ah nog een lekkere drukke beeb dus? hahah leuk heh? Na het eten krijgen de baby's een insuline stoot, en daar worden ze idd drukker van, die van mij is dan gewoon hyper de pyper! hahahah Wat gaat dat worden? :-s
Hallo allemaal, Ik moet echt mijn best doen om hier bij te blijven zeg. Excuses als ik niet iedereen bij naam noem, maar ik ben blij voor degenen met een goede echo, leef mee met degenen die nog niet zo fit zijn ... enzo. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger... nog steeds dodelijk vermoeid (krijg mijn huisarts niet te pakken; ik wil graag even testen op bloedarmoede), maar verder lekker. Ik vond dat ik al best een buikje had, maar als ik de diverse foto's bekijk, dan is die van mij nog flink bescheiden hahahhaha Merk wel dat ie nu meer op mijn blaas drukt en tegen het schaambot, dus hij zal binnenkort wel wat meer zich laten zien. Helaas nog niets gevoeld... ik kan niet wachten. Weet niet meer hoe ver ik was toen ik het bij mijn eerste voelde. Mijn mannetje heeft een Angel Sounds voor me gekocht, dus ik hoop dat die er snel is... dan kunnen we lekker naar 't hartje luisteren! Volgende week dinsdag moet ik voor de 2e controle naar de vk. Ben benieuwd wat ze zegt. Begin januari voor de 20 weken echo naar 't ziekenhuis... en dan nog ergens een pretecho. De data geef ik tegen die tijd nog wel 's door! Fijne dag allemaal... Liefs, Net
Over erg beweeglijke beebs in de buik: Demi voelde ik vanaf week 15 elke dag al meerdere keren en al duidelijk..en dat is heel de zwangerschap zo geweest, en nu nog..is ze een erg beweeglijk dametje! hihi, wel grappig, in de buik was ze zo en nu nog, ze is erg ondernemend en is graag in beweging
@Mamalieske : duimen heeft tot nu toe dus geholpen super joh! Hopelijk heb je idd lekker kunnen slapen en horen we binnekort nog meer goed nieuws! @Mamasuusjuh: Beterschap meid... vervelend dat je niet lekker bent! @Sabrina: Wat ene mooie buikfoto weer! Mooi om te zien he hoe de buiken van iedereen weer zo anders zijn en hoe je buik zelf van week tot week groeit en veranderd @Kroepie: Jeetje jij hebt het er maar druk mee joh! Neem je ook wat tijd voor je eigen tussendoor ? Wel belangrijk hoor en een goeie nachtrust ook! @Sim: fijn dat je al zo snel terecht kan ....! hopelijk geeft het snel verbetering! @Nieuwe mei mama's : Van harte welkom hier! Leuk dat jullie mee komen kletsen! @Sheila: Sucses vannavond met de 20 weken echo! spannend weer.... @Remmar : Joepie ! Doe een dansje mee fijn joh dat alles goed was! @Kaatjuh : Lekker uitgeslapen dus haha... Niet de bedoeling maar wel lekker of nie @Jomi: Ook hier veel last van hoofdpijn.... Erg vervelend ! @Mamasan : Nou hoop met je mee dat je morgen weer een echo krijgt! Ben benieuwd... Maak je het ook bekend als je het smaakje weet ? @Karien: Fijn dat alles goed was! @Tinke: Leuk he inkopen doen! Ik kan daar ook zo van genieten al hebben wij nu voro de 2de niet zo heel veel nodig Als je kamertje hebt wel een foto maken he @Manny: Fijn dat alles goed was bij de vk controle! en spannend joh zaterdag geslachtsbepaling! Veel plezier! @Daggie: Ben benieuwd of je vk gelijk heeft @Marooz : Mooi is dat he als je de kleine voelt! Echt bijzonder! @Horselover : Leuk dat jij je kleintje nu ook voelt! Hier gaat het iets beterder! Wel nog steeds snot verkouden Bah bah Kan nog geen 2 min. zonder zakdoek! ppfff wordt er gek van! Dus ook weinig plannen want overal snotterend naartoe is ook niks... Verder voel ik de kleine niet schoppen maar zich wel verplaatsen kan dat ook ? Mijn placenta ligt net zoals de zwangerschap van joey aan de voorkant dus zal nog wel effe duren voordat ik de schopjes voel... Maar lijkt wel soms of ik de kleine voel als ze anders gaat liggen of draait.
@mamalieske: blij dat 't goed nieuws is! @ kroepie & degene die vroeg naar buikband: volgens mij werd zo'n verstevigende buikband bedoeld. Voor extra steun ivm met (lichte - daarbij helpt het echt- bij zware bekkenklachten moet je ook naar fysio enzo, denk ik) bekkenklachten. Ik heb de laatste 10 weken (vanaf w25) van de vorige zwangerschap - vorig jaar 1 gedragen (vooral met fietsen scheelde het echt in de stekende pijn). Ik heb er toen 1 gekocht bij prenatal; was tussen de 35 en de 45 euro, meen ik me herinneren. Was het wel waard! IK weet dat ik me niet zo op moet laten fokken, maar iedereen lijkt hier de beeb al heel veel te voelen. Bij vorige zwangerschap voelde ik vanaf de 19e week bijna dagelijks. Nu voelde ik met 15 weken ofzo voor het eerst (3 dagen achterelkaar eventjes), maar heb nu al bijna 2 weken niet gevoeld! Ik ben zelf degene die dan tegen anderen zegt: dat hoeft nog niet, maar nu met de tweede......Had gedacht nu vaker te voelen. Maak me toch klein beeje zorgen. Ga vrijdag naar gyn, maar afspraak verzet en nu moet ik naar andere gyn. Mijn hormoontjes zeggen: ga nu, maar ja..........dat doe je niet.
@bianca>ik voel ook amper iets tot niets als ik iets voel dan is het een plopje..soort van huh wat was dat..en weg is het..niet dagelijks...dus denk t nog wel komt
@Marooz: haha ja idd wat moet dat worden. De beeb was bij termijnecho al heel druk , was lekker aan het op en neer jumpen.. @Sheila: dat was vroeg zeg, heerlijk dat je het gevoel toen al herkende! @Marloes: Ik voel ook pas sinds gister duidelijk! Voor die tijd heeeel enkel eens een keertje iets waarvan ik dacht zou dat het zijn? He bah dat je zo verkouden bent! Want daar is niets aan! @Bianca: ik denk dat het heel normaal is om nog niets te voelen! En je leest natuurlijk hier dat de meesten het hebben gevoeld, maar er zijn ook erg veel die dat niet hebben! Maar die verhalen zul je niet zo snel tegen komen!Als ik om mij heen hoor zijn er weinig die het duidelijk voelen voor de 19/ 20 wken.. Het komt vast helemaal goed! En ga er lekker van genieten. @manny: ik had dat dus ook, sinds gister pas echt gevoeld! En zonet ook! echt heel leuk ! Ik word er gewoon vrolijk van!
Ik zou me maar niet op laten fokken en geen zorgen maken! Het is gemiddeld dat je met 18-20 weken de baby voor het eerst gaat voelen en dan nog niet eens iedere dag! Met 15 weken is echt bijzonder vroeg hoor!
hey meiden! moet nog bijlezen, ik zag felicitaties voorbij komen aan mamalieske, dus ik neem aan goed nieuws? wat geweldig zeg! ik blijf nog even duimen tot de definitieve uitslag natuurlijk, maar dit is al zo super!
Wij hebben gisteren de pretecho gehad! Het is natuurlijk geen medische echo, dus nog wel even spannend voor de 20 weken echo, maar gelukkig zag alles er wel goed uit! en.....Daimy krijgt een zusje! we krijgen er een 2e prinsesje bij, zo leuk! dus ik mag op ROZE! Papa heeft straks 3 vrouwen in huis haha zal even mijn echo fotos spammen! ons hele prinsesje
Sab wat een mooie meid! En idd daar kun je niet omheen hoor! De streepjescode is super duidelijk! Over het voelen van de beeb, bij een eerste is het heel normaal om het pas later te voelen en ook als je placenta voor ligt, of de beeb gewoon rustig is voel je minder, of minder duidelijk. Niets om je zorgen over te maken! Ik voel de kleine kerel sinds 16 weken (ook al is het de eerste! hihi) Eerst was het gekriebel en geschuif, daarna geplop, en nu sinds een week of anderhalf duidelijke trappen. Meneer is gewoon een druktemaker, en mijn placenta ligt achter, ook is mijn baarmoeder naar voren gekanteld, waardoor ik hem kan voelen liggen in de buik. Nu moet ik wel even erbij zeggen, dat ik ook weet hoe dit voelt, omdat ik verloskunde gestudeerd heb Maar die schoppen had ik eigenlijk zelf ook niet verwacht hoor! Vind het nu nog leuk, maar straks ben ik jaloers op de rustige beebjes van sommigen hier dnek ik
goed dat je het zegt majkuh ga meteen effe aan de slag en zo even weet ik het hoeveel pagina's bijlezen
Hallo allemaal, heb sinds kort ook weer internet (computers! ) dus kan nu eindelijk mee chatten. Ik zal me even voorstellen: Ik ben judith ben 21 jaar en woon samen met mijn lieve vriend. Onze 1e kindje is uitgerekend op 15 mei. Tot nu toe heb ik een hele fijne zwangerschap, Helemaal niet misselijk geweest en weinig last van vermoeidheid. voel het kindje sinds een paar dagen af en toe bewegen. 23 december hebben we de 20 weken echo dat is natuurlijlk erg spannend! Veel liefs judith