Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik vind mezelf een beetje vervelend. Ik ben niet aardig tegen mensen en als ik iets zeg, denk ik gelijk, had ik beter anders kunnen zeggen.
    Wil dit niet, maar ik weet het niet, zo reageer ik gewoon.
    Het lijkt ook wel of mijn mening honderd keer belangrijker is dan ooit. Als iemand iets iets zeg, ga ik er gelijk tegenin.
    Bijvoorbeeld: iets onbelangrijks, maar ik bedoel maar. Ik ga mijn kamertje felle kleuren geven. Oranje en rood om precies te zijn. Nu reageer ik dat alle mensen die lichtblauwe en lichtgele kamertjes hebben hele lelijke kamertjes hebben, maar dat hoeft helemaal niet. Maar zo kom ik dus over.
    Ik hoorde net dat mijn neef waar we weinig tot geen contact mee hebben een zoontje hebben gekregen. De naam van het eerste kind is een engelse naam, ik verwachte dus weer iets in die trant (waarschijnlijk omdat ik er zo mee bezig ben), nu heeft het tweede kind een oerhollandse top 20 naam. Ik gelijk "Nou dat past ook niet bij elkaar" (niet tegen hem hoor). Andere gelijk, nou ik vind het wel een leuke naam. Dat bedoel ik. Ik zeg toch niet dat ik de naam lelijk vind, zeg alleen dat het niet bij elkaar past.

Als ik dit allemaal zo opschrijf, is het misschien maar een wazig verhaal en begrijpen jullie mijn "probleem" niet. Maar ik zit mezelf gewoon in de weg. Ik zeg dingen die ik niet zo bedoel en waarmee ik misschien mensen kwets.
    Ik maak van kleine ongemakken enorme problemen. Het lijkt ook wel of ik mezelf verdedig in alles. Ik bedoel, wij kiezen een kamertje wat niet gebruikelijk is en wat ik dus moet verdedigen (zo voelt het), wij kiezen een naam die niet veel voorkomt en zeker geen top 20 naam en dat wil ik weer verdedigen.

Hebben jullie een idee wat ik hiermee moet. Hoe ik "normaal" en aardig tegen mensen moet doen. Of herkent iemand dit?

Alvast bedankt meiden!

Sorry voor dit wazige verhaal hoor.

2. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Nu ik het zo nalees is het echt een wazig en "onbelangrijk" verhaal. Sorry dat ik jullie hiermee lastig val.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je mag wel neusspray gebruiken; op basis van fysiologisch zout (kinderneussprau) en homeopathische van VSM of dr. Vogel of natuurlijke van Weleda; er is te kust en te keur!

Je mag zelfs neusspray op basis van Xylometazoline gebruiken, maar net als niet zwangeren niet langer dan een week:
    Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Systemische resorptie kan optreden. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden."

Stomen met kamille of spoelen met zout werkt nog het best.

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Hallo Rian.

Och ik ben eerlijk gezegd blij je bericht te lezen.
    Niet dat het leuk is dat het zo gaat natuurlijk..,
    Maar dat ik niet alleen daar last van heb.
    Ik kom verkeerd over. druk me verkeerd uit.. en daarbij komt dat ik gewoon iedere keer mega chagie ben :(
    Dit wil ik niet zijn.. maar ja denk dat elke dag hoofdpijn daar wel mede toe bijdraag.
    En emotioneel bah bah...
    Helaas kan ik niet zeggen wat je moet doen. Hopen dat het minder wordt?! wachten tot het overgaat.. accepteren dat we last hebben van hormonsters?
    iets anders kan ik niet verzinnen..
    maar vervelend is eht wel. (gelukkig kan ik ook nog genieten)

Liefs Jazzie

5. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    dankjewel Jazzie

Ik geniet ook wel hoor. Maar baal hier gewoon van. Wil niet zo zijn.

6. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Sab: wat een leuke en mooie foto's! En weer een meisje, gefeliciteerd, leuk hoor!

Nou, wij hebben de echo dus gehad en alles was helemaal in orde! Ben daar erg blij mee!

Maar een jongen of meisje...was niet helemaal duidelijk.....ze heeft steeds weer geprobeerd te kijken maar de navelstreng lag tussen de beentjes .maar ze heeft wel een paar keer wat gezien en wij ook en dat waren streepjes...dus zei ze: 85/90 procent een meisje! Wel leuk hoor! maar jammer dat het nog niet zeker is.....in januari, als ik 24 weken zwanger ben, heb ik de afspraak bij Fontys nog staan, die wilde ik eigenlijk afzeggen maar laat hem denk ik nu toch maar staan..kjke of ht dan duidelijker is...
    Ons 2e kindje was heel erg beweeglijk, dat voel ik ook wel, haha :D
    Oja, omdat ze steeds niet kon zien wat het geslacht was (vk, zij hebben nl een eigen echo apparaat en hebben opleidingen gedaan voor echo's en 20 weken echos; uiteraard) zei ze op een gegeven moment: ik ga het anders doen....en maakte toen een 3/4 d echo!Zo leuk!Maar ons kleine eigewijsje lag er met de handjes voor, toch hebben we 1 foto waarop je het wel een beetje ziet. Maar ik vind 3 d echo's noit zo mooi eruit zien, ik vind het viooral leuk om te zien hoe goed je dan ziet hoe ze bewegen enzo, en de gezichtsuitdrukkingen.
    Maar erg lief van de vk

dus nog helemaal zeker weten we het niet, wel zo goed als!

Maar het belangrijkste is dat alles goed is met het kindje, ik houd het wel op een meisje voorlopig, hihi

Liefs
    Syl

7. angelique83

angelique83 Bekend lid

28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    Sab : feli met je meisje.. :)

Sheila82 goed te lezen dat je echo helemaal in orde was.. :)

Vandaag me 20 weken echo gehad en was ook allemaal helemaal in orde, afgelopen week al de raarste dingen gedroomd :(
    En het word raar maar waar zeg het al sinds dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was een : jongen :D
    Me ventje was helemaal van de gedachte dat het een meisje zou worden..het eerste wat hij zei was dus ook :'nou dan ga ik maar een voetbal kopen' :)

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    heb alles gelezen maar ben een vergiet

dus:

Sab, wat gaaf een meid erbij :) en wat een mooie echo foto's!

Verder zag ik 2 mooie buikjes voorbij komen :D

Lillybit, tjee wat stel je een moeilijke vraag, die eigenlijk ook weer heel simpel kan zijn. Erkennen hoef je niet perse te doen, als jij wilt dat je kind en de vader straks contact met elkaar hebben kan je dat ook regelen zonder hem erkent te hebben als de vader. De volmacht kan je trouwens pas na de geboorte via de rechter regelen meen ik?
    Lastiger word het als de vader straks rechten gaat opeisen en hij is erkent! dan zit je aan de vader vast als het ware en zal je met hem een regeling moeten treffen. En ik weet niet of ik mijn kind naar een vader zou laten gaan die problemen met alcohol heeft? dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden.
    Wel erkennen geeft hem dus wel rechten! ben daarop bedacht!

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    vergeet ik helemaal, over het voelen van de baby.

ik voel nog niet bewust iets nou vind ik dat ook moeilijk te herkennen omdat ik bij Isa heel erg weinig voelde door de placenta voorop en voeten die onderin zaten ipv bovenin :) ik voelde dus alleen geaai aan de binnenkant van haar vingertjes.

ik denk dat ik het nu heb weg gestopt, soort van zelfbescherming omdat het allemaal al zo spannend is en dan te veel gevoel erbij hebben maakt het alleen maar lastiger (poeh lastig uit te leggen)

Heb vandaag wel een positiebroek gekocht dat durfde ik nog niet te gaan doen (want stel straks is het misschien niet meer nodig) maar nu na de eerste uitslagen ben ik toch maar ff de stad ingedoken :)

10. @Jazzie... ik voel met je mee. Ben ook dodelijk vermoeid en daardoor niet erg aardig, helaas.

@Rian... ook met jou kan ik dus heeeel goed meevoelen. Heb al van mijn vriend 'op mijn kop' gekregen dat ik moet weten dat hij en mijn dochter wel weten dat ik moe ben, maar dat ik dat niet op hen af moet reageren... point taken.

@Lillybit
    Ik ben zelf ook steeds verkouden. Ontzettend vervelend. Van de verloskundige mocht ik wel gewoon neusspray gebruiken (bijv. Otrivin) maar niet langer dan een week. Helaas duurt mijn verkoudheid altijd langer dan een week... en word ik, naast dat ik zo licht slaap, nu ook weer wakker van een verstopte neus/ droge keel.

Ik weet even niet meer van wie de echo is... maar wat een prachtige foto's! Ik kon er geen meisje in ontdekken (sorry) maar met de uitleg van een paar pagina's terug ga ik nog 's kijken :D

Fijne avond allem.... kan beter zeggen, WELTERUSTEN!
    Net

11. PS
    Ik voel (volgens mij) ook nog niets ... ben vrijdag 16 weken. Komt vast nog wel, maar zou het wel erg leuk vinden als het bijna zover was :D

12. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

Nog even snel een berichtje voor ik me klaarga maken voor de gyn.

Leuk en jongen en bijna zeker een meid er bij,feli!

@rian, heel herkenbaar, lang leve de horromonsters :)

Lillybit welkom en doe wat goed voelt voor jou en de kleine meid!
    Jullie zijn nu nr1.

Afscheiding, het hoort er hellaas bij.
    Ik heb er ook veel last van :cry:

@sab, wauw duidelijke echo's meid en heel duidelijk de hamburger.

Meiden ik ga mijn smurf wakker maken en klaarmaken voor de gyn.
    Daarna duik ik nog ff lekker de stad in en hopelijk kan ik roze ofblauw gaan shoppen.
    Dus op zijn vroegst kom ik vanmiddag een update geven.

13. @ mamasan
    VEEL PLEZIER!

14. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmoren meiden

vannacht weer heerlijk geslapen.
    de kleine is af en toe lekker druk en voel het steeds vaker. vooral na het eten dan is het lekker druk.
    gisteravond zitten we te luisteren met de angelsound luisterd me man ff word daar een schop gegeven tegen de angelsound :p nou niet normaal meer me man schrok er echt van. hij zegt zo voelde jij dat ik zeg ja nou je moet nog 22 weken hij zegt dat word nog wat! :)

@tinke het komt vanzelf meid ik voel het vanaf 15 weken ongeveer je voelt een soort plopje.

@oemhudaifa leuk is dat he.

@coupie ik heb het ook steeds de afscheiding moet wel 2 tot 3 keer een slip verwisselen. ik mag geen inleg kruisjes gebruiken want heb gronische schimmel infectie.

@mamasuusjuh ik voel het vaak na het eten.

@rian je kan hier alles kwijt meid.

@mamasan veel plezier bij de gyn en in de stad!

@geslacht meiden ben jaloers op jullie
    ik moet nog wachten tot morgen avond kwart over 6 pffff duurt nog zolang.

15. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Coupie : Zou ik me ook geen zorgen om maken, sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik hier ook meer "last" van. Zolang het mooi wit blijft is alles ok, maar wanneer het meer gekleurd zou zijn bv geel dan kan dit wijzen op een infectie en moet je wel even naar je dokter.

@Lillybit : blijkbaar zit er in een neusspray een bestandsdeel dat niet goed kan zijn voor de baby, daarom wordt door de huisarts aangeraden om neuspoelingen te gebruiken op basis van zoutoplossingen. Ben ik ook aan het gebruiken nu. Het werkt minder snel maar helpt toch wel. :)
    Ivm erkenning: denk dat je best hier met hem over praat. Hij is en blijft de vader van je kindje en heeft ook het recht om zijn zoon of dochter te leren kennen.

@Rian : ik merk van mezelf dat ik ook anders reageer dan ik normaal zou doen. Niet zozeer verdedigend maar zeg sneller wat ik denk, vroeger zou ik eerst even over m'n woorden nadenken.
    Thuis heeft dit ook een invloed, om het minste hebben we een discussie en geen van ons beide wil hier in toegeven (= helemaal niet leuk). Waarschijnlijk heeft het feit dat ik al een week zwaar verkouden rondloop hier ook wel een invloed op. Toch vind ik dat mijn vriend ook serieus aan het mee "hormonen" is met mij hoor ;)
    Gisteren toch even de tijd genomen om gezellig samen (vriend, zijn dochter en ik) een gezelschapspel te spelen en de sfeer was al direct véél beter. Zijn dochtertje zei het eergisteren ook nog dat we de laatste tijd zoveel ruzie maken, de arme schat :(

@angelique83 : proficiat met jullie jongen :D

16. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    mamasan. hoop dat je op kleur kan gaan shoppen!
    veel plezier.

Kroepie thx! toch wel lekker als je af en toe begrepen wordt ;)

Angelique83 Gefeliciteerd met jullie knul!

Sabrina1984 wat heerlijk! Hahaha ook een lekker actief beebje!

Gister avond had ik een schaaltje chips gepakt ( :oops: ) en daarna ging de kleine ook aan de gang.. niet heel duidelijk maar als ik mijn hand erop legde voelde je net of er iets aan het knetteren was en schuiven.
    Hubbie zat boven dus snel gemsnt! de kleine beweegt! snel!
    dus hij komt naar benee (maakt zoonlief wakker :cry: dat was minder.. gelukkig gaat hij makkelijk weer slapen) toen hij beneden was was de kleine nog bezig.. en ja! hij heeft het gevoeld!
    Ik ben zo trots! :)

Ik ben ook zo jaloers op alle mama's die het al weten!
    Ik wil het ook weten.. moet nog bijna 4 weken wachten :cry:
    ik heb zelf wel een sterk voorgevoel.. (zou het alleen jammer vinden als ik ernaast zit :oops: meer mama's last van?)

Fijne dag allemaal!
    Liefs Jazzie

17. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    hebik ook, en soms zelf veel..elke dag wel

hoort erbij... :(

18. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Welkom Judith en lillybit. Lilybit: dapper dat je de keuze hebt gemaakt om zonder hem verder te gaan. Ik weet te weinig af van mogelijke gevolgen van erkennen om je hier advies in te geven. Ik zou me goed laten informeren wat de gevolgen (positief/negatief) kunnen zijn en dan een beslissing nemen.
    @Rian: ik herken mezelf soms niet meer, ben soms gewoon agressief. Ik maak veel ruzie en baal soms ontzettend van mezelf. Ik denk echt dat het door de hormonen komt, ik probeer hier niet aan toe te geven, maar dat valt niet mee.. ach nog 5 maanden (en dan 9 maanden ontzwangeren).. Fijn om te lezen idd dat meer meiden dit herkennen.
    @goede 20 weken echo's: FIJN! Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, spannend. We weten nog steeds niet of we het geslacht willen weten of niet.
    @Yinte: met mij gaat alles goed, op wat bekken/rugklachten na.
    @mamalieske: kan me zo goed voorstellen dat je gevoelens hebt weggestopt omdat het allemaal zo spannend is (geweest). Hoop echt dat als straks de definitieve uitslagen bekend zijn en die zijn positief, dat je dan verder een onbezorgde zwangerschap hebt.

Met mij alles goed. Naast mijn werk heb ik een webwinkel in outlet merkbabykleding. Nu ben ik gisteren de voorjaars/zomercollectie van IMPS&ELFS wezen inkopen. Ik vind dat zelf een erg leuk merk. En zoooo heerlijk om uit 30.000 stuks kleding uit te mogen zoeken. Ik voel me altijd net een kind in een snoepwinkel! Er komt dus wel een drukke tijd aan om alles op de site te plaatsen, maar ach is ook wel weer heel leuk om te doen. Vanmiddag weer naar de bekkenfysio. Ik merk al echt dat het helpt, hopelijk krijgt ze me pijnvrij.

Tot later!

19. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames!

Ehmm... oh ja! SYL! Wat goed om te horen dat alles goed was, en waarschijnlijk een meid! :-D En zag ook een jongetje voorbij komen, hoe is de stand nu? hihi

Ik mag morgen en heb er echt zin in! Heb vanacht echt verschrikkelijke droom gehad, zal het niet ui de doeken doen, maar werd huilend wakker, dus toen ik meneer gelijk voelde schoppen was ik echt opgelucht!

afscheiding; ja ikke ook, naarmate de zwangerschap vorderd kan het ook steeds wateriger worden, schrik hier niet van! Het hoort erbij, je kan er een inlegkruisje voor dragen, doe ik wel als ik weg ga, voel ik me net wat prettiger! schimmelinfectie voel je vooral door jeuk coupie! zo'n pukkeltje kan een kliertje zijn, aangezien je ook wat meer afscheiding hebt, is dit niet raar ;)

erkennen; een moeilijk onderwerp waar alleen jij antwoord op kan geven. ik weet niet hoe erg de problematiek is, en ben het niet eens met dat er gezegd wordt dat kinderen die opgroeien in een gezin met verslavingsproblemen vaak een ongelukkige jeugd hebben, maar het drukt zeker een stempel op een gezin. Maar wanneer hij open staat voor hulp, en jij hem wel in het leven van jullie kindje wil, zullen jullie hier een oplossing voor moeten vinden. Lijkt me niet makkelijk meis, sterkte!

sjaggie; ehmmm rian, je mag hier alles neer zetten! En ik herken me ook in je verhaal, ik heb zelf het id dat dan mijn remming weg is, iets wat ik normaal weg kon slikken, daar moet ik nu op regaeren en dat komt niet altijd goed over helaas... ik zeg dan vaak maar, sorry hormonen!

mamsan veel pleizer! en ben benieuwd!

Hier alles verder ok!

knuff

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi allemaal,

Rian, ik kan me ook helemaal vinden in je verhaal. ik maak ook veel ruzie met mijn man, echt niet leuk. ik neem me steeds weer voor vriendelijker te zijn en minder gepikeerd te reageren, maar het gaat steeds weer mis. Ik heb het veel erger dan mijn eerste zwangerschap, hij riep laatst al dat als het zo ging hij geen derde wilde!

Lilybit welkom. Je mag best otrivin nemen, maar inderdaad niet te lang (dat geldt trouwens ook als je niet zwange rbent, het spul is verslavend..)
    Aangezien we niet de situatie van je ex precies kennen is het moeilijk te adviseren hierover. Ik denk dat het altijd een goed idee is om hem een kans te geven te bewijzen dat hij toch een goede vader kan zijn, en een rol in het leven van je kind kan spelen. Maar of dat een officiele rol moet zijn of niet, tja, ik heb er niet veel verstand van. Misschien eens ergens informeren wat hem dat voor juridische rechten geeft? Kun je hem ook erkennen zonder dat hij officieel voogd is bijvoorbeeld? Je wilt natuurlijk dat je kindje veilig is voor hem, maar ook niet de vader afpakken als dat niet nodig is. De ene alcoholist is natuurlijk ook de andere niet. Is hij nog wel betrouwbaar, of is hij geweldadig?
    Ik zou zeggen: ga op je gevoel & gezond verstand af...

Mooi, steeds meer dames met goede echo's!

Ik voel de kleine steeds meer bewegen, echt cool! Gister mij nman ook gevoeld voor het eerst.

Deel Deze Pagina