Ik ben er ook weer heel even.... Gisteren bij mijn schoonzusje op kraambezoek geweest. Jullie vroegen de naam, maar die is zo weinig voorkomend dat als ik hem hier opschrijf en een bekende leest mee ik gelijk niet meer anoniem ben Kan hem dus helaas niet met jullie delen op het moment, maar ik vind de naam geweldig! Vandaag ook weer drukke dag geweest. Vanmorgen naar de verloskundige geweest. Bloeddruk gemeten, 130/80, netjes dus voor mijn doen. Daarna gewogen. Tot mijn grote verbazing een kilo eraf. Zit nu weer op mijn startgewicht toen ik begon met deze zwangerschap. Dit was nog wel +14 kilo van mijn zoontje. Ben blij dat het dit keer niet zo hard gaat. Ik was toen op het eind 29 kilo aangekomen (zonder te snoepen). Achteraf waarschijnlijk door alle fruitsuikers. Ik zat 's avonds letterlijk met een fruitschaal op schoot te eten Vanmiddag boodschappen gehaald voor de kerstdagen. Pffff........ wat een hel! Het was zoooooo druk! Was blij toen ik na anderhalf uur eindelijk thuis was. Morgen druk aan de schoonmaak hier want eerste kerstdag krijg ik eters. Heb er wel al erg veel zin in! Borstvoeding: Ik hoop dit keer ook weer borstvoeding te kunnen geven. Ik heb mijn zoontje 8,5 maand borstvoeding gegeven. Hij wilde van de een op de andere dag niet meer, maar dat kwam dus waarschijnlijk omdat ik toen weer zwanger was Denk alleen dat ik het dit keer niet zo lang ga geven aangezien ik na 3 maanden weer aan het werk ga en met mijn oppaskindjes erbij vind ik het niet zo handig. Pauze heb je ook niet als gastouder, dus ik kan die tijden ook niet kolven. Zal dus vanaf 3 maanden alleen nog ochtend en avondvoeding doen, helaas... Zo, ik ga nog even snel verder lezen wat jullie nog allemaal hebben geschreven..... Tot later!
Ik hoop dit keer thuis te bevallen. Vorige keer tot 6 cm thuis geweest (muts die ik was dacht dat ze voorweeen had ). Wilde toen toch liever naar het ziekenhuis omdat ik hele vage weeen had. Daar is het uiteindelijk medisch geworden (vacuum), omdat het persen niet opschoot. Hopelijk blijft me dit nu allemaal bespaard en kan ik lekker thuis, maar mocht het toch weer wel het ziekenhuis worden vind ik het ook niet erg.
Ik weet ook nog niet wat we met mijn zoontje gaan doen als de bevalling op gang is. Misschien naar mijn schoonouders. Mooiste zou zijn als ie er gewoon doorheen sliep. Hihihi. Nee, zien we tegen die tijd wel. Duurt nog even he! Zag verder nog dat er mooie echo's waren en dat sommigen het geslacht alweer weten: Dames, gefeliciteerd!
Hey meiden, bezoek is weer weg dus ik heb even snel bijgelezen. Meiden met de mooie echo's gefeli! @misssz, de neusamandelen zorgen ervoor dat zoonlief niet door zijn neus kan ademen en dus enorm kwijlt en constant snotterd. Ook irriteren ze de buis van eustagius waar die oorpijn van komt, dus dit moet nu inderdaad alles gaan oplossen. @majkuh, leuk he die horrormonen? @bevallen, hier verplicht in het ziekenhuis, ik zou heel graag thuisbevallen, maar ik mag niet. Zoonlief gaat lekker naar oma als het zover is,die woont vlakbij het ziekenhuis. Borstvoeding, ik weet het nog niet. zoonlief was prematuur en had te weinig kracht om van de borst te drinken. Ik heb wel 2 weken gekolfd, maar hij had er niet genoeg aan en ik moest alsnog de fles gaan geven. Ook mijn B12 moet stabiel op peil zijn anders krijgt de beeb te weinig binnen, dus ik neig wel naar de veilige flesvoeding. Al zou ik heel graag de borst geven. Aankomen, ik zit nu op 7 kg,dus ben benieuwd waar het eindigd Ik wens jullie ook alvast fijne dagen! Morgen ben ik de stad in,verjaardagsgeld uitgeven en naar het glazen huis van 3FM, die staat hier in e stad. En ik weet niet of het nog lukt om te lezen en te kletsen.
ik heb de vorige bevallingen thuis gedaan, maar vriendje lief wil graag dat ik naar het ziekenhuis ga, en omdat ik al zoveel bepaal doe ik braaf wat hij wil Onze kids willen er graag bij aanwezig zijn en tenzij er iets medisch aan de hand is, of ik het op dat moment echt niet wil hebben we gezegd dat het mag. (alle 4? Ja, echt waar, alle 4 ) MAMASAN: neeeeeeeeejjjj alles behalv leuk die hormonen, pffff wat word ik moe van mezelf zeg, laat staan mijn arme omgeving.........
Hoi allemaal, drukke dag gehad op mijn werk, toen hard inpakken, want morgen om 6 uur vliegen we naar Nederland! Geen tijd voor reacties dus helaas. Weet niet hoeveel tijd ik de komende dagen heb om op de site te komen, dus alvast: Heel prettige kerstdagen gewenst voor iedereen! Geniet ervan, en tot snel!
Hallo allemaal! Wil jullie alvast even hele fijne feestdagen toewensen en alvast een spetterend nieuwjaar! Liefs Karien
hallo dames.. bedankt voor jullie reacties.. het gaat weer goed.. voelde hem vanacht weer veel.. dus kan opgelucht adem halen ik wil flesvoeding geven, ik heb niks met mijn borsten.. vind het niks.. dus doe het niet graag! Ik wil in het ziekenhuis bevallen...voel ik me'veiliger'! haha IEDEREEN FIJNE DAGEN GEWENST EEN GELUKKIG NIEUW JAAR en mogen er mooie en gezonde kindjes geboren worden in 2009
ja heb wel moeite met haar ja..maar ze probeert wel altijd aardig te zijn...ik vind het gewoon een hele rare situatie..
het voelt heel erg raar, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat me kind haar oma noemt ook... ze is maandag bevallen van een meisje mijn zusje heet ANOA THELMA LISANNE
hey meiden nou hier was ik weer heel even. sorry heb helaas niet steeds tijd om te antwoorden. hier gaat alles goed me buik gaat lekker hard. maandag hebben we de 20 weken echo ben er wel een beetje zenuwachtig voor. maar zal wel goed komen. wij hebben de komende dagen ook lekker ingepland niet te druk en wel gezellig. meiden allemaal een fijne kerstdagen! en alvast een gezond en gelukkig 2009 gewenst. veel liefs sabrina
Hoi dames. Weet iemand of je kindje ook als je poliklinisch bevalt erbij mag zijn? @Manny: Gefeliciteerd met je zusje. Wel een mooie naam. (Ik kan me voorstellen dat je niet wil dat jouw kleine haar straks oma gaat noemen.) Vanmiddag naar de vk. Vind het eigenlijk een beetje raar, voel me goed en dat wegen zegt toch niets..... Erg he... Ik vind het alleen leuk het hartje weer te horen, dat is het enige. (Ben ik de enige muts die die bezoekjes nu maar weinig meerwaarde vind hebben? Ik bedoel ligging maakt nog niets uit, groei is gewoon goed weten we van de 20 weken echo. Bloeddruk moet ook goed zijn want voel me goed. Ben ik zo'n rare?) NEway we zien wel vanmiddag. Ook ik wens uiteraard iedereen hele mooie kerstdagen! Ik hoop dat iedereen rond en gezond 2009 in gaat en dat onze wondertjes maar mooie gezonde kindertjes zullen zijn! Een verwachtingsvol 2009 aan alle dames hier!
@Rainbow; Fijn zeg dat het met de kilo's niet zo hard gaat. Ik ben er ook zo bang voor om veel aan te komen. Ik was met Gwen iets meer dan 25 kilo aangekomen. Dat was er bijna allemaal af gegaan en nu zit er net geen 2 kilo bij. Hopen dat ik het deze feestdagen ook een beetje mak aan kan doen En hier was het ook een losgeslagen bende in de supermarkt. Alsof het gratis werd weggegeven. En dan moet ik er tussendoor met mijn lijstje die voor de helft af is en 20 keer heen en weer door de winkel moet omdat ik natuurlijk weer het een en ander ben vergeten altijd handig @mamasan; Dat zal wel heel fijn voor je zoontje zijn als hij er idd nooit meer last van heeft. Lijkt me erg vervelend oorontsteking @Makjuh; Ik ben later ingestroomd dus heb al het een en ander gemist, maar heb jij al 4 kinderen? Wauw, wat gaaf zeg! En durven ze dat, bij de bevalling zijn. Ik denk dat ik had gepast hoor hahaha. En waarom wilt je man dat je naar het ziekenhuis gaat? Voor de veiligheid? @Manny; Gefeliciteerd met je halfzusje. Wel heel apart ja. En ook ik kan me indenken dat je niet wilt dat er oma wordt geroepen naar haar. Dat is ook niet echt natuurlijk he haha. @dolgelukkig; Hahaha ik heb dat ook bij de vlos hoor. Heb nog niet mijn 20 weken echo gehad maar het enige wat ik leuk vind is dat we het hartje horen en de rest zal wel goed zijn Dat was bij de eerste wel anders, toen gingen de weken (vooral in het begin) veel te langzaam. O ja, op de weegschaal staan vind ik nu (nog) wel leuk, het gaat gelukkig niet zo hard als bij Gwen Voor degene die mooie 20 weken echo's hebben gehad, gefeliciteerd Voor degene die nog moeten binnenkort, heel veel plezier! @All; Hele fijne dag gewensd. Hebben jullie een druk schema? Wij gaan vanavond bij mijn schoonouders eten, morgen bij mijn moeder (lekker mosselen! jammie) en vrijdag gaan we brunchen bij mijn schoonouders. We eten normaal altijd op de woensdag bij mijn schoonouders dus die lieten we nu dus gewoon staan. Vind het wel een beetje dubbelop maar eigenlijk ook wel makkelijk. ze kan lekker koken dus ga niet klagen haha. En vrijdagavond gaan we heerlijk thuis met z'n drietjes gourmetten. Lekker zelf knoflooksaus in elkaar flansen, heerlijk! Ciao ciao (ik kom vast nog wel gluren hoor maar ik denk dat het toch niet zo druk word deze dagen)
MISSZ: Ik heb 2 dochters Lisa van 11 en Noa van 8, Mijn vriend heeft 2 jongens in dezelfde leeftijd en samen krijgen we kindje nummer 5 Mijn oudste wil graag bij de bevalling zijn en ik vond haar oud genoeg, maar toen gilde de rest dat zij ook wilden! Tsja, kan niet de een toezeggen en de ander weigeren Dus ze mogen allemaal, maar als ze het eng vinden kunnen ze de kamer uitlopen uiteraard en als het mij teveel word gaan ze ook weg, dat weten ze. En de keuze voor het ZH is omdat de zus van mijn man bij de bevalling (thuis) gehandicapt is geraakt, hij wil het zekere voor het onzekere nemen Maar vind het eerlijk gezegd wel eng, wil eigenlijk niet naar het ziekenhuis, misschien valt het reuze mee hoor, maar heb van die enge beelden dat ze mijn kind bij me weghalen en niet bij me op de kamer mag, of dat ik verplicht op bed moet liggen en dat soort dingen.....
Wat leuk zeg, jij bent dan ook heel jong moeder geworden. Hoe is het dan om nu weer zwanger te zijn? Ervaar je het anders dan toen? Oke, dus je hebt wel duidelijke afspraken gemaakt met ze. Ik zou me denk ik zorgen maken om wat ze te zien krijgen zo'n muts ben ik gewoon Jeetje, dan snap ik je man ook wel. Maar was dat dan te verhelpen geweest als ze in het ziekenhuis was? Maar als jij je er niet prettig bij voelt bij een ziekenhuis dan denk ik dat je toch naar je gevoel moet luisteren. Niet dat ze je kind gaan weg halen en lang weg blijft haha (Gwen is nooit van onze kamer af gegaan ) maar het helpt wel voor je ontspanning en je moet vanaf de 5 cm ontsluiting in het ziekenhuis blijven als je poliklinisch wilt bevallen. Ik ben er ook nog niet uit. Heb absoluut geen problemen met het ziekenhuis maar thuis is natuurlijk ook wel magisch. Maar stel dat het niet lukt en je moet uiteindelijk toch naar het ziekenhuis... Wel leuk om het zo van iedereen te horen wie wat wilt. Ook over de bv en waar de andere kinderen blijven. Als het 's nachts gebeurd en ik kan stil blijven (wat me de vorige keer overigens niet is gelukt ) dan mag ze van mij lekker blijven slapen. Ik ga het er wel even met mijn kerel over hebben wat hij handig vindt.
kroepie: Ik ga zeker proberen om borstvoeding te geven. Mijn vriend en ik willen beide graag dat ik als de kleine er is, dat ik stop met werken. Heb ik dus tijd genoeg om dat te gaan doen. Geweldig en geniet van je angelsound. zogelukkig: Wij hebben die testen ook niet gedaan, is iedereen z'n eigen keuze. Wij hadden zoiets, het komt maar zoals het komt. Majkuh: Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan nog twijfels hebt om borstvoeding te geven. Ik ben ook benieuwd hoe mijn (.)(.) er na de tijd eruit gaan zien. Ik had cup F en ik heb op dit moment al cup H. Is denk ik heerlijk om je kindje te kunnen voelen, ook voor de man. Ik heb mijn kindje nog steeds niet gevoeld, maar dat zal ongetwijfeld binnen een paar weken gebeuren. Ik zie er zo naar uit. MamaSuusjuh: Nog gefeliciteerd met je 19 weken, ik was maandag 19 weken zwanger. yinte: Ook fijne feestdagen gewenst. marooz: Ik wens je heel veel beterschap en dat het nu toch eindelijk eens een keertje wat beter wordt. Knuffel van mij. Joki: Gefeliciteerd met je 20 weken. Gelukkig zitten je koopavonden er nu weer op. OemHudaifa: Ik wens je ook veel beterschap en dat het snel wat opknapt. Gefeliciteerd, een zoon en een goede 20 weken echo. Wij gaan poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, wil mijn vriend heel graag. Er zit ook nog grote kans in dat het bij mij met medische indicatie wordt, ivm mijn hoge bloeddruk. Dat is dus nog afwachten. judithenjelle: Gefeliciteerd met je 20 weken echo. mamasan: Gelukkig, eindelijk goede berichten voor je zoontje en 5 januari is toch al heel snel. Ik geloof dat jij ook jarig was in deze dagen en nog meerdere. Weet het niet precies meer, maar in ieder geval hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren. Vandaag heb ik mijn shotje weer gehad, lekker voor de feestdagen. MisssZ: Een mooi buikje heb je hoor. En een antwoord op je vraag hoe je het doet met andere kinderen kan ik niet beantwoorden. Ik ben zwanger van ons 1e kindje. Rainbow78: Veel succes met schoonmaken vandaag en hoop dat het een gezellig etentje bij jullie thuis wordt. kaatje k: Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en we zien je vanzelf wel weer een keertje hier verschijnen. Daggie1984: Hé buddy van mij, fijn dat je het vanacht weer gevoeld hebt en ik wens jou ook hele fijne feestdagen toe. Manny: Kan ik mij goed voorstellen dat je je kind haar niet oma laat noemen. Wel leuke namen heeft je zusje. dolgelukkig: Hoe was het bij de verloskundige? Ik weet niet of er andere kinderen bij de bevalling mogen zijn in het ziekenhuis. Gisterochtend heb ik mijn B12 injectie weer gehad, maar ze had geen tijd om mijn bloeddruk op te nemen. Vandaag heb ik lekker een dagje vrij en heb van alles wat gedaan en weer lekker uitgeslapen. Morgen moet ik om 10.15 beginnen te werken en ben ik om ongeveer 18.00 klaar. Tussen ongeveer 15.00 en 17.00 kan ik mooi even naar de boerderij waar mijn vriend bij zijn ouders is. Zijn zusje, zwager en hun kleine zijn er dan ook. Dus is wel even gezellig en zodra ik klaar ben ga ik snel weer naar de boerderij om daar te eten. Vrijdag gaan wij 's middags met mijn opa en de bijna de hele familie (alleen Helmond niet) borrelen, eten en bowlen. Zaterdag en zondag moet ik ook werken van ongeveer 9.00 tm 20.00, ik probeer tussen alles door nog wel even langs te komen. Sorry, alweer een lang verhaal geworden, terwijl ik toch elke dag weer probeer te reageren. Nou ja, het is niet anders. Fijne kerstdagen allemaal. Liefs JoMi
Ik zie iets voorbij komen over testen... Wij zouden eerst wel de nekplooimeting e.d. doen, maar hebben er later toch vanaf gezien. We wilden geen beslissing nemen op basis van een kans... en weghalen als 't al niet goed is? Ik zou niet weten of ik dat kan. Maar aan de andere kant, misschien ben ik helemaal wel niet geduldig genoeg voor een kindje met Down... is het gek dat ik me dat afvraag? Ik denk zelf toch wel dat ik zoveel liefde voor mijn kindje heb, dat ik alles aan kan... Dus... wij weten niet hoe en wat, maar het komt!