Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Pfff, vanmorgen in tussenuur 5 pagina's bijgelezen en reacties opgeschreven. Had toen geen tijd om te reageren en nu ben ik het briefje kwijt!
    Nu trouwens ook nog 4 pag bijgelezen.....

er waren 2 goede echo's: gefeliciteerd!

Iemand vroeg naar buikband bij bekkenklachten. Ik heb 'm gister bij de thuiszorgwinkel zien liggen. Kost 70 euro. Zelf heb ik een gewone verstevigde buikband en die helpt bij bandenpijn, maar volgens mij niet bij bekkenpijn. Die kostte, geloof ik (in vorige zwangershap gekocht) 35 euro.

@mamasan: ik dacht ook dat mijn 1e vroeg zou komen. Ik ging uit van 37 weken, maar werd ook met 35 weken overvallen. Hoe land heeft jouw dochter (of was het zoon?) in de couveuse gelegen? En hoe lang in zh?

@evy77: ik heb eerder ook al opgemerkt dat ik vind dat mensen niet meer hoffelijk zijn nnaar zw vrouwen toe. Ik ging zelf altijd wel staan voor zw in de bus enzo, deed ook deuren open voor vrouwen met kinderwagens (vooral bij dubbele deuren hema sta ik nogal eens te kloten). Nu ben ik er zelf aan toe en doet (bijna) niemand het voor mij.

@syl: ik voel de beeb vooral aan de zijkanten en de onderkant; net of gaat de beeb om de bvoorliggende placenta heen schoppen

Gister extra bezoekje aan gyn gedaan. M'n bloeddruk was hoog volgens de assistente, maar de gyn heeft daar niets over gezegd. Ze liet me wel schrikken: we gaan eerst even een inwendige echo doen om te kijken of je al weeen gehad hebt (omdat verweking v/h bekken toch voorbereiding op bevalling is). Dat bleek gelukkig niet zo te zijn, maar uit het lichamelijk onderzoek bleek wel dat ik bekkenklachten heb. "En daar kunnen we niet echt iets aan doen". Ik moet lichte inspanning afwisselen met rust. Gelukkig mag ik nog wel gewoon fietsen (anders kom ik niet op m'n werk) en m'n dochter verorgen. Maar dan niet ook nog huishoudelijke taken. Gelukkig wil hubbie best wat overnemen. Ik later op een website dat zwemmen goed is om de spierkracht te behouden en ik had al tijdje weer zin om te zwemmen; voor mijnn 1e zwangerschap deed ik dat ook wekelijks. Maar het is zo'n gedoe en het sportbad is vaak alleen 's ochtends open (en dan vak vol met irri bejaarden - met z'n 5en naast elkaar en superlangzaam....-, maar dat terzijde. Ik ben op di en vr vrij, dus dan zou ik kunnen, maar dan heb ik natuurlik een dochter van 11 maanden, dus zwemmen wordt niks.

Doutzen was gister voor t eerst in 3 weken weer bij de gastouder (daarvoor waren we thuis ivm kerstvak). Ze was hangerig toen ze thuis kwam en wilde ook alleen maar bij me op de bank zitten. Ik denk dat ze ons voor het eerst gemist heeft (ze was nu ook heel blij om ons te zien en anders leek t net of ze niet eens door had gehad dat we weg waren) en dat ze ook wel weer moest wennen aan die andere omgeving. Ze houd niet zo bvan knuffelen, maar gister mocht ik wel lekker los met knuffelen!

2. *zucht*

Ik ontvang geen mailtjes meer dat er nieuwe berichten zijn, dus ik had ineens 8 pagina's (!) bij te lezen. Mijn hoofd duizelt er gewoon van :(

Excuses dat ik even niet geweest ben!
    Ben deze week weer aan 't werk, halve dagen, en dat hakt er wel in kan ik zeggen. Heb dus ook minder tijd om te reageren, maar ik hoop dat ik nu ook weer mailtjes krijg, zodat ik weet wanneer er nieuwe reacties zijn :D
    Ik heb alles gelezen, maar het was zoveel, dat ik niet meer weet hoe en wat hoor, reageren doe ik dus vanaf nu weer.

Ik las een vraag over of we de kleintjes al voelen en waar dan.
    Mijn placenta ligt voor en ik voel nog steeds weinig tot niets, helaas. Kan er helemaal verdrietig van worden... wil ook zo graag de schopjes e.d. voelen en ook dat mijn vriend ze voelt. Moet dus nog even geduld hebben.

Wij hebben dinsdag a.s. de 20 weken echo.. vind 't spannend. Hoop dat alles goed is... we zijn ook heeeeeeeel benieuwd wat 't is. We hebben al een vermoeden, maar willen graag zekerheid.

Kaartje... mijn vriend gaat 'm zelf maken. Heeft ook een tijdje zijn eigen bedrijfje gehad in dit soort zaken (visitekaartjes e.d.) Heb 'm gezeg dat ie moet gaan beginnen met het creatieve proces :D Zodat we mooi op tijd klaar zijn hahahahha

Honden... wij hebben een kleintje thuis, die springt niet tegen mijn buik op. De Golden Retriever van mijn vriend zit bij zijn ouders thuis en als we daar zijn, heeft hij wel de neiging om dat te doen, dus zijn we ook aan 't vertellen dat ie voorzichtig moet zijn... komt ie knuffelen. Zo schattig.

Flauwvallen... weet niet meer wie 't was, maar gaat 't nu goed?

Slecht slapen... ook hier problemen! Heb mijn bedbuddy al weer er uit gegooid, had er alleen maar ruzie mee :( Heb nu wel de electrische deken op bed en ik moet zeggen dat het helpt voor mijn rug. Dus dat is fijn. Slaap nog steeds beroerd, maar wordt minder moe wakker.

Aankomen... ben nu ongeveer 6kg aangekomen. Ging ineens snel. Was blijven hangen op 4/4,5kg, maar zo zat er ineens 1,5kg bij. Kan ook slecht naar de wc, dus daar zal 't wel mee te maken hebben. Probeer zoveel mogelijk fruit, groente en vezels te eten, maar het helpt nog niet echt.

Buikband... ik heb ook 2 buikbanden, maar nog niet gebruikt. Binnenkort wel denk ik, krijg er meer last van!

Hoffelijkheid... tja, alleen als ik iets til, dan zeggen mensen 'mag jij wel tillen?' ... maar staan vervolgens te kijken hoe ik 't doe. Niet even helpen of zo!

Nou... dat was wat ik me zo kon herinneren.
    Tot schrijfs,

KNUF! Net

3. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Jeetje, in een halve dag 5 pagina's... Het is niet meer bij te houden..!
    Knap hoor, voor degene die zo goed op iedereen reageerd!

Ik heb het erg druk vandaag, dus sowieso geen tijd om op iemand te reageren, ik laat morgen wel wat van me weten.

Fijne dag allemaal!

4. Ria32

Ria32 Niet meer actief

5. Ria32

Ria32 Niet meer actief

O ja en ik heb volgens mij ook A positief.

Wij voelen de baby ook al heel goed alles ligt bij mij tegen mijn rug aan en de baby ligt voor, voel hem het meest links onderin mijn buik en soms recht onder mijn navel, hij gaat in ieder geval de hele buik door, geweldig gevoel is dat als mijn man weg is praat ik ook echt tegen hem alsof die er gewoon al is :) :)

6. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Meiden, ik weet dat ik had gezegd dat ik lekker niemand zou vertellen wat ons kindje is, maar kan mijn mond niet houden.
    Het is een.... MEISJE!
    Dat had ik min of meer wel verwacht, wou ik ook graag en het is wel handig hoor, we kunnen namelijk niet op een jongensnaam komen.
    Ook best wel bijzonder, want 5 generaties lang krijgen alle eerste kinderen een dochter, dus mijn overgrootmoeder, mijn grootmoeder, mijn moeder en ik, van de vrouwelijke lijn. Bij ons allemaal is het eerste kindje een dochter, en al die 5 generaties leven ook nog! Best bijzonder toch.
    20-wekenecho was ook goed, alleen nog met 30 weken een extra echo, ten eerste, omdat de kleine meid haar ruggetje niet goed voor de vk wou laten zien, maar als belangrijkste, omdat de placenta een beetje over de baarmoedermond zit. De vk verwacht dat als mijn baarmoeder groter groeit dat de placenta goed gaat liggen, maar als het niet gebeurt dan helaas een keizersnede, maar goed, dat is niet overkomelijk.
    Ruggetje is waarschijnlijk ook wel goed, we hebben wel al veel kunnen zien, maar de vk wou het echt even goed zien. Maar ik heb er een goed gevoel over, denk dat alles goed is.
    Kleine meid lag ook vrij 'comfortabel' in mijn buik. Met de beentjes bij haar gezichtje, zou dat nou lekker liggen?
    En totaal niet preuts, het geslacht was prima te zien, billetjes in de lucht en zelfs ik kon zien dat het een meisje was. Gewoon niet te missen, zo duidelijk.
    Daarna gelijk de Prenatal ingerend en leeggekocht, haha. Vriendlief blijkt dan ook heel wat minder nuchter te zijn, volop kopen, terwijl hij anders altijd zegt dat we wel rustig moeten doen, we krijgen nog genoeg. Haha, niet dus.
    Hele wereld natuurlijk afgebeld, we zijn zo blij!
    Ow ja, wat betreft die egoberichtjes.. ik kan het echt niet bijhouden, dus meestal gewoon even vertellen hoe het hier gaat, ik hou jullie niet bij.
    Hoe is de stand nu, jongens-meisjes?

7. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Sheila: Ik merk duidelijk dat de placenta voor ligt voel me soms met vlagen echt niet lekker omdat de kleine dan inwendig aan het schoppen is. Ook voel ik de kleine eerder heel laag of heel hoog. Vaker ook links dan rechts. Er is echt zo'n gebied nu waar niets gebeurd. HAHA
    Suc6 bij de VK vanaaf! Of eigenlijk veel plezier ;)

@Kippie: Stom he dat ons dus eigenlijk niets verteld is daarover.

@Ria & Zogelukkig: HAHA wat jullie probleem met honden is is mijn probleem met mijn zoontje. Die vind mijn buik heerlijk om zich eens lekker op te storten... :oops: (HAHA zie dat Kaatje hetzelfde probleem heeft!)

@Jomi: Ja 2 schermen is inderdaad heel makkelijk. Kon het anders veel minder bijhouden! Je zit weer aardig op de typstoel zie ik. :) Bijslapen, WIL IK OOK! ;) Het is je gegunt hoor!

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over kilo's meiden. Er zijn zat vk die niet eens wegen! (Ik heb makkelijk praten met maar 200 gram ;) )

@Missz: Jongens meer knuffelig? Oh wist ik niet. De mijne begint pas met knuffelen GEWELDIG vind ik het. Voorheen vond hij het alleen van zijn netto speeltijd af gaan ;) Leuk een puberhond ;) ..... Ik wil zo graag weer een hondje maar we wachten tot de kleine er is en wat groter is. Wil niet alles tegelijk opvoeden ;)
    Veel plezier vanavond bij de vk!

@Joki: Dat soort dingen gebeuren altijd op een verkeerd moment. Hopelijk is de monteur zo klaar.

@Shirley: Welkom meid! Een jongen zie ik. Leuk, wij ook!

@Bianca: Fijn dat alles goed was bij de gyn. Was wel erg benieuwd waarom je daar extra heen moest maar ik begrijp dat het allemaal voorzorg is. Goed wat voorzichtigheid!

@Bud/Net/Kroepie ;) : Ja een herkenbare uitspraak 'Mag jij nog wel tillen'.... HAHA En dan toekijken... Ik heb je bericht terug trouwens ontvangen hoor! Gaat goedkomen dat bellen/smsen!

@Mamasuusjuh: ZWAAI!

Zo dat was het weer. (Op misschien een paar berichten tussen het lezen door die er extra bij zijn gekomen.) CIAO iedereen verder..

Hoe is het met dancevalley? Al wat pag, niet gezien! En Remmar/Sim/marloes/Chantal/Oemhudmoeilijk :)oops: sorry wederom)? En iedereen die ik verder uit mijn hoofd vergeet.

8. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Tinke: Gefeliciteerd met je meid! Sowee dat is inderdaad bijzonder 5 generaties op een rij als eerste een meid krijgen en nog leven allemaal ook! Dat wordt straks een mooi plaatje! (Je kunt er zelfs volgens mij de krant mee halen als je dat zou willen 8) )

9. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Hey Shirley, welkom bij de mei-mama's

@tinke: proficiat ook een meid, meiden aan de top LOL

10. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zo, ik ben er weer.

Ik heb net ff bij gelezen, straks reageer ik wel weer ff.

Ga nu ff tv kijken en douchen.

Tot laters

11. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ego

hallo dames ik ga morgen naar de dokter, de Vk heeft me aangeraden om daar heen te gaan! kijken wat hij morgen zegt!

ego uit

12. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @tineke wat leuk een meisje!

@shirley welcome!

@jomi shit dat je zo slecht slaap, heb ook niet veel geslapen vanwegen de pijn met elke keer draaien.

de vk had ik ook nog gebeld over de baby, dat ik hem al een tijdje niet meer voelde, maar dat hoefde ook nog niet.. met 27 weken moet je hem elke dag voelen.. nu nog niet zei ze!

13. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Manny, je eigen baby voelt echt anders aan, je leert het vanzelf! Al nieuws over je hb?

@ Bianca, snap wel dat je nog geen puf heb, hier ook nog steeds veel moe.. 's Nachts veel wakker, wilde graag dat het weekend wat langer duurt.. ;)

@ Majkuh, hoe is het weekendje van je dochter geweest? haha moest wel lachen omd e verklaring van de naam! Benw el nieuwsgierig geworden, hoor! Heb van het weekend precies het zelfde met m'n borsten gehad! Heb gekoeld met doeken in m'n bh, maar men wat deed het zeer! Dacht ook aan een onsteking, schoonzusje heeft hetw el in de zw gehad.. Maar gaat nu beter, weet ook niet wat het was.. Haha nog meer over dat verwekken gedoe. Arm kind van je vriendin! Ons kindje is op zich wel bijzonder vewekt, heerlijk in het warme griekenland, onze eerste echt vakantie met 'z'n drieen en we komen met z'n vieren terug haha

@ Evy, gefeliciteerd met je meid! Kan me wel voorstellen dat je even moet wennen, pff zou ik ook hebben als ze nu ineens met het andere geslacht zouden aan komen! Nu hebben ze tegen ons natuurlijk gezegd dat het voor 96% zeker is, maar ja toch nog 4%.. Enne ik zit op 9 kg erbij! Oeps.. Ach balast noemt m'n vriend het haha

@ Marooz, fijn hoor dat jullie al zo ver zijn met je kamertje! Heer lijk genieten van alle spulletjes! Verlang er ook echt naar, maar helaas wij moeten nog wachten..

@ Zogelukkig, ahh hoop echt dat het snel in balans komt met je vocht vast houding! En flauwvallen.. Sterkte meid Ken het wel met dat rust nemen. Ik moet van de bekken fysio regelmatig gaan liggen.. Wil nog net gaan zitten op de bank, maar liggen..

@ jazzie, fijn dat je je wat beter voelt

@ Dolgelukkig, heerlijk als he gewoon.. goed gaat!

@ Mamasan, Marissa is afgelopen zondag 8 geworden en we vieren zaterdag haar kinderfeestje. wat een gedoe met die kinderwagen. Wij hebben het met de kamer. Wilde eerst geen andere kopen, maar zagen deze en waren verkocht. Maar had een afspraak, mensen zouden volgende dag op vakantie gaan en zouden vrijdag gaan kijken, horen we niets meer, geen adres en tel num. Nu maar afwachten tot ze terug zijn van vakantie! Fijn te lezen dat het beter gaat met je mannetje

@ Jomi, lekker een weekendje weg! Hiert ook een myoom, heb er veel harde buiken van.. Best balen idd. Met 36 weken maken ze nog een echo of het hoofdje er wel door heen kan..

@ Kippie, fijn idd wat meer uurtjes kraamzorg, wij moeten hier nog bekijken hoeveel we krijgen wrs ook wel meer, ivm m'n reuma enzo..

@ Katrien & colin, gefeliciteerd met je goede echo

@ Missz vind het altijd erg fijn als kids niet bang zijn voor dieren. Soms loop ik met m'n hondje en dan zie je kids echt krijsend opzij springen, voor een klein hondje!

@ Daggie, sterkte met je bekken

@ Silvia, fijn dat je je weer wat beter voelt

@ Ria, hier weet de hond gelukkig redelijk dat ze voorzicitig moet doen met m'n buik, maar de katten snappen er niets van en kunnen ze 's nachts ineens over m'n buik dansen.. Schijnt gelukkig niet veel kwaad te kunnen, maar toch.. Op m'n werk is het wel vaak oppassen, vorige keer een bouvier die met 2 zware poten tegen m'n buik sprong.. :confused: Wel schattig als ze het begrijpen en er rekenening mee houden en voorzichtiger gaan doen

@ Kroepie, zou gewoon zeggen als ze weer vragen of je wel mag tillen, van nou liever niet, dus als u een handje zou willen helpen? ben wel benieuwd hoe ze dan reageren haha

@ Tinke, gefeliciteerd met je meid, heerlijk al ze niet zo preuts zijn, hihi.

Ja heb me er weer door heen geslagen! Volgens mij op iedereen gereageerd?

@ Bekken: ik loop sinds kort bij de bekkenfysio. En heb wat tips voor jullie. Ze vertelde me na een zware inspanning gaan liggen, benen wijd uit elkaar en kussens onder je benen. Niet zo charmant maar je ontlast je bekken ermee. Of op handen en knieen en heen en weer wiegen. Kan ik niet zo lang vol houden met m'n reuma.. Ook als je op bed gaat liggen, eerst zitten, dan op je zij laten vallen, onder buikspieren aanspannen en omdraaien. Zowiezo als je iets inspannends gaat doen als je broek aan trekken ofzo, eerst je onderbuikspieren aanspannen, blijven ademen en rustig je ding doen. Als je nml alles vanuit je bovenbuik doet, trek je aan je banden en bekken..

Vraagje over huisdieren Liggen bij jullie wel eens of altijd de dieren in bed? Weet het, gevoelig onderwerp... Bij ons dus wel en het wordt na de bevalling erg afgeraden met infectie enzo. Zit er over te twijfelen om ze het af te leren, ook omdat ik nu 's nachts al slecht slaap en zeker met een dierenbende om je heen.. Hoe denken jullie erover?

Oja beetje laat maar m'n 20 wk buikfoto heb ik erop staan, ben alleen met 21 wk wel flink gegroeid.. Komt binnenkort ook..

14. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    OH MIJN HEMEL! stelletje kletsmajoren! hahahahahaha :) :) :)

Ik dacht ga even bijlezen, nou zit al een dik half uur te lezen! en dat met pijnlijk kont ;) Heb ik wel voor jullie over hoor! hiihi

even zien wat ik nog weet..ehmm.. banden tegen bekkenpijn, en hernia? Ze geven je steun, zowel de normale buikbanden maar vooral de bekkenbanden. Het is alleen zaak dat je ze niet te vaak draagt, dan ga je door alle steun je grenzen voorbij. beter is het om fysiotherapie te nemen, ter versteviging van de spieren in je lage rug gebied en je bekken. :-D

Jomi wat kan jij kletsen! whahahaha ik heb echt even moeten lachen om al je reacties, maar petje af hoor! ;)

beeb voelen; ik voel je de kleine onder mijn navel. Altijd zelfde plek (ongeveer ;)) En zagen laatst in bad mijn buik golfjes maken! dat was echt super!

oh ik weet even niet meer wat er allemaal gezegd is.. sorry meiden... zeef brein! ;)

iig hier alles goed! dikke knuffel voor jullie!

15. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Ik.!
    Welkom en gefeliciteerd.

@Daggie, ben benieuwd wat de ha zegt. Succes morgen.

@Tinke, gefeliciteerd met je meisje.

@bekken, ik krijg er steeds meer last van. Volgens mijn fysio mag je die band alleen dragen bij lang staan of lopen. Dus niet elke dag.
    Ik heb zo'n band bij de thuiszorgwinkel gekocht. (€13,95 heb ik ervoor betaald)

16. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Manootje
    Hier ook zo eentje die gewoon d ehond op bed heeft, iedereen heeft daar zijn of haar mening over maar het is gewoon onze hond dus wij bepalen, wat me wel eng lijkt is als die kleine eens tussen ons in ligt 's morgens dat bob dan ineens het bed opduikt maar denk als die kleine er eenmaal is dat ze daar ook aan wennen, bob slaapt altijd tussen ons in van pup af aan al, als we hem achter de deur deden dan houd hij je de hele nacht wakker, amber onze bullmastiff die ligt lekker op haar kleed die taalt er neit anar om op bed te komen, als we bob zat zijn en hij houd ons wakker is die ook foetsie hoor dan sturen we hem weg maar als je dan wakker word ligt die toch weer aan het voeteneind hahahah

Ieder meot voor zichzelf weten wat hij of zij doet.

17. @dieren in de slaapkamer...
    Wij niet hoor! Geen hond of katten in de kamer. Geen zin in haren op bed of al die drukte. Wij maken al drukte genoeg... nee, niet van die drukte op 't moment hahahah ...mannetje snurkt en ik draai veel. Dus moet er niet aan denken dat er nog meer lijven in het bed liggen.
    Mijn hondje zou wel willen hoor! Die ligt 't liefst als een baby op schoot.

What reminds me:
    Hoe gaan jullie huisdieren om met baby's?
    Mijn hondje is echt jaloerssss... dus ik ben zo bang dat ie straks de kleine ook helemaal gek maakt met geblaf. Als ik nu knuffel met mijn 1 van mijn schatjes, dan wil hij er al bij.
    Hoe leer je je hond dat hij voorzichtig moet zijn met het kleintje?
    Dat ie net zo lief is als de baby? Iemand tipsss?

@Shirley
    Welkom!

@Daggie
    Laat je weten hoe het ging?

@Marooz
    Fijn dat je met een pijnlijke kont bij ons blijft ;)
    Wat lekker dat je de kleine ook al aan de buitenkant kunt zien!

@Manootje
    Het weekend mag van mij ook wel de hele week duren hoor! Slapen is hier ook problematisch. Kijk echt mega uit naar mijn zwangerschapsverlof! Hoop dat die mensen nog wat laten horen voor je kamertje...
    Ennuh... goeie tip. Volgende keer ga ik inderdaad zeggen... nee, ik mag niet tillen, doe jij het even voor me?!

@Mamasan
    Wat een coole wagen!
    En 150 euro is echt niet veel. Gewoon niet zakken hoor. Soms duurt 't lang, maar ineens als je dan de advertentie er weer op zet, dan heb je heel veel reacties... de aanhouder wint.

@Jomi
    Denk dat jij wel genoeg gereageerd hebt deze week hahahahhah.
    Leuk man!

@Dolgelukkig
    Jij voelt dus ook nog niet zoveel. Ik heb een Angelsound en ik kan 't hartje ook alleen maar horen aan de zijkant onderin. Hoop dat ik daar dan straks ook 's een schopje of zo ga voelen.

Ik ga nog ff tv kijken!
    Liefs

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

oohh, de baby van mijn vriendin was echt een schatje. Ik kon me vanmiddag echt niet voorstellen dat ik binnenkort ook weer zo'n kleintje zal hebben. Maar vanavond krijg ik er heel veel zin in om weer een pasgeborene te hebben, ik vind het zoooo spannend opeens. Alsof ik me nu pas goed realiseer dat ik er nog een krijg.
    Het zal wel druk worden met die twee. Zij was rustig de baby aan het voeden, en ik moest steeds achter mijn zoontje aanlopen die de kamer aan het afbreken was... Ik zag opeens voor me hoe dat straks moet gaan, of liever niet gaan... Maar ja, zal er wel uitkomen, ben immers niet de eerste moeder met twee kleintjes, maar toch...

En dames, wat een geschrijf. Ik ben uren aan het bijlezen, terwijl ik toch best een goede addict ben die vaak kijkt! Dus verder houd ik het even hierbij, zal morgen weer sociaal doen!

Slaap lekker allemaal, en alle slapelozen sterkte!

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik denk ook wel dat ik voor de hele week wel genoeg gereageerd heb, maar ga jullie toch nog ff lastig vallen. ;) :) :) :)
    Ik doe het nu alleen ff kort, ik ga zo slapen en hoop dat ik dan een betere nacht maak.

@Evy77: Gewicht, je kan toch beter het zekere voor het onzeker nemen, dus als je ff oplet, moet het vast goed komen.

@kaatje k: Button Baby on board, zou hier ook makkelijk zijn. :) Denk er net aan, heb een zwangerschapsbadpak voor Centerparcs en wat staat erop? BABY ON BOARD. Fijn dat je hebt genoten van de kleine van je vriendin en met jou als je er 2 hebt zal vast goed komen hoor. Vaak komt alles wel op z'n pootjes terecht.

@Joki: Bankzaken, lekker hoor met laptopje op de bank, dekentje en zak Engelse drop erbij. Heb je nog een dropje voor mij of ben ik nou te laat? Wij gaan van 6-2 tm 9-2 naar Centerparcs, naar Heijderbosch in Limburg. Is de cv-ketel alweer gerepareerd?

@Misssz: Verloskundige, hoe was je apk keuring, goed gekeurd of afgekeurd? ;)

@Shirley17: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Er komt regelmatig een lijst tussen de berichtjes door wanneer iemand uitgerekend is en afspraken heeft. Als jij er ook tussen wil kun je een pbtje naar Sim80 of Remmar sturen. Ik ben zelf 18 mei uitgerekend, dus paar daagjes later.

@Bianca84: Er zit dus niks anders op, rusten, iets doen, rusten, iets doen, enz, enz. Kan mij wel voorstellen dat Doutzen ff wennen moest om weer naar gastouder te gaan. Voor jullie denk ik ook wel of niet?

@Kroepie: Mailtjes, denk dat je die niet eens nodig bent, er wordt elke dag wel wat geschreven. Voelen van de kleine, ik heb placenta ook voor liggen en voel ook nog maar heel licht de kleine en nog niet vaak hoor. Ik ben bijna 2 weken verder, komt echt wel goed hoor. In ieder geval succes dinsdag met je 20 weken echo en we horen het wel. Kaartje ga ik ook zelf proberen te maken, anders met hulp van de man van mijn moeder. Die hebben 2,5 jaar geleden ook zelf de trouwkaart ontworpen, dus dat zal vast wel goed komen.

@Mamasuusjuh: Ik hoop dat je ook een fijne dag hebt gehad en we zien je vanzelf wel weer verschijnen.

@Ria32: Honden, dat zal vast nog wel goed komen. Wij hebben op de boerderij een Bernersenner en die heb ik ook vrij snel geleerd om niet tegen mij aan te springen, deed ie voor de tijd wel als ik oude kleren aan had, maar met nette kleren mag dat al 2,5 jaar niet. Nu helemaal niet meer natuurlijk.

@Tinke: Gefeliciteerd, een meisje en ook mooi dat de 20 weken verder goed was. Alleen nog ff rugje afwachten, maar zal ook vast wel goed zijn.

@Dolgelukkig: Vandaag toch minder op typestoel hoor. Nu ook snel ff kort reageren en dan naar bed.

@Daggie1984: Laat je ff weten hoe het is afgelopen bij de dokter? Knuff van je buddy.

@Manootje: Gelukkig ligt myoom bij mij niet in de weg. Het is alleen vervelend dat ik daar vaak pijn voel, maar het is niet anders. Die van mij is 10,5x4,4 cm. Hoe groot is hij van jou en heb je er ook pijn van of alleen harde buiken?

@Marooz: Fijn dat alles goed gaat. Verkoudheid ook helemaal voorbij?

Zo, ik ga nu slapen. Weltrusten.

Tot morgen allemaal.

20. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Kom ff langspiepen, maar pfff heb er maar een 2e scherm bijgepakt.
    Stelletje kletskousen :)

@kippie,mp kan inderdaad een bron van ergernis zijn (heel zacht uitgedrukt)
    Met zoonlief gaat het steeds beter, hij eet nu als een beer en das lang geleden dat we dat gezien hebben. tnx voor het vragen.

@zogelukkig, je suiker is niet echt hoog zeg, moet ook al meteen aan een te lage suiker denken toen je flauwviel. Doe maar lekker rustig aan meid, vooral als je moet uitkijken met nog een val.

@evy, 7kg valt toch best wel mee, ik zit ondertussen al aan de 8.
    Ben benieuwd of de gyn er wat van zegt volgende week.

@dolgelukkig, ik hou mijn poot stijf hoor ;)
    Het staat prima op zolder :)
    Fijn dat alles zo lekker gaat.

@jomi,bijgeslapen? je bent weer heerlijk op dreef zie ik :)

@kaatje, wat grappig zo'n knop, die mogen ze hier ook wel hebben ja en dan nog zijn ze niet altijd attent als ze zien dat je zwanger bent.

@joki,hier nog een met de lapdoos op schoot :)
    De gyn houd rekening met vroeggeboorte met deze frummel.
    Vooral omdat ik weer het voorgevoel heb en die bij mijn zoontje ook had en deze zwangerschap qua harde buiken precies hetzelfde is.
    B12 is waarschijnlijk een deel van de oorzaak geweest, maar mijn dystrofie wordt ook niet uitgesloten, zwanger zijn is een aanslag op mijn lijf.

@misssz, jongens zijn echt mama's kindjes he ;)
    Dus voor manlief zou het leuk zijn als we een meid kregen.
    En yep, ik ben een en al buik,verder zit er geen grammetje vet bij.
    Hoe was het bij de VK? goed door de apk gekomen?

@shirley, welkom

@bianca, ik heb een knul.
    Hij hoefde niet in de couveuse, want hij was 3040gr, groot voor een prematuur.
    We hebben een week moeten blijven omdat zijn suiker niet goed was, hij kanariegeel werd, te zwak om goed te drinken en apneus had :(
    Dus een reus met alle prematuurproblemen.
    Hebben jullie nog lang moeten blijven?

Honden, geen ervaring mee, wel 3 katten die vechten om een plekje op mijn buik, ook niet altijd een succes ;)

@tinke,feli met je meid!

@manootje, tis dus niet alleen met kinderwagens? heel irri als je niks meer hoort.
    Veel plezier zaterdag met het feestje!
    Ow dieren, komen hier niet boven, de poezels hebben 2 comfortabele banken tot hun beschikking ;)

@kroepie, hier nooit geen problemen gehad met de poezen, die vonden het maar eng een baby, dus ik verwacht nu niks anders.

Jahoeeee volgens mij ben ik eindelijk bij haha
    Vandaag echt ff een offdag, na mijn dut vanmiddag kon ik ineens niet meer op of neer van de pijn :cry:
    WEl weer grappig, de beeb reageerd op muziek :)
    Malief was net even aan het draaien en beeb begint gezellig mee te housen :)

Deel Deze Pagina