Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Marooz, thanks voor je lieve berichtje, voel me vaak een aansteller, omdat er door veel mensen vrij luchtig over de myomen wordt gesproken. Maar de vk dacht daar dus toch anders over. De myoom zit in de achterwand van mijn baarmoeder en moet daarom ook in het zh bevallen, omdat ze bang zijn dat ie niet goed of voor de helft samen trekt.. Probeer het wel los te laten en praat er eigenlijk niet over, maar blijft idd spannend de echo, ben gelukkig vrij positief ingesteld en heb zoiets van het komt wel goed, maar toch.. ;) Voordeel is wel wat ik minimaal nog 3 echo's krijg ;)

2. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Zo hey, wat is er weer veel bijgekomen. Heb heel wat bij te lezen. Zal er vanavond eens voor gaan zitten.

Wil in ieder geval Mamalieske feliciteren met het goede nieuws!

De nieuwe mama's: Welkom!

Over de baby voelen: Ik voel de kleine geregeld. Niet met zachte plopjes, maar al echt heel duidelijk. Heerlijk is dat!

Verder heb ik last van jeuk! Ontzettend!! Voornamelijk op mijn buik en borsten. Allemaal rode bultjes. Doe niks anders dan krabben. Loop de hele week al bij de huisarts en moet zo naar het ziekenhuis, naar de dermatoloog, want zelfs de huisarts weet niet wat het is. zie foto's

Heb dus nieuwe buikfoto's geplaatst. Zijn niet de mooiste foto's, zo met uitslag, maar geeft wel een goed beeld van mijn gigantische buik.

Nou, ik ga me douchen, omkleden en weg. Tot vanavond.

3. Jeetje Webmiertje wat een buik joh! :confused:
    En ik maar denken dat mijn buik zo snel en hard groeide ;)

Neej maar effe serieus , je het wel echt een mega mooie dikke buik!
    Heel mooi rond!
    Een buik om trots op te zijn hoor! :p

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

hier zijn we ook weer terug van de gyn en de stad.
    Ik ben redelijk door de apk gekomen,bloedruk was keurig 120/60, de b12 minder, die was maar 738, dus weer meer spuiten :cry:
    Mijn folium was torenhoog 54,4 en die mag max 26 zijn :confused:
    Dus iets gaat er niet goed :cry:

Ook vond ze mijn bm wel erg geprikkeld,want die werd meteen keihard toen ze de echo wou maken.
    De hoeveelheid harde buiken was hoog, maar hij groeit nu ook heel snel.
    ze vond in ieder geval dat ik al een flinke buik had.
    Het moet wel minder zijn geworden bij de volgende afspraak, anders moet ik het aangeven bij de SEO zodat ze mijn bmhals nakijken.
    Wordt het erger dan moet ik meteen bellen pff.

Uk maakt het gelukkig wel prima,groeit als kool en alles was prachtig te zien,ruggegraat,ribbetjes,hartje en we krijgen.....

Een hele eigenwijze slaapkop :D
    Uk zat heerlijk op zijn kontje te slapen en wou absoluut niet wakker worden.
    dus de gyn kon helemaal niks zien :)
    Ze heeft ernog eenplaatje van gemaakt, ik zal hem zo in het album plaatsen.
    Placenta ligt inderdaad achter,wat ik al vermoedde.
    helaas moeten we nu nog 5 weken wachten tot we weten wat het wordt :cry:
    Ik mocht al eerder, maar er was geen plek voor een combi afspraak :cry:
    Maar dat we een half uur naar uk mogen kijken maakt alles goed natuurlijk :D

Pfff zo een heel verhaal, ik ga zo bijlezen en reageren,maar eerst even snel een paar hongerige *hang in mijn enkels* poezen eten geven

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Sylvia: ik vind het een mooi foto’tje hoor! :)

@lillybit: erkennen is iets heel anders dan gezag. Het een gaat meer om plichten, het ander om rechten.

@marloes: mooie buik hoor meid!

@manootje: bedankt voor je felicitatie, lief van je!

Sterkte met je SEO, extra spannend dus voor jou! Ik begrijp je zorgen wel hoor.
    Hopelijk krijg je gauw een huisje toegewezen!

@webmiertje: autch, dat ziet er pijnlijk uit zeg! Hopelijk kan de dermatoloog er iets voor geven! Het lijkt op netelroos/galbulten.

@mamasan: jij hebt ook al een mooie toeter zeg!
    Ik heb begrepen dat b12 en b11 samenhangen met elkaar? Mijn vriendin heeft het me wel eens uitgelegd, maar ben het kwijt.

Ik heb heerlijk gewandeld vanmiddag.
    Wat doen jullie zo heel de dag naast werken, huishouden en forummen?
    Hebben jullie dieren, hobbies?

6. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Zogelukkig, ja als dierenartsass vind ik het altijd wel leuk ook iets over de beestjes te lezen ;) 2,5 jr geleden heb ik de bevalling van mijn mams hond begeleid en dat was echt gaaf. Mijn eigen hondje was 1 van de pups ;)

7. Coupie

Coupie Niet meer actief

Webmiertje: Die bultjes komen mij erg bekend voor. Ook ik heb hier last van gehad (nu nog een beetje). Ik ben doorverwezen naar de dermatoloog en die had me verteld dat het een infectie was van mijn haarzakjes/kliertjes. Ben naar huis gestuurd met een tube sterilon die ik elke dag 2x moet insmeren. Na 1 week zag ik duidelijk verschil en merk nu dat ze langzaam aan het verdwijnen zijn. Succes!

Allemaal: Wat een mooie bolle buiken heb ik hier gezien. Ik sta er echt versteld van. Ik dacht dat de mijne rond was, maar die is niks vergeleken met sommige hier. Mijn onderbuik is nog niet hard van beneden en kun je nog makkelijk kneden :p. Verder heb ik een beetje een stekend gevoel achter mijn navel, misschien dat die binnenkort gaat ploppen? :(

Marooz & Majkuh: Bedankt voor jullie reactie n.a.v. mijn vraag over afscheiding en infectie ;)

Ego bericht: Ik heb vandaag een zware emotionele dag achter de rug op werk. Heb barstende hoofdpijn van alle stress hiervan en maak me druk dat de kleine dit allemaal mee krijgt. Kan hier echt om janken :(
    Ik heb al eerder op het forum aangekaard dat ik wat minder wil gaan werken, omdat ik merk aan mezelf dat deze zwangerschap emotioneel erg zwaar voor me is. Dit betekend dat ik één baan moet opzeggen, wat ik helemaal niet zo erg vind. Maar ik ben me meer druk aan het maken hoe ik dit ga aanpakken. Op het werk daarom ook een fikse huilbui gehad en collega's hebben me toen echt aangesproken meteen met de andere baan te stoppen, omdat ik er echt onder door ga. Lichamelijk trek ik het gewoon niet :(

Heb een gesprek gehad met de bedrijfsarts (zonder dat mijn collega's dit weten en mijn leidinggevende) en die heeft me eigenlijk met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik weet dan ook dat wanneer ik gestopt ben met werk ik enorm opgelucht ben en eindelijk toe kom aan een stuk rus die ik momenteel in mijn leven zoek. Maar ik kijk enorm tegen het gesprek aan dat ik dit moet gaan aankaarten. Heeft iemand hier ervaring mee of tips/advies?

8. Coupie

Coupie Niet meer actief

Wij hebben trouwens gister onze SEO gehad en alles was gelukkig goed met de baby. Deze was erg beweeglijk en zag er enorm lief uit. Ik werd er gewoon emotioneel van. :)

Op het laatst had de echoscopist ons wel verteld dat onze baby grote benen had :( Ik schrok hier wel van en vroeg meteen of dit erg was. Maar volgens hem was dit niet erg en kwam het wel eens voor. Ik vond het maar raar en wist niet zo goed wat ik me erbij moest voorstellen, weet iemand hier meer van?

Mijn vriend maakte meteen een opmerking 'nou dat wordt een voetballer'. We willen namelijk niet weten wat het wordt, dus ik ben zeer benieuwd.

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Manootje; graag gedaan hoor meis, en al de myoom idd in je baarmoederwand zit, tjah dan houden ze het wel wat beter in de gaten. Ik heb zelf een enorme cyste, maar deze zit buiten de baarmoeder, dus er is niets aan de hand. Je moet het je maar zo voorstellen, je baarmoeder is een grote spier, en zo'n myoom onderbreekt het spierweefsel, waardoor hij idd minder goed kan gaan samentrekken. Dat is dan de reden om m wat beter in de gaten te houden.

Weet je altijd als er iets is wat net even anders is dan schrik je hiervan, net zoals coupie met de grote benen. Doordat een echoscopist dit zegt, dnke je misschien is dat wel normaal? Maar maak je maar geen zorgen, als er echt wat is dan zeggen ze dat eerlijk, en dan wordt er ook verteld wat je met die info moet. ;)

webmiertje; wat een mooie buik! jakkes van de bultjes, hoop dat ze je er iets voor kunnen geven!

mamsan; lekker eigenwijs! hahah vast een meid ;) hahahah Iig goed dat het er mooi uit zag! harde buiken horen echt bij een groeispurt, dus is vast niets aan de hand hoor! Ben heel benieuwd wat het gaat worden! :-D

oh trouwens schrik niet mijn b12 was... 180! vandaar misschien een beetje erg moe? hahahah erg heh? zal ook even nieuwe spuiten halen, en voor een dubbele dosis!

coupie; zijn altijd moeilijke gesprekken heh op je werk... kan me dat goed voorstellen hoor meis. Maar jij en de beeb gaan voor. Ik zou het zelf ook heel moeilijk vinden om aan te kaarten, maar bedenk voor jezelf waar je in dat gesprek bang voor bent... de confrontatie? Of ben je bang dat je hun teleursteld? Dan weet je waardoor je het zo vervelend vind, en kan je er misschien beter wat mee? is maar een tip!

Eg; hier een eigenwijsje! Elke keer voel ik trap trap kriebel kriebel, dus dan gaik er even voor liggen om hallo te zeggen, en da kruipt ie snel weg! hahahaha... nou ja zeg!

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @jazzie ben zo trots op de kleine. ik heb het nog niet aan de buitenkant gevoeld. wij hebben ook een sterk voor gevoel en ja zou ook jammer zijn wel een beetje snap wat je bedoeld mag jongen en meisje maar toch.

@yinte iedereen voelt het op een ander tijd stip en elk kind is verschillend denk ik.
    wat ik wel weet is dat de schopjes bij mij niet meer net boven het schaambeen zitten.

@marooz top dat je dat aangeeft. ik snap wat je bedoeld.ik ben wel blij dat jij hier op het forum zit als mensen ergens mee zitten weet jij vaak mensen op te beuren.
    ik denk dat ik voor meerdere spreek als ik zeg toppertje bedankt!

@sinada dus we mogen allebei morgen gezellig wat voor een echo heb jij? ik een 3d

@remmar zet jij je vermoeden ook wel op de lijst dan? kunnen we kijken wie er gelijk heeft in mei.

@manny ik heb dat ook die bult en dan is het weg ik denk dat het het hoofdje is.

@coupie die van ons heeft ook lange benen maar wij zijn beide erg lang.

11. @ Sheila82
    Wel bijzonder zo'n 3D foto! Ik twijfel nog een beetje of ik dat wel wil. 't Is net of je dan al precies weet hoe je kindje er uit gaat zien... lijkt me wel een beetje freaky hahahhhaa

@Lillybit
    Ik vind 't een moeilijke beslissing voor jou om te nemen. Zeker nu je door de zwangerschap een stuk emotioneler kunt zijn dan normaal. Ik denk dat je gewoon moet doen wat je in je hart wilt... en bedenken wat voor rol de vader in de kleine zijn leven gaat spelen.
    Wat je zegt... erkennen kan altijd nog. En ook het gezag kun je later nog regelen. Gewoon goed nadenken. Succes!

@Lana81
    Succes met klussen! Ik weet hoeveel energie een verhuizing (en het klussen) kost.. dus succes en geniet er van :D

@Rian
    Geniet van je zwangerschapkleding! Ik heb ook al een aantal positiebroeken en shirtjes gekocht. Het lucht zo op als je weer lekker een broek aan kunt doen zonder dat het knelt in je buik. Ennuh... nieuwe kleren kopen is altijd fijn hahhahaah

@Manootje
    Sterkte met de 20 weken echo. Ik had nog nooit van een myoom gehoord... misschien onnozel ...maar 't klinkt wel spannend. Ik hoop dat 't allemaal goedkomt. Gelukkig sta je goed onder controle! En enjoy de extra echo's :D
    En je wilde wat weten over hobby's: Ik zit in mijn laatste jaar HBO Bedrijfskunde (avondstudie), heb een lieve vent en een schat van een dochter. Daarnaast hebben we een boef van een (nep)Shih Tzu, 2 Noorse Boskatten en een Peking Teddy Widder konijn.
    Op het moment heb ik dus ff niet zoveel tijd voor mezelf, maar dat komt wel weer!

@Coupie
    Ik heb het nog nooit op deze manier bij de hand gehad... maar ik ben leidinggevende en ik kan je wel vertellen hoe ik het liefst zou willen dat een medewerker bij me zou komen. Namelijk eerlijk en oprecht. Gewoon vertellen wat de situatie is, hoe het met je gaat en wat je wilt gaan doen. Dat het helaas betekent dat je je werk op wilt zeggen, maar dat je dat op dit moment voor jezelf nodig hebt. Klinkt misschien heel makkelijk, dat is het niet, maar als leidinggevende kan ik het erg waarderen als mensen eerlijk zijn. Daar kun je namelijk wat mee. En misschien kun je dan, mocht het zo uitkomen, ook nog wel eens terugvallen op je oude werkgever als het beter met je gaat...
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Denk in ieder geval om jezelf!

@Webmiertje
    Mooie buik zeg! en de uitslag is bijna niet te zien ;)
    Hoop dat 't snel beter wordt als je weet wat 't is en er iets voor krijgt.

@Mamasan
    Wat een schattige foto hahahahha
    Echt super leuk :D

@de rest...
    Fijn dat de echo's, afspraken enz allemaal goed waren!

Zelf heb ik morgen een afspraak bij de huisarts om even te checken of ik misschien bloedarmoede heb, omdat ik zooooooo moe ben.
    En ik zal deze week ff wat foto's in mijn album zetten, ook van mijn buik(je)

Mag ik vragen hoeveel jullie al zijn aangekomen?

Liefs, Net

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Nou dames, vandaag bij de vk geweest.

Alles groeide goed etc.

Baby ligt er laag, daar komt dan ook de pijn steeds vandaan, maar vind ik niet erg hoor hihi.

Ze wilde het harte luisteren en iedere keer zocht ze hoog. Ik zei nog, die van mij zit echt veel lager, dat voel ik gewoon. En ja hoor...

Maar het gaat helemaal prima

Sorry voor dit ego berichtje

13. Coupie

Coupie Niet meer actief

Ben blij dat er nog iemand is die dit heeft. Ik vond het namelijk zo raar toen ik dat te horen kreeg. Ikzelf ben echt niet lang ben rond de 1.67cm en mijn vriend rond de 1.85cm. Misschien dat die dan toch op papa op dat gebied gaat lijken :)

Kroepie: Ik heb twee leidinggevende zoals je hebt kunnen lezen. En ik kan het met allebei erg goed vinden. De keuze om te kiezen tussen mijn twee banen heb ik nooit lastig gevonden, omdat ik bij de 1 een vast contract heb en bij de ander een jaarcontract (met kans op verlenging).
    Ik heb ervoor gekozen om te gaan stoppen bij degene met jaarcontract, ook omdat ik hier nog maar pas een aantal maanden in dienst ben. We hebben het tijdens mijn gesprek al erover gehad, dat als ik het niet meer aan kan ik aan de bel kan trekken en we samen om de tafel zouden gaan zitten om het één en ander uit te praten.
    Nu is hij deze week niet aanwezig ivm vakantie en zie ik hem pas volgende week. Nu zat vandaag bij mij de verdriet en stress zo hoog dat ik door mijn andere leidinggevende ben doorverwezen naar de bedrijfsarts. Ik hoop dat je het nog allemaal kunt volgen. Hier heb ik ook aangegeven het eerst zelf met hem op te willen pakken voordat hij iets door geeft.

Ik ben blij dat jij hier je advies over geeft en ik heb er zelf wat aan. Ik houd jullie op de hoogte van hoe het gaat aflopen.

14. Coupie

Coupie Niet meer actief

Kroepie: Ik ben 2 kilo aangekomen tot nu toe. Ben benieuwd hoeveel de andere zijn aangekomen :D

15. Ik ben ook 2 kg aangekomen en ik ben vrijdag 16 weken... vond 't wel knap van mezelf.
    Vorige keer was ik 18kg (!) aangekomen, dat wil ik niet weer :S

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Aankomen wat is dat? Bedoel je die rare getallen op de weegschaal die steeds hoger worden? 8)

Ik ben bijna 20 weken en ben 14 kilo aangekomen! :confused: ... Ben er niet zo blij mee. maar ja kan er weinig aan veranderen..
    Dat krijg je van niets doen....
    Maar mijn knie gaat goed dus ik mag rustig aan weer opbouwen! Na 5 maand niets doen.

17. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heey meiden!

was ik ook weer even!
    @ sabrina: haha.. ik heb wel een vermoeden, maar denk zo weer wat anders! haha.. denk zelf een meisje! maar dan weet een jongetje.. en dan weer een meisje.. en dan weer... etc.. haha..

@ marooz: ben met helemaal mat sabrina eens: je bent een toppertje die mensen vaak weet op de beuren!

@ coupie: jij ook al een zere navel!? ik ook! al dagen.. dacht dat t aan mij lag, maar ben dus niet de enige! hihi..

@ echo's: fijn om te horen dat er weer zoveel mooie echo's zijn! en blije mama's, papa's en beebies! :D

@ buikfoto's: mooie buikie's voorbij zien komen hoor! webmiertje: wat een rotbultjes zeg! jemig...

@ aankomen: nog niets.. alleen nog maar afgevallen.. haha.. tenminste, zit nog 6 kilo onder mn startgewicht, laat ik het zo zeggen.. ;)

@ euh.. en toen was ik het weer kwijt! haha..

Liefs

18. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Het is er gisteren niet meer van gekomen om te reageren.
    Dus dan nu maar. Heb alles even snel gelezen.

Mamalieske wat een geweldig nieuws. Nog spannend tot de 22e, maar dit is al super. Gefeliciteerd.!

Veel mooie buikjes gezien.

Leuk dat veel al het geslacht weten. Ik moet ook nog tot de 30e wachten.
    Ben nu zo nieuwsgierig geworden. Wil zo graag shoppen. Nog even geduld hebben.

Verder iedereen gefeliciteerd met de mooie echos's.

Ik mag morgen eindelijk weer voor controle. Heb het hartje nog niet gehoord, dus ben er erg nieuwsgierig naar.

Ik heb ook erg veel last van afscheiding. Soms echt enorm veel.
    Het wordt idd al wateriger, wat marooz zei. Voel me wel vies, maar het hoort erbij.

Nog even een vraagje Marooz, ik heb de laatste tijd zo'n druk gevoel van onderen. Had ik ook na de bevalling van mn dochter.
    Tijdens de zwangerschap had ik er geen last van. Nu als ik veel heb gestaan (op mn werk). Weet jij wat dit is en kan dit kwaad?
    Ik zal het morgen ook even aan mn vk voorleggen.

Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen. Netjes toch?

19. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @sab85: mooie echofoto's!
    @lillybit: welkom. Moeilijke situatie zeg. Heel stoer dat je besloten hebt het alleen te doen.

@hormonen: bijna geen last van; mannetje heeft zich de gehele vorige zwangerschap ook afgevraagd waar de hormonsters bleven.....
    Ik ben wel sneller geirriteerd wat betreft collega's en vreemden. Maar ik gooi t er niet uit.

Vanmiddag gesprek gehad met gastouder over contractverlening per 1 januari. De twee andere kids die ze opvangt waren er ook nog. Doutzen zat in de box en een 3 maanden oude baby ernaast in een wipstoeltje. En toen ging Doutzen de hele tijd in de hoek bij de beeb zitten en haar handje aaien. Volgens de gastouder begint ze aan die baby te wsennen en leert ze voorzichter te zijn met de baby. Dat is goed nieuws voor onze 2 spruit!

20. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Coupie, toen mijn collega minder ging werken omdat zij ook haar werk icm zw schap niet meer aan kon, wilde ze al die uren mij laten werken. Ik ben zelfs na een begravenis van mijn opa gaan werken en het ligt dus niet in mijn aard om nee te zeggen. Maar met al die uren extra zou ik zelf in de problemen komen. En ik heb dus ook voor mijn doen een moeilijk gesprek gehad dat ik al die uren niet wilde draaien.. Was echt moeilijk, maar voelde me zo stoer achteraf!

@ Marooz, jeetje een cyste.. Idd gelukkig zit ie buiten je bm. Maar begrijp wel wat je bedoelt. Maar je heb van die momenten dat je er effe flink van baalt, zeker nu het toch lijkt dat m'n bm eral op reageert dmv vele harde buiken.. Maar aan de andere kant ben ik te positief ingesteld om er lang over te balen, zeker als die kleine zich even laat voelen, van eh he het gaat goed hier.. ;) En idd echt fijn dat je op onze zorgen ed wil reageren! Dikke knuffel!

@ Kroepie, een myoom is een soort tumor/bult ze noemen het ook wel vleesboom, vind ik afschuwelijk klinken dus noem het dan weer levensboom hihi. Mijn dochter maakte er weer levende boom van en dacht aan blaadjes en zo, haha heerlijk die kinder logica! Enne zogelukkig vroeg omde hobby's, maar ik vind het ook leuk om te horen/lezen, hoor! ;)

@ OemHudaifa, fijn dat het allemaal goed was. Deze kleine ligt ook vaak heel laag, vk zocht vorige keer ook veel te hoog..

Deel Deze Pagina