Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

lekker met dit weer net mamasuusje! Maar wel ook gezellig dat het je een excuus geeft bij je zus te gaan logeren... hopelijk snel gemaakt weer!

grappig badpak jomi, misschien moet je het voortaan maar aandoen in de trein!

marooz, het laatste waar ik nu zin in heb is opruimen, mijn moeder klaagt dat ik rommel maak en dat terwijl ik normaal heel netjes ben!

ik ga vroeg naar bed, slaap lekker allemaal!

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    HHEEE! We zijn er nog! :confused:
    Ik ben een stuk terug gegaan om te reageren.. sorry als het niet ver genoeg is. :oops:

Manoontje
    Mooi buikje! netjes!
    Over dieren in bed. we hebben een kat .. die voor mijn zoontje ook altijd heerlijk op bed lag... maar ze verhaard als een idioot.. niet normaal.. dus heb ik voor de bevalling haar uit de kamer gelaten. en eigenlijk vind ze kids sowieso helemaal niks. tot dat mijn knulletje 1 was heeft ze op zolder geleefd en nu alweer bijna een jaar buiten.. (ze ligt nu snachts voor de voordeur.. maar popelt om naar buiten te gaan s'ochtends. ze wil ook niet meer op de bak)

kroepie een tip is om na de bevalling je kleine in een simpel rompertje te doen.. die te laten dragen.. en als je de romper uit doet die aan je hond te geven! die is dan van je hond.. dan maken ze gelijk kennis met het nieuwe gezinslid. en voorzichtig laten snuffelen en zo. niet gelijk de kleine laten raken.. advies is eerst iets geven waar de geur aan zit.

Kaatje K lekker he dan weer zo'n ukkie.. heerlijk.. hou oud is je zoontje? Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met 2.. aan de andere kant idd.. we zijn niet de eerste met 2 ukkies
    ;)

Jomi Gaat het slapen ook weer wat beter? idd.. stel kletskousen hier hahaha :) gezellig.. ik kan het niet bij benen.
    Succes met pakken! en verhuizen!

Mamasan klinkt best heftig allemaal zo met de geboorte van je knul!
    hahaa.. een dansing beeb! Doet je dan weer ff afleiden van de pijn he?
    Wat erg van je kraamzorg! balen joh!
    wij hebben de zapp laatst verkocht. we hebben er nu een titanium buggy. zodat als we weg zijn mijn zoontje eventueel toch kan slapen. want de gewone wagen gaat naar de baby.

OemHudaifa Ik zou toch ff met die voet langs de ha.. is het niet een vorm van carpaal tunnelsyndroom?!
    Slapen gaat hier trouwens ook prima..
    Balen dat je niet mag thuisbevallen.. waarom niet eigenlijk?
    Zag het antwoord al voorbij komen.. (ben al ff bezig met reageren hahaha :) )

MissZ Fijn dat je weer bent goed gekeurd.. (2kilo erbij is toch netjes?!)

Dancevalley Jee wat een achtergrond heb jij zeg! pfff. Hoe was het? Hoop dat alles goed was.. Hier begrip voor niet altijd reageren.. je moet er ook echt ff de tijd voor nemen :)
    Super dat alles goed was! en misschien ook nog bv geven .. super joh!

Marloes Dus jullie hond is helemaal weg van je zoontje. (hoe oud?kan het allemaal nog niet onthouden) O zie het al op je banner :oops:
    Slaapt hij al in het grote bed! das snel! en ze worden al zo snel groot :cry: Ik wacht er nog mee tot de 2de er is.. heb al wel een kleuterbed gekocht. gaan gauw aan zijn kamer beginnen..
    als we onze slaapkamer verkocht hebben. dan die ff sauzen en inrichten.
    Mijn ouders hebben ook een hond.. die is heel gek van mijn zoontje.. en mijn mannetje ook van de hond trouwens.! samen met opa uitlaten is geweldig :)

Zogelukkig.. hier geen vreemd gevoel. heb alleen een zeurderig gevoel gehad toen ik een blaasontsteking had. voor de rest voel ik eigenlijk niks.. of ik moet er op leunen.. dan is het een appart gevoel.
    blaasontsteking gaf voor mij dus dit gevoel wat jij omschrijft.. en extra harde buiken.. meer niet.
    Goed dat je maandag ff laat checken!

Marooz Ik zat al te kijken of ik een buikfoto kon vinden.. maar helaas! aaah je hebt hem gewoon gepost.. moooi buikje!
    ben wel iets ruimiger dan normaal.. kan er gek van worden.. lichaam remt me nog wel eens af.. met als gevolg :cry: buien.. omdat ik het schoner en netter wil..

Majkuh Leuke link! thx!
    Ik vind je reactie over de naam wel grappig :) (ze zal het niet vragen omdat ze er zelf zo zeker van is :) ) hier zijn de namen erg vreemd soms :rolleyes: hou er niet zo van.. maar dat ben ik.

Mamasuusje! Nachtbraker! hihihi :) heerlijk.. ik ben er ook zo 1! het kan niet meer. mijn zoontje pikt het niet meer. (deed hij trouwens nog wel met fabienne der leeftijd) hahah.. gelukkig nog een aardige slaapkont.
    Hoop dat je kachel gauw gemaakt wordt!

Daggie auw auw auw.. dat is niet niks! beterschap er mee. zal je wel even zoet mee zijn :(

Joki. Luister naar je lichaam.. als jij denkt dat je minder moet gaan werken. DOEN!
    Jee. wordt het niet heel koud bij jullie nu dan?!

Mijn zoontje ligt trouwens ook al een jaar onder een dekbed. mag OFFICIEEL idd pas na 2 jaar. maar hij kruipt er echt niet onder.. en er door ademen kan hij ook wel.. als hij er niet onderuit kwam (die ene keer) werd hij huilend wakker dus.. hier geen angst daarvoor.

Dolgelukkig Misschien dat je lenzen uit moeten voor het geval dat je onverhoopt onder narcose moet voor KS? anders weet ik het niet.. onder narcose mag je idd geen lenzen in.. maar hier blijven toch echt de lenzen in tijdens de bevalling ;) trouwens met mijn zoontje ook gewoon ingehad.

Kroepie allemaal leuke dingen op de agende! veel plezier!
    idd prachtig de omgeving zo! heerlijk genieten.

JAAAA! nog net op tijd! om te reageren! we zijn er nog!
    sorry als ik iemand of iets vergeten ben.. heb mijn best gedaan!

O ja alle goede echo's gefeliciteerd!
    nieuwe dames! welkom!

liefs Jazzie

3. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Mamasan, ja hier ook last van m'n lenzen, nu ben ik ook weer verkouden, dus gaf dat ook al de schuld. Maar ben wel blij dat ik pas m'n nieuwe bril heb gekregen. Af en toe gaan ze uit het niets prikken en branden.. :(

@ Ria, lijkt me een goed idee, om gewoon even te bekijken hoe het gaat met buddyen! ;) En ja we balen echt flink dat we niet lekker met het kamertje aan de slag kunnen.. Maar goed nog even geduld en met zoveel maanden gaan we zowiezo niet meer verhuizen en inprincipe kan alles met een weekje helemaal klaar zijn, dus blijf optimistisch!

@ Dancevalley, goed nieuws meid!

@ Majkuh, ben het met je eens, als je om iemand mening vraagt, moet je ook van beide kanten accepteren..

@ Kaatje, tsjee wist ik niet van yoga.. Nog gelukt met de erwtensoep?

@ Dolgelukkig, toen mijn dochter werd geboren had ik gewoon mijn lenzen in..

@ Kroepie, veel plezier met je spulletjes ophalen

@ Mamasuusjuh, brrr! Doet is het al weer? onee lees ik.. Sterkte ermee enne veel plezier in het bad

@ Marooz, ja ga zometeen foto's maken en dan eventjes kijken wanneer het lukt om ze erop te zetten. Vorige keer dacht ik het heeft geen zin om ze erop te zetten, aangezien ze gingen verhuizen met je fotoalbum enzo, maar ja nu hangt dat weer in de lucht hihi. Opruimwoede heb ik vooral op m'n werk, m'n collega's krijgen het steeds zwaarder, als ik iets vies zie kan ik fink uit m'n dak gaan haha, arme meiden. Enne heel raar, maar begreep wat een pijnlijke knot is, hahahaha

@ Jazzie, vaak als ze eenmaal naar buiten gaan, willen ze idd niet anders meer.. Hoe is het met jou? Hihi las alleen reacties... ;)

En we zijn er nog steeds.. :(: We hebben de knoop door gehakt, donderdag gaan we voor een extra pretecho, we willen zo graag weten wat het word.. En de volgende echo is oa met Maris, die we het niet willen vertellen en dan is het wel zo leuk als niet iemand zijn ogen hoeft dicht te doen ofzo.. Verder erg moe, gister 6 kids 4 uur lang vermaakt met spek happen, snoep memory, mikado, spelletjes enz enz.. Hadden gelukkig wel hulp, maar vermoeiend is het wel.. Maar het was geslaagd, iedereen heeft het naar zijn zin gehad! :D

4. Even Ego...
    Mijn mannetje ligt met 39,4 koorts in bed, dus niks spulletjes halen :(
    Baal als een stekker, maar ja die arme schat kan er ook niets aan doen.
    Normaal gesproken zou ik alleen in de auto gesprongen zijn, maar nu ik me niet helemaal fit voel, heb ik geen zin in een ritje Leeuwarden-Amersfoort-Enschede-Leeuwarden.
    Moeten dus nog even wachten op de spulletjes.

Zal straks ff nieuwe foto's plaatsen.
    De site ligt er nog steeds niet uit, dus ik doe 't maar gewoon :D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

't Gaat iets beter met de buikpijn/blaasontsteking.

Gisteren geen tijd gehad om naar de huisartsenpost te gaan.

'k Moet ook iets minder vaak kleine plasjes.

Manlief heeft gisteren wel 2 flessen cranberrysap bij de supermarkt gehaald en dat spul is idd niet te drinken. Zelfs door de suiker die erin zit is het nog bitter! Ik zag trouwens dat er maar 30 mg. vitamine C per 100 ml in zit, dat zit ook in 1 pil Gravitamon.
    En dan te bedenken dat ik altijd al 1000 mg. zure vitamine C per dag slik!
    En sinaasappels, mandarijen, kiwi's en appels bij het leven eet...

Of zit er in cranberries naast vitamine C een stofje dat goed is voor de blaas? Dan zal ik dat medicijn wel opdrinken! ;)

Hopelijk met jullie alles goed! Nu snel de beesten doen en dan heel de middag voor de buis hangen lekker schaatsen kijken!

6. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kroepie, beterschap daar!

@ Zogelukkig, zou toch niet te lang wachten met naar de ha gaan, hoor! Sterkte ermee

Enne lees net voorlopig gaan ze niet verhuizen!

7. Foto's geplaatst :D

8. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Zogelukkig.. het gaat idd NIET om de vit C die in cranberrysap zit. Het is iets anders de artsen weten zelf niet wat! maar het zorgt voor de verandering van zuurgraad in je blaas.. waardoor bacterien het niet lekker vinden er te hechten.

Manoontje! leuk zo'n extra pretecho! veel plezier!

Hier gaat het goed hoor :) Was zo blij dat ik op iedereen had gereageerd hahaha..
    Buikje groeit. heb foto's in album staan.
    Ben wel veel moe.. en emo :cry: gelukkig weet ik dat het de hormonen zijn. dus.. maar heb je niet altijd in de hand.
    Kan niet wachten tot de beeb er is.. :) zal toch moeten.
    Verder vind ik het koud! en mijn tepels vinden het nog kouder :confused: auw auw auw!
    Ik ben morgen een paar daagjes weg.. dus zal wel weer een uur voor uittrekken als ik terug ben.. maar dat wordt pas vrijdag.. of zaterdag.. dus niet te gortig maken he!

Kroepie.. ook een mooi buukske!
    beterschap met je vent.

Liefs Jazzie

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Zogelukkig, vitamine C is al heel erg goed, maar cranberry maakt/houdt je blaas ook goed schoon.

Die sap is idd verschrikkelijk : P

Daarom dat ik nu soms pilletjes gebruik.

Het kan ook helpen om je bekken ietwat te kantelen op de wc. Vaak plas je namelijk niet alles goed uit. Vooral dat is een boosdoener. In urine wat achterblijft kunnen de bacterieen goed nestelen. Verder nooit de plas ophouden e.d.

En ook al is de kou geen boosdoener, je zelf goed warm houden bij je voeten en buik/tussen je benen helpt vaak heel verzachtend.

Succes ermee!

10. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    we zijn nog altijd in the Air! haha

11. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kroepie, mooie buik hoor. Leuk om ook het gezicht er eens bij te zien ;)

@ Jazzie, ja kan me voorstellen het is altijd best wat dat reageren haha. Fijn dat het goed gaat. En idd het is veel te koud, leuk effe op het ijs, maar ben het ook al zat. Enne als de beebs komen, grote kans op mooi weer, dus dat maakt het nog leuker! Veel plezier met je daagjes weg!

@ Daggie, las vanmiddag ook dat het voorlopig nog niet dor gaat, dus voorlopig nog ons vertrouwde site..

12. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    ben uitgerekend op 30 mei 09....
    dus nu op de helft ;)

13. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @mamasan: Ik had de vorige zwangerschap ook last van droge ogen heb daardoor tijdens mijn verlof vorige keer inderdaad 2 dagen zonder lenzen bril gelopen. (Nouja was ziek en heb die tijd nuttig besteed ;) Die koppijn kon er nog wel bij) Ogen laten meten en bril besteld. Dus daar heb ik nu gelukkig profijt van.

@Mamasuusjuh: Vervelend zo'n zaterdag wij hadden zo'n zondag. Onze buitendouche was bevroren en begon te ontdooien gisteren. Komen we thuis van een verjaardagsfeest horen we dus water lopen. Geen idee hoeveel uren het (warm) water heeft gelopen. De koppeling was door de ontdooi-ing losgeschoten inderdaad VOOR de afsluiting. :oops: Wordt een leuke rekening...

@Marooz: Ik heb nog zat ruimtes die geruimd moeten worden dus als je zin hebt ;)

@Jomi: Bedankt! Ik heb er gelijk 1 besteld, had een tankini maar die is echt heel lelijk geworden door het vele zwemmen HAHA en hopelijk dat mensen het snappen. Op de verjaardag van een vriendin gisteren zei ze: jeemig meid en dat is alweer 23 weken! Als ik niet beter wist dacht ik dat je gewoon wat molliger was.

@Jazzie: Dat zou kunnen natuurlijk in geval van calamiteiten als je onder het mes moet... Ach we zien wel manlief is er toch bij!

@manootje: Spannend donderdag. Heb je een gevoel?

@Kroepie: He jammer dat je dagje zo verknalt is. Niet leuk zo'n zieke man in huis. (Dan zijn het net kinderen)

@zogelukkig: Vandaag ff naar de ha hoor meid!

@Verhuizing: HAHA alweer niet. Dacht het al.

@moesje jolanda: Welkom!

Ga vandaag even flink wandelen denk ik. Mannetje is wat hangerig dus wie weet dat hij weer lekker vrolijk wordt van uitwaaien!

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Even heel erg EGOOOOO!

getverdemme, wil mijn spijkerbroek aandoen en hij past niet meer! (had al een maat groter gekocht dan ik normaal aanheb, dus ben echt wel een stuk dikker (ter verduidelijking, heb geen positiebroeken, maar hele lage heupboeken waar ik de knoop dan niet van dichtdoe en normaal past dat, maar nu dus niet meer,want mijn billen en heupen zijn WEER dikker :( )

Ik weet het, ik weet het, ik weet het, babie in je buik = dikker worden...

heb eerder een klein beetje uitgelegd dat er bij mij wat meer speelt ivm eetstoornissen enzo, de stoornis is over, maar het zelfbeeld nog niet, volg daar therapie voor, aar mag pas echt starten als de babie geboren is.......

Word erg moe van mezelf, weet het in mijn hoofd allemaal zo goed en weet dat het ook niet belangrijk is, en toch kan ik het niet voelen :( wat maakt dat ik me nog ellendiger voel, want welke moeder maakt zich nou druk om een paar kilo's, als dat kind maar gezond is?!

bleeegh........ ](*,)

15. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Majkuh: Dikke knuffel voor jou! Tuurlijk weet je theoretisch dat 'die paar extra kilo's' niet uitmaakt, maar je kunt inderdaad niets doen aan oer-gevoel wat bij jou nu eenmaal anders op dat vlak zit. Het is al een hele stap dat je het zelf ziet! Dus nogmaals dikke knuffel voor jou!

16. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hallo allemaal,

Had gelezen dat de site voorlopig nog niet onder constructie gaat, tot nader orde :D

Majkuh: Wat vervelend dat jij je zo rot voelt. Zoals je zelf al zegt, je weet zelf ook wel dat die paar kilo's er niet toe doen. Maar ik denk dat jij je ook rot blijft voelen door die hormonen, dat het daarom allemaal wat moeilijker te relativeren is. Ik geef je een dikke knuff!

Ik vind het echt leuk om hier te lezen. Ik zag al een paar verhalen langs komen die zo herkenbaar voor mij waren, het leek wel of ik ze had geschreven :)

Nesteldrang: Ik heb in vlagen last van poetsbuien. Het liefst houd ik elke dag keurig netjes het huis bij maar dit lukt mij echt niet meer. Ik ben heel snel erg moe en moet dan echt even zitten/liggen.
    Soms ben ik al blij als ik de was uit de wasmachine heb gehaald, maar dan duurt het soms ook uren voordat ik deze ophang ... zo lui ben ik :oops:
    En soms heb ik dagen ertussen zitten dan lijk ik superwoman wel en doe ik van alles op 1 dag .. hmm heerlijke hé die nesteldrang :)

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Thanx dolgelukkig en zonnestraal :)

Had alweer een lang verhaal geschreven, maar zal jullie er niet weer mee lastig vallen, want kan er eindeloos over doorgaan ;) ga vandaag mijn therapeute bellen en vragen of ik eerder mag komen :)

Kus, Maaike

18. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Even een ego-berichtje, want mijn oppaskindjes zijn hier en heb dus nu geen tijd om op iedereen te reageren. Volgens mij heeft er ook net eentje gepoept, want er hangt me hier toch een aroma :s

Joepie! Ben vandaag op de helft! Ben zo blij!

Voelde ik van week 16 t/m 19 de baby bijna dagelijks, nu had ik al bijna een week weinig tot niets vernomen van die frummel. Gisteren de angelsound er maar weer eens even bijgehaald en de baby doet het gelukkig nog wel. Mannetje heeft voor het eerst ook een keertje geluisterd. Is al heel wat, want hij zegt steeds dat heb ik al gehoord bij de vorige, ik zie het wel gewoon als het er is. Mannen......

We zijn druk aan het discussieren hier over de toekomstige naam. Moet zeggen dat we dit keer wat meer op een lijn zitten dus dat moet goed komen voor het kindje geboren is. :DHij is alleen wel overtuigd van een meisje en ik van een jongetje. Ben toch benieuwd wie er gelijk gaat krijgen. Zijn er tussen jullie ook meiden die een meisje verwachten en bijna geen zwangerschapskwaaltjes hebben?

Hoe ver zijn jullie met de babykamer? Wij hebben hier in huis geen kamer over. Het is de bedoeling dat we hier naar de zolder toe een vaste trap gaan krijgen, maar we hebben er nu helemaal geen geld voor :(
    Kindje zal dus de eerste maanden bij ons op de kamer komen te liggen in een wiegje (past net). We zijn het al wel eens over de kleur die het kamertje straks moet krijgen, nl wit met zilver. Zodra we het geslacht weten na de bevalling halen we dan nog wat ijsblauwe of metallic roze accesoires. Meubeltjes gaan we wel al tweedehands van marktplaats halen. Kunnen we die mooi op zolder verven en laten drogen (we hebben nu wel een vlizotrap)

Plaatsen jullie wel een foto als jullie kamertje af is? Ik ben erg nieuwsgierig aangelegd... :D

Zo, ga nu even snel wat doen aan die aroma hier. Ben bang dat ik anders zo vergas ;)

Ik kom snel weer om een hoekje kijken om dan ook wat meer te reageren. Latersssss

19. zogelukkig

Ben geweest met m;n potje pies. Werd meteen nagekeken; GEEN blaasontsteking en ook geen eiwitten. Gelukkig, maar wat is het dan wel?
    Mag vanmiddag de vk terugbellen, want word erg moe en onzeker van deze aanhoudende zeurende buikpijn...

20. zogelukkig

Meissie, meissie toch!

WE kunnen allemaal wel zeggen dat je er heel goed uizeit en een prachtig lijntje hebt, maar dat helpt niet he?

Ik wou dat je een dagje kon ruilen met mij, dan denk ik dat je heel snel weer terug wilt naar je eigen figuur! Ik denk dat ik 1,5 keer zo zwaar weeg als jij en een heel aantal maten groter heb. Maar ik zit er niet mee. Je bent wie je bent Maaike en die buitenkant is slechts een omhulsel (een prachtig omhulsel)!
    Probeer vrede te vinden met jezelf, dat verdien je en maakt het leven echt een stuk aangenamer! ;) ;)

Deel Deze Pagina