Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    dag meiden!

Ik meld me ook ook weer even, heb alles gelezen, en de zieken heel veel beterschap gewenst! Iedereen om me heen is ziek! Allemaal de griep, dus het heerst echt enorm! Goed uitzieken!

jomi; je kan het beste ochtend urine mee nemen, en dan eerst even een beetje uitplassen alvorens het potje tevullen.

nou meiden ik wou even vertellen dat ik melk geef! hahaha wat een rare gewaarwording zeg! En wat plakt dat!

Na dit heugelijke feit, en een dikke knuffel! Wens ik jullie een super fijne avond ;)

2. @Jomi
    Www.babyview.nl
    Er zijn er meerdere in Nederland en je kunt uit een aantal opties kiezen.
    Ik had ook wel naar Garyp gewild, maar die heeft zo'n enorme wachtlijst, dan zouden we in week 30 nog een keer kunnen geloof ik. Vond ik te laat.
    Over Oosterwolde hoor ik ook heel veel leuke berichten en de dame aan de telefoon was ERG aardig!
    Rustig aan met 't hoesten hoor... en gewoon je buik vasthouden als je moet hoesten (tegendruk geven) dat helpt bij mij.
    Urine... ik zou ochtendurine doen. En dan ook 't eerste beetje (daar zitten alle afvalstoffen in) maar ik zag dat er ook een ander advies was.

@Marooz
    Hahahahahhaha welkom bij de 'club' ;)
    Voelt vies hè?

@Kippie
    Fijn dat alles goed was! En ach die stuit... ze draaien nu nog zooooveel!
    Leuk dat je ook zw.yoga gaat doen :D

@Kaatje
    Ooooooh leuk :D babyyoga/massage... lijkt me heerlijk.
    Ik ben ook al een beetje aan 't rondkijken wat we na de bevalling met 't kleine wurm kunnen gaan doen.
    En je houdt al bijna op... wat een luxe! Ben jaloers :evil:

@Misspuma
    Thanks!

Zo... nu vlug ff broodjes eten en dan op naar 't werk.
    Kijken of ik nog een lift kan krijgen voor vanavond (paranormale avond) want weet niet hoe ik er anders moet komen :( Mannetje heeft avond/nachtdienst.

Liefs!

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ja, die babyyoga is echt heel leuk. Het is gecombineerd met postnatale yoga. Het eerste half uur leg je je baby op je matje tussen je benen en ga jij yoga-en. Je snapt dat dit soms chaos is als er gehuild wordt, maar dan kun je gewoon gaan voeden of wat rondlopen, dat maakt niet uit. Geen stilte yoga deze versie! Daarna helemaal grappig, iedereen zit in een kringetje met de naakte baby op een handdoek. Ze hebben hele lekkere milde olie en dan ga je je baby helemaal masseren (de lerares doet de bewegingen voor op een pop). Hydrofiel luier bij de hand, er gebeuren wel eens ongelukjes! Daarna zijn de babies altijd super relaxed en is er kruidenthee met cake voor de moeders, gezellig nakletsen. Het is een hele leuke sfeer, dus ik ben blij dat ik straks weer kan gaan als mijn zoontje in de creche is.

Jomi, ik moest lachen om je verhaal van engels ontbijt 's avonds. Engelsen zouden dat echt heel raar vinden. Ik at een keer gebakken ei met baked beans als lunch, en dat vonden ze al vreemd, je eet toch geen ontbijt bij de lunch! Maar omdat ik geen brood mag vind ik die bonen wel handig voor een snelle lunch! Ze vinden nederlanders zowieso raar eten, ze met name de 'dutch lunch', waar echt altijd grappen over worden gemaakt! Als we een meeting hebben of cursus in Nederland vinden ze de lunch met broodje kaas, krentenbol en een beker (karne)melk echt heel schraal. Terwijl het vaak de voor nederland luxe versie is met soep, een kroket en luxe broodjes. Hier eten ze veel uitgebreider bij de lunch. Mijn nederlandse collega wordt altijd gepest als ze met haar boterhammetjes aankomt (gewoon bruin brood met een plakje kaas). Hier moet daar toch minstens een blaadje sla, plakjes ham, mayonnaise en/of pickles bij willen ze het acceptabel vinden.

Ik zou me geen zorgen maken over wat voor urine trouwens, als het uitmaakt hadden ze het immers wel aangegeven!

Kippie, je hebt bepaalde oefeningen/ houdingen die je kunt doen om te stimuleren dat het kind niet in een stuit gaat liggen. Moet je maar even op googlen, er staan er veel online. op je linkerzij slapen is ook goed voor een goede bevallingspositie van de baby.

Daggie, mijn man praat wel eens tegen mijn buik, maar niet veel. Meer zo van 'hallo kleine, hoe is het' , niet echt hele verhalen ofzo.

Marooz, lekker dat lekken he, hier ook al!

Kroepie, ben benieuwd naar je paranormale avond, haha!

Zo, ga me weer eens vervelen op mijn werk. Omdat ik bijna ga stoppen is mijn hoofdproject al stopgezet, dus heb weinig te doen. Vandaar dat ik jullie zoveel lastig val...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@kroepie:

zw.yoga is best inspannend en niet alleen maar ontspannend. Niet alle oefeningen zijn pijnloos zeg maar. Maar het is vooral bedoeld om je bekken los en sterk te maken en goede ademhalingsoefeningen aan te leren om om te gaan met de pijn die de bevalling met zich meebrengt.

Ik heb al zitten kijken, maar een zw.masseur heb ik niet kunnen vinden, helaas.
    Word vandaag teruggebeld door een bekkenfysio, want het is toch weer helemaal mis.... :(

Mijn man praat ook tegen de baby hoor en het mooie is dat de baby er ook op regeert! Als hij zijn warme oor op mijn bui legt, zwemt de baby er meteen naartoe, dat is zo machtig!

@JoMi:

ja, dat helpt wel hoor, dat meeleven en kunnen delen hier! :)

Jij ook al naar yoga; top! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Wij doen trouwens geen buikspieroefeningen. Het si vooral gebasseerd op het soepeler en sterker maken van het bekken. Ik kan ook niet alles volledig strekken, maar voel me er naderhand wel altijd beter van en ben dan ook bekaf!

Plasje moest ik laatst ook inleveren. In ochtendurine zitten de meeste stofjes, is lekker geconcenteerd. Eerst beetje plassen, dan vegen en dan verder plassen, zei de doktersassistente! ;)

@MissPuma:

leuk zeg, op een kdv werken!
    Ga je dan beginnen na je zwangerschap? Lijkt mij nu best zwaar idd, je loopt toch die kindjes op te tillen en laag bij de grond te werken enzo.

@kaatje:

ik ga straks ook naar babymassage, lijkt me super!
    Het grote aftellen is begonnen! :D

@kippie:

hey there! Druk dus.
    Nu toch weer wat slechter, dus heb de fysio al gebeld.

Mijn baby ligt "rechtop" zeg maar: koppetje in mijn bovenbuik en met de voetjes naar beneden, echt heel hard te trappen soms. Niet grappig met een volle blaas!

Ik ben deze week 1,5 kilo aangekomen! :confused: En de vorige week was ik niet aangekomen. Ik heb nu in twee weken tijd ongeveer 6 of 7 keer moeten horen dat het toch wel bijna zover is. DUH! NEEEEEEE! Moet nog 4 maanden mensen! :rolleyes:
    Ik heb vorige week wel buikfoto's gemaakt, maar ik durf ze er echt niet op te zetten... :oops:

@marooz:

melk geven, nu al? Lijkt me zo'n gekke gewaarwording! Moet je dan ook al aan de zoogkompressen? :(

5. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Oh die babyyoga klinkt echt heel leuk. Ik heb met onze dochter Shantala babymassage gedaan. Dat vond ik ook leuk om te doen, alleen had onze dochter nogal wat rust en ritme nodig en die massage viel telkens in de uurtjes die ze normaal sliep, dus het was soms een hele les huilen..niet echt ontspannend voor moeder en dochter dus! Later ging het wel wat beter. Ook leuk om dan na te kletsen met moeders die in dezelfde situatie zitten.

Thanks Kaatje voor de tip, ik ga eens googelen. Ben gewoon benieuwd.

Zogelukkig, dat klinkt nog niet zo positief. Hopelijk kan je snel terecht bij een bekkenfysio of iemand anders die jouw pijn kan verlichten. Ik kan wel roepen foto's plaatsen, maar ik moet zelf ook eens over de brug komen ;)! Ja.. opmerkingen als het duurt zeker niet meer zo lang hoor ik ook. Ach ja...

Marooz.. ik weet dat het regelmatig voorkomt nu al melkproductie hebben, maar het lijkt me inderdaad een vreemde gewaarwording. Aan de andere kant.. hier zie/voel/merk ik helemaal niks.. nog geen cupje groter of wat dan ook. Had ik de vorige keer ook en toen was de bv een grote ellende, geen stuwing, geen productie niks.. ben na 3 weken frustratie overgegaan op fv. Maakt ook dat ik deze keer waarschijnlijk kies voor fv, maar de twijfel is er nog steeds.. Het lijkt me zo mooi en het is zo goed om bv te geven...

Ga weer ff aan de slag.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen meiden,

@ JoMi: Ik heb geen idee welk huisje wij hebben, het is een 8 persoons omdat mijn schoonouders ook meegaan. En meestal staan de 8 persoons wat verder van alles vandaan...

@ kaatje k: Nee, voor de bevalling wil ik nog niet gaan werken op het kdv lijkt me te zwaar.
    Ik ga ook naar zwangerschapsyoga lijkt me erg leuk.

@ kippie 75: Ja, het tillen is erg zwaar. De grote kinderen kunnen zelf op de commode klimmen maar die kleintjes niet dus die moet je er toch op tillen.

@ marooz: HiHi, ik had dat bij Keano ook dat er melk uit mijn borsten kwam. En dat plakt zeker weten heel erg, dus als ik jou was maar compressen in je BH doen tegen het plakken. Maar je weet in ieder geval dat je melk hebt :)!

@ zogelukkig: Ja, ik begin na mijn zwangerschap/bevalling.

Zo meiden vanmiddag om 15.50u met Keano naar de dokter, hopelijk hebben ze iets voor hem wat de hoest minder maakt.
    Vannacht zelf van 04.00-05.00 wakker geweest, verstopte neus en kriebelhoest...bah!
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

7. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb echt een baaldag vandaag en dat komt (weet ik zeker) door de hormonen! Ik heb echt bagger geslapen doordat ik de hele avond last heb gehad van maagzuur (het kwam zomaar uit het niets). heb ook alles geprobeerd om het tegen te gaan maar zonder resultaat :(

Verder merk ik dat mijn bekken steeds meer pijn beginnen te doen en ik hierdoor erg beperkt wordt in mijn doen en laten. Het resultaat is dat ik al dagen het huis niet heb opgeruimd en steeds als ik een kamer voorbij loop, erger ik me groen en geel dat het niet opgeruimd is zoals ik het wil :x Mijn man probeerd me zoveel mogelijk te helpen maar die schat werkt fulltime en als hij thuis is wil hij liever ontspannen dan het huishouden gaan runnen :p

Ik wil ook nesteldrang hebben! :(

Pff, dat was mijn klaagminuutje :oops:

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik mag op het advies van de fysio, met wie ik vrijdag een afspraak heb, ook even "niks" doen. Errug fijn als je honden en katten hebt enzo....je kan hier een trui breien van wat er op de vloer ligt! Bah, ik krijg er de kriebels van! :(

9. Hey meiden hier ben ik ook weer eens...

De bruiloft afgelopen vrijdag van me vader en zijn vriendin was echt super!
    Alles erop en eraan en ze zagen er mooi uit!
    S'avonds een goed feestje gehad!
    Was wel blij toen ik s'nachts mijn bed zag... ppff wat vermoeiend!

Verders gaat het allemaal wel.
    Vind het knap dat sommige hier nog zo lekker actief kunnen zijn!
    En sommige hebben zelfs ook nog een baan en een gezinsleven...
    Hier geen baan maar wel een kleine die de hele dag rond doet.
    ik ben werkelijk gesloopt iedere dag weer! :(
    Heb hem net op bed gelegt en ben zelf helemaal op.
    dit is de laatste week zo.
    De tijd die ik over had voor me eigen als joey op bed ligt zat ik altijd effe hier en s'avonds maar dat gaat haast niet meer....
    Ben super moe en helemaal gebroken... en dat s'middags al :rolleyes:
    ppff wou dat het anders was.

Verder heb ik maandag 2d/3d echo gehad!
    super mooi!
    3d helaas niet gelukt want de kleine werkte niet echt mee... continu de handjes voor de ogen.
    2d wel heel mooie beelden gehad! Mooi weer op dvd :D

Nou meiden hopelijk voel ik me eigen snel fitter want mis het hier wel...
    Kan jullie nu haast niet meer volgen zo...
    Sorry daarvoor :(
    Doe men best!

dikke knuffel voor jullie

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

marloes, ik voel met je mee hoor! ik ben ook zo moe. Ik denk dat de tweede zwangerschap zowieso al zwaar is, en zeker als je zo'n druktemaker hebt rondlopen. Daarom ga ik over twee weken ook stoppen met werk, ik trek het ook niet... Ik vrees alleen dat een kleine thuis minstens zo vermoeiend is als werken. probeer lekker te rusten op de momenten dat hij slaapt! en laat je 's avonds lekker verzorgen door je partner.

Hebben jullie trouwens gehoord van die 8-ling die geboren is! Daar moet je toch niet aan denken, allejezusmina.... Ik ben aan het kijken voor een dubbele buggy en ben bang dat ie breed is, ik zag opeens een achtdubbele voor me, hahaha. kun je alleen mee over de snelweg!
    of allemaal achter elkaar, als een treintje!

Nee, zonder gekheid, je mag dan wel 2 of 3 kindermeisjes inhuren, je kunt ze toch niet allemaal te eten geven enzo.

Gelukkig krijg ik er maar 1!

11. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hey dames,

als jullie vinden dat er nu al veel gekletst wordt he.. wacht maar tot het verlof van iedereen begint! hahaha
    zijn we volgens mij niet weg te slaan hier! gezellig toch! :)

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    het spijt me meiden, het gaat hier te hard, ik kan het gewoon niet bijbenen en momenteel helemaal niet.

Heb 3 mensen in de ziekenboek, vorige week mijn jongste, nu vriendje en zijn 2 kids en ben zelf zooooooo moe :(

Ik lees af en toe wat mee, maar kan het niet opbrengen trouw echt alles te lezen en op iedereen te reageren, het spijt me.....

13. @kaatje
    Dat klinkt fantastisch!
    Ik ga gelijk kijken of ze dat hier in Leeuwarden ook doen :D

Dank je wel
    Liefs

14. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Haha, heel herkenbaar dit! Ik ben benieuwd wat de fysio jouw aanraad om te doen ivm je bekkenklachten en wat voor tips/advies hij/zij jouw geeft. Puur nieuwsgierigheid of het hetzelfde is als wat mijn fysio zegt :D

15. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    a.s dinsdag ga ik op zwangerschapsgym:

U bereidt zich actief voor op de bevalling door lekker te bewegen. Daarnaast krijgt u informatie over zwangerschap en bevalling.

Ademhalings- en ontspanningsoefeningen
    Versterkende oefeningen voor de buik-, rug- en bekken-bodemspieren
    Technieken voor opvang van weeën en pershoudingen
    Partneravond met informatie over zwangerschap, bevalling en de ondersteuning die de partner kan geven
    Voorlichtingsavond door een verpleegkundige Jeugdgezondheidszorg
    Opbouw
    De cursus bestaat uit tien bijeenkomsten van een uur, waarvan negen bijeenkomsten voor de bevalling en een follow-up bijeenkomst na de bevalling.

Heeft u zich ingeschreven voor de cursus Gezond en fit rondom de bevalling, dan start u tussen de 26e en 30e week van uw zwangerschap met de cursus. De laatste les valt ongeveer twee weken voor de uitgerekende dag.

Als u zich inschrijft voor Gezond en fit rondom de bevalling kunt u gratis naar de bijeenkomst Aanstaande oudervoorlichting. Na de bevalling kunt u nog deelnemen aan de cursus

16. Engelenmama

27 jan 2009
    7
    0
    0
    Ook ik ben uitgerekend voor mei 2009, rond 4 mei verwachte wij ons tweede kindje. Een zusje voor ons engeltje Faye*!

17. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @zieke; Beterschap

Ook ik voel me niet toppie dus blijf niet zo heel erg lang.
    Heb wel (veel) gelezen en ik moest wel heel erg lachen om dat engelse eten. Damn wat ongezond zeg! En dat je dat 's ochtends weg krijgt :) witte bonen met tomatensaus is heerlijk, maar dan wel 's avonds hihihi

En een 8-ling, dankje de koekkoek hihihi. Vind 2 leuk zat denk ik hahaha.

Tot snel allemaal!

ps marloes, zag de foto's op je hyves. Ze zagen er mooi uit

Liefs

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Maaike heeft ook al een ziekenboeg. Sterkte!

Het houdt hier ook niet op, ik ben ook nog steeds verkouden en nu belden ze net van de creche dat mijn zoontje alweer koorts heeft. Niet normaal toch! Hij is net klaar met de antibioticakuur voor de oorontsteking. Hij heeft ook maandag inentingen gehad, ik weet niet of het daar nog mee te maken kan hebben. Wel lastig hoor, ik vind het zo moeilijk oordelen wanneer je je nou zorgen moet maken of wanneer het normaal is. Mocht hij morgen nog steeds koorts hebben moet ik dan weer naar de dokter of het aankijken? Ik wil niet zo'n moeder zijn die voor elk wissewasje naar de dokter gaat, maar ook niet mijn kind verwaarlozen. en ik ben morgen vrij, vrijdag niet... Voor jezelf kun je makkelijk zeggen 'even doorbikkelen, het loopt wel los', maar zo'n klein mannetje. Hij is al maanden aan het kwakkelen....

19. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames!

kroepie; ja voelt idd vies, het plakt echt enorm! had dat echt niet verwacht! hihi Ik las dat je naar babyview gaat? Super joh, wordt vast errug leuk!

kaatje; wij kijken raar naar die engelsen met hun enorme ontbijten en zij naar ons hahaha ach ja ieder zijn ding toch? Ik moet er niet aan denken hoor om in de ochtend bonen en eieren met spek en worstjes weg te werken! hihi Jij dus ook al lekken! ;)

zogelukkig; believe me, het is ook echt raar dat er wat uit je tepels komt! hahahahaha Sorry het is me zo'n wonder dat ik het ook aan iedereen vertel! Mijn vader wist niet zo goed wat ie daarmee aan moest... :)
    Jij ook al bekkenklachten heh?... rust rust rust... zorg goed voor jezelf!

kippie; zo te lezen ben ik ook nog niet de enige, ik weet niet of het iets te maken heeft met je productie na de bevalling, maar snap heel goed dat je na alle ellende van vorige keer er huiverig tegenover staat hoor, weet je... je kan gewoon afwachten hoe het gaat, wil het niet ga je verder met de fles!

misspuma; ik heb er wattenschijfjes in, die helpen nu nog wel iig ;)
    hoop dat je kleine kereltje wat op knapt!

zonnestraal; ach meis die rot hormonsters! en je bekken... meis wees blij dat je nog niet zo last van nesteldrang hebt! Dan loop je nameijk (ondanks bekkenklachten) jezelf genadeloos voorbij, doe rustig aan! En zorg goed voor jezelf!

marloes; beterschap meis, en het wordt je niet kwalijk genomen hoor, de 1 is hier wat vaker dan de andertoch? Super dat de trouwerij leuk was! En dat je de kleine weer hebt mogen bewonderen is ook super!

maaike; meis beterschap! en maakt niets uit hoor, zorg maar goed voor je gezinnetje! Wij blijven er wel!

engelenmama; welkom! Ik zie dat je al wat achter de rug hebt... hoop dat deze zwangerschap goed verloopt. Klets lekker mee hier!

Ego;

Hier gaat het wel goed, heb alleen net te horen gekregen dat mijn lieve oma een tia gehad heeft, en in het ziekenhuis ligt. Ik heb zelf 1,5 jaar bij haar moeten wonen in mijn pubertijd en ze is nog maar 69... heb echt een goede band met haar... schrok wel hoor! Maar ze doet het goed nu iig! En mag waarschijnlijk vrijdag naar huis!

Weet je waar ik het meest van schrok... dat je ineens een generatie opschuift... ik had nog overgrootouders, en die zijn er nu helaas niet meer... nu is mijn oma dus de volgende generatie... en daar had ik nog niet zo bij stil gestaan... brrr...

Maar verder gaat het dus prima!

dikke knuffel!

20. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hallo allemaal,

Zit me af te vragen ik mis de gene die mei topic geopend heeft heb ik al een lange tijd niet gezien! ze heeft ook tussentijds haar naam veranderd en ze had al een dochterje en volgens mij is ze 1 mei uitgerekend. Ze was zo fanatiek nog meer dames opgevallen?

Hier alles rustig alweer bijna 24 weken. Mijn zoontje van 20 maanden is nog steeds een beetje ziek verder gaat alles z`n gangetje

Maar volgend mij heeft iedereen last van zieken want ik zie ziekenboeg vaak voorbij komen.

Heb de geboortekaartjes geregeld vind het echt een meisje kaartje man vindt van niet en aangezien we niet weten wat het word kan ik naderhand bekijken of ik het dan nog een meisjes kaart vind. komt ook omdat er felle kleuren inzitten en voor mijn gevoel is dat meisjesachtiger maar zullen de hormonen wel zijn of het komt omdat ik denk dat het een meisje word nog 16 weken geduld en dan kijken of mijn vrouwelijke intuitie klopt

groetjes Colin :p

Deel Deze Pagina