JOEPIE weer twee kereltjes! Wordt al erg gezellig op deze manier! buddylijst; ik wil er ook wel op, en aangezien het lijkt alsof het niemand wat uitmaakt met wie die buddy gaat worden, is het misschien makkelijk om de namen door te geven aan remmar of sim, en dat zij dan een lijstje in elkaar draaien? Is een idee! harde buiken; heb ik ook regelmatig! Zolang ze niet teveel pijn doen kan dit zeker weten geen kwaad bultjes; heb je ook "natte" voeten? Het kan zijn dat er dan wat plekjes ontstaan, vooral in de zwangerschap omdat alles beter doorbloed is, en je voeten over het algemeen dus warmer zijn, kan het wat gaan smetten. Ik zou het iig even aangeven bij je vk, en anders je voeten met bv talkpoeder insmeren! Hoop dat je er wat aan hebt! Ehmmm.. oh ja 20 weken echo! kaatje super dat alles goed was! En degene die ik ben vergeten, sorry ben een zeefje! Met snot! hihi EGO; hier gaat alles goed. Vandaag bij vk geweest. Alles helemaal prima! Over 4 weken weer terugkomen. bloeddruk blijft mooi laag dus ben ik wel blij om. Alleen mijn weerstand is duidelijk nog minder dan ie al was, maar doe er echt alles al aan, vitamines! zowel in pillen als in sapjes etc, en ook floradix, maar het mag niet baten. Dus ik heb nog 2 dag neusspray, en dan mag ik dat ook niet meer gebruiken dus zal morgen even naar de apothee toe, om te vragen of ze misschien nog een troef hebben! Geloof dat we hier ook een apothekersassistente hebben toch? HEb je nog tips? Wil van die verkoudheid af! hahaha
Buddylijst: GOED IDEE om aan Remmar of Sim door te geven. Verkoudheid: ik hou me aanbevolen voor tips... die van mij is ook nog steeds niet over! @de rest Ik kan mijn aandacht er even niet bij houden. Zie wat jongetjes, goede 20-weken echo's e.d. voorbijkomen... hartstikke mooi Fijne dag! Liefs, Net
Wat leuk weer twee jongetjes erbij! Hoe is de stand nu eigenlijk? Kaatje wat fijn dat bij jou ook alles goed was. Ik ben vandaag weer op controle geweest, mijn moeder was dit keer mee. Alles gaat helemaal super, ben tot nu toe 1,5 kilo aangekomen en mijn baarmoeder zit al onder mijn navel en groeit goed naar voren! We hebben het hartje weer geluisterd en dat was echt niet te missen joh! Zo mooi en heel erg hard te horen, mijn moeder werd er helemaal emotioneel van Nu dus nog een kleine twee weken wachten tot de SEO, ik ben zo nieuwsgierig naar onze kleine Zwelgje! Wat betreft de namen zijn wij er al helemaal uit. Dus nu is het wachten totdat we het geslacht weten en dan kan mijn vriend het geboortekaartje gaan ontwerpen
haaai dames ben ik weer Zooo er zijn er heel wat die morgen de 20 weken echo hebben. Kunnen we morgen samen spammen Ik kijk er echt naar uit. Moet aansluitend naar het cb voor de kleine man dus volle dag morgen. @Draadje: Fijn dat de controle weer goed was. ooooef wat moet jij nog wachten op de seo..... Balen, je scheelt 'maar' 2 dagen met me maar moet toch veel langer wachten. Zal vast wel door al die rare dagen komen. Achja heb jij het nog te gaan Wat gaan jullie trouwens vaak naar de vk. Ben pas 2 keer geweest. De 3de keer volgende week (week 21) is dat raar? @buddylijst: Inderdaad beter misschien opgeven als je het wel wil. (Ik wil wel hoor) Maar ik geloof dat sommige het op regio of op wat 'uiteenliggende' data wil. Mij maakt het niet zoveel uit eerlijk gezegd. Ben wel benieuwd waar iedereen een beetje woont.... HIHI ik geef mijn naam wel ff door aan Remmar of Sim, incl. plaatsnaam. Dan kunnen we straks koppelen misschien met de mensen die willen. (Vorige keer hadden we 'gewoon' de persoon onder je in de bevallingslijst genomen. En dat viel goed uit, geen tegelijk puffers zeg maar ) @Kaatje: Fijn dat de 20 weken echo zo mooi was. Heerlijk meid! Lekker zo'n spartelend kindje! @Manootje: Goed idee die 2 pagina's openen. Dan kan je in ieder geval een beetje reageren. Ik reageer meestal alleen op de dingen die ik eronder nog kan lezen. @Mamasuusje: Fijn dat je man die baan heeft. Gefeliciteerd. Ben je geslaagd met shoppen? @Joki: Ach gossie je meisie ook nog ziekies. Hopelijk knapt ze vlug op! @OemHudaifa: Jeemig dat je zo ziek bent geweest joh. En het erge is nog het opruimen ook. Fijn wel dat je manneke weer thuis is. En fijn dat hij wel bij de bevalling zal zijn, ik had inderdaad wat dingen gelezen waarvan ik dacht, jeemig je zou het maar hebben, de hele vrouwlijke familie en schoonfamilie aan je bed... @Majkuh & zogelukkig: Vervelend dat vocht vasthouden, sterkte ermee. @Manny: Ook een knul. Leuk hoor! Wij zijn eruit... We gaan vragen naar het geslacht morgen. Maar in een gesloten envelop Waarschijnlijk maken we die dan open als we 14 jaar samen zijn. (En dan weten jullie het ook hoor!) @Evy77: Bah een hersenschudding. Die zal goed misselijk zijn. Beterschap aan je man! @Jazzy: Bah ook al een ziek kind. Beterschap @Kippie: gezellig samen zwanger! Ik heb ook bericht gehad van een vriendin bij wie ik vorige keer 1 dag scheelde. Ze is nu 13 weken ver. Zooo gezellie weer @Rian: Fijn een nieuw bed. Als je goed slaapt scheelt het zo ontzettend veel. Zo krantje vol, soepie op. Weer aan de slag. Oja verder zelf niets te melden. Voel me nogsteeds prima! Saai he.
Dolgelukkig dit was ook mijn 3e controle hoor. Hangt er denk ik vanaf wanneer je eerste afspraak was en om de hoeveel weken je moet. Fijn dat je je nog steeds goed voelt, ik heb dat ook en ben er heel erg blij mee!
Hallo allemaal, Ff snel een berichtje. Ik ben net terug van de verloskundige en ze was zeer tevreden. Baarmoeder en kindje groeien erg goed en het hartje was weer luid en duidelijk te horen, bloeddruk was erg goed voor mijn doen 129/85 (laagste meting sinds dik 2,5 jaar). Bloeddruk wil rond deze tijd in zwangerschap wel iets lager zijn. Bij mij dus stabiel. Ze gaf mij groot gelijk dat ik gestopt ben met avonddiensten draaien en in januari ff anderhalve week vakantie heb genomen. Nu op naar de 20 weken echo op 5 januari en 5e controle vk op 14 januari. Dit was bij mij al de 4e controle en ben vandaag 18 weken en 2 dagen zwanger, dit ivm mijn hoge bloeddruk. Vanavond reageer ik wel ff op de rest. Eet smakelijk straks.
Draadje Fijn dat alles zo goed gaat! En wat leuk dat je moeder mee was, ik zit erover te denken om mijn moeder mee te nemen naar de 20 weken echo, is dat stom? En wat fijn dat jullie al namen hebben zeg, wij moeten echt maar eens op gaan schieten! Zijn er meer mensen die hun moeder meenemen naar de 20 weken echo? dolgelukkig Succes met je 20 weken echo morgen! Ik ben echt blij ook dat hij de baan heeft, hij is nu ook veel enthousiaster omdat hij vandaag het contract getekent heeft. Ik ben geslaagd met shoppen, ik heb chocolade-kransjes gehaald en zuurstokjes voor in de boom en er al in gehangen, fleurig gezicht zo. En als kado'tje heb ik zó cliché... een geurtje, en zo'n treindagkaart, 1 dag onbeperkt treinen voor 2 personen, kunnen we er weer eens lekker er tussenuit. (het gaat hier ook om het idee) Mijn vriend is nog maar 5 jaar uit zijn geloof gestapt, hij was voorheen jehova, dus deed hij nooit aan verjaardagen, kerst, sinterklaas enz. JoMi Fijn dat alles goed was, heerlijk in januari vakantie! Goed gedaan... Nu mijn vriend de baan heeft en 1 februari begint, probeert hij ook eind januari vrij te krijgen bij zijn pa, want hij heeft nog snipperdagen staan... Zou wel fijn zijn, lekker nog ff genieten en dan met 100 % er tegen aan daar. Ik ga nu de kleine aankleden, dadelijk bossche bollen brengen omdat hij vandaag getekent heeft, daarna nog eten koken, en dan lekker hangen op de bank. Fijne avond allemaal!
@mamasuusjuh Ik neem mijn mams niet mee naar de 20 weken echo. Ik vind 't eigenlijk veel te spannend (stel dat ze toch nog iets vinden wat niet goed is...) om haar mee te nemen. Bovendien willen wij graag weten wat het wordt, maar we vertellen dat nog niet aan anderen.
kreeg geen berichtje meer van forum! moest nu ff snel bijlezen. Doorgeven aan sim of remmar of je op de buddylist wilt met plaatsnaam en uitgerekende datum is goed. Maar doen? Morgenochtend vrij! Morgenmiddag sportdag klas 2....blrh. Beetje in sporthal omhangen. Vrijdag 20-weken-echo.
@Bianca: Las inderdaad op hyves dat jij vrijdag mag.. Spannend toch he! @Sappie: Zijn we samen zenuwachtig oke.. (En bianca ook ) @Mamasuusjuh: Hang ze!Oohja hier gaat oma niet mee. Had ik vorige keer bij de 20 weken echo wel gedaan vond ze super zoiets bestond nog niet in haar tijd. Nu niet aan gedacht. (Schaam schaam) @Jomi: Fijn dat alles goed is!
Hallo dames, Jeetje wat kletsen jullie veel! Ik kan het echt niet bijhouden, denk dat ik dan ook maar beter niet met de buddylijst mee kan doen. Is mijn buddy bevallen en dan meld ik het 5 dagen later niet de bedoeling denk ik 8) Zag al dat er nog iemand is die een kindje van 22 maanden heeft als ze moet bevallen. Hier net zo. Mijn dochter is dan ook 22 maanden. Ik zit ook erg te twijfelen over wat voor een bedje ik zal kopen. Ik zat te denken namelijk aan eerst nog even een ledikant voor ik over ga op een normaal bed maar ik ben bang dat ze daar dan eigenlijk wel al te groot is. Maar een groot 1 persoonsbed...dat klinkt al zo groot Dilemma dilemma. Zij gaat ook naar een andere kamer, een grotere kamer. En de kamer waar ze nu in ligt die wordt dan weer als babykamer gebruikt voor de volgende. Die kamer is ook neutraal, kan voor zowel een jongen als een meisje. Kamertje van Gwendolyn ga ik in de prinsessenstijl maken haha. Niet te overdreven hoor, maar heb wel al mooie muurstickers gehaald (mooie roze/rode bloemen). Maar ga nog even worstelen over wat voor een bed ik ga kopen voor haar. En nog een commode, lijkt me ook wel handig. Leuk al die goede verhalen over de 20 weken echo. Zijn de jongetjes in de meerderheid? Voor alle zieke, Beterschap! Ik mag nog in mijn handjes klappen want ben nog niet ziek geweest deze zwangerschap en hoop het ook niet te worden. Niets is vervelender met een verkouden neus in bed liggen terwijl je al niet zo goed weet hoe je moet liggen met die buik Hebben jullie dat trouwens ook, dat als je slaapt en je ligt op je rechterzij dat je wakker wordt omdat je naar je linkerzij wilt draaien? Omdat je weet dat dat eigenlijk beter is. Ik word zo moe van mezelf hahaha, het verstoord namelijk best wel mijn nachtrust, en die is me heilig Ik heb echt bijna alles gelezen, maar doordat ik nog steeds niet goed de namen bij het verhaal kan plaatsen lukt het me ook niet om goed te reageren hahaha. Ik vind het wel super om alles te lezen, super veel herkenning en daardoor ook wel weer de geruststelling (als die nodig is). Morgen mijn 1e buikfoto maken, die zal ik dan eerdaags hier wel even plaatsen. Fijne avond allemaal, ik ga nu strijken ale: zoooo geen zin in :thumbdown: Liefs
@Misssz: Ja ik was dat mijn zoontje zal ook 22 maanden zijn als de baby komt 1 persoonsbedje klinkt groot maar zoals ik overal hoor heeft de moeder meestal meer moeite ermee dan de kleintjes Ik vond het ook zo groot klinken maar ons joey is er helemaal weg van en volgens mij slaapt hij nu al liever daar hahaha Maar vind het nu wel al wat vroeg! Zou gewoon wachten tot je eraan toe bent en je hebt nog de tijd he Nou effe heel snel want ben doodop Controle bij vk was goed... wel iets meer naar lichaam luisteren ivm met de vele malen buikpijn die ik heb in een week! en harde buiken! Bloeddruk en bloedwaardes waren netjes! En het hartje was luid en duidelijk hoorbaar! 21 -01-2009 nieuwe afspraak controle vk om 18.30 uur ! Kus voor jullie allemaal!
poeh dames ik kan jullie echt niet bijhouden hoor dus maar ff zo: dames met ongemakken, sterkte helaas hoort het er vaak bij maar leuker word het er niet van *kus* Dames met goede echo's gefeliciteerd! en nu ff ego, hier was alles goed bij de echo ruim 18 weken dus wederom wat naar voren geschoven maar de datum laten we voorlopig maar even staan. Veder gelooft de gyn wel dat alles goed zit dus dat ik me echt wat minder zorgen moet gaan maken, en dat stelt me erg gerust. Wij krijgen trouwens een jochie erbij, zoals ik al vermoede, manlief was iets meer verast geloof ik 30 december de 20 weken echo die word gedaan door mijn gyn met speciale apparatuur zodat het hartje nog wat beter gezien kan worden. zo en nu ff kijken of ik nog wat kan teruglezen.
Oeh Lapstra wat een schrik ben blij dat alles goed was, en voor die obstipatie kan je iets vragen hé. (lactulose siroop kan geen kwaad bv) Webmiertje die jeuk dat heb ik ook gehad exact hetzelfde ook nog eens, sterkte ik weet hoe erg het is... en kan je eigenlijk nergens gerust mee stellen alleen dan dat je moet zorgen voor een goede arts! Oemhudaifa, ach moslim, chinees, japanner of wat dan ook maakt mij niets uit zolang je me niet ritueel gaat offeren dan hé (die jeuk kan zwangerschapsjeuk zijn laat er even goed naar kijken!) Buddylist heb ik niet echt nodig zou ik in het ziekenhuis moeten blijven dan moet manlief maar de pc mee naar het ziekenhuis nemen, ze zullen er vast wel i-net hebben, had ik toen bij Isa ook. Cursus, doe ik deze keer niets aan. Yoga schijnt hier in de regio bagger te zijn vriendin van me kreeg tijdens de bevalling zelfs de vraag van wie ze zo had leren zuchten want het sloeg nergens op en gym heb ik vorige keer gehad en dat is nog vers in het geheugen vooral omdat ik het mens super irritant vond. oooh ja liever niet het geslacht in de lijst noteren bij mijn naam!!! Hier trouwens wel de placenta op de voorkant net als vorige keer, de echo-dame van de laatste keer had het dus fout! vandaar dat ik dus nog niets voelde, naja ligt het dus niet aan mij
Sorry allemaal, Morgen reageer ik ff weer. Vanavond visite gehad en ga nu snel naar bedje. Morgen weer kindertjes naar school brengen, kwart voor 7 zit ik weer op de weg. Weltrusten en tot morgen. Liefs JoMi
@daggie1984; Ja erg he, waren 13 blousen, ben net klaar.... En nu mijn bedje in want morgen heb ik mijn neefje ook de hele dag. @Marloes22; Wat grappig, ik zie dat jij ook 24 bent! Je hebt het bedje ook al gewoon staan als ik het zo lees. Ik ben echt schandalig laat denk ik want ik heb nog echt niets gedaan in haar kamertje waar ze moet gaan slapen. Ja hij is leeggeruimd maar dat is het dan ook... Moet toch snel even iets gaan ondernemen, de vorige keer was ik toch iets sneller hahaha. Balen dat je zo last hebt van harde buiken. Maar fijn dat alles goed was bij de vlos. Is altijd weer een geruststelling @mamalieske; Jij krijgt ook een zoontje! Leuk zeg! Ik ben zeer benieuwd wat wij gaan krijgen. En over het volgen van een cursus, ik weet het ook nog niet hoor. Heb de vorige keer yoga gehad en vond het erg leuk maar ik weet niet of ik er nu wel zin in heb. Net wat jij zegt, het zit nog zo in mijn systeem wat we allemaal hebben geleerd. Ik ga dan liever een avondje naar stal, mediteer ik daar wel hahaha En nu mijn bedje maar eens opzoeken.... Liefs
@mamalieske: proficiat met jullie jongentje. @MisssZ: wij hebben zelfs nog geen kamer. Ons huisje heeft op dit moment maar twee kamers en één daarvan is de kamer van het dochtertje van m'n vriend (zij is week om week bij ons). Dus bij ons staan er nog verbouwingen voor de deur die waarschijnlijk maar eind mei zullen starten dat gaat nog leuk worden. Maar ons beebje krijgt wel zijn eigen plaatsje in onze grote bovenliving, dat komt wel in orde
Meiden met goede echo's gefeliciteerd! Mamalieske: een jongen, leuk! Ik heb verder nog niks terug gelezen..sorry! Heb de laatste tijd weinig tijd, en mn meissie is net weer aan het opknappen, is een tijdje ziek geweest. Zelf heb ik een aantal last gehad van flinke hoofdpijn. Nu heb ik sinds gisteravond last van een kramperig gevoel onderin mn buik en laag in mijn rug, zal het groeien van de baarmoeder zijn denk ik, maar het is echt een rot gevoel, wel een beetje pijnlijk. Ons kleintje voel ik wel heel goed bewegen. Als ik er straks nog zo'n last van heb , bel ik misschien toch even de vk.. Liefs Sylvia