ja dat scheelt... wij hebben allebei aanleg.... wil daarom bij deze ook wel weer BV proberen maar niet ten koste van alles
ik heb ook 8 maanden borstvoeding gegeven om mijn zoontje de beste start te geven. Maar wat ik heb is coeliakie en de ziekte van bechterew, en daar zal het helaas niet voor helpen denk ik. maar misschien ook wel, want het zijn allebei auto-immuum ziektes (waarschijnlijk gerelateerd) en ik heb gewoon een heel slecht immuumsysteem. Blijkbaar is het te druk met gluten en kraakbeen aanvallen om virussen en bacterien af te weren... en baat het niet, dan schaadt het ook niet, borstvoeding is natuurlijk altijd goed. hij was nooit ziek toen ik bv gaf, en nu steeds verkouden! misschien dat ik het deze keer nog langer volhoud, als ik het tenminste volhoud zonder pijnmedicatie!
de eerste maanden hebben ze ook nog heel veel weerstand van mama (ook al lijkt het alsof je die zelf misschien veel minder hebt), dus dan worden ze ook minder makkelijk ziek... maar BV is natuurlijk super om te mogen geven...... Hoop het deze keer ook weer een tijdje te mogen doen (alleen dat kolven op het werk... vreselijk!)
ik woon in engeland en heb gelukkig 9 maanden verlof. vandaar ook die 8 maanden, ben gestopt toen ik weer aan het werk moest! kolven op je werk lijkt me ook een ramp. alhoewel de creche op mijn werk is, dan zou ik denk ik liever even snel langswippen om te voeden... of alleen de ochtend en avond voeding nog doen.
9 maanden verlof is wel fantastisch hoor. Hier in België hebben we 3 maanden, na deze 3 maanden wil ik nog 3 maanden ouderschapsverlof opnemen en dan nog 1 maand jaarverlof, zo ben ik in totaal 7 maanden thuis. Dit zal ook moeten want we hebben maar kinderopvang vanaf januari 2010
Evy77: Explosief buikje heb je dus, die van mij staat beetje stil, maar ik heb al heel lang een dikke buik. Ben in totaal nu 3 kg aangekomen. mamasan: Vervelend dat je mannetje toch weer zo ziek was met koorts. Maar gelukkig heeft de olie wat geholpen. Was het alvast maar morgen dat je naar de kno kan en laat je zeker niet zomaar naar huis sturen. Fijn dat je je ha nu ook achter je hebt staan. Knuffel van mij. MisssZ: Ik hoop dat je gisteren toch nog wat hebt kunnen rusten en dat de buurjongen niet te lang trompet heeft gespeeld. dancevalley: Het is het minste wat we kunnen doen toch en fijn dat je ticker het weer doet. kroepie: Dat is echt een geluk bij een ongeluk en wat heerlijk dat jullie nou een programmeerbare thermostaat hebben. Het is hier ook echt een uitkomst hoor. HAP betekent huisartsenpost. Rainbow78: Gefeliciteerd met de geboorte van je tantezegger. Ben je al op kraambezoek geweest? Joki: Mooi dat het alweer ietje beter gaat met je bandenpijn en je mannetje zal binnenkort zeker de kleine wel eens gaan voelen. Daggie1984: Lekker hoor, dat je alles al zo'n beetje hebt. En buddy, het sms testbericht is ook bij mij aangekomen hoor. Gefeliciteerd met je 21 weken, ik ben vandaag 19 weken, dus je ligt 2 weekjes voor op mij. sim80: Daggie1984 en ik hebben de gegevens al uitgewisseld, dus je kan ons op de lijst zo laten staan. Hier gaan wij beide mee akkoord hoor. kaatje k: Jammer dat het nog steeds niet zo lekker gaat, maar ik wens je toch in Nederland hele fijne kerstdagen en een goed begin van 2009. En laat je zeker maar ff lekker verwennen door mams. Toch gefeliciteerd met de uitslag, ook al is het 1 op de 700. Rian: Gefeliciteerd met je goede echo. Bianca84: Moet je dus vaker zeggen dat je de kleine niet voelt. Heerlijk voor je dat je een gezellige verjaardag hebt gehad en dat Doutzen zo lang al rustig in de kinderstoel zit. Manny: Kan mij voorstellen dat je dat toch wel een vreemd idee vindt. kippie75: Fijn dat je controle bij de vk goed was. Majkuh: Gefeliciteerd met je 20 weken, ik moet nog precies 1 week wachten, vandaag ben ik 19 weken zwanger. zogelukkig: Druk vrouwtje, maar denk wel een beetje aan jezelf hè? marloes22: Gefeliciteerd met je 20 weken echo en morgen een hele fijne dag winkelen gewenst. brigitte22: Gefeliciteerd met je 20 weken echo en een mooie buikfoto hoor. Lintje: Gefeliciteerd met jullie zoon en de goede 20 weken echo. OemHudaifa: Beterschap en succes met je 20 weken echo morgen. mamalieske: Gefeliciteerd met de goede uitslagen. Ik krijg er zelfs wat kippevel van hoor. Geniet ervan en op naar 30 december. yinte: Beterschap en hoop dat het snel wat beter gaat. Hihi, is wel lang verhaal geworden. Maar ik wil graag zoveel mogelijk op iedereen reageren. Iedereen die morgen 20 weken echo en controles hebben bij vk en gyn. succes gewenst. Joepie, zoals hierboven al geschreven vandaag 19 weken zwanger. Nu eerst ff snel eten en douchen. Mannetje heeft hier om 20.00 vergadering, dus moet alles wel aan kant zijn. Vanaf 20.00 kan ik dus wel verder reageren, kan de tv dus niet aanzetten. Tot straks.
Ai wat een akelige verhalen over oren, oorontstekingen en mislukte operaties. Ik heb vroeger wel buisjes gehad, maar bij mij is alles gelukkig goed gegaan en heb nooit meer KNO problemen gehad. Maar wel goed om te lezen dat olie druppelen ed echt niet goed is, toch handig meelezen op een forum! Fijn dat je zo snel bij een KNO arts terecht kan Mamasan. Brigitte, mooi buikje en gewoon langskomen als je tijd hebt. Majkuh ook op de helft: jippie! Heerlijk zeg mamalieske dat de uitslag helemaal goed was. Jullie hebben zo'n spannende tijd achter de rug, hopelijk kan je een beetje bijkomen met de kerst. Lintje: ook fijn een goede echo en wat leuk een jongetje! Gefeliciteerd! Succes morgen met je echo Oemhudaifa. En jij natuurlijk woensdag Yinthe. Wat naar trouwens dat de medicijnen nog niet echt aanslaan.
Tja auto-immuumziektes blijven lastig mijn mld-arts zei dat het vaak wel mee valt met erfelijkhei (maar Coeliakie is geloof ik wel erfelijk/overdraagbaar) ik heb zelf collitis ulcerosa dus mijn darmen vechten altijd tegen zichzelf, en zo krijg ik af en toe de meest vreemde kwalen waarvoor ik meteen hoge doseringen prednison krijg, borstvoeding kan ik (wil ik) dus niet geven omdat ik soms om de haverklap een kuur moet volgen en zomaar stoppen met bv is niet te doen. Vorige keer met Isa zat ik na 5 dagen al aan de hoogste dosis vandaar dat ik dit keer wederom voor de fles kies. ik hoop voor jou dat je bv kan geven zonder teveel klachten.
Ik ben net 2 weken geleden gestopt met bv. Ik heb derhalve meer dan 1,5 jaar gegeven. Hij wilde niet meer vond het vies geworden. Wij zijn ook zelf gaan voeden, wegens allergie. Zeer ernstige vormen in onze families. Ik ben zelf cara/astma patient en loop dus ook bij een longarts. Maar onze vent is kerngezond. De longarts heeft zelf bv aangeraden. Tuurlijk is het geen garantie, dat is het nooit maar hij zei dat de kans met flesvoeding eigenlijk wel 100% is. Tja en dan is de keus zo gemaakt. Ik wilde het wel proberen zeg maar. Maarja het leek mij ook echt iets moois enzo, had er verder geen andere gedachten bij zoals je dat weleens hoort. Ik heb wel veeeeeeeeeeeeeeeel problemen gekend met bv, soms betwijfel ik of ik het allemaal wel nog eens op kan brengen maarja ga het gewoon weer proberen en hoop gewoon op een betere en mooiere tijd. @MAMALIESKE: Dus alles is goed joh! Had nog naar je gevraagd maar niets op gehoord dus durfde het niet weer te vragen. Was een beetje angstig geworden.... Fijn hoor meid, heerlijk ben zoooooooo blij voor jullie dat hebben jullie echt verdient een mooie uitslag! @Mamasan: Hopelijk kan de KNO je helpen. @Lintje: Leuk een klein manneke! Hier gaat nogsteeds alles prima. Saai he! @Rainbow78: Leuk tante! Gefeliciteerd meid... Ik ben het nogsteeds niet, vraag me af of ik het ooit word... @All met mooie 20 weken echo: Gefeliciteerd, heerlijk he! Er wordt iemand ook weer zus las ik... Jeemig dat lijkt me ook vreemd! Een vriendin vertelde dat ze stiefoma wordt, haar dochter is net 1. Maar de zoon van haar partner is ouder dan zij! En wordt dus vader... Zij wil nog graag een kind maar wil in ieder geval wachten totdat kleinkind er is. Lijkt me wel een rare situatie hoor.
Goeiemorgen iedereen, Eindelijk nog eens buikfoto's geplaatst, was dan ook al 13 weken geleden. Als ik m'n foto's zie vraag ik me een beetje af waar die 5,5 kg zit die ik reeds ben aangekomen (maar ik weet het hoor, ze zit aan m'n heupen en achterste lol).
mooie buikfoto's evy! @jomi... goed dat je het berichtje hebt gekregen grappig he.. wonen allebei aan de ander kant van nederland al bijna 2 weken voelde ik de baby flink shoppen s'avonds.. en gister avond niet.... ik heb gister ochtend flinke buikpijn gehad.. ben bang dat het daarvan is...
Mooi buikje Evy! En 5,5 kilo zit je ongeveer op hetzelfde aantal kilo's als ik zit (6). Maar volgens mij ben jij nog superslank en nu met een mooi buikje. Oh wat knap dat je de BV zo lang hebt volgehouden als je zoveel problemen hebt gehad dolgelukkig. Hoop dat het je deze keer makkelijker afgaat. Vandaag wordt bij ons een dakkapel geplaatst, ze zijn nu aan het breken.. ben zo benieuwd!
He Daggie.. niet teveel zorgen maken hoor. Rond deze tijd hoef je de baby nog niet iedere dag te voelen. Die buikpijn kan heel goed komen van het groeien van je baarmoeder. Maar als je je heel veel zorgen maakt gewoon even de vk bellen.. Knuff..
@kippie75: dank je wel kippie75, vrees alleen een beetje dat wanneer ik op 21 weken kom ik er weer eens 3kg ga bij zijn, wat dan op bijna 9kg komt Hoe enorm ga ik dan op het einde zijn?
thanks kippie... eerste zwangerschap.. haha.. weet nog niet alles.. ben benieuwd hoe het gaat.. als de baby er is
dolgelukkig: Wat fijn dat het bij jou allemaal goed gaat. Lekker toch? Evy77: Mooie buikfoto hoor en die 5,5 kg zie je niet zitten. Ik tenminste niet hoor. Daggie1984: Hé buddy van mij, is zeker grappig, een heel eind uitelkaar wonen en door zo'n sms zo dichtbij. Het is zeker mooi dat sms gelukt is, weten we toch dat we de goede nmrs hebben. Vervelend van die buikpijn zeg, ik hoop dat het nu wat beter gaat en dat je de kleine ook weer voelt. Knuffel van mij. Is mijn eerste zwangerschap ook, dus alles is nieuw voor mij. kippie75: Kan mij voorstellen dat je benieuwd bent hoe de dakkapel wordt, maar je bent zeker ook wel blij als alles weer achter de rug is, of niet? All: Ik ga nu zo stoppen, moet nog een half uurtje rijden en ik moet om half 12 bij huisarts zijn om mijn B12-injectie te halen. Misschien kan ik haar ook wel ff vragen of ze mijn bloeddruk weer even wil meten. Als ik klaar ben bij de ha rijd ik naar mijn werk en dan moet ik nog ff een middagje werken. Vandaag is het rustig, dus mocht ik tot ik klaar was met ha lekker vrij. Heb dus ff heerlijk uitgeslapen. Eind van de middag ben ik er wel weer en anders horen jullie zeker vanavond nog van mij. En die vergadering van gisteravond ging niet door, hebben dus lekker de Cronicles of Narnia kunnen kijken. Was een hele leuke film. Tot laters en fijne dag. Liefs van mij.
Ik zie mooie buikfoto's en goede uitslagen voorbij komen Gefeliciteerd allemaal. En ik zie ook heeeeeeeeeel veel BV's voorbijkomen. Gaan jullie allemaal (als het lukt) aan de borstvoeding? Ik zeg nu bij voorbaat al 'ik niet'. Met mijn eerste ook niet gedaan. Vind 't namelijk erg leuk als de vader ook eens kan voeden en ik heb geen zin om te kolven als ik weer aan 't werk ga.
Gefeliciteerd mamalieske. Van 1 op 15 naar 100%, wat een omslag van verdriet naar vreugde! Kaatje: ik zou me er eerlijk gezegd niet gerust op voelen met zo'n uitslag, dat is een van de redenen dat wij zulke kansberekeningen niet wilden. Ik hoop dat ik borstvoeding mag gaan geven. Ik hoef niet te kolven, omdat ik weer aan het werk zou moeten, dat lijkt me niks! Manlief zal zich genoeg bezig gaan houden met de baby, hij heeft nu eenmaal geen melkfabrieken, haha! En hij zei al zo lief: "jij mag rustig blijven liggen hoor 's nachts, dan kom ik de baby wel brengen!".
ik wil wel graag BV geven, maar weet niet o het lukt (fysiek en mentaal) fysiek omdat ik mijn borsten heb laten opereren 4 jaar geleden (overtollig vel weg laten halen) en ik niet weet wat er bij d operatie wel en niet 'stuk' is gegaan. Mentaal omdat mijn borsten nu al van een kleine A naar een volle C zijn gegaan (and still groing!) en ik weet dat ik straks met BV op DD zit.....ik ben eerlijk gezegd spaansbenauwd voor hoe mijn borsten er straks weer uit gaan zien, ik weet namelijk uit ervaring dat ze bij mij door de BV helemaal 'leeggezogen' waren en echt daardoor zijn gaan hangen. Nu weet ik dat je blij moet zijn met je kindje etc etc, en dat ben ik ook en uiteraard is dat belangrijker dan hoe je eruitziet of je kind wel of niet gezond is, maar ik weet van mezelf dat als mijn borsten weer zo worden als vroeger ik daar echteen complx aan over houd en mijn kind daar zeker niet gelukkiger van gaat worden. Dus ik wil het wel, maar heb bij e kraamzorg al gezged dat het best kan zijn dat ik op het allerlaatste moment zeg dat ik het niet doe.
Nog ff ego, maar ik ben zoooo blij Heb net van mijn mannetje de Angelsound gekregen die hij voor Kerst had gekocht... en we hebben gelijk het hartje opgezocht. Rikketikketik! HEERLIJK \/