hallo dames.. sorry even een ego... bij de vk was alles goed.. was zelfs 1,5 kilo afgevallen! baarmoeder hadden ze gemeten 22cm! moet nu om de 3 weken komen.. bij de fhysio geweest, die zei gelijk, is geen slijmbeurs.. isias is het.. ze heeft me bil gemasserd.. dat deed pijn! en ik heb wat oefeningen mee gekregen om thuis te doen.. donderdag moet ik weer terug! fijne dag nog dames!
Fijn om te weten dat het geen blaasontsteking is .. wat houdt het eigenlijk in als je eiwtten in je urine hebt? Puur nieuwsgierigheid hoor
Eiwitten in de urine kan het gevolg zijn van: zwangerschapsdiabetes, hoge bloeddruk, oedeem en zwangerschapsvergiftiging. Ik heb een bloeddruk van 140/90 en houd vocht vast, dus de vk dacht aan zw. suiker, maar daar heb ik al een dag op geprikt en dat had ik gelukkig niet. Ze had geen urineonderzoek voorgesteld, maar nu heeft de doktersassistente uit zichzelf de eiwitten in de urine nagekeken.
Hallo allemaal, Je zou denken dat ik een erg rustig weekend heb gehad zo zonder man, maar ik had het zo vol gepland, dat ik geen tijd heb gehad om hier te reageren. We hebben het wel leuk gehad samen, zijn naar een indoorspeelparadijs geweest, beetje geschaatst en bij vriendinnen met kids geweest. Gisteren heb ik met mijn man wisseling van de wacht gedaan, want toen hij thuis kwam ben ik naar Amsterdam gegaan, daar was de Just Kidz beurs, een vakbeurs voor kinderkleding. Heb voor volgend winterseizoen e.e.a. besteld voor mijn webwinkel. Zo leuk om die kleertjes te bekijken en dan alvast weg te dromen dat die kleine van ons daar ook kleertjes van gaat dragen. Zowel voor jongetjes als meisjes goed geslaagd. En verder: @Zogelukkig.. hmm geen blaasontsteking, da's fijn natuurlijk, maar je wilt weten waar de pijn vandaag komt. Ben benieuwd naar de reactie van je VK. @mamasuusjuh: weer thuis en opgewarmd? @Marooz: haha die opruimwoede. Ik heb er ook last van hoor. Wel fijn toch dat je tijdens je zwangerschap zaken oppakt die normaal zouden blijven liggen. @Jomi: hoe was het gister? @Mamasan: ik heb ook last van mn lenzen, zulke droge ogen. Ik draag halfjaarlenzen en deze zijn net nieuw, dus het kan niet aan de lenzen liggen. @Manootje: spannend de geslachtsbepalende echo.. nog een paar daagjes. @Kroepie: hoe ist met je mannetje. Mooi buikie al (ook leuk om te zien hoe je eruit ziet). @Jazzie: balen dat je veel moe en emo bent. Ik ben vooral erg chagarijnig, mijn man kan niks goed doen, ik reageer alles op hem af. Wordt soms wel eens moe van mezelf. Die horrormonen toch. @Dolgelukkig: lekker verhaal van die kraan, balen. @Majkuh: knuf, wat je ook al schrijft: in je hoofd weet je best dat die kilo's niet belangrijk zijn (zijn ze ook niet), maar je gevoel geeft anders aan. Balen dat je je er zo rot onder voelt, hopelijk kan je dat hele ellendige gevoel al dan niet met wat hulp omzetten tot een gevoel waar je de komende tijd mee kan dealen. En je mag hier wat mij betreft lekker van je afschrijven hoor. @Rainbow: op de helft, gefeliciteerd! Jouw man is niet de enige man hoor die minder betrokken lijkt bij de zwangerschap. Ik heb er ook zo een. Ik kan geen genoeg krijgen van de schopjes in mn buik. Hij haalt na een minuut zn hand alweer van mn buik onder het motto "leuk hoor, maar nu heb ik het wel gevoeld". @Daggie: ik ken die massages, auw! Maar bij mij was het na de1e keer een stuk minder pijnlijk. En ja, ischias komt veek voor. Balen, hoop dat de oefeningen je ook wat helpen.
zo, ik ben een dagje niet geweest en dacht al dat ik 10 pagina's zou moeten lezen maar het valt mee! Hele leuke dag gehad gisteren met de familiereunie, wel erg druk. Mijn vader komt uit een gezin met 8 kinderen... Mijn nichtje had haar zoontje bij me die even oud is als de mijne (14 maanden) dus dat was superleuk. Wel sneu om van een ander nichtje te horen dat het bij hun al een jaar niet wil lukken zwanger te worden, haar vriend heeft te weinig zaadcellen (5 miljoen ipv 20, bizar he dat dat dus niet genoeg is...). En ik daar met mijn dikke buik natuurlijk... Maar ze was daar wel heel relaxed onder, ze vond het alleen maar leuk voor mij een was supergeinteresseerd, en heeft veel met mijn zoontje gespeeld. Maar het is bij hun ook zeker niet hopeloos, het gaat alleen wat langer duren. De erwtensoep was heerlijk! Mijn moeder had zich alleen vergist in de hoeveelheid dus er was veel te veel! Jammer dat ik het niet mee kon nemen in het vliegtuig vanmorgen, mijn man had wel een bordje gelust! Nu zit ik dus al weer op mijn werk (lunch nu) wel bizar, ben 3 weken weggeweest! Zogelukkig, ik heb heel vaak ook vreemde buikpijntjes, en had dit vorige zwangerschap ook. Vaak is het niets, bijvoorbeeld het kind of je baarmoeder die ergens tegenaan drukt, of bandenpijn. Ik maakte me er eerst best wel zorgen over, maar nu denk ik ach, vorige keer was het ook niets dus zal wel loslopen. Maar goed, voor de zekerheid even iemand naar laten kijken kan nooit kwaad, en ik kan natuurlijk ook niet inschatten hoe erg jouw pijn is natuurlijk. Maar wou toch even aangeven dat rare buikpijnen vrij normaal kunnen zijn (als het niet te gek wordt dan natuurlijk) bij blaasontsteking heb je trouwens ook eiwitten in je urine zonstraal Maaike, niet teveel zorgen maken over die kilootjes, je ziet er goed uit toch! Ik ben ook al aan mijn zoveelste maat, en het wordt alleen nog maar erger de komende maanden. Misschien toch aan de zwangerschapsbroeken? Het lijkt me best optimistisch om het te redden met aleen een maatje grotere normale broek, dat lukte mij alleen de eerste maanden. Je bent nu ook een paar jaar ouder dan de vorige keer! daggie, auw, hopelijk doen de oefeningen je goed!
@Zogelukkig : fijn dat je bent geweest met je potje pies! Aan de ene kant had er beter iets kunnen uitkomen want nu weet je nog niets.... Balen joh! Zal straks mijn verhaal hieronder neerzetten over buikpijnen. @Daggie: Fijn dat alles weer goed was! om de 3 weken alweer op controle, schiet op he! hopelijk gaan die oefeningen die je thusi moet doen ook verlichting geven! @Rainbow: gefeliciteerd met dat je op de helft bent! Lekker he.... En lekker druk met oppaskindjes... Gezellie ! @Majkuh : Vervelend dat jij je zo rot voelt! Toch moeilijk denk ik zo voor je! knuffel! @Nesteldrang : Nou hier nog niet hoor! Pfff ben te moe om ook maar iets te doen eigenlijk... Stofzuigen doe ik iedere dag en de rest kijk ik wel hoe en wanneer het me uitkomt @Dolgelukkig : Wandel ze! lekker effe uitwaaien! @ Moesje: Welkom hier! @kroepie : Mooie buik joh! Weinig online geweest maar heb vanaf vrijdag avond veel last van buikpijn en krampen! Heb wel vaker buikpijn maar nu ging het gewoon niet weg ... Vrijdag avond en zaterdag hele dag met een kruik in bed en op de bank gelegen en dus niks kunnen doen. Zondag toch maar huisartsenpost gebeld om te vragen of ze urine na konden kijken op blaasontsteking. Dat kon maar ze wilde me liever ook even zien... Nou daar geweest s'middags maar geen blaasontsteking ! Buik voelde goed aan maar moest maar de vk even bellen om te vragen of ze tijd had zei de arts! Dus de vk gebeld en ook daar gisteren geweest... Eerst luisteren naar het hartje... Dat klopte mooi! Maar voel de baby ook gewoon goed dus was niet bang dat er iets met de kleine zou zijn! En toen een inwendig onderzoek Ze wilden zeker weten dat het geen tekenen waren van vroeggeboorte ... Nou gelukkig alles was goed , geen ontsluiting! Wat het wel is of kan zijn weet de vk zo niet... Ze adviseerde me om naar mijn eigen husiarts te gaan met potje urine en om dan te vragen of ze het op kweek willen zetten... Op kweek kunnen ze net wat meer zien ook een beginnende blaasontsteking! Dus morgen dat maar effe doen! Ben benieuwd! Verder alles goed hier!
Volgens mij mag dat niet. Maar degene die de URL willen hebben mogen altijd hun emailadres pb-en. Dan mail ik de link. Je mag nl ook geen URL pb-en.
Even geen tijd om verder te reageren, komt vanavond nog. Wel even dit: @Majkuh HELE DIKKE KNUFFEL VOOR JOU! Liefs, Net
't Is natuurlijk moeilijk bij een eerste zwangerschap wat je wanneer mag voelen en wat niet. Bandenpijn is het echt niet, dat had ik met 18/19 weken en dat waren erg pijnlijke steken. Nu is het aanhoudende, zeurende buikpijn. Beetje kruising tussen buikspierpijn en menstruatiepijn, zo vlak boven het schaambot. De vk gebeld. Die heeft goed geluisterd en zei dat het waarschijnlijk de groeiende baarmoeder is. Die maakt ook een spurt zeg! Die drukt weer op de blaas, vandaar die vele aandrang om te plassen en dat het druk zetten met plassen zeer doet. Ik blijf al heel lang zitten om uit te plassen en dat is goed, zei ze; zo plas je alle bacterieen uit. Je maakt je gewoon zorgen omdat het pijn is die continu aanwezig is, maar ik hoef me volgens haar echt geen zorgen te maken en het hoort er echt bij. Ik ben dus gerustgesteld! Nu jij nog Marloes!
Ik ben vanaf mijn laatste ego berichtje pas gaan reageren op iedereen hoor dat zijn al bijna 10 pagina's @Dancevalley; Jeetje, eigenlijk best heftig zeg dat je borstkanker hebt gehad. Maar je bent dus 1 van de gelukkige die helemaal schoon is geworden. Hoe jong was je dan toen ze erachter kwamen? En hoe kwam je erzelf achter? @marloes22; Jeetje ook jong zeg, wat had hij dan dat hij ingeslapen moest worden, het zijn echt heerlijke honden he. Maar je hebt ok nog een engelse bull, leuk zeg! Ja het is zo leuk dat gewiebel in mijn buik hahaha. Heel bijzonder weer en zoo herkenbaar. Jij voelde Joey dan redelijk laat of niet, vooral omdat je placenta aan de achterwand lag. Of ik ben rete snel met mijn placenta aan de voorkant, dat kan natuurlijk ook. Vervelend he die zware buik, ik heb het voornamelijk met wandelen. Wat goed van hem zeg, hij slaapt al gewoon in het grote bed! Wauw, grote jongen! @mamalieske; Probeer lekker rustig aan te doen, je klinkt idd erg druk! Vervelend he als je de hele dag iemand om je heen hebt zitten die van alles wilt weten.... Is echt retevermoeiend. @hond op bed; Nee, hier absoluut geen dieren boven. En al zeker niet meer in bed. In ons vorige huis hadden we parket boven liggen dus toen kwamen de katten boven (we hadden toen nog geen hond). En Bert en Isa mochten toen op het bed, aan het voeteneind. Toen Jekko kwam heb ik dat afgeschaft want hij was alles behalve rustig op bed. En nu hebben we vloerbedekking (hoogpolig) boven en nee echt geen haarballen boven hoor. Ik stofzuig me al helemaal zot met die vlokken haar dat ze verliezen en als dat ook nog eens allemaal boven komt. Plus ik vind het niet fris met mijn kleine meisje. Boven moet het gewoon stof en haar vrij zijn vind ik. Maar het kan natuurlijk wel heel gezellig zijn een dier op bed. Maar toch niet onder de dekens? Dat is toch wel smerig hahaha. @zogelukkig; Hihihi ook al zo'n blaastrapper! Lig je net lekker warm in bed kun je weer rennen want anders druppelt het al! Hahaha goed antwoord gaf je trouwens, ik heb grote honden. Maar wat voor een ras is het dan? Type newfoundlander/Duitse dog? Of een combi ervan (whoei, dan krijg je pas grote monsters ) Gelukkig dat je enkels niet meer zo dik zijn, kan goed zeer doen. Ik hoop dat ik het met warm weer niet ga kweken want je past je schoenen dan ook niet meer. Heb je een opvang? Wat leuk zeg, en ja ik kan me voorstellen dat je daar vooral nu wel wat hulp bij kan gebruiken. Luister naar je lichaam.Ben gisteren zonder zadel (zadel ligt nog bij de zadelmaker) een 20 minuten gestapt op hem. Even de binnenbak in, het voelde echt weer helemaal goed. Hij was ook erg braaf. Nee, voorlopig moeten we heel rustig aan opbouwen, dus tegen de tijd dat hij iets meer conditie heeft stop ik alweer en moet iemand anders hem maar verder trainen, dus veel draven en galloperen zit er niet in denk ik. Ik ben zoooo vaak van het paard gevallen, en ook met paard en al gevallen maar ben gelukkig nooit bang geworden. Heb denk ik werkelijk een engeltje op mijn schouder zitten want ik maakte behoorlijke klappers en nog nooit iets gebroken of gekneusd. Blauwe plek was het enige. En ik was zo'n trut die ook gewoon lekker zonder cap de bossen onveilig maakte vroeger, nu niet meer hoor. Alleen in de bak rij ik zonder cap maar als ik naar buiten ga dan doe ik toch echt wel een cap op. Maar vervelend zeg dat je nare ongelukken hebt gehad. Het blijft idd een gevaarlijke sport omdat je nooit zeker weet hoe je paard kan reageren in sommige situaties. @marooz; Ik kan op dit moment niet je foto zien, fout in de pagina komt er dan... Nou, ik had 2 schermen open staan maar die nadat ik de foto wilde bekijken van Marooz krijg ik een foutmelding. En ik ben bang dat ik dit ook voor niets hebt getypt... Ik ga het maar even voor de zekerheid kopieëren en in een word bestandje opslaan zodat ik als het idd fout is ik het zo weer kan pakken. Even testen dus
@ Dolgelukkig, ja heb wel een gevoel. Weten het dan ook voor 96% zeker, van de vorige echo.. Ik dacht altijd van nou de volgende wordt zeker van dat geslacht, maar naar mate ik mijn zwangerschap vorderde, ging ik steeds meer twijfelen, kon alleen nog maar namen bedenken van dat andere geslacht.. Wel grappig dat het voor je gevoel gewoon niet meer klopt, nou ja en als die 96% klopt, dan zat ik met mijn laatste gevoel toch goed.. Op het forum zet ik geen geslacht neer, maar als iemand het wilt weten, stuur maar een pb tje. @ Majkuh, meid vreemd maar waar ook nu weet ik weer precies wat je bedoelt. In mijn verleden heb ik behoorlijk te kampen gehad met anorexia, ze zeggen we je bent genezen, maar volgens mij ben je dat nooit. Ook hier flink last van in mijn ogen te veel kilo's.. Ben er dan ook wel flink wat aangekomen. En dan nog een mams die doodleuk tegen je zegt dat je zwembanden aan het ontwikkelen bent.. Maar goed, fijn dat je wel in de gaten wordt gehouden. Het enige wat ik tegen je kan zeggen is dat ik juist vind dat je een mooi zwanger! figuurtje heb en dat idd de extra's kilo er gewoon bij horen, maar weet zelf ook dat het een minuut leuk is om te horen tot je weer aan je spijkerbroek denkt.. @ Rainbow, wat jammer dat je nog niet aan de kamer kan beginnen. Maar ik hoor steeds vaker dat het juist goed is de baby de eerste tijd op je kamer te houden. Ook wij zijn nog niet bezig met het kamertje, omdat we hopen nog te vehuizen.. En de naam? Ook nog niet uit, pff tijd gaat wel snel dan, hihi Hoop dat de lucht weer geklaard is? @ Zogelukkig, fijn dat je zo snel terecht kon bij de vk en dat alles goed was. En auw! Sterkte met je billen... @ Kippie, jaloers! Leuk hoor al die kleertjes.. @ kaatje, fijn dat de erwtensoep geslaagd was! En idd dat 5 mil niet genoeg is, pff kun je nagaan.. Hoop dat het snel raak is voor ze. En wat gaat die tijd hard he, die 3 weken! Voor je het weet is het alweer mei.. @ marloes, jeetje ook al zoveel last van buikpijn.. Gelukkig viel het allemaal mee! @ Missz, haha wat ene gedoe soms het met die pagina's heb ook wel vaker gehad, dat je een heel verhaal had en ineens, weg! Kun jet het beter in stapjes doen hihi Hier echt onwijs moe, slaap dan ook zo slecht, ga zo nog effe op de bank liggen voor ik m'n meissie ga halen.. Babykamer gaat officieel niet door, hebben ze me gewoon 3 weken mee aan de gang gehouden en ineens mijn zus krijgt een baby, dus we doen hem niet weg! Rotzakken.. Af en toe wordt ik alleen al moe van de pech die we hebben.. Maar goed blijven optimistisch, woensdag staat er gewoon een huisje voor ons en als we bijna klaar zijn hebben we de perfecte babykamer en kan ie meteen in de nieuwe babykamer.. *droom*
Ok..ok.. meiden . Het is www.lievebeebie.nl. Als dit bericht verwijderd wordt (en mijn account ook ofzo, dan zoek ik jullie wel weer op hahaha).