Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Jazzie: Is erg vervelend die moeheid. Hoop dat het snel wat beter wordt. Ik heb het tot vorige week ook heel erg gehad, maar is op dit moment toch iets beter. Sterkte met je hormonsters.

Majkuh: Hoe is het met jullie 3persoonsbed? Afgelopen nacht al getest? Hoe was het bij je vriendin en de baby?

lillybit: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Sterkte met de keuzes die je nu aankomende tijd moet maken.

tinke: Je zal vast over een klein tijdje je kleintje ook voelen. Maar kan mij voorstellen dat je je er op verheugd.

OemHudaifa: Fijn dat alles goed was bij de vk.

MamaSuusjuh: Beterschap, is erg vervelend als je zo verkouden bent.

Joki: Hoop dat je je positiekleding kwijt kan, jammer genoeg is het te klein voor mij.

Rian: Kan mij voorstellen dat je het erg vervelend vindt en ook al is het een wazig verhaal, je mag hier altijd wel ff je hart luchten. Kan nooit geen kwaad.

Sheila82: Fijn dat de 20 weken echo goed was, alleen jammer dat je het nog niet zeker weet of het een meisje is. Nog eventjes afwachten.

angelique83: Wat mooi, een jongen. Ook fijn voor jullie dat de 20 weken echo ook goed is.

mamalieske: Is heel goed voor te stellen dat je het een beetje weg gedrukt hebt. Maar gelukkig een goede voorlopige uitslag. Veel plezier van je positiebroek.

mamasan: Gelukkig dat je aardig door de apk bent gekomen. Blijf lekker spuiten met B12 hoor. Wat de oorzaak van die folium is weet ik ook niet. Staat er toevallig iets op de B12 site? Is zomaar ff een ideetje hoor. Jammer dat je nog niet weet wat het wordt en nog 5 weekjes moet wachten.

kippie75: Succes met je voorjaars- en zomercollectie in babykleding. Is wel lekker dat je van het nieuwste als 1 van de 1e op de hoogte bent en het uit kunt zoeken.

sinada: Gelukkig dat het goed is gegaan met de bevalling van je vriendin en dat Ferry het ook goed doet.

Remmar: Mooi foto's van de echo.

zogelukkig: Gelukkig dat je suikerspiegel weer wat hoger is. Gefeliciteerd met je zwangere dwerggeit. Zou wel grappig zijn als jullie tegelijk bevallen.

Lana81: Succes met het klussen in jullie nieuwe huis en fijn dat de controle bij vk goed was.

marloes22: Mooie buikfoto hoor.

manootje: Vervelend voor jullie dat er nog niks tussen zat. Maar binnenkort zal dat zeker gaan lukken en dan kan jullie jaar mooi beginnen. De 20 weken echo is en blijft spannend, maar ik zal voor jou duimen.

Webmiertje: Mooi buikje heb je al. Erg vervelend die jeuk en hoop dat de dermatoloog je er mee kan helpen.

Coupie: Heel veel sterkte met alles wat met je werk te maken heeft. Maar denk in ieder geval goed aan jezelf en die kleine. Knuffel van mij. Fijn dat je 20 weken echo goed was.

Gisteravond hadden wij de voorlichtingsavond Bevallen in De Tjongerschans. Was erg leuk en wij hebben heel wat dingetjes gehoord. Er waren verloskundigen van een praktijk, maar ook van het ziekenhuis. Ook was er een gyn. Wij hebben een rondleiding gehad over de kraamafdeling en ook verloskamer gezien. Op de babymarkt hebben wij leuke attenties en folders gekregen. Ik kan het iedereen aanraden om naar zo'n voorlichtingsavond te gaan. Wij zijn in ieder geval wel weer iets wijzer geworden.

Tot morgen en weltrusten allemaal.

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    JoMi wat heb je uitgebreid gereageerd! Klinkt goed die informatieavond. Wij zijn toen ik zwanger was van onze dochter ook naar zo'n avond geweest. Ik wist toen nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen, maar ik vond het geruststellend dat ik het allemaal een keer gezien had. Wist waar we moesten zijn enzo. Weet niet of ik mijn man deze zwangerschap ook weer meekrijg. Het ziekenhuis waar ik waarschijnlijk wil bevallen is verbouwd, dus de situatie is anders dan 3 jr geleden. Zou dus geen gek idee zijn om weer eens een kijkje te gaan nemen.

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hihi, zeker uitgebreid beantwoord allemaal.

Moeten jullie ook niet zoveel kletsen met z'n allen.

Wil niet graag iemand vergeten.

4. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ JoMi, dank je. Ja wij wilde ook naar de voorlichtingsavond, heb van de week gebeld, kan pas in april.. Kon ook in januari, maar dat houden ze vrij voor de mensen die zich te kaat aanmelden en die eigenlijk in januari moeten.. Nou ja was gewoon verbaasd.. Ik vandaag nog een terug gebeld, van er zit maar 4 wk tussen en moet verplicht naar zh waar ik al tegen op zie, ja nee mevr 4 wk is tijd zat.. Ga wel van de week naar een ander zh bellen, maar als we gaan verhuizen, kan ik daar zo wie zo niet bevallen.. Maar ja als we nog hier wonen, kan het weer wel.. Pff ingewikkeld verhaal hihi

5. @Manootje... dacht ik dat ik het zo goed had opgezocht allemaal... toch nog verkeerd hahahhhha. Excuses!
    Was inderdaad voor zogelukkig :D

6. sinada

sinada Niet meer actief

Sabrina1984
    Ja inderdaad een pretecho. of het 2d 3d/4d word weet ik nog niet. ligt eraan of het wel mooi is om 3d/4d te zien

Hubbie is jarig dus super kadootje voor hem
    veel plezier

7. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Bedankt Jomi voor je beterschapswens!
    Ik voel me nog steeds beroerd, ik sliep afgelopen nacht pas om 5 uur vanwege verstopte neus, echt erg, ik zou nog liever een been of arm breken als zo grieperig zijn!

Vandaag toch weer op tijd eruit gemoeten voor de kleine Fabienne van 10 maanden. Die ook heerlijk alle aandacht vraagt de hele dag. De Schat!
    Toen heb ik mijn moeder maar gebelt of die me kon helpen, omdat het echt moeilijk is als je je zo ziek voelt om dan goed voor je kleine te zorgen, die kleine meid kan er ook niks aan doen, en verdient gewoon alle aandacht en liefde.
    Mijn moeder heeft mijn jongere zus gebracht en die heeft hier heel de dag op Fabiënne gepast en het huis een beetje opgeruimd! Echt super lief! Ik heb merendeel in bed gelegen, maar voel me nog niet veel beter!
    Heeft gewoon tijd nodig denk ik.

Dus ik ga even uitzieken, krijg nu alweer hoofdpijn van het beeldscherm-licht! Dus sorry voor dit EGO-bericht, het is te veel om op te reageren...
    Als ik me weer fitter voel ben ik er weer volledig bij.

Succes met de echo's allemaal, en leuk voor de dames die al een leuke echo hebben gehad! Ook leuk dat bijna iedereen al de baby voelt, ik nog helemaal niks, dus denk dat dat van afgelopen donderdag ook niet de baby was... We wachten af!

Tot vlug!

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Aaaah wat lief...

voel me haast schuldig. Ik lees namelijk alles, maar ben soms een warhoofd en het zou me niet lukken om op iedereen te reageren.

Ben nu al weer vergeten wat ik net heb gelezen ;S

9. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Goeie morgen meiden,

@OemHudaifa, het lukt mij ook niet altijd hoor om op iedereen te reageren, zeker niet als je een paar dagen niet ben geweest.
    Dan is het zoveel.

@Nieuwe meiden, welkom. En gefeliciteerd met jullie zwangerschap..!

@mamasuusjuh, beterschap, hopelijk voel je je al wat beter.

Ik heb vanacht gedroomd dat ze het hartje niet konden horen.
    Hoezo zenuwachtig..? haha...
    Vanmiddag zal vast alles goed zijn.

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen ladie's

@oemhudaifa wat fijn dat alles goed ging bij de vk.

@coupie ik ben 176 en me man 196 maar we hebben beide lange benen dus vandaar dat de kleine het ook heeft.

@gewicht ik ben ongeveer nu 4 kilo aangekomen.

@remmar wat is het sterkste vermoeden of het vermoeden na je echo?

@sinada ow leuk gefeliciteerd die van mij kan niet wachten.(ik ook niet :) )

ow nog 10 uur en 15 minuten pfff hoe ga ik deze dag doorkomen ik denk dat ie heel lang gaat duren.
    ik denk dat het morgen ochtend word dat ik zal reageren.
    hoop dat jullie zolang kunnen wachten :) :confused:

11. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Diegenen die vandaag de echo hebben; Veel succes!

Ik wil binnenkort ook maar eens naar zo'n voorlichtingsavond in het ziekenhuis gaan, het is hier geloof ik iedere laatste donderdag van de maand.
    Ik wil het liefste thuisbevallen, maar je weet nooit hoe het gaat en ik zou graag eens zien hoe het er daar uitziet, het ziekenhuis is net nieuw en het schijnt heel luxe te zijn :)

Wat betreft het aankomen, vier weken geleden tijdens mijn vorige contole was ik nog niets aangekomen, ik ben benieuwd wat de weegschaal bij de vk volgende week zegt (heb zelf geen weegschaal).
    Ik begin nu toch wel meer en vaker trek te krijgen, ik ben benieuwd of ik dan ook aangekomen ben.

12. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Over aankomen..........

uhm.... nog niets, ben de eerste 3 maanden 10 kilo afgevallen en daar is nog niets van bij. Is niet erg ben nog steeds boven de 100 kilo.

13. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi allemaal,

hier alles ok,
    heb alleen nog geen leven zit er echt op te wachten!
    maar dat komt allemaal nog wel
    heb alleen last van issias; spierpijn constant in mijn rechterbil en trekt door naar beneden hoort erbij zeggen ze dus iedere week naar de physio om het los te masseren best lekker heb dan een dag of drie geen last en dan begint het weer maar ja sta ook +- 35 uur per week heb je als je kapster bent

Ga werken tot gauw
    :) :)
    Colin

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Was vanmorgen onderweg naar mn werk maar kwam in 21 km file terecht, ben maar omgekeerd.. probeer het tegen 10 uur nog wel eens. Zag net op teletekst dat er inmiddels 30 km file staat. Kan ook vanuit huis werken, ga ik zo doen, maar eerst ff reageren:

@Mamasuusjuh: ow wat balen dat je ziek bent, maar wat lief van je zusje dat ze is komen oppassen. Kan jij een beetje uitzieken. Beterschap.
    @Joki: ja.. je kan raar dromen he.. tuurlijk is alles goed, maar kan me je zenuwen goed voorstellen.
    @Sabrina: wachten duurt lang, succes en we zien je berichtje wel verschijnen.
    @Colin: ischias is pijnlijk, ik loop ook bij een fysio en bij mij helpt het wel, hopelijk bij jou ook.
    @aankomen: ben nu zo'n 5 kilo aangekomen.

15. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Even snel
    Sabrina en Jomi.. super bedankt voor jullie lieve reactie's
    Als ik over anderen heen gelezen heb ook bedankt.

Ik wilde nog even zeggen.. Dat ik verder ook super trots ben op de kleine! Echt ben heel blij dat ik zo snel zwanger mag zijn. En als ik sommige verhalen lees.. dan kan ik me wel voor mijn kop slaan. dat kan ik trouwens sowieso wel :D maar ik ben gewoon blij met alles wat ik krijg. Ik hoop gewoon een btje op iets.:D
    Op dagen dat ik erg moe ben dan is het gewoon vele malen erger.. en dan zoek ik iets om over te piekeren. Bij de vorige was het gewicht. en nu is het dat. hahaha.
    Ik kwam bij mijn zoontje ruim 20 kilo aan.. No way hosee dat dat nog een keer gebeurd!
    Ik zit nu aan een nette nog geen 3 kilo!:D Ik ben trots op mezelf hahahaha.

Meiden ik kom straks nog ff reageren!
    Ik voel me gelukkig wat beter! hopen dat dit blijft!
    hahhaa..
    Nogmaals bedankt!

Liefs Jazzie

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi allemaal, wat een verhalen weer. kan even niet echt op veel mensen reageren, voel me weer lekker beroerd... wat is dat toch met je weerstand als je zwanger bent? Ik lees hier over zoveel mensen die ziek zwak en misselijk zijn...
    Werd gisteren op de creche gebeld, zoontje had koorts. Heb hem uiteindelijk mee naar huis moeten nemen. Hij was 's middags redelijk ok, maar had 's avonds weer beetje koorts en heeft d eboel ondergekotst. En als klap oip de vuurpijl heb ik het nu ook! Had net geregeld dat mijn man thuisbleef, omdat ik een belangrijke dag had op mijn werk. Ik vind thuisblijven met mijn zoontje (zeker als hij ook ziek is) nogal vermoeiend, dus ben maar naar mijn werk gegaan. Ik word er wel helemaal gek van, ik ben de laatste maanden continu verkouden/ grieperig. Het is ook wel de tijd van het jaar, maar dit slaat echt alles!

Ik ben trouwens nog helemaal niets aangekomen. Ik dnek omdat ik zoveel ziek ben geweest....

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Zal proberen toch nog even op e.e.a. te reageren:

Dames met goede echo's, controles etc. gefeliciteerd! Ik mag volgende week de echo, zo'n zin in! Hopelijk is alles goed...

Medezieken, beterschap gewenst!

Dames met ischias, bekkenpijn, myomen, cystes e.d. sterkte gewenst!

Coupie, het klinkt als een vervelende situatie op je werk, maar niet een waar jij wat aan kan doen, dus ik ben het met kroepie eens dat je gewoon open en eerlijk moet zijn. Het is natuurlijk een lastige tijd, veel mensen op vakantie enzo. Ik weet niet of je het kunt opbrengen te wachten tot de juiste persoon er is? Ik weet wel uit ervaring dat je als een berg opziet tegen dit soort gesprekken, maar er meestal ontzettend opgelucht en blij uitkomt. Je vraagt toch niets onredelijks? De meeste leidinggevenden hebben alle begrip voor iemand die oprecht is, en zo niet dan is het een eikel(in) en dan moet je er lak aan hebben!

Zogelukkig, cool van die geit! Hobbies, o ja, in een ander leven, toen ik me niet steeds beroerd voelde, had ik er vele. Zal er als ik me beter voel wel eens over vertellen. Samengevat: lezen, schrijven, koken, natuur, reizen, creabea dingen, musea.
    Qua dieren op het moment alleen twee konijnen. Die ik al een tijdje niet gezien heb omdat het trapje in de tuin naar de ren zo glad is 's winters dat ik zo hard gevallen ben en er niet meer op durf...
    vroeger liepen ze los door het huis, was veel leuker! Zou dolgraag meer willen, kippen en geiten staan hoog op de lijst. Maar dat is voor over een paar jaartjes vrees ik. Wat heb jij nog meer voor dieren?

Dit is het even, sorry voor iedereen die ik vergeten ben.

18. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Meiden

Ben niet zo veel hier te vinden laaste tijd, merk ik zelf ook. Elke keer is er wel iets wat al mijn energie opeist. Nu was er een hele lieve oom overleden waar ik ook nog mee de begravenis mee moest regelen ook nog, dat hakt er wel even in zeg.
    Mijn oudste dochter krijgt allemaal witte vlekken op haar lijf en de dokter denk aan Vitilligo. Gaat dan nooit meer weg. Moet maandag met haar naar de dermatoloog.
    En mijn jongste dochter heeft weer een longonsteking te pakken. Ze is nu bijna 2 1/2 en heeft al 4 longonstekingen achter de rug. Daar lopen we ook al voor bij de kinderarts. Maar ze word er elke keer zo ziek van.
    Pffff, dus heb het wel weer een beetje gehad.

maar ik las toch dat
    @syl, waarschijnelijk een meisje. Wat goed zeg. Fijn dat alles goed was.
    @Marooz, jee een cyste, gaan ze die nu dan wel weghalen?
    @Verstroode hormonen, ja daar kan ik over meepraten.

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    sim, sterkte meis!

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    marooz:

mijn verhaal was geen aanval op jou of wat je zei hoor, ik vind je een wereldmeid echt waar en snap je argument heel goed, wilde alleen de andere kant belichten ;)]]have a nice day iedereen :-D

Deel Deze Pagina