Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Heerlijk toch dat je over het algemeen zo goed kunt slapen. Geniet er nog maar ff van, het kan natuurlijk zo anders worden.
    Fijn dat je lekker uit eten geweest bent met vriendinnen, natuurlijk ff bijkletsen over van alles en nog wat.
    Hoe was het bij de kraamvisite en hoe reageerde je zoontje erop?

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

@ bekkenklachten: zwemmen is inderdaad niet goed weet ik uit ervaring. Die zijwaartse beweging die je dan met je benen maakt geeft problemen. Wat ik wel veel deed en heel fijn is is aquafit, of hoe ze het hier noemen, een soort fitness/ aerobics in het water. het water zorgt dat er weinig belasting is op je gewrichten, maar de beweging is veel beter dan zwemmen. Ik wil als ik weer thuis ben er weer mee beginnen volgende week, want je kunt het je hele zwangerschap doen.

@ rustig aan doen, ja, dat is inderdaad heel lastig. ik ben er al slecht in en een eenjarige meneer helpt ook al niet. ik kan me ook voorstellen dat al jouw beesten ook aandacht nodig hebben, zogelukkig, ze moeten nou eenmaal verzorgd worden. en het is ook leuk lekker bezig te zijn. Wat voor dieren heb je eigenlijk nog meer? En hoe is het met Mies de geit?

Dat van die honden die op je buik springen klinkt me bekend in de oren, maar dan met een kleine meneer. Hij heeft een nieuwe actie ontdekt, als hij bij mij in bed speelt 's morgens steekt hij zijn handen omhoog en springt met een soort snoekduik bovenop me! Auw. Wat een boef! Gelukkig heb ik A+, dus gevaarlijk zal het niet zijn, maar wel oncomfortabel!

Sabrina:Ik voel hem/haar vooral heel laag, dus net boven mijn schaambot. Ook in mijn blaas schoppen is weer populair... Soms voel ik een hard stuk recht voor, dat is denk ik het ruggetje. Ik zie nu ook af en toe mijn buik van de buitenkant bewegen, echt grappig.

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

6/ 7 kg aangekomen zijn is toch helemaal niet veel, of heb ik het mis?

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Fijn dat je weer wat bent opgeknapt.
    Ik vind op zich je suiker ook nog wat laag, kan dat geen kwaad?
    Doe dus zeker rustig aan als je rhesus-negatief bent. Je hebt denk ik gisteren wel een goede waarschuwing gehad. Dus meid, goed naar je lichaam luisteren, ook al is dat best wel moeilijk.

5. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik heb dus nog ff heerlijk kunnen slapen vanochtend, was dan ook wel echt kapot.
    Het gaat zeker goed komen, komt allemaal wel op z'n pootjes terecht.

6. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik zei ook al tegen de mensen dat het niet altijd uit maakt hoe je je kindje draagt. Dat blijkt nu ook wel weer. Jullie straks ook succes met de verbouwing.
    Buikbanden weet ik niet of die helpen bij een hernia, kan ik je vraag dus niet beantwoorden.
    Mensen zijn net Remi, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
    Leuk dat jullie de kleine allebeide al kunnen voelen, ik voel hele lichte schopjes, maar vriend kan nog niks voelen.
    Succes met je gewicht.

7. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Sim80, ik verveelde mij inderdaad en je moet toch wat doen toch. :) :)
    Ik heb gelukkig nog even lekker kunnen slapen en hopen dat het vanavond ook echt eens een goede nacht wordt.

8. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ja.. het enthousiame van die beestjes kan ik me wel voorstellen, maar wel gevaarlijk nu dus. Trekken ze zich er wat van aan? Onze dochter niet.. ik probeer zelf wel goed op te letten, maar soms gaat het zo snel en natuurlijk per ongeluk.

9. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik kijk erg uit naar het weekendje CP, ons laatste weekendje samen, nou ja, toch ook met z'n 3en.
    2 schermen is toch makkelijker of niet?
    En ik was gisteren echte typemiep.
    Ik heb placenta ook aan de voorkant, alleen heb nog niet het gevoel dat het zwaar is. Maar nu is dit mijn 1e ook, dus kan niet vergelijken met vorige zwangerschappen.
    Zo, jij kunt er ook wat van hoor, krantje is gauw gevuld zo.

10. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Geeft niet dat je niet altijd mee kunt lezen en reageren.
    Leuk zeg, dat je het kleintje al kunt zien bewegen.
    Ik voel de kleine vooral aan de zijkanten en onderin.
    Succes bij de vk, we horen wel hoe het is gegaan.
    Sorry hoeft niet hoor, gewoon blijven vertellen.

11. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    :) :) :) :) :)

12. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Wow Syl wat leuk dat je beeb al zo goed voelt. Ik voel beeb door heel mn buik, soms erg laag, dan weer aan de zijkant en dan weer redelijk bovenin.

Jomi: wat een gedoe met je zorgverzekeraar, ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Fijn dat je een beetje hebt kunnen bijslapen.

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zeker benieuwd hoe het met zorgverzekering gaat aflopen, ik hou jullie zeker op de hoogte.

14. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zo, ik heb weer op zoveel mogelijk gereageerd en dan ga ik nu snel aan de slag.

Tot vanavond allemaal en rustig aan hè.

Liefs van JoMi

15. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    weet ik eigenlijk niet, we hebben een verschil van 3 weken hé; 'k weet niet of dat enig verschil maakt.
    Gynea zei dat ik moet oppassen omdat wanneer je te snel bijkomt dit tot zwangerschapsdiabetes en vergiftiging kan leiden, dus ben ik wel even op m'n hoede hoor

Mijn gynea vond toch dat het iets te snel gaat, ben nu bijna 20w en hij vond dat toch snel gaan.

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

In Engeland heb je een soort button die je in de metro kan opdoen met 'baby on board' zodat mensen weten dat ze voor je kunnen opstaan! Ik vond hem wel mooi bedacht! Maar ik merk dat mensen hier meestal vrij netjes opstaan, zolang je maar flink zichtbaar zwanger bent! Dus buik vooruit!

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Zo, ik lig lekker op de bank Laptop op schoot, dekentje over en een zak engels drop naast me. heerlijk.
    Mn meisje slaapt lekker, hopelijk houdt ze het even vol.
    Ze was iig goed moe na het zwemmen vanmorgen.

@Jomi, wat heerlijk dat alles nu lekker gaat in je leven. Hopelijk is de verhuizing snel voorbij en begin je lekker opnieuw.

@mamasan, heb je nu weer kans op vroeggeboorte.? Hadden ze er nog een verklaring voor.?

@Sabrina, heerlijk dat shoppen. Wel een lekker gevoel hè dat je al veel in huis hebt.
    Fijn dat je geen avonden meer hoeft te werken.

@Kaatje, veel plezier vanmiddag. Zal wel weer vreemd zijn, zo'n kleintje in je armen. Nog een paar maandjes en dan hebben we zelf ook weer zo'n kleintje.

@Kippie, wij hebben de maxi-cosi mura 3 gekocht. Wat een heerlijke wagen. Helemaal top.
    Tsja,namen..., we hebben 2 meisjes namen, maar DE naam zit er nog niet bij. Gelukkig hebben we nog even tijd.

@Zogelukkig, echt rust nemen hoor.

@Jazzie, dat gevoel herken ik ook hoor. Ik verheug me heel erg op de baby, maar denk ook vaak; o, o, gaat het wel goed allemaal.?

@Evy, wat stom hè dat niemand voor je gaat staan in de trein.? Is mij ook vaak gebeurd.
    Ik ben ook 7 kg aangekomen. Kan me er niet druk om maken.

Moet even naar mn meisje.., tot zo

18. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @mamasan; Dus je hebt een lekkere knuffelkont nu. Heerlijk is dat. Gwendolyn knuffelt bijna niet meer alleen als ze moe is of als ze ziekjes is. En dan maak ik daar wel even flink gebruik van. Ze zeggen dat jongetjes sowieso knuffeliger zijn, ik ben zeer benieuwd :D Ik hoop ook voor je dat je deze krummel wel iets langer bij je mag dragen dan je zoontje. Hopen dat je voorgevoel op niets is gebasseerd.
    En wauw, wat een mooie buik zeg. Alleen je buik is gegroeid of niet?
    Bij je ribben? Zo hoog al, het hoogste waar deze komt is net boven mijn navel. Mijn ribben redt hij net niet.

@Jomi; Hahahaha echt geweldig al die berichtjes. Je hebt ons een aantal blz erbij gegeven. Wat rot trouwens dat je zo slecht hebt geslapen vannacht. Is zo'n domper als je dan 's ochtends wakker word. Ik zit nog te dubben om mijn bedje in te gaan nu maar ik denk dat tegen de tijd ik klaar ben met typen het niet meer veel nut heeft hahaha. Wel fijn dat je nog wel even lekker hebt geslapen.

@Sabrina1984; Vervelend zeg dat je nog zo moe bent. Hopelijk veranderd dat als je niet meer 's avonds hoeft te werken. Dus bijna de hele uitzet al in de kast hahaha. Ik heb nog bijna alles van Gwen, alleen hetgeen wat unisex is. Maar moet nog wel het een en ander halen. Oa een aantal rompers en die ga ik ook even bij de Hema scoren. Daar is het leuk en betaalbaar. En goede kwaliteit en dat is natuurlijk ook wel heel erg belangrijk. Heb ook wel eens iets van de zeeman of wibra gehad en sorry maar daar is na 1 wasbeurt al het hele model naar de knoppen. Nee, dan maar hema, c&a of h&m. Die zijn wel iets beter qua kwaliteit. Of ik krijg vaak het verkeerde spul, kan natuurlijk ook.

@Kippie75; Whahaha altublieft mevrouw, je hebt een sharpei erbij :) :) ik zie het helemaal voor me :D (maar ik snap wat je bedoelt :) )

@zogelukkig; Dat is idd wel laag ja, gelukkig heb je geen suiker maar zi laag kan ook niet echt heel erg goed zijn.
    Probeer dan maar wel wat rustiger aan te doen, want als het echt zo gevaarlijk is... Bah ook wel een nare opdracht want het kan best moeilijk zijn om rustig aan te doen. Helpt het extra eten al een beetje, voel je je al minder licht in je hoofd?
    Hoeveel honden heb je eigenlijk, en wat voor een soort? Dat opspringen heb ik er bij Billie gelijk uitgehaald. Van pup af aan mocht hij het al niet. Hij doet het heel soms in een dolle bui buiten, maar dan hoef ik eigenlijk van te voren al uh te zeggen en hij snapt hem. Ik moet zeggen dat hij het voor een 9 maanden jonge hond het toch echt wel netjes doet. Vooral naar Gwendolyn toe, die mag best veel bij hem doen al kan hij wel aangeven wanneer het genoeg is en dan gaat hij zelf weg of ik haal Gwen weg. Het enige wat hij nog heel erg heeft is het trekken aan de lijn. Maar dat gaat langzaam aan ook steeds beter. Hij is gewoon een adhd'ertje onder de hondjes denk ik :)
    Maar probeer de dingen dan wat meer te verdelen over de dag als dat lukt. Ik kan me voorstellen dat je je man er niet teveel wilt laten doen, die werkt idd wel veel zeg!
    Hier valt het met de gladheid wel mee eigenlijk, sommige stukken op de stoep. Het enige irritante van de kou is dat ik mijn auto elke keer moet krabben (o wat ben ik een luiaard he :oops: ) heb daar zo de pest in.

@Jazzie; Ik zit nu idd ook met 2 schermen, anders is het gewoon niet te doen hahaha. Fijn dat het wat beter gaat.

@Evy77; Ik denk niet dat een normale buikband helpt. Ik weet wel dat er speciale buikbanden zijn die je corrigeren met lopen en je rug kunnen ontlasten. Maar dit moet je dan wel via je verloskundige doen volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker hoor.
    Erg he, mensen worden steeds meer in zichzelf en willen echt niets meer doen voor hun medemens. Jammer weer, en als er iemand dan opstaat is het meestal nog een hele oude man waardoor je dus medelijden krijgt want die kan zelf ook al niet zo best staan.
    Leuk dat je vriend het nu ook voelt. Hier voelt mijn vriend het ook sinds een weekje. Zo leuk, wordt het nog echter hahaha.
    Lastig he dat poepen, ik heb er ook moeite mee (lekker gesprek hahaha). Meestal moest ik altijd dagelijks en nu zit er altijd een aantal dagen tussen en dan nog... Eergister een broodje shoarma met knoflook gegeten en toen wilde het wel :) misschien een tip hahahha. En wat je gewicht betreft, als je al zo goed mogelijk oplet dan kun je er niets aan doen. Ik probeer ook op te letten om niet teveel aan te komen, ik was bij Gwen ruim 25 kilo aangekomen en dat wil ik nu echt niet nog een keer. Tot nu toe gaat het goed en ben ik nog maar 3 kilo aangekomen (ofzoiets). Ik hoop echt dat ik het in dit tempo kan volhouden. Succes

@dolgelukkig; Hahaha blij dat iemand het gelezen heeft :D hoop gezwets om te lezen dacht ik zo :) Bullock (bull) is echt een sul van een hond. Hij is enorm groot, zelfs voor een rottweiler maar zo ontzettend klein in zijn doen en laten. Het liefst zit hij bij je op schoot hahaha. Maar dat lukt niet echt. Gwen was ook wel heel stoer hoor gisteren. Hij komt als hij staat al ruim boven haar uit met zijn kop maar ze duwt hem gewoon aan de kant. Tja dat doet ze bij Billie ook dus dat is ze gewend hahaha. Ik heb vroeger altijd rotti's gehad bij mijn ouders thuis, ik wist niet beter of er was een hond in huis. Mijn vriend is absoluut geen dierenmens maar ik vind het wel belangrijk dat kids met dieren opgroeien. We hadden 3 katten (ondertussen 2 en de oudste takelt ook al hard af) en sinds Gwen 10 maanden is hebben we Billie erbij gekregen. Ook al is het wel redelijk druk zo'n peuterpuber en puberhond, het is wel heel gezellig en ik zie ook dat Gwen het heel erg leuk vindt om met hem te spelen. Ze geeft hem ook elke keer zijn kluif aan als ze hem ziet liggen en hij pakt het heel zachtjes aan. Hij is enorm voorzichtig bij haar.
    En ik ben ook wel benieuwd of er dubbele namen tussen zitten straks. Maakt op zich niets uit want volgens mij wonen we niet echt allemaal bij elkaar in de buurt. Zal wel een stunt zijn zeg hahha. Enne fijn dat alles nog steeds goed is :)

@sheila82; Wat vervelend zeg dat je zo vaak harde buiken hebt.
    Leuk dat je die kleine zo goed voelt, en ziet! Leuk he! Ik voel hem vooral rond mijn navel en naar beneden. Veel plezier bij de Vlos vanavond.

@Ria32; Mochten jou honden wel opspringen dan voorheen? En idd wel schrikken zeg zo vol in je buik staan... Meeste honden (dieren) voelen het wel dat er iets anders is en gaan meestal ook wel anders om met zwangere mensen. Maar het is idd voor een dier lastig te begrijpen dat iets wat altijd mocht nu niet meer mag.

@kaatje k; Zooo herkenbaar wat jou kleine man doet.. Hier doet Gwen dat dus ook maar dan met haar knieën springen op mijn buik. En als ik dan zeg, niet doen er zit een baby in mama der buik, dan doet ze mijn shirt omhoog om even te aaien. Maar 2 tellen later wilt ze alweer springen hahaha.

@Joki; Geef mij ook is een dropje hahaha, hmm lekker man engelse drop!

Ego; Niet echt veel te vertellen eigenlijk :) Mijn kleine meisje ligt op bed en vanmiddag mag ik weer even apk gekeurd worden door de vlos. ben wel zeer benieuwd hoeveel er echt bij is gekomen in 4 weken tijd. De kerst en oud en nieuw hebben wel flink meegeholpen met kilo'tjes ben ik bang. Ik was namelijk bijna niets aangekomen de vorige keer (2 ons in 4 weken) maar ben bang dat dat nu zeker wel 1,5 kilo is.... hahaha
    Misschien tot vanavond.

Liefs

19. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Syl, wat leuk dat je je kleintje zo goed voelt. Ik voel het nu wat minder dan de vorige keer. Als ik het voel is het voornamelijk onderin.

@Jomi, heerlijk dat je nog even kon slapen. Helaas kan ik dat niet met een kleine. Zou graag willen. Nu is ze ook alweer wakker. Ik laat haar mooi even liggen hoor.
    Wanneer ga je naar CP?
    Wel een gedoe zeg van je zorgverzekeraar. Ben ook erg benieuwd.

@Misssz, helaas zijn de lekkere er al uit. haha...

Er komt zo een monteur voor onze cv ketel. Er moet een klep vervangen worden of zoiets.
    Gelukkig zit ik niet in de kou. Ik moet alleen kiezen, of warm water of een warme kachel.Dat is erg lastig. Hopelijk kan ie hem snel maken.

20. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey dames wat een gezeligen boel hier zo :D ik ben ook een mei mama ben uitgerekent op 12 mei. ben eigelijk wel benieuwdt wie er nog meer op de 12e zijn uitgerekent ;)

Deel Deze Pagina