Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames hier een drukke mama.. haha.. zal toch wel anders zijn.. eer dat de kleine geboren is!
    ik ga nl. 8 februari naar een dameszittung en 9 februari naar de Pussy cat Dolls.. lekker druk.. zo 2dagen hahaha

dit wordt mijn eerste alcohol vrije nieuw jaar! en carnaval! maar we doen gezellig mee met jip en janneke champagne! hahaha

2. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Voor de meiden die nog niets hebben gevoeld.
    Ik ook dus.

Ik heb aan mijn schoonzusjes gevraagd wanneer zij iets voelde. De een heeft 2 kinderen. Bij de eerste met 21 weken en de tweede met 19 weken. De andere heeft 1 kind. Die voelde het ook met 21 weken.

Ik vond het jammer dat ik niet gevoeld had, omdat hier zoveel het al voelen, maar het valt mee dus.
    Wilde ik even zeggen om een paar meiden gerust te stellen. (Bij mij werkt het :))

3. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    je mag best een glaasje champange drinken

4. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    jah? echt waar?

5. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ja volgens mijn vk wel...maar niet de fles, eentje... ;)

6. Coupie

Coupie Niet meer actief

Kaatje K: je hebt helemaal gelijk om naar huis te gaan en voor jezelf te kiezen. Ik weet dat ook ik dit moet gaan doen/leren. Alleen valt dit me vies tegen. Dit project heeft lang geduurd voordat het aan het lopen was, en nu het eindelijk loop stop ik opeens ermee :(

Zo bekijk ik het, terwijl ik het moet bekijken vanuit een andere positie. Mijn vriend en ik hebben een zwaar jaar gehad waarin ons kindje is overleden en ik heb toen 2 maanden hierna het werk weer terug opgepakt, omdat ik dacht dat ik thuis gek werd. Maar nu merk ik dat deze zwangerschap emotioneel erg veel van me vraagt. En daarnaast heb ik veel meer lichamelijke klachten dan mijn vorige zwangerschap, dit allemaal bij elkaar zorgt ervoor dat ik mijn lichaam voorbij loop.

Ik wil en ga uiteindelijk ook voor mijzelf en de baby kiezen, hoe zwaar het ook is maar het is nodig. Ik vind het fijn dat je mijn situatie begrijpt. Helaas heb ik nog steeds niet van mijn dag kunne genieten, omdat ik de hele tijd aan het piekeren ben voor morgen :cry:

Wat ben ik toch een zeur, sorry!

7. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ coupie: geen sorry zeggen! en je bent absoluut geen zeur! Knuff!

8. @Coupie
    Dit soort geprekken zijn altijd moeilijk... en voor ons vrouwen is het sowieso moeilijk om voor ons zelf te kiezen! Voel je dus niet schuldig en al helemaal geen zeurpiet!

Oh en over die broeken... ik heb er eentje van de H&M met Stretch en eentje zonder. En die zonder heb ik gewoon in een grotere maat besteld :D

@All
    Ben vanmiddag naar de huisarts geweest. HB gehalte is 7,5 dus van bloedarmoede is geen sprake. Probeer nu maar te accepteren dat ik zo moe ben van mijn kleine wurm en dat ik daar maar wat aan toe moet geven. Dus zoals mijn leidinggevende zei, een uurtje later beginnen en een uurtje eerder weg.
    Volgende week moet ik naar de vk en dan vraag ik haar ook nog wel even.

Ik weet niet meer wie het hier vertelde, maar mijn buik is ook nog niet echt 'zwangerrond' zeg maar en ik heb het idee dat mijn wurm erg onderin ligt. Af en toe voel ik iets schuiven :D Dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar volgens mij is dit toch anders.
    Voor mij is het ook de 2e en is het misschien inderdaad zo dat de kleine meer ruimte onderin mijn buik heeft...

Voor de zieken: BETERSCHAP!

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    maaike; het kan de groei heel goed zijn hoor meid, maar als je echt zeurende bpijn hebt kan het ook een blaasontsteking zijn, je hoeft niet altijd pijn bij het plassen te hebben, in de zwangerschap wordt je urinebuis wijder oiv progesteron, dus vaak merk je het alleen aan pijn in je onderbuik, misschien even laten testen? ;)

Coupie; een strakke broek kan geen kwaad voor de beeb, is alleen vervelend voor jezelf! hihi... beebje zit in een grote zak water, en denk maar aan een ballon, als je aan 1 kant drukt, dan ontstaat aan de andere kant ruimte, water kan je niet indrukken ;) Dus beeb heeft er vast geen last van!

eg; net was de kleine kerel dwars aan het liggen in mijn buik, hij ligt graag helemaal bovenin... maar AUW! ik opstaan en springen hahahaha wat erg zeg! Nu ligt ie weer goed gelukkig! hahahaha

10. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik zit hier een beetje te lezen...
    En zie dat er meer wordt gepraat als dat ik had gedacht...

Ik ben dus 17 weken zwanger :D en 21 mei uitgerekend :D

Heb inmddels 3 echo's gehad! Ziet er allemaal goed uit...Bloeddruk is ook goed gelukkig.
    30-12 gaan we voor de 20 weken echo...spannend!

De beeb begin ook steeds vaker en beter te voelen...Voelt best raar moet ik zeggen...

Ik zal voortaan ook deze topic goed in de gaten houden haha..!

Groetjes!

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

coupie, in jou geval nog extra reden om rustig aan te doen, een gewone zwangerschap is al best belastend, maar met jouw geschiedenis & de emoties moet je echt rekening houden. je bent echt geen zeur. ik heb me ook veel zo gevoeld als jij, maar ik ben al een stapje verder in de acceptatie dat het de komende maanden niet echt iets wordt qua werk (het speelt al een tijdje bij mij). probeer gewoon niet teveel te piekeren, en hopelijk voel je je morgen na het gesprek een stuk beter!

een vriendin van mij is trouwens gisteren in het ziekenuis opgemomen met zwangerschapsvergifting. ze was al overtijd dacht ik, en alles ging goed met de baby, maar ze gaan hem denk ik wel halen. dus geen groot drama maar wel spannend! hopelijk gaat alles goed.

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ kroepie, geeft niets ;) Het is af en toe ook zoveel en zoveel namen..

@ Colin, echt vervelend je klachten wel fijn dat de fysio een beetje helpt. Ik ga volgende week met fysio beginnen, ben benieuwd..

@ Kaatje, beterschap meid enne duim met je mee voor je vriendin

@ Sim, jeetje meid, veel sterkte met alles! Je krijgt ook alles in 1 keer zeg..

@ Marooz heerlijk meid de echo! Haha en zijn we nog maar op de helft, moet je nagaan straks als de beebs groter worden en ze dan dwars gaan liggen haha

@ Remmar, zou toch even je urine na laten kijken, kun je meestal gewoon brengen bij ha en heb je vaak snel de uitslag al, safety first! ;)

@ Coupie, hier ook een dikke knuffel voor je

13. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Jeetje iedereen heeft al een buikje en heeft beweging,
    Ik heb alleen nog maar mijn eigen blubber buikje en voelen doe ik ook nog niks.
    Moet ik me eigen zorgen gaan maken?
    Het is wel mijn eerste kindje maar toch een beetje zorgjes.
    Mijn borsten gaan ook steeds minder zeer doen.

14. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Hey allemaal,

@ Zogelukkig, ik las dat je bs nu eindelijk wat hoger ligt. Fijn zeg! Ik weet hoe het voelt als deze te laag is. Ik kom eigenlijk nooit boven de 4,5 uit. Tot een week geleden. Toen was ie ineens 16,5 :confused: Snel naar het ziekenhuis maar daar ging ie al weer zakken. Heb dus geen zwangerschapssuiker, pfff. Maar wat ik merkte is dat ik eigenlijk geen idee had wat ik moest doen omdat ik alleen gericht ben op eten als ik neerga. Door de hormonen kun je wel eens een uitschieter naar boven hebben blijkt? Nu weet ik dat ik vooral niets moet eten en veel water moet drinken.

@sim80, sterkte met alles zeg!

@ gewicht, ik ben ong 3 kilo aangekomen. Vind het toch wel schokkend om op de weegschaal te staan, hihi

@ all, knuff

15. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Vooral het je eerste kindje is, dan kan het gewoon even duren voordat je herkent wat je voelt als een beebje. Soms duurt het tot 24 weken voordat iemand wat voelt, heeft ook met de ligging van de placenta te maken. Als deze aan de voorkant ligt kan deze werken als een soort stootkussen, en voel je dus minder. Ik snap dat door alle beweeg verhalen hier, je zelf ook heel graag wat wil voelen, maar maak je geen zorgen meis! het kan zo op een dag zijn dat je dnkt... hey.. was dat m nu? knuff

16. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    @ lillybit

Ik voel de kleine ook nog niet hoor.. Komt vanzelf wel. Je bent dus niet de enige!
    Moet wel eerlijk zijn dat ik niet kan wachten om de kleine lekker te voelen bewegen:)

17. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Het zullen wel hormoonen zijn maar moet huilen hoe lief je dat schrijft,
    Dank je Marooz.

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    pfff al weer zoveel bij moeten lezen! ff geen puf; lange werkdag op school gehad.....

Zag trouwens dat mijn afspraak bij de "inval"gyn nog op 9.30 staat,maar ze hebben het verschoven naar 11.20. Lekker handig als je dochter 's ochtends tot uurtje of 11 in bed moet liggen.....

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Marooz, ff een vraagje voor jou.

Al ongeveer anderhalve week voel ik kleine.... hoe moet ik het zeggen....steekjes in mijn buik. Dan hier en dan daar en ongeveer net onder de lijn van de navel. Het lijkt wel of het een klein beetje pijnlijk is, maar echt pijn ook weer niet. Zou dit de kleine kunnen zijn? Ik kan het niet omschrijven als een vlindertje of luchtbelletjes. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

20. @jomi
    Dat zou het wel kunnen zijn. Bij mijn eerste voelde ik dat ook... 't leken wel kleine vlindertjes in mijn buik

@lilly
    't komt vanzelf meid, maak je niet ongerust... dikke knuf!

Deel Deze Pagina