AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Marloes22 ~ 2de kindje ~ :-# * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# * Yinte ~ 3e kindje ~ PZH ~ FV 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ Meisje * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje, tweeling : 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : * Judithenjelle ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X * Belinda203 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV * Lillybit 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB * MisssZ ~ 2e kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje * Tinke ~ PZH ~ BV :-# 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV 27 mei * Jazzie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ :-# 29 mei * Kroepie ~ 2e kindje 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 64mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, 12 jongens, 11 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 9 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 9 :-# (ga het niet vertellen) , 9 [-X (wil het niet weten) Tussenstand: 3 meisjes - 2 jongens Afspraken * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 13 december: Manny, geslachtsbepaling, 15:30 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur ~ Sinada, controle vk ~ Jazzie, afspraak vk * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo ~ Me78, 20 wkn echo, 9.30 uur ~ Kroepie, afspraak vk * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4de controle VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur ~ Horselover, 20 weken echo ~ EvaZ, 20 wkn echo ~ Kaatjek, afspraak 20 wkn echo. * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 23 december: Manny, 20 weken echo, 9.00 uur ~ Rian, afspraak huisarts (vk) 8:00 uur * 23 december: Yinte, 20 weken echo ~ judithenjelle, 20 weken echo * 28 december: Lillybit, 20 weken echo + geslachtsbepaling * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur ~ Sabrina1984, 20 weken echo, 15:30 uur ~ Mushu, 20 weken echo en geslachtsbepaling, 11:10 uur (21 wkn) * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur ~ MamaSuusjuh, 20 weken echo, 18:40 uur ~ Lillybit, afspraak vk * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 2 januari: Miesje24, 20 weken echo ~ Tinke, afspraak vk ~ MisssZ, 20 weken echo en geslachtsbepaling * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur ~ Jazzie, 20 weken echo ~ Remmar, afspraak vk, 19:30 uur * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur ~ Lillybit, pretecho * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 8 januari: Tinke, afspraak geslachtsbepaling * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ Lillybit: je staat er tussen hoor! welkom! Je afspraken staan er ook allemaal in! @ judithenjelle: jij en je afspraak staat er ook tussen! Welkom! @ Houmar: staat erbij hoor! @ all: hoe staat het met de voorgevoelens??? Hebben jullie al enig idee wat t kindje is: een jongetje of een meisje?! Laat t ff weten in pb, dan zetten we het in de lijst!!! er staan nog heeeel veel namen op zwart namelijk!! Ik wil graag kleur!! hihi.. Super dat jullie ondertussen aan het doorgeven zijn wat jullie denken wat 't geslacht is! btje kleur op de lijst! Ik=blij! hihi...
he meiden, So er valt hier veel te lezen 2 dagen niet gekeken en moet gelijk 9 pagina's inhalen. Maar ik heb een vraagje heb pas sinds ca2 weken een beetje een buikje maar nu gaat het ineens heel snel ik heb er ook last van. Voelt een beetje als menstruatiepijn maar dan iets lichter IK heb er vannacht echt een paar uur wakker van gelegen Nou maak ik me zorgen of dat wel normaal is. ik zie wel dat mijn buik groeit en voel de kleine ook regelmatig maar toch is het eng. Hebben jullie dat gevoel ook soms en weten jullie wat het is? Hoop niet dat dit een domme vraag is maar ik hoop gewoon zo dat alles goed gaat daarbinnen. Liefs judith
@ simmetje: dikke knuff! Bah, niet leuk zeg... vitilligo is niet echt grappig... En een longontsteking al helemaal niet! beterschap voor je meiden! Knuff! En als je graag wilt dat mensen mij (tijdelijk) pb'en voor de lijst, moet je het aangeven he?!?! @ all: ga nu rest ff bijlezen...
Hey judith, de beeb gaat vanaf nu meer groeien, en dat voel je echt, je bm kan dan gaan samentrekken als reactie (harde buik) dat voelt soms even heel gemeen, idd als menstruatiekrampjes. Geeft alleen aan dat de beeb goed groeit! Ook als je gemene steekjes voelt, kunnen dit je banden zijn die oprekken... tjah groei gaat niet altijd pijnloos helaas Komtallemaal goed! Meiden wat zijn jullie lief zeg! Vind jullie ook toppers hoor! En waar ik kan helpen... tjah dat doen we dan toch allemaal? Maaike; geen aanval hoor, en voelde ook zeker niet zo. Snap jou ook! Knuff! ehmm... oh ja Sim; cyste laten ze gewoon zitten, heb er geen last van gelukkig, en mocht hij er straks nog zitten, of dat ik er last van krijg, dan kunnen ze m wel stukprikken.. maar ehmm LEIVER NIET! hahaha joki; drukkend gevoel kan zijn dat de beeb graag lekker onder in je buik ligt, en vooral met zwaartekracht erbij kan dat wel wat druk geven op de onderkant. Ook omdat je al eens zwanger geweest bent, rekt alles makkelijker op en heeft ie waarschijnlijk veel ruimte... maar vraag iig ook eventjes aan de vk vandaag! Is vast goed hoor! aankomen?... nou ehmm hahaha ik ben 15 kg afgevallen, en nog niets aangekomen! Ben super slank! ECHO! Alles was goed met de kerel, hij doet het goed, heeft ook lange benen! hihi Maar ja ik en mijn man zijn ook erg lang. Piemeltje was goed te zien! We hebben een dvd meegekregen, alleen nie zoveel foto's, maar zal later nog wel even 1 plaatsen! Hij was heerlijk druk en het is heel leuk om dat te zien en te voelen!
Afspraken van vandaag: * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur Marooz, SEO Joki, afspraak vk Sinada, pretecho en oja, ook mannetje jarig! MisssZ, afspraak vk Mushu, afspraak vk Succes meiden! en geniet ervan! ohwja, sinada gefeliciteerd met je mannetje!
Dank jullie wel voor al jullie lieve geruststellende reacties. Ik heb net nog een mail gekregen van mijn leidinggevende dat ik me niet zo druk moet maken en het proberen van me af te zetten. Ik heb morgenochtend een afspraak met mijn collega waar ik mee werk. Deze word ingelicht door mijn leidinggevende, dat hij me naar de bedrijfsarts heeft gestuurd. De bedrijfsarts heeft al laten weten dat ik een maand rust nodig heb en na die maand gaan we evalueren. Pff, ik zit echt enorm tegen het gesprek op morgen omdat ik niet weet hoe mijn collega gaat reageren. Het is gewoon moeilijk omdat wij met z'n tweetjes een project samen runnen, en we zijn gewoon afhankelijk van elkaar. En als ik er nu mee stop komt het project 'plat te liggen'. Ik moet proberen er niet zoveel aan te denken en echt aan mijzelf en de kleine. Die is gewoon het belangrijkst op dit moment
vraagje: weet niet of iemand hem al gesteld heeft, maar mijn baarmoeder doet best wel vaak pijn, beetje stekerig, soms beursachtig gevoel, ernstig ongemakkelijk om eerlijk te zijn....net alsof hij samentrekt en je een harde buik hebt, alleen als ik voel is ie niet altijd hard.......is dit van het groeien? Vind het altijd een beetje eng *bloos*
Marooz: Wat fijn dat alles goed gaat met de kleine en met de groei. Haha, hij ook al lange benen Nu kan ik er wel om lachen, ik had gelezen dat Sabrina ook een baby krijgt met lange benen, echt grappig dat ze dit al kunnen zien. Ik wens jullie allen een hele fijne dag *cyberknuffel* en degene met controle's en echo's veel plezier!
Net de kaarten besteld voor de negenmaandebeurs! Wie gaan er nog meer? Ga er een gezellig dagje van maken samen met mijn mannetje!
zooo.. was ik weer! Komt ie: @ bianca: wat leuk dat doutzen zo lief omgaat met t andere kindje bij de gastouder!! wat leuk zeg!! hihi.. kan ze er al vast aan wennen hihi.. heerlijk toch?! @ manoontje/OemHudaifa: vk zoekt hier ook elke keer te hoog! haha.. beebie zit hier ook vaak helemaal onderin, zeg maar.. en daar voel ik hem/haar ook het meeste! hihi.. @ Jomi: he fanatiekeling!! super hoor, dat je op iedereen hebt gereageerd!!! hihi... Wat goed dat jullie al naar zo'n voorlichtingsavond zijn geweest! Ik wilde eigenlijk ook nog steeds.. maar nu je het zo zegt, lijkt het me idd wel handig om t daadwerkelijk ook een keertje in te plannen! hihi... En ja, een stelletjes kletskonten zijn we hier! heerlijk toch!? hihi.. en ach, als je iemand een keertje vergeet, is ook geen ramp hoor Maar wel erg lief van je! @ mamasuusjuh: beterschap!! en wat fijn dat je zusje kon oppassen! wel zo fijn he?! Rust lekker uit en ziek het goed uit!!!! @ sabrina: ook al zo'n lange slungel haha... Euhm.. ik denk zelf een meisje en vriendlief een jongetje! haha.. we zijn dus nog niet echt eensgezind haha... Maar vraag me niet waarom en hoe ik erbij kom, is puur gevoel! hihi.. En nee, ik kan NIET zolang wachten! @ colin: oeeeh, ischias das ook niet fijn!!! jemig ja, met 35 uur werken als kapster wil dat ook wel dan ja hoop wel dat je er niet te veel pijn aan zult hebben!! ik niet fijn, heb ik gehoord... @ kippie75: 21km?! das is genoeg ja!! haha.. groot gelijk dat je bent omgekeerd!! en ondertussen thuis aan het werk?? @ kaatjek: beterschap voor jou en je mannetje!! ja, je snap het niet he?! volgens mij daalt je weerstand meteen wanneer je zwanger bent.. bah!! @ judithenjelle: hihi... je hebt je antwoord ondertussen al!! Je niet te druk maken hoor!!! nergens voor nodig!! @ marooz: Super dat jullie echo goed was!!! leuk om dan weer te zien he?! Super dat jullie een dvd hebben meegehad!! Kun je elke keer nog ff weer genieten! Ik vind het wel grappig, als die lange benen! hihi.. hebben ze hier eigenlijk niets over gezegd! was normaal, geloof ik, terwijl mannetje en ik ook lang zijn! nouja, prima.. haha.. Leuk he, dat slank zijn haha.. hier valt t ook iedereen op! haha.. @ coupie: idd, denk aan jezelf en aan je kleine!!! dat is op dit moment het bealngrijkste!! en doe jij het nie, dan doet niemand het hoor!! Ennuh, niemand is onmisbaar!!! en komt dat project daardoor plat te liggen, hard gezegd, dat is dan pech gehad!!!! jij komt eerst!!!! @ 9 maandenbeurs: jeps!!! ik ben ook aanwezig!!!! lijkt me erg leuk!! Zou misschien met een paar meiden van ander topic gaan, maar hoe of wat?! nog geen idee! haha.. ik zie wel!! @ all: weten jullie hoe het voelt als je blaasontsteking hebt?? schijnt toch anders te voelen wanneer je zwanger bent?!?! Liefs
Karien: Als het goed is ga ik er ook heen. We weten alleen nog niet welke dag we gaan. Ook ik ga samen met mijn mannetje Vraag: Ik heb vorige week nieuwe zwangerschaps broeken gekocht. Nu heb ik ook een hele leuke spijkerbroek bij de H&M gehaald, maar tot mijn verbazing is dat geen strech spijkerbroek. Nu ik deze broek aan heb zit hij best strak. Ook als ik zit voel ik de knoop echt in mijn onderbuik wringen, kan dit kwaad voor de kleine? Of is het toch beter om gewoon losse broeken/stretch broeken aan te trekken?
Ik ga ook naar de negenmaandenbeurs, heb de kaartjes via internet besteld (twee voor de prijs van één)! Ik ga samen met mijn moeder, mijn vriend zou zoiets echt niet trekken
haha.. de mijne ook niet draadje! haha... Die krijg ik daar echt niet naar binnen! zelfs niet met een stok haha..
coupie, ik snap echt goed dat je het moelijk vind. ben zelf ook projectleider, dus als ik er niet ben dan ligt de boel stil. en ik ben de laatste tijd al behoorlijk veel ziek geweest... Maar ik heb zojuist toch besloten er de brui aan te geven en naar huis te gaan. jammer dan. gelukkig zeggen mijn baas & collega's ook steeds dat mijn gezondheid voor gaat, dat maakt het wel makkelijker. maar ik blijf me schuldig voelen en een zeurkont. Maar gewoon even sterk zijn en voor je gezondheid kiezen. als jij eraan onderdoor gaat ligt het project ook stil! nu kan je je nog beter voorbereiden op dat je weg bent. ik kan me niet voorstellen dat je collega daar geen begrip voor heeft. het leuk vinden is iets anders, maar ik denk dat ze het best snapt... over je broek, een positiebroek hoeft niet stretch te zijn, maar moet natuurlijk wel lekker zitten. omdat je waarschijnlijk nog gaat aankomen kan hij beter iets te ruim zitten dan te strak. ik zou hem ruilen voor een maatje groter als dat kan.
remmar, blaasontsteking wordt vaak niet opgemerkt omdat de symptomen niet duidelijk zijn tijdens de zwangerschap. bv vaak naar de wc gaan doen we allemaal wel! heb je een stekende pijn in de onderbuik, pijn bij plassen dan moet je het even na laten kijken. vk kan dit doen met een urinemonster, of de HA
Dank je voor je antwoord! Nee, ik wist idd dat t moeilijk op te merken is omdat de klachten niet duidelijk zijn.. Vk heeft me toen ook gevraagd of ik hier bekend mee was of niet.. Maar heb zelf al aantal dagen wat stekerig gevoel in mn onderbuik bij / na t plassen! en dacht dus, misschien is 't blaasontsteking! Maargoed.. maar ff in de gaten houden dus.. En ja, dat genoeg drinken das juist mn probleem! kan normaal zonder moeite 1,5 liter op.. maar nu?! ben er zo weer misselijk van.. Maar doe mn best en ga dus zo maar ff cranberrysap halen! Dank je!
@ Coupie Als ie niet lekker zit zou ik er mee terug gaan. Is zonde als je iets in de kast hebt liggen wat je niet aan doet omdat het niet lekker zit... Of het kwaad kan voor de baby.. heb geen idee eigenlijk..