Ik heb de kleine volgens mij vorige week gevoeld.. Voelde af en toe een plopje heel speciaal gevoel. Heb het van het weekend nog een keer gevoeld maar daarna niet weer. Komt ook vanzelf! Kan niet wachten op het moment dat ik ons wondertje vaker ga voelen haha. Wachten duurt lang!
ik voel hem eigenlijk pas sinds een week echt goed. daarvoor heel af en toe. het is gewoon heel erg verschillend. pfoe, was weer erg duizelig daarnet. ik voel me wel goed, maar ik ben zo snel moe als ik op mijn benen sta. echt heel irritant, vooral op mijn werk. ik wil me toch groot houden, niet elke keer zo zwak zijn. maar het valt me zwaar.... cool zeg die foto's sab. wij hebben volgende week 20 weken echo, maar ze geven in het ziekenhuis niet van die mooie foto's. dit was ook een pretecho toch? die gaan we niet doen, dus ik mag blij zijn als we een plaatje krijgen met een grijze blob... daar leek het in ieder geval vorige kee rop.
Het is heel duidelijk he ! Gefeliciteerd Wel een vraagje he voor de gene die het weten... als ik nu naar het geslacht kijk hier zie ik 4 streepjes... 2 helemaal tegen de billetjes en 2 daarvoor... Zijn alle 4 die streepjes het geslacht of zijn die voorste 2 streepjes iets anders... Lijkt me dat de achterste 2 ( dichts bij de billetjes) de schaamlipjes zijn... Heb ik dat goed ? Was effe benieuwd hoe ik dat moet zien en wat wat is
Evy77, Marloes22: Hoop dat je verkoudheid gauw opknapt. Is erg vervelend. Sheila82, Sabrina1984: Wat een mooie buikjes. Remmar: Mooi dat alles goed was. kaatje k: Lekker toch? Iedereen kan zich een keertje verslapen. mamasan: Duim voor jullie dat je het morgen krijgt te horen wat het wordt. Karien: Gefeliciteerd met je 16 weken en fijn dat alles goed was bij vk. dancevalley: Staat op www.flitsnieuws.nl , dit is een site met veel nieuws uit omgeving Heerenveen. tinke: Fijn dat jullie geslaagd zijn voor kinderwagen en kinderkamer. Belinda203: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben ook uitgerekend op 18 mei. Heb ook regelmatig last van vermoeidheid. Manny: Mooi dat alles goed was afgelopen vrijdag en voor je het weet is het zaterdag dat je de geslachtsbepaling kan doen. marooz: Ik denk wel dat ik de kleine al eens gevoeld heb, maar weet het nog niet zeker. Ook heb ik het nog niet elke dag gevoeld. Dit is mijn 1e kindje en ben net 17 en 1 dag zwanger. Zal dus binnenkort telkens duidelijker te voelen zijn. kroepie: Hoop dat de Angel sound snel binnen is en dat je er lekker van kan genieten. Bianca84: Het zal vast allemaal goed zijn met je kleine en voor je het weet is het vrijdag. sab85: Gefeliciteerd, een dochter. judithenjelle: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Zo, nu ga ik snel eten en douchen. Om 19.00 gaan wij hier vertrekken naar de voorlichtingsavond in het zkh Heerenveen. Onderwerp Bevallen in De Tjongerschans. Ben benieuwd. Jullie horen het misschien vanavond nog wel en anders morgen. Fijne avond allemaal. Liefs JoMi
@sab: wat een mooie en duidelijke foto's! Ze ligt op die eerste foto goed in je buik te trappelen he!
Wow hier wordt echt veel afgeklets! gezellig. Ik zie een heel hoop voorbij komen. Mooie buikjes.. Ik zal kijken dat ik er van de week ook 1 maak. Ik moet zeggen dat ik bij mijn zoontje al veeel meer buik had dan nu. er valt nu nog weinig te zien. Herkenbaar voor iemand. (nu kom ik ook veel minder aan dan bij hem. maakt denk ook wel uit ) Remmar fijn dat je echo goed was! heerlijk genieten denk ook. Ik kijk er zo naar uit. nog 3 weken en 6 dagen hahahaha ooo ze kruipen voorbij. Ik zag nog een prachtige echo wouw! super mooie foto's.. en duidelijk een meisje. gefeliciteerd! Over het voelen van de beeb. ik had het af en toe al gevoeld .. maar sinds afgelopen donderdag voel ik het elke dag. de ene dag meer dan de andere.. maar heb sowieso al het vermoeden dat het een actiever kindje is dan mijn zoontje. Heerlijk dat bewegen. Verder vind ik het erg dat ik nog steeds zooo moe ben iedere keer.. Ik kan ook echt chagie van worden(sterker nog.. ben het ook.. vind ik zo erg.. want ik vind het geweldig dat ik zwanger ben) Nou ja.. hoop dat het gauw over gaat. Liefs Jazzie
Aloha, even een kort berichtje van mij alles OK hier, kan de beeb savonds goed voelen, echt trappen al, is wel heel fijn verheug me op de hele dag dat gefriemel in mijn buik ! Toxoplasmose heb ik dus in het verleden al gehad zegt de test, dus mooi resistent! verder komt vandaag ons 'driepersoonsbed'! ben heel benieuwd!
Sorry ik had mijn berichtje verkeerd neergezet, ik moet hier zijn. Hallo ik ben Francis 34 jaar en deze week 16 weken zwanger. 20 Mei ben ik uitgerekend. En 28 Decenmber heb ik de 20 weken echo zoooo spannend. Als het mag zou ik ook graag op de lijst willen. Het is mijn eerste kindje en ik ben alleenstaand sinds kort omdat mijn vriendje niet van de drank afkan blijven, en heb ik dus de besslising moeten maken om het alleen te doen. Verder heb ikeen paar vragen ik ben verkouden en waarom mag ik geen neusspray gebruiken, ik woordt iedere keer wakker van een verstopte neus. En mijn volgende zoals jullie kunnen lezen zit mijn vriend aan de drank en ben ik dus aan het twijfelen of ik het hem zal laten erkennen, Ik zelf heb een ziekteuitkering en hij ook. Maar wat is wijsheid, Ik denk zelf dat we weinnig contact met elkaar zullen hebben aangezien zijn levensstyle en echt aandacht heeft hij ook voor de baby. Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken in mijn besslising.
Het is een pittige beslissing. Ik persoonlijk vind het heel goed dat je de keuze hebt genomen om, met de problematiek die hij heeft, niet met hem verder te gaan. Een kind die in een gezin opgroeit waar 1 of beide ouders een verslaving hebben, heeft vaak te maken met een ongelukkige jeugd. Of hij het kind moet erkennen of niet is iets wat jij (eventueel met hem samen) moet besluiten. Misschien zou het wel fijn zijn als hij het kind kon blijven zien. Het is heel lastig, want als een kind zijn vader nooit zal kennen zal hij/zij altijd met vragen blijven zitten. Als hij/zij zijn vader wel kent, maar last heeft van zijn verslaving is dat ook erg lastig. Ik weet niet in hoe ver zijn verslaving gevorderd is (je hebt alcoholisten met een eigen huis en baan en de ander is bijv. weer dakloos). Ik hoop dat je er uit komt en alvast veel sterkte ermee. Verder VAN HARTE met je zwangerschap
hey nieuwe meiden welkom sab wat een prachtige foto's mamasan jij heb ook al een mooie buik. de rest ben ik alweer vergeten. ga nu ff de kleine luisteren is lekker actief nu. fijne avond allemaal
Ik voel ons kindje nog helemaal niet, maar goed het is ook ons eerste kindje en bovendien ben ik nog niet zo ver als jullie. Ik heb ook geen idee hoe de placenta ligt. Zal ooit wel eens vragen aan mijn vk.
Ps ik voel het kindje volgens mij wel, al een tijdje... Mijn buik is nu hard aan het groeien. Op een bepaald punt lag de baby op een plek (kan niet precies goed uitleggen waar), dat als ik een warme hand erop legde, ik echt geschuif voelde.(na eventjes wachten). Nu voel ik dat niet meer, omdat ie veel hoger zit. Morgen naar de vk, dus ik ben benieuwd. Groetjes
Hoi Dames, Even snel een bezorgd vraagje. Ik merk dat ik elke dag wel een beetje last heb van een witte afscheiding in mijn slip. Heeft iemand hier nog meer last van? Is dit normaal of moet ik me hier zorgen om maken? Ik hoor het graag van jullie
Nou daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor!. Het schijnt dat veel vrouwen daar last van hebben tijdens de zwangerschap doordat de zuurgraad verandert. Ik heb er zelf ook veel last van.
Houmar: Ik ben blij om dat te horen. Ik maak me deze zwangerschap veel sneller druk om van alles merk ik. Ben wat opgeluchter om te weten dat ik niet de enige ben Majkuh: Ik kon me herinneren dat jij degene was die zo nu en dan last had van een vaginale infectie? Nu wilde ik vragen ik heb sinds 2 dagen terug gemerkt dat ik bij mijn buitenste schaamlip een soort van 'binnenhuids puistje' heb. Ik heb er nu 1 en ik heb er verder geen last van ofzo, maar ik merk het wel bij het afvegen na een wc bezoek. Weet jij wat ik hier tegen kan doen of verdwijnt dit vanzelf weer? Sorry voor mijn taalgebruik
Ik ben afgelopen donderdag naar de vk geweest en heb dezelfde vraag gesteld, maakte me ook een beetje zorgen... Maar inderdaad er zijn veel vrouwen die hier last van hebben, het hoort bij de zwangerschap. Dus maak je niet druk! @Lillybit, welkom! Over je verkoudheid, ik ben ook erg verkouden/ grieperig weet zelf niet wat ik mag, ik wist zelfs niet dat ik geen neusspray mocht gebruiken, maar heb dat ook niet gedaan, dus kan je niet helpen met je vraag Over je ex-vriend, het is een moeilijke keus geweest, maar goed dat je dat hebt gedaan! Over erkenning, pff ook moeilijk, ik weet niet hoe jullie geschiedenis is... Maar denk inderdaad dat je het beste met hem moet overleggen, als hij zijn kindje wil erkennen vind ik dat je dat hem niet kan ontnemen. Hij is tenslotte de vader, erkenning is trouwens ook anders als zeggenschap, dus als hij je kleine erkent betekent dat niet dat hij grote beslissingen over jullie baby kan maken. Ik zou het er met hem over hebben, en er samen proberen uit te komen. Succes ermee... @Kindje voelen- Ik dacht dat ik afgelopen donderdag na de vk de kleine heb gevoelt, echt een plopje, moeilijk uit te leggen, maar nu heb ik niks meer gevoelt, dan ga je ook twijfelen of het de baby wel was... Maar ben er bijna zeker van, dat het wel zo was. Ik wacht rustig af tot de volgende keer, maak me er niet zo druk over eigenlijk. EGO-Ben wel blij als het 30 december is, 20 weken echo... Daar ben ik zo benieuwd naar! Verder nog steeds grieperig, heb sinds ik ben begonnen aan dit bericht al 10 keer mijn neus moeten snuiten! Maar beter als een verstopte neus. Vanavond weer op tijd naar bed, en hopen dat het niet erger word. Het gaat al beter als vanmorgen, toen had ik overal last van, spierpijn, hoofdpijn, oorpijn, snotneus, keelpijn enz. enz. Nu gaat het wel, heb goed gerust vanmiddag.
Even snel een berichtje. Ga zo alles bijlezen. Ik heb nog 2 positie spijkerbroeken die ik verkoop. (ik pas ze niet meer) Veels te groot bij mn benen. 1 lange broek maat 40 en 1 3/4 broek ook maat 40. (beide van H&M) Ook nog een mooie grijze rok van Nenonove. maat 36, maar valt zeer ruim. Als 1 van jullie interesse heeft pb me dan even, dan stuur ik een foto.
@Remmie, wat fijn van je goede echo, weet je ook het geslacht, of ga je dat ons niet vertellen . @Sab, Proficiat met je meisje, harstikke leuk zeg.Mijn mannetje zit straks met 4 vrouwen opgescheept, misschien kunnen ze wel een praatgroepje beginnen Hele mooie foto's trouwens. @Syl, hoe was je echo, ben benieuwd. En over het voelen van je beebje kan ik over meepraten. Echt de gehele dag door. Ik voelde het dit keer ook weer heel vroeg, zeker met 12 weken al.