Ook nog even snel een hele korte reactie: Succes met de sollicitatie morgen! Wat eten jullie allemaal lekker zeg! Volgens mij kunnen er hier een paar meiden echt lekker koken. Ik heb er nooit veel kaas van gegeten, dus hier altijd iets simpels. Vandaag rode kool (potje) met krieltjes en een gordon bleu. Het was wel lekker! Zag ook nog een paar mooie buikies voorbij komen... En iemand aan de ab omdat ie ziek is: heel veel beterschap! Iemand ging minder werken: fijn dat je zo goed begrepen wordt daarin! Nog heel even ego: mijn oma ligt al een aantal dagen in het ziekenhuis. Ze is 85, hoop dat het snel beter met haar gaat. Ons kindje is uitgerekend op haar verjaardag, wil dat ze dat nog wel meemaakt Beetje onpersoonlijk stukje dit , ben ondertussen bezig met van alles en nog wat hier dus geen tijd voor uitgebreide reacties.
@Rainbow: ik hoop dat het snel beter gaat met je oma! Weet je nou al waarom je zo'n uitgebreide GTT-test moet doen en niet zelf een dagcurve mag prikken? Ben ik gewoon wel benieuwd naar! Ik moet over 4 weken nog eens een dagcurve bijhouden, ik zal de volgende keer eens vragen aan de vk of zij weleens adviseert om een GTT te doen en waarom. Koken, bakken en braden; love it! Morgen sudderlappen met verse rode kool (da's zo lekker!) en zelfgemaakte aardappelpuree, heb er nu al weer zin in (kan de hele dag wel eten als het zou moeten). @kroepie: ik wist al heel lang niet meer wat het was om goede ontlasting te hebben, maar nu tijdens de zwangerschap: supershit! Ja sorry hoor, maar na jarenlang waterdunne diarree en dan weer 3 dagen pijnlijke verstopping ben ik daar gewoon erg blij mee! @Sabrina: sterkte meid, hou je taai! @lekkende borsten: schrik ervan, nu al? Is dat normaal?
hey meiden hier ben ik dan nog ff snel! zo op naar het ziekenhuis! het klote geslapen vannacht en ben bloed nerveus! 11 jaar gelden voor het laatst in een ziekenhuis gelegen! gelukkig is man lief ook nerveus! en helaas nu het bed niet uit te krijgen. meiden tot morgen hoop ik met goed nieuws.
Mogguh, Ben zo duf dat ik vergeet op de rest te reageren @kaatje, die E nummers zijn inderdaad lastig,maar na een tijdje weet je het wel. en er is inderdaad niks mis met suiker en vet, maar alles met mate. @rainbow, ik snap dat je baalt, maar ja ze kunnen het beter maar vroeg op het spoor zijn mocht er toch wat zijn. Veel sterkte met je oma meid, hopelijk knapt ze snel op. Toch wel heel bijzonder dat je bent uitgerekend oip haar verjaardag. @lekkende borsten, hier al een paar weken nu Bij zoonlief begon het pas na de bevalling, dus deze keer is het wel erg vroeg. @kroepie, nog veel succes met je echo vandaag! Hier vannacht weer beroerd geslapen. Beeb was zo druk dat het soms gewoon zeer deed Zometeen eentje uit bed plukken en dan samen met mijn moeder de stad in, babyshoppen! Zoonlief zal ook wel weer zwaar verwend worden, dus deze mama heeft een goedkoop dagje shoppen tot vanavond meiden.
het is half negen en zoonlief slaapt nog steeds! wat een luxe, jammer dat ik op moets voor de sky monteur dus ik kan er niet van genieten. Sabrina, HEEL VEEL SUCCES, al ben ik bang dat het te laat is en je dit niet meer op tijd leest.... maar toch. gisteren sevilla sinaasappelen gevonden, vandaag ga ik zelf marmelade maken, jammiee! balen mamasan dat je zo slecht slaapt. mijn beeb is ook superdruk daar van binnen, wordt net zo'n druktemaker als grote broer vrees ik! Lekker babyshoppen, ik wou dat ik wat nodig had... Maar ja, moet je maar niet twee kleintjes zo dicht op elkaar krijgen... ik had vorige keer ook al heel vroeg lekkende borsten, is dus wel normaal Zo, ik ga verder genieten van mijn snipperdag!
Over E-nummers: van sommige weet ik dat het een vitamine is of een kleurstof uit de natuur, maar synthetische antiklonter- en schuimmiddelen of dierlijk gelatine, dat hoeft voor mij niet in een product en conserveren kan ook heel goed met citroenzuur. Maar ik koop alles bij de biowinkel en daar vrijwel geen additieven in de producten! Dit is een handig lijstje voor de liefhebber: http://www.natuurlijkerwijs.com/enummers/enummers.asp
Dag dames, Zo alweer heel wat gekletst zag ik, sorry maar kan niet op iedereen reageren. Ik heb zo last van mijn bekken dat zitten op een harde stoel steeds minder aan het worden is, dus de reactie hou ik eventjes kort.. sorry! BMI; ik heb een BMI van 31, en moet dus ook op suiker getest worden. Mijn vk doet het dmv twee prikken. eentje nuchter, en 2 uur later 1 nadat ik wat gegeten heb. Ik vergiste me idd met dat BMI van 25, sorry voor de verwarring, het gaat vanaf 30. Weet wel dat ze bezig zijn om dit te verlagen naar 25, maar zal er nog niet door zijn. Ik vind het niet zo erg dat ze even prikken, de kans is groter, en als het zo is heb ik liever dat ze het idd op het spoor komen! sabrina; heel veel sterkte meis vandaag, en ik duim voor je! Hoop dat het allemaal meevalt. voeding; ik eet sinds de zwangerschap heel gezond, daarvoor heb ik mijn problemen met eten echt wel gehad. meerdere factoren hebben ervoor gezorgd dat ik in 2 jaar tijd 30 kilo aan gekomen ben. Gelukkig ben ik er tijdens de zwangerschap 15 kwijt geraakt... ben ik mijn kleine kerel erg dankbaar voor! hahah Voor de rest ben ik absoluut geen koker! heb een man die het leuk vind om te doen, dus dat is zijn taak hier in huis! lekkende borsten heb ik nog geen last van! haha Wel pijnlijke en jeukende borsten. Ook de rest van mijn lichaam jeukt jeuk jeukt! Maar als ik blijf smeren gaat het wel aardig goed... Nou meiden ik ga weer even liggen! knuff!
nog heel even EGO; ik ben gister voor voorlopig laatste keer bij fysio geweest. De klachten zijn hier zo erg dat er een bed in huis komt. Ik moet dan (proberen) om de 2/3 uur minstens een half uur plat te gaan liggen... om mezelf te remmen en mijn rug en bekken te ontlasten. Baal er erg van, maar voelde het wel aankomen... ik kan niet eens 200 meter lopen... dus tjah... Dus mijn hubby is gelijk heel streng voor me, en nemt me alles uit handen. Dat is wel heel lief, maar verveel me al zo erg... pfff nog 3 maanden, nog 3 maanden, nog 3 maanden....
Hoi meiden, Ik wou even laten weten dat ik nog steeds meelees maar niet reageer. Mijn relatie is naar zijn einde, dus genoeg aan mijn hoofd. Denk/hoop dat we vanavond gaan bespreken hoe we het allemaal gaan zullen doen in de toekomst. Verder voel ik me nu weer een stuk beter en ben er redelijk rustig onder.
@Dancevalley: sjemig meid, da's niet niks! Sterkte hoor en knuf! @Marooz: waar heb je de meeste pijn? Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn stuit bij het zitten, komt denk ik omdat ik wat zwaarder wordt? En de si-gewrichten spelen nu ook wel mee, ik moet echt opletten dat ik niet ineens een vreemde beweging maak of zware dingen meer doe. Maar ik heb vanochtend wel het hele huis gezogen, je moet toch wat als je zoveel beesten hebt? Ik denk ook weleens: waar eindigt het, ben ik dan een dikke ton die niks meer kan en alles aan manlief moet vragen?
Dancevalley: jeetje wat heftig. De uitkomst van het goede gesprek is dus het einde van jullie relatie, pfoe da's niet niks. Heel veel sterkte en als je zin hebt om langs te komen en van je af te schrijven, altijd! Dikke knuff.
En ook niet zulk mooi nieuws van jou Marooz.. veel sterkte meis, inderdaad nog 3 maanden. Dikke knuff.
@Dancevally: Jeemig meid wat verschrikkelijk. Maarja beter vroeg dan laat de knoop doorhakken toch? Heel veel sterkte en je komt er vast wel uit. Zijn genoeg mama's die het alleen doen. Ik geloof dat er zelfs een apart groepje hier rondzweeft dus daar kun je evt. tips halen. @Zogelukkig: Pijn in mijn stuit en lekkende borsten had ik tijdens de vorige zwangerschap ook al vroeg. (Nu nog niet, zo zie je maar dat elke zwangerschap anders is!) @Marooz: Jeemig het zit je niet mee. Komt de fysio straks naar jou? Je wordt toch wel in de gaten gehouden? @Kaatje: Lekker eigengemaakte marmalade. @Sabrina: Sterkte meid Mijn BMI is dus 25,4. Daar staat bij licht overgewicht. Maar als ik dan zie wat het ideaal gewicht is denk ik Das echt kei weinig! Maarja ben verslaafd aan eten dus lijnen wordt het zeker niet. Net gezwommen met onze boef heerlijk. Hij is echt een waterradje en dat is zo leuk om hem zo te zien spelen. Smelt..... Wie was dat met de solli vandaag? Hoe was het. Hier nogsteeds alles goed DOEI Dolgelukkig!
Jeetje dat is niet niks! Ik wens je veel sterkte toe in deze moeilijke periode en ik hoop dat jullie er samen uit zullen komen. En zoals Harmless al zei je kunt bij de Home pagina zien dat er een aparte groep bestaat 'zwanger en alleen' misschien dat je daar wat aan hebt (nu of in de toekomst). En als je van je af wil schrijven dan kun je dat natuurlijk hier doen. Dikke knuffel!
Zere bekken: Ik kan je helemaal begrijpen Marooz. Het is bij mij alleen nog niet zo erg als bij jouw. Ik loop nu elke week bij de fysio en krijg allerlei oefeningen om de bekkenspieren bij mij te verstevigen. Het nadeel is dat ik deze oefeningen 3x per dag moet doen (soms heb ik hier de puf echt niet voor) Daarnaast loop ik met zo'n rare sticker op mijn heup om mijn bekken naar voren te duwen ... tja als het helpt wil ik 'm wel blijven dragen. Maar de pijn is er niet minder op geworden. Ik heb net als jouw last van zitten in een stoel, mijn heup begint dan pijn te doen en mijn kont begint te tintelen Maar goed, mag niet klagen het is allemaal voor een goed doel Zogelukkig: Yammie wat ga jij lekker eten vanavond. Ik ben sinds ik zwanger ben gek op aardappelpuree ik zou dit het liefst met alles willen eten, hahaha! Ik heb geen idee wat ik vanavond ga eten. Toen ik het bed uitstapte vanmorgen wist ik al dat het geen productief dagje voor me zou worden. Dus misschien dat manlief iets wil maken hihi! Ik heb nog steeds de gordijnen niet opgemeten, wou dat ik een vriendin of kennis had die dit met me zou willen doen. Het is veel leuker om met iemand samen dingetjes op te knappen en kopen, vind ik Stoelgang: Voor de zwangerschap had ik best een redelijke stoelgang. Ik ging om de dag naar de wc voor de grote boodschap (sorry voor de onsmakelijkheid). Maar nu heb ik echt een stoelgang van soms 2/3 keer per dag voor de grote boodschap Ik snap er echt niets van ... ik eet meer vezels en donkerbrood/verse sappen etc. Maar soms vraag ik me af waar het allemaal vandaan komt En dan kan het bij mij ook omslaan en kan ik makkelijk een dag niet gaan en de dag erna weer wel, maar wel met de benodigde pijntjes tijdens het drukken.
@Dancevalley, heel veel sterkte en een dikke knuff. Je kan altijd bij ons terecht.! @Harmless, Ik kom ook net thuis van het zwemmen . Heerlijk hè, zwemmen met zo'n kleintje. Mn meisje vond het ook weer geweldig. Ik geniet er volop van.! @Marooz, dat is balen zeg. Heel veel sterkte. 3 maanden zijn zo voorbij. @Kaatje wat heerlijk dat je zoontje zo lang slaapt. Ik ben al blij als mn meisje tot half 7 slaapt. Heb je helemaal geen babyspul meer nodig dan.? Ik kan altijd wel een smoesje verzinnen om iets te kopen. Ben nou eenmaal verslaafd aan shoppen. En ik werk ook nog eens in een babyzaak, dus dat is wel heel verleidelijk. @Mamasan, balen dat je zo slecht hebt geslapen. Hopelijk heb je veel plezier bij het shoppen. Ik ga nu lekker even bijkomen van het zwemmen. Even de oogjes dicht op de bank. Vanavond heb ik mn eerste les zwangerschapsgym. Spannend. Heb er veel zin in.