Goedemorgen meiden! Jullie hebben je best gedaan gisteravond zeg! Bedankt voor de lieve reacties! Ik voel me goed vandaag, was al vroeg uit de veren. Heb de eerste en tweede suikerprik gedaan: nuchter 3.5. 2 uur na ontbijt 4.0. Ik heb dus geen zwangerschapssuiker. Ik mag niet meer flauwvallen, da's gevaarlijk want ik ben rhesus-negatief. Dus moet ik wat vaker rust nemen. Ik ben zo dat als ik me goed voel alle klusjes achter elkaar erdoor heen ram. Dus in het vervolg niet meer met volle wasmanden gaan slepen als ik daarvoor heb gezogen en de beesten heb gedaan. Wat vaker gaan zitten. Maar ik heb helemaal geen tijd om te gaan zitten, kennen jullie dat? Er valt hier altijd wel wat te doen! Of aan m'n man vragen die doet het met alle liefde, maar ja, die werkt 80 uur per week en ik heb geen zin om hem ook nog eens lastig te vallen daarmee en hij doet al zoveel. 't Was hier weer glad vanochtend, ben het helemaal zat! Kan geen ijs meer zien, laat het maar weer lekker boven 0 komen, wel zo veilig!
Jeee. lekker veel gekletst hier.. Heb wel gelezen.. maar niet onthouden.. zal het weekend weer een keer gaan zitten met 2 schermen Zogelukkig.. pfff. hou je zelf wel in de gaten. Hoe is je suiker? Jomi.. lekker slapen meid.. (hier NOG totaaal geen probleem met slecht slapen heeeeel veel slapen waar mogelijk ook niet altijd fijn.) Bekken. ja bij mijn zoontje heel erg gehad. maar toen werkte ik. ik heb het nu nog wel wat. als ik een ijverige dag in huis heb gehad.. merk ik dat ik s'avonds wel veel meer last heb. gelukkig kan ik dan weer met rustig aan doen het laten afzakken. Kaatje! leuk kraamvisite! geniet er van. Met mij gaat het iets beter.. heb de buien nog wel.. (allemaal heeeeel hartelijk bedankt voor de (H)erkenning.. doet goed!) ze zijn alleen wel minder. Ik kan me nog wel herinneren dat ik bij mijn zoontje ook ontzettende moeite kon hebben om de deur uit te gaan. ik hield mijn wereld het liefst zo klein mogelijk. dat heb ik nu weer. probeer het wel in de hand te houden. verder kijk ik ontzettend uit naar de kleine. maar heb idd ook het gevoel van O O! straks heb ik er 2! ik heb op dit moment alleen het volste vertrouwen dat dat helemaal goed gaat komen Liefs Jazzie
Zogelukkig.. je suiker is zelfs wat aan de lage kant. is hij niet TE laag geweest toen je flauwviel? voelde je jezelf niet ontzettend rillerig? liefs Jazzie
@sim80: niet echt veel keuze, we hebben maar pas opvang vanaf januari 2010 en na m'n bevalling heb ik maar recht op 3mnd zwangerschapsverlof, nadien moet ik dan 3mnd ouderschapsverlof opnemen en dan in december mijn volledige verlof. Indien ik vroeger thuis zou blijven dan weet ik niet hoe ik de tijd moet regelen tussen m'n bevalling en de opvang ... dus zo lang mogelijk gaan werken. Ga wel vanaf maart vier dagen werken ipv vijf zodat ik toch al één dagje extra heb om te recuperen @jomi: toch raar hoe overtuigd een mens kan zijn van het geslacht hé. Vind het nu zo moeilijk om me niet te verspreken , heb constant de neiging om meid te zeggen tegen de baby Over het dragen, ik draag ook aan de voorkant hoor, maar vele collega's en vriendinnen zeiden al, het wordt een meisje Veel succes met je verhuis. Wij kijken nog aan tegen aanbouw en verbouwingswerken die spijtig genoeg zullen starten wanneer ik moet bevallen @joki: bedankt! de meiden doen het inderdaad wel héél goed hoor @Karien: oooooooooooooooooh, maar begrijp het hoor. Ben nu wel benieuwd @MisssZ: ja zo zijn er blijkbaar wel meerdere hé, heb eens naar de lijst gekeken en de meeste dachten het anders lol wij waren al uit de naam voor we wisten wat het ging worden lol. onze namen stonden al lang vast @zogelukkig: oei, verzorg je maar goed hoor! @Daggie1984: succes maandag bij de vk buikbanden: weet iemand of zo'n buikband ook helpt wanneer je een hernia hebt in je onderrug. De laatste tijd heb ik terug dagelijks last van m'n hernia en dit is niet zo leuk natuurlijk. En het gaat er ook niet beter op worden * Ego * Deze ochtend weer eens problemen met de trein en er waren 3 wagons minder dus ... heel de rit moeten rechtstaan. Nu zie je toch al goed dat ik zwanger ben, was er zelfs over aan het praten met vriendin, maar niemand die eens vroeg of ik wou zitten. ach zo zijn mensen hé Begin ons meisje te voelen, is zo speciaal, het zijn nog zachte schopjes, maar als m'n vriend z'n hand op m'n buik legt, voelt hij het ook reeds. Ben in de 7e hemel Gynea zei dat ik moet oppassen met m'n gewicht, dat ik toch al vrij veel ben bijgekomen op die bijna 20w. Bij m'n controle was ik 7kg bij in totaal. Heb nu wel veel last van constipatie en moet zeggen dat er nu terug 1,5kg af is door naar toilet te kunnen gaan . Maar toch, er maar even op letten dat ik niet te snel meer bijkom. Dus eet ik weer zoals voorheen aan tafel (ja begon automatisch meer te eten) en probeer een beetje op het snoepen te letten en voel me er beter bij. * Ego *
Goedemorgen, @Daggie, over dat zwemmen dat herken ik ook heel erg. Ik dacht ook dat zwemmen wel lekker zou zijn, maar tijdens en daarna weer heel veel last van mijn bekken gehad. Dus doe het ook niet meer voorlopig. Als je je zorgen maakt om je kindje, kan je altijd de vk bellen en dan kunnen ze even luisteren.Blijf niet met zorgen door lopen Heb je je baby alweer gevoeld? Probeer in de gaten te houden hoeveel keer per dag je het kleintje voelt. @Zogelukkig, hoe voel je je nu? Vervelend zeg. Je zult wel geschrokken zijn. @JoMi, waaahh jij moet je echt verveeld hebben zeg haha . Ach ja je kan maar ook met iets bezighouden he. Wel vervelend dat je zo slecht geslapen hebt, probeer maar lekker wat bij te slapen. @Kippie, welkom bij de bekkenklachtenclub . Auw wat kan dat zeer doen he
Ja, ik weet het; er is in het begin van de zwangerschap al hypoglykemie bij mij vastgesteld (ik twijfelde dan ook enorm aan het feit dat men aan zw. suiker dacht) en ik moet ieder uur een cracker of stuk fruit of vruchtensap oid nemen (goed voor de weegschaal). Ik eet verder geen geraffineerde suikers (wel vruchtensuikers). Ik ben wel vaker duizelig en kortademig enzo, maar ik dacht dat dat kwam door het extra bloed dat rondgepompt wordt...
@Pixie: Van harte! Heerlijk dat alles goed was en een meid. Leuk hoor... Raar dat je gevoel je zo in de steek liet! @Majkuh: Leuk he als je de naam weet ineens.... Vind het zo apart om onze ongeboren vent al bij zijn naam te noemen. Wel oppassen ermee natuurlijk. @mamasan: Ja mp wil vaak de koopjesjagers trekken. Gewoon op je strepen blijven staan. (Of staat het spul vreselijk in de weg) @Jomi: Lekker weekendje CP... Gezellig ff er nog lekker tussenuit. @Rian: Ik heb een neefje die Bink heet. Vond ik dus echt niets... Maar als het nu Binq was geweest vind ik het een hele andere naam Stom he... Maar dat wordt het bij ons niet Past ook niet echt bij onze andere zoon. @Karien: Fijn een mooie echo.. Aaaaaaaaaaaaaagh vertel @Colin: Ook al een mooie echo.... Vertel jij het ook al niet.... Oooh haha je weet het zelf niet... Kijk das leuk! @Joki: Dat heb ik dus ook die vermoeidheid geen puf. Heeeeeeeeeel anders dan vorige keer waar ik een brok energie was. @Jomi:Heb inderdaad nu wel een extra scherm open staan.. Jeeeeh.. (spuit 11 weer in de bocht...) @Lijst: HAHA onze boys hebben het straks toch voor het uitkiezen @Misssz: Ja gelezen Dus niet voor niets getypt. Ik zie gwen al duwen tegen zo'n rottweiler. HAHA En dan zo'n sul van een hond die het allemaal toelaat. Lief! (Mis soms wel een hond hiero). Ookal uit de naam! Gaat goed, ben benieuwd of we veel dubbelen hebben straks @Zogelukkig: Oei wat schrikken. Jezelf niet bezeerd? Het zit je echt niet mee he! @Jomi: Jij zat wel op de typ - stoel gisteren. @Daggie: Wat vervelend die bekken problemen.. Sterkte. Inderdaad zwemmen zou theoretisch moeten helpen.... Ook ik heb de placenta dit keer aan de voorkant. Voelt zwaarder dan vorige keer mijn buik. Kan dat daardoor komen? Ik heb soms wel het idee dat onze kleine man aan het knopen is met mijn darmsysteem @mamasan: Ik hoop dat je kleine dit keer langer blijft zitten. (Maar niet te lang hoor, overtijd gaan is niets....) @Sabrina: Klinkt alsof het goed gaat. Fijn hoor! @kippie: niet te veel tillen meid. Je lekker laten verzorgen. @Kaatjek: Gezellig eerst uit eten en dan vandaag kraamvisite. Leuk hoor! Laat even weten hoe het was! @Zogelukkig: Waarom is flauwvallen gevaarlijk met rhesus -? (Heb ik ook) Stil zitten inderdaad waar haal je de tijd vandaan wil ik ook wel weten. @Jazzie: HAHA herkenbaar gevoel Ooohjee straks 2. HIHI. Fijn dat je je wat beter voelt! @Evy: Inderdaad de hofelijkheid is echt weg! Dat ze je niet laten zitten. Fijn dat je ook de kleine meid voelt nu! Zoooooooooooooooo krant vol. Alles nogsteeds goed hier. DOEI!
Jij en de baby hebben een gescheiden bloedsomloop. Jij hebt een negatieve bloedgroep en van je baby weet je het niet, maar stel dat die positief is en het bloed van jou en de baby wordt vermengd, dan gaat jouw lichaam antistoffen aanmaken tegen de baby wat kan leiden tot bloedarmoede bij de baby of zelfs tot hartfalen. Ik heb een voorliggende placenta, dus als ik op mijn buik val of iets hards in mijn buik krijg, moet ik meteen de vk bellen voor een shot anti-D.
Goh dat is mij niet verteld. En ook ik heb een voorliggende placenta... (Gelukkig heeft partnerlief ook - ) Maarja een vk gaat er niet van uit dat de vent die je meeneemt ook daadwerkelijk 'de dader' is. Dus theoretisch hadden ze me dat moeten zeggen.
Zogelukkig: hoe gat het met je? Lees net je berichtjes, schrik ervan hoor. Rustig aan! HIer alles wel oke, lees niet altid meer mee, niet altijd tijd helaas.... Heb veel last van mijnbuik, voelt soms alsof ik al 30 wken ben ofzo...hade buiken, zwaar gevoel, erg moe.. Maar kleintje beweegt heel goed! De laatste dagen voel ik echt een handje of voetje een stuk bovn mijn navel ' porren' , dan zie je een bultje verschinen daar waar ik het voel, dus van buiten zie je het ook al heel goed (vana 20 weken al) Waar voelen jullie de beeb vooral? (voel aan de zijkant, ook vlakbij navel, de billen soms echt duwen (deed Demi ook altijd) en onderin voel ik het ook wel....maar nu dus vooral hoog bovenin....dat het al zo hoog is zeg..waar de beeb ligt, echt eenstuk boven mijn navel, f is dat bij jullie ook zo? Liefs Syl vanavond om 18.30uur naar de vk sorry voor ego bericht
Ik ben ook negatief en heb ook een voorliggende placenta. Mij hebben ze ook niks verteld. Ik heb wel zelf naar "het gevaar" gevraagd bij de vk, omdat ik regelmatig een trap/por in mn buik krijg van onze dochter. Hierover hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken.
De honden hebben soms de neiging -vooral als ik ga voeren of we gaan wandelen bijv.- om in mijn buik te springen. Ik heb grote honden, dus dat kan hard aankomen. Volgens de vk gevaarlijk. Ik loop nu heel de dag "LAAG" te roepen!
Dat heb ik met de honden ook nu, loop ook de hele dag laag te roepen want ze zijn het neit gewent, verleden week toen ging er zelfs eentje van bank naar mijn stoel toe en die stond vol op mijn baarmoeder heb hem gelijk geleerd dat er een baby in mijn buik zit en dat die dit dus neit mag, toen kwam die tegen mijn buik aan en ging er heel lief bij liggen, het is voor hun en mij ook wennen schrok er wel van maar voelde de dag daarna de kleine man weer goed dus toen was de bezorgheid ook over gelijk, valt ook niet mee voor die honden om dit allemaal te begrijpen.
Ik heb vanochtend nog lekker anderhalf uur kunnen slapen. Nu net lekker gegeten en ga zo verder met opruimen en pakken. Koffie drink ik al bijna niet op dit moment en suiker en chocolade ook maar heel beperkt.
Ik hoop dat je vanmiddag nog lekker hebt kunnen slapen, ik vanochtend nog anderhalf uur. Dat zal zeker niet erg fijn voelen als ie zo lekker naar boven sparteld.
UHHH druif! Hier was van 6 mensen dagelijks........en de rest van wat ze viesmaken....dus jah, ik herken het heel erg en ik moet OOK rustig aan doen, dus JIJ ook! (zo, maak ik even van mijn ellende ook jouw ellende want waarom zou jij het beter hebben dan ik?! just kidding.....)
Doe zeker rustig aan met je bekken, goed naar je lichaam luisteren. Ook al is dat wel eens moeilijk. Extra kraamzorg is natuurlijk mooi als je de mogelijkheid hebt. Dan zou ik het ook doen. Bij mij is het nog steeds afwachten hoe het afloopt met mijn ziektekostenverzekeraar. Als het goed is wil ik per 1 maart het huisje opzeggen, dus dan is echt alles officieel. Ook al woon ik voor 99,9% wel bij mijn vriend.
ja echt super, en het klopt ook gewoon. Ik hoor andere namen, spreek die uit naar mijn meisje en het voelt gewoon niet zoals deze naam dat doet, dit is het gewoon, dat moet wel