Hoi zogelukkig, Ik loop al een tijdje bij de fysio speciaal voor mijn bekkenklachten. De klachten die je eerder hebt beschreven komen mij heel erg bekend voor. Ik voel me soms erg beperkt in mijn doen en laten nu ik zoveel last heb van mijn bekken, en waarschijnlijk wordt het gedurende de zwangerschap alleen maar meer en pijnlijker Ik krijg bij de fysio allerlei oefeningen aangeleerd om mijn bekkenspieren en zijspieren te versterken. Het doel hiervan is dat mijn spieren versterkt worden, maar hier heb ik nog niks van gemerkt. Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik niet elke dag mijn oefeningen braaf uitvoer, maar dat komt omdat het best veel tijd (en pijn) in beslag neemt om ze te oefenen. Mijn gyn die denkt dat als ik geen vordering in mijn bekkenpijn voel de oefeningen alleen maar slecht voor me zullen zijn. Dus veel wijsheid kan ik je helaas ook niet bieden De enige tips die ik heb meegekregen is; - Niet te zwaar tillen - Geen zware huishoudelijke taken uitvoeren (stofzuigen/dweilen/ramen zemen) - Als ik last heb van bekkenpijn even een kwartiertje rust nemen, en dan meteen weer langzaam aan gaan lopen - Niet te lang liggen als ik bekkenpijn heb maar een stuk gaan lopen om de pijn te verzachten - Slapen met een kussen tussen de benen om de bekken te stabiliseren Ik hoop dat je hier wat aan hebt ... ik weet hoe jij je voelt en wil je veel sterkte wensen!
Bedankt voor alle complimenten over mn buik. Ben er heel trots op.. Gisterenavond lekker de kleertjes alvast in de kast gehangen. Wat klein weer zeg. Was het gewoon vergeten hoe klein mn meisje is geweest. Heb de kast al aardig volhangen. Moet nog wel een paar dingen hebben, maar het meeste is er. @Manootje, spannend zeg van het huis. Ik hoop voor je dat het iets wordt. Beterschap met je keel. @Zogelukkig, wat erg voor je meis. Kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Een hele dikke knuff voor jou.! @Kroepie, dus weer een andere wagen.? Wat voor een wagen heb je gekocht dan.? Weet je al wat je wel wilt.? @Dolgelukkig, ik begrijp ook niet veel van je bericht, maar wil je iig veel sterkte wensen. Je kan altijd je verhaal kwijt aan ons hoor.! @Mamasan, haha, leuk die uitbarstingen. @Ria, wat heerlijk dat weer alles goed was bij de vk. Minder dat je weer beroerd was. @Zonstraal, ik heb ook een week flink last gehad van bandenpijn. Dat was echt een gemene pijn. Fijn dat het nu beter gaat.
VRAAG: ik doe niets, maar heb al 2 dagen zeer regelmatig harde buiken,, soms wel uren achter elkaar om de paar minuten, niet pijnlijk, wel ongemakkelijk.......moet ik daar iets mee? (doe niet veel, heb niet meer stress dan normaal )
Hoi Majkuh, Sorry, dat ik je niet veel raad kan geven op je vraag. Ik ben niet zo'n heldin zoals de meeste hier. De meeste weten veel antwoorden op allerlei vragen (gelukkig). Ik zou wel als ik jouw was even de VK bellen voor alle zekerheid. Deze kan je tenminste een duidelijk antwoord geven/tips/advies. Laat je even weten hoe het straks met je gaat? Liefs, Zonnestraal
Bedankt voor je reactie! (En alle andere meiden ook natuurlijk!). Door mijn jarenlange problematiek met de si-gewrichten (vnl links) ken ik wel veel bekkenoefeningen. Moesten laatst op yoga bekkenbodemspieren aanspannen en 80% wist niet hoe dat moest. De tips die je geeft; ja, ik weet het, maar er is hier altijd zoveel te doen! Voel me altijd zo vreselijk schuldig als ik niks doe... Voorheen als ik last had van mij si-gewricht, ging ik altijd wandelen (de honden zijn heel blij met mij), maar gisteren kon ik echt niet normaal bewegen met lopen! Mijn rechterbeen sleepte gewoon door de pijn die vanuit mijn schaambeen naar de liezen trok en door naar achteren naar het heiligbeen, deed zo zeer! Hoe kan dat dan ineens vraag ik me af? Ik doe vandaag nog rustig aan, ben er ook moe van, ga zo echt even liggen. Als ik morgen weer zo opsta, regel ik een therapeut! Jij ook sterkte!
Ik heb alles vluchtig doorgelezen maar weer geen tijd. Potverdorie, jullie beppen ook zoveel met z'n alle. Werken zonder internet en een forum volgen gaat niet samen hihihi. Ik schok alleen van het berichtje van dolgelukkig.... Ook ik word niet helemaal wijs uit je berichtje, weet niet welke kant ik op moet denken namelijk. Maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen. En idd, je hoeft ons echt niet te sparen, zo'n forum is er ook om je ei kwijt te raken. Voor alle zieke en meiden met zwangerschapsklachten, heel erg veel sterkte! Ik ben ook zeer benieuwd naar alle kamertjes! Wij hebben de kamer ook al (zo goed als) af. Paa groene vlakken worden blauw gemaakt (hoe cliche hahaha) en voor de rest staat alles er al. We zijn meer bezig met het kamertje van dochterlief. Als alles klaar is dan zal ik ook wel eens een foto'tje neerzetten. Kroepie, ik ben wel heeeeeel erg benieuwd naar je wandelwagen. Ik vind die zooo stoer hahaha. Liefs
heb even gebeld, moet morgen urine laten testen en ze adviseerde ondersteunend ondergoed voor mijn buik dus dat heb ik net gekocht. Ik heb het soms wel een uur of twee om de drie minuten dus dat zat me niet helemaal lekker. Als het erger of pijnlijker word moet ik terugbellen. Morgen eerst maar even naar de HA, blaasontsteking kan regelmatige harde buiken veroorzaken. Dus ben nu helemaal een oma waggel als een eend, kan mijn eigen doos niet meer zien en draag van die hele grote witte ondersteunende slips whahaha!
maaike, volgens mij zijn harde buiken geen probleem zolang ze niet regelmatig komen, dan zouden het weeen kunnen worden. wel kunnen ze een teken zijn wat rustiger aan te doen... o, mijn berichtje kruiste net de jouwe, goed dat je even gebeld hebt!
Goede middag allemaal, @ mamasan: Ja, ik hoop ook dat de dokter iets kan doen ik kijk het nog even aan. Nou ja ik ben geen vroeg vogeltje hoor, maar Keano wel haha! @ Ria32: Fijn dat alles oké was bij de verloskundige! Heerlijk hé om het hartje weer te horen. @ kaatje k: Ach je hebt de tijd nog om te schilderen. @ Joki: Klein hé die babykleertjes ik kan me dan ook niet voorstellen dat Keano ook ooit zo klein is geweest het gaat veel te snel. @ Makjuh: HaHa een Oma , je eigen doos niet meer zien heb ik helaas ook last van... . Sterkte en ik hoop dat je harde buiken snel afnemen. @ MisssZ: Ja, we beppen wel erg veel hé haha. Ow heerlijk jullie de kamer ook al bijna af, lekker gevoel hé. Zo Keano is weer geknipt, hij bleef netjes recht zitten dus des te sneller was hij klaar. Voor de rest eigenlijk alles rustig hierzo dus heb niet veel te melden. Fijne dag nog verder! Liefs, misspuma
@Makjuh; Denkt de vlos misschien aan een blaasontsteking? Hihihi en ja ook hier het doosloze uitzicht Scheren lukt zittend nog wel hahaha, maar straks moet ik mijn lief maar weer een even aan gaan kijken. Ga toch echt niet met een ontplofde mol de bevalling in over een paar maanden... @MissPuma; Goed man dat je kereltje zo stil heeft gezeten. Dat hoef ik nog niet aan Gwen te vragen, 1 geluk die heeft namelijk nog niet zo veel haar hahaha.
Even snel... voor degenen die het vroegen: We hebben al een kinderwagen, maxicosi en buggy... maar nog geen wieg. Dus we hadden bedacht dat we een ouderwetse kinderwagen (met van die grote wielen en vering) gingen gebruiken als wieg. We hebben er nu eentje, maar die valt toch een beetje tegen Hij is nogal lomp. We hebben dus nu een andere gezien, maar ik wil eerst deze verkopen. vanavond na 't eten reageer ik even uitgebreid. liefs
Hoi dames, tijdje niet geweest ivm rijlessen en drukte..alles verloopt nog goed, kleine trapt vaak, en draait veel ook wel last van harde buiken dan.. vandaag voor hb weer laten prikken doen ze nu elke 3 weken, vervelend wel..kreeg wel een echo ff tussendoor was wel leuk..groeit goed, volgens echo ben ik 26 weken en een dag, maar volgens mijn cyclus vandaag 25 weken rond... vaag...maar ja..vrijdag naar de VK en zaterdag 3D/4D echo VET ZIN IN
Ik zei ook al tegen mijn fysiotherapeute 'Je hebt makkelijk praten, maar het huishouden gebeurd niet vanzelf'. Dus ik trek me hier ook niet zoveel van aan, want ik zou niet weten wie het werk anders allemaal moet doen. Ik begrijp je dan ook volkomen hierin. De pijn die jij in je rechterpijn hebt gehad die heb ik altijd aan mijn linkerkant. Ik kan dan amper recht lopen en mijn schaambeen voelt zo gevoelig aan alsof iemand me daar een trap heeft verkocht ... toen ik de fysio hier naar verwijtte ze me dat ik dan mijn bekken teveel had overbelast die dag Ik moet van de week weer naar fysio (als ik het niet vergeet) dan ga ik het haar weer eens vragen!
Ik heb net 3 bekkenfysio's in de omgeving opgezocht, ga er morgen 1 bellen. Maar dan lees ik dus op de site iets over "inbrengen van ballonnen" hellup! Ik heb altijd geleerd van mijn rugfysio dat je gene oefeningen moet doen die meer pijn doen dan dat je al had. Een massage lijkt me ook wel wat, anders ga ik wel naar de gewone masseur, want ik zit zo vast als wat, voel me echt een oud wijf! Geeft jouw fysio weleens een massage?
ik vond de massages altijd wel lekker, maar het deed verder niets. het enige wat helpt, tsja daar gaat ze weer (maar i spreek echt uit ervaring ) RUST! dan maar niet elke dag stofzuigen, dan maar om de 2 of 3 dagen........hoezo strijken, vouwen wil prima, bde opmaken? ook dat kan makkelijker. Ik heb een gezin van 6 en bij mij gebeurt het ook niet vanzelf, maar je staat versteld over hoeveel je kan laten, zonder dat je gek word
dag dames! over het berichtje van dolgelukkig... tjah ik las toevallig een ander berichtje van haar bij een ander topic... ik wil er ook niet over uit wijden omdat het wel errug heftig is, maar voor diegene die meer willen weten, kijk anders even onder haar berichtjes... dan vind je het verhaal wel terug... Ik hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot... maar begrijp heel goed dat ze het hier niet in het forum wil zetten. En snap ook heel goed dat jullie geen idee hebben waar het over gaat... dus dacht... misschien is dit een oplossing? Hoop dat ik er goed aan doe om dit te zeggen.... ik ga plat! ben er morgen weer! knuff
@marooz Dolgelukkig is mijn buddy en ik heb 't haar maar persoonlijk gevraagd. 't Is inderdaad niet een leuk verhaal en als ze 't op een ander gedeelte heeft verteld... dan vind ik dat je er wel goed aan hebt gedaan om dat hier te zetten. iedereen kan zelf bepalen of ie 't wel of niet wil weten. Ze heeft gewaarschuwd dat 't heftig is. @majkuh Ben 't met je eens dat je heel veel kunt laten in je huishouden, zonder dat 't irritant is... en je gek maakt! Doe je rustig aan met je harde buiken e.d.? Vind 't wel een beetje eng. @zogelukkig Vervelend dat je zo'n last van je bekken e.d. hebt! Hoop dat 't allemaal gaat helpen. Ik heb trouwens hier in de buurt iemand gevonden die zwangerschapsmassage geeft... leek me heerlijk! En het wordt door veel zorgverzekeraars ook nog vergoed (gedeeltelijk) Denk dat ik toch maar 's een afspraak ga maken. Sterkte meid! @Zonstraal Hoop dat jouw klachten ook snel overgaan joh! Ennuh... gewoon wat minder in het huishouden doen @Manny Fijn dat alles goed gaat ondanks je HB gedoe. Veel plezier met de echo zaterdag! Wij moeten nog even wachten op de 3D echo. @MisssZ Net als Majkuh ben ik ook nogal visueel ingesteld whahhahahaha. Ontplofte mol... mijn mannetje keek me nogal raar aan toen ik bijna over de grond rolde van het lachen. Had net tegen hem gezegd dat hij bijna de scheerklus over moet gaan nemen. Kan 't bijna niet meer zien! Fijn dat anderen dat ook hebben Ik zal nog wel ff een foto plaatsen van de wandelwagen ok? @Misspuma Knip je je kereltje zelf? Stoer hoor... zeker met van die beweeglijke koppies hahahhah Fijn dat alles lekker gaat! @Joki Dus je hebt alles al in de kast hangen? Wat gezellig! Wij hebben wel al spulletjes, maar ja, 't is hier nog geheim wat 't wordt, dus dat kan nog niet. Bovendien hebben we geen kast hahahah, maar doen we planken met mandjes en een roede eronder voor spulletjes aan te hangen. Fijn dat je bandenpijn weer over is @kaatje Is je mannetje al bijkomen van de schrik? Denk dat die van mij ook wel wil aansluiten bij een supportgroep hahahahha. Gelukkig heb je nog even en is het dus niet erg dat je volgende week nog met je kamertje aan de slag moet. Wat voor kleur is het uiteindelijk geworden? Misschien is 't al wel voorbijgekomen hoor, maar kan 't even niet meer terughalen. Veel plezier met klussen. 'Jammer' dat je al weer wat kg's afgevallen bent. Ach, zo lang het maar goed gaat met de kleine toch? Ik zit nog steeds op 5,5kg er bij. Ook een halve kg afgevallen dit weekend. Ben allang blij. Hoef er geen 18 kg bij zoals de vorige keer! @Ria Fijn dat 't weer wat beter met je gaat... en jammer van dat overgeven ook al laat dat wel zien dat 't nog goed zit hahahhaha @mamasan Je mannetje al weer bekomen van de schrik? Soms is 't ook wel goed om even uit je vel te springen. Ben jij de irritatie kwijt en hij weet weer even hoe 't zit (lekker duidelijk) Zo lang 't niet te vaak gebeurd @dolgelukkig Dikke knuf voor mijn buddy! Hou je taai meissie. X @Manootje Hoop dat het koophuis doorgaat! Ik duim voor je! Wanneer hoor je er wat van? Veel plezier met de echo donderdag Zoooo... volgens mij heb ik zo wel iedereen gehad Heb vandaag 6 uurtjes gewerkt, ging goed, toen lekker naar huis even een stuk met de hond gefietst en daarna eten gekookt. Nu even lekker rustig aan op de bank. Dochterlief staat onder de douche en mannetje ligt lekker naast mij op de bank tv te kijken. Voelt zich weer wat beter en heeft zelfs een bord stamppot rauwe andijvie meegegeten Maar ja, die van mij is dan ook ERRUG lekker hahahahha. Kamertje Wij moeten nog gordijnen. Denk dat het crèmekleurige worden, tot aan de grond, weet alleen nog niet waarvandaan. Binnenkort maar 's even een rondje doen. Mijn mams wil ze wel naaien dus dat scheelt. Kleintje komt op het zuiden te liggen, dus denk dat ik (licht) verduisterende doe, zodat het ook de warmte van de zon wat tegenhoudt. Verder moeten we dus nog de planken voor de kleertjes en de roede, maar dan is de kamer eigenlijk wel klaar. Oh nee! We moeten nog een lamp. Dat vind ik nog het meest moeilijk. Er zijn zo weinig leuke lampen te vinden Wat hebben jullie? Aankomende woensdag ga ik met de personeelsvereniging van het werk naar een paranormale avond. Krijg ik een shiatsu voetmassage, een zandafdruk (zegt iets over mij) een reiki behandeling en iets met automatisch schrift (ingegeven door mijn 'begeleiders') Ben dus heeeeel benieuwd wat er uit komt! Morgenochtend de pretecho bij mijn huisarts. Ook heeeel veel zin in Lekker een hele tijd kijken naar ons kleine wurm en we krijgen er ook nog een DVD van! Heerlijk. Enniewee... zo is mijn bericht wel weer lang genoeg! Fijne avond, Liefs, Net