Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Kroepie : Nog een keer terug voor de 20 weken echo! Kunnen jullie nog een keer kijken naar de kleine... ;)

@mamasan : ook de 20 weken echo gehad en alels goed gefeliciteerd! En natuurlijk gefeliciteerd een jongen :D Waarom eigenlijk extra of langere controle door je b12 ? zoals je weet heb ik dat ook en vk en huisarts weten dat maar heb hun er nooit over gehoord ? Let me now ;)

@Manootje : hopelijk vannavond een goeie nacht voor jou!

@Zogelukkig : Fijn dat je lekker hebt geslapen! En dat je daardoor weer iets beterder voelt!

@zontraal : Ik ben thuisblijf mama.... Heb daar bewust voor gekozen en nooit spijt gehad! Wil dat zo blijven doen totdat het ukkie in mijn buik naar de creche gaat ... Dan wil ik wel weer partime iets gaan doen ;)

@Ria: Wel balen joh van die naam... Maar de meeste hebben maar 1 naam die HET is dus idd gewoon doen!

@Dolgelukkig: Fijn dat alles goed gaat aan die kant!

@Sim: Bedankt dat je het er meteen bij hebt gezet! en over je hb ppff weet het niet maar idd wel aan de lage kant... Raar dat ze niets hebben gegeven of gezegt hebben erover!

@Renmar : hihi welkom back ! Lekker rustig aan doen hoor!

@Shannah : Eten eten en nog eens eten voor jou dus :)
    Dat hoor je niet vaak haha

@Houmar : Geen excuses joh ... Niet iedereen heeft altijd tijd en je hebt ook nog een leven buiten het forum he ;)
    Fijn dat de 20 weken echo goed was , gefeliciteerd!

Nou hier dus ook een depri en emotioneel moe iemand!
    Wordt er niet goed van...
    Vandaag weer een b12 injectie gehaald en hopelijk voel ik me daar beterder door!
    Ook wil ik dat ze effe mijn hb volgende week nakijken!
    dokter geweest en morgen een plasje naar het lab brengen van het ziekehuis... wordt dan op kweek gezet en duurd anderhalve week voor de uitslag er is!
    Verwacht er weinig van maarja dan weten we iets he...

Nou dikke knuffel voor jullie!

2. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    O we zijn er alweer... Ik zal morgen bijlezen en reageren, krijg namelijk zo bezoek!

Fijne avond dames!

3. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Zo daar is ik weer..

@majkuh, Feli met je nepzoontje :)

@sabrina,gefeli met je nichtje

@zogelukkig, fijn dat je je weer beter voelt!

@zonstraal: Ik studeer klinische psychologie en werk daarbij als counselor op een hulplijn. nu lekker nog part time en straks als ik afstudeer gaat manlief 1 dag minder werken en ga ik naar 24 uur.

@kroepie,Feli met je goede echo!
    Hier lag uk ook ver weg ze konden het net zien, maar jij mag dus nog een x.
    Wel leuk om je uk weer te mogen zien.

@manoontje,mooi buikkie meid! Succes met de teen, dat moet pijnlijk zijn.

@ria, balen van de naam zeg, maar je man heeft wel gelijk, als het de naam is gewoon doen.

@dolgelukkig, haha heeeel bekend, alleen de dvd van cars kan zoonlief bezig houden, anders is het hier ook MAAAAAAAAAmAAAA.

@bianca, hopelijk vallen de uitslagen mee, wel fjn dat ze meteen even kijken

@marloes, Met B12 +B11 tekort heb je een vergroot risico op een neuraal buisdefect. Dus daar is even goed naar gekeken.
    Nu heb ik zelf ook neuroschade door het tekort, dus ik weet niet of dat mee speelt?

nog over aankomen, er was iemand die 7 kg was aangekomen bij 20w en dat dat in de gaten gehouden moest worden?
    De gyn begon er nu zelf over en vond 8kg uitstekend.
    Ze had liever dat ik wat meer aankwam, dan dat ik reserves van mijzelf ging aanspreken.
    Dus ik mag lekker door blijven (vr)eten :)

Papa begint nu ook te wennen aan het knul idee en ziet uit naar de pretecho.
    Morgen bellen voor een afspraak, volgens de echoscopiste krijgen we over een week of 4/5 de mooiste plaatjes, dus dat gaan we doen.

Nu ga ik nog ff wat mensen pesten, want iedereen was vol overtuiging dat we een meid kregen.
    Hoe vaak ik niet 'let maar op' heb gehoord.
    Nu ff pesten dat mama's altijd gelijk hebben :)

4. @Mamasan : ik heb altijd al tekorten gehad... Van wat allemaal weet ik niet precies... Heb regelmatig ijzer tekort en heb daar ook vooral toen ik tiener was vaak tabletjes voor gehad!
    b11 weet ik zo niet ?
    B12 heb ik denk ik nu ook al zo'n 3 jaar last van en zodra ik geen injecties krijg zakt de waarde weer langzaam aan...
    Krijg ze nu dus ook gewoon altijd!
    Mijn laagste waarde was 84.... dat was toen ze het ontdekte!
    Klachten pfff genoeg gehad en sommige nog :rolleyes:
    Neuraal buisdefect ... nog nooit van gehoord :(: effe google!
    Wel fijn dat ze het wat beter in de gaten houden dan!
    bij mij is er verder niks overgezegt toen ik het melde dus neem aan dat er bij mij gene rede is geweest om erop te letten ;)

thanks voor je antwoord!

5. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zouden jullie eens een reactie op onderwerp van mij: Wat vinden jullie van deze naam? bij Babynamen willen geven?
    Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden?

Alvast bedankt.

6. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Dat is zeker jammer, K*T eigenlijk. Maar jah, ik kan er niks aan veranderen. Het is een beetje jammer dat er zoveel werkgevers gewoon mee wegkomen.
    Jouw verhaal is net het tegenovergestelde, je hebt maar geboft met zo'n baas!

@ Mamasan, idd, het is gewoon K*T, maar kan er niks aan veranderen, helaas. Hoorde vandaag dat ze alweer een nieuwe aan het inwerken zijn...
    Van harte gefeliciteerd met je babyBOY. Fijn dat je het jongensteam komt versterken, hihihi.

@ Maikuh, gefeliciteerd met je 'nep'zoontje.

@ Remmar, aan de gym! Toe maar. Moet er zelf niet aan denken, is mij te vermoeiend, maar kan me voorstellen dat het erg gezellig is en dat je er veel contacten kunt opdoen. Super! Misschien helpt het je zelfs wel op je wat minder blegh te voelen...

@ Sabrina, Van harte gefeliciteerd met je nichtje.

@ zogelukkig, Nu kan het nog, uitslapen. Neem het er lekker van! Rust doet wonderen.
    Over mijn contract kan ik me ook wel kwaad maken, maar dat heeft geen zin. Werd vanmiddag door mijn 'oud'collega's gebeld, ze balen ervan dat ik niet weer kom. Inmiddels zijn ze al bezig om de nieuwe in te werken. Zo blijkt maar weer, ik was gewoon een nummertje...

@ Daggie1984, Fijn he, die dokters die niet weten waar ze het over hebben...

@ ZonStraal, Ik ben 33 jaar, moeder van 2 meiden Mandy 10 en Alicia 6 en er is een zoontje op komst. Ik werkte 25 uur in een bakkerij, tot afgelopen maandag. Verder heb ik nog een webshop in speelgoed en kinderkleding, maar dat heb ik op dit moment op een heel laag pitje staan.

@ Kroepie, beterschap met je mannetje. Lief dat hij zich naar het ziekenhuis heeft gesleept. En knap dat je het geslacht voor je kunt houden. Ik zou dat niet kunnen. Wil het wel van de daken schreeuwen, hihihi.

@ Manootje, de meiden hier kunnen niet afwachten tot hun broertje er is. Zo staan ze dagelijk mijn buik te knuffelen en kusjes te geven.
    Zo, jouw buik is in 4 weken tijd ook hard gegroeit! Mooi buikie.
    Sterkte met je dochters ontstoken teen, ik hoop dat je een betere nachtrust tegemoet gaat dan vannacht.

@ Ria 32, als die naam het helemaal is voor jullie, zou ik hem zo houden ne niet iets anders kiezen. Dan krijgen jullie dan vast spijt van, want dat is dan niet de naam die jullie haren overeind doen staan.

@ dolgelukkig, Ik ga me lekker voorbereiden op de kleine, heb nog helemaal niks gedaan aan het kamertje. De meiden liggen al bij elkaar op de kamer, dus de kamer die de babykamer moet worden is zo goed als leeg, dus kan er aan de slag. (als ik me ertoe kan zetten, hihihi, want ben niet vooruit te branden) Ik ga in juli wel weer solliciteren, maar voor nu hou ik het voor gezien. Heb al een ontzettend dikke buik, dus denk niet dat het zin heeft om nu te gaan solliciteren. De ene baas werkt me eruit, een andere baas gaat me vast nu niet aannemen...

@ Shannah, kijk, dat lijkt me nou een fijn dieet! 6 x per dag eten en vooral tussendoortjes en flink aankomen! Die mogen ze mij ook wel voorschrijven. Krijg er hier alleen niet veel in...zuurbranden.

@ Bianca84, sterkte!

@ Houmar, Feli met je goede 20weken echo. En? Klopte je gevoel?

Zo, dat was het voor vandaag. Ga nu ff lekker onderuit. Morgen nemen de beide meiden iemand mee op te spelen, dus dat wordt druk. Of niet. Meestal ga ik met de kids bakken op woensdagmiddag. We zullen zien hoe fit ik me voel. Anders zet ik de WII gewoon aan. Ik hou nl heel veel vocht vast, voornamelijk in mijn benen. Die voelen aan als lood. Alsof ze afgekneld worden bij mijn liezen en dat veroorzaakt de hele dag een slaperig gevoel in de benen. Lastig dus! Moet de 27e weer naar de VK, dus dan zal ik het aangeven.

7. Mijn reactie staat erbij!
    Mooi bedacht hoor!

8. mamasan

mamasan Fanatiek lid

@marloes, meest bekende is het open ruggetje en waterhoofdje.
    simpel uitgelegd is het een fout in de aanleg van het neurosysteem.
    Bij mij is dus als extra oa de hersentjes en schedel extra goed bekeken.
    Een te laag hb (ijzer) heb ik ook altijd gehad, door de B12 weten we nu.
    klachten heb ik ook nog steeds, waarschijnlijk zijn de meeste onherstelbaar :cry:

@jomi, goedgekeurd :D

@webmiertje, nou das lekker dat ze al iemand nieuw hebben :cry:
    Ze hebben er geen gras over laten groeien dus.

hihi ben helemaal hyper meiden van die echo :)
    Ben net een klein kind op sinterklaasavond.

9. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hallo allemaal,

Remmar: Ik hoop dat je je snel toch weer wat beter voelt. Geeft niks hoor dat je er nu ff wat minder bent.
    Majkuh: Gefeliciteerd met je "nep"zoontje.
    kaatje k: Gelukkig dat jou weegschaal niet zoveel aangaf als bij je moeder thuis. Goed naar je lichaam luisteren hoor, dan maar een dagje minder werken.
    Sabrina1984: Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje.
    Ria32: Mooi dat je genoten hebt van het shoppen gisteren en heerlijk toch dat je weer eens een nachtje goed hebt geslapen. Vervelend dat je nichtje die naam gebruikt heeft voor haar kleine. Maar je moet gewoon doen wat jij wil, dan allebei dezelfde naam maar.
    Sim80: Vervelend dat je je zo naar voelt met je lage bloeddruk. Maar gelukkig wel alles goed met de kleine.
    Bianca84: Fijn dat je vanmiddag al even langs kon komen bij de gyn. Dus nu is het nog ff een dikke week afwachten op uitslag, maar zal vast wel goed zijn. Ik duim in ieder geval voor jou.
    Zogelukkig Lekker dat je buikpijn wat minder is. En die cranberrysap, wie niet waagt wie niet wint, toch?
    Colin: Mooi dat de controle goed was bij vk.
    Daggie1984: Geeft toch niks hoor, volgende keer beter toch?
    Zonstraal: Ik rijd al meer dan 9 jaar taxi, maar mijn laatste weekjes zijn geteld. Officieel 6 april met zwangerschapsverlof en dan stop ik ook met werken. Blijf lekker thuis voor de kleine en binnen een paar jaar komen wij op de boerderij te wonen (akkerbouwbedrijf). Mijn vriend is ook mede-eigenaar, maar zijn ouders wonen nu nog op de boerderij. Dus ga straks een heel ander leven tegemoet.
    Kroepie: Gefeliciteerd met je 20 weken echo tot nu toe. Volgende week horen we wel hoe de rest is gegaan. Beterschap met je vinger.
    Manootje: Mooi buikje heb je al.
    Dolgelukkig: Badpak komt vanzelf hoor, maar kan mij voorstellen dat je er naar uitkijkt. En is zeker tegenstrijdig, webmiertje geen baan meer en bij mij wordt het zo goed als mogelijk geregeld met behoud van zwangerschapsverlof.
    Mamasan: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo en wat leuk, ook een jongen. Kom ons team maar versterken.
    Shannah: Ik heb ook regelmatig 's nachts last van mijn heupen. Zal toch wel van de banden komen denk ik.
    Oemhudaifa: Groetjes terug, trouwe lezeres.
    Houmar: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo. Knuffel van ons aan jou en de kleine terug.
    MamaSuusjuh: Ik hoop dat je ook een fijne avond hebt gehad.
    Webmiertje: Vervelend dat je zo last hebt van vocht vasthouden in je benen. Succes morgen met de meiden.
    Marloes22 en mamasan: Bedankt voor jullie reactie.

Zo, zat weer op mijn typestoel :)

Morgenmiddag moet ik weer naar de vk voor controle en ben benieuwd hoe het is met mijn bloeddruk. Vorige week was hij alweer op het randje met 147/92. Morgenavond horen jullie wel hoe het is gegaan.

Voor nu weltrusten allemaal.

10. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Veel succes morgen bij de vk!

11. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Diegene die morgen een echo hebben of naar de verloskundige moeten veel s6 :D en we horen het allemaal wel weer hier hoe het was.

Bedankt allemaal voor jullie reacties over het feit dat mijn nichtje voor haar dochter dezelfde naam kiest als wij voor onze zoon, scheelt 1 letter maar je spreekt het hetzelfde uit. Wat jullie schrijven dat voelen wij ook echt zo, als je man kippevel krijgt bij het horen van de naam die we hebben bedacht dan weet je dat je goed zit, en idd als je dat nu nog gaat veranderen wat ons al veel tijd heeft gekost om dit te vinden naar tevredenheid, dan denk ik dat je daar idd geen rust mee krijgt, dus we hebben samen met de ouders aan allebij de kanten besloten dat we het zo laten en wij hebben er vrede mee en hun ook dus het is goed zo.
    Bedankt dat jullie er net zo over denken dit is voor ons wel dat we neit de enige zijn die er zo over denken.

Voor nu weltrusten en tot morgen euhhhhhhhhhh oh nee tot straks whahahhahaha

12. Ria32

Ria32 Niet meer actief

O ja en lomp zijn tijdens je zwangerschap welnee joh, wij hebben een koel vriescombinatie en vanavond wilde ik vlees in de vriezer leggen dus ik buk en wil de deur openen heb ik het verkeerde handvat moest de onderste hebben maar had de bovenste te pakken en heb me hoofd naar voren en trek dus heel hard de koelkast open ipv vriezer dus resultaat kreeg hem vol tegen me knar aan ik huilen want deed echt pijn me man kwam er aan en die trooste me en mits da tik aan het huilen was moest ik eigenlijk ook heele r glachen om mijn dommigheid, is maar de tweede keer dat dit gebeurt hahaahhaha en vanavond me elleboog gestoten heel hard tegen de tafel aan was ook neit echt prettig maar ach we leren er maar mee leven he zal echt de laatste keer neit zijn ben ik bang, zo en nu echt slapen moet morgen emt me ma naar de dokter toe meot er om half 9 uit.

13. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh meiden,

@ria,jij was nog laat op, nachtbraker :)
    Nja lomp zijn, we kennen het :rolleyes:

Ik heb voor de verandering vannacht eens goed geslapen, wat is dat heeeeeeerlijk.
    Eindelijk eens fit mijn bed uit gekomen.
    Dus vanmiddag maar eens lekker in de kamer van beeb aan de slag,want ik heb echt nog niks gedaan :)

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

goedemorgen. vandaag een dagje vrij, maar zo voelt het niet echt. heb eenlange lijst met wat te doen...

sim, ik heb ook een lage bloeddruk en het betekent verder niet zoveel. er wordt extra bloed aangemaakt in de zwangerschap voor de baby, vandaar. er is weinig aan te doen, het is niet gevarlijk voor de baby. alleen vervelend voor jou, snel moe en duizelig. wat een beetje helpt is veel drinken, regelmatig eten, dropjes, zout (niet te veel) en rustig aan doen ,

voor ijzertekort kun je veel appelstroop, broccoli eten. en vitamine C bij het eten, dat helpt bij de opname van ijzer in je lichaam.

15. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    ARGHHH. Had gister bedacht dat ik morgen wel weer kon werken. Wordt ik wakker heb ik dikke snotneus (sorry), zere keel en ben ik mijn stem kwijt voor een uurtje. En nog steeds heftige hoofdpijn. Als lerares kun je dan ff niet aan het werk.

Aankomen: in mijn vorige zwangerschap ben ik 26 kilo aangekomen. Mijn gyn vond dat geen probleem (heb tussendoor meerdere keren aangegeven dat ik vond dat ik veel aankwam; ze wegen niet op de poli gyneacologie). Ze vinden het vooral belangrijk dat je je niet laat leiden door gewicht. Met veel of weinig aankomen is niks aan de hand, maar je zorgen maken over je gewicht is niet goed voor de beeb.

Ik lees verschillende keren van mensen die nu al last hebben van zuurbranden. Ik heb soms wat last van dat het wat omhoog komt,maar geklukkig (nog) niet van echt zuurbranden. In mijn vorige zwangerschap had ik het in week 30 (we waren net een weekendje in Amsterdam) en 31 heel erg. Ik vond dat toen heel vervelend, dus ik leef mee met de meiden die er nu al zo'n last van hebben.

@ Ria32: gelukig ben ik niet de enige die onhandig ben (niet alleen vd trap gevalllen, maar laat ook regelmatig dingen uit m'n handen vallen)

2 dagen geleden schreef ik nog dat ik nog goed sliep, maar nu slaap ik al 2 nachten slecht.....Maar misschien komt dat ook wel omdat ik ziek ben...

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Zo, wat ene berichten, hihi, ga even EGO doen ;)

VOEL ME GOED!
    Zo, na al het geklaag even iets anders van mij ;)
    Fiets elke dag met de kids naar school en haal ze op en doe weer een klein beetje yoga savonds (geloof het of niet, ik mag mezelf yogalerares noemen.....)

Dus ik beweeg en kan weer poepen (yahoooooo!) ik probeer te ontspannen en voel me echt veel lekkerder :) me happy (zo, nu gauw aan het werk!)

17. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @mamasan: ja dat was ik, hoe verschillend gynea's kunnen zijn hé. Ik probeer nu echt op m'n 7kg te blijven :( . Wordt wel moeilijk hoor met m'n zin naar chocopasta en speculoos ;)

@Majkuh: tof dat je je terug beter voelt, houden zo ;)

Geen probleem hoor :D , ik voel me nu soms al zo moe en jullie nemen de volledige opvolging van de lijst er nog eens bij. Het mag wel eens gezegd worden: HARTELIJK DANK hiervoor.

Mezelf in het kort:
    Ben 31 jaar, werk als webdeveloper voltijds (vanaf maart ga ik 4/5e werken), dit wordt m'n eerste kindje, maar m'n vriend heeft reeds een dochter (9j) uit z'n vorige relatie (voelt als m'n eigen dochter)

EGO
    Vandaag loopt het iets minder lekker. Voel me enorm, weet dat het zo niet is, maar voel me wel zo.
    Ook voel ik me enorm moe en heb het moeilijk om me te concentreren (niet altijd goed voor de productiviteit op het werk) + heb ook weer veel meer last van m'n hernia in m'n onderrug.
    Zo ... dat was even wat zwanger-gezaag.
    Morgen beter zekers :)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mogge meiden,

Gaat 't goed met iedereen?

Zag nog wat goede SEO-uitslagen en bekende geslachtjes: mooi!

Vraagje: vanaf welke leeftijd mag je kindje naar de peuterspeelzaal of verschilt dat per gemeente? Ik kan er op de site van de gemeente niks over vinden.

19. Ons joey gaat naar de creche als hij 2 is...
    Volgens mij is dat vanaf het 2de jaar! Tenminste hier wel ;)

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Mijn neefje van 2 mocht ook al, maar die had er geen zin in.

Deel Deze Pagina