Mei 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Sheila82, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey meiden

Heb niet alles gelezen... heb hele waterige oogjes, ben snotter de snot verkouden en heb koorts... kortom de volgende griep heeft zich hier alweer aangedient! grrr :cry:

Dan weten jullie iig waarom ik even niet regaeer.... ik ga mijn bed in meiden!

Dikke knuff!

2. manootje

manootje Fanatiek lid

Nov 11, 2008
    1,098
    402
    83
    Beterschap Marooz!

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    Ladies, dit kan ik echt niet bijhouden, sorry....

Zouden jullie alstjeblieft even in mijn album willen kijken,naar mijn buikfoto's ik word niet dikker maar dunner!!! :-k

De laatste 2 zijn vanmorgen genomen, dus wel wat verschil omdat die andere aan het einde van de dag zijn genomen, maar mijn buik verdwijnt gewoon :(

ik voel het kindje wel duidelijk, dus hij 'doet' het nog wel, maar hoe kan dit in hemelsnaam?

Maak me niet ongerust of de baby nog wel leeft ofzo, maar vraag me serieus af of hij/zij wel groeit.......

4. @ alle zieken... BETERSCHAP!

Even een EGO berichtje.
    Wij hadden vanochtend een schrikmoment. Bij mijn ochtendplas kwam er allemaal bloed mee. Ik helemaal in de paniek. Huilend mijn mannetje wakker gemaakt. Die schrok zich ook te pletter.
    Het was half 8 en ik durfde de verloskundige nog niet te bellen (duf hè?)
    Heb om half 9 gebeld en ze was heel lief. Haar collega zou voor 13.00 uur langskomen vandaag.
    Een kwartiertje later belde ze weer en zei ze dat we om 10.00 uur even langs konden komen in de praktijk zodat ze ook even een echo konden maken.

Gelukkig was alles goed :D
    Het wurm was heerlijk aan 't bewegen en 't hartje klopte perfect. Ze heeft een hele tijd alles bekeken en opgemeten en er was niets met de kleine aan de hand. Ze wist dan ook niet waarom ik bloed had verloren... (we hadden ook geen sex gehad)
    Wel heb ik op de achterwand een vleesboom van 4x4 cm. Volgens de vk kan dit geen kwaad, ik kan er alleen wat pijn van krijgen. Dus als ik wat voel, geen paniek, gewoon een paracetamol nemen.
    Mijn placenta ligt voor, dus daarom voel ik nog niet heel veel.

Nog even gehad over mijn verkoudheid en moe zijn... en ze vond dat ik eerst maar 's een week thuis moest blijven, om bij te komen en mijn weerstand op te bouwen.
    Bijna weer een huilbui (gister ook al huilend naar huis gegaan van 't werk) maar ik moet nu toch accepteren dat het zo ook niet kan.

Enniewee... schrik is nu aardig voorbij. We hebben prachtige echo-foto's en we weten voor 60% zeker wat 't wordt :D

Allemaal een fijn weekend!
    Liefs, Net

PS
    Ik heb foto's van mijn buik geplaatst en een echo foto. Helaas is die niet zo scherp, want mijn scanner doet 't nog niet. Ik heb dus even een foto van de foto gemaakt.

5. Da's raar :confused:
    Je buik lijkt idd kleiner. Maar misschien komt 't omdat je baarmoeder meer omhoog gaat en niet alleen nog maar onderin zit?
    Hierdoor is je buik minder naar voren maar meer verdeeld (snap je me nog?)

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    kroupie, jeetje bloed! dat is schrikken, gelukkig heb je je kleintje gezien en is alles ok!

Mijn buik, ik begrijp er helemaal niets van, zou kunnen wat jij zegt, mijn baarmoeder zit al tot aan mijn navel, tenminste dat voel ik als ik op mijn rug lig. Het verschil tussen 15 weken en nu is gewoon heel groot als ik de foto's bekijk, en dit heb ik met de meiden niet gehad, vind het echt heel raar, maar misschien klopt jouw uitleg wel ;)

7. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    gewist bericht, had ik niet geplaatst haha ;)

8. ik had heel stoer in mijn PS gezet dat ik foto's geplaatst had... maar ik krijg 't niet voor elkaar :(
    Iemand die me kan vertellen hoe dat werkt?

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    heb voor de zekerheid even de VK gebeld, voelde me er toch niet helemaal gerust op (ja ja, muts die ik ben)

Was mooi vroeg dat ik de baby voelde, baarmoeder tot de navel klopt ook, zij zei zelfs dat je helemaal geen buik hoeft te krijgen of iets aan hoeft te komen, dan groeit alles wrs naar binnen toe en ik heb best veel obstipatie gehad in het begin, dus darmen wrs vol en dan ben je ook dikker.

ben dus een stuk geruster nu!

10. Joh, dan ben je toch geen muts?
    Beter gerust dan helemaal gestresst hoor!
    Liefs

11. Oh en de foto's zijn gelukt :D

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    ik heb ze gezien, mooi lief klein buikje hoor, hihi, ben ik niet de enige ;)

13. Ik vond mijn buik steeds 'enorm' maar als ik hier naar de foto's kijk dan loop ik idd achter hahaahhahah
    Ben zooooo opgelucht nu.
    Kan wel een gat in de lucht springen :D

*maakt vreugdedansje*

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    look on the bright side,

wat niet uitrekt hoeft ook niet terug te rekken haha ;)
    (zal je zien dat wij over een maand ineens 'exploderen'! ;))

15. kippie75

kippie75 Bekend lid

Apr 8, 2008
    845
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kom heel even langs om te vertellen dat onze 20 weken echo gisteren helemaal goed was. Alles zag er goed uit. Ben helemaal opgelucht en blij. Het geslacht weten we niet, wel meegespiekt, en toen we in de bekkenstreek waren extra goed opgelet, maar niks gezien. Toen mijn man de opmerking maakte dat hij dacht dat het dan weer een meid zou zijn, zei de echoscopist dat je dat zo niet mag beredeneren.. hij zei "het ligt er maar aan wat ik laat zien". Meiden die het geslacht al weten, zagen jullie het zelf duidelijk?

@Kroepie: jeetje meid wat schrikken van dat bloed zeg, gelukkig heeft de vk je gerust kunnen stellen. Enne ga je het hier delen wat het wordt? Heb op de echo gespiekt, maar is te ver weg om wat zinnigs over te kunnen zeggen (en dan nog als jullie voor 60% zekerheid hebben, heb ik niet de illussie dat ik het op een echofoto kan zien). Verder mooi buikje hoor, net als Majkuh.
    @Majkuh: verklaring klinkt logisch.. niet meer stressen :)!

Sorry meiden, ik heb verder geen tijd meer om te reageren.. ziek kindje hier dat veel aandacht vraagt.

16. @Kippie
    Wat fijn dat de 20 weken echo goed was!
    Wilden jullie het ook weten of niet. Want ze kunnen het makkelijk laten zien nl. Als je aangeeft dat je het niet wilt weten, dan doen ze hun best om het ook niet te laten zien.

Wij willen het sowieso weten en de vk van vanochtend heeft geprobeerd het te laten zien. Ik ben nog maar 16 weken, dus dan is het nog niet zo duidelijk wat het is. Wat we konden zien was op zich vrij duidelijk, maar ze was niet zeker van haar zaak :D
    Vandaar dat wij nog maar even de 20 weken echo afwachten.
    Ik weet nog niet of het ik het hier deel... ;)
    Ben zo bang dat mijn omgeving het via via toch te weten komt en dat wil ik niet.

Liefs!

17. houmar

houmar Actief lid

May 19, 2008
    470
    0
    0
    @ kippie, wat fijn dat je 20 weken echo goed was!

@ Majkuh, kan me voorstellen dat je het idd een beetje vreemd vind maar het het eerste waar ik aan dacht waren ook je darmen. Verder vind ik dat je nog steeds een mooi buikje hebt hoor!

@ kroepie, ohhh wat schrikken zeg! Ik had het zelf afgelopen maandag ook 's ochtends. Je schrikt je idd rot als je al dat bloed ziet. Wel heel lief dat je een echo hebt gekregen. Dan ben Je in ieder geval goed gerust gesteld.

Knuff

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

marooz, ook al de pineut qua griep, wat een ellende! beterschap gewenst!
    ik voel me gelukkig wat beter dan gisteren, maar nog wel flink ziek helaas... mijn zoontje is gelukkig wel weer beter.

Maaike, onze lieve stresskip. mijn buik is soms (vooral in de morgen) ook bijna weg. ik ben ook nog steeds niets aangekomen, vind dat ook vreemd, maar ja, ik voel de baby wel veel bewegen dus het zal wel goed zijn.

coupie, fijn dat je gesprek goed ging!

kroepie, wat een stress, gelukkig maar dat het in orde was!

zogelukkig: hoe weet je dat een geit zwanger is eigenlijk? kun je ook een test doen, hihi?

oemhudaifa, wat fijn dat hij weer thuis komt!

dit was even uit mijn hoofd, sorry voor de rest, ben nog te ziek om alles te onthouden. wat betreft mensen die zeggen dat er niet altijd gereageerd wordt op ze, er is gewoon te veel om op iedereen te reageren, en dan voel je je toch meer verplicht de zieken beterschap te wensen. verder probeer ik altijd te reageren op mensen die gerichte vragen stellen, of als er een discussie is die me intereseert. sommigen vallen er dan een beetje buiten, niet persoonlijk bedoeld hoor! ik merk ook dat ik nu veel reacties krijg op dat ik ziek ben, maar veel minder als ik gewoon een leuk verhaaltje vertel. ik vind het ook helemaal niet erg, ik vind het alleen belangrijk als mensen reageren op als ik echt een vraag heb, anders is het leuk maar niet essentieel.

o ja, nog wat puntjes om op te antwoorden:
    voedingskussen, ik heb er een maar vind het helemaal niets, niet om mee te slapen en bij het voeden ook niet. het is heel persoonlijk denk ik. zoals ik al zei hen ik een knuffelpinguin die geweldig past onder mijn buik. een extra kussen kan ook.

libido: wat is dat? al een tijdje niet gezien...
    bij mijn vorige zwangerschap tegen het einde had ik er superveel behoefte aan. echt veel meer dan normaal, heel maf. is ook goed voor het in gang zetten van de bevalling, dus vooral de laatste weken veel doen!

broeken: ik heb eenaantal fijne, maar ze zijn bijn allemaal te kort. ik ben met de kerst in nederland, weet iemand waar je fijne wat langere broeken kunt kopen? vooral ben ik op zoek naar een paar hele fijne jeans. verder draag ik graag rokjes of jurkjes, zit veel fijner, vooral tegen het einde... ik heb nu een paar van h&m wat wel ok is, maar ik alleen met laarzen kan dragen omdat ze zo kort zijn... ben 1.82...

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hebben jullie ook last dat je zo depressief wordt van dit weer? ik wil heel graag verhuizen naar een warm land, maar helaas zitten we hier nog een paar jaar vast. is ook veel beter voor mijn gezondheid, meerdere artsen hebben al gezegd dat zit klimaat niet goed voor me is... ik ben opgegroeid in het midden oosten en de tropen en ik mis de zon zo ontzettend! vooral in dit jaargetijde ik heb het idee dat het eeuwig regent de laatste tijd! brrrr, en ik ben dus steeds verkouden of heb griep.
    en we hebben niet eens een fatsoenlijke zomer gehad om het een beetje goed te maken... ook geen vakantie in het vooruitzicht helaas.

20. @Kaatje
    Ik wist geeneens dat je hier niet woonde hahhahah
    Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ik ben zelf 1.76m lang en broeken van Mamalicious zitten lekker maar zijn ook mij te kort. Ik heb nu een jeans van de H&M en die is heeeeeel lang. En hij zit ook nog heerlijk :D
    Aangezien er hier in Leeuwarden geen mama-afdeling is, bestel ik die dingen allemaal via de website. Zijn ze ook nog veel eerder in de uitverkoop... en dat scheelt weer. Ik zie net dat die bij jou ook al te korte zijn :( Uhm... verder heb ik op de website van Esprit gezien dat ze ook mooie hebben, weet alleen niet hoe ze zitten. En die zijn er in diverse lengtematen. Verder heb ik me er nog niet echt in verdiept, omdat ik nou ook weer niet een hele garderobe aan wil leggen. (Hoe leuk ik shoppen ook vind)
    Succes!

Share This Page