Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Bianca84: over dat lopen zou ik me maar geen zorgen maken, onze dochter ging pas met 20 maanden lopen. Daarvoor deed ze al wel een maand of 2 pasjes rond de tafel enzo. Ze liep toen ze eenmaal liep wel meteen goed en was in no time aan het rennen! Ik vond het zelf wel zwaar dat ze pas zo laat ging lopen, ze woog op een gegeven moment ruim 14 kilo en moest dus nog veel getild worden, pfff! Dus dat je dochter met 11 maanden nog geen interesse heeft, dat geeft niks. Als ze 2 zijn en ze tonen nog geen interesse, dan sturen ze je volgens mij pas door bij het CB.

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ladies, voorlopig ben ik weer afwezig, mijn werkdag begint over 1 minuut en ik heb ene hele hoop te doen de komende maanden!

Ik zal mijn best doen bij te blijven lezen en reageren als dat kan :)

Geniet van de sneeuw vandaag!

3. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Marloes: FF snel. Ik zou voor Daisy gaan. DIDI moet ik zo denken aan dat vervelend cartoon figuur en bij Nessy bij het loch ness. (Erg ben ik he) Maar wat dacht je van Kiki? (Lijkt op didi...;) Was een van onze meidennamen, die we dus niet kunnen/gaan gebruiken. HIHI)

@Bianca: Niet je zoveel zorgen maken over lopen. De dochter van een vriendin liep pas met 21 maanden. Je hebt daar zeker een enorme kletser rondkruipen! Ik geloof dat je pas vanaf 16 maanden 'laat of langzaam' genoemd wordt. (Lees nu dat je dochter 11 maanden is dus je hebt nog ruim de tijd hoor!)

Ik denk overigens dat we er uit zijn met de naam. Viel toch nog mee ;) Nu kaartje ontwerpen en doop gaan regelen. Zal vandaag me ook eens opgeven voor zwemmen en Tai Tschi, ja lekker op tijd!

Ga door vliegen ciao!

4. Sneeuw?
    Waar woon jij?
    Hier nix geen sneeuw... alleen dichtgevroren auto's en slotten :(

en ik ben ook weer op 't werk.
    Eerst maar halve dagen... en kijken hoe 't uitpakt.
    Dus minder reacties vanaf deze kant, maar ik lees alles!
    X

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Mamasan, succes vandaag met je Zoontje. Mijn meiden zijn in totaal al 4 keer onder narcose geweest, waarvan de de laatse ongeveer 4 weken is geleden. Ben toen niet mee naar de Ok geweest, maar mijn man. Niet omdat ik zwanger was, want daar was niet over gesproken. maar omdat ik het elke keer zo zielig vind en ik ben nu zo emotioneel en dacht echt dat ik dan in tranen zou uitbarsten. Met mijn man en mijn dochter was het heel goed gegaan. Succes.

@Bianca, over het lopen. Mijn oudste liep pas met de 18 maanden en de jongste al met de 13 maanden. In tegenstelling tot dat praatte mijn oudste al heel goed met haar 2de jaar en de jongste van nu 2 1/2 jaar praat nu nog steeds bijna niet. Ach ja ieder zijn eigen tempo. De meeste lopen gemiddeld met de 15 maanden, dus je hebt nog effe ;) :)

@Kaatje, heb ook veel jeuk en vooral op mijn buik. Echte zwschapsjeuk.

Slapen, heb vannacht ook alle uren voorbij zin komen. Had daar de vorige zwschappen pas veel later last van! Word vooral wakker van tintelingen in mijn handen, armen en benen. Hebben daar meer last van?

@Marloes, als ik uit die 3 namen moest kiezen zou ik voor Didi gaan.

@marooz, fijn dat het beter gaat en dat het kamertje al bijna klaar is. Fijn gevoel he.

@Jomi, balen zeg van je bloeddruk, vooral nu. Hoe is het met je hoofdpijn. Je kan toch even bij de huisarts je urine kunnen laten nakijken alsje je zorgen maakt? Sterkte meid.

6. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Namen, aangezien wij zeker een meisje krijgen, kan ik onze jongensnaam nu wel op tafel gooien, misschien een inspiratie voor andere ;) . Dat was Binq, vonden wij z'n stoere naam! Doe ermee wat je wilt :)

7. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hier komen we om in het sneeuw. En dat is in Brabant..

8. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PB’en want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!
    Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X buddy: Sim80
    1 mei
    * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje
    * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje buddy: Remmar
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje buddy: Majkuh
    2 mei
    * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ :(:
    3 mei
    * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X
    * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ :(:
    4 mei
    * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV [-X (wil het niet weten)] buddy: Joki
    * Lynni ~ 2e kindje
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje buddy: JoMi
    * Brigitte 22 ~ 2de kindje
    * Sappie ~ 2de kindje ~ [-X
    * Illy2306 ~ 4e kindje
    * Janjansje ~ 2de kindje ~ Meisje
    5 mei
    * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje
    6 mei
    * Meimama ~ 3de kindje
    * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje
    * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X
    * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ :(:
    * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-#
    * Nano73 ~ 1ste kindje ~ PHZ
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    9 mei
    * Mushu ~ 1ste kindje ~ PHZ (medische indicatie) ~ BV ~ :-#
    10 mei
    * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-#
    * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-#
    * Yinte ~ 3e kindje ~ PZH ~ FV
    11 mei
    * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV Meisje
    * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV Jongetje
    * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV ~ [-X
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje buddy: Marooz
    12 mei
    * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ] buddy: Kippie75
    * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV
    14 mei
    * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ Meisje
    * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje = tweeling! ~ :(:
    15 mei
    * Iris77 ~ 1ste kindje
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV~ Jongetje
    * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje
    * Judithenjelle ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    16 mei
    * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV
    * Mama nel ~ 2de kindje
    18 mei
    * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X buddy: Daggie
    * Belinda203 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X
    19 mei
    * Manon77 ~ TB ~ BV
    * Pien1980 ~ 1ste kindje
    * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje
    20 mei
    * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV
    * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV
    * Lillybit ~ Meisje
    21 mei
    * Benzoblij ~ 2de kindje
    * Hester86 ~ 1ste kindje
    * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB
    * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X
    * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Dancevalley ~ 1ste kindje
    * Tinke ~ PZH ~ BV :-#
    23 mei
    * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ
    24 mei
    * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB
    25 mei
    * Jinky ~ 1ste kindje
    * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    26 mei
    * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV ~ [-X (wil het niet weten)
    * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-#
    * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje
    27 mei
    * Jazzie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ :-#
    29 mei
    * Kroepie ~ 2e kindje ~ FV ~ PHZ
    31 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-#
    * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :(:
    * Mama30 ~ PHZ ~ BV ~ :(:
    2 juni
    * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind)

Er zijn op dit moment 64mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, 13 jongens, 16 meisjes, 1 tweeling
    Geslacht: 10 :(: (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 9 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten)

Tussenstand:
    10 meisjes - 7 jongens

Afspraken
    * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur ~ Jazzie, 20 weken echo ~ Remmar, afspraak vk, 19:30 uur
    * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur ~ Lillybit, pretecho ~ Houmar, 20 weken echo, 19:15 uur
    * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo ~ Colin, 20 wkn echo
    * 8 januari: Tinke, afspraak geslachtsbepaling ~ MisssZ, afspraak vk
    * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo
    * 13 januari: Mamasan, SEO, 15:05 uur + gyn, 15:50 uur ~ Kroepie, afspraak vk 9.30 uur ~ Kroepie, SEO 11.30 uur ~ Sim80, afspraak vk, 10.00 uur.
    * 14 januari: JoMi, controle vk, 16:45 uur ~ Marooz, controle vk
    * 16 januari: Mama30, 20wkn echo.
    * 19 januari: Houmar, controle vk, 10:10 uur ~ Webmiertje, dermatoloog
    * 20 januari: Rainbow78, afspraak vk
    * 21 januari: Kippie afspraak vk
    * 22 januari: Mushu afspraak Gyn
    * 23 januari: Draadje controle vk, 11.00 uur ~ Rainbow 20 wkn echo
    * 3 februari: Bianca84, afspraak Gyn* 23 februari: Mushu, 3d/4d echo
    * 9 maart:
    Sabrina1984, 3d/4d echo, 19.00 uur

De aanpassingen zijn:
    @ Mushu, je afspraken en aanpassing achter je naam zijn gedaan.
    @Mama30, je staat erop en ook je 20 wkn echo.
    @MisssZ, je zoontje staat erbij
    @Mamavansuusje, Een dochter achter je naam
    @ Joki, dat geld ook voor jouw. :)

9. Bedankt voor de reacties op de namen van ons!
    Merk aan de poll dat Daisy het goed doet en hier dat Didi het goed doet ;)
    Toch moeilijk he die namen...

@dolgelukkig : Jij kwam met Kiki toch ? Dat zal hem bij ons niet worden want manlief en ik moeten allebei aan een pappegaai denken :)
    Kennen 2 mensen die hun vogel zo genoemt hebben en op de 1 of andere manier denken we dan continu daaraan haha

@sneeuw : Ook hier sneeuw! Joey is net effe buiten geweest ... Maar zijn programma's zijn toch leuker dus hij zit alweer binnen hahaa

@Mamasan : Sterkte en sucses vandaag met je zoontje! Hopelijk is het snel voorbij en knapt hij daarna snel weer op!

@Sim80 : Stoere naam idd die jongensnaam! Leuk bedacht!

@Bianca: lopen dat is zo verschillend... Joey kroop met 11 maanden en ging toen gelijk lopen rondom de tafel enz... Zijn eigen optrekken deed hij wel al heel vroeg! Maar echt helemaal alleen lopen deed hij met 13 maanden!
    Redelijk snel dus.... Maar weet dat ieder kind anders is daarin...
    Ken er genoeg die eerder waren maar ook die veel later waren!
    Het komt wel wanneer ze eraan toe zijn en meestal is dat als je het niet verwacht en er niet mee bezig bent ;)

@Slapen : Gaat hier ook erg wisselend! Vannacht weer veel liggen draaien :rolleyes:

10. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hier is hij weer even,

Buddylijst:

Dit is geheel willekeurig. Heb de meiden die niet willen mee doen en al aangegeven hebben eruit gehaald. Staat je naam er nu toch tussen maar wil niet meedoen, laat me even weten. Ik zou zeggen pb de buddy even wie achter je naam staat, (je zou ook de gebruikerslijst kunnen gebruiken aan de linkse kant) en wissel gsm nummers uit of dergelijks. Hoor je niks van deze persoon of heeft geen interesse , laat me dit dan ook weten dan krijg je een nieuwe buddy. Ook graag laten weten als jij en je buddy akkoord gaan.
    De lijst
    * Remmar ~ sim80
    * Sheila82 ~ mamasan
    * Marooz ~ Majkuh
    * Klevkin ~ Sarahmei09
    * Shannah ~ Iris77
    * Rian ~ Manny
    * Manoontje ~ Ria32
    * Kippie75 ~ Joki
    * Daggie1984 ~ JoMi
    * Brigitte 22 ~ mamanel
    * Sappie ~ Rainbow78
    * Webmiertje ~ Belinda203
    * Meimama ~ Pien1980
    * Lana81 ~ Jazzie
    * Me78 ~ Houmar
    * Marloes22 ~ Colin
    * Mushu ~Lapstra
    * mamasan ~ Sheila82
    * Lintje ~ Lievebeesje
    * Bianca84 ~ Sinada
    * Stillewens ~ Lily2006
    * Natasssie ~ benzoblij
    * Sab85 ~ Evy77
    * EvaZ ~ Tinke
    * Sabrina1984 ~ Jinky
    * Judithenjelle ~Roosje75
    * Mama nel ~miesje24
    * Belinda203 ~ Webmiertje
    * Manon77 ~ hester86
    * Pien1980 ~ Meimama
    * Colin ~ Laptsra
    * Dancevalley ~ Lynni
    * Roosje75 ~Judithenjelle
    * Houmar ~ Me78
    * Jinky ~
    * Lily2006 ~ Stillewens
    * Rainbow78 ~ Sappie
    * Sinada ~ Bianca84
    * Jazzie ~ Lana81
    * Kroepie ~ dolgelukkig

Ik laat de komende tijd deze lijst wel een paar keer voorbij komen anders ziet niet iedereen hem.

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @kaatje: lijkt me idd super als ze net wat kunne lopen, maar ik begrijp dat het voor mijn dochter nog best ff kan duren. Geeft ook niks.

@ marloes: ik ga voor Daisy

@mamasan: sterkte vandaag

Namen: wij hebben 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen bedacht tijdens vorige zwangerschap. Jongensnaam is nog steeds hetzelfde. Meisjesnaam is nog wel andere uit ons lijstje geworden, maar we zijn er al tuijdje uit. Staat ook op proefdruk die we dond/vrijdag kunnen halen!

Ben zo moe! Vandaag v 8.30 tot 10.00 nieuwjaarsontbijt met collega's, nu tussenuur. Moet over 9 minuten weer voor de klas staan en heb echt geen zin en geenpuf..... blergh!

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

goedemorgen allemaal,

marloes, ik vind zowel daisy als didi leuk. ik denk dat ik bij joey daisy leuk vind passen, daar zou ik denk ik voor gaan.

zelf twijfel ik weer over de namen, we hadden eerst namen, maar nou weet ik het niet meer. de meisjesnaam die wel al jaren geleden hebben bedacht vindt mijn man opeens niet mooi klinken in het engels! ik vind het wel meevallen, ze moesten hier ook wennen aan de naam van mijn zoontje, maar dat gaat nu ook goed als je het even uitlegt. Hij wil nu de tweede naam als eerste geven (die van zijn onlangs overleden moeder). Dat vind ik gelukkig ook een hele mooie naam maar ik wil liever die andere. als ik zou weten dat ik twee dochters krijg ooit dan zou ik ze allebei gebruiken. bijkomend puntje, mijn schoonzusje heeft tegen mijn man gezegd dat ze absoluut niet wil dat wij die naam gebruiken omdat zij die wil gebruiken. maar ze is vrijgezel, dus ik zie haar niet snel een dochter produceren! En het is toch ook zijn moeder...

En voor de jongensnaam wist ik het helemaal niet eerst. Later had ik een naam bedacht, vond mijn man hem niet mooi. Toen heb ik hem langzaam maar zeker geïndoctrineerd tot hij hem ook mooi vond, en nu twijfel ik zelf. Stom he? Mijn man vind de naam nu juist geweldig, dus de kans is groot dat we die houden als we niets beters bedenken...

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mogge,

Kom net bij de vk vandaan en ze was niet zo blij met het nu al vasthouden van zoveel vocht rond de enkels. Bloeddruk was 140/85, volgens haar was dat keurig netjes, maar moet wel een suikerdagcurve gaan prikken. Ik heb al een paar weken mijn suiker niet meer laten prikken, de laatste keer was ie 4,5. Ik verwacht niet dat die nu ineens gruwelijk omhoog geschoten is, maar de vk wil me wel goed in de gaten gaan houden. De combinatie van vocht, hoge(re) bloeddruk en te hoog suikergehalte is niet goed...

Namen: we hebben er een paar, wordt nog een dobbertje.

Nog een vraagje: weet iemand waar je kaartjes met je eigen babyfoto erop kunt laten drukkken?

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zogelukkig, ik had mijn kaartjes gemaakt bij geboortepost.nl. je kunt ze daar helemaal zelf ontwerpen als je wilt, of hun ontwerpen gebruiken. ze bezorgen ze ook voor je, ik vond het ideaal.

vervelend van dat vocht, wel goed om het een beetje in de gaten te houden!

hier weinig sneeuw, wel mooi winterweer. ik wil trouwens eind februari/ begin maart een weekje naar de zon. iemand ideeënz waar je mooi weer hebt op zo kort mogelijke vliegafstand? Ik wil gewoon lekker nietsdoen, veel boeken mee en mijn zoontje in het peuterbadje!

15. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Hey hallo allemaal,

Ben een tijdje niet langs geweest erg druk met werk..
    Voor aleemaal nog de beste wensen!

@ sim80: dat gevoel van wakker worden met tintelingen in armen herken ik helemaal word er niet goed van! Slaap ook slecht trouwens de laatste tijd geen idee meer hoe ik liggen moet:s

@namen: wij hebben 1 jongens naam en 1 meisjes naam die wisten wij al voordat we zwanger waren haha..

Morgen alweer 20 weken! De tijd vliegt! Woensdag 20 weken echo kunnen we eindelijk weer even naar binnen kijken hahah. Ben zo benieuwd wat het word!

Mannetje is al druk met de babykamer bezig geweest alles wat geverfd moet worden is geverfd nu is het wachten op mijn vader dat hij tijd heeft om te behangen.. We hebben nog even de tijd:)

Fijne dag allemaal!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zuid-Spanje, Portugal en Griekenland vaak pas aangenaam in mei, vandaar dat er daar ook geen charters naartoe gaan voor mei.
    Worden het toch de Canarische Weilanden, da's 4 uur vliegen (vanaf Amsterdam). Hele winter lekker klimaat.

17. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @namen moeilijk nog steeds
    & aankomen, nu al 13kg er bij

18. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames! wat wordt er weer veel gepraat :)
    wij hebben nog geen jongensnaam.. ik vind een naam mooi.. maar manlief niet zo.. dus.. dat wordt moeilijk.. meisjes naam hadden we al super lang.. maargoed.. en helaas.. misschien de volgende keer? hahaha

wanneer gaan jullie met zwverlof?
    ik al over 11 weken.. 20 maart!

19. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    dat is snel hoe doe je dat?

20. sim80

sim80 Fanatiek lid