Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zeker weten; heel fijn! Best lekker die terugval-support hier! ;)

2. Nou meiden hier effe snel een berichtje van mij!
    Had al laten weten dat ik er komende dagen iets minder ben...

Had nog laten weten iun mijn laatste bericht dat de oma van mijn man donderdag ochtend plotseling was overleden!
    ergste vond ik dat ik niet bij de familie ben geweest en ook niet naar de begravenis... Ben al vanaf vrijdag ziek... Echt koorts en grieperig :(
    Voelde me zo schuldig dat ik niet naar de begravenis kon maar gelukkig niemand die het me kwalijk nam... Maar zit je toch niet lekker!
    Ook ons joey is al vanaf die vrijdag ziek... Dus liggen de hele dag plat samen.
    Gelukkig gaat het vandaag iets beterder!

Kon en kan het ook echt niet gebruiken!
    Mijn man is morgen jarig en vrijdag trouwt mijn vader dus geen tijd om ziek te zijn!

Ben gisteren dus ook niet door de 3d echo geweest... heb die verzet naar volgende week.. Kijk er al naar uit!

@Aankomen : Vorige zwangerschap ben ik in totaal 25 kilo aangekomen... :confused: ppff zag er ook echt opgezwollen uit...
    Zat van de week op mijn zwangerschapskaart te kijken van Joey en was aan het vergelijken over hoeveel en wanneer ik zoveel aankwam toen!
    Nou dan begon toen vanaf de 20ste week.
    Was toen met de controle van 25 weken 9 kilo aangekomen en nu moet ik morgen met exact weer 25 weken op controle en heb net op de weegschaal gestaan en ben tot nu toe 6 kilo aangekomen.
    Netjes toch ?

@flesvoeding : Las er het 1 en ander over... Wij hebben met joey toen ook flesvoeding gegeven hypoallergeen . En wij hebben toen iedere keer barleduc opgewarmt in de magnetron en daarna de melkpoeder erbij en klaar! Joey heeft nauwelijks last van krampjes gehad ....

@ Sabrina: Pff de datum is dus bekend! Heel veel sucses en sterkte alvast voor als ik hier niet meer kom voor donderdag!

@Tandarts : Pfff ik ken het.... Toen ik melktandjes had heb ik regelmatig gaatjes gehad maar daarna nooit meer... En toch durf ik niet naar de tandarts :oops: Alleen dat geblaas met dat ding als ze gaan kijken vind ik al eng... tis volgens mij ook al 4 jaar geleden dat ik ben geweest :confused: :rolleyes: Moet eigenlijk echt weer!

Nou lieverds sorry voor de geen persoonlijke reacties!
    Volgende week ben ik er weer iedere dag en ga ik jullie weer helemaal volgen!
    Komende dagen beetje druk met de voorbereidingen van het huwelijk van me pa!

Denk aan jullie allemaal dikke kus van mij!

3. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Damn zeg, Ben al bijna 2 uur bezig met reactie te plaatsen en door verkeerde toetsencombi m'n tabblad gesloten dus ... alles kwijt :cry:

@mamasuusje: wat tof van je moeder om jullie een weekendje cadeau te doen

@zogelukkig: wij krijgen slaapkamer van m'n ouders en het wordt waarschijnlijk een doorgroeikamer
    Kleding hebben we al een beetje gekocht in solden en ook groot deel overgekocht van vrienden (alles neutraal want ze weten het geslacht nog niet ;) )

@dancevalley: wat naar de het niet zo lekker loopt in jullie relatie, was het geen gezamelijke beslissing om voor een kind te gaan? m'n vriend was ook geen 100% overtuigd, maar met dat ik zo snel zwanger was, staat hij er volledig achter en kijkt hij er erg naar uit. Toch even proberen te praten met elkaar.

@ria: oei, nierstenen of verwijde nier, veel sterke meid!

zo denk dat ik iedereen terug heb en dan gaan we verder lol

@kaatje: veel beterschap met je zoontje, dat van die oorontstekingen is hier nog al eens aan bod gekomen en toen bleken het de amandelen te zijn, zou dit misschien ook kunnen bij je zoontje?

@sabrina: succes met je operatie!

@JoMi: wat leuk dat je de baby zo goed voelde en al kon zien. ik kijk er ook al naar uit, maar met dat ik ziek ben merk ik toch dat er iets minder beweging is. kan maar een idee zijn ook hoor, maak me best ongerust over ons beebje nu ik zo ziek ben

Had gezegd dat er een buikfoto kwam, maar door zo ziek te zijn zal het voor komende weekend zijn.
    Heb m'n ventje hier ook al aangestoken en nu is hij samen met mij ziek thuis tot het einde van de week.

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hoihoi as mama's,

Hier ff een kort berichtje van mij. Mijn mannetje en ik zijn vanavond druk bezig geweest in de kinderkamer. Op het behang (wit) hebben wij leuke stroken met boerderijdieren geplakt. Ook heb de kast al wat ingeruimd.
    Zijn nu net gestopt en gaan nog ff een glaasje drinken en dan naar bed.
    Moet morgen om 6.45 weer beginnen om kindjes van huis naar school te brengen. Dus om kwart over 5 loopt wekkertje weer af. Ik moet ook nog half uurtje rijden voor ik op mijn werk ben. Vandaar dat ik dus ook een rare tijd heb om te beginnen.
    Morgenavond ga ik wel weer ff op iedereen reageren.
    Dus voor nu, iedereen die het nodig heeft beterschap en ook allemaal een goede nacht gewenst.

WELTERUSTEN.

5. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Even korte reactie op bovenstaande! hahah morgen reageer ik uitgerbeid op iedereen.

Deze test moet gedaan worden als je een BMI boven de 25 hebt, tegenwoordig. Meeste verloskundige houden die richtlijnen aan, staat in de protocollen. Ik moet ook. Heb nu een BMI van 31. Het gaat alleen om twee keer prikken. Dus je kan er niet onderuit komen! hahaha Het is dus niet een volledige suikertest, gewoon je suikerwaarden nuchter bekijken.

Met een hoog BMI heb je nu eenmaal toch een verhoofde kans op zwangerschapsdiabetes.

Morgen ben ik er uitgebreider!

Fijne avond!

knuff

6. zogelukkig

Ik weet dat het protocol is dat je bij een BMI >25 een glucose-test moet doen, maar ik dacht dat het standaard was dat je dat met zo'n thuisprikset een dagcurve bijhoudt. Zo heb ik het gedaan en meer zwangeren met mij, want er liepen meerdere dames met zo'n zwart accu-chek doosje het lab uit!
    Ik snap niet dat rainbow meteen zo'n uitgebreide GTT moet doen in het ziekenhuis, is toch een stuk omslachtiger! :(

7. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Ben ik weer, jullie zijn niet bij te houden...

Ik ben sinds afgelopen zaterdag flink in de weer geweest hier thuis, en nog steeds... Heb maanden alles laten liggen en ben nu bijna zo goed als bij met alles. Maar nog flink bezig op de nieuwe kamer van Fabiënne...!

Het lijkt wel of ik nesteldrang heb, maar kan me niet herrinneren dat dat bij de eerste zwangerschap ook zo vroeg al was. Heb echt de drang om alles klaar te hebben liefst deze week al. Mijn vriend wordt moe van me, al die tijd liggen lamballen en moe geweest, en nu moet alles METEEN gedaan worden, zou het liefst de hele nacht ook nog door werken, iedere dag was weg strijken, en geloof me dat was een flinke berg, kwam nog maatjes 62 tegen terwijl onze meid nu 80 heeft! :oops: :D

Maar hier alles lekker dus, flink bezig, hopelijk krijg ik niet na een week een inzakker... Omdat ik nu TE actief ben, maar wat nu gedaan word hoeft volgende week niet meer.

En het scheelt dat we een weekendje als vooruitzicht hebben.

Hopelijk met de rest ook alles oké...?! heb niet alles bij gelezen loop 8 pagina's achter.

Trouwens ik heb nog meer nieuws, nadat we dat weekendje gekregen hadden belde de dag daarna een nichtje van mijn moeder op, (die ik nooit spreek alleen op kraamvisite nog heb gezien)
    Ze had via de radio een midweek gewonnen op de weerterbergen, TOEVALLIG dat wij daar tot a.s. maandag gaan zitten, en er dan dus nog een week achteraan kunnen plakken tot vrijdag.... Gratis en voor niks omdat zij niet kon, echt super lief.

Zo zie je maar, zo zit je in een dip en wil je er graag even uit, al is het maar een dagje, en dan komt er van alle kanten liefdadigheid, en weekjes/ weekendjes weg! :D Wel fijn al die positieviteit! Daardoor ben je zo uit je dipje en kun je uitkijken naar wat rustigere dagen... :rolleyes:

Dus weer even een EGO-berichtje van mij, meer zodat jullie weten waar ik uit hang... Ben nog wel even druk deze week en a.s. vrijdag zijn we dus een weekendje weg t/m woensdag waarschijnlijk. Dan zien jullie me wel weer verschijnen.

Knuffel van mij aan iedereen...

8. Even kort voor 't werk...

Ik las iets over een glucosetest als je BMI >25 is? En dat dat standaard zou zijn? Nou... mijn vk heeft er niets van gezegd en mijn BMI was bij het begin van de zw.schap toch echt 27.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik 18 kg aangekomen en na de bevalling net zo zwaar als dat ik nu aan de zwangerschap begon (ja ja, de tand des tijds is niet aan mij voorbij gegaan) Maar goed, dat is ook 13 jaar geleden... dus dat vergelijk ik maar niet hahahahha

Ik heb vanochtend even op de schaal gestaan en ik ben nu met bijna 22 weken nog maar 6kg aangekomen, dus erg trots op mezelf :D

tot vanavond!
    Fijne dag,
    Net

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ladies, echt sorry, heb gewoon geen tijd :(

alles OK, behalve mijn bekken, gaat weer hard achteruit ....

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ben de nacht doorgekomen zonder pijnstillers en heb heerlijk geslapen!

@evy77 meid gadver gelukkig gaat het beter!

@joki ik heb ook zon hekel aan troep. nee is geen nesteldrang :) heb ik altijd al. soms erger dan normaal.op zolder is het weer netjes staan nu de uitzet bij elkaar en dat kan naar beneden over zon 2 en halve week.

@marloes22 ja gelukkig vind het morgen plaats en kunnen we volgende week nog naar center parcs.

@mamasuusjuh leuk he dat opruimen!

vandaag ben ik er niet meer druk in huis. als ikmorgen puf heb zal ik laten weten hoe de operatie is gegaan.of vragen of me man het doen wil.
    meiden tot over een paar dagen.

11. zogelukkig

Ik heb het nog even nagekeken. Bij mij in de praktijk sturen ze je door als je een BMI hebt van >30. Ik zat op 30 toen ik de eerste keer bij de vk was.
    Met een BMI van 25-30 spreek je van licht overgewicht, bij een BMI van >30 spreek je van overgewicht.
    Overigens mag je alleen van je BMI bij het begin van de zwangerschap uitgaan, nu dus niet meer berekenen (gut, wat zou ik dan schrikken!).

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zo, ben ik weer, zoonlief was eindelijk koorstvrij dus ik ben weer eens op mijn werk! Vrijdag een gesprek met mijn baas over wanneer stoppen en minder werken enzo, spannend!

mamasuusjuh, wat leuk, je had wel even een mazzeltje nodig he!

Maaike, klote van je bekken nog steeds, schiet niet echt op he?

Hoge BMI kan ik niet over meepraten, mijne is aan de lage kant, en mijn moeder roept de hele tijd dat ik moet aankomen, dat ik veel te dun ben. Ik vind het wel meevallen, normaal ben ik 65-76 kg bij 1.82 m, nu ben ik rond de 70 kg. Is toch niet zo slecht? Ben maar een paar kg aangekomen deze zwangerschap, vorige keer veel meer (eindigde op +15). maar ik heb gewoon heel weinig eetlust en ben steeds druk of ziek. Wat wel onhandig is dat ik mijn zwangerschapskleren van de vorige keer niet goed pas. En heb geen zin om nieuwe te kopen. Ik heb ook ongeveer 10 maten BH's liggen waar er maar een van lekker zit. Die heb ik laatst in Nederland gekocht, spijt dat ik er niet meteen nog een heb gekocht. Nu was ik hem steeds en dan op de verwarming drogen zodat ik hem snel weer aan kan!

De nesteldrang is trouwens eindelijk begonnen, gisteren keukenkastjes en de ijskast staan soppen. En ik haat schoonmaken, laat het meestal aan de werksters over. Maar die doen de keukenkastjes normaal gesproken niet. Heb ook de rest van het huis gedaan, dingen opgehangen, opgeruimd enzo. Dit weekend eindelijk de babykamer, als die ziekenboeg bij ons thuis eindelijk beter is tenminste!

Ik heb trouwens 's avonds in bed veel last van harde buiken, hebben meer mensen daar al last van? En ik begin ook al melk te lekken (nou ja, als ik erin knijp dan) En mijn tepels beginnen al weer flink pijnlijk te worden, had ik vorige keer ook zoveel last van.

13. zogelukkig

Volgens mij ben je normaal gesproken prima op gewicht!
    Met jouw lengte zou je onder de 61,3 kilo spreken van ondergewicht met een BMI van 18. Je ideale gewicht zou 72 zijn en bij 82 moet je gaan uitkijken.

Fijn dat je zoontje weer koortsvrij is!

Succes met het gesprek met je baas (is ie aardig?).

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ja, mijn baas is een aardige man. Hij zegt ook steeds dat mijn gezondheid voorgaat. Maar ik denk dat hij wel gaat schrikken van mijn radicale idee om al heel snel helemaal te gaan stoppen. Hij is altijd erg enthousiast over nieuwe projecten, en kent mij ook juist als iemand die graag veel aanpakt en hard werkt. Ik heb hem al een beetje voorbereid maar ben benieuwd hoe hij reageert als ik zeg dat ik over een paar weken al helemaal wil stoppen. Ik ben ook vooral bang dat hij met nieuw werk aankomt dat ik wel leuk vind en dat ik dan weer van gedachten ga veranderen. Ik vind het namelijk op zich heel leuk om te werken, als ik lekker bezig ben vind ik mijn werk opeens weer heel leuk. Dus juist als hij aardig gaat doen is de kans groter dat ik toch weer langer ga werken. als hij lastig doet doe ik namelijk gewoon arelaxed terug, ben best assertief, dus dat zou eigenlijk makkelijker zijn...
    Het is dus belangrijk dat ik heel goed weet wat ik wil, dan komt het wel goed en laat ik me niet enthousiasmeren tot langer doorwerken...

Ja, ik vind mijn gewicht ook prima, maar vorig jaar op de medische keuring op mijn werk werd ik ingeschaald als ondergewicht met een BMI van 19. Ik vind dat ze tegenwoordig een bezopen smalle band hebben van wat 'normaal' zou zijn. Ik snap dat er veel gezondheidsproblemen zijn mbt gewicht, maar ik heb het idee dat nu ook veel mensen over-, of ondergewicht wordt aangepraat. Dan maak je het probleem denk ik alleen maar erger.

15. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

Ik probeer even wat reacties te geven, kan helaas niet op iedereen jullie hebben zoveel geschreven kan het niet helemaal bijhouden hihi.

@ marloes22: Nog gecondoleerd met de Oma van je man, sterkte!
    Hoe is het nu met jou en Joey? Voelen jullie je al weer wat beter?

@ JoMi: Druk gehad zo te lezen gisterenavond, lekker hé om zo bezig te zijn met de babykamer.

@ MamaSuusjuh: Ik heb er ook last van hoor, die nesteldrang erg hé...ach is je huisje in ieder geval weer lekker op orde :).
    Ow wat heerlijk, dus jullie kunnen lekker uitgebreid op vakantie, geniet er maar goed van hoor!

@ kroepie: Je bent inderdaad nog niet veel aangekomen, morgen moet ik naar de verloskundige toe, ben benieuwd hoeveel ik nu aangekomen ben zal niet weinig zijn denk ik :rolleyes:.

@ Makjuh: Hoe is het met je, hopelijk heb je niet al teveel pijn aan je bekken sterkte ik denk aan je!

@ Sabrina1984: Ow heerlijk een nacht goed slapen, en fijn dat je zonder pijnstillers hebt geslapen!

@ kaatje k: Ik heb ook veel last van harde buiken, dit is een teken van je lichaam dat je het toch iets rustiger aan moet gaan doen.
    Ik lek nog geen melk, bij Keano begon dit zo rond week 30 bij mij.
    Jij ook al aan de nesteldrang hihi.

Daar ben ik ook weer eens, heb het erg druk gehad de afgelopen dagen.
    Ik heb veel last van harde buiken en ik begin flinke rugpijn te krijgen dus even een beetje rustig aan doen deze dagen.
    Morgen naar de verloskundige toe, ben benieuwd hoeveel ik ben aangekomen zal wel niet te weinig zijn :rolleyes: haha.
    En daarna mijn sollicitatie, ik ben tot nu toe nog niet zenuwachtig maar dat zal morgen wel anders zijn hihi.
    Keano is gelukkig weer helemaal opgeknapt, dus dat scheelt ook een hoop kan weer lekker slapen 's nachts zonder er 3x uit te moeten.
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

17. zogelukkig

Ja, moeilijk met je werk. Als je een fijne baas hebt, wil je hem ook niet teleurstellen, ik ken dat wel. Maar je wilt toch nog wel terugkomen na de bevalling of wil je helemaal stoppen?

Omdat driekwart van de westerse bevolking te dik is, lijk je al gauw te dun als je een gewoon gezond gewicht hebt. Achterlijk is dat he?
    Ik schrik trouwens altijd als ik van die dikke kindjes zie met van die zwemvestjes en borstjes.... Oh, denk ik dan; dat gaat ons niet gebeuren hoor!
    Gewoon gezond eten en bewegen moeten ze!

18. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    hmmm ff vlug vraagje dat BMI hoe bereken je dat dan eigenlijk. Of moet je het laten meten?

19. zogelukkig

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dankjewel zogelukkig. Ga gelijk eens kijken wat mijn schade is... (Oooja dit is Dolgelukkig. Ik had de account dolgelukkig aangemaakt omdat ik toendertijd nog niet publiekelijk wilde maken dat onze vent er een broertje of zusje bij kreeg. Maar aangezien het geheim er allang van af is...)

Groeten, ga zo bijlezen!
    Dolgelukkig!

Deel Deze Pagina