Hoi Dames, Hopelijk hebben jullie ook een gezellig nieuwjaar geviert! Wij in ieder geval wel! Nog even doorgeven wat we krijgen: EEN MEISJE! Ons 2e meisje, oh oh wat zal mijn vriend het zwaar krijgen met die dames in huis! De verloskundige zei wel: voor 85 % zeker een meisje, dus dat is redelijk zeker.... Wij zijn erg blij met de uitslag! Iedereen fijne dag vandaag!
Ik heb weer een aantal goede 20-weken echo's gezien, van harte. @Elke, wat fijn dat je opnieuw zwanger bent! Toch nog een beebje in 2009. Over schoppende baby's, slaapt het nu al? Want soms voel ik echt niets en soms dan schopt hij me bont en blauw : P. Vaak ook op mn blaas. Ik voel hem wel elke dag en hij was met 17 a 18 weken aan de buitenkant te voelen. Laatst voelde ik gewoon echt een voetje, heel raar, maar wel heel leuk. Verders groeit mijn buik mondjesmaat. Het is echt wel al een zwangere buik, maar niet een hele opvallende. Dat is bij Marooz wel anders, ik zag weer een paar mooie foto's voorbij komen : P. Hele hoop meisjes he. Ik sta eigenlijk helemaal niet op de lijst, maar misschien dat ik dat toch maar ga doen (Het jongensteam even versterken). Ik moet dan naar remmar of sim pb'n toch? Groetjes
Ladies, even iets intiems........ Bij mijn vorige 2 zwangerschappn lustte ik er wel pap van....ja, inderdaad SEX Maar nu, we hebben al weken niet gevreeen (manlief heeft nomaal al een veel lager libido dan ik en is momenteel ernstig overwerkt, dus vind het gelukkig niet erg) en ik vraag me afw aarom ik geen zin heb, het lijkt wel.....weg! Normaal wilde ik het liefste een paar keer per week, mazzel als het 1x per week lukt.....maar nu pfffffff ik voel me kwetsbaar en onstabiel emotioneel egzien, maar fysiek gezien heb ik ook gewoon geen zin, ben ik de enige.......? Komt dit ooit nog goed? (ben daar een beetje bang voor omdat ik na de geboorte van mijn jongste dochter echt ab-so-luut geen behoefte meer had aan sex met mijn ex, nou was hij ook niet echt de goede man voor me, dus er speelde emotioenele dingen mee, maar ben echt zo bang dat .......ja.....nou ja......dat ik weer zo'n uitgedroogde doos word! )
Oh lieverd toch... (mag ik dat zeggen?) Hier precies hetzelfde. Mijn libido is al maanden zoek! En die van mijn mannetje inmiddels ook heb ik het idee. Geloof dat hij het ook wel een beetje eng vindt (is voor hem de eerste keer met een zwangere vrouw), maar omdat ik niet zoveel zin heb (lees: eigenlijk geen zin) is het bij hem ook weggezakt. Voel me schuldig en ben soms bang dat ie 't bij een ander zoekt, maar weet wel dat 't niet zo is. Ik hoop dat 't binnenkort weer wat bijtrekt. Want door 't gebrek aan libido, is ook het vele knuffelen wat we anders doen een beetje weggezakt... en dat mis ik enorm! Hoop dat 't helpt dat je niet de enige bent!
Mogguh, iedereen happy new year! @elke, Gefeliciteerd! En weer meisjes erbij,gefeli meiden! @majkuh, je bent inderdaad echt niet de enige. Mijn libido is ook 0,0, manlief baalt wel, maar begrijpt gelukkig dat ik vaak echt geen puf heb en dat een zeer pijnlijk bekken ook niet mee werkt. Het knuffelgehalte is wel heel hoog geworden, manlief ligt ook iedere avond knus tegen me aan met zijn hand op mijn buik. gisteren werd hij beloond met een rotschop van de kleine Hij was heel verbaasd dat die al zohard kan schoppen. Hier hebben we verder een rustig oud en nieuw gehad,gewoon thuis lui op de bank. Vanmiddag ff de stad in shoppen! maar zoonlief mag ook iets uitzoeken voor het ziekenhuis maandag als troostkadootje. We proberen al heel de week uit te leggen wat er gaat gebeuren, maar pfff wat is dat lastig aan een peuter. het enige wat hij begrijpt is dat hij ijsjes krijgt als hij wakker wordt
Makjuh, dat wat jij nu hebt had ik in het begin heel erg. Nu gelukkig niet meer. Hier was het ook altijd zo dat ik meer zin had dan mijn vriend maar dat is nu gelijk op. Ik heb niet super veel zin maar met vlagen. Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken voor na de bevalling, je libido is idd in het begin weg wat je zei maar het komt daarna net zo hard weer terug (is mijn ervaring dan). Ego; Vandaag de echo! Pffff spannend, moet nu eerst 4 uurtjes werken (van 10 tot 2) . Vind het wel spannend hoor! Ik laat het jullie wel weten als het zover is. Fijne dag allemaal
FF alleen ego.... Ben aan het rennen en vliegen! Het envelop moment was super. We zijn echt blij dat we het zo hebben gedaan en vinden het ook wel erg speciaal om te weten dat we inderdaad weer een ZOON mogen verwelkomen. Dus onze knul krijgt een broertje. We zijn uiteraard super blij. (Waren we ook geweest als het een meid was geweest hoor, leek me ook wel wat van alle smaken 1 ) Ik zeg nu al, er moet een 3de komen Nee geintje voorlopig zijn we helemaal blij en content. Alleen nu uitzoeken de naam. Een meidennaam hadden we al... Maarja nu een jongsnaam nog...... Wij gaan weer voor kraambezoek. Geen kraamfeest. Onze kleine wordt gedoopt en aansluitend daarop hebben we een buffet, dus mensen die alleen een feest willen moeten dan maar komen. In mijn omgeving hoot ik vaak dat een feest als te onpersoonlijk wordt gezien en veel mensen toch de kleine even 'alleen' willen zien. (Soms denken ze zelfs recht te hebben op vasthouden.... ) Dan zit je alsnog met bezoek. Ik vond het vorige keer wel prettig om apart voor iedereen even tijd te maken. Ze moesten wel van te voren afspraken maken en dezelfde dag even bellen voor de planning/verloop van de dag. Ik heb ook wel eens afspraken afgezegd en verzet, lag er echt aan hoe ik me voelde maar dat verliep dus prima. 1 ongenode gast gehad en die mooi de deur (laten) gewezen...
@majkuh.. ik weet hoe je je voelt.. alleen manlief vind het niet zo leuk.. maar ik heb ook geen puf en zin erin.. :S @buddie jomi, fijn dat je de kleine voelde! wij gaan ook voor kraambezoek.. mensen willen toch meteen komen.. dus heeft geen zin bij ons om een babyborrel te houden! haha ik ben op dit moment stront verkouden, keelpijn.. bleh... maandag weer werken.. ook geen puf voor! maar heb uitgerekend.. maandag is het nog 11 weken.. voordat ik met verlof ga! hahaha
gelukkig, ben ik niet de enige Kraambezoek of raamfeest, ik had zelfs nog nooit gehoord van een kraamfeest........hihi
pfff, even ego maar mijn zoontje is alweer ziek! Koorts, overgeven, hangerig. Ik heb de hele nacht niet geslapen.. Ik vrees dat hij toch echt mijn immuumsysteem heeft... Zo zielig dat ventje. We hadden allemaal plannen om vrienden te zien morgen maar ik denk dat ik maar thuisblijf, mijn ouders hebben al zoveel gedaan, ik wil ze niet een hele dag met een ziek mannetje laten zitten. hij was net zo blij de laatste dagen, hij vind mijn ouders echt helemaal geweldig en wordt natuurlijk veel verwend hier. En...mooi nieuws, tweede kerstdag heeft hij zijn eerste stapjes gezet bij mijn schoonvader thuis! Hij was zo trots en vond het helemaal prachtig, bleef maar oefenen en kon al lange stukken. Maar nu helaas valt hij steeds om omdat hij zo moe is. Hopelijk knapt hij snel weer op. Majkuh, klinkt zeer bekend. Manlief vind het niet heel erg, wel jammer natuurlijk (hij vind zo'n dikke buik geloof ik wel sexy). maar hij begrijpt het wel. Bij mijn vorige zwangerschap draaide dat de laatste maanden opeens helemaal om, dus je weet maar nooit! Mamasan, ik hoop dat het goed gaat met je zoontje maandag. Ze zeggen dat kinderen niet zo'n last hebben van amandelen knippen. Ik was zelf 22 en het was een drama, hopelijk bij hem niet! Mijn buik is de laatste weken zo gegroeid, en ik ben 7 kg aangekomen opeens! Dat geschrans in de kerstdagen zal er wel wat mee te maken hebben!
Iedereen Gelukkig Nieuwjaar en dat het maar een mooi jaar voor ons allemaal gaat worden. Oudjaar hebben wij dus bij vrienden gezeten en hebben wij een leuk spel gespeeld. Hun zoontje hebben wij ook nog even gezien, was gisteren precies een half jaar. Mooi kereltje met een lekkere bolle toet. Wij zijn nog naar huis gereden, er was bij ons vanaf 9 uur geen dikke mist meer en ook heeft het niet geijzeld. Dus lekker in ons eigen bedje geslapen. Gisterochtend eerst naar de boerderij naar schoonouders, waar we ook nog een soepje hebben mee gegeten. Om 3 uur kwamen mijn moeder en haar man en hebben wij om half 6 gourmet spullen klaar gezet en hebben wij heerlijk gegeten met zijn viertjes. Ik denk dat ik het alleen nu een beetje heb moeten bekopen. Voelde mij afgelopen dagen eigenlijk aardig goed, maar nu weer vreselijke hoofdpijn. Ben er dus net een half uurtje af, ga zo even wat eten en ik duik denk ik er straks weer in. Gelukkig vanavond mee eten op de boerderij, dus hoef niet te koken. Iedereen met goede echo's gefeliciteerd en weer een paar jongens en meisjes erbij. Wij hebben maandag om 15.45 de 20 weken echo. Ben ook zeer benieuwd of alles goed is. Maar wij willen niet weten wat het wordt, dus blijft het voor jullie ook een verrassing. Buddy Daggie: Van harte beterschap, hoop dat je snel weer opknapt. Het was zeker heerlijk om de kleine te voelen. Tot laters.
meiden met mooie echo's gefeliciteerd! We hebben maandag 20weken echo. spannend. Ik ben niet geweest wel gelezen.. Voel me niet altijd even geweldig. Wilde even vragen of er nog meer last hebben van .. oo dit voelt stom Gewoon niet zo lekker in je vel zitten (btje zwaarmoedig..) Ik ben ontzettend blij met de aankomende kleine.. maar gewoon zo down.. (voelt echt als hormoonprobleem) Had mezelf nogwel zo voorgenomen te genieten.. het is zo snel voorbij. Ik hoop dat het gauw weer beter gaat. Liefs Jazzie
hoi dames, allemaal teneerste een gelukkig nieuwjaar. heb vandaag de 20 weken echo gehad en alles is gelukkig goed. ben zo blij. wat het word dat weten we niet, want dat wilde we niet weten. liefs mies
Hoi Meiden Fijn dat de meeste een leuke oud en nieuw hebben gehad. Jazzie, kan echt helemaal begrijpen wat je bedoeld meid. Moet zeggen dat het nu op het moment wel weer wat beter gaat, maar heb ook even in de put gezeten. Gebeurde ook veel vervelende dingen om me heen en kan zeggen dat alles nu 10x erger is dan normaal. Gelukkig was mijn mannetje erg geduldig, want hij heeft veel tranen bij mij gezien en altijd wel begripvol geweest. Sterkte meid! Kraamfeest of kraambezoek, Wij gaan voor een kraamfeest. Dit word ons derde meisje en hebben het dus al 2x al dat kraambezoek gehad. Dat duurde best lang, en je moet er ook elke keer een avond voor uit trekken. Mijn man heeft ook geen 8 tot 5 baan, dus kan er niet altijd bij zijn. En om aleen al dat bezoek te ontvangen met 3 kindjes dat zie ik niet zitten. Dus ik denk dat wij 4 of 5 weken later een gezellig kraamfeest houden, hebben we het meteen allemaal gehad
dankje wel voor de lieve oppeppers! Het is ook echt iedere keer met vlagen.. en het gaat constant op en af.. (en dan niet de ene dag beter dan de andere..maar de ene minuut) Maar goed.. mannetje hier ook heel lief voor me.. wil namelijk niet laten merken dus ben voornamelijk chagie. Ik hoop wel dat eht gauw beter wordt. hier wel kraambezoek. ik heb het niet als vervelend ervaren bij de eerste.. vind het nu ook wel leuk. Liefs Jazzie
Hallo meiden! het is alweer even geleden, maar heb het ook zo druk gehad met kerst en oud en en nieuw al die dagen ben blij dat nu de rust weer een beetje terug komt! Heb wel veel meegelezen (vooral op mijn mobieltje ) en las dat iedereen gelukkig goede echos heeft gehad! mamalieske in het speciaal, van harte meid! nu eindelijk echt genieten! ik had oudejaarsdag mijn 20 weken echo, was ook echt heel erg zenuwachtig! Maar gelukkig zag alles er heel goed uit! ze lag er mooi voor dus hij had het eigenlijk vrij snel gezien allemaal. En nog steeds een meid Verder verwachten we weer een flink kindje, ik was 20 weken en 6 dagen en alle metingen kwamen uit op 23 weken en 4 dagen. De gyn had de grafiek van daimy's 20 weken echo nog liggen, en die was exact hetzelfde dus zal ook wel ongeveer net zon zwaar kindje zijn wij zijn blij dat alles er goed uit zag! Verder las ik dat een hoop meiden het geslacht weten, leuk he! vind het heel knap van de meiden die het als verrassing bewaren hoor, dat lukt mij nooit mamasuusjuh las toevallig dat jullie ook een 2e meid krijgen, super joh! arme papa's ik vind het nog steeds wel heel makkelijk dat ik niet zoveel hoef te kopen alles was hier toch al roze haha ik ga vanaf nu weer gewoon meelezen en reageren, als jullie niet teveel kletsen haha. Vorige week hebben wij het kamertje gekocht, echt zo leuk! Heb al helemaal zin om het in te richten, maar we moeten eerst nog even behangen, dat gaan we volgende week doen. verder hoeven wij niet zoveel meer te doen of te kopen... heb een duo wagen gekocht, meubels, behang en evt nog een paar nieuwe setjes...kan verder niets bedenken wat ik nog nodig heb. Lees trouwens veel herkenbare dingen, ik heb deze week ook mega sjaggie arme man hoort er helaas allemaal bij , gelukkig zijn het meestal maar fases en kan ik morgen gewoon weer helemaal happy zijn hier geen kraamfeest, en het meeste kraambezoek hou ik de eerste week lekker af...bij Daimy ook zo gedaan, is goed bevallen. Het is allemaal al druk/heftig genoeg die eerste week! en sex? wat is dat?
@kraamvisite/kraamfeest... 12 jaar geleden hebben wij gewoon kraamvisite gedaan... weet eigenlijk niet meer of het lang duurde of niet, gek hè, dat je dat soort dingen niet onthoudt. Weet wel dat familie allemaal eigenlijk in 1x kwam. Op de dag dat ik thuis kwam uit het ziekenhuis Maar ja, zo gaat dat in Indische families (mijn ex) Dat wil ik in ieder geval niet meer! Een vriendinnetje van mij heeft 't zo gedaan. Familie (ouders plus broers en zusters) en close vrienden gewoon op visite en dan een tijdje later voor de ooms en tantes en de wat minder close vrienden een kraamfeest. Die combinatie lijkt me ook wel wat @Jazzie Ik heb het ook bij vlagen... kan heel verdrietig worden om van alles, maar niet zo dat ik echt in de put zit. Hoop dat 't snel wat beter gaat met je. Die dipjes zijn niet zo leuk... niet voor jezelf, maar zeker niet voor de mensen om je heen! We hebben hier een storing in de warmteleverantie... dus geen warm water en CV sinds vanochtend. KOUD dus in huis! Hebben vanmiddag een box gekocht via Marktplaats en we hebben ook eindelijk onze droomcommode gevonden! En we hebben zo'n ouderwetse wandelwagen gescoord (met van die grote spaakwielen enzo) die we in de woonkamer gaan gebruiken als wieg. Dan zijn we qua grote dingen er helemaal voor. Nu nog even het kamertje opruimen en dan kan alles in elkaar gezet worden! Ben zo benieuwd hoe het allemaal staat. Fijn weekend! Net
Dag dames, allereersy gelukkig nieuwjaar! kroepie; ja de bovenkant is riet, en de poot staal... ben zo blij met het wiegje! elke; wat ontzettend goed nieuws meis! super gefeliciteerd! OemHudaifa; hahah ja ik groei echt met de dag heb ik het gevoel! kan wel merken dat de groei er inkomt na 20 weken! Komt vanzelf hoor! Oh en kom ons jongensteam maar versterken! hihi libido; ik lust er dus wel pap van.. hahah mijn man vond het eerst wat eng, maar is nu wel blij met me geloof ik. Ik hoor wel heel vaak om me heen dat je libido echt weg is tijdens de zwangerschap, dus meiden maak jullie geen zorgen! kraamfeest of kraambezoek; we zijn er nog niet helemaal uit, een kraamfeest lijkt ons wel relaxed, maar denk dat het op visite uit gaat lopen hahaha, we zien wel! ziekjes; meiden, en kindjes wat naar dat het zo blijft hangen allemaal, super beterschap! Ik kan eerlijk zeggen dat ik eindelijk wat opknap! jazzie; ik voel me met vlagen down... en dat overspoeld me dan echt, maar het trekt altijd weer weg, lees dat dit bij jou ook zo is... het zijn echte hormoon monsters! grrrrr... oud en nieuw; oh schaam... hahaha ik en mijn lieveventje lagen al om 10 uur op bed! hahaha we waren bekaf, en zijn op bed gaan liggen! om 12 uur werden wewakker van het vuurwerk... en toen hebben we elkaar gelukkignieuwjaar gewenst en even vuurwerk buiten gekeken... eigenlijk was het een heerlijke relaxte avond, en heel speciaal met zijn drietjes krijgen meerdere meiden nu echt moeite met slapen? ikke wel.. pffff... en gebroken nachten doen me echt niet goed helaas... nog tips? knuff