alles? Hihi, succes! Als je wat specifieks wilt weten mag je het altijd vragen hoor. We hebben 2 'moderators' zij houden de lijst bij wie wanneer gaat bevallen, of je dat in het ziekenhuis doet of thuis, of je bv of les wilt gaan geven en we hebben een buddylijst. Als je REMMAR of SIM80 voorbij ziet komen kan je die PB-en met je gegevens als je dat wilt.
oh, wat handig allemaal. Thanks! Echt er gaat een heel nieuw wereld voor mij open! Moet het alleen nog leren gebruiken...
@sabrina Mooi buikie @mama30 Welkom! @de rest... fijn dat we de dagen weer overleefd hebben Ego: Wij gaan vandaag ff de stad in naar de intratuin, kijken of we voor een leuk prijsje nieuwe kerstballen kunnen scoren voor volgend jaar. We willen een andere kleur (wit of zo) en tja, na de kerst is dat natuurlijk een stuk goedkoper Fijn weekend allemaal! Liefs, net
Mama30 welkom hier Heb alles wel een beetje bijgelezen maar als ik op iedereen moet reageren kost me dat denk ik wel een halve dag. Iedereen emt een goede echo gefeliciteerd, wij mogen maandag voor de 20 weken echo en kijk er heel erg naar uit. Ben eindelijk een beetje beter nu heb dagen op bed gelegen dit was neit echt prettig en ben sinds 2 dagen weer een beetje op de been, niet misselijk meer gelukkig was dat ook wel aardig zat aan het worden, en mijn buik voelt ook beter aan nu geen pijn meer. Mijn man heeft gisteren voor het eerst de kleine gevoeld en dat was heel speciaal hij kon het niet geloven allemaal. Heerlijk gevoel hoor ook voor jezelf. Wens de meiden die die van de week ook een echo hebben veel sterkte en veel plezier. Hoop zelf zo dat die navelstreng goed ligt we willen zo graag weten wat het word, en hoop voor de rest dat gewoon alles goed zit, we wachten maandag wel even af. Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad en hoop vanaf nu weer dagelijks te kunnen reageren. Groetjes Ria
Dank jullie wel meiden, ben ook super trots op het buikje! hahah en idd maaike, geen gram aankomen! Ik had altijd best een dikke kont, maar deze verdwijnt met de dag! hahahahah Het gevolg is dat al mijn kleren tegroot zijn! Zelfs de positiebroek van mijn zus een maat kleiner zakt me van de billen Ik klaag absoluut niet! Maaike en manootje vind het knap hoor, zo jong al mams, en zo te horen doen jullie het hartstikke goed, dus petje af dames Verder iedereen die verkouden is, beterschap! Hoop dat jullie je snel beter gaan voelen, he blijft helaas zo hangen heh? Welkom mama30, als je vragen hebt dan stel je ze maar gerust hoor! En idd zoals mijn buddy bud maaike al zei, er wordt hier heeeeel wat afgeklept! hihi Soms lamme vinger van het typen! Nou meiden hoop dat jullie fijne dagen gehad hebben! En wat een mooie buiken allemaal! We beginnen heeeeerlijk te groeien met zijn allen! knuffel!
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV [-X (wil het niet weten) * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje ~ [-X * Illy2306 ~ 4e kindje * Janjansje ~ 2de kindje ~ Meisje 5 mei * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# * Yinte ~ 3e kindje ~ PZH ~ FV 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV Meisje * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV Jongetje * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV ~ [-X * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ : 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ Meisje * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje = tweeling! ~ : 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje * Judithenjelle ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X * Belinda203 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV * Lillybit 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ : 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje * Tinke ~ PZH ~ BV :-# 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje 27 mei * Jazzie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ :-# 29 mei * Kroepie ~ 2e kindje 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 64mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, 13 jongens, 16 meisjes, 1 tweeling Geslacht: 10 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 9 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten) Tussenstand: 6 meisjes - 3 jongens Afspraken * 28 december: Lillybit, 20 weken echo + geslachtsbepaling * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur ~ Sabrina1984, 20 weken echo, 15:30 uur ~ Mushu, 20 weken echo en geslachtsbepaling, 11:10 uur (21 wkn) ~ Sappie, controle vk, 9:50 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur ~ MamaSuusjuh, 20 weken echo, 18:40 uur ~ Lillybit, afspraak vk ~ Webmiertje, afspraak vk * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 2 januari: Miesje24, 20 weken echo ~ Tinke, afspraak vk ~ MisssZ, 20 weken echo en geslachtsbepaling ~ bianca84, afspraak gyn, 8:30 uur * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur ~ Jazzie, 20 weken echo ~ Remmar, afspraak vk, 19:30 uur * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur ~ Lillybit, pretecho ~ Houmar, 20 weken echo, 19:15 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 8 januari: Tinke, afspraak geslachtsbepaling ~ MisssZ, afspraak vk * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo * 13 januari: Mamasan, SEO, 15:05 uur + gyn, 15:50 uur * 14 januari: JoMi, controle vk, 16:45 uur ~ Marooz, controle vk * 19 januari: Houmar, controle vk, 10:10 uur ~ Webmiertje, dermatoloog * 21 januari: Kippie afspraak vk * 23 januari: Draadje controle vk, 11.00 uur De aanpassingen zijn: @ Kippie, je afspraak staat erop. @Manny, heb bij jouw jongetje neergezet @Lintje, heb een meisje achter je naam gezet.
Dames Dit heb ik even gekopieerd van de site, let er even op! Hoi, Ons doel is zaterdag 27 december en zondag 28 december te verhuizen naar de nieuwe servers en het nieuwe design. Omdat we op de nieuwe website een heel nieuw banner script krijgen zullen alle onderschriften verwijderd worden maak dus eventueel een backup van je onderschrift en/of avatar. We proberen verder alles mee te nemen maar print voor de zekerheid belangrijke privé berichten even uit. Omdat er voor de nieuwe software nog geen fotoalbum beschikbaar is komt deze te vervallen. Alle foto's uit de publieke en persoonlijke albums worden verwijderd. Controleer even of je de originele foto's nog op je computer hebt staan en sla ze eventueel even op. Na de verhuizing kunnen we er niet meer bij. We houden jullie op de hoogte! Team Zwangerschapspagina _________________
Dat is een hele goed Sim! Ik had het ook al gelezen maar was even vergeten wanneer het ging gebeuren! Thanx voor de info!
bedankt voor de info, ik ga het proberen te onthouden. Sorry, voor de rest weer even geen tijd. Mijn moeder komt hier eten en ik ga zo even mijn maaltijdsalade pakken. Heb de hele dag gewerkt, ben even aan het bijkomen. Liefs en waarschijnlijk tot morgen
@ Joki, ach wat rot voor je schoonzusje! Zeker zo met de feestdagen.. @ Mamasan, zo hee wat gaaf die kinderwagen! @ Mama30 welkom! @ Kroepie, nu is idd een mooie tijd voor aanbiedingen! Nog geslaagd? @ Ria, succes alvast met de echo, fijn dat je je weer beter voelt @ Sim, thanks was het alweer een beetje vergeten.. @ Missz, fijne avond met je mams! @ All, Hadden jullie ook zo'n last met lang aan tafel zitten? Merkte met de feestdagen dat ik het gewoon niet meer kan lang op een stoel zitten. Zelfs met kussens eronder.. Voelde me wel een beetje een aansteller, moest na een tijd op die stoel te hebben gezeten elke keer rondjes lopen.. Maar deed echt flink zeer, kramp in m'n billen en stuitje..
Hey meiden, @sabrina, groeit lekker! @mama30, welkom hiero! @kroepie, nog geslaagd voor je ballen? @sim, bedankt voor de melding! @manootje, hier nog een die last had met lang zitten, ben met de koffie ook lekker op de bank gekropen. nou ukkies nieuwe scheurijzer is gearriveerd, voor zo lang het nog duurt staan er foto's in mijn album. Ben er echt helemaal vliefd op, vooral de kleur van de wagen. Ik heb alleen een vraagje aande buzz bezitters... Ik moest de banden oppompen en er zat een pompje in de buzzbox, maar ik krijg de banden echt niet opgepompt. Is daar soms een handigheidje voor? Ik heb ze nu maar opgepompt met een verloopventiel en gewone fietspomp.
Hoi allemaal. Had vanmorgen al even wat geschreven, maar toen crashthe de compu.. Iedereen fijne kerst gehad? ik zeker, wel superdruk, eerste kerstdag 14 man, tweede 8... En dan nog extra familie met de koffie enzo. We liggen er allemaal goed af! Ik heb zoveel gegeten dat ik nu toch echt wel eens wat aangekomen moet zijn! Zal eens kijken of ik ergens een weegschaal kan vinden. Ook nog superleuk nieuws gehoord, mijn schoonzusje is zwanger! Mijn kleine broertje wordt papa, het is echt te bizar. Ik vind het zo cool, we hebben een hele hechte familie dus dan kunnen ze leuk samen spelen later. Het was ook fijn dat er nog iemand was die een middagslaapje ging doen en de wijn moest afslaan, samen viel dat minder zwaar. Mijn vader gaat altijd los met de heftige wijnen dus ik moest wel even slikken met m'n druivesapje. Mijn buik is echt opeens mega geworden, ik kan me niet meer voorstellen dat ik me een paar weken geleden zorgen maakte. Daarmee voel ik me ook opeens superzwanger, dwz opstaan uit een stoel enzo valt me opeens een stuk zwaarder. Ik heb trouwens iets raars, als ik nu buiten kom met dit vriesweer doen mijn tepels heel erg pijn, echt of iemand er een aansteker bij houdt. het doet me denken aan toen ik spruw had tijdens de borstvoeding, maar dat lijkt me toch niet dat je dat krijgt als je niet voedt? Herkent iemand dit? Het is niet erg ofzo, meer irritant, het is meer dat ik het me afvroeg? Ben trouwens benieuwd hoe dat gaat met die verhuizing, of de site er lang uitligt. Wel fijn dat het nu is, ik ben zo verslaafd maar heb nu toch weinig tijd.
dan nog even de sociale reactie: manootje, tja, lang zitten idd een bezoeking. gelukkig dat mijn buik nu lekker dik is, dan gaan mensen veel meer rekening met je houden, en het normaal vinden als je even gaat liggen. of naar bed gaat na het kerstdiner als het net tijd voor de afwas is. haha, even misbruik maken! mamasan, cool zo'n wagen he? Je wilt er meteen mee gaan rijden als je hem hebt! mama30 welkom de rest ben ik vergeten, dus voor jullie gewoon de groeten!
Whello dames, Ben SUPER moe... Nogsteeds chronische moeheid maar ook nogsteeds heel happy zwanger Hopelijk heeft iedereen mooie dagen gehad. Op naar 2009. Ons jaar. Een verwachtingsvol jaar! @KaatjeK: Leuk samen zwanger. Heerlijk. @Manootje: Ik vroeg op een gegeven moment ook een ander soort stoel, 2de kerstdag. Werd me iets te veel! @mama30: Welkom Sorry voor mijn korte reactie. Ben echt stuk ga slapen. DOEI!
@Sim, thanks! Ik heb je een pb gedaan over mijn afspraken, voeding en bevalling. Zie de verandering wel weer 's voorbij komen @MisssZ Was 't gezellie? @Manootje Ballen zijn gekocht. Allemaal mooie witte (evt. met versiering) dus ik ben nu al benieuwd naar de boom van volgend jaar hahahahah. Hebben ook gelijk lichtjes e.d. gekocht (voor binnen en buiten) Heb trouwens nu wel mijn kerstboom er uit gegooid vandaag. Lekker weer de ruimte in huis @mamasan Wat istie stoer! Geen idee hoe dat zit met banden oppompen? @Kaatje Wat leuk... je wordt moeder en tante 'tegelijk'! Gefeliciteerd. Over je tepelongemak. Ik heb hetzelfde. Heb nooit borstvoeding gegeven dus ik kan 't niet vergelijken, maar de temperatuurverschillen tussen binnen en buiten geven mij ook niet echt een fijn gevoel @Dolgelukkig Hier ook nog steeds chronisch moe... maar 't wordt beter nu ik al 2 weken thuis ben van 't werk. Aankomende week sowieso ook nog thuis, dus hoop dat ik dan 5 jan. weer lekker aan 't werk kan. @zitten Ik heb zooooo'n last van mijn rug, echt niet normaal. En dan niet onder in mijn rug, maar van de onderkant van mijn schouderbladen omhoog. Alles zit vast volgens mij en mijn spieren zo onder aan mijn schouderbladen doen echt vreselijk pijn. Ik weet niet meer hoe ik moet zitten... of het nou rechtop is of lekker op de bank. 't Wil niet meer. Meer mensen die dat hebben? Lang zitten bij het kerstdiner (of welk diner dan ook) is voor mij niet meer te doen. Bij het avondeten sta ik eigenlijk zodra ik mijn bord leeg heb, op en ga afruimen . Heel gezellig ook voor de rest Lekker slapen! Liefs, Net
kaatje; die tepelongemakken heb ik ook! en vooral idd nu het ineens heel koud geworden is buiten.. soms steekt het erover, dus wijt het daar maar aan kroepie; ik heb alleen enorm last van mijn onderrug en bekken, niet van bovenin de rug maar heb je het misschien druk gehad? dan kan je echt zo'n stressnek van krijgen. Lang zitten is er voor mij dus ook echt niet meer bij hahah maar dat is bij mij al 15 weken een ramp mamasan; cool scheurijzer krijgt je beeb! Die banden? geen idee sorry! :-S lekker slapen meiden! knuff
@Manootje: Hier ook vreselijke pijnen bij te lang op de stoel zitten, heeft vast ook met mijn bekken te maken..
hey meiden ff een kreet hulp! welke pijnstillers mag ik hebben nu! paracetamol ghelpt niet en ik word gek van de koppijn! gr sabrina
zo, weer ff bijgelezen.... Weet niet meer op wie ik allemal zou treageren.....Ik heb het idee dat iedereen fijne kerstdgen gehad heeft. Straks mr ff kijken hoe het komt met de verhuizin van de site. Normal klik ik op de link in m'n mail....Strks kan ik het niet meer vinden! Weet nog wel dt er gevraagd werd nar borstvoeding, bevalling thuis of zh en wat je doet met je andere kind(eren). Vanwege mijn epilepsie moest ik de eerste keer direct naar een gyn en in het ziekenhuis bevallen. De eerste keer dat ik bij de gyn was, werd me dat direct duidelik gemakt. Eventjes slikken, want ik had thuis gbedacht (mijn hubbie wilde zh), mr ik was er snel overheen. Ik hoefde (en hoef) er niet meer over na te denken: het was al voor me besloten. Van mijn dochter ben ik 5 weken yte vroeg bevallen en had anders dus ook naar het ziekenhuis gemoeten; nu was het geen teleurstelling. Wat ik wel vreselijk vond was dat ze een half uur na de geboorte naar de couveuse afdeling ging en de 8 dagen dat we in het ziekenhuis waren, mocht ze dan ook niet op mijn kamer. De video-installatie (normaal gesproken kun je de baby op een monitor zien op je eigen kamer) heeft de volledige 8 dagen niet gewerkt. Dus vanaf dag 2 ging ik al een paar keer per dag lopend op en neer van de verlosafdeling naar de couveuse-afdeling. Dat ze niet bj me was, terwijl ik op andere kamers wel baby's hoorde, vond ik echt vreselijk. Bevallen in het ziekenhuis vond ik prima. Als ik het aangaf, kwam er een arts of verpleegster en verder waren we lekker alleen. Wel moest ik aan de monitor, dus ik moest op m'n rug of m'n zij liggen. De eerste dagen kreeg Doutzen bijvoeding en ze is niet direct na de geboorte aangelegd, maar we zijn wel binnen 24 uur begonnen met proberen aan de borst. Uiteindelijk ging dat erg goed en met 8 dagen gingen we naar huis en met 2 weken zat ze op volledige borstvoeding. Ik vond bv geven heel fijn. Heb wel wat last gehad van stuwing (maar was er blij mee, want er was melk) en natte t-shirts (vooral s nachts), maar verder geen problemen als spruw of tepelkloven etc. Ik moest na 6 1/2 maand weer werken en lesgeven kost veel energie (en bv ook) en kanb niet onderbroken worden, dus ik ben niet gaan kolven. Veel te vermoeiend naast mijn baan. Tot 5 maanden heeft ze volledige bv gehad en toen leek ze niet af te willen bouwen en het cb had t al opgegeven, maar met 6 maanden was ze volledig over op flesvoeding. Wat we met de eerste doen bij de 2e bevalling? Tsja, is ff afwachten. Bij de eerste bevalling voelde ik om 21.00 een plop, waarvan ik dacht dat het niets was. Om 23.00 had ik zó'n last van iets dat ik het zh gebeld heb. Om 23.30 (we wonen 5 min van het zh) waren we op de verloskamers en om 0.00 werd ons verteld dat het weeen waren (3cm ontsluiting). Om 5.26 ben ik bevallen. Als de tweede nog sneller komt en ik heb weerv geen telbare weeen, dan is er misschien geen tijd voor m'n ouders om hier te komen (halfuur rijden, zou op zich moeten kunnen) en haar op te halen of bij ons op te passen. Ik denk dat ze dan bij ons komen oppassen; wij gaan toch naar het ziekenhuis en als ze hier blijven kunnen ze sneller met haar in het zh zijn. Doutzen is ziekig. Herl snotterig, maar vooral hangerig. Ze wilde net niet haar ochtendslaapje doen en nu wil ze eigenlijk dat ik haar de hele dag vasthoud. |Ik heb bijgelezen met haar op m'n arm en nu heb ik d't eindelijk ff rustig in de box (maar ze kan me wel zien; anders is het janken). Hopelijk wil ze straks wel ff slapen...