Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

vanaf 6 maanden heb ik ook niet meer gekookt het water hoor. daarvoor heeft hij nooit een fles gehad.

zoogcompressen, haha, een soort maandverband in je BH. ik had wasbare, die vond ik fijner. Ik gerbuik trouwens ook wasbare luiers, want er zit zoveel troep in pampers (di egrbuik ik wel op vakantie trouwens). De eerste maand of zo ook geen billendoekjes, gewoon water. mijn zoontje krijgt van veel doekjes uitslag, met name als er alcohol in zit. ik heb laatst hele fijne gevonden, kruidvat oliedoekjes, zit alleen olie op, verder geen troep.

2. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    hun doen dit al vanaf het begin.. en dan ook nog afvragen waarom t kind krampjes heeft.. :rolleyes: (en ze zijn aan t klooien met voeding..) achja.. zucht... als ik dat boek open doe, zijn we nog wel ff bezig.. ;)

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Makjuh: Ja, zeker kom je thuis zonder vriendin en geen baby...lijkt me echt verschrikkelijk! Of het iets met de leeftijd te maken heeft geen idee, ik was ook 20 toen ik beviel van Keano, maar mijn man reed toch echt niet zo hard over de weg.

@ Remmar: Jeetje vanaf het begin al zonder gekookt water...ja daar krijgen ze wel krampjes van echt zielig voor dat kindje! Is maar een kleine moeite om het water te koken (waterkoker?!).

@ kaatje k: Keano kreeg ook tot 6 maanden gekookt water door zijn flesvoeding, daarna zijn we dat ook gaan afbouwen maar zeker de eerste 6 maanden moet het echt wel met gekookt water hoor anders kunnen kleintjes er erg ziek van worden.

Keano ligt op bed, maar die is nog niet van plan om te gaan slapen geloof ik...ach ja dan leest hij maar wat in bed hij mag er toch echt niet uit.
    Hij heeft die rust voor zichzelf echt nodig, anders is er geen houden aan.
    Nou ja, zal zo wel in slaap vallen.
    Dus kan ik even lekker computeren en ondertussen de wassen doen...ach je moet toch wat in het weekend. Mijn man die werkt in ploegen-diensten dus die is nu aan het werk.

Liefs, misspuma

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

als je geen geld hebt voor flesvoeding, waarom geef je dan geen borstvoeding? kost niets... sommige mensen..

mij is trouwens geadviseerd om juist geen flesvoeding in huis te hebben als je wilt borstvoeden, als de borstvoeding slecht op gang komt is de kans nog groter dat het niet lukt als je flesvoeding gaat geven. je moet namelijk heel goed je borsten stimuleren. pasgeborenen kunnen 3 dagen zonder voeding indien nodig qua reserves. mijn zoontje at de eerste 3 dagen ook bijna niets, ook al had ik genoeg (wat zeg ik, te veel) voeding. hij had moeite met drinken, was erg moe steeds. uiteindelijk heeft hij wat gekolfde melk uit een flesje gehad, daarna ging het steeds beter. het is vaak lastig in het begin, maar het is beter gewoon even vol te blijven houden dan een flesje te geven.

en heb je het nodig is het altijd zo gehaald...

5. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

All: Bedankt voor jullie antwoord m.b.t. het taart bakken. Ik heb een chocoladetaart gemaakt, was nog goed gelukt ook nog :D

Majkuh: Wat een verschrikkelijk verhaal zeg over dat ongeluk, moet er niet eens over nadenken :(

Baby-inkopen: Zogelukkig vroeg volgens mij over de baby-inkopen. Ik heb nog helemaal niks in huis qua babyspullen, werd toch wel aan het denken gezet na je shop ervaring :( ... ik heb volgens mij 3 pakjes hier thuis liggen die we gekregen hebben (met die voetjes eraan). Voor de rest hebben we helemaal niks qua babykleertjes thuis liggen. Maar we hebben wel al de babywagen en babykamer haha, dat scheelt :)

Ik kan niet veel meer lopen ivm mijn bekkenklachten en daarom ga ik bijna nooit alleen naar de stad. Dus ik denk dat als ik inkopen moet doen voor de baby ik mijn man meesleur. Die vind dat denk ik wel leuk om te doen :D

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Remmar: Jij had een lijst met dingen die je allemaal kon aanschaffen en/of die je in huis moest hebben. Zou ik die mogen, lijkt me wel erg handig om te weten wat er 'verwacht' word om in huis te hebben.

Ik las ook dat iemand de intake met de kraamzorg heeft gehad. Nu wilde ik vragen, of er dan al verwacht wordt van je dat de babykamer helemaal in orde is? Of is het meer een informatief gesprek over kraamzorg?

7. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hallo allemaal

Nou hier gaat het neit echt goed op het moment we hebben de hele morgen in het ziekenhuis doorgebracht en voorlopig ben ik medisch zoals ze dat noemen heb vannacht weer helse pijnen gehad ziekenhuis gebeld nadat ik 40 minuten onder de douche heb gelegen op me zij en het niet meer trok, we moesten gelijk komen en na onderzoek en vragen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk of nierstenen heb of een verwijde nier dat is een zwangerschapskwaal heb medicatie gekregen en als ik weer een pijn aanval krijg moet ik die innemen moet 4 x op een dag 2 paracetamol innemen en als het even tegenzit dit allemaal me verdere zwangerschap door, als de medicatie niet helpt moet ik gelijk terug komen en word ik opgenomen dan krijg ik de medicatie per infuus, dit kan allemaal geen kwaad voor d ekleine en die hebben we vanochtend weer gezien op de echo die moesten ze maken, en die lag helemaal goed op schema daar is niks mis mee gelukkig, maar moeders heeft het gehad ben helemaal op en probeer wat rust te nemen, maar mocht ik er eventjes niet zijn dan weten jullie waar ik ben, en zal dan vragen aan mijn man of die jullie op de hoogte wilt houden hoop zelf dat het geen opname word.

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    EGO:

Echt balen, mijn mannetje vraagt normaal altijd wel ff. GRRRR, nu dus niet. :evil:
    Wat is er gebeurt, mannetje deed alle stroom er af, terwijl ik al allemaal reacties had getypt vanaf donderdagavond tm gistermiddag. Dus alles weg. Misschien dat ik straks nog een poging ga wagen.
    :D :D :D, mannetje en mijn zwager hebben nieuwe wasmachine geïnstalleerd in de douche. Vandaar dat de stroom er ff af moest, ivm nieuwe stopcontact in de douche gemaakt. Moet nu nog ff waterpas gezet worden, dus vanavond was draaien met nieuwe machine. :D
    Dus ben niet echt boos op m'n mannetje hoor, baalde gewoon ff.
    Ik ben nu wel blij dat ik bij de gyn. mag blijven. Voel mij een stuk geruster erover. Als ik aan de medicijnen moet voor de hoge bloeddruk, dan is het niet anders. Liever medicijnen dan straks opname in het ziekenhuis en niks meer anders dan rust, rust en nog eens rust.
    Ik ga eerst ff boodschappen halen en straks stofzuigen.

Tot laters.

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

o ria, wat naar, heel veel beterschap.

bevestiging van de huisbaas, we mogen verven! morgen verf kopen!

10. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ kaatje k: Ja, inderdaad als je geen geld hebt voor flesvoeding geef dan borstvoeding.
    Ow wat leuk dat je mag gaan verven, welke kleur wordt het denk je?

@ ZonStraal: Goed zo dat je chocoladetaart goed gelukt was :)! Gezellig hoor samen baby-shoppen hebben wij ook gedaan.
    Als het goed is komt er iemand voor een intake-gesprek met de kraamzorg zo rond de 8e maand van je zwangerschap. En ze verwachten niet dat je alles dan al in orde hebt, maar ze adviseren wel wat je dan allemaal nog moet doen voordat de baby komt (zoals bedklossen etc).

@ Ria32: Ach jeetje meissie dat is schrikken! Hopelijk werken de medicijnen snel en hoef je niet opgenomen te worden, denk aan je hoor!
    Denk ook goed aan jezelf hé, en neem de rust die je nodig hebt.
    We snappen het wel als je er even een tijdje niet bent, maar hopelijk is dat niet zo want dat zou betekenen dat je in het ziekenhuis ligt...!

@ JoMi: Snap dat je blij bent dat je bij de gyn loopt, en inderdaad dan maar medicatie (als het geen kwaad kan voor de baby) want om al die weken te rusten...dat lijkt me niet makkelijk.
    Ow heerlijk een nieuwe wasmachine dus je kan weer lekker wassen.

Keano ligt lekker op zijn bedje, het is al stil dus die zal al wel slapen.
    Mijn man hangt zoals gewoonlijk voor de t.v. en ik zit achter de computer, lekker standaard haha.
    Vanmiddag nog een eind met de hond en Keano gewandeld, lekker over de dijk en naar de zee kijken.
    Keano vond het allemaal maar koud, hij had een muts/wanten en een sjaal aan maar nog had hij het koud :rolleyes: zeurpiet haha!
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

misspuma, ik denk lichtgroen, anders geel. morgen even kijken in de winkel!

12. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kaatje k: Leuk lichtgroen had ik voor Keano ook :) zal even kijken of ik er nog een foto van heb.

Liefs, misspuma

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    RIA, jeetje meis, kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit zeg. Mijn vriend heeft nierstenen gehad, er is hem toen verteld dat dit het dichtste (voor een man) bij een bevalling komt ;) hij heeft echt over de grond gekropen van de pijn, kon helemaal niets meer, voelde zich echt een klein kind dus hoop echt voor je dat de medicatie aanslaan!

kaatje K, leuk voor je meis dat je kan gaan verven, ik zou ook zo graag willen beginnen :( maar ja....komt wel .

14. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Zo was de commode bij Keano:

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    En zijn wiegje met groene accenten:

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    En nu voor ons meisje is de commode zo:

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    En heb pas haar eerste jurkje gekocht:

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Nu ik zo foto's zit te kijken vond ik nog een paar lieve baby foto's van Keano.

Keano net geboren:

19. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Zijn eerste kleertjes aan:

20. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389