Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avo\nd meiden,

@ MisssZ: Keano had tot 1 jaar ook nog niet of heel weinig haar, hij is met anderhalf voor het eerst naar de kapper geweest en sindsdien groeit het als kool :rolleyes: haha!

@ kroepie: Dat is natuurlijk ook een idee om een wandelwagen als wieg te gaan gebruiken. Nou succes met een andere scoren ;)!
    Nee, ik knip mijn mannetje niet zelf (dat durf/kan ik echt niet), maar mijn schoonmoeder heeft een thuiskapster (de buurvrouw) en die komt dan 1x in de 6 weken langs en dan gaat Keano ook gelijk is hij in een vertrouwde omgeving.

@ Manny: Heerlijk hoor dat de kleine zoveel trapt, wel vervelend dat je last hebt van harde buiken. Goed zo dat kleine goed groeit :) geniet zaterdag van de 3D/4D echo.

@ ZonStraal: Succes van de week bij de fysio!

@ zogelukkig: Succes met bellen morgen, hopelijk kan je een juiste vinden en kan hij/zij je verder helpen.
    Over het inbrengen van ballonnen heb ik nog nooit gehoord...maar klinkt niet echt fijn.

@ Makjuh: Dat is ook zo, waarom zou je iedere dag stofzuigen als het ook om de 2 a 3 dagen kan.

Zo meiden ik ga even Keano naar bed brengen!
    Tot zow!

Liefs, misspuma

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

kroepie, ik heb even een foto in mijn album gezet van onze oude kinderwagen van mijn schoonmoeder. wij hadden die altij din de kamer staan en daar sliep hij in, heel erg handig. later kwam op die plek de box.

ik heb ook even een foto van de wieg van mijn oma erbij gezet. het hemeltje en de bekleding heb ik zelf genaaid. de geborduurde lakentjes zijn heel oud en door mijn oma geborduurd!

de kleine smurf in wieg en wagen is uiteraard mijn zoontje, ik heb er even een recente foto bijgedaan, kun je zien hoe hij veranderd is!

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kaatje k: Ow wat een mooie wieg zeg, en die wandelwagen vind ik ook leuk. En wat een mooi zoontje heb je :)!

Liefs, misspuma

4. Ria32

Ria32 Niet meer actief

dolgelukkig heb je verhaal gelezen en wens jou heel veel sterkte toe weet nu wat je bedoelt ermeem dacht wat anders dus vandaar mijn andere reactie, heb nu je verhaal gelezen en begrijp je wat beter nu.

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik zou het verhaal van dolgelukkig graag lezen maar waar vind ik het?

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je kunt op haar naam klikken en dan kun je haar recente berichten zien..

ik neem aan dat dat haar verhaal is, lijkt me heel moeilijk om nu mee om te gaan dolgelukkig! houd je taai!

Maar bedenk wel dat dit niets zegt over jouw zwangerschap, alles gaat immers goed! dus niet teveel over piekeren he!

7. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik heb het verhaal ook net even gelezen... Sterkte meid. (makjuh, als je naar haar laatste bericht gaat dan zie je hoeveel berichtjes ze heeft geplaatst en daar kun je op drukken, dan krijg je al haar berichten onder elkaar. Daar wijst het zich vanzelf)

@rustig aan; Ik heb gelukkig niet last van zere bekken en rug. Ja 's avonds doet mijn rug wel zeer maar niet zo dat het heel erg storend is. Wat ik wel heb is dat als ik op de fiets heb gezeten en ik stap af dat mijn stuitje echt heeeeel erg zeer doet. Zo erg dat ik liever niet afstap. Donderdag weer naar de vlos en dan zal ik het wel even tegen haar zeggen. Want dit is wel nieuw voor me.

@Marooz; weltrusten en slaap lekker ;)

@lachsalvo's; Ben blij dat ik jullie heb kunnen laten lachen :)

@Kroepie; Balen dat dat dus niet de wagen was wat je wilde... Ik weet dat ze bij een internetwinkel (weet alleen even de naam niet) ook die wagens verkopen maar dan nieuw zeg maar. Ik vind ze erg gaaf maar ik weet niet of ik er mee overweg zou kunnen, maar jij wilt het als wieg gebruiken begrijp ik. En over de lamp, ik heb op Gwen haar kamer een plafonaire van dick bruna. Wit met 4 gele hondjes volgens mij. Gwen krijgt een kroonluchter (knallend roze) op haar nieuwe kamertje.
    Leuk zo'n paranormale avond. Ik hou daar wel van al vind ik het soms ook wel een beetje creepy hoor.
    Veel plezier morgen bij de echo!

@MissPuma; Ze is 1 keertje geknipt achter haar oren en in haar nek. Is idd nog niet zo heel erg lang geleden en ging alleen om die piekhaartjes. Voor de rest hoeft het nog echt niet hahaha.

@Kaatje K; Wauw, wat stoer zeg! En zoet ook tegelijk. Lief zoontje heb je

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik zal wel compleet achterlijk zijn maar heb geen idee waar ik nu moet kijken. Als ik op haar naam klik gebeurt er niets, kan wel zien hoeveel berichten ze heeft geplaatst maar zie geen enkele die ernstig is ofzo. Ik zie alleen haar reacties in topics van anderen. Sorry hoor, voel me beetje dom nu .... Had haar graag gesteund door het verhaal te lezen...

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik heb het gevondn........ Wat heftig.... Heel veel sterkte meis....

10. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Ria/buddy, thanks meid, hoop ook dat ik snel wat rust kan vinden. Had vannacht/vandaag enorme 'nesteldrang', wilde zo graag aan de babykamer beginnen, maar ja valt niet veel te doen..

@ Zogelukkig/verdrietig, ach meid wat rot! Sterkte ermee! Inbrengen van balonnen? Heb ook een bekkenfysio, maar er wordt niets ingebracht hoor!

@ Kroepie, haha weer op zoek naar een andere kinderwagen.. Hoop dat je snel de juiste tegen kom. Heerlijk zeg dat je goed heb geslapen. Zaterdag gaan we naar de hypotheker.. We maken als we het met de hypotheek rond krijgen zeker wel kans op het huis, dus is echt heel spannend.. Veel plezier bij de paranormale avond! En natuurlijk veel plezier morgen

@ Misspuma, Gaat al weet iets beter met de keelpijn, is echt al weken op en af.. En ik ken het diedrang om alles af te hebben.. Ik heb nu echt een heel beeld van hoe de babykamer eruit moet zien, wil het liefst nu aan de slag...

@ Dolgelukkig, he meid, klinkt erg naar allemaal, sterkte!

@ Mamasan, luchte het wel op ;)

@ Marooz, dank je meid, met al jullie geduim moet het toch wat worden? ;)

@ Kaatje, die is er, dat forum iets van ikvader.nl ofzo? Leuk de foto's! Leuk ventje!

@ Joki, ja als je al dat kleine spul in je handen heb, is het wel weer heel klein he..

@ Missz, ben benieuwd naar defoto's!

@ Majkuh, hoop dat het allemaal mee valt bij de vk! Enne over die andere opmerkingen, hier ook een oma haha ;)

@ Manny, he! Fijn dat alles goed gaat!

@ Zonstraal, ook hier een bekend verhaal met dingen die nog steeds niet vanzelf gaan.. Succes meid..

Hier kijken we erg uit naar donderdag, met alle ouders en mijn kleine meissie naar m'n andere kleine kijken! Voor Maris voor het eerst, ben zo benieuwd naar haar reactie! Vrijdag bij de kleine (Ivana) van m'n vriendin geweest, heel mooi meisje, erg wakker met grote kijkers om zich heen te kijken, dan kriebelt het wel hoor... ;)

11. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hoihoi meiden,

Ik was er ook weer. Ik ga alleen ff reageren op de reacties van vandaag. Ik heb afgelopen dagen wel mee gelezen, maar heb de puf nog niet om heel lang achter de pc te zitten. Sorry hoor.

MissPuma: Fijn dat je zo lekker hebt geslapen. Ik hoop dat je ook een fijne dag hebt, geniet lekker er maar lekker van dat het rustig is.
    dolgelukkig: Sterkte gewenst, maar ik had je ook al een pbtje gestuurd. Ik had je stukje ook elders gelezen. Knuffel van mij.
    zogelukkig: Wat naar dat je nu zoveel pijn hebt. Ik kan je helaas geen advies geven, alleen dat ik je veel beterschap wens. Dat het gauw iets beter mag worden. Ook een knuffel voor jou. Succes met het kieze van een goede fysio.
    kroepie: Lekker na zo'n nachtje rust. Fijn dat de commode staat en een andere kinderwagen/wieg zullen jullie ook nog wel vinden. Lijkt mij leuk zo'n avondje, ik wens je in ieder geval veel plezier woensdagavond.
    mamasan: Hihi, zeg dat wel, mannen, wat moeten we er soms mee. Maar ik kan mijn mannetje echt niet missen hoor? ;)
    marooz: Groot gelijk dat je een bed in de huiskamer gaat zetten. Dan ga je denk ik ook veel makkelijker wat rusten. Jij ook beterschap gewenst met je pijn. Je hebt het goed neergezet van Dolgelukkig hoor, iedereen die het wil lezen is gewaarschuwd dat het geen prettig verhaal is. Dus de keus is aan henzelf, toch?
    Ria32: Mooi dat alles goed was bij de vk. Is altijd weer fijn om te horen. Vervelend dat je hebt over gegeven. Maar net wat je zegt, dan weet je nog wel dat het goed zit. Mag ik vragen waarom jij maandag een lange dag hebt? Is het de hele dag ziekenhuis (onderzoeken) of nog andere dingen?
    ZonStraal: Gelukkig dat je pijn stukken verminderd is.
    kaatje k: Volgende keer is er weer een dag hoor, dat verven komt nog wel klaar. Goed naar je lichaam blijven luisteren, die geeft het wel aan. Mooi foto's hoor.
    Joki: Je hebt zeker een mooie buik, daar kan die van mij nog niet tegenop hoor.
    Majkuh: Vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Ben benieuwd wat de oorzaak daarvan is. Waggel als een eend, dan noem ik jou Moeder de gans :) :) :)
    MisssZ: Heerlijk dat jullie al zover zijn met de babykamer.
    Manny: Fijn dat alles goed was bij de vk. Hoe gaat het met je rijlessen? Wil het een beetje?
    manootje: Alvast veel plezier donderdag. Laat maar even weten hoe ze erop hebben gereageerd. Ben benieuwd. Veel succes met vinden van een huis.

Zo, had dit bericht al eerder willen verzenden, maar kreeg net een leuk telefoontje van mijn moeder.
    Mijn nichtje heeft vanmiddag een zoon gekregen, is 49 cm en heet waarschijnlijk Mika (zoiets had mijn oma verstaan en die is nogal doof). Verder was alles goed.
    Met mij gaat het redelijk, nog steeds erg verkouden, nu ook hoesten en ben erg moe en 's nachts toch wel een beetje benauwd.
    Ik heb het afgelopen weekend mijn laatste weekendje gewerkt. Was erg heftig, heb van 12.30 tot 19.30 beide dagen gewerkt. Ik heb dus niet kunnen rusten en dat met die verkoudheid erbij. Dat ga ik ze morgen ook nog wel ff duidelijk maken dat dat echt niet meer kan.
    Ook heb ik sinds afgelopen vrijdag dat ik vocht vasthoud in mijn voeten. Ik heb nu dus ook een kussen onder het matras bij het voeteneind gelegd. Ik denk dat het mede door mijn hoge bloeddruk komt, die was afgelopen vrijdag bij de huisarts 165/100. Dus weer erg hoog. Ik moest contact opnemen met gyn. en als ik mij verder nog aardig goed voel hoef ik pas donderdagochtend bij hem te komen. Die afspraak stond al. Wel heb ik in geval van nood het tel.nr van de kraamafdeling gekregen voor 's avonds, 's nachts en de weekenden om als het nodig is contact met hun op te nemen.
    Nu moet ik dus donderdagochtend om 11.15 komen en ik moet urine meenemen. Misschien een stomme vraag, welke urine willen ze graag? Ochtendurine of maakt dat niet uit? Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.
    Sinds vorige week voel ik nu regelmatig de kleine lekker schoppen en bewegen. Soms beweegt mijn buik ook zo lekker mee. Is gewoon heerlijk om te zien en te voelen.
    Ik heb er ook ff 2 foto's op gezet van mijn baby on board badpak. Die ik volgende week aan ga doen in Centerparcs.

Nou, heb eerst wel weer ff genoeg getypt.

Ik ga snel op bedje, morgenochtend kindjes weer naar school brengen. Dus wekkertje loopt om 5.10 weer af.

Welterusten allemaal en tot morgen.

Liefs JoMi

12. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Jomi
    ja maandag idd veel onderzoeken we moeten om half 11 op afspraak zijn bij gyn, maar daarvoor meoten we een uur van tevoren urine inleveren duurt een uur voor uitslag er is, en om de tijd op te vullen want wachten word ik gek van, hebben we in overleg met de verloskundige het bloedonderzoek voor suiker, dit houd in dat je bij lab een groot glas suikerwater krijgt :pale: maar ja wat moet dat moet, en dan een uur later moet je bloed laten prikken ook zoiets wat ik tegen me zin in doe omdat ze altijd verkeerd prikken en dan kan ik me arm een poos neit bewegen, dus we meoten al met al rond 9 uur zijn en wanneer we klaar zijn weet ik niet maar met zo'n morgen in aantocht ben ik 's middags afgeschreven dus dat word liggen dan voor mij.

13. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ dolgelukkig: Ik heb je verhaal gelezen, heel veel sterkte meissie dit is niet makkelijk voor je!

@ MisssZ: Wanneer het haren knippen nog niet nodig is, niet doen hoor zonde van je geld.

@ manootje: Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je keel, ik heb er ook op en af last van. Erg soms hoor die nesteldrang, ach ja het komt allemaal wel goed het hoort er nu eenmaal bij. Ow leuk met z'n allen naar de baby kijken geniet ervan.

@ JoMi: Gefeliciteerd met de geboorte van Mika, wat leuk zeg.
    Jij ook nog verkouden, het is echt zo een blijvende verkoudheid hé.
    Ga jij ook naar Center Parks :), welke Center Parks ga je wij gaan naar Heijderbos voor een weekje.
    Wat een leuk badpak :) :)!

Straks een ochtend proefdraaien op het kinderdagverblijf, spannend!
    Heb er wel veel zin in!
    Verder niet veel te melden, kom vanavond wel even vertellen hoe het was.
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Heel veel plezier :thumup: :thumup:

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

@kaatje, hubbie vond dat jouw hubbie een goed idee had met de support groep voor mannen van zwangere vrouwen :)

@joki, heerlijk weer he dat kleine spul?
    Ik kan ook niet wachten tot ik de kasten in kan ruimen.

@misssz, ontplofte mol :D
    hier mag manlief ook weer aan de slag, ik zie het echt niet meer.

@manny, alvast veel plezier met de echo.

@kroepie, we hebben een plafoniere in de vorm van de zon gehaald bij de ikea en als de keverlampjes binnen zijn komen die er ook nog aan de wand.
    Veel plezier vandaag bij je echo!

@manootje, leuk weer kijken.
    Die van mij vind het helemaal geweldig, hij vraagt regelmatig of we weer gaan :)

@jomi, leuke badpak!
    En gefeli met Mika.

@misspuma, veel plezier en succes met proefdraaien!

pff ben gloof ik aardig bij.
    Nou ik dacht vrolijk het gesnotter over te slaan... NOT
    Ik ben ineens snotverkouden bah.

Gisteren weer flink gevorderd met schilderen, het begint er steeds meer op te lijken.
    Ik kan alleen niet wachten tot de meubels erin kunnen :)

Ik heb trouwens al wel een paar dagen dat mijn ribben s'avonds flink pijn doen, hebben meer meiden dit?
    Het voelt echt alsof alles in de verdrukking zit, ik vind het alleen nog zo vroeg daarvoor.

16. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Thanks, heb er wel zin in...anders dan andere echo's en het komt op DVD helemaal goed..
    Heb spoedcursus via ANWB gedaan, maar ben vrijdag geZakt...mag nog wel 4x proberen...dus ach het moet haalbaar zijn..alles zat tegen...de spits, de stromende regen en de examinator was een galbal....
    ik ben nu bezig met opnieuw plannen

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@All; fijn dat jullie zo meedenken en meelevend zijn!
    Gisteravond zat ik er helemaal doorheen en heb mij yoga-juf gebeld (=kennis). Vanochtend in alle vroegte een prive-uurtje gehad. Best heftige rek- en strekoefeningen gedaan en wat een enorme spierspanning in mijn bekken zeg! Maar.... het gaat nu stukken beter!
    In het begin deed het erg zeer en zat ik alleen maar hoog met m'n ademhaling, maar als je daar goed op let, dan wordt de pijn veel minder.
    Nu ben ik meteen geneigd om weer wat "groots" aan te pakken, maar ik heb het mijn man beloofd: ik mag alleen even op de fiets naar de bio-markt voor groente en fruit en een rondje met de hond, that's it!

Mijn man heeft het nu trouwens echt op zijn heupen: schat, we gaan van de week het kamertje bestellen he?
    De kamer zelf is af, is nog zgan, hoeft niks aan te gebeuren, dus dat scheelt.

Fijne dag allemaal; doe voorzichtig; hier is het een beetje glad!

Voor dolgelukkig: dat is toch je ergste nachtmerrie dat zoiets gebeurt! Vervelend dat je daar zo dichtbij staat nu je zwanger bent. Lief dat je aan de gevoelens van anderen denkt, maar denk alsjeblieft ook aan jezelf en de baby in je buik! Heel veel sterkte!

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

goedemorgen allemaal.

zogelukkig, fijn dat het wat beter gaat. waar yoga al niet goed voor is, ik moet ook nodug weer eens!

manny veel plezier met de echo

mamasan, ik voel ook al wel verdruking vaak, vooral als ik buk of me omdraai of zo...

misspuma, veel plezier het kinderdagverblijf, lijkt me leuk werk! wat doe je met je zoontje?

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

rustig hier vanmorgen!

nu ik besloten heb over 2 weken te stoppen heb ik weinig te doen op mijn werk. dus stiekum beetje internetten... ik heb echt zin om lekker thuis te zijn, ben het hier een beetj eaan het uitzitten nu, en thuis kan je allemaal leuke dingen gaan doen. o nee, ik moet natuurlijk rusten! ben benieuwd of me dat gaat lukken! het probleem is dat ik zo gauw ik me een beetje beter voel ik meteen weer wat wil gaan doen. en dat moet dan juist niet... ik heb leuke crea/ klus ideeen, hoop dat ik lekker de energie ervoor heb straks!

keek net in de spiegel en ik zie er echt niet uit! mijn huid is vlekkerig en pukkelig! daarnaast wallen en mijn haar zit niet. bleeegh!

lekker die biomarkt, zogelukkig, is hier maar een keer in de maand op zondagmorgen en die mis ik vaak... ik heb net een bedrijf gevonden dat bezorgd, echt ideaal. op vrijdagmorgen heel vroeg bezorgen ze, dus het weekend heb je allemaal lekkere dingen. en veel keuze aan vlees en vis, dat is in de supermarkt zo beperkt als je biologisch wilt. en hele leuke groenten allemaal, die je normaal moeilijk kunt krijgen. heb me net even uitgeleefd op de bestelling voor dit weekend!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe is dat eigenlijk in Engeland, kaatje? Kan je daar wel lekker verse groenten en fruit krijgen tegen een normale prijs? Die Engelsen eten zo beroerde slecht, dat idee krijg ik althans van Jamie Oliver enzo: vette fish en chips en pies enzo met witte bonen in tomatensaus, getverderrie! :)

Hier is 1x in de maand een biomarkt en de rest bestel ik ook bij een bio-boerderij. Veel vergeten groente op het moment. Biologisch vlees en vis is moeilijk in de supermarkt, daar hebben ze wel scharrel-, maar geen biovlees, dus hier komt tweewekelijks een vleespakket. Ik word daar ook zo blij van, haha!

Deel Deze Pagina