Hoi hoi, ik ben eindelijk aangemeld en ik zal me even voorstellen... Annet, 35 jaar, zwanger van 2e kindje en uitgerekend op 29 mei 2009. Mijn oudste is 12 jaar, dus het is even geleden Ik woon sinds september van dit jaar samen en sinds september ben ik zwanger. Allemaal gepland overigens hoor! Tot schrijfs! Net
Hallo allemaal, Ik vergeet steeds dat dit topic er is . Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed ik ben nu 17 weken en 2 dagen zwanger van de 2e de tijd vliegt hihi. Fijne avond allemaal. Liefs misspuma
Hallo.., Ik ben Jazzie. 25 en mama van een heerlijk ventje (21 maanden) en zwanger van de 2de. Ik ben 27 mei uitgerekend. Ik zie dat ik met mijn neus gelijk in een discussie val.. en ik moet zeggen dat ik mijn tranen moet bedwingen bij de ervaring van Syl.. OOoh zo sneu.. arme kids. Ik ben een moeder die thuis KAN blijven. en ik vind het heerlijk. Ik weet dat ik met deze mogelijkheid in een gezegende positie verkeer. Ook weet ik dat er vrouwen zijn die toch willen blijven werken voor een sociaal gebeuren. (meestal kiezen die voor een beperkt aantal uren) En tja.. dan denk ik.. gelukkig mogen we allemaal zelf kiezen. Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen. liefs Jazzie
Nou ik verdedig meer de keuze van sommige dames om te blijven werken en dat is vaak echt niet (alleen maar) in geld uit te drukken. Want voor het geld hoef ik het gelukkig niet te doen, we zouden prima mijn salaris kunnen missen. Maar ik ben me er heel erg van bewust dat ik in mijn beroep na bv 5 jaar thuis blijven bij de kids, er niet meer "in" zit zeg maar en dus nergens meer aan de bak ga komen en dat risico wil ik niet nemen, plus dat ik zoveel waardering uit mijn werk haal, en even geen babytaal hoef uit te slaan maar een serieus volwassen gesprek kan voeren. Ik geloof echt dat ik zonder die 2 dagen mezelf in de weg ga zitten en geen leuke moeder kan zijn. Ik dacht dat thuis zijn bij de kids echt mijn ding zou zijn.... nou hoe fout had ik het wel niet kunnen hebben, ik werd gewoon vervelend van mezelf. Scheelt ook wel weer denk ik dat ik in een heel klein boeren dorpje woon waar geen zak te beleven valt het leukste uitstapje is een bezoek aan de buurtsuper. Hier gaat het redelijk we kunnen ipv dagen nu uren gaan aftellen morgen om stipt 14.30 ga ik Maastricht bellen.
ooh en nieuwe dames welkom allemaal ach en zo erg was de discussie toch niet? Zolang er respect is voor elkanders keuze is het goed. maar het woord dumpen vond ik zo naar klinken. Mijn moeder werkte vroeger 4 ochtenden in de week en ik ben echt heel erg goed uit de verf gekomen al zeg ik het zelf
Nee hoor helemaal niet erg! Zolang we niet gaan schelden en zo! hihhi.. Je mag je mening geven toch. En ieder zijn ding. Ik kan me jouw redenatie heeel goed voorstellen. Het is gewoon jammer dat er (maatschappelijk gezien) vaak 2 kampen de thuismama's (die vaak als lagere klasse wordt bestempeld. ) en de "cariere" moeders. terwijl ik dat ten onrechte vind. en aan de andere kant denk ik.. vooroordelen zijn er altijd.. dan is het om in welke buurt je woont.. hoeveel kinderen je hebt. hoe oud je bent. ach.. zolang we blij zijn met de situatie (en soms moeten dingen gewoon) Hihi.. Maar ik vind een btje discussie niet erg hoor. Liefs Jazzie
Ach ik heb totaal geen oordeel klaar over de keuze (of soms niet de keuze) van een ander, ik heb er respect voor dat iedereen het op zijn/haar manier wil doen of doet. Als dat thuis blijven is dan is dat geweldig als je liever 4 dagen gaat werken ook prima. En je hoeft elkaar niet in alles te begrijpen maar een beetje respect .... daar is niets mis mee.
hallo meiden hier even weer een berichtje van mij. ik was net aan het bijlezen en mijn mond viel er van open. de discussies wie wat doet en hoe wat moet in het leven echt gekkehuis. ik heb dan ook besloten om niet meer dagelijks mee te lezen op het forum. ik ben af en toe nog op het forum voor degene die interesse heeft hoe het met me gaat mag mij een pbtje sturen en dan zal ik daar op reageren. maar zal niet meer hier reageren. ik wil namelijk leuk zwanger zijn en als je dit leest is het te gek voor woorden. iedereen succes verder. groetjes sabrina
Sorry Sabrina maar dat snap ik dan ff totaal niet maar dat zal vast aan mij liggen een forum is echt niet altijd aai, knuffel kroel en kussie kussie. Daar komt af en toe ook wat minder leuks naar voren. Daar mag je het best af en toe niet met elkaar eens zijn als dat maar op een nette manier van converseren gaat. en volgens mijn voldeden we daar allemaal aan. Overigens gebeuren er hier wel meer minder leuke dingen als of ik "genieten" kan van mijn zwangerschap? juist dit forum helpt af en toe mijn zinnen te verzetten. Als je alleen leuke dingen wilt zien/lezen over zwangerschap dan is een forum inderdaad minder geschikt dan is een roman misschien een beter idee. (maar vind het wel jammer dat je hierom niet meer wilt mee posten, want echt ik begrijp het niet en heb ook hormonsters)
Ik Snap het ook niet , het hoort er inderdaad bij op zo'n forum als deze... Over dingen die bij een zwangerschap komen kijken, en tuurlijk mag ieder zijn mening daarover geven. Ik vind het juist leuk om eens een mening van een ander te horen, al leek het erg te zijn, het viel allemaal wel mee.. Heel veel mensen voelde zich aangevallen / gesproken, wat een misverstand bleek te zijn. En als ik van iemand lees dat deze ergens last van heeft of ergens mee zit, of gewoon haar hart wil luchten, dan is dat niet altijd even leuk bericht wat je hoort, maar dat maakt het niet dat ik niet van mijn zwangerschap geniet. Ik probeer de mensen te steunen/ helpen als ik dat kan, of ik geef mijn mening... en de volgende keer dat ik in de put zit helpen zij mij ook. Dus ik buig voor dit forum, ben er nog niet lang bij mensen... maar wil alle dames hier bedanken dat ik hier mijn ei kwijt kan, goed of slecht nieuws...! Dit forum helpt mij fijn door mijn zwangerschap heen. Ik heb respect voor ieder zijn beslissingen al snap ik deze soms niet, dus ook voor jou Sabrina, succes met je verdere zwangerschap...
Zo... val ik even met mijn neus in de (discussie)boter! Ik ben een werkende moeder... Ik werk al vanaf mijn 19e fulltime. In de avonduren allerlei studies gedaan en dan nu 'opgeklommen' tot teammanager. Door allerlei omstandigheden heb ik nooit thuis kunnen blijven bij mijn kleine (de schat is nu 12 jaar) maar ze is er niet slechter van geworden. Gelukkig zat ik dan wel in de 'luxe'positie dat ze naar 1 van haar oma's kon ipv naar een kinderdagverblijf of iets dergelijks. Natuurlijk heeft het mij ook wel eens pijn gedaan dat ik overdag niet bij d'r kon zijn, maar op het moment dat ik thuis was, dan was mijn tijd voor haar... tot ze op bed lag. Gelukkig zijn mijn omstandigheden nu veranderd en kan ik na de bevalling van het kleine wurm in mijn buik minder gaan werken. Minder inderdaad, niet stoppen! Ik moet er nl. niet aan denken om alleen maar thuis te zitten... en bovendien, financieel gezien kan het ook niet. Zoals het nu lijkt ga ik afwisselend 24 en 32 uur werken. Misschien voor sommigen nog veel, maar ik vind 't heerlijk om te werken... mijn hersens worden uitgedaagd, mijn creativiteit wordt ontwikkeld, ik kan andere mensen stimuleren om zich te ontwikkelen, ik mag meedenken in het beleid van de organisatie... kortom, HEERLIJK! Als ik dan thuis ben, vind ik het ook heerlijk om me met mijn gezinnetje bezig te houden. Dat is een andere kant van mijn persoontje. Als ik die beide kanten niet had, nou ik kan je vertellen, dan was ik een stuk minder vrolijk en leuk. Dat is mijn verhaal... maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat anderen dat absoluut niet willen. Niemand is gelijk. Mijn steun heb je. Helaas is het zo dat er inderdaad vaak geoordeeld wordt, in plaats van dat er respect is voor elkaars keuze. En dat vind ik het meest ergerlijke. Dat ik me vaak moet verantwoorden voor de keuzes die ik maak (of heb moeten maken) Live and let live... Liefs, Net
Zoals al eerder hier een keer gezegd is, kan een zin of een verhaal door iemand anders helemaal verkeerd geinterpreteerd kan worden. Hoe iemand het bedoelt of op schrijft kan dan vaak niet worden overgebracht hoe de schrijver het bedoelt, het gevoel. Ik schrijf het miss een beetje krom op, maar ik hoop dat jullie het begrijpen . Helaas kan het daardoor weleens misgaan hier, erg jammer. Daarbij blijft het een feit dat iedereen hier een eigen mening heeft en mag hebben. En ik merk vaak dat dit soort discussies (net zoals discussies over wel of niet roken tijdens zwschap bv) bijna altijd verkeerd aflopen. Vaak als het over je kindjes gaat kan het gevoelig worden. @Sabrina, ik hoop dat je hierom niet weg gaat blijven hoor. Anders is het toch wel gezellig . Ook jii geeft altijd een goede bijdrage aan dit forum. Dus denk er nog even na en kom snel terug meid.
Mama Lieske Begrijp ik nu dat je vandaag de uitslag krijg van de vruchtwaterpunctie? is er een indicatie dat je die hebt laten doen? Gewoon ff nieuwschierig.. er staan al zoveel pagina's.. om nu helemaal terug te lezen af en toe blader ik wel.. maar ben het nog niet tegen gekomen. Liefs Jazzie
Goeimorgen allemaal! @ mamalieske, ik ben zo hard aan het duimen voor je dat ik er bijna kramp van krijg! Wat ontzettend spannend zeg... Verder fijn te lezen dat er meer zijn die het gevoel hebben achter te lopen met hun zwangerschap, en dat er een paar zijn die nog meer achter lopen dan ik dat doe. (eigenlijk onzin natuurlijk dat we achterlopen.. we lopen weer heel erg voor op de juni mama's hihi) Bedankt ook voor de reacties op mijn echo vorige week, het is idd een opluchting dat die stolsels minder zijn geworden. Heel toevallig ben ik vanmorgen op het toilet een hele bubs oud bloed verloren. Ik hoop dat dit het laatste was en dat het nu klaar is. Heb nu ook heel licht een krampje in mijn buik maar dat zou ik me ook kunnen inbeelden doordat ik toch lichtelijk nerveus wordt van dat bloed. Maar verder blij dat mijn lichaam dat aan het opruimen is. Over dat werken. Ik zou graag 3 dagen willen gaan werken. Onze beeb gaat op mijn werkdagen dan naar de oma's die niet kunnen wachten. Mijn eigen ouders hebben al een babykamer, hahahaha. Nooit verwacht dat mijn vader zo'n fanatieke opa zou zijn. Het eerste jaar neem ik trouwens ouderschapsverlof op 1 dag in de week zodat het me eerst niet heel veel uren kost. Voor zover ff, knuff
@Jazzie, wij kregen bij de NT meting een kans van 1 op 15 dat ons kindje een afwijking heeft dat is zwaar verhoogd en dan krijg je de punctie aangeboden, zou hem nooit zomaar laten doen aangezien het een risico geeft. Dames thnx voor de steun de uurtjes tikken langzaam maar zeker weg en het is goed dat we vandaag iets te weten gaan komen, de ene kant op of de andere ik ben blij als deze dag achter de rug is.
Dan wil ik toch zeggen dat ik hoop dat je een positieve uitslag krijg! Spannend. sterkte de komende uurtjes. Liefs Jazzie