Hallo allemaal, Door de drukke feestdagen weer even een paar dagen niet geweest. Heb even alle berichten gelezen. @alle nieuwe mama's WELKOM! Ik hoop dat iedereen gezellige feestdagen heeft gehad. Wij zijn eerste kerstdag bij mijn schoonfamilie geweest en 2e kerstdag lekker thuis. Morgen hebben wij onze 20 weken echo, spannend! Ik hoop dat alles ok is. Morgen zal ik ff een verslagje schrijven. Groetjes!
Hey Sabrina, Volgens mij is het alleen paracetamol... en tegen hoofdpijn helpt 't mij ook niet. Lekker liggen op bed, paracetamolletje en oogjes dicht? Dat helpt mij altijd wel... duurt ff, maar toch. Verder zou ik 't even niet weten, maar dan zou ik gewoon de vk even bellen. Misschien dat je voor één keer een ibuprofen mag of zo?
@kroepie- Ik heb ook net zo'n last van mijn rug, inderdaad als ik op een rechte stoel zit krijg ik last, maar ook op de bank of als ik met de kleine bezig ben... Pff misschien dat ik maandag even naar de huisarts ga, want dit is echt niet fijn. Ook heel de kerst last van gehad met dineren enz. Ik ben iedere avond blij als ik lig, dan heb ik er veel minder last van! @iedereen- Hier een leuke kerst gehad, maar wel druk. kerstavond druk met 10 mensen, 1e kerstdag met 20 mensen, 2e kerstdag moesten we naar Oma en Opa van mijn vriend en ik brak voor we gingen. Ik moest huilen en het hield maar niet op. Even een beetje te druk geweest denk ik. Uiteindelijk toch gegaan en is het allemaal gezakt. Gelukkig maar! Hoort er allemaal bij toch?! Ik ben ook erg bang voor dinsdag avond 20 weken echo. Ik vind het allemaal zo spannend...! Mijn pap en mam gaan trouwens mee, vind ik wel erg leuk! Hoe is jullie kerst verlopen? Hopelijk zonder tranen...
Hier ook tranendal... Mijn dochter ging 2e kerstdag naar d'r vader. Ze was helemaal leuk aangekleed (had een nieuwe wollen jas, mooie sjaal en coole hoed) en noch haar vader noch zijn vriendin zei er iets van. Ze keek helemaal beteuterd eigenlijk (ze is 12, dus dan wil je graag horen of je er leuk uitziet) en ik was zoooo boos toen ik weer met mijn vriend in de auto zat. Wat is het nou voor moeite om even te zeggen dat ze er leuk uitziet of in ieder geval even te laten merken dat ze hebben gezien dat ze iets nieuws heeft?! Vond het zo naar om d'r weg te brengen. In de auto dikke huilbui, bij mijn ouders dikke huilbui... bah. Gelukkig komt ze vanavond weer thuis!
Heren kroepoe, wie weet hebben ze er in de. Auto wat van gezegd. Klinkt wel een beetje als je hormoontjes meis kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar ze heeft het vast naar haar zin!
@ Kaatje, gefeliciteerd met je broertje en schoonzusje, leuk hoor samen zwanger zijn! @ Kroepie, leuk hoor ja kan me voorstellen dat je je nieuwe boom wilt zien haha @ Bianca, beterschap met je kleine meid @ Nano, succes en veel plezier morgen @ Tranen, kan me voorstellen dat het snel hoog zit allemaal, heb ik ook wel last van.. Sterkte ermee meiden
Hey dames, hier ben ik ook weer! Heb wel alles door gelezen maar geen tijd gehad om te reageren... Drukke dagen gehad maar wel erg gezellig! Jullie ook allemaal gezellige mooi kerstdagen gehad ? Hier gaat verder alles goed! Wel nog steeds veel en vaak last van buikpijnen Erg vervelend! De kleine voel ik echt super goed sinds 2 weken ongeveer. Vooral s'avonds als in bed op men rug lig is de kleien erg beweegelijk Mijn man heeft de kleine gisteren voor het eerst gevoelt! Toch heel bijzonder want ons joey stopte altijd met bewegen als mijn man zijn hand op mijn buik legde haha hij heeft joey toen een enkele keer voelen schoppen en gisteren leek het net of de kleine echt op zijn hand af ging! Verders hier weinig nieuws... Kus voor jullie!
Ja dat is bij ons ook, alleen toen m'n schoonmoeder haar hand neer legde was het stil en toen papa zijn hand weer op mijn buik legde was het weer druk aan het schoppen.. Wel leuk om op te merken dat de baby verschil lijkt te merken
Hoihoi allemaal, Hier weer eens een berichtje van mij. Afgelopen dagen heb ik niet kunnen reageren. Donderdag, gisteren en vandaag heb ik gewerkt en 2e kerstdag zijn wij uit eten geweest met de hele familie. Ik hoop dat jullie ook allemaal fijne dagen hebben gehad. Morgen ben ik lekker een dagje vrij, dan geef ik nog wel ff wat reacties. Voor vanavond nog een fijne avond en voor straks lekker slapen. Liefs van mij
Hey meiden, @sabrina, hoe is het met de hoofdpijn? hopelijk is het over. @kroepie, wat sneu voor je dochter Ik heb zelf een stiefdochter van 12 en het is zooo belangrijk voor die meiden dat ze leuke kleding hebben en dat het opgemerkt wordt. Mijn man die eigenlijk noooooit wat opmerkt lethier op en zegt er wat van, want hij vind het maar al te gaaf dat zijn meid al een hele dame is/wordt. Hier hebben we vandaag dubbel gelegen. Ik zou en moest een big mac hebben vanavond, dus wij op naar de mac. Zoonlief was al met papa naar de ballenbak en ik ging het eten halen. Hartstikke druk en een bomvol dienblad en ik kon er niet door. Zegt ineens een vrouw, joh laat die hoogzwangere vrouw er eens door Ben maar rap doorgelopen voor ik in lachen uitbarste, nu al de stempel hoogzwanger
Dank je... ik weet wel dat het lijkt alsof mijn hormonen met me aan de haal gaan, maar hier zit een hele geschiedenis aan vast. Zijn idee van leuke dingen met haar doen bestaat uit het meenemen naar zaalvoetbal, haar geld geven en dan haar de hele avond op de tribune laten zitten omdat hij moet voetballen. En dat is maar 1 voorbeeld. Ze doen nl. eigenlijk nooit iets samen. Als ze wat doen daar in 't weekend dan doet zijn vriendin iets met haar (en hun dochtertje) Voor mij komt het heel sterk over dat hij eigenlijk niet zo'n belang bij haar bezoek heeft, maar dat het meer voor de 'heb' is. Nou ja, er speelt veel meer, maar dit was wel een beetje de druppel voor mij op dat moment. Hoogzwanger?! whahahahah... nou ja, wel fijn dat er door gelaten werd Anders werd die hamburger alleen maar koud! hahaahha
@Manootje; Nee, geen last van gehad maar ik ken het nog wel van de vorige keer. Ik ging door de grond als ik file moest rijden, doet goed zeer. En ja ik voelde me toen ook een aansteller. Volgens mij heeft het te maken met dat alles aan het verweken is van onder. @Mamasan; Hey wat een gave wagen zeg! Wij hebben de speedy in die kleur. Mijn zus heeft de buzz (volgens mij). Ziet er leuk uit hoor. @Kaatje k; klinkt gezellig bij jullie. Maar voor zoveel mensen gezorgd? Wauw, petje af dat doe ik niet zo snel hoor hahaha. Heb het 1 keer gedaan en was er echt klaar mee Die gevoelige tepels heb ik ook, ze zijn sowieso veel gevoeliger. Goed inpakken die handel hahaha @dolgelukkig; Die moeheid gaat bij mij ook niet zo snel weg maar ik slaap ook heel slecht... Daar word ik ook gewoon moe van hahaha. Wil zo graag op mijn buik liggen maar dat kan natuurlijk niet @mama30; Welkom! @kroepie; Ja het was wel gezellig met mijn moesje. Ze was alleen een beetje (nou ja beetje) ziek. Ze heeft bronchitus, en nu al een enige tijd. De antibiotica slaat niet echt aan. Ze is heel ziek geweest een paar jaar terug (lymfatische leukemie) en haar weerstand is echt om te huilen. Dus ze had het niet laat gemaakt. Maar ze laat het niet merken dat ze er last van had dus het was echt een gezellige avond. tip voor je rug, laat je even goed masseren. Je spieren zitten vast, misschien omdat je verkeerd ligt met slapen of een verkeerde houding aanmeet met staan en lopen. O ik kom straks verder reageren. Gwen wilt natuurlijk ook aandacht Liefs
@Mama30: welkom Mama30, ook ik ben op 31 mei uitgerekend @Jille: welkom! tranen: daar heb ik ook op regelmatige basis last van. Loop soms zó gevoelig, maar ja, het is van voorbijgaande aard hé. kerstavond: lekker bij m'n ouders thuis gevierd, we waren met 6. Kerstdag helemaal niets gedaan, lang geslapen en een rustig dagje gehouden. nieuwjaar: vieren we lekker met z'n tweetjes. Onze laatste nieuwjaar met z'n twee dus gaan we het een beetje speciaal maken
MisssZ ik was bij mijn ouders/ schoonouders, dus zoveel werk was het niet voor mij hoor al die mensen! Het is heerlijk bij mijn ouders logeren, ze doen zoveel met mijn zoontje dat ik echt een beetje uit kan rusten. En ik blijf nog tot de twaalfde, heerlijk! Mijn chronische moeheid lijkt er flink door op te knappen! Vanmiddag met mijn zus shoppen in A'dam. Eens kijken zo of ik daar een zwangerschapswinkel kan vinden. Ik heb sinds mijn vorige zwangerschap een ruime collectie BH's in heel erg veel maten, maar er lijkt er geen te passen en ik word er gek van. Kroepie, ik snap goed dat je het heel lastig vind met je dochter zo. Maar ja, het is toch haar vader he... bianca, dat klinkt echt heel naar dat je niet bij je dochter mocht zo na de geboorte. Ik was heerlijk thuis en heb de hele eerste dag op bed gelegen met de kleine op mijn buik. Hopelijk mag je deze keer de kleine snel meenemen! Sabrina, van mijn reumatoloog mag je wel wat ibuprofen, maar het is omstreden (de medische testen zeggen verschillende dingen) dus je moet zelf de afweging maken...
hey meiden bedankt voor jullie antwoorden. ik heb gister middag nog maar een paracetamol genomen en warme douche toen wat vicks opgesmeerd en lekker in me bed gekropen. 2 uur geslapen en voelde me stukken beter. gister avond ook nog een paracetamol en een beker warme melk met anijs en ben als een blok in slaap gevallen. gelukkig is me hoofdpijn weg en me verkoudheid is ook minder. mocht van me man net niet mee boodschappen doen doen we normaal altijd samen op de maandag. hij zegt jij blijft nog maar lekker binnen anders loop je het weer op en vanmiddag moet je al de deur uit voor de echo. wat een schatje is het toch ook he ben nu me kerstspullen weer aan het opruimen ben het zat heb er geen zin meer in. lekker druk aan het poetsen. vanavond zal ik ff reageren op iedereen en vertellen hoe me echo verlopen is. groetjes
Iedereen die vandaag een echo heeft: Veel succes. Ik heb hem morgen en ben zo ontzettend nieuwsgierig naar hoe het met ons kindje gaat! Nog een nachtje slapen... Kaatje veel shopplezier! Als wij morgen het geslacht weten dan ga ik ook lekker shoppen! Evy wij vieren oud en nieuw ook gewoon met zijn tweeën, met heel veel lekker hapjes en voor mij Jip en Janneke champagne! Mamasan, hoogzwanger haha! Ik heb juist dat sommige mensen (vooral buren enzo) het nog steeds niet opmerken, terwijl ik zelf vind dat ik al een behoorlijke buik heb. Hier gaat verder alles goed, heb nog steeds weinig kwaaltjes. Had alleen vannacht pijn in mijn buik aan de linkerkant naast mijn baarmoeder, geen idee wat dat geweest kan zijn. Ik ben druk bezig geweest met behangen en verven in de babykamer, het wordt zo mooi! Ik kan niet wachten tot straks al onze spulletjes er in staan!
Hallo meiden We hebben de 20 weken echo achter de rug en het was heerlijk om het kindje weer te zien, het ziet er heel erg mooi uit, en zo te zien voor hun nu zag alles er goed uit. En wat word het. EEN JONGEN We zijn er echt helemaal blij mee een echte kerel hij lag in de sprijdstand met een mooi uitzicht hahahahahah Ben zo blij heb het altijd gezegt was me gevoel en mannetje is ook apetrots.
Gefeliciteerd een JONGEN wat leuk...! Ik ben zo zenuwachtig ik moet morgen en dan ook pas om 18:30 uur! Pff ik ben zo emotioneel de afgelopen 2 weken, ik ben zo bang voor slecht nieuw na mate het dichterbij komt. Echt spannend allemaal. En dat afwachten is echt niet fijn! Ik ben blij als het morgen 21:00 uur is!
@Bianca84; Dus jij moet in het ziekenhuis bevallen vanwege je epilepsie. Heb je daar erg last van? Ik bedoel, heb je regelmatig een aanval (of hoe noem je dat?). Ik had in de 3e een jongen in mijn klas die daar ook last van had en regelmatig tijdens stress periode er last van had. Was best heftig om te zien. Maar jou ziekenhuis verhaal is niet helemaal om naar huis te schrijven. Konden ze op dat moment geen nieuwe monitor aan je geven. Snap best dat je het daar wel moeilijk mee had. Maar jij had dus weeën die je niet voelde? Of voelde je wel pijn? Beterschap met je moppie, zielig he als ze zo ziekjes zijn. En vermoeiend want ze slapen of de hele dag of gewoon bijna niet. @Nano73; Spannend, veel plezier met de echo! @Mamasuusjuh; Jeetje, ook al zo'n drukke kerst gehad. Dan snap ik wel dat je het even gehad had hahaha. Morgen dus je echo, spannend! En nee, ik hou mijn tranen in hahaha. Maar als ik alleen ben dan huil ik wel veel ja en om helemaal niets @Kroepie; Wat sneu voor je dochter zeg... Idd misschien dat ze er wel iets in de auto van zeiden maar dat weet je natuurlijk niet. Mannen zijn nou eenmaal niet zo maar van zijn vriendin had ik het dan wel verwacht (of zijn ze nog niet zo lang bij elkaar?) o lees nu je andere stukje ook. Ja dan heb je er wel een naar gevoel bij. Wat een ei zeg, wat heeft ze nu aan zaalvoetbal? @Marloes22; Ik heb ook regelmatig last van mijn buik, had ik bij Gwen niet. Wel vervelend idd. Wat leuk zeg, dus jullie hebben het beide al van de buitenkant gevoeld! Hier voel ik plopjes sinds 18 weken en sinds afgelopen zaterdag voel ik het steeds beter. Wel heel fijn hoor, toch een bevestiging. En Gwen deed dat ook, zodra mijn vriend wilde voelen (vooral dan in het begin) dan stopte ze haha. Op het einde kon je er niet omheen, mijn hele buik zat dan onder de uitstulpingen, been, arm, knie en vooral die dikke billen die overal heen aan het schuiven waren hahaha. @Mamasan; Hahaha o wat erg eigenlijk. Nu al als hoogzwanger bestempeld... Helpt wel met een doorgang maken whahaha @Kaatje K; Oke, dat scheelt wel maar toch is het druk hahaha. Fijn dat je het daar zo lekker hebt. Ik ga niet zo snel plat overdag al moet ik dat eigenlijk wel doen want mijn lichaam scheeuwt om rust... Succes met bh's zoeken! @Sabrina 1984; Gelukkig dat je je wel weer even lekker voelde na je slaapje. Vervelend die hoofdpijn. Probeer voldoende te drinken want meestal komt de hoofdpijn van vocht te kort. Je gebruikt namelijk meer vocht nu je zwanger bent. Succes met je snotter en veel plezier bij de echo! @Draadje; Veel plezier morgen, veel echo's zijn er deze week! Hahaha Jip en Janneke champange, ik zat te twijfelen vanmiddag om die mee te nemen van de hema vandaan maar had het niet gedaan. Is dat wat dan? Die pijn was hoogstwaarschijnlijk bandenpijn, een scherpe pijn kan het zijn en vooral als je je wilt omdraaien. Ik ben benieuwd naar je kamertje! En leuk he shoppen voor de baby, heb je een voorgevoel? ego; We hebben gisteren een juniorbed besteld bij kinderkamer-hout.nl. Echt een heel mooi bedje. Ben benieuwd hoe Gwen dat gaat vinden. Ook hebben we een commode op marktplaats gezien die we vanavond op gaan halen. Een commode van 1.27 breed. Heerlijk groot dus. Kan ze nog wel even op verschoond worden. En hij is open aan de onderkant dus we kunnen er mandjes opleggen. Dit was niet in eerste instantie wat ik zocht maar toen ik deze zag waren we beidde verkocht. Nu nog leuke prinsessen dingetjes zoeken om de kamer aan te kleden en dan kan ze in princiepe over. Mijn kleine meisje wordt groot Ik ga de woef maar eens uitlaten en dan een lekker bakkie thee op de bank drinken. Misschien toch maar mijn bedje opzoeken O ja, zijn ze bij jullie ook al aan het schaatsen op de sloten en plassen? Hier zijn ze al helemaal aan het schaatsen. echt heel stoer. Ik wil ook hahaha. (nee ik ben verstandig met mijn lompe gedrag, voor mij geen schaatsen )