Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Babydoos: in die Etos-doos zat een brief met hoe je kon opzeggen. IK WIL NIET NOG ZO'N DOOS! Bovendien heb ik geen trek in ongewenst bezoek. Als er niet vantevoren wordt gebeld (waarbij ik dus afzeg) en ze staat pardoes voor de deur, mag ze zo weer vertrekken.
    Verkopers zijn het, ik heb echt spijt als haren op m'n hoofd hoor, dat ik me heb opgegeven. Hollander he; 't is gratis, jaja, dat zeg je na een speelgoedsetje van 260 eurie ook niet meer, grrrr! :(

2. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Pff ik kan weer eens niet slapen, maagzuur valt dit keer wel mee...
    Maar zit in een dip op zo, ineens de hele tijd huilen... :cry:
    Ik baal dat mijn vriend altijd zo moe is, en dat we bijna niet genieten van de zwangerschap... Hij heeft me al 4 maanden een massage beloofd, en nou niet dat het me om een massage gaat, maar het zou wel fijn zijn als hij een beetje in ziet dat ik het niet altijd makkelijk heb deze zwangerschap...

Terwijl hij ook hard werkt de lieverd, maar ik voel gewoon dat ik wat extra aandacht en liefde nodig heb als ik zo emotioneel ben...
    Maar als het mannetje in bed ligt is ie weg, of ik dan nog 2 uur aan het rond draaien ben in bed, of aan het huilen dat ik het even niet meer trek, slaapt meneer gewoon door...

Ik ben echt moeilijk meiden, ik weet het van mezelf...
    Hem wakker maken vind ik ook niet fijn want hij moet morgen weer vroeg op zijn werk zijn. :(
    Pfff, ik zou willen dat we even lekker er tussenuit konden, weekendje weg of zo, dat zou ons echt goed doen denk ik. Even uit de sleur!
    Maar dat zit er helaas niet in financieel...

Nou, hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad als ik...
    Ik ga dadelijk nog een poging wagen.... Sorry voor mijn gezeur alweer... :oops:

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

nou, ik kan me ook voegen bij de slapelozen, hoera...

houd het even ego dus, lig alleen maar te piekeren, al een paar uur. Ben de laatste tijd gewoon chronisch oververmoeid en daardoor niet te genieten. Zit helemaal niet lekker in mijn vel... Hoofdreden is mijn werk waar ik het echt niet meer naar mijn zin heb. Ik heb dus net besloten dat ik vevroegd mijn verlof wil beginnen. Ben omdat ik toch wakker lag achter de compu gaan zitten en gaan rekenen. Ik mag 11 weken voor mijn uitgerekende datum beginnen met verlof als ik wil. Als ik dan al mijn vakantiedagen ook gebruik (mogen toch niet mee naar volgend jaar...) dan kan ik met verlof...tadaaa... maandag a.s.!

Is natuurlijk niet echt realistisch ivm overdracht enzo, maar het idee is leuk. Mijn baas is met vakantie nu, maar ik ga volgende week een serieus gesprek hebben met hem hoe we de overdracht gaan doen en wanneer ik weg zou kunnen. Het is ook niet fair voor mijn bedrijf zoals het nu gaat omdat ik toch niet echt super functioneer vind ik zelf. Ik heb het hier voor de kerst met mijn baas al over gehad maar hij was het er niet me eens, vond dat het prima ging. Nou, ik trek het niet meer...
    Volgens mij heb ik hier gewoon recht op dus kan hij er niets tegenin brengen. Ik denk dat ik de medische kant ook wat ga aandikken, dat klinkt beter wellicht. Is ook wel echt waar, lage bloeddruk, veel buikpijn 's avonds, chronisch veel te moe. En ik denk dat ik me minder schuldig voel als ik gewoon eerlijk ervoor uitkom dat ik het niet meer trek dan dat ik halfwas werk ga zitten doen...

Ik baal er wel van, vorige zwangerschap liep alles zo lekker, tot 36 weken gewerkt, in de laatste week nog zakenreisje naar Italie enzo. Geen centje pijn. Deze keer gaat het toch wel allemaal anders.

Nadeel van vroeger beginnen met verlof is natuurlijk wel dat ik eerder weer terug moet. Ik krijg 9 maanden betaald, dus op zich is dat zo lang dat ik wel genoeg ruimte heb. En ik kan er ook voor kiezen nog wat extra tijd onbetaald verlof te nemen.

Ben benieuwd hoe ik er morgenochtend over denk!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mamasuusje, mijn vent ligt ook hard te slapen ... als ik dan morgen zeg dat ik wakker was dan gelooft ie het maar half!

Ik hoop dat jij inmiddels aan het slapen bent!

O ja, wat betreft die gratis dozen, ik doe er niet aan. Het is vooral veel reclame (kun je wel weggooien maar ik vind het verspilling van papier) en voor de rest vooral veel zooi die je grotendeels toch niet wilt hebben. Ook al is het gratis, het is vaak net niet het merk dat ik zelf zou willen, dus ik koop het liever zelf... Misschien ben ik niet hollands genoeg, woon immers al mijn halve leven in het buitenland...

Plus dat als ze eenmaal je adres hebben je nog meer folders etc. krijgt toegestuurd die je weer moet weggooien, nog meer tropisch regenwoud dat eraan gaat...

5. @Kaatje
    Ik vind dat je groot gelijk hebt... gewoon lekker met verlof gaan, zeker als je er recht op hebt!

@mamasuusjuh
    Vervelend dat je zo in een dip zit! Hier net weer een beetje aan 't opkrabbelen, maar dat komt ook omdat ik (bijna) geaccepteerd heb dat het gewoon even niet anders is dan dat 't is. Dus moe en niet veel puf en anders dan de vorige keer. Het is maar tijdelijk, anders ben ik altijd vrolijk, actief enz dus anderen (en ikzelf) moeten het maar even slikken. Scheelt een stuk in de stress. Mijn schatje (vriend) is ook best makkelijk, maar mannen zijn nou eenmaal zo dat je ze het duidelijk moet vertellen als er wat aan de hand is, en WAT er dan aan de hand is. Misschien gewoon even wat tijd in het weekend plannen om het er over te hebben? Liever niet in bed doen... zeker niet als hij er de volgende dag vroeg uit moet.
    Sterkte meis!
    Oh... ik vond de dubbele naam echt leuk... Er is ook een site met coole namen... moet je even googlen op coolest names. Komen echt heeel veel leuke (maar ook weirde) namen voorbij. Misschien een idee?

@Jomi
    Succes!

@Manootje
    Wat een vervelend verhaal van je vriendin zeg. Hoop dat 't snel beter gaat met d'r. Liefs

@mamasan
    Wat zullen jullie geschrokken zijn! En wat balen dat de woningbouw niets doet. En wat zijn die wachtlijsten HOOG! Oh my god. Dan kom je toch nooit meer in aanmerking voor een huis? :( Jemig. Hoop dat er snel iets veranderd.
    Hier ook een oud nummer ingevuld bij de babydoos... dus laat ze maar bellen hahahhahaha. En onverwacht bezoek doen we niet aan! Bovendien willen we geen ooievaar of iets dergelijks in de tuin!

Nou tot zover...
    Hier vandaag weer werken (ochtend) en vanmiddag weer even dutje doen. Probeer mezelf goed in acht te nemen.
    Zit inmiddels weer een pleister om mijn vinger dus typen gaat weer beter (zoals jullie kunnen zien hahhaha) Alleen die pleister is niet echt een stootkussentje... dus gisteravond al weer mijn vinger gestoten toen ik op bed ging. Kon wel door de grond zakken :( Deed echt pijn zeg.

Spreek jullie later!
    Net

6. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

Ben zowaar niet de enige vroege vogel hier :(

@manootje, Wel apart ja, wij popelen en jullie zitten echt omhoog.
    Ik hoop dat jullie nou eens snel wat krijgen meid, want deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk.
    Wij mogen dan heel snel weg willen, maar we hebben in ieder geval de zekerheid van een dak boven ons hoofd.

@jomi, geen sorry meid, kan toch een keer dat je geen puf hebt?

@mamasuusjuh, sterkte meid, het is waardeloos als je je zo voelt.

@kaatje, als het kan lekker met verlof gaan meid.
    Je hebt nu natuurlijk ook nog een kleine rondlopen, dus dat is al zwaarder.

@kroepie, auw zul je net zien dat je inderdaad net die vinger moet stoten.
    De wachtlijsten zijn hier inderdaad giga, er zijn voor een paar wijken wel kortere wachttijden, maar dan komen we in dezelfde ellende terecht en daar bedanken we nu even voor.

Hier dus ook amper geslapen, schrik zit er goed in.
    Bij ieder geluidje zat ik stijf rechtop in bed.
    Zo maar een smurf wakker maken voor de psz en dan vanmiddag nog maar even saampies naar bedje toe.

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

Ik lees zo af en toe mee maar ik geef eigenlijk nooit geen reacties daar wil ik nu verandering in brengen. Het lijkt me heerlijk om weer met mede-zwangere te kletsen. Deed dit bij Keano ook.
    Dus hier even wat reacties van mij:

@ MamaSuusjuh: Wel een mooie naam vind ik hoor, Amy-Jane maar zoals je zegt ik hou ook niet van dubbele namen. Ach gelukkig heb je nog even de tijd :).

@ mamasan: Hé wat eng dat je vriendin overvallen is in haar woning. Jeetje de 7e keer in een paar weken tijd, doe alles goed op slot.

@ manootje: Fijn dat de pijn in je bekken minder is geworden na de afspraak bij de bekkenfysio. Snap dat je je zorgen maakt om je vriendin, sterkte.

@ JoMi: Succes met het bellen van de gyn, heb je lekker geslapen?

@ kaatje k: Ach jeetje meissie zo aan het piekeren, als je het fijn vindt om zo vroeg met verlof te gaan moet je het doen!

Hier ook steeds vroeg wakker, maar dit door mijn zoontje.
    Hij is ziek, hoest enorm veel dus is daardoor tot laat in de avond wakker en 's ochtends ook vroeg wakker (05.30u) dus ben er zelf ook moe van.
    Met de baby in mijn buik is alles oké, ze is een echte druktemaker hihi.
    We hebben vorige week de 20 weken echo gehad, alles zit erop er eraan dus ze is goedgekeurd hihi.
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

8. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Goedemorgen allemaal,

Hier gaat alles naar wens op moeiheid na dan en ik begin beetje last te krijgen van nesteldrang poetsen en poesten als er 1 kruimel op de vloer ligt moet ik stofzuigen! niet handig als je weinig tijd hebt maar daar hebben we allemaal last van ! :) :)

Wat me wel opvalt ik ben vanaf 15dec alleen maar afgevallen niet veel maar kom ook niet meer aan helemaal niet erg alleen bij mijn vorige zwangerschap was ik 29kg aan gekomen en nu 6 a 7 kg (22 weken) ik eet goed maar het lijkt dat ik minder last heb van vocht vasthouden? misschien gewoon niet zeuren en blij zijn want bij echo was dit kindje zwaarder dan bij mijn 1e en dat is een jongen dus ?
    Sorry ik heb ook even ego berichtje

Zag dat meer mensen last hebben van ischias Graag jullie bevindingen en tips!? heb zelf ook doe daarom nog maar 50% sta werk maar dat blijft lastig als je zelfstandig bent ben gelukkig wel verzekerd maar dat is geen vetpot maar is wel fijn

Groetjes uit Zuid west brabant

Colin

9. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

@Mamasuusjuh: he wat naar dat je je zo rot voelt. Mannen beleven een zwangerschap vaak anders als vrouwen. Voelen toch niet zo goed aan waar een vrouw behoefte aan heeft. Mannen zijn sowieso anders als vrouwen. Ik heb ook veel meer behoefte aan aandacht als mijn man. Knuf voor jou in ieder geval. Jeetje wat brutaal zeg dat ze de vorige keer met die door zomaar zijn langs gekomen. Bij mij is er de vorige keer ook een verkoopster langs geweest en ik heb toen wat kleins gekocht (setje met lepels, bakjes etc, volgens mij heb ik dat hier al meer voorbij zien komen). Al die andere dingen zagen er inderdaad wel erg leuk uit, maar veel te duur en kinderen krijgen al zoveel. Ik vind Amy trouwens wel een hele mooie naam
    @ Mamasan: jeetje zeg vriendin overvallen in haar eigen huis, wat erg. De schrik zal er bij jou ook wel goed inzitten. Niet leuk dat de wachtlijsten zo lang zijn.
    @Manootje: wat jammer dat er weer niks bij zat voor jullie. Gaan jullie wel kijken bij dat koophuis? Weet je al wat meer over je vriendin? Een longembolie is niet niks zeg.
    @Jomi: meid, gewoon reageren als het lukt en als je zin hebt. Jij schrijft zo veel (gezellig hoor). Niet te druk over maken, is met jouw bloeddruk al helemaal niet goed. Ben benieuwd wanneer je naar de gyn mag.
    @Zogelukkig: bij mij ging het de vorige keer zo dat ik de 1e doos (zwangerdoos) kreeg tijdens mijn zwangerschap en dat ze de volgende doos (babydoos) thuis komen brengen. Bij mij hebben ze wel van te voren gebeld voor het maken van een afspraak. Dan brengen ze de doos en komen alle artikelen tevoorschijn!
    @Misspuma: leuk dat je meeschrijft!
    @Colin: lekker toch dat je nog niet zoveel bent aangekomen. Zolang het allemaal goed gaat met het kindje is het toch ok. Was je de vorige keer rond deze tijd veel aangekomen, of kwam dat pas later. En misschien hieldje de vorige keer veel vocht vast en is dat nu wat minder. Nu maar hopen dat je geen inhaalslag gaat maken.
    @Kaatje: Als je er zelfs 's nachts van wakker ligt dan lijkt het me een heel goed idee om actie te ondernemen. Ik zou zeker als je baas terug is van vakantie serieus met hem gaan praten. Hij vindt dan misschien wel dat het goed gaat, maar jij voelt je niet ok. En jij bent nu even het belangrijkste, dus op voor een plan de campagne!

Ik ga vanmiddag ook met mijn baas lunchen om te bespreken hoe we de tot 1 april (dan ga ik met verlof) gaan invullen. Doen we onder het genot van een lekkere werklunch.. dat komt wel goed!

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Gaviscon heb ik ook gebruikt, maar ik ben echt van mijn maagzuur af, houd wel in dat je je eetpatroon om moet gooien, maar als je echt wilt weten hoe, PB me dan maar even :)

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zo, niet al te veel slaap gehad, sliep om een uur of 5 in, zoontje was een half uur later wakker, hij is WEER ziek... hoesten en koorts. Een hele nare hondenhoest, waarschijnlijk kroep. Gelukkig blijft mijn man thuis.

Nu net op mijn werk, even bijkomen met een kopje thee, dan hard aan het werk. Het zit er dik in dat ik morgen thuis moet blijven dus moet alles vandaag af.... nog 250 magnums te maken...

Ik houd het dus even bij dit ego verhaaltje, fijne dag allemaal, zal met de lunch nog wel even 'inchecken'

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hier ook soms redelijk veel harde buiken, maar wat mij opalt is dat de helft van de tijd het geen harde buik is (voelt wel zo) maar dat madam aan het strekken is ofzo! dan staat mijn buik helemaal strak, maar als ik ga voelen niet overal en kan ik echt haar ruggetje koppie en kontje voelen uitsteken!

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Jeetje JOMI, heftig hoor, voel je je er zelf ook beroerd onder? En wat gaan ze nou precies doen dan bij de gyn?

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ischias AUW! helpt dat echt de fysio? bij mijn BI de vorige keer was het wel lekker, maar helpen deed het niet ;)

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik, altijd uiters wispelturig iemand@ weet 100% zeker hoe ik onze dochter wil noemen, en nu zegt anlief: uh, kan nog veranderen! aaaaahhhhhh, NEEE! wil ik niet! :evil: :oops: ;)

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    soooo SH*T zeg, dat lijkt me zo vreselijk naar, dat iemand in jouw huis is geweeste n aan jouw spullen heeft gezeten zonder je toestemming, gadver. En de 7e x al, uhhh, waar woon jij ergens?! ;)

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    manootje, gefeliciteerd met je vriendin!

mamasuusje, je zeurt niet lieverd, ik begrijp echt hoe je je voelt.
    Mijn vriend heeft burn-out en overspannen verschijnselen, als 2,5 jaar door het compleet negeren van al zijn grenzen. Hij is altijd moe , nah jah, bijna altijd, gelukkig niet sjacherijnig, maar we zijn best beperkt in wat we doen doordat we altijd rekening met hem houden en wat we ook doen, het word niet beter, dus gaan we maandag eindelijk naar de dokter.

Genoeg over mij ;) even ter verduidelijking dat ik echt weet hoe je je voelt. Die hormonen in je lijf doen echt veel hoor, al denk je dat het soms wel meevalt. Wat wij wel veel doen is filmpjes huren, juist als we geen centjes hebben, dan doe je toch samen iets leuks. Of kook eens uitgebreid voor hem met kaarsjes erbij enzo, of even koffie drinken in de stad of bij kennissen. Als ej er echt zo mee zit moet je het wel tegen hem zeggen hoor meis, maar wacht daarmee tot je niet meer zo emo bent, dan is het voor hem ook makkelijker te accepteren ;)

dikke kus, maaike

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @ Mamasuusje, Ik zou ook wel even balen hoor. Maar je mannetje is vast ook erg moe. Hopelijk komt het weer helemaal goed (met je dipje)

@Kaatje K, Gewoon verlof nemen hoor, als jij je daar beter bij voelt. En beterschap met je zoontje.

@Jomi, Veel beterschap meid, hopelijk komt er gauw verbetering in

@Daggy, hahah namen, wij waren er vrij snel uit, atlhans...manlief heeft ook de neiging om eerst een naam door te drammen en dan stem ik in en dan is het van....we kunnen ook....

Slapeloos: Nou hier alles behalve : S, terwijl ik altijd weinig sliep voor de zwangerschap (lig nu nog in mn bed, wakker weliswaar maar...schaam schaam). Veel succes ermee, lijkt me echt niet leuk.

Inbraak, ben even kwijt wie het was, maar bah. Dat ze daar niets aan doen zeg...Heb ook in een wijk gewoont met sloophuizen en ken het idee...Ze laten het gewoon verloederen : S

Mamasan: Nog van harte met je zoontje (Was jij toch?)

Ja heb even kort gereageerd, wilde even inhalen, maar stond vanochtend onder de douche (ohw ja was toch wel wakker geweest om 6 tot 8, minder schaam) En werd opeens niet lekker. Het zet niet echt door, maar het voelt als die ene keer dat ik moest overgeven : S....hopelijk komt het niet zover..

Meiden sorry,

Groetjes

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hihi, nou gefeliciteerd dat je bij de slapelozen hoort ;)

vervelend dat je zo naar in je velletje zit, kan erover meepraten. Ik heb ook moeite met accepteren dat dingen nu anders gaan dan in de vorige zwangerschap, maar ja, we moeten het er maar mee doen ;)

Als je zo oververmoeid bent, waarom net smiddags slapen? Of werk je hele dagen? En meteen verlof opnemen hoor als je dat kan en dan rustig gaan uitrusten! Wij hebben thuis te maken met complete uitputting door jarenlang te veel te doen, dat is niet met een paar extra uurtjes slaap weg, dus als je dat kan voorkomen, meteen doen!

20. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0

Deel Deze Pagina