Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hee harmless/ dolgelukkig. leuke naam Toon! Ik dacht even he, iets voor ons misschien... Maar het lijkt me iets teveel op die van mijn zoon, die heet Tijm, en dan Tijm en Toon is ook niets samen... Ik blijf dus weg van de eenlettergrepige namen met een T! Ben nog steeds niet uit over de jongensnaam. Mijn man wel, ik tijfel steeds. Hopelijk is het een meisje, die naam staat vast!

BMI is gewicht gedeeld door lengte in het kwadraat...

zogelukkig, ik moet wel 6 maanden terug komen om in aanmerking te komen voor 9 maanden betaald verlof, iets te aantrekkelijk om te laten schieten he... Maar ik denk er over om daarna iets anders te zoeken of een paar jaar te stoppen met werken...

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

vervolg:

Ik heb steeds meer het idee dat dit werk niet echt bij mij past, ik werk bij een groot levensmiddelen bedrijf, maar ik wil liever bij een kleiner bedrijf dat meer met natuurlijke/ kruiden producten werkt. Dit is supercommercieel, echt de grote A merken zegmaar. Het sluit wel erg goed aan bij mijn opleiding en ik ben er goed in, vandaar dat ik een beetje ben blijven hangen terwijl dit niet echt mijn droombaan is. Tijdens mijn zwangerschapsverlof moet ik dus eens heel goed gaan nadenken. Ik heb wel geprobeerd na mijn afstuderen te solliciteren bij dergelijke bedrijven, maar ik was meestal te hoog opgeleid en dus te duur. Suf eigenlijk he, ik werd op een baan niet aangenomen omdat het voor HBO niveau was en ik WO heb gedaan. Ze waren bang dat ik me zou gaan vervelen en dan snel weg zou gaan. Wat een luxeprobleem eigenlijk. Maar wel een reeel probleem. Ik hoop dat het makkelijker is nu ik wat meer ervaring heb, ik heb wel superveel geleerd in mijn huidige baan. En nu mijn man steeds meer verdient wordt het geld steeds minder belangrijk ook...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ken het: als je "onder" je niveau solliciteert, al kom je met een triljard redenen aanzetten dat je dat echt wilt, zijn ze toch bang dat je snel weer weg bent, je gaat vervelen oid. Werken bij Unilever lijkt mij een crime, haha! Nee, niet vanwege je baan op zich, maar ik eet en gebruik al die shitzooi niet! Je begrijpt wel wat ik bedoel he? Ik eet suiker-, zoetstof-, gluten- en gistvrij en consumeer geen chemische geur-, kleur-, smaak- en conserveringsmiddelen. Nou, dan moet je niet bij UL zijn hoor!
    Maar je hebt een mooie baan, lijkt mij. Ik zou wel zo'n bedrijf willen runnen als Jimmy's farm, dat hebben ze hier weer niet! Maar ik heb al twee geiten, kippen en een moestuin, dus het begin is er! ;)

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Nee, klopt, alhoewel de producten waaraan ik werk redelijk 'clean' zijn. IJs bevat geen conserveringsmiddelen, en de meeste synthetische smaak-, en kleurstoffen zijn er uitgehaald de laatste jaren. Daarom ben ik denk ik nog steeds hier, er zijn ook een hoop UL producten die ik niet zelf zou eten, maar veel van onze onze ijsmerken zijn van vrij hoge kwaliteit.

Ik heb hiervoor een paar jaar aan Ben&Jerry's ijs gewerkt, en dat is 100% natuurlijk, en zowieso een heel leuk merk om voor te werken, met alle sociale dingen die ze doen, en milieu enzo. Ik werd wel een beetje gek van samenwerken met amerikanen...

Daarnaast deed ik veel voor Hertog, dat is niet 100% natuurlijk maar wel heel hoge kwaliteit ingredienten en heel weinig troep. Ook een heel leuk merk om voor te werken, met veel plezier gedaan.

Maar nu dus Magnum, en dat ligt me veel minder. Op zich nog steeds een kwaliteitsproduct, maar veel massaler, altijd op de kosten en efficientie letten enzo... Ik vind het geen superproduct, eet het zelf eigenlijk nooit. Behalve de nieuwe temptation dan, met caramel en gekarameliseerde amendel, heerlijk. Die is ook een maatje kleiner, de standaard variant is me veel te groot!

Jij eet trouwens erg veel niet, waarom geen suiker, gluten enzo mag ik vragen? Suiker vanwege je bloedsuikerproblemen neem ik aan? Ik eet zelf ook liever geen zoetstoffen en teveel andere troep, en mag geen gluten ivm coeliakie. Ik koop juist liever de volle variant dan de suikervrije, suiker is gezond, krijg je energie van! Ok liever niet teveel geraffineerde suikes, maar ach, ben toch geen zoetekauw. Verder ben ik niet te fanatiek, eet gewoon wat ik lekker vind. Glutenvrij is al lastig genoeg!

En wat is Jimmy's farm? Ken ik niet... Ik had ook een moestuin, in ons nieuwe huis is de tuin helaas te klein... volgende keer weer... Kippen staan ook op het verlanglijstje...

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

en ik heb al mijn hele leven geiten gewild, ik vind die zo cool! Hoe is het met Mies?

Mijn man wil graag een hangbuikzwijntje, dat kan er ook nog wel bij haha!

6. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Zo, ik ga even proberen om weer een beetje te reageren

@Sabrina1984; Succes morgen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het eng vind. Is er een risico dan dat het mis zou gaan?
    Lukt dat wel de zolder opruimen? Met 1 arm? Knap hoor, best dapper ook hahaha. O lees nu net dat je man heeft geholpen hahaha. Oke, goed zo.

@Marooz; Lekker ja die jeuk, ik heb het gelukkig nog niet op mijn buik of borsten maar mijn schenen.... Pfff tot bloedens toe krab ik dat open en ik weet niet zo goed of dit door de zwangerschap komt of dat ik misschien ergens een reactie op geef. Zou het misschien een jongetjeskwaaltje zijn :) Bij Gwen had ik toen nergens last van

@Jomi; Idd een rare planner zeg? Rare halve dagen maakt hij er van, zeker nooit leren rekenen :)
    Leuk dat je vriend het nu ook voelt! Fijn is dat he. Hier zie je al mijn hele buik heen en weer gaan als ik lig. Hij is echt een druktemaker, vooral 's avonds hahaha

@Oemhudaifa; Maakt toch niet uit dat je onnodige dingen in huis hebt hihihi misschien komt het ooit nog van pas. Hoe is het met je teen?

@Joki; Fijn dat de gordijntjes hangen. Ik wil nog verduistering gordijnen halen voor de kamer van Gwen en dan is het daar ook bijna zo goed als af. Ook een fijn gevoel.
    Ik weet niet of je wel of geen verdoving mag. Anders moet je even op het net struinen. Of je verloskundige even bellen, die zal het ook wel weten. Lees net dat je dat hebt gedaan. Fijn dat het mag minder fijn dat je er dus wel aan moet geloven...

@Mamasan; Wat een sukkels dat die overvaller is ontsnapt zeg. Ik kan me wel voorstellen dat je in de rats zit. En dat je daar weg wilt snap ik dan helemaal. Dit is ook niets.
    Die keverlampjes zag ik ook, leuk zijn die idd. En zijn er geen leuke gordijnen bij Leen Bakker? Die heeft ook meestal heel veel keus. Misschien een idee?

@Zonstraal; Kom eens uit die luie stoel en ga je gordijnen meten :) hihihi (zooo herkenbaar, en dan is zo'n forum ook niet echt goed voor het actieve gedeelte) Harde buiken heb ik ook regelmatig. Vooral als ik druk ben met lopen of iets. En last van mijn onderrug. Gewoon rustig aan doen en let goed op je houding. Niet je buik naar voren drukken zeg maar.
    Hahaha hier ook 1 die goed zin in de lente heeft!

@Kroepie; Thanx, ook voor je krabbel. Erg lief! Hahaha ja mannen kunnen zich ook anders gedragen tijdens de zwangerschap. Maar komt die ruzie van je man uit of van jou uit? Mijn vriend is een redelijke nuchtere boer dus die is niet anders maar ik weet nog wel dat toen ik op het eind liep en dat ze net geboren was dat hij ook heel anders was. Veel zachter.

@Kaatje K; Ook al een ziek kindje in huis. Hier ook 1. Ze gaat nu wel al iets beter en ze had gelukkig geen verhoging maar ze was wel ontzettend verkouden en aan het hoesten als een zeehond. Erg zielig.

@Zogelukkig; Ja ik baalde echt wel dat ik heb gekeken. Dat doe ik ook nooit meer, snapte mijn drang eigenlijk ook niet om te gaan kijken. Gelukkig zag ik snel dat het niet helemaal meer Jannie was dus ben maar snel weer omgedraaid.
    Oooo echt, zei die persoon dat. Best wel erg eigenlijk hahaha. Ach je kindje heeft het lekker bij je dan hihihi.
    Dan zul je een beste groeispurt hebben gehad denk ik.

@Dancevalley; even op jouw vragen. Ik groei als een malle en wat gewicht betreft valt het nog wel enigzins mee (denk ik) volgende week weer apk dan zullen we het weten. Maar ik groei wel snel zo.
    En nee ik heb geen ervaring met gastouders. Weet wel dat ze zwaar in trek zijn ;)

@Daggie1984; 11 kilo, valt toch best wel mee? Je hebt net een groeispurt gehad waarschijnlijk.

@Rainbow78; Vervelend zeg dat je dat moet laten testen. Raar ook dat het de vorige keer niet hoefde

@manootje; succes met werken en je drukke dag vandaag! Toi toi toi voor je huisje

@Colin; Beterschap, voel je je alweer iets beter? Ziek zijn is nooit leuk.

@Evy77; Bronchitis... Beterschap!

@Marloes22; Ook al ziekjes. Ik denk dat ze wel begrijpen dat je er dan niet was. Gecondoleerd met je oma. Heel veel beterschap. Hoop dat je snel opknapt!

@Mamasuusjh; Gelijk van profiteren van die nesteldrang. Bij mij is hij nog lang niet te bekennen :)
    Fijn zo'n nichtje van je moeder hahaha. Lekker een lange week weg dus!

@Dolgelukkig; Leuke naam heeft je zoontje! Gaaf!

Zo en nu ga ik de hond uitlaten en mijn bedje in kruipen (als het nog zin heeft...)

Hier gaat het redelijk goed. Ben nog wel een beetje verdrietig om het verlies van poes en buuf maar het gaat goed.
    Qua gewicht gaat het wel redelijk hier denk ik. Ben nu 4 kilo of 5 kilo aangekomen. Maar ik zat nog niet op mijn oude gewicht hoor. Is me nooit helemaal gelukt. Nu hoop ik minder aan te komen en meer af te vallen hahaha. Maar we zien wel, ik probeer me niet te druk te maken om het aankomen.

Ik zal zo even een nieuwe buikfoto in mijn album plaatsen.

Liefs

7. zogelukkig

Ik heb geen coeliakie of candida oid, maar ik had vrij ernstige PDS (spastische dikke darm, altijd diarree) en maagproblemen tot bloedens toe (van de pillen). Toen ben ik bij een orthomoleculair arts terechtgekomen en heb ik een eliminatiedieet gevolgd, dus steeds iets erbij en als ik daar dan slecht op reageerde, ging het er weer vanaf! Toen ben ik me veel beter gaan voelen!

Kijk; je hebt natuurlijk verschillende soorten suikers en de geraffineerde witte suiker eet ik niet en ook zoetstoffen als cyclamaat en acesulfaat K en aspartaam enzo laat ik links liggen, voor mij dus ook geen light-producten. Maar een beetje zoet is wel lekker, dus koop ik koekjes met moutstroop en verder kook ik zelf veel fruit in en dan bak ik bijv. koekjes met ingedikt pruimen-, peren- of appelsap (maar ik vind een kaaskoekje bij de thee net zo lekker...). Ik consumeer dus wel fructose, als ik groenten en fruit ook nog eens zou moeten laten staan, zou ik gek worden!
    Doordat ik zo weinig suiker consumeer, heb ik juist een te lage bloedsuikerspiegel.
    Wat veel mensen niet snappen is dat ik geen vegetarier ben, nee hoor; ben gek op een bio-scharrel-lapje!

http://www.jimmysfarm.com/

8. zogelukkig

Mies gaat goeeeed! Vet kreng, haha!
    Hangbuikzwijntjes........oh, zo geinig! :)

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

AH, ik snap het zogelukkig. Lijkt me wel lastig als je uit eten gaat of bij mensen op bezoek. Alleen glutenvrij is nog een beetje uit te leggen... Ik dacht ook jarenlang dat ik PDS had, tot het dus coeliakie bleek te zijn... en ik maar tarwezemelen eten, werkte natuurlijk helemaal niet!
    moutstroop bevat toch gluten? Kan je dat wel eten dan, of is het rijstemout ofzo? meestal wordt het van gerst gemaakt. Geen groenten en fruit lijkt me niet zo gezond inderdaad. Ik was eerst vegetarisch, maar tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik steeds zo'n zin in vlees! bovendien is het hier lastig te combineren met glutenvrij, in een restaurant zijn de vega gerechten altijd pasta/ quiche, couscous, dus dan kun je nooit eens uit eten met vrienden...nu dus alleen scharrel/ bio vlees.

MissZ, die zeehondhoest had mijn zoontje ook, klinkt echt zielig he! Is nu gelukkig over! en ook de poes naar, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ah, die Jimmy, idd wel eens gezien op TV! Je hebt hier echt duizend van die gasten op TV met vergelijkbare dingen, Hugh met de lastige achternaam is ook erg leuk.

11. zogelukkig

Gelukkig heb ik er nu vrijwel geen last meer van hoor; dus uit eten en bij vrienden dat gaat gewoon, maar het is inmiddels een gewenning geworden. Helemaal nu ik zwanger ben, heb ik geen last meer van de darmen. Ik wou dat ze dat hcg in potjes verkochten, dan zou ik dat meteen slikken! Maar liever maismoutstroop en rijstmoutstroop dan tarwememoustroop of gerstemoutstroop, maar helaas staat er op de producten van de bio-winkel alleen op de verpakking: moutstroop.
    Ik at laatst een stroopwafel; ik bestierf het bijna zo zoet, haha! :)

12. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @KaatjeK: Nou net wat je zegt! Wij blijven ook weg van de namen met een T. Maar we zijn er nu wel uit de jongensnaam gelukkig. Alleen dat ging niet over 1 dag ijs... (volgens mij hebben we wat dat betreft dezelfde smaak denk ik...) HAHA

Ik ben op dit werk begonnen toen onze man bijna 1 was, dus nog niet zo lang. Heeeeeeeeeeeeerlijk. Oke het is niet het werk wat ik gewend was maar dat carriere en kantoor etc etc ben ik echt helemaal van af gestapt. Plezier in mijn werk is nr. 1. (Gelukkig hebben wij inderdaad ook die luxe)

@Missz: Netjes je gewicht zeg! Gaat super daar. En logisch dat je stuk bent van het verlies van de poes. Ik vind het altijd zo cru als mensen zeggen: Het is maar een dier.... Pffff

Jeemig wat weten jullie veel van eten!

ooi doei ga werken!

13. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Fysio: Iemand reageerde op mij (sorry naam vergeten) over mijn oefeningen bij de fysio. De reden dat mijn fysiotherapeute me niet masseerd is om mijn spieren juist sterker te maken. Op dit moment als ik maar iets te zwaar til, of verkeerd buk, of te lang zit/lig begint mijn heup zware mankementen te vertonen. Dit doet zo'n pijn en dan ben ik echt geblokkeerd daar beneden, niks wil dan lukken en soms zit ik dan op de bank te huilen als een klein kind van de pijn :(

Pijnlijke borsten: Jaah, zwaar aanwezig hier. Ik hoef mijn beha maar uit te trekken en ik voel het meteen. Ook mijn tepels zijn erg gevoelig. Over dat lekken kan ik niet meepraten.

Vraagje: Ik zag bij een lid hier op het forum een heel leuk luierpakje met de tekst 'papa .... (naam) is the best!'. Weet iemand waar je deze kunt bestellen?

Kaatje: Ik begrijp je helemaal over het werken. Ook ik heb een ontzettend leuke baan en leidinggevende maar toch heb ik voor mezelf besloten om straks minder te gaan werken, hoe jammer ik het ook vind. Ik werk normaal 32 uur maar door mijn lichamelijke klachten was ik in het begin naar 16 uur gezet en sinds kort naar 8 uur in de week. Erg lekker moet ik zeggen al die tijd rust en het doet me echt goed!

Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn leidinggevende en heb aangegeven als ik straks terug kom van zwangerschapsverlof ik 16 uur in de week blijf werken ipv 32 uur. Dit besluit heeft meerdere oorzaken, maar de grootste is omdat ik geen familie/vrienden in de omgeving heb waar ik een beroep op kan doen. En we willen de baby het eerste jaar niet naar het KDV sturen. Gelukkig reageerde mijn leidingevende hier heel relaxed op en begreep me volkomen.

14. ZonStraal

Ooh ja nog vergeten te vragen;

'Wat eten jullie vandaag?' ... ben ik altijd zo nieuwsgierig naar wat andere mensen eten :D

Wij eten vanavond zuurkool stampot met gehakt, mmmm yammie!

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

harmless, tja, ik weet veel over eten, enerzijds is het mijn werk, en anderszijds moet ik vanwege mijn ziekte een streng dieet houden, dus dan steek je wel wat op he...

fijn zo'n goede leidinggevende zonstraal!

En wat eten we vandaag, goede vraag... het wordt (denk aan wat er in de ijskast ligt...even brainstormen...) polenta met geroosterde aubergine, balsamico, pijnboompitten en geitenkaas! als er nog pijnboompitten zijn dan, anders maar zonder. Dit wou ik gister maken maar ik was te moe, en mijn man was heel laat thuis dus we hebben een blik tomatensoep opengetrokken, hoezo lui!

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Even EGO

Ben vandaag toch met antibiotica moeten starten. Bovenop m'n bronchitis heb ik nu ook nog ontstekking op m'n rechter oor, dus ... antibiotica nemen.
    Pfffffffffff, hoop dat dit snel over is want maak me best wel zorgen voor ons meisje.

17. zogelukkig

Gisteren zuurkoolschotel op, mjammie!

Vanavond zelfgedraaide pasta met kip, zongedroogde en cherry-tomaatjes, rode pesto, geroosterde paprika en knoflook en ik heb nog wat ijsbergsla en komkommer voor erbij.

18. ZonStraal

Veel beterschap!

Een goede vriendin van me was tijdens nieuwjaar erg ziek en zwakjes en voelde zich absoluut niet lekker. De volgende dag is ze naar de huisartsenpost gegaan en toen meteen doorverwezen. Zij heeft nu ook bronchitis en slikt er antibiotica voor en ze moet tweemaal daags puffen (heeft ook astma). Ze is nu 38 weken zwanger en met haar kindje gaat het allemaal goed.

Maak je niet al te druk, de artsen zouden je nooit zomaar antibiotica geven als ze wisten dat dit een nadelig effect zou hebben op je baby ;)

19. ZonStraal

Kaatje: Het klinkt erg lekker maar wat is polenta? :oops:

Zogelukkig: Ooh lekker wat jij gaat eten vanavond, ik ben dol op pasta! :D

20. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    evy Beterschap! Klinkt redelijk heftig allemaal.

En om de vraag te beantwoorden, wij eten Nasi Rames. Mijn schoonmonsters :)lol: ) komen eten dus dat is lekker makkelijk. Heb de kip al gesneden en de sperziebonen zijn schoongemaakt. Moet alleen nog de komkommer doen en dan ben ik klaar.
    Nu alleen de vraag, wat eet ik morgen....
    En nee, geen zuurkool (blegh) hahaha

Ja cru he, gelukkig heb ik het nog niet gehoord hoor dat iemand zei, het is maar een dier. Daar kan ik idd best wel boos om worden. Vooral met de voorgeschiedenis van Bertje. Ze is vroeger (samen met haar zus, die afgelopen september zelf is overleden) mishandeld geweest door de vorige eigenaar. Heb ze in huis gehaald toen ze 10 en 11 waren. Heb ze dus 4 jaar gehad.

Ik ga die snotkoningin even vermaken.

Ik ben niet zo in eten thuis, vind het wel intressant om dit allemaal te lezen.
    Heb wel veel voedselallergieën maar geen heftige ofzo (pinda's, fruit, rauwe groentes)

Deel Deze Pagina