Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    kaatje, gefeliciteerd met de goede echo! Fijn om te horen hoor, wij moeten volgende week dinsdag, best spannend.

Brigitte, volgens mij heb ik je nog niet eerder hier gezien, welkom! en mooie buik hoor :)

many, hmm, ken het een beetje, mijn oudste werd geboren toen mijn jongste halfzusje net 1 was, wel een iets andere situatie, maar toch....

Ik weet niet hoe de band met je vader is, maar als hij gelukkig is, dat telt toch ook voor iets? tuurlijk is het raar en ik ken de voorgeschiedenis niet hoor meis, aar iedereen verdient geluk ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fluticason=flixonase.
    Je moet wat, als het niet gaat! Steeds ab is ook niet goed, ook niet voor jezelf, want je breekt je darmflora af en raakt daardoor je weerstand kwijt waardoor je steeds grieperig/verkouden bent etc. Slik je wel probiotica?

@mamasan: EINDELIJK! Wat hebben ze dat kind laten lopen zeg met die ellende, wat lopen er toch een knurften van artsen rond!
    Beterschap met je ventje! ;)

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zojuist de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Voorliggende placenta maar "niet voor het poortje'. Dus ook oké.

En verder, na een dochter krijgen we nu een zoon! 100% gegarandeerd. :D

4. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ben hier in het begin nog wel geweest maar kon het al snel niet meer bijhouden...... vooral omdat het bij ons thuis erg druk is/was.... maar hoop na de verhuizing hier weer wat meer te komen buurten. Leuk he al die 20-weken echo's nu en de komende tijd..... geniet er allemaal van... we zijn al (bijna) op de helft.......

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zogelukkig , heb deze zwangerschap gelukkig de antibiotica tot dusver weten te vermijden. En ik weet alles van het afbreken van de darmflora... ben een grote schimmelellende vaak hierdoor. Ben inderdaad al jaren aan de probiotica!

brigitte, welkom terug! Mooie buik hoor.

Joki, jij was het dus, fijn dat de echo goed was!

Lintje ook gefeliciteerd...

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb alles gelezen, maar heb even niet het fut om op iedereen te reageren. Voel me niet helemaal fit de laatste daagjes.

Ik zag wat goede echo's voorbij komen en een nieuwe tante: van harte!

Verders iets met oren, ook hier een verleden met oorproblemen.Rond mn 7e ben ik geopereerd aan mijn oor. Gaatje in mn trommelvlies. De dokter was wel zo slim om nog een watje in mn oor achter te laten, die er pas jaren later uitkwam. Ik kan aan dat oor ook minder goed horen. Mijn oren zijn wel 'probleemgebiedjes', maar heb er verders geen last van.

Morgen 20 weken echo, ik laat jullie het nog weten...

Groetjes

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dames met mooie echo's van harte.

Manny dat moet inderdaad vreemd zijn zeker omdat ze 3 jaar jonger is... moet er zelf ook niet zo aan denken nog een broertje of zusje te krijgen eerlijk gezegd. Maar tja aan de andere kant ben je ook weer geen klein kind en zal je er mee moeten dealen..... maar ja ik weet niet of ik dat ook zo goed zou kunnen als ik het zeg.. denk t nie.

Ik heb net AZ Maastricht gebeld voor de 2de uitslag die is goed niet gevonden en het geslacht is 100% juist gezien op de echo alleen we hebben het nu ook bevestigd aan de hand van de x en de y chromosomen.
    Maar langzaam aan durf ik steeds een beetje meer er in te gaan geloven dat het allemaal goed gaat komen, nu de 20 weken echo nog die we expres ietsje later hebben laten zetten omdat dan het hartje nog beter te zien is en dan ga ik los op kleertjes.

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    super, van harte gefeliciteerd!

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Als het iemand gegund is in dit topic ben jij het wel ;) Jullie hebben genoeg stress voor een paar jaar achter de rug!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

heerlijk mamalieske!

ik kreeg net de uitslag van de triple test 1 op 700 dat alles goed is, dus ws geen downs of neural tube defect.... ik weet dat dat een mooie kans moet zijn, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi. vorige keer was het 1 op 20000....
    of ben ik nou een zeikerd?

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    nee hoor kaatje, ik snap je best, het is een hele mooie uitslag, maar je ziet het liefste de kans zo klein mogelijk en 1 op 20000 is natuurlijk wel iets anders, maar zie het zo:

zie 700 zwarte stipjes .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................(en dit zijn er veeeeeeeeeeeeeeel minder) en 1 stipje is rood, zo klein is de kans! Dus een prachtige uitslag!

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hallo allemaal

zo ik mocht ook nog eventjes op de pc van de kinderen ;) ff snel alles doorgelezen dus.

ik ben niet zo goed bij de les om op iedereen te reageren. nog steeds erg moe en veel last van mijn schaambeen en of blaasontsteking zit op dag 4 van de medicijnen maar heb niet eht idee dat ze iets doen. afwachten amar. ondertussen wurg ik trouw de actimel en niet gezoete cranberrysap naar binnen en probeer zo weinig mogelijk zoete dingen te nuttigen. schijnt allemaal te moeten helpen. we hopen het maar.

wat de oren betreft hebben mijn zoon en ik beide een lange geschiedenis. maar die is vergelijkbaar met de rampcenario's die al verteld zijn. ik heb nu een gaatje in mijn trommelvlies wat nooit meer dichtgaat en heb van die doppen voor te zwemmen en de douche en permanent herrie in mijn hoofd. tjah je doet er weinig aan he. maar mij maken ze niet zomaar meer wat wijs in het ziekenhuis. je moet tegenwoordig behoorlijk van je afbijten blijkbaar daar. ennuh niks erin gooien nog geen watje. allemaal superslecht maar dat wisten we inmiddels al zo te lezen ;)

verder hebben we woensdag de 20 weken echo. het regent hier echo's de laatste week lijkt het wel. ja dat heb je natuurlijk als je allemaal in dezelfde maand uitgerekend bent he. ik ben zo benieuwd of beebje wil verklappen wie hij/zij is.

wat de test betreft. wij hebben een kans van 1 op 567. ik vond hem best redelijk maar vergelijkbaar met 20.000 ofzo is het weer heel weinig. ik probeer maar positief te denken. gezien mijn leeftijd was er immers de beginkans van 1 op 100. nu is ie bijna 6 keer kleiner. ik zeg tegen die dokter zooow ben ik in 1 klap een hoop jaar jonger geworden zeg. heb je ook zo'n test tegen de misselijkheid. nee die was er nog niet jammer genoeg.

iedereen de groetjes en tot de volgende keer.

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nee hoor je bent geen zeikerd maar met alle respect onze uitslag
    was 1 op de 15 en ik ben dan nog een paar jaar jonger.
    Je moet zulke uitslagen dus in verhouding zien tot welke groep je behoort.

Bij 25 jaar is de kans gemiddeld 1 op de 1250
    Bij 30 jaar is dat 1 op de 800
    Bij 33 jaar is dat 1 op de 500
    Bij 36 jaar is dat 1 op de 250
    Bij 38 jaar is dat 1 op de 150
    Bij 40 jaar is dat 1 op de 100
    Bij 42 jaar is dat 1 op de 50
    Bij 45 jaar is dat 1 op de 25

hoe ouder je word hoe hoger je kans zal liggen dat word iedereen ook duidelijk verteld voor je de nekplooimeting laat doen.
    Wij kregen dus een uitslag van een dame die zwanger is van ruim 45 jaar! en ik ben 29!

(bron: voorlichtingsfolder Academisch Ziekenhuis Maastricht Prenatale diagnostiek uitgave mei 2008)

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

jullie hebben ook helemaal gelijk, 1 op 700 is natuurlijk prima. ik weet nog dat ik tegen mamalieske zei dat bij 1 op 15 nog steeds de kans heel groot was dat alles goed was. en nu ga ik zelf miepen over 1 op 700! maar ja, het is altijd makkelijker praten over iemand anders. maar ik weet dat ik me nergens zorgen over moet maken hoor! er stond bij dat voor mijn leeftijd (32) het 1 op 690 was. ben ik nog net beter af!
    mensen zoeken altijd wel wat slakjes om zout op te leggen....

15. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    het blijft gewoon altijd spannend met die testen..... maar als je een kleinere kans hebt dan je gemiddelde bij je leeftijd denk ik dat je gewoon lekker kan genieten....

hier deze keer trouwens een kans van 1 op 9000 nog wat.. (vorige keer 1 op 11000, maar nu dus weer bijna 2 jaar ouder).. maar ik weet dat ik nog altijd die ene kan zijn

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja dat kan je alleen uitsluiten met een punctie en
    ben blij dat je niet zulke vervelende uitslagen had dat je die nodig had ;)

Ik had liever al die ellende namelijk niet gehad.

17. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    o ja nee maar zo bedoelde ik het niet .... maar meer dat het een kansberekening blijft.. Dus ook met een hele kleine kans kun je die 1 zijn zeg maar....

18. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Lintje: proficiat met jullie zoon!!

@mamalieske: ik ben zo blij voor jullie dat alles lijkt goed te komen. Jullie verdienen het!

chronische ziektes: ik begrijp de zorg over het overzetten van chronische ziektes of erfelijke aandoeningen.
    Mijn vriend is al heel zijn leven astma en allergiepatiënt. Ipv dat alles beter wordt met de jaren, wordt het allemaal maar slechter.
    Hij heeft ook enorm veel schrik dat ons kindje allergie gaat hebben, maar dit is iets dat je spijtig genoeg niet kan vermijden.
    Zijn dochter heeft lichtjes last van mosselen, huisstofmijt en katten en zij is nu 9 dus is de kans klein dat dit nog erger gaat worden.
    Dus is mijn vriend er heel sterk mee bezig dat ik mezelf héél goed moet verzorgen nu, moet letten op wat ik eet (buiten toxoplasmo, listeria, ... bv. niet te veel pinda's, geen dafalgan, ...) en is voor hem borstvoeding enorm belangrijk.

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik heb mijn dochter 4 1/2 maand BV gegeven maar helaas heeft ze toch een lichte intolerantie voor koemelk en flink eczeem. Mijn HA zei al je kan het er niet mee voorkomen; als het in de genen zit dan doe je daar niets aan met BV etc.....

20. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Nee dat is waar, maar je kan ze wel al een iets betere bescherming bieden. Aangezien ik geen allergie heb en geen voedselintoleranties zou dit wel voordelig kunnen zijn voor de baby.

Deel Deze Pagina