o ja marooz, wat ik ook nog gebruik voor de jeuk (als je ehct uitslag hebt) is sudocreme, wat je gebruikt voor luieruitslag. wil je niet echt op je hele lichaam hebben, maar als het kleine plekjes zijn is het wel fijn. sabrina, niet stressen, als er risico was voor de baby zouden ze je immers nooit opereren. leuk dat je naar engeland komt daggie, ik wist niet dat je half engels was! waar woont je neef?
Goedenavond allemaal, Iedereen lekker gegeten? Ik heb net 3 broodjes gegeten. Nu eerst ff reageren op iedereen. kroepie: Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Hoe was jou werkdag vandaag? Fijn dat het wat beter met je vermoeidheid gaat. Blijf in ieder geval luisteren naar je lichaam. Joki: Fijn dat je heerlijk geslapen, ook al was je vroeg wakker. Majkuh: Dus ff een kleine verhuizing thuis gehad? Fijn dat je je meisje telkens meer gaat voelen. Dat heb ik sinds vandaag ook. Ik hoop dat het vermoeidheidsplan snel zijn werk gaat doen. Hou je ons op de hoogte? dancevalley: Kan mij voorstellen dat je het moeilijk hebt. Zeuren doe je niet hoor, je moet gewoon je hart luchten en dat mag je hier zo vaak als je wil doen. Ik hoop dat het straks voor jou ook wat beter wordt. Een knuffel van mij. kaatje k: Wat vervelend van je zoon, meer dan 40 graden koorts. Nu dus alweer een dubbele oorontsteking. Ik hoop toch dat het met hem ook een keertje de goede kant opgaat. Hij blijft ook maar zo doorsukkelen. Ja, eerst maar ff met je zoon, dan konijntje. Zal ook wel zielig zijn om zo'n ziek beestje te zien. Gelukkig dat jullie met de buurtjes geen overlast hebben. Dat is altijd alweer van beide kanten een opluchting. zogelukkig: Ik moet dus zeker vaker bloeddruk laten meten. Ik had 2,5 jaar geleden ook al een bloeddruk van 146/96, mijn moeder heeft ook hoge bloeddruk en slikt hier al jaren medicijnen voor. Ik heb er zelfs al extra controles voor gehad bij vk. Daar was ik vorige week al voor de 5e keer. Ook heb ik bij de termijnecho bij 8 weken een meting gehad bij de gyn. en tussendoor bij de huisarts ook in ieder geval 2 keer. Dit komt omdat hij eigenlijk al vanaf het begin de onderdruk 90 of hoger is. Vrijdag vertelde de gyn. dat ik donderdag 29 januari weer voor controle moet en als het dan nog hoog is zit er grote kans in dat ik dan al medicijnen ervoor krijg. Hij vertelde dat het beter eerder in de zwangerschap kan dan op het laatst. Dus daarom denk ik dat ik nu zo streng onder controle sta. Heerlijk dat het bij jou dus nu toch zo goed gaat. Meid, je hebt ook al heel wat meegemaakt hoor ik. Zelfs chemo, dat is ook niet niks. In ieder geval, geniet maar lekker van dit wonder, dat doen we allemaal. Maar ieder op ons eigen manier, toch? dolgelukkig: In mijn route had ik vandaag 4 kindjes van de 8. Jochie die vorige week donderdag in de bus overgaf was er vandaag weer bij, maar de andere 3 nog steeds ziek. Ook moest er vandaag 1 naar het ziekenhuis. Dus als het goed is heb ik er morgenochtend 5 van de 8. Ik hoop dat je tabletten gauw gaan helpen en dat je weer snel wat meer energie krijgt. Joki: Gordijnen inkorten is zeker pokkewerk, maar soms moet je wel hè? Vervelend dat je nu weer zoveel pijn hebt. Doe maar rustig aan. Rainbow78: Ja meis, we kletsen hier wat af hoor. Ik kan mij voorstellen dat je van minder dan 2 uurtjes zo gammel wordt. Jammer dat het slapen zo slecht gaat. Hier zijn best wel veel die slecht slapen. Hoort er jammer genoeg allemaal bij de zwangerschap. Succes morgen bij de vk en ook vrijdag voor je 20 weken echo. Tot snel. Bianca84 Beterschap hoor, schiet bij jou ook niet echt op hè? Sabrina1984: Fijn dat cp door kan gaan en De Eemhof is hier aardig in de buurt. Is ook een mooi park, wij zijn er 2 jaar geleden geweest. Vorig jaar naar Kempervennen en 6 tm 9 februari naar Heijderbosch. Het bevalt ons erg goed. Wij kunnen ook niet lang op vakantie ivm onze boerderij. Februari is vaak een wat rustigere maand, dus kan het dan wel ff een paar daagjes. Donderdag succes met je operatie, het wordt dus alleen niet zwemmen in cp, dan maar pootje baden of niet? Knuffel van mij en die operatie zal vast lukken. Zal voor je duimen. kippie75: Fijn dat jullie op het werk op één lijn zaten. Hoe was het weekend, heb je het leuk gehad? marooz: Oh nee hè, niet weer zeuren. En die jeuk, je mannetje laten krabben. Laat die ook maar wat doen. Grapje hoor, maar kun je volgens mij wel tegen. Sorry, ik weet jammer genoeg niet iets wat tegen de jeuk helpt, ik heb zelf regelmatig jeuk om mijn bovenlichaam en armen als ik op bed lig. Is erg vervelend. Ook fijne avond gewenst. Daggie1984: Vervelend dat je ischias weer zo opspeelt. Leuk voor jullie in juli lekker naar Engeland. Ik ga Als het goed is met 9 of 10 weken stoppen met werken, ik heb van vorig jaar nog 16 snipperdagen staan (gaan volgende maand 10 af) en elke maand dat ik werk en verlof heb krijg ik er 1,8 dagen bij. Dus ik heb nog wel een paar mogelijkheden. Zo, ik heb het weer gehad. Ff EGO: Vandaag weer een dagje gewerkt, van 7.15 (normaal 6.45) tot 12.30. Dus voor mijn doen is dit ongeveer half dagje. Normaal werkte ik van 6.45 tm 16.30, dus dit is al verbetering. Alleen die planner van ons, soms kan ik hem wel wat aandoen. Sorry dat ik dit zo zeg. Wat verstaan jullie onder een halve dag? Hij zei vanochtend, nu ben ik geen dokter hoor. Maar als je 's ochtends de schoolroute rijd (6.45-9.00), dan ff mijn oude huisje aanhouden, daar ff 2 uurtjes of zo gaan slapen en ook nog eten, dan van 14.00-16.30 weer route rijden. Noemt hij ook een halve dag werken. Jaja, ik heb hem toen maar ff goed verteld dat dat dus niet onder halve dag werken verstaan wordt. Ben je nog de hele dag met je werk bezig en tussentijds heb je ook geen goede rust. Want ja, straks moet ik weer werken. Heb ook aan planner uitgelegd dat ik dat vorige week al de hele week heb gedaan. Alleen 's ochtends en 's middags de route rijden en dat de bloeddruk dan nog 150/100 is. Ik heb dat ook met gyn. over gehad en die vertelde toch dat ik echt halve dagen moest gaan werken, anders zou ik met paar weken helemaal thuis zitten. Het is niet dat ik niet wil, maar nu gaat mijn gezondheid en die van de kleine wel ff voor. Het is alleen best wel dubbel, omdat ik eigenlijk verder geen lichamelijke klachten heb. Maar ik geloof dat hij dat nu wel begrepen heeft, maar hij kan altijd zo moeilijk doen. Zoekt overal wel wat achter en daar baal ik echt als een stekker van. Gelukkig dat ik nog maar een paar weekjes met hem hoef te werken en dan ben ik er gelukkig vanaf. Verder is het goed gegaan vandaag en heb ik vanmiddag nog heerlijk 2 uurtjes kunnen slapen. In ieder geval fijne avond en ik kom straks nog wel ff langs. Misschien ff met z'n allen een bakkie doen?
Hoi dames, Ff snel Dancevalley: Wat rot dat het even niet zo lekker gaat tussen jou en je partner....hopelijk valt het alsnog goed te praten.. Jomi: moest lachen om die kraamtranen Kaatje K: Wat zielig voor je zoontje : S, ik hoop dat hij echt gauw weer beter wordt. Zogelukkig: Ik snap heel goed wat je bedoelt (van een diep dal naar een piek) Dan zie je de dingen echt heel anders. Het geluk is dan intenser. Verder heb ik alles bijgelezen, maar dit was even uit het blote hoofd. Ik heb het ook erg druk gehad de afgelopen dagen. Ik ben echt helemaal klaar met de uitzet (en dan bedoel ik ook echt ALLES. Van babykamer, tot kinderwagen tot borsteltje). Alleen heb dus wel moltonzeiltjes aangeschaft e.d. Gelukkig nog net geen kolf (wil gewoon bv geven). Wordt je mooi allemaal aangesmeerd door die verkopers. Mijn man is daar gevoeliger voor dan ik hihih, maar jammer dat ik het hier niet eerder heb gelezen (voordat ik alles kocht). Volgens mij heb ik echt veel onnodige dingen gekocht : S.... Verder gaat hier alles prima. Groetjes.
OemHudaifa: Fijn dat alles zo lekker gaat. Ik vergeet gewoon nog ff iets heel leuks te vertellen. Gisteravond lag ik al in bed, vriendje nog onder de douche. Ik was mijn buik aan het bekijken of ik de kleine ook zag bewegen. Die werd in 1 keer zo actief (het mij van binnen ff helemaal nagekeken). Ik zag gewoon op allerlei plekken een plekje waar hij trapte bewegen. Heb vriendje toen geroepen, die is snel onder de douche vandaan gekomen. Die heeft dus zijn hand op mijn buik gelegd en die heeft voor het eerst de kleine ook van de buitenkant kunnen voelen. We waren allebei zo happy, heerlijk om mijn mannetje zo blij te zien. Zo, moest ik nog ff aan jullie kwijt.
Zo de gordijnen hangen. En ze zijn precies goed.! Ben helemaal blij. Was wel even een rotwerk, maar nu hebben we ook wat moois. Het kamertje lijkt gelijk heel anders. @Jomi, wat heerlijk dat je mannetje het ook heeft kunnen voelen. Dat blijft zo bijzonder..! Ik had van de week ook dat mn buik bewoog. Je zag de kleine gewoon schoppen. Zo leuk.! Wat irritant zeg van die planner. Wel aan jezelf denken hoor. @OemHudaifa, wat heerlijk dat alles zo goed gaat. @Sabrina, ik kan je gevoel heel goed voorstellen. Ze houden jou en je kleintje echt goed in de gaten hoor. Ik denk aan je donderdag. Knuf. @Daggie, wat snel dat je de doos al mag halen. Echt leuk. Lekker van genieten. Het aftellen is dus echt begonnen voor jou. 8 weken is zo voorbij. @Kippie, knuf terug. Wat fijn dat je op 1 lijn zit met je baas. Dat is wel een lekker gevoel. Het verlof komt echt al dichtbij. Ik ga ook over 10 weken met verlof. Ik stop dan wel 6 weken van te voren. @zogelukkig, jeetje jij hebt ook veel meegemaakt. Ik snap heel goed dat je alleen maar blij bent. Ik vind het ook heerlijk voor je dat je je zo goed voelt. Het is en blijft een wonder wat er in je buik groeit. Zo bijzonder. Ben ook heel erg blij, begrijp me niet verkeerd.! @Manootje, knuf terug.
Nog weer eens ego.... (echt sorry dames) Gisteren de condoleanse, was best heftig en heel erg druk. Was een open kist dus ik dacht dat het wel mee zou vallen maar het was dus echt niet de persoon meer die het was... Baal dus wel een klein beetje dat ik heb gekeken.... En vandaag hebben we Bertje (poes) in laten slapen... Ze was Bert niet meer, ze strompelde van plekje naar plekje en sinds vandaag liet ze haar plas lopen. Ze was op, het was klaar. Ben dus met haar naar de dierenarts gegaan en ik was echt heel blij dat hij me vertelde dat we er goed aan deden om haar te laten gaan. Nu ligt ze naast haar zus Isa in de voortuin. Bah wat een rotdag weer. En morgen dan de crematie van mijn oude buurvrouw. Hoop dat de rest van de week beter gaat verlopen. Zit nu al de hele dag met rode ogen en morgen zal het niet veel beter zijn ben ik bang. De hormoontjes zullen wel een beetje meespelen denk ik. Ik heb wel een beetje gelezen maar jullie kakelen als kippen ik kan het zo echt niet bij houden. Hoop dat het met iedereen goed gaat. Liefs
Misssz: Ik wens je héél veel sterkte met de dag van morgen. Je hebt er ook zeker goed aan gedaan dat je poel in hebt laten slapen. Ook al blijft het moeilijk, het is toch een lid van het gezin. Ik hoop dat het de rest van de week ook beter gaat. In ieder geval een hele dikke knuffel van mij.
Hey meiden, Pff moet ik niet te vaak doen een weekend niet komen , ik loop meteen tig pagina's achter @ria, jeetje meid toch, weet niet ofje dit nog leest, maar heel erg veel sterkte! @kaatje, joepie je mag in de kwast! @tji, wij hebben onze kaartjes de vorige keer bij geboortepost besteld, je kan ze naar smaak maken en zijn niet duur. Dus ook voor deze frummel doen we dit weer. @manootje, wat balen van je spullen zeg hopelijk komen ze nog boven water. @dancevalley, dikke knuf! En je zeurt niet, gewoon van je af praten meid, opkroppen is ook niet de oplossing. Is het geen idee om je gevoelens eens op papier te zetten en dat hem te laten lezen? Zo kun jij er de tijd voor nemen en dringt het bij hem misschien door. @kroepie, volgens mij kan je mams gewoon mee hoor als je vraagt of ze daar rekening mee willen houden. @sabrina, gelukkig ben je snel aan de beurt, maar jeetje 9 weken zoet. Geniet straks maar goed van je uitje, dat heb je wel verdiend. @marooz, irri die jeuk, ik heb het vooral op mijn rug, net waar ik niet bij kan Je mag trouwens mijn lichaam wel ff lenen, maar die is niet veel beter hoor @sabrina, Als er enig risico voor je kleintje was zouden ze je niet onder narcose brengen meid, misschien kun je vragen of ze de kleine nog even nakijken na de operatie voor je eigen gemoedsrust? @jomi, fijne planner gelukkig is het nog maar voor even en je hebt gelijk jij en je kleintje gaan voor. @missz veel sterkte meid! Nou ik hoop dat ik een beetje bij ben, als ik wat vergeten ben sorry! Helaas is de overvaller nog niet gepakt, dus nog steeds in de stress hiero. Ik sliep al slecht, maar nu helemaal Ik probeer me ook constant bezig te houden, want anders vlieg ik tegen de muren omhoog. Een voordeel, babykamer krijgt eindelijk vorm, de muren zijn al geschilderd en van de week de radiator en plinten in de lak. Zaterdag naar ikea, we hebben hele leuke groene keverlampjes gezien en junglebeesten om de kamer aan te kleden. Ik kan alleen niet aan de juiste gordijnen komen, er is echt niks in jungle thema Dus nu maar kijken of ik dekbedovertrekken kan vinden daarvan, dan maak ik daar de gordijnen van. Ow nog een vraagje, weet iemand of je tea tree olie produkten mag gebruiken nu? Ik wordt gek van de eczeem heel mijn voeten zijn kapot en de standaard zalfjes werken al lang niet meer. Nou kwam iemand met tea tree zalf voor eczeem, maar kan nergens vinden of je dat tijdens zwangerschap mag gebruiken.
mamasan: Tea tree als eerste hulp De theeboom (teatree) die in Australië groeit, bevat zoveel geneeskracht dat je er makkelijk een EHBO-doosje mee kunt vullen, want tea tree-olie helpt bij allerlei ongemakken: van kneuzingen en wondjes tot tandpijn en insectenbeten. Voordat je de olie gebruikt * tea tree is bedoeld om uitwendig te gebruiken, alleen op doktersadvies mag u het innemen. Zorg ervoor dat het niet in uw ogen terecht komt! * sommige mensen zijn gevoelig voor teatree-olie. Doe daarom een huidtestje. Laat enkele druppels een uur inwerken op de rug van uw hand. Geeft dat irritaties. spoel uw hand dan af met koud water en gebruik de olie voortaan alleen verdund. * gebruik de olie tijdens zwangerschap of bij kinderen alleen verdund. Dit is wat ik vond via Google. Volgens dit zou het dus wel kunnen, lijkt mij. Zalf zit de teatree verdund in. Anders gewoon ff bv bij apotheek vragen.
Tnx jomi! Ik kan gaan smeren De zalf is verdund, dus dat moet dan mogen. Van de week eerst maar eens naar de tuinen rennen, want nog even en ik heb geen huid meer op mijn voeten.
Hoi Dames, Ik wil degene die zich nog steeds niet lekker voelen veel beterschap wensen, ook degene met zieke kindjes thuis veel beterschap! Zogelukkig: Ik kan me helemaal vinden in je uitspraak dat je deze zwangerschap als een wonder ervaard. Zo voelt het voor ons namelijk ook, we hebben een rotjaar achter de rug en toen we hoorde dat ik weer zwanger was .. voelde dat zo speciaal. Dus mijn advies ---> Geniet er inderdaad maar van! Ik kan niet wachten om ook baby inkopen te gaan doen. Lees echt dat de meeste dames toch wel zeer actief al ermee bezig zijn. Ik ben al weken erover aan het doen om de gordijnen op te meten in de babykamer en nog steeds heb ik het niet gedaan ... ben gewoon soms zo lui! Ik wil een beetje neutrale gordijnen hebben maar heb nog geen leuke gezien ... nou jah 'gezien' dat betekent dat ik dan wel eerst naar de winkels moet gaan om gordijnen te bekijken Ik kreeg nog een telefoontje van de kruidvat doos, ze probeerde me een gsm aan te smeren met een 2-jarig abonnement. Heb ze gezegd niet meer te bellen met die reclame onzin haha! Ik heb die doos nog niet eens ontvangen en ze beginnen nu al met lastig doen Morgen heb ik weer een afspraak bij de fysio, heb nu al geen zin om te gaan. De laatste keer dat ik er was kon ik de 2 dagen erna haast niet lopen van de pijn van die oefeningen Ook heb ik het gevoel dat mijn buik aan het groeien is, ik merk dat vooral in het soms harde buiken hebben en last hebben van mijn rug. Hebben meer dames hier last van of herkend iemand dit?
MisssZ Sterkte vandaag! Ff Ego... Hebben mannen ook last van hun hormonen tijdens de zwangerschap? Wij hebben ineens 'ruzie' over niets. Snap er niets van... voelt niet fijn.
He MisssZ, naar, hopelijk voel je je vandag beter. Kropeie, weet je zeker dat het niet aan jouw hormonen lag? Mijn man wordt altijd nogal kriegel omdat ik het ben, dus werkt twee kanten op. Hier nog steeds niet lekker, zoontje had vanmorgen nog 39.7 dus ik ilde hem niet naar de creche doen. en ik had graag naar ijn werk gewild want de rest van de week is mijn baas er niet, en ik wil graag bespreken om minder te gaan werken. balen dus...
@Sabrina: hoe ben je gevallen dan als het zo'n akelige breuk is? Lijkt me vreselijk met 1 arm zo lang in het gips, helemaal als het je "schrijf"hand is, me die andere kan ik niks hoor! Heb je er veel pijn aan? Ik las laatst ergens dat bepaalde narcoses wel mogen tijdens zwangerschap, net zoiets als met de tandartsverdoving zeg maar. En je hebt weinig keus he meis, zo kan je ook niet blijven lopen? Sterkte hoor! @JoMi: zo hee, wat begin jij vroeg! Rare tijden hoor; ik zou liever ook aan 1 stuk werken. Een halve dag vind ik 4 uur achtereen. @Oem: mooi zo! Hoe is 't afgelopen met je teen, is ie weer ontdooid? @MisssZ: och arme meid: je poes in laten slapen en dan afscheid van je ouwe buuf. Open kist.....brrr! Ik kijk nooit hoor, krijg het niets snel van m'n netvlies! Sterkte! @mamasan: teatree-olie moet je idd verdunnen. Met amandelolie bijv. Ik gebruik het bij de honden als anti-vlo. Wondermiddel is ut! @kroepie: nee, mannetje is super-superlief, mag niet klagen! Zelfs als ik mopper zegt ie: "Geeft niet hoor meis, zijn de hormoontjes he?" nou, dan kan ik niet lang boos blijven hoor, krijgt ie meteen een dikke knuffel! @kaatje: he bah, nog steeds koorts. Jij ook beterschap hoor voor je knul!
Lieve Meiden, Jullie zijn helemaal top. Voel me nu een stuk beter. Het ligt denk ik ook wel een stukje aan mij. Ik ben anders, labieler. We moeten hier maar even een goed gesprek voeren. Nou hier zit ik dan eens met twee vensters geopend. Dacht moet nodig even op iedereen reageren maar wat zijn we eigenlijk met veel. Weet niet waar ik moet beginnen. haha.. Niet best. @Dolgelukkig: hoop dat je tabletjes snel gaan werken en je je weer fitter voelt. @Joki: wat betreft het werk heb ik morgen weer een afspraak bij de arbo arts, zal aan jou advies denken. @Rainbow: ik heb ook nog geen buikfoto gemaakt maar denk eigenlijk wel dat je er spijt van krijgt als je het niet doet. Als je later nou veel slanker weer bent zal je met trots naar zo 'n foto kijken denk ik. @Bianca: je moet niet te snel weer aan het werk gaan als je ziek bent. Helemaal nu je zwanger bent is je weerstand al lager en krijg je het vaak nog erger als je niet goed uitziekt. @Majkuh: Ik ben nu 2 avonden weg, werken en uit eten met collega's. Dat is al wel heel erg lekker, even afstand nemen. Verder is het mijn huis dus als hij er niet voor gaat, kan hij vertrekken.Dat is natuurlijk makkelijk gezegd maar ik ben wel gek op hem. Alleen moet het wel wederzijds zijn natuurlijk. @kroepie: succes met je echo, gewoon iemand meenemen en aangeven dat diegene het geslacht niet mag zien. Thanks voor je advies, als een gesprek niet lukt ga ik het op papier zetten. Daar ben ik wel sterk in. @Kaatje K: het dochtertje van mijn vriendin was ook altijd aan het kwakkelen en die heeft ook nog 2 jaar doorgelopen en is er echt niet overheen gegroeid. Nu haar amandelen zijn geknipt is het een nog vrolijker kind en bijn a nooit meer ziek. Ik zou er niet te lang mee wachten. Niet te geloven ik heb nog maar op 1 pagina gereageerd Ik hou het hier maar even bij.. ppffff Nog even een paar vraagjes: - Hoe gaat het met iedereen qua groeien. Het lijkt hier ineens wel per dag groter te worden (en zwaarder). - Iemand nog ervaring met gastouders? Wanneer regel je zoiets?
Weet je wat ik gisteren heb gehoord? De eerste: kwam iemand tegen die al heel ver was en ik vroeg: "hoe lang moet je nog"? Antwoord: "2 maanden". Vervolgens zegt ze: "maar jij moet al eerder he?". Vriendin 's avonds: "meid, het gaat nu echt hard, je lijkt wel 7 maanden"! Of ik dat leuk vindt? Nou ja, tot 20 weken zag je niet zoveel vergeleken met anderen hier en nu heb ik een heel dikke buik! Maar ik zit er niet mee, vind het wel grappig, ben ook trots op m'n buik! En manlief trouwens ook, die vind em geweldig!
Zwaarder... ja man. Voel ook dat ik zwaarder wordt, al vind ik dat mijn buik niet echt groeit. Maar ja, zoals ik al eerder heb laten weten, hebben anderen daar een ander beeld bij Gastouders... ik ga voor de gewone dagopvang, maar heb als 2e optie gastouderopvang. In leeuwarden is het zaak om dat zo vroeg mogelijk te regelen, dus eigenlijk ben ik al laat (heb van 't weekend het inschrijfformulier weggedaan) Weet niet hoe het bij anderen is? Hangt ook af vanaf wanneer je je kleintje weg wil brengen natuurlijk. Gelijk na je zw.verlof of later pas. Succes!
Even snel een vraagje; (de meningen zijn hierover nl erg verdeeld.) Ben net bij de tandarts geweest, moet een gaatje boren. Ik ben echt heel bang en zonder verdoving geen boor in mijn mond. Mag ik eigenlijk nu een verdoving.? Volgens de tandarts wel, maar de vorige tandarts zei van niet. (ik was toen zwanger van mn dochter) Ik twijfel heel erg wat ik nu moet doen. Ik heb nergens last van verder. Ik hoor graag jullie mening.
@joki, ik zou het niet weten.. anders even de vk bellen? @kaatje wij gaan altijd naar Tamworth, daar komen me opa en oma vandaan, die wonen daar nog steeds! @groeien.. nou.. mij werd van de week nog gezegt, je wordt ook niet dikker he? en ik schrok vanochtend.... ik ben bij gekomen! en niet zo klein beetje,.... durf het bijna niet te zeggen.. maar zit al op 11kilo erbij!