hier eten we ook wel scharrelvlees, het hoeft van mij niet perse biologisch, als het maar geen bio-industrie is. Alhoewel ik laatst gezondigd heb, ik ontdekte dat ze rookworst verkochten bij de supermarkt, die wilde ik heeel graag in mijn zelfgemaakte erwtensoep. Hij was heerlijk, ook al voelde ik me schuldig, want ik vind de bio-industrie echt volstrekt onaanvaardbaar qua dierenleed... Met groenten en fruit ben ik niet zo streng, koop afwisselend bio of gewoon. Engelsen eten inderdaad niet lekker, alles is erg vet en zwaar. Maar er is hier wel erg veel te krijgen, dus als je zelf kookt heb je daar geen last van. Supermarkten (de luxere varianten dan zoals sainsbury en met name waitrose) hebben een goede selcectie bio en scharrel. ook hebben ze erg veel dieet producten, dus glutenvrije dingen koop je gewoon bij de supermarkt dat is heel handig. Eten is ook niet duur hier, boodschappen zijn even duur of goedkoper dan in nederland, en uit eten gaan ook. In londen en omgeving kun je leuk eten, op het platteland is het meer de ouderwetse pub. geen super eten, wel gezellig voor af en toe, gewoon een omelet met chips, op zijn tijd is dat wel lekker. ik vind witte bonen in tomatensaus trouwens heerlijk, een echt engels ontbijtje op zondag, gebakken eieren, spek, bonen, toast, hmmmm!
die vergeten groenten zijn inderdaad erg leuk, gisteren jeruzalem artichokes, (in het nederlands aardperen.) Echt lekker zeg! Met spek en ui gebakken op een warme salade van littile gem en witlof, met balsamico dressing. Smullen was dat zeg, ik krijg er honger van! Bijna lunchtijd! Ik heb een restje mee van dit weekend voor de lunch zo, dat was ook al zo lekker. We hadden nog een konijn in de vriezer geschoten door onze oude buurman toen we nog op de boerderij woonden. Echt wild dus, ze schieten ze daar omdat ze een plaag zijn en de oogst opeten. Dat konijn gestoofd in een soort saus met mosterd, room, wortel, selderij en cider. Echt een engels recept, dat wel, maar de double cream door single vervangen en zooo lekker. Brood dopen in de saus. Ik ga maar eens die kant op, heb erge honger.
hallo dames heb dolgelukkigs verhaal gelezen, en wil haar sterkte wensen! praten jullie partner al tegen de buik? die van mij vind het raar om te doen! haha.. ik lees wel elke avond hard op uit een engels kinderboekje!
Bedankt voor al jullie lieve zorgen! Kaatje: Mijn man wilde zich meteen aanmelden voor die support groep als die zou bestaan! Slim idee van je man Zogelukkig: Helaas krijg ik geen massage bij mijn fysio, omdat ze zegt dat dat juist mijn spieren verslapt ... terwijl ik daar zo naar snak Fijn dat de yoga je geholpen heeft! Helaas heb ik vorige week een telefoontje gekregen dat er te weinig aanmeldingen waren voor de yoga lessen en dat ze nu dus niet meer doorgaan. Ik baalde echt als een stekker, want weet nu niet wat ik moet doen :x Manny: ik las dat jij een 3d/4d echo gaat doen dit weekend. En volgens mij nog iemand bij de huisarts (even vergeten wie) .. zouden jullie er foto's van willen plaatsen hoe dat is geweest. Ben erg benieuwd namelijk hoe dat eruit zal zien zo'n echo Ego: Gisteravond uit eten geweest en heb een heerlijk toetje besteld ... coupe casablanca heette dat. Dat waren 3 bollen schepijs (pistache, walnoten en chocolade). En toen ik halverwege was vroeg ik me wel af of ik nu schepijs mocht eten? Of werd softijs afgeraden .. kan iemand me helpen? Ook had ik een vraag over slagroom. Mag je dit als zwangere wel of niet eten? En dan heb ik het over slagroomtaarten en bossche bollen (jullie zullen je wel afvragen waarom ik dit vraag, maar ik heb aankomende week een feestje en zou graag van te voren willen weten wat ik wel en niet mag eten ) Bedankt alvast voor jullie hulp!
manny: Dank je, ik zal straks even kijken! Ik was vergeten te vragen hoe dat zit met kinderbijslag/toeslag als je straks een kind hebt. Moet je dit aanvragen of gaat dit vanzelf? Mag je ook zelf beslissen op welke rekening van de 2 het gestort wordt? Wie heeft hier ervaring mee?
zonstraal, als de ijsexpert kan ik je helpen! haha, ben productontwikkelaar ijs, dus weet er alles van. Je kunt alle soorten ijs gewoon eten hoor. Schepijs zowieso. En slagroom ook. Het enige waar je voorzichtig mee moet zijn is alles dat van rauwe zuivel wordt gemaakt, maar slagroom is eigenlijk altijd gepasteuriseerd, en schepijs ook. Tenzij je bij een boer op de verjaardag gaat misschien die zelf ijs en room maakt... Het enige waar je wel mee uit moet kijken soms is softijs. Veel machines zit de mix voor het ijs voor lange tijd in, wat op zich niet zo'n probleem is mits er maar regelmatig en goed schoon gemaakt wordt. Zo niet dan wil er wel eens een listeria besmetting optreden en die gaat door het vriezen niet kapot. Je moet dus even kijken of je het idee hebt dat het een hygienische zaak is waar je het softijs koopt. Ik heb een week in McDonalds gewerkt voor een project op softijs en daar waren ze heel streng, ik zou het zo eten. Maar dat geldt voor alle horeca gelegenheden en ook thuis, een goede hygiene is belangrijker dan allerlei producten vermijden, je kunt ook een listeriabesmetting krijgen van een vies vaatdoekje!
Softijs ligt idd aan de zaak: loopt ie goed (in de winter wordt amper softijs verkocht - buiten de grote hamburgerketens om dan-. Voor die twee ijsjes gaan ze hem dan vaak niet helemaal schoomaken, terwijl dat echt een gevaar is. Heb 25 jaar geleden in een cafetaria softijsjes gedraaid en dat apparaat moest iedere dag helemaal uit elkaar en met kokend hete stoom gereinigd worden! Ik denk dat de eisen onderhand alleen maar strenger zijn geworden. Maar ook het ene filiaal van de Mac is de andere niet. Schepijs uit een bak en slagroom mag je idd gewoon. Vers schepijs van melk (walnoot, chocolade) zou ik in een ijszaak huiverig voor zijn, maar in een restaurant, mwoh, mijn kokkie maakt dat dagvers voor zijn toetjes, dat vertrouw ik wel. Maar als je echt twijfelt kan je beter schepijs op basis van fruit nemen, daar komt geen melk aan te pas!
@zonnestraal.. kinderbijslag wordt automatisch voor je aan gevraagd, via de gemeente, volgens mij hoef je er niks voor te doen! maar weet het neit zeker!
Als je je kind aangeeft bij de gemeente dan word automatisch de kinderbijslag gedaan alles wat bij de gemeente terecht komt weet belastingdienst ook dus als je neit vergeet je kleine bij de gemeente aan te geven dan komt belasting vanzelf
Ria32 & Daggie1984: Bedankt voor jullie antwoord, dan weet ik dat ook tenminste weer Kaatje: Wat fijn dat jij dat allemaal weet, weer een hele geruststelling voor mij (de stresskip)! Zogelukkig: Bedankt voor je antwoord, ik wist helemaal niet dat dat er zo aan toe ging Goed om te weten in ieder geval.
Echo bij de huisarts was erg leuk We krijgen eind van deze week een DVD'tje met de beelden. Zonstraal... was geen 3d/4d echo hoor. Gewoon een normale en voor de leuk. Voor haar oefenen, voor mij leuk kijken naar ons kleine wurm. 14 februari gaan we naar een 'echt' echobureau (babyview in Oosterwolde) en dan doen we wel een 3d/4d echo. Als ik mooie foto's meekrijg, dan zal ik dan wat plaatsen. Volgende week woensdag ga ik voor 't eerst naar zwangerschapsyoga. Deed al aan gewone yoga, dus ik kijk er erg naar uit! Ben benieuwd of 't heel anders is. Zogelukkig Fijn dat 't bij jou heeft geholpen meid! Jammer dat de fysio niet wil masseren. Oh... dit was zonstraal geloof ik Ik ga elke week naar de fysio voor mijn bovenrug. Hij heeft 1x gekraakt, wat wervels goed gezet en nu masseert ie elke week mijn bovenrug dik 15 min. Daarna nog 15 min. warmtepakking er op en dan kan ik er weer even tegenaan. Zit er in de buurt niet iemand bij jou die zwangerschapsmassage geeft?? Kinderbijslag... zonstraal geen idee meer hoe dat gebeurt hahahaha... krijg 't voor mijn kleine meid al zoooo lang dat ik niet meer weet hoe en wat. Geloof idd dat het via de gemeente gaat. Je krijgt ook 'kindertoeslag' via de belastingdienst... iemand die weet of dat ook automatisch gaat?? Mijn mannetje praat al wel tegen mijn buik hoor Daggie. Al lijkt 't af en toe wel op de scene uit Friends, dat Ross tegen de zwangere buik van zijn ex ligt te praten en te zingen... kent iemand die scene? Zooooo grapppig!! Nou... dat was 't wel weer even. Ben bekaf, vandaag lange dag gehad en nu lekker languit op de bank. Mijn rug doet zeer! Fijne avond, liefs Net
Goedenavond allemaal, Ria32: Dat wordt dan zeker een zwaar dagje voor jou. Ik wens je alvast veel sterkte ermee en we horen wel hoe het gegaan is. MissPuma: Ja, ik ben nog steeds verkouden en sinds vandaag moet ik ook vaak hoesten. Het zit tegen kriebelhoest aan. Het doet best wel pijn aan mijn buik. Zoals ik al eerder in een berichtje van vanmiddag heb geschreven gaan wij volgende week vrijdag 6 februari tm maandag 9 februari naar Heijderbos. Wanneer gaan jullie heen? Straks komen wij elkaar nog tegen ook. Zwempak heb ik bij Neckermann besteld voor Centerparcs, vonden wij wel grappig. Hoe is het proefdraaien op het kinderdagverblijf gegaan, is het goed gegaan? mamasan: Vervelend, jij ook al verkouden. Ik denk dat bijna niemand het ontkomt. Lekker dat het al zo opschiet met schilderen en ik kan mij voorstellen dat je graag de meubels erin wilt zetten. Ribben doen bij mij nog niet pijn, maar vervelend lijkt mij dat wel. Manny: Jammer dat je gezakt bent vrijdag, maar het gaat je wel lukken hoor. Ik weet dus niet wanneer je weer moet, maar ik zal voor je duimen. zogelukkig: Dat wij zo met je meeleven. Ach, daar zijn wij toch voor. Fijn dat je een privé uurtje hebt gekregen. Ik ben wel benieuwd, ik heb morgen mij eerste zwangerschapsbegeleiding op basis van yoga. Bij ons viel de gladheid gelukkig vanochtend wel mee. kaatje k: Ik wil ook vaak teveel als ik mij goed voel, alleen ik ben er wel achter gekomen om goed naar mijn lichaam te luisteren. Is dus een advies dat ik jou kan geven. Maar kan mij voorstellen dat je zin hebt om te klussen. Ik heb trouwens nu ook veel meer last van pukkels, het is balen maar het hoort er jammer genoeg ook bij. Wij hebben in november van mijn zwager een engels ontbijt gehad (was alleen wel 's avonds hoor ). Hij heeft vorig jaar 4 maanden in Engeland gezeten voor studie Engelse taal. In november was hij jarig en vond dat wij ook eens het Engelse ontbijt moesten proeven. Ze zouden voor ons koken en dat stond er dus ook op het menu. Ik vond het wel lekker. Je maakt mij ook wel aan het watertanden hoor, met dat lekkere eten. Daggie1984: Hé buddy, mijn mannetje praat heel vaak tegen de kleine. Als hij thuiskomt geeft hij mijn buik altijd een kus en groet de kleine. Als wij 's avonds gaan slapen, geeft hij ook altijd een aantal kussen op de buik voor de kleine en praat tegen de kleine en wenst de kleine welterusten. Dus ik vind het echt niet raar hoor. ZonStraal: Je vraag over ijs en slagroom kan ik je helaas niet mee helpen. Ik denk dat gelukkig de anderen je wel een goed antwoord hebben gegeven. En stresskippies zijn wij allemaal wel eens denk ik , ik was er alweer doorheen. Ik dacht dat er nog wel meer berichtjes waren. Nog niet dus. Vandaag voel ik mij nog niet echt fit, heb vanochtend wel gewerkt. Maar ik moet nu regelmatig hoesten (lichte kriebel) en dat is toch wel pijnlijk in mijn buik. Ik weet dat ik eigenlijk goed door moet hoesten, maar is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaag heb ik met de bedrijfsleider gesproken over mijn halve dagen en dat ik ga stoppen na zwangerschapsverlof. Nu gaan wij morgen samen een brief opstellen met beide onze handtekeningen eronder, dat ik na de zwangerschapsverlof niet terug kom. Dus met wederzijds goedvinden. Hierdoor behoud ik gelukkig ten alle tijde mijn zwangerschapsverlof uitkering. Mocht het veranderen na de tijd en zou ik er weer gaan werken, dan wordt de brief ook gewoon verscheurd en gaan wij op dezelfde voet verder. Hij heeft nml nieuwe aanbestedingen en misschien zou er zelfs nog wel een rit voor mij in kunnen zitten. Ik heb gezegd: je kan mij altijd bellen en dat wij erover praten. Dan kunnen wij op dat moment altijd nog kijken of ik weer wat ga rijden of niet. Morgen heb ik mijn 1e zwangerschapsyoga. Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe dat is. Ook ben ik benieuwd naar wat voor soort oefeningen wij krijgen. Er zullen sommige zijn die ik niet kan doen. Voor mij zijn bijna alle buikspieroefeningen voor mij uit den boze. Ik heb nml. 2 jaar geleden een auto-ongeluk gehad en daarbij zenuwbeschadigingen en pijnklachten in mijn nek overgehouden. Ik heb vorig jaar pijnbestrijding gehad en een jaar geleden caesartherapie gehad. In het begin ook nog fysiotherapie, dus is even afwachten wat ik daaraan mee kan doen. Kunnen jullie mij helpen? Ik heb gisteren ook al even de vraag gesteld. Misschien wel een domme vraag. Ik moet donderdagochtend naar de gyn. en nu moet ik urine meenemen. Kunnen jullie vertellen of het ook ochtend urine moet zijn, misschien wel van het begin, midden of einde van een plas. Wie weet dit? Anders zal ik daarvoor nog weer naar zkh moeten bellen. Ik ga nu eerst ff douchen. Mannetje heeft straks vergadering, dus ik kom straks nog wel even kletsen.
Goede avond meiden, Zo jullie hebben gekletst vandaag, probeer ff op iedereen te reageren. @ kaatje k: Mijn zoontje is bij Oma, die past op als mijn man en ik moeten werken. @ Daggie1984: Nee, mijn man praat nog niet tegen mijn buik. Toen ik zwanger was van Keano deed hij dit af en toe wel, maar dat was meer op het einde. Voorlezen is heel goed, ik lees voor Keano altijd voor dus de kleine hoort dit ook. JoMi: Nou dan zullen we elkaar net mislopen, want wij komen 6 feb weer terug. Wij gaan een week , maar geniet er in ieder geval wel van. @ ZonStraal: Ow heerlijk zo een toetje, ga ik er bijna van kwijlen haha maar even over je vraag schepijs is geen probleem, ze zeggen wel eens dat je met softijs op moet passen. Slagroom mag je zeker weten eten als je zwanger bent, dus eet smakelijk! Kinderbijslag/toestal wordt vanzelf geregeld als je kindje is aangegeven. @ kroepie: Ow leuk een DVD met beelden, die heb ik van Keano ook heel leuk om te zien. Sterkte met je rug, doe rustig aan! Zo meiden het proefdraaien was echt heel leuk, heerlijk hoor al die kleintjes rond je heen. De jongste was 7 maanden, dus echt weer zo een hulpeloos klein mensje in je armen wat kan ik daar van genieten kan niet wachten tot mijn meissie er is . Ik hoor over een tijdje meer over het contract etc hou jullie op de hoogte. Ik heb alleen weer wel teveel getild, mijn buik doet ontzettend veel pijn...dus straks maar even lekker in een warm bad en hopelijk gaat het snel over. Keano is nog steeds niet in orde, denk je dat hij er bovenop is gaat het weer mis...zoveel hoesten tis zonde! Toch morgen maar even langs de ha, want zo op vakantie gaan is ook niks. Fijne avond allemaal! Liefs, misspuma
kroepie: Jouw berichtje heb je net in die tijd getypt dat ik ook bezig was. Mooi dat je weer hebt kunnen kijken naar de kleine en eind van de week lekker op dvd en dan kun je er nog vaker naar kijken. Nu heb ik even een vraagje, babyview in Oosterwolde, hebben die een internetsite. Weet je ook hoeveel zoiets kost (sorry voor die vraag hoor). Misschien dat wij ook nog wel een 3D/4D echo willen laten maken. Oosterwolde ben ik vandaag nog geweest met de taxi. Dus is voor ons ook wel te doen. In mijn vorig berichtje heb ik al geschreven dat ik morgenavond 1e zwangerschapsyoga heb. Ben ook benieuwd hoe dat gaat.
MissPuma: Ja, maar niet als jullie er 's middags ook nog zijn. Wij gaan hier al vroeg vandaan en gaan proberen om eind van de ochtend al te gaan zwemmen. Maar dan is het nog lastig hoor. Welk huisje komen jullie in. Wij in 542, kruipafstand van zwembad. Ze weten zeker dat er een zwangere komt. Mooi dat je zo'n fijne proefdraai dag hebt gehad, kan mij voorstellen dat je je buikje wel voelt. En naar de ha met je zoontje, is een goed idee. Hopen dat hij voor cp er wat vanaf is.
misspuma, dat tillen lijkt me wel erg zwaar nu aan zo'n baan... bij mijn zoontje op de creche zijn 3 meisjes zwanger en ik vraag me altijd af hoe ze het doen! Zou je nu nog gaan werken dan of pas na je bevalling? wel heel erg leuk al die kleintjes... Jomi, veel plezeir met de yoga ik ga over twee weken beginnen met de zw yoga, alhoewel ik nu al naar gewone ga.. ik heb gelukkig net gehoord dat er plek is voor mijn zoontje een dag in de week in de creche om de hoek. daar gaat hij dan heen tijdens mijn verlof. kan ik lekker naar yoga enzo en wat rust krijgen! en straks met de kleine samen naar babyyoga/ massage, dat vond ik zo leuk vorige keer, wil ik zeker weer doen. nog twee weekjes werken, nee, minder zelfs! werk wordt u echt saai nu ik al aan het afbouwen ben...
Hallo allemaal, Hehe, ik heb ook even tijd gevonden om hier een berichtje achter te laten. Sinds vorige week draai ik 1 à 2 dagen een soort project op mn werk, waarbij ik echt geen tijd/mogelijkheid heb om te internetten.'s Avonds ben ik of erg moe of druk met mn webwinkeltje, dus hier reageren is er even bij ingeschoten.. Heb wel bijgelezen en wat heftige berichten voorbij zien komen. @Dolgelukkig: sterkte met de situatie, dit raakt je normaal al diep, maar nu je zwanger bent nog net wat meer. @Zogelukkig: ik hoop dat de klachten beperkt blijven tot tijdelijk ongemak. Fijn dat de yoga je goed heeft gedaan. @Marooz: hoe gaat het nu met jou? @Kroepie:ik ga ook zwangerschapsyoga doen. 17 februari ga ik beginnen. @Jomi: Urine.. ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of het ochtend, middag of avondurine is, maarrr ik ben geen expert. Ik denk dat ze het er anders wel bijgezegd hadden. Ik zou gaan voor "zo vers mogelijk". veel plezier bij de yoga. @Kaatje: jij kan echt aftellen naar je verlof, heerlijk! @Misspuma: klinkt positief en ja, dat tillen lijkt me erg zwaar. Ik heb alleen even gereageerd op de laatste bladzijde en op wat ik nog onthouden had, maar heb zo'n zin in een lekker bad.... Met mij gaat het overigens goed! Ben vorige week woensdag nog op controle geweest bij de vk en alles was goed, buik, gewicht (+ 9 kilo totaal) en hartslag. Baby lag in een stuit, maar heeft nog alle tijd om te draaien (en doet dat hopelijk ook). Ga nu het bad vol laten lopen....