Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

MissPuma: Vanmiddag bij de Leenbakker geweest en de gordijnen die ik wilde waren incl. naaien €130,-. Dit is echter wel exclusief vitrages ... dus als we die erbij nemen zitten we ongeveer tegen een bedrag aan van €250,- of meer.

Leenbakker had wel een actie dat je bij sommige gordijnen het gratis kon laten naaien, maar daar zat niet ons gordijn bij wat wij wilde hebben :x ... denk dat het toch maar een dure grap zal worden en we ons er maar bij neer moeten leggen.

De gordijnen die er nu namelijk hangen (de babykamer was eerst de logeerkamer) zijn niet in de kleur van de babykamer. En ik vind ze persoonlijk te druk om te laten hangen.

Toch bedankt voor jullie tips!

Ego:
    Ik heb sinds 2 dagen last van een zeurende/drukkende pijn in mijn onderbuik. Ik heb geen blaasontsteking want daar hebben ze op gechecked. Kan het zo zijn dat de baby dusdanig zwaarder wordt dat ik het daarom meer aan het voelen ben :( .... Ik heb de drukkende pijn vooral als ik buk, uit bed kom, me omdraai in bed, als ik naar de wc moet en ik duw wat (zowel kleine als grote boodschap) :oops:

Herkent iemand dit toevallig?

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond allemaal,

@ mamasan: Ow heerlijk dat je bent geslaagd voor gordijnstof, ik moet ook nog opzoek gaan mijn schoonmoeder maakt ze.
    Heerlijk hoor, lekker shoppen voor de kleine.

@ marooz: Ja, inderdaad heerlijk om met het kamertje bezig te zijn.
    Snap dat je stiekem wel blij bent dat het bij jullie klaar is, scheelt toch een heleboel!
    Doe rustig aan en denk aan jezelf!

Net even lekker met Keano in bad geweest, had zo een last van mijn rug.
    Het is nu wel minder gelukkig.
    Keano ligt op bed, die was doodop zijn Tante kwam vanmiddag op bezoek en die doet altijd heerlijk druk met hem dus die was goed moe.
    Het kliklaminaat ligt bijna helemaal in Keano zijn nieuwe kamertje, alleen nog de afwerking en de plintjes ertegenaan!
    Dus als Keano in zijn nieuwe kamertje is, gaan we verder aan de babykamer :)!
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hier ook lekker bezig geweest vandaag! vanmorgen kwam de VK. alles was goed, ik had toch geen blaasonsteking. ze dacht dat omdat de baby heel laag zit hij/zij lekker op de blaas drukt. het kostte namelijk ook moeite het hartje te horen, zo laag zat ie.

wat wel grappig was, Onze VK staat in de buurt bekend als iemand met een hele goede intuitie voor wat voor geslacht het gaat worden. dat vertelde een andere vK me vorig jaar, nadat ze dat inderdaad goed had gehad bij mijn zoontje. ze baseert het mn op hartslag en hoe het kind doet en voelt. dus ik vroeg, wat denk je? en ze dacht meisje, dus ik ben superbenieuwd! maar ze zei ook ga nog maar geen roze kopen hoor, ik weet het niet zeker!

verder verf gekocht voor de babykamer, morgen aan het werk! en bij een vriendin langsgeweest die de dubbele urban jungle heeft om te kijken of hij in de auto past. nou, het past net! dus we hebben besloten deze te nemen, het is gewoon de fijnste wagen. zij zei ook dat ze geen problemen heeft in winkels enzo, dat ze overal inkomt. ik ga dus hard zoeken op ebay of ik een mooie kan vinden!

nu staat de marmelade te pruttelen en een konijn in de oven. het is er een geschoten door de oude buurman. wel een beetje vreemd, ons zieke konijn mag nog niet naar buiten en zit er pal naast! dat we nu net dat konijn gaan eten. maar ik denk dat hij het niet door heeft gelukkig! het gaat nog niet super met hem, eet maar heel mondjesmaat. mijn vriendin waar ik net was en haar man zijn dierenarts, en die vonden het wel zorgelijk klinken.... even afwachten of het morgen beter gaat, maar ik maak me wel een beetje zorgen.

iedereen verder ook veel plezier met klussen (het klinkt of iedereen daarmee bezig is!) Leve de nesteldrang!

4. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Goedenavond allemaal,

HET IS WEER WEEKEND!

hier alles goed

Ben op de weegschaal gaan staan 6kg in ruim 23weken. mijn andere zwangerschap 40+4 29kg. Dus ben er nu van overtuigd dat dat niet meer gaat lukken. hang nog wel steeds regelmatig over de wc pot want die kleine zit af en toe echt op mijn darmen of maag te springen dus kleine beetjes eten want dat gevoel is niet fijn.

Ik ben moe :oops: ga morgen proberen uitgebreider te reageren

Groetjes

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kaatje k: Spannend, ben benieuwd of de verloskundige gelijk heeft.
    Ow heerlijk morgen aan de slag in de babykamer dus!
    Ja, die nesteldrang heerlijk :).
    En heeft je konijn gesmaakt, inderdaad wel een beetje vreemd zit je konijn te eten terwijl je eigen konijn niet helemaal in orde is. Maar goed hij zal er niks van merken ;).

@ Colin: Fijn dat alles goed is met jou. Dat is niet veel aangekomen inderdaad ik zit nu met 24 weken al aan 13 kilo :rolleyes:. Bij Keano was ik 19 kilo aangekomen in totaal dat zal ik denk ik deze keer ook wel halen, misschien zelfs meer :oops: we zullen wel zien hoor.
    Vervelend dat je nog regelmatig boven de pot hangt, dat is niet fijn.

Liefs, misspuma

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ben trouwens weer wat afgevallen, zit nu op +3...

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kaatje k: :confused: hoe doe je dat? Ik kom alleen veel aan...

Liefs, misspuma

8. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    zonstraal; dat zijn echt je banden, de beeb groeit nu hard en je bm gaat dus in je banden hangen, ik herken het heel erg. doet gemeen zeer heh?!

gewicht; ik zit nu op -13 kg hahahah ook knap heh? ach ja de 1 groeit en de ander valt af zullen we maar zeggen.. ik kom er slanker uit dan ik erin ging!

nou meiden fijne avond!

9. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ marooz: Wow ben jij echt 13 kilo afgevallen sinds je zwanger bent...?

Liefs, misspuma

10. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    miss puma; ja ik ben eerst 15 kg afgevallen en sinds 20 weken kom ik heel langzaam wat aan. Maar dat is dus in 6 weken maar 2 kg hahaha dus veel is het niet, maar beeb ligt voor inde groeit dus die doet het prima!

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ marooz: Dan doet de baby het zeker goed, ik droom er alleen maar van om af te vallen en zwanger te gelijk...haha. Als je dan bevallen bent hoef je ook niet te lijnen :) ;)!

Liefs, misspuma

12. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    zolang die kleine het goed doet maakt me het aankomen niet uit, maar het is idd wel lekker om een buffer te hebben ... :)

kleine kerel ligt nu een week voor in groei, maar papa is ook 2 meter en ikzelf ben 1,85 dus tjah dat hadden we wel een beetje verwacht... het wordt geen 6 ponder hier ... hiihi

13. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hie rkom ik ook bijna niet aan eet goed maar val wel af, stond op 90.5 toen ik begon en stond laatste keer op 91.8 dus 1.3 erbij, mijn man zegt ook steeds je benen worden steeds dunner en je krijgt een lekker kontje hahahaha :oops: :oops: zal me benieuwen wat het maandag oplevert denk zelf wel dat er nu wat bij aanzit want kleine begint aardig wat te wegen volgens mij krijg een zware buik.

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

o ja en gordijnen wij hebben een winie the pooh kamer en hadden bij de kwantum kant en klare gordijnen was volgens mij maar 20 euro per pakketje moest er 2 hebben dus tja ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je wilt, wij zijn voor de hele kamer incl commode laminaat ledikantje behang gordijnen ophang dingen enz waren we 200 euro kwijt.

commode en plankje erboven en ledikant voor mijn schoonouders was gratis af te halen prachtig hoefde alleen geverft te worden. 20 euro een blik
    ledikantje kregen we van mijn zus en de rest hebben we dus in die kleur geschildert.
    gordijnen 40 euro
    laminaat en ondervloer 100 euro
    behang en lijm 40 euro
    En kan zeggen we hebben een prachtige kamer ervan gemaakt hoor alles lekker licht en precies onze smaak.

Zal eens een foto maken en die plaatsen dan kunnen jullie het zelf zien.

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ marooz: Zeker, als de kleine het maar goed doet. Ja, dan zul jij geen kleine baby krijgen als jullie beiden lang zijn. Mijn man is 1,80 en ik ben 1,75 dus wij zullen geen grote baby krijgen. Keano was ook maar 47cm bij zijn geboorte.

@ Ria32: HaHa, waar de een zijn hele figuur verliest (ikkuh dus :rolleyes:) krijgt de ander een mooi lichaam.
    Ow je bent goed geslaagd lees ik voor alles voor de baby, lekker hoor!

Hier alles goed, lekker geslapen ging gisteren om 22.00u naar bed was total loss haha.
    Werd om 07.00u wakker gemaakt door Keano, dus heb lekker geslapen.
    Mijn man gaat zo het kliklaminaat helemaal afmaken, dus dan zijn we echt bijna klaar joepie!
    Fijne zondag allemaal!

Liefs, misspuma

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik word echt sjacherijnig dat ik nog zo lang moet wachten op het kamertje, het is echt maar een dag werk, maar ja, met vriendje die gewoon zo oververmoeid is lukt et niet en ik kan het ook niet, bovendien vind hij het nu onzin, is nog veels te vroeg.

Dus we hebben afgesproken na de verjaardag van mijn dochter te gaan beginnen 27 februari.

Het enige wat er hoeft te gebeuren is de kast moet naar de kamer ernaast en verankerd worden in de muur, de vloerbedekking moet rechtgetrokken worden, de commode (IKEA E100) in elkaar gezet, wiegje neerzetten, triplexplaat bevestigen een de achterkant van de ladenkast en TADAAAA alleen nog inrichten!

Heb een berekening gemaakt van de geschatte kosten ivm de uitzetlijst, is ongeveer E600,- en dan hebben we echt alles behalve de wagen en de maxicosi (ik ga veel van marktplaats halen) het wiegje was E100,- dus ik vind het reuze meevallen!

17. Wel bijgelezen, maar even geen puf om te reageren op iedereen.
    Leuk dat er zoveel van ons (al) bezig zijn met de kinderkamer :D

Ik ben gister alleen op pad geweest. Mannetje heeft weer koorts, rillingen, hoofdpijn en keelpijn. Achteraf maar goed ook, want de kinderwagen was zo groot dat we niet met z'n 2en in de auto hadden gepast!
    Hij is gaaf, maar ik ga 'm nog wel een beetje opknappen.
    De commode is prachtig en ga ik vandaag in elkaar zetten.
    Was echt een mega lange dag gister.
    Zat om 9.00 uur al in de auto en was om 15.00 uur terug. Toen mijn dochter opgehaald, want die had 's avonds streetdance wedstrijd, dus uiteindelijk was ik pas om 22.00 uur weer thuis... *gaap*
    Nog even tv gekeken en toen op bed. Geen oog dicht gedaan, want ja, mannetje heeft de hele nacht gespookt.
    Vanochtend ook al weer vroeg er uit (hond en katten waren aan het donderjagen...)

Nog maar even de was gedaan en opgeruimd en nu afgepeigerd op de bank :(

Zal straks ff de commode doen en dan foto's maken... ook van de kinderwagen :D

Iedereen een fijne dag!
    Succes met de buikpijn, bandenpijn, met klussen en met bijkomen ;)
    Liefs, Net

18. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Nou misspuma perfecte figuur bij lange na niet hoor :D :D
    Toen ik mijn man leerde kennen had ik het perfecte figuur toen woog ik 57,5 en had ik maatje 36 aan nou die ligt al 2 jaar in d ekast hoor, mijn man kan namelijk heel erg lekker koken en dat is me ook goed aan te zien ben namelijk in al die tijd ruim 30 kilo aangekomen en baal daar verschrikkelijk van hoor, mijn man vind het niet erg dat zegt die altijd maa rik zit er altijd mee in de maag vroeger vond ik mezelf mooi nu soms echt neit meer, en wilde voor de zwangerschap alles kwijt zijn in ieder geval richting 70 kilo graatmager vind man ook niks :D :) maar helaas niet gelukt en nu dus wel het geluk dat die kleine veel van mij pakt en ik niet enorm uitzet dus tja wie weet als alles er over 16 weken uit is hoe het er dan uitziet, kijk weet ook niemand is perfect maar heb nu wel kleding van 10 maten groter aan hoor en voel me neit altijd even prettig met me lichaam 1 dinge scheelt wel ik heb het overal zitten niet alleen benen of billen of buik maar overal vandaar dat het soms ook niet lijkt of ik erg dik ben maar helaas ben het ook wel hoor :oops: :oops: perfecte lichaam nowwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyy hahahahahhahaha

19. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

@zonstraal, is er geen handig persoon in je omgeving die de gordijnen kan en wil maken?
    Ik wilde ze ook eerst laten maken, maar het kwam op 17,- en dat voor 2 korte gordijntjes, dus dan doe ik het zelf wel.

@kaatje, wat lekker dat je vk aan huis komt!
    Schilder ze vandaag!

@colin, netjes hoor je gewicht.
    Hier vliegen de kilo's er nu aan, zit nu al 10,4 kg.dus de 18 kg van zoonlief ga ik wel inhalen.

@misspuma, troost je bent niet de enige waar het er aan vliegt.

@marooz, jij doet het ook goed met je gewicht,wel fijn hoor.

@ria, ben benieuwd naar je kamer!

@kroepie, ben ook benieuwd naar jouw foto's.
    Beterschap met je mannetje.

Hier hebben we heeeerlijk uitgeslapen, we komen net uit bed :oops:
    Zo lekker is dat lekker knus met zijn drietjes diep onder de dekens.

Hier zijn we nog in dubio over de dagplanning.
    Manlief wil graag naar schoonmoeders, ik wil veeeel liever verder met klussen.
    Het schuurmachine en de lak lonken :)

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

echt leuk al dat geklus!

ben benieuwd naar alle resultaten straks.

nu aan de arbeid dus geen tijd om te reageren!

Deel Deze Pagina