Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden wat lief dat jullie zo meeleven moest gister ff me ei kwijt het gaat nu gelukkig een stuk beter.

@jomi leuk he die parken wij zijn in augustus vorig jaar naar hutteheugte geweest ook erg mooi zo mooi dat de dame die in mei komt daar verwekt is! :oops:

@misssz sterkte meid!

@mamasan ik krijg na de operatie een echo en dan gaan ze uk bekijken dan ben ik ook gerust inderdaad.

@zogelukkig gelukkig is het niet me schrijf hand pfff dan zou ik helemaal gek worden nu kan ik tenminste nog wat doen.

@dancevalley pff schrok me gister wezen loos moest op de weegschaal in zh voor de narcose pfff 10 kilo meer dan voor zwangerschap!

@joki ha ha we zitten in het zelfde schuitje er werd gister tegen mij gezegd het kan geen kwaad want de kleine is voor ons doen nog erg vroeg in de zwangerschap en het is allemaal beter dan een paar jaar terug.

zo nu ga ik maar is opruimen de zolder want dat was de afgelopen maanden een opberghok voor alles en nog wat. krijg je met zon verbouwing.

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Joki, je kan je gerust laten vullen met verdoving. Er zijn verschillende soorten verdovingsvloeistof (o.a. met en zonder adrenaline). Moet even diep graven in mijn geheugen hoe het ook alweer zat, maar volgens mij gebruik je normaal die met adrenaline en tijdens je zwangerschap is het beter om die zonder te gebruiken. Je tandarts weet dit ongetwijfeld zeker (ik ben al een tijdje niet meer actief in de praktijk, ben mondhygiëniste) en kan jou gerust verdoven. Niet leuk, maar wat nodig is, is nodig. Sterkte meis!

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ik heb zo'n zin in de lente .. wordt al helemaal blij als ik eraan denk :D

Voor alle dames die binnenkort er even tussenuit gaan, wil ik alvast zeggen dat je er helemaal van moet genieten! Mijn man en ik zijn tijdens kerst en nieuwjaar eruit geweest, we zijn toen naar Disneyland geweest, dit heeft ons toen echt goed gedaan :)

Ik ben me mentaal aan het voorbereiden voor de fysio straks. Ik heb veel oefeningen meegekregen voor thuis maar ik zeg eerlijk dat ik ze niet elke dag braaf heb geoefend. En volgens mijn gyn kan het best zijn dat mijn klachten alleen maar erger worden door die oefeningen. Erg raar antwoord, want door haar zit ik juist bij de fysio en niet bij de ostheophaat :(

Slecht slapen: Ik las dat hier meerdere mensen wel last van hebben. Ik ook, dit is erg vervelend. Ik slaap met mijn voedingskussen wat echt ideaal is maar toch kan ik niet lang op mijn zij blijven liggen, waardoor ik de hele nacht aan het woelen ben. Laat ik het zo zeggen, ik slaap erg lichtjes de laatste tijd.

4. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Joki: Verdoving kan geen kwaad. Ik had vroeg in mijn zwangerschap een verdoving bij de tandarts gekregen, omdat ik een gaatje had en hij die ging vullen. Ik moet dan echt een verdoving hebben, omdat ik het anders echt niet zonder trek. En volgens hem kon het absoluut geen kwaad.

Als je het echt niet vertrouwd zou ik je VK anders even bellen voor meer info. Maar probeer je niet te druk erom te maken, want het kan (zoals ik weet) geen kwaad voor je kindje. ;)

5. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Thanx meiden voor de antwoorden.
    Ik ga voor de zekerheid straks nog even de vk bellen.

6. @Kaatje
    Nou... ik was niet eens in de buurt toen hij begon hahahah dus mijn hormonen waren 't niet. Ging over iets heel stoms, het gebruik van de auto (we hebben er momenteel maar 1tje en het is soms nogal een gepuzzel) Enniewee... 't was bij hem ook van alles.
    Het samen opvoeden van mijn dochter (hoever kan/mag hij zich er mee bemoeien) het gepruts van mijn ex, de sollicitatie van donderdag, het niet (meer) hebben van een eigen plekje waar hij zich even terug kan trekken...
    't Is al weer klaar :D

@aangekomen
    Ik zal morgenochtend weer 's even wegen.
    Ben benieuwd op hoeveel ik zit!

@verdoving
    Geen verstand van... dus vk bellen is mijn oplossing :)

En verder... ik ga lekker luieren met mijn grote meid vanmiddag!
    Liefs

7. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Bloeddruk voor mijn doen erg mooi (130/80) en ben nu in totaal 2 kilo aangekomen. Vond het zelf erg netjes!

Moet wel in week 25/26 een glucose tolerantie test doen (bluuuh) aangezien mijn bmi hoog is omdat er de nodige kilo's van de vorige bevalling nog aanzitten. Waren er meer die die test moeten doen/gedaan hebben en hoe was het?

(ben bang om van mijn graatje te gaan aangezien je er nuchter heen moet en zoetigheid vind ik op het moment al helemaal niks....)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb vroeger weleens zo'n GTT-test gedaan; vreselijk!
    Moet je een halve dag voor naar het ziekenhuis: bekertjes hele vieze siroop drinken en dan wachten en een vingerprik! Voorafgaand moet je wel een 3 daags koolhydraatrijk dieet volgen, anders heeft de test geen zin. Wacht, ik stuur je even een link: http://www.rdgg.nl/index.php?id=1425
    Maar hoezo die test?
    Ik heb vorige week een glucose-dagcurve moeten doen dmv 4 vingerprikjes, dat was om zwangerschapssuiker te testen.

9. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Hmmm... ze hebben bij mij niks gezegd over een dieet van te voren. Mag alleen de nacht van te voren niks eten (zelfs geen kauwgompje, ook niet suikervrij), moet me dan om half 9 melden. Dan wordt ik geprikt. Moet dan iets drinken, 2 uur wachten en dan weer prikken. In die 2 uur mag je ook niet weg daar, want sommige mensen gaan er dus van hun stokje. Pfff... zie er zo tegenop!

Die test moet ik doen omdat mijn bmi nu iets boven de 30 zit. De verloskundige had het over een protocol wat ze moeten volgen, maar ik weeg nu bijna net zoveel als in mijn vorige zwangerschap en toen moest het niet. Ik weet het verder ook niet, weet alleen dat ik er GEEN zin in heb!

10. zogelukkig

Ik vind het raar hoor meid, dat ze zo'n uitgebreide test doen, die kan altijd later nog, want behalve een verhoogd BMI zijn er verder geen aanwijzingen op zw.suiker, toch?
    IK zou echt vragen of je niet zo'n dagcurve thuis mag doen, dat stelt echt niks voor. Ik mocht tot 23 uur eten de vorige dag en moest om 9 uur de volgende dag prikken en daarna mocht ik meteen eten (had een appel bij me), dus dat redde ik echt wel. Water drinken mocht ik ook gewoon.
    Van zo'n suikertest kan je best beroerd worden, want je mag tijdens die test ook nog steeds niet eten en dat suikerwater is zo vies dat ik bijna moest kokhalzen! (Ik moest toen 3x zo'n bekertje drinken en daarna wachten...).
    Kan je de vk niet bellen of je zelf zo'n thuisprik-glucosetest mag doen?

11. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Jomi, ja sommige snappen het niet helemaal, goed voor jezelf opgekomen. Ik hoop dat de halve daagjes ook helpen! Heerlijk hoor dat je die kleine heb gevoeld en zo saampjes er van heb kunnen genieten

@ OemHudaifa, ja er wordt je idd van alles aan gesmeerd. Daarom was ik ook erg blij met die info avond en zo heb ik jullie ook wat tips mee kunnen geven ;) Helaas was die avond nog niet zo lang geleden en kwam het pas net ter sprake..

@ Missz, sterkte meid, je krijgt ook alles in 1 keer..

@ Mamasan, leuk zeg alles in junglestijl, jammer dat je niet kan slagen voor gordijnen.

@ Zonstraal, ongelooflijk ook dat ze je nu al dingen proberen aan te smeren. Ik lag vanmiddag lekker in te dutten, belde ze me voor weer z'n ztomme energie bedrijf, argg Ik loop bij een speciale bekkenfysio en heb geen oefeningen.. Wel masseert ze en licht ze me voor hoe je bekken ontzien enzo Wordt er nog niet beter van, maar kan wel lopen als ik daar weg ga

@ kroepie, ja hier ook vaker onenigheid. Ook doordat ik feller reageert en voor hun gebeurt er ook veel..

@ dance valley, gelukkig voel je je wat beter, hoop echt dat jullie eruit komen

@ Joki, ja je schijnt het wel te mogen, ik had een paar maanden geleden 2 gaatjes en was expres na de 1e 3 mnd geweest, maar toch wilde hij liever wachten tot na de zw schap..

@ Daggie, hier ook heel veel kilo's erbij en je ziet het niet eens heel erg, snap gewoon nie waar ze zitten..

@ Sabrina, doe je wel rustig aan, met opruimen?

@ Rainbow, fijn dat alles goed was. Wat een gedoe met die test..

Hier gaat alles vrij goed. Morgen de hele dag werken, daarna pijn laten masseren door fysio en dan nog eens naar borstvoedingsavond, pff.. Hopelijk wel goed nieuws met een huisje, we zullen zien. ;)

12. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi allemaal,

Het kraamfeest viel alles mee. Mijn zoontje heeft een aanval gedaan op de schaal spekjes en die vind hij toch lekker!

Gisteren ochtend om 07.00 al aanhet poetsen daarna boodschappen gedaan om 11.30 was ik bij mijn ouders om te eten kleine slaapt dan z`n middagdutje bij mijn ouders. Word ik toch beroerd zweten koud dan weer warm spierpijn enlast van harde buiken. Nou was ik al verkouden vanaf 30dec maar het was al bijna weg. sàvonds voorzichtig naar huis gereden om 22.00 mijn moeder opgebeld (is mijn compagnon) dat ik morgen niet kan werken (voor het eerst in ruim 10 jaar!) personeel gebeld valt voor mij in gelukkig. Vanmorgen vk gebeld moest huisarts bellen vanmiddag met schoonmoeders naar huisarts durfde niet zelf te rijden was duizelig. Anti biotica gekregen die ene die mag en mijn bloeddruk gecontroleerd 110/60 dus die was goed morgen nog een dag plat zoontje nu bij kinderdagverblijf morgen gaat hij naar mijn schoonouders kan ik bekomen ben woendsdag altijd vrij en hopen dat ik donderdag weer kan werken het is druk nl.

zo mijn verhaal even verteld ga nu terug mijn bedje in nog een uurtje slapen voordat mijn mannen terug thuis zijn

groetjes

13. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

@zonstraal, ik dacht dat ik laat was met inkopen en kamertje, maar ben dus niet de laatste :)

@kaatje, arm mannetje, die blijft ook maar aantobben he?
    Hopelijk knapt hij snel op meid.

@zogelukkig, tea tree tegen vlooien? zou het ook werken bij katten?

@dancevalley, ik merk vooral aan mijn broeken dat ik keihard groei.
    1 van mijn positiebroeken is al te klein :confused:

@joki,verdoving mag, ik de angsthaas gebruik het alleen als excuus om het uit te stellen na de bevalling :)

@daggie, is toch netjes 11 kg? hier alweer 9,4 kg.

@sabrina, fijn dat je een echo krijgt na de operatie!

@rainbow, sterkte met die test brrrr

@colin, ja kids en spekjes, hier nog zo'n fan.
    Ik moet echt uitkijken in de supermarkt, want meneer trekt gerust een zak open :)
    En beterschap!

Vandaag weer lekker in de babykamer gewerkt en zoonlief vind het prachtig, maar mama moet zijn kamertje ook doen :confused:
    Dus ik heb met hem afgesproken dat als de commode en kast naar de babykamer gaan ik zijn muurtjes ook ga verfen.
    Meneer wist al meteen te vertellen dat hij een rode en gele muur wilde, net als de cars gordijnen :D
    Dat ventje van me wordt echt veeeeel te bijdehand.

Hij begint nu met dat geklus wel te beseffen dat er echt een baby komt en hij vind het gloof ik wel leuk.
    Vandaag ff bij de zeeman geweest voor wat koopjes en meneer was allemaal babyspul aan het uitzoeken :)
    Dus we hebben voor de broers nu dezelfde shirtjes gekocht, die hadden ze in peuter en baby maat, geweldig :D

14. zogelukkig

Jazeker! ;)
    Linkje over hoe en wat: http://www.dieetcare.nl/news_article.php?cod=65
    (In het begin is het verstandig het even zo te doen om het uit te poberen, want ook dieren kunnen allergisch reageren op tt-olie! Inmiddels doe ik bij de honden tweewekelijks 1 druppel in de nek en 1 bij de staartaanhef. Ik hou niet van chemicalieen op m'n dieren!).

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ooooh dank je!

met die site kan ik wat.
    Hier nog een liefhebber van natuurlijke producten, met een allergische kat.
    Het arme beestje verdraagt totaal geen vlooienmiddel en wordt er kaal van.
    Dus namens mijn jeweetwelkater dank je wel!

16. zogelukkig

Ylang-ylang-olie kan je trouwens vervangen door amandelolie of jojoba-olie of tarwekiemolie, dat zijn ook een dragende basisolieen en makkelijker verkrijgbaar (bijv. bij Kruidvat)!

17. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

zo de zolder is opgeruimd wees niet bang me man heeft geholpen!
    hij heeft alles geshouwd enzo!
    maar wel lekker je krijgt er alleen zoveel afval van.

wat een gedoe zeg met suiker en bmi! hebben ze bij mij alleen nog maar in het begin getest. sterkte in iedergeval.

nou ik ga zo eten maken en lekker bank hangen morgen lees ik weer alles bij.

fijne avond allemaal

18. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Hoi dames,

't is al weer sinds vrijdag geleden dat ik op het forum ben geweest en heb 10 pag. bij te lezen :(

Vlug eerst even dit ego bericht en ga dan proberen zoveel mogelijk te reageren op de berichten ;)

Zit sinds zaterdag met een serieuze bronchitis. Zaterdag, zondag en maandag heb ik nog koorts gemaakt, voor de rest heb in last van verschrikkelijke hoofdpijn en heb ik een enorme slijmerige hoest.
    Totaal geen eetlust en enorme keelpijn hebben er voor gezorgd dat ik 1,5 kg ben afgevallen.
    Vandaag is gelukkig m'n koorts gedaald, hierdoor moet ik geen antibiotica nemen OEF. Dus voel me reeds een heel klein beetje beter en hopelijk ben ik terug m'n oude zelf tegen het einde van de week.

Tot dusver m'n ego berichtje en nu ga ik met volle moed m'n 10 pag. inhalen :)

19. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Heb de vk gebld en mag (helaas) wel een verdoving. Ik heb er zo'n hekel aan, maar zal er dan nu aan moeten geloven.
    Dinsdag heb ik een afspraak. Ben nu al zenuwachtig.
    Bedankt voor de adviezen.!

@Evy, wat vervelend zeg van die bronchitis. Heel veel beterschap meid.
    Succes met bijlezen.

@Sabrina, heerlijk gevoel hè dat de zolder is opgeruimd.
    Ik heb zelf ook een hekel aan troep. Je krijgt er idd veel afval van. Dat hadden wij laatst ook. En ik moet nog alle babyspullen uitzoeken. Daar kan ook de helft van weg.
    Wel weer leuk om te doen.

@Mamasan, ik ben ook zo bang voor de tandarts. Het liefst had ik het ook uitgesteld, maar het moet toch gebeuren. Even doorbijten dan maar.
    Leuk dat je zoontje het echt begrijpt dat er een baby komt.
    Hier is dat nog niet het geval. Mn meisje denkt dat er in elke buik een baby zit. Zelfs in die van haar. Ben wel benieuwd hoe ze het vindt als de baby er is.

@Colin, doe maar rustig aan hoor en goed uitzieken. Heel veel beterschap meid.!

@Rainbow, wat naar zeg dat je nu zo'n test moet laten doen. Wat een gedoe zeg.

@zogelukkig, ben je al een beetje wijzer van alle adviezen van de meiden hier.?

20. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    pffff.....alles bijgelezen, maar geen puf om te reageren. Nog niet helemaal fit en vandaag ook niet naar de rapportvergadering geweest, maar ga morgen wel lesgeven. Alleen de 1e 3 uurtjes, dus dat moet te doen zijn. Normaalgesproken heb ik 3 lesuren, 3 tussenuren (dan werk ik altijd heel hard aan mijn eigenmateriaal) en dan nog een uur bijles geven, maar ik laat de bijles schieten. Dan ben ik om 11.00 klaar, een paar boodschapjes en dan naar huis. Als ik me goed voel, ga ik thuis aan het werk en anders misschien wel op bed. Dan donderdag nog lange dag en dan is het weekend.....

Vrijdag over een week is m'n dochter jarig! Zin in!

@VERLOF: iemand vroeg naar hoe lang we nog moesten. Dit keer ga ik niet door tot 4 weken voor de uigerekende datum (wat met vroeggeboorte neerkwam op werken tot 12 uren voor de bevalling) en ga ik al met 34 weken. Voor mij betekent dat dat ik 30 maart met verlof ga. Volgens mij is dat over 10 weken.....

@gastouders: mijn dochter gaat naar een gastouder. Onze ex-buurvrouw is gastouder en daar zou ze naartoe en we hebben het toen met 12 weken ook via haar geregeld. Helaas was er een misrekening waardoor mijn dochter daar niet heen kan, maar haar buurvrouw begon net en had nog ruimte. Inmiddels hebben we bij de kinderopvang (waar ook de freelance gastouders bij ingeschreven staan) aangegeven (rond 16 weken) dat we de 2e ook naar gastouder willen. Ze gaan hun best doen om de 2e bij dezelfde gastouder te plaatsen.

@aankomen: stond vanmorgen op de weegschaal. Durfde bijna niet te kijken, want in vorige zwangerschap ben ik 26 kilo in 35 weken aangekomen (en daarvan zitten er 14! nog aan), maar nu was ik (dankzij vetreserves van vorige zwangerschap) 7 kilo aangekomen in 24 weken. Na de vorige zwangerschap was ik bang voor meer, maar volgens mij is dit vrij normaal.

Deel Deze Pagina