je kan inderdaad ook vrij verkrijgbare spullen bij de drogist krijgen voor een zwakke blaas! Zit dan cranberry-exract in ofzo, iets met de ziirgraad van je blaas zodat je minder snel ontstekingen krijgt! Nog bedankt voor je hele leve berichtjes, doet me echt goed en je hebt ook helemaal gelijk, ik heb niet eens 'echt' wat te klagen en als ik de zaken in perspectief zit helpt dat best wel XXX
oei, een week niets voelen, hmm, zou ik in de stress van schieten haha, maar ja,w aar schiet ik net van in de stress Fijn dat je je mopje hebt gevonden met de angelsound, ondanks dat de mijne redelijk veel beweegt check ik af en toe ook nog wel hoor Babykamer, bij ons dus ook op de slaapkamer, onze kamer is wit met antraciet en kleuraccenten die ik op dat moment leuk vind commode, bedje (enige wat we nodig hebben) worden ook wit en uiteraard ga ik straks los op ROZE! Wit met zilver vind ik HEEL gaaf, ben echt onwijs benieuwd!
hoe meten ze je baarmoeder precies dan? Bij mij voelen ze dan zo met hun vingers, zit al 2 vingers boven mijn navel
Thanx, lief van je! Gaaf dat je zoveel leuke kleertjes hebt gezien! Ik wil zo graag winkelen, maar pas na de verjaardag van mijn oudste (27-2) gaan we de kamer in orde maken, maar goed, is in ons geval 1 dag werk, dus snap het wel, maar wil zo graag alles al inrichten!
@marooz; Ik was natuurlijk nog niet helemaal klaar met reageren, Zal straks wel even kijken of ik je foto kan zien. Leuk, jij hebt dus een clowntje in huis, hele lieve honden zijn dat idd. Alleen ik wilde een grote hond dus die viel al af bij ons. Al denken ze zelf wel dat ze heel groot zijn Ow hahahaha zie ik net dat je een foto had geplaatst gewoon in een berichtje hahaha. Mooie buik hoor! @marloes22; nee ik heb geen babysite. Ik hou thuis een dagboek bij, had ik bij Gwen ook gedaan. Online is ook wel leuk hoor, maar handgeschreven vind ik nog specialer. Maar eh, ik weet even niet meer wat jullie krijgen. Een meisje? Zo, ik had net weer hetzelfde probleem, had even snel alles gekopieëerd dus ik plak het nu even hieronder. @Kaatje K; Hoezo verhuizen jullie veel dan? Kippetjes zijn leuk! En de eieren zijn lekker hahaha, maar waar wil je heen de volgende keer. Naar een boerderij? @Manootje; Nou idd, ik doe het nu ook in etappes. Ben net maar even op bed gaan liggen hahaha, is het offline toch nog ergens goed voor. (dit stukje had ik nog niet getypt hoor, ik las net snel even je reactie _ Klinkt niet echt gezellig op je bed, hoe ga je dat straks doen als je je kindje bv gaat geven en je lekker makkelijk op bed wilt blijven liggen 's nachts, dat deed ik met Gwen namelijk. Die legde ik op haar zij tegen me aan zodat ze kon drinken. Ik weet nog heel goed dat ik een enorme afkeer tegen haren kreeg toen Gwen was geboren. Echt te smerig als ik maar een paar haartjes op haar kleertjes aantrof, dat is nu natuurlijk wel een stuk minder. En als je hond zo beschermend is, is het denk ik niet verstandig om die op je bed te houden. Probeer het anders gewoon met afwennen maar blijf dan wel consequent erin, en niet af en toe toegeven op gejammer en gemauw. En de kat die gepest word in een kamer doen waar die niet lastig gevallen gaat worden (als dat lukt tenminste). Dit komt misschien heel vreemd over en gemener dan ik bedoel maar het blijven dieren en heel jammer, ze moeten toch echt aanpassingen doen naar ons toe. Ik ben echt een grote dierenvriend en behandel alle dieren met respect maar ik ben wel de baas en ik bepaal waar ze komen, of ze nou zielig zijn of niet. Het is een kwestie van gewenning wat ze hebben bij jou op de kamer, en dat kan met consequent gedrag echt wel veranderd worden. Straks heb je al je aandacht nodig voor je kleine kindje en dan kan je het niet gebruiken dat ze over je heen rennen 's nachts. En komt je kindje bij je op de kamer in een wiegje? Dan moet je helemaal uitkijken dat je poezen er niet inklimmen, want die willen graag dat warme plekje hebben. Maar goed, wat je al aangaf in je berichtje. Mensen moeten zelf weten of ze hun huisdieren op de kamer laten ja of nee. Daar heb ik ook alle respect voor, is jou huis en jou regels succes @zonstraal; Welkom! @dolgelukkig; Voorlopig rij ik alleen nog even in de binnenbak hahaha. Ga niet de weg op met hem, a niet omdat hij toch wel fris zal zijn en dat alles goed bevroren was (maar het is nu wel flink aan het dooien...) en b omdat ik eerst wil dat hij rustig zijn conditie opbouwt, en ik ook hahaha. En ik wil buiten niet teveel risico lopen met mijn dikke buik hahha. @Kroepie; wat je ook kunt doen is straks een poepluier in de woonkamer bij de hond neerleggen. Klinkt erg smerig maar dan kan hij wel aan de geur wennen van de baby. Veel verloskundige en dierenexperts raden dit aan. En gewoon idd zoveel mogelijk hetzelfde met je dieren blijven doen dat je voorheen ook deed. Alleen is het in het begin heel moeilijk om je aandacht te verdelen over je huisdier en pasgeboren baby. Had ik tenminste toen bij Gwen. @mamasuusjuh; Probeer zoveel mogelijk te rusten, idd je ritme is een beetje verstoord maar straks krijgt je kind vast wel een ander ritme dus dan moet je wel opstaan. Dus aan de ene kant, geniet er nog maar even van Wel vervelend dat je zo slecht slaapt... en toen liep mijn 2e pagina weer vast, zo kan ik natuurlijk nooit verder komen met mijn berichtjes hahhaa. Als ik elke pagina moet afsluiten. Nou ik post deze en probeer het zo nog een keer.
Ga nu weer even snel verder reageren, als dat lukt met die kleine meid erbij hoor. Die lag net namelijk te slapen. En anders probeer ik het vanavond weer.
haha, ja is ook wel optimistisch, daar heb je best gelijk in, alleen de vorige keren kreeg ik alleen maar buik en nu word ik veral ronder, dus moet daar erg aan wennen Hmmm, erwtensoep, vers gemaakt vin ik het ook erg lekker! En wat leuk zo'n groot gezin, alleen inderdaad wel druk met een reunie, moet je een groot huis voor hebben
AI, spannend zeg, tis nog veeeel te vroeg voor kleine babietjes om nu geboren te worden, daar moet ie maar mooi even mee wachten! Wel fijn dat je nu weer gerustgesteld bent, hebben ze enig idee wat die pijn verder is dan?
ZO deel 3 van mijn lange reactie hahaha @zogelukkig; Ik denk dat die pijn er wel bij hoort. Misschien dat je toch teveel hooi op je vork neemt. Luister goed naar je lichaam en als het te pijnlijk wordt lekker gaan liggen. Even rusten (als dat lukt dan tenminste) Dan is het toch de baby denk ik die je aan het pesten is met je blaas en dat je vaak kleine beetjes moet plassen. Probeer meer te drinken, misschien helpt dat. @mamasan; huh, hoe kunnen ze je nu afwijzen dan? Wat raar zeg, lekker bijdehand ook trouwens. Wist niet dat ze vrouwen mogen afwijzen (in jouw stadium dan). Maar is het gelukt met die kleinere buro's? Kan kloppen dat je ogen minder goed reageren op lensen. Heeft met je hormoonhuishouden te maken. Anders maar toch even een bril opzetten. Als je die hebt dan @daggie84; huh een slijmbeursontsteking in je bil, auw! Hoe ging het vandaag bij de fysio? kippie75; Vervelend dat je allergies bent voor dieren. Lijkt me zo naar om dat te zijn. Ben je je weekend nog een beetje doorgekomen? @joki; en wat zei de fysio? Idd als je beter halve dagen kan gaan werken dan moet je dat zeker doen! @Makjuh; Hahaha ik vind het wel een hele gedurfde uitspraak van je mening maar goed daar vroegen ze ook om Tja, ik vind de naam ook niet mooi, ieder zijn ding hhahahaha. Maar wel grappig dat je het zo had neergezet. Fluwelen handschoentjes hoeft niet maar je zit wel in een hormonengebied hier he 8) Waarom koop je dan geen positiebroeken? Ik heb hele leuke, oa een skinnyjeans van noppies die als gegoten zit. Vervelend dat je je zo voelt, hoop dat je je er toch overheen kan zetten om een lekkere positiebroek te kopen, het zit zoooo heerlijk. En ondanks dat ik geen eetstoornis heb gehad ben ik nu ook heel gehaaid op de extra kilo's die ik aankom... Ik was de vorige keer zoveel aangekomen en niet alles was eraf, dat wil ik gewoon niet nog een keer. Het is niet geheel vergelijkbaar maar ik voel me dus ook rot met die extra kilo's al kan ik het redelijk relativeren dat het door de baby komt. Dikke knuf voor jou yeah blz 466... nog een paar @blaasontsteking; Is echt slecht om daar mee rond te blijven lopen vooral als je zwanger bent. Maar je hebt het uit zich niet zo snel tijdens je zwangerschap, je hebt het niet zo snel in de gaten. Wat ik wel heb nu (had ik de vorige keer ook) Je kunt niet meer zo lekker hard plassen hahaha. Dat hoort wel bij het zwanger zijn. Sinds een week kan ik niet meer lekker plassen en plas ook vaak kleine beetjes omdat die kleine man zo op mijn blaas aan het drukken is. Maar als de laatste druppels echt pijnlijk worden dan zou ik echt even een potje plas naar de ha brengen. Veel water drinken en cranberrysap doen ook wonderen. @Oemhudaifa; Wat vervelend van je teen! ik ben benieuwd wat de dokter vandaag zegt. De keuze is voor jullie dus eigenlijk al gemaakt, jullie moeten naar het ziekenhuis. @dolgelukkig; hoe is het met je voorraadkast? En fijn dat bij jou altijd alles goed gaat whahhahaha. Beter @kroepie; hoelang mag je die lensen gebruiken. Want ik ben mijn bril ook een beetje zat aan het worden eigenlijk. Ik moet hem elke dag op en een keertje niet zal is leuk zijn. Ben zeer benieuwd naar je kinderwagen. Heb je die nieuwe gekocht? ik heb ze wel eens op een internetsite zien staan maar ben de naam kwijt... Ze zijn echt te gaaf gewoon. Oe lees net dat je geen spulletjes hebt gehaald... Hoe is het met je mannetje? @mamasuusjuh; is het nog opgelost met de verwarming vandaag? Lekker gebubbeld? blz 467, we komen er wel @Jazzie; hahha vindt je? Ik vond 2 kilo wel veel, die keer daarvoor was het namelijk maar 2 ons... Maar goed, nu mag ik om de 3 weken komen, ben benieuwd hoeveel ik nu aankom. O dat emo ken ik haha, ik kan ook werkelijk om alles janken. Word gewoon moe van mezelf. Veel plezier met je daagjes weg. @manootje; hahaha dus toch het geslacht willen weten. Wat is je voorgevoel? Gwen is aan het etteren, dus hou het kort nu @kippie7; ga zo even je site bewonderen @makjuh; lekker bezig met je reacties hahaha Zo en nu ego voor zover dat lukt want ik word gebruikt als klimpaal hahaha. En volgens mij heeft ze ook flink lopen poepen dus moet zo nog aan de bak ook. Hier alles lekker, ik ben blij dat ik nu al om de 3 weken mag naar de vlos, 4 weken duurd zo lang. EN het paardrijden was echt heel erg leuk. Even zonder zadel erop gestapt en hij was erg braaf. Alleen maar stappen hoor. Ik stop, dit heeft nu geen zin. Ik kom straks wel weer. Liefs
Ik zou jullie graag wat willen vragen namelijk, wat eten jullie gemiddeld op één dag (ochtend tot avond incl. tussendoortjes)? Ik heb namelijk het idee dat ik niet genoeg eet, kan dit? Ik heb echt constant honger en niks vult mij, tijdens het avondeten kan ik maar een beetje op en dan zit ik alweer helemaal vol. Een klein uurtje erna heb ik weer enorme honger. Ik wil niet teveel aankomen dus let ik wel op wat ik eet, maar soms lijkt dit niet voldoende te zijn, omdat mijn lichaam (lees: maag) aangeeft dat ik weer wat mag eten. Ik hoop niet dat de baby hieronder lijdt Ik zal hieronder zetten wat ik vandaag heb gegeten tot nu. Ontbijt: - Kom pap - 2 sneetjes bruin brood met jam - Kop kamille thee Tussendoortje: - Evergreen Middag: - Tonijn pizza (3 slices) Ik ga zo aan het avondeten beginnen .. zelfgemaakte shoarma met sla en verse frietjes. Ik hoor het graag van jullie .... ooh ja wat later op de avond neem ik pas mijn 2 porties fruit. En als ik voor het slapen gaan nog honger heb dan neem ik een kom cornflakes en yoghurt
Pffffffffff, ben sinds donderdag niet meer op de site geweest. Nu heb ik toch wel héél veel bij te lezen. Doe het lekker tussen m'n werken door Dit weekend in de solden onze eerste baby-kleertjes gaan kopen. Vond dit zo fantastisch, maakt het toch allemaal een beetje echter hé. Uiteindelijk geen tijd meer gehad om verder te lezen, dus ... tot morgen hopelijk lukt het dan wel
MISSZ: haha, tsja, als de vraag letterlijk is; wat is jullie mening? nah jah, dan geef ik die ook hihi. Ik wil best positiebroeken kopen hoor, daar gaat het niet om, ik begrijp dat die buik ergens in moet passen alleen dat het allemaal straks zit rond billen en heupen geeft aan dat ik helemaal dikker word en niet alleen buik heb en dat vind ik gewoon lastig, maar heb gebeld en kan volgende week dinsdag langskomen, we gaan ermee aan het werk! ZONSTRAAL: uhh, is dat alles wat je eet? vind je het gek dat je niet voldaan bent........ Ik heb vanmorgen gegeten, 1 banaan, 2 mandarijnen, 3 koppen thee, smiddags 4 boterhammen (en meer honger, maar vind het wel best zo!) en ga zo aan het avondetten beginnen (schnitzel mt salade en veeel! )
maar als het aan mij ligt eet ik een pak koekjes per dan, 6 boterhammen, liefste nog 2 bakken cornflakes etc etc, wil de hele dag we eten pffff...
Jah, dat gevoel heb ik dus ook. Het liefst eet ik de hele dag constant door, en het liefst allemaal zoetigheid. Ik vind het ook moeilijk om te eten omdat ik enorm veel last heb van maagzuur. Bij (bijna) alles wat ik eet krijg ik zuur. De 3 slices pizza van vanmiddag zijn net door de wc gespoeld omdat mijn maag niet tegen de tomatenpuree kon Ik ga daarom maar snel aan het avondeten beginnen, want de honger begint alweer op te komen. Misschien toch nog eerst even een kommetje flakes eten vooraf en wat fruit om de honger te stillen. Ik heb echt het gevoel alsof ik de baby onrecht aan doe hierdoor ... kan wel janken op dit moment
zonstraal, ik zou proberen wat andere dingen te eten dan pizzaslices en shoarma met friet als het niet lekker gaat. volkoren en vezelrijke producten houden je langer 'vol'. die geven hun energie namelijk wat langzamer af. je ontbijt klinkt gezond, lunch en avondeten wat minder. bv volkoren pasta, aardappels, niet te vet, veel groenten. op zich is het best verstandig om als je zwanger bent meerdere kleine maaltijden te eten in plaats van 3 grote. je maag kan niet te veel tegelijk aan omdat hij in de verdrukking zit. maar dan liever een cracker met kaas dan een pak koekjes natuurlijk. of snoep verstandig eet een appel (zegt iemand die net een bakje Ben&Jerry's ijs weg heeft gewerkt....) En je krijgt minder snel last van je maag als je minder vette dingen eet...