ook over een wagen van 7 jaar oud dus de kop is er af.

Voor Isa hebben we bijna alles nieuw gekocht maar de kamer is bv helemaal met het handje gemaakt, denk dat de meeste kinderkamers die me hier om de oren vliegen 5x meer hebben gekost.
    De hele inrichting van haar kamer koste ons verder 100 euro?¿

Echt de brutaliteit om uberhaupt te denken dat je bij een ander in de portemonnee kan kijken en kunt oordelen dat anderen alleen gaan werken om hun kind te dumpen :confused: of om rare uitgaven cq leningen te kunnen bekostigen .... 't gaat mij te ver.

Misschien hebben anderen wel net zo hard moeten leren als mijn man en ik, wij waren namelijk niet zo heel erg goed op school in de puberjaren en zijn later gaan bij scholen via avond studie's langs een full time baan we hebben elkaar dus jaren vaak moeten missen maar met een doel voor ogen.
    We hebben dus super hard gewerkt voor dat beetje luxe dat we nu hebben en dat komt niet van Lexia de DSB bank of wat dan ook.

Maar echt de uitspraak Dumpen ik breng mijn dochter 2 dagen naar mijn moeder toe, daar zwaait Isa me uit met een brede smile op dat snoetje die ziet me liever gaan als komen want bij oma vindt ze het super leuk.
    Ik snap dus werkelijk niet dat mensen hier zo hard over anderen oordelen.... word er best een beetje boos over.

Ik vind het prima dat de een thuis blijft en de ander 5 dagen gaat werken zolang als het werkt voor jou en je gezin.

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ik weet ook dat er heel wat mensen zijn die het met minder moeten doen en daarom zo hard werken en dat er mensen zijn die niet anders kunnen.

Ik bedoelde er ook niet mee te zeggen dat iedereen met een koophuis of 2e auto per definitie slecht zijn. Ik bedoelde meer dat er gewoon mensen zijn die dit niet kunnen bekostigen, dus boven hun stand leven, en zich daarom uit de naad moeten werken.

En 2 daagjes je kind bij oma brengen is zeker niet erg. Maar er zijn ook ouders die kinderen echt 5 soms 6 dagen wegbrengen. Soms moet je wel, maar niet iedereen. Dat geloof ik gewoon niet.

Verder is niet bedoeld om iemand het gevoel te geven dat ik diegene veroordeel. Dus hopelijk zien jullie het niet zo dat ik denk dat jullie allemaal zo doen hoor ; S

Mijn excuses

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Mamalieske
    Je hoeft je echt niet te verdedigenmeis! Iedereen doet waar hij of zij zich goed bij voelt en wat je voor jezelf kan verantwoorden. Niemandkan idd in een ander zijn portomonnaie kijken eniedereen heeft een ander begrip van wat noodzakelijk is en wat luxe is mij. Yogalerares kooptnooit nieuwe kleren geen make-up etc etc voor haar is dat niet nodig, ik geef er wel graag geld aan uit. Uiteraard niet te koste an mijn kinderb maar ben wel bereid er watharde voor te werken.

En op opvang op zich is niet slecht, kan heel goed zijn voor kindjes om ervaringen op de creche oid op te doen en hoe vaak dat en is bepaalt ieder voor zich.

Ben het er wel mee eens dat als je perse vijf sven per week je kind van zeven tot zeven weg wil brengen omdat je wil werken of een groot huis wil of drie keer op vakantie wil, je toch eens na moet denken of het wijs is kinderen te krijgen en. Waarom je die dan wil...... Dat snap ik soms niet. Maar ik moest ook fulltime werken voor een schijntje, soms kan het niet anders helaas.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat snap ik dus ook niet. Ik heb weleens gehoord; "zodat we niet alleen achterblijven".... nou, dan valt mijn mond wagenwijd open hoor!

En tsja; sommigen kunnen moeilijk thuis blijven hoe graag ze ook zouden willen, omdat hun inkomen dat niet toelaat. Wij zijn niet rijk, maar wij hebben het GOED, dat is meer een gevoel dan een financieele kwestie. Zo geef ik vrijwel geen geld uit aan kleding en schoenen. Ik ga hooguit 4x per jaar naar de kapper, verf het niet, draag geen make-up (ben overal allergisch voor, lekker makkelijk) en sieraden en we koken liever zelf uitgebreid dan dat we uit eten gaan. Zo is iedereen anders. Een vakantie van 3 weken in het hoog-seizoen op de camping in Zuid-Frankrijk kan ook heel duur zijn. Dan ga ik net zo lief met de honden naar een eenvoudig huisje in de bossen in Nederland!

Ik las dat iemand vond dat de maatschappij het niet toelaat dat je als moeder thuis blijft bij de kinderen, maar vergeet niet dat als je je kind(eren) 5 hele dagen naar het kinderdagverblijf brengt je ook een vermogen kwijt bent hoor! En ik vind het prima dat dat geld kost; allemaal keuzes die je mag maken in dit land. In Scandinavie werken alle moeders, maar heb je wel een jaar (of langer) verlof als je bevallen bent!

Waar ik van schrik is de prijs van een leuke babykamer of een leuke wandelwagen. Zo'n complete kinderkamer van honderden tot wel duizend euro's daarvan hebben we besloten die niet te nemen, we scharrelen her en der wel wat bij elkaar! Een wagen moet gewoon goed zijn voor mijn rug en polsgewrichten, maar we zijn al aan het kijken naar tweedehandse.

Als wij meer geld zouden hebben, zou ik het niet heel anders besteden. Ik zou het iig niet aan luxegoederen uitgeven. Misschien toch een tweedehands koekblikje erbij of een weekendje weg, maar ik hoef geen villa of een jacht of me te hullen in dure kleren of sjiek uit eten gaan, daar word ik niet gelukkig van! Ik ben al rijk! ;)

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik vind het ook alleen 'dumpen' als een kind 5 hela dagen wordt weggebracht en de ouders daarnaast helemaal geen tijd hebben voor het kind..heb het wel eens meegemaakt..ik heb gewerkt op een kdv:
    Deze ouders brachten beiden kinderen dus 5 hele lange dagen naar het kdv..dat vond ik echt erg maar je kunt er niks van zeggen...beiden kinderen liepen erg achter in ontwikkeling, spraak etc..zindelijkheid...als de ouders de kinderen brachten, maakten ze snel een praatje met de leidsters en keken niet eens meer naar de kinderen om te zwaaien, ja, heel soms kwam er een klein ; dagje; vanaf..zo erg!kinderen kwamen ook altijd meteen naar de leidsers toe om te knuffelen enzo..toen een leidster vroeg of het niet leuk was om thuis boekjes te lezen, ook voor de ontwikkeling en gezelligheid natuurlijk...nou, daar hadden ze echt gee tijd voor....in het weekend gingen de kinderen naar opa en oma of iemand anders, dan moesten zij boodschappen doen en zij wilden dan graag wat leuks doen met zn tweeen.....echt zo erg!OP het kdv was het heel goed gegaan op het potje, wij hel trots vertellen, en het kindje stond zo trots te kijken en let zn verdiende sticker zien...moeder keek snel een keer: ja, leuk, we moeten gaan,s chiet nou eens op, ik moet nog heel veel doen! en als ze trots een tekening lieten zien die ze gemaakt hadden werd het zo zonder iets te zeggen in de tas gestopt....zo waren er meer dingen..echt heel erg en geloof dat 1 leidster contact had met maatschappelijk werk ofzo, want die hadden dat zelf ook opgemerkt (of via consultatieburo ofzo)
    dit soort dingen vind ik zo erg..wil er niet aan denken hoe het dan thuis gaat..geen aandacht voor de kids..

maar: ik vind ook dat iedereen de keuze moet maken en vind het ook prima als een kindje wegwordt gebracht zolang het niet te veel is..
    Mamalieske: ik snap helemaal jouw reactie meid, maar niemand bedoelde dus jou situatie. Juist leuk dat ze zo'n plezier heeft toch!en het is oko goed dta jij je er goed bijvoelt, ieder zn ding.
    Hoe gaat het nu met je?

Liefs
    Syl

18. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @marooz: amaai, leuk is natuurlijk anders. Mag ik vragen wat ME is? En ook nog ... VEEL BETERSCHAP!!
    Proficiat met je 19 weken.

@manootje: vlierbessensnoepjes helpen ook wel tegen de keelpijn én het is puur natuur!

@Oemhudaifa & zogelukkig: ik wou dat wij die mogelijkheid ook hebben, maar spijtig genoeg zal dit niet gaan. Wel ga ik nog vóór ik moet bevallen reeds 4/5de beginnen werken. Wij hebben verbouwingen voor de deur staan dus hebben al onze centjes broodnodig ;)

@Sabrina1984: tof dat je buikje zo lekker blijft groeien, ik ben nu 15 wkn maar merk weinig verschil met 4 wkn geleden. Hoop dat alles nog in orde is :(

Zijn gisteren bij de familie langs geweest om de Sinterklaas-cadeautjes te gaan halen voor het dochtertje van m'n vriend. Op het einde van de dag was ik echt pomp-af, maar het was wel leuk.

* EGO *
    Zit sinds donderdag ook weer met een zware verkoudheid. Ik heb de indruk dat sinds ik zwanger ben ik al meer ziek ben geweest dan in de laatste 5jaar :cry:

19. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Ria, sterkte meid hoop dat je je snel weer wat beter voelt..

@ Sim, rot joh.. Misschien maar even vk bellen, voor een een verwijzing naar fysio? Sterkte!

@ werken/thuisblijven Ik werk 11 uur in de week en dat is voor mij precies genoeg. Zeker met die reuma.. Vind mijn werk geweldig, maar het is ook een zware baan. Ik werk nu precies op schooluren of soms 's avonds als m'n mannetje thuis is. 10 weken per jaar val ik full time in, dit is eigenlijk te zwaar voor me, maar hoort bij m'n baan. En het is de baan waar ik 7 jaar op heb gehoopt te krijgen.. We hebben financieel niet veel te klagen, al zou manlief het liefste een koophuis willen. Dit omdat hij timmerman is en het liefst zelf van alles in huis wil doen. Maar op dit moment zit dat er voor ons niet in en zijn we net zo blij met ons huurhuisje. Alleen nadeel van ons huurhuisje is wel dat we net te horen hebben gekregen dat het volgend jaar gesloopt wordt.. Nou daar zit je dan mooi mee, zwanger en je huis uit moeten! Vandaar dat we urgentie hebben en hopen voor de bevalling een ander huisje te hebben, zodat wij ook met de babykamer kunnen beginnen..

@ Evy, beterschap

Gisteren hebben we de kinderwagen, badje enzo gehaald, echt gaaf. Van de week gaat het naar m'n schoonmoeder, tot we of een ander huisje hebben of de kattenkamer hebben omgetoverd..

20. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Meiden meiden meiden... wat kunnen we ook lekker discussies houdens heh?

Ik snap jullie allemaal hoor, zowel de wekers als de thuisblijvers, denk dat het gewoon persoonlijk is, er zijn ook mensen die echt niet thuis kunnen zitten, tjah wie ben ik dan om te oordelen? Wij zijn helaas een gezin die erg veel afbetalingen hebben lopen en daar heb ik dus nu pech mee omdat ik moet blijven werken...eigen schuld dikke bult! Verder hebben wij het gewoon goed hoor, en ik ben heel trots dat we eindelijk alles financien op een rijtje hebben :-D

Sim; klinkt als bekken.... wat verschrikkelijk akelig meis, en ik weet hoe pijn het kan doen, je kan er fysio voor krijgen, en je moet jezelf minder belasten meis... knuff!

evy; ME is een vermoeidheidssyndroom. De hoofdklachten bij mij zijn, weinig/geen energie, en erg veel pijn in mijn spieren, ook is mijn imuunsysteem niet optimaal waardoor ik veel ziek ben. Jijzelf ook beterschap meis!

Deel Deze Pagina