Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @zogelukkig..kl*ten meid..hoop dat ze je goed kunnen helpen daar
    lijkt me echt lastig ook op fiets..kun je niet met de bus misschien? :rolleyes:

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

sim, naar hoor als borstvoeding niet lukt. Ik wilde het ook zoo graag, was wel eens bang dat het niet zou lukken. ik kan ook niet zeggen dat het in een keer goed ging, het duurde 3 dagen ofzo. Maar dat was heel anders dan bij jou, ik had zat melk maar hij wilde gewoon niet goed drinken, dat is toch wat anders. Als er niets is dan houd het op... Je man heeft wel gelijk dat je je misschien die ellende moet besparen deze keer. Alhoewel als je het graag wilt zou ik het zelf heel moeilijk vinden het niet even te proberen... Maar als je bij het idee al zenuwachtig wordt kun je het beter laten...

Ik heb trouwens hele goede ervaringen met kruidenthee om de melkflow te verbeteren. Ik had verderop in de BV na griep of verkoudheid soms veel minder melk, en dan werkt het heel erg goed. Ik kan een receptje geven aan degenen die geinteresseerd zijn. De hoofdingredienten zijn (uit mijn hoofd) venkel, fenegriek, borage, alfalfa. Als ik een kwartier voor het kolven een kop nam kolfde ik twee keer zoveel!

Zogelukkig sterkte!

Marloes, ik ga je verhaal nog even lezen, dus reageer later op je.

MisssZ, ik snap dat gevoel dat je je lichaam uiteindelijk weer eens terug wilt heel goed, dat had ik ook. Eindelijk weer eens alcohol drinken enzo, en al je kleren passen! En 7 maanden is een mooie tijd toch? Maar aangezien ik meteen weer zwanger werd heb ik helaas niet echt kunnen genieten van eens niet je lichaam ter beschikking hebben van je kind...

Wel fijn dat ze zo goed dronk. Ik gaf altijd maar 1 borst, hij kon in het begin echt niet een tweede aan, en ik vond het oopk wel fijn. Stom dat mensen daar dan commentaar op gaan geven. Een tante van mijn man, die notabene kraamhulp is, zei een keer, och arme jongen, mag hij maar een borst? Als kraamhulp moet je toch beter weten, het maakt niet uit, je borsten stellen zich gewoon in op wat jij doet. Dus een borst was een hele voeding voor hem. En ik vond eentje per voeding wel makkelijk, weet je waar je aan toe bent. Als je maar altijd hetzelfde doet... Ik ken iemand die gaf op het einde nog maar twee voedingen, een 's ochtends een 's avonds. Dat moest ook altijd dezelfde zijn, anders ging het mis! De ene was 's ochtends vol, de andere helemaal niet maar juist 's avonds wel. Ik vind dat je lichaam zo ingenieus in elkaar zit, kan daar echt versteld om staan!

3. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Zogelukkig wat een ellende.. sterkte. Ik weet dat het heel, heel pijnlijk kan zijn.

4. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Sim, ik begrijp je gevoel heel goed. Bij mij lukte de BV ook echt niet.. ook niet na consulten met lactatiekundigen en medicijnen om te proberen om de voeding op te wekken. Ik ben er ook echt heel verdrietig over geweest en het heeft een grote invloed gehad op mijn kraamperiode. Ik denk nu ook wel eens "laat ik maar kiezen voor FV, dan bespaar ik me een hoop stress en verdriet als het weer niet lukt". Dan kan ik hopelijk deze keer genieten van de kraamperiode. Bij onze dochter kregen we ongeveer een week na haar geboorte ook te horen dat mijn vader ongeneeslijk ziek was, dat verdriet & stress zal ook geen positieve invloed gehad hebben. Aan de andere kant wil ik nog steeds wel heel graag BV geven, waardoor ik er nog niet uit ben. Maar je mannetje heeft gelijk en is ook lief van hem dat hij je deze keer wil behoeden voor verdriet.

5. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Zo dames ben even goed bezig geweest, heb eindleijk de lang verwachte fotoos geplaats van buik kamertje en de 20 weken echo, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :D :D

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ziet er leuk uit ria, je bent er helemaal klaar voor!

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    hoi dames,

Ik heb gister voor het laatst bijgelezen, ik moet nu druk aan de schoonmaak van mezelf dus ga er weer als een speer vandoor...

Ben naar de HA geweest voor mijn voet en het bleek ontstoken te zijn, waarschijnlijk door mijn verlaagde weerstand door de zwangerschap. Ook had ik inderdaad last van wintertenen (maar alleen aan de linkerkant).

Verder gaat het hier zo zijn gangetje.

Mijn schoonzus, die 3 weken langer zwanger is, is heel erg ziek. Nierstenen dacht ik, maar door de baby kunnen ze weinig doen. In en uit het ziekenhuis. Nu willen ze de baby eerder gaan halen, omdat het gevaarlijk is voor haar nieren als ze niet snel wat doen.

Ze heeft nog 2 jonge kindjes die nu regelmatig bij mij verblijven, vandaar mijn afwezigheid.

Ik ga nu lekker aan de poets, het is een bende!

Groetjes

8. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Misspuma, fijne vakantie!

@ Zonstraal, misschien helpen rennies tegen je maagzuur? Snap hoe je je voelt over dat het is opgeruimd, hier ook last van, wil zo veel maar kan zo weinig.. En dan wel op je werk soppen enzo.. :( Proberen naast je neer te leggen en beseffen dat we al best hard werken door de baby te dragen!

@ Marloes, bij ons is de 3d ook niet gelukt, mag je nog wel een keer terug komen?

@ Marooz, haha die arme vader, kan me idd voorstellen dat ie niet goed wist hier op te reageren, hihi. Rot van je oma, hoop dat ze zich snel weer goed voelt. Houdt bij jou ook niet op he, nu weer zo'n last.. En weer afgevallen.. Schiet niet op he! Duim voor je dat het snel wat beter gaat..

@ Colin, spannend met de geboortekaartjes!

@ Daggie, had allerlei plannen om van alles te doen hier, dan wel een voorlichtingsavond van kraamhulp en borstvoeding, maar verder als ik er nog wat bij ga doen kom ik helemaal niet tot rust..

@ Mamasan, ahh geweldig dat die kleine op je ventje reageerd! Hoop dat je je snel wat beter voelt.. Fijn dat de kraamzorg is geregeld!

@ Jomi, fijn dat je yoga zo leuk was! Beetje dubbel bericht van de gyn, kleine doet het goed, nu jij nog! Hoop dat de pillen gaan aan slaan..

@ Kroepie, leuk hoor je paranormale avond, had het gevraagd in mijn vorige reactie, maar was nog niet aan de blz toe gekomen waar het antwoord stond haha

@ Kaatje, hoop dat je kereltje zich ook zo blijft voelen, schiet niet op dat ie elke keer ziek is..

@ Silvia, fiijn dat het allemaal zijn gangetje gaat, hoop dat de harde buiken ook wat minder gaan worden!

@ Sim, hoop dat het ziek zijn nu weg blijft voor jullie! Jammer van de yoga, duim voor je dat ze een ander plekje vinden.

@ Webmiertje, pff gelukkig maar meid, duim voor je dat de andere uitslagen ook goed zijn!

@ Evy, hoop dat je je snel weer in orde voelt, schiet niet op al die ab..

@ Joki, leuk lekker shoppen!

@ Kaatje, na een nachtje slapen, gaat het weer wat beter, die hormonen erbij maken het niet gemakkelijk op ;) Maar idd goed excuus om te gaan shoppen, had nml een stuk of 20 pakjes en wilde niet te veel kopen, nou ja nu mag ik in elk geval weer iets bij kopen.. M'n schoonmoeder heeft een hele vuilniszak met kleertjes mee, hoop dat ze het eruit gaat krijgen, lijkt wel iets van parfum ofzo..

@ Missz, fijn dat alles goed was bij de vk!

@ Zogelukkig, balen meid, sterkte!

@ Ria, leuk!

@ OemHudaifa, sterkte met je gezondheid en succes met schoonmaken

9. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    vandaag naar de vk...om 1600uur ga ik hier weg van werk..heb last van me rug..door de stoel hier op het werk, maar ook vaak bij te lang staan..baal ik wel van ...moet ik dit melden bij de vk?

10. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Na een nachtje slapen ben ik gelukkig wat rustiger. Baal nog wel, maar zie ook wel in dat ik er niets aan kan veranderen en een goed excuus om lekker nieuw te kopen! Had nml een stuk of 20 pakjes in die maat en wilde niets bij kopen, nou ja nu kunnen we weer aan de slag ;) Qua kosten wel balen, want ben echt veel kwijt. De helft van kinderstoel, aankleedkussen, rompertjes, doeken, boxkleden, beddengoed, hemeltje, speelgoed enz.. En niemand weet waar het is..

De echo was heel leuk, alleen lag de kleine echt niet goed voor de 3d. Ze lag met een armpje over haar hoofd, op m'n blaas en tegen de placenta. Gek dat ik elke keer moet plassen haha. Ben je daar met de hele meute, werkt de baby niet mee! Marissa vond het wel leuk, mar was een beetje boos dat die mevr niet vertelde wat het werd, hihi. Ze hoorde gelukkig niet dat we het geheim willen houden. We mogen gelukkig nog een keer terug komen en dan maar hopen dat die kleine er wel zin in heeft!

11. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @manootje, ik ga morgen, hopen dat ie goed ligt dan..wel top dat je terug mag komen hoor

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Spannend! Duim voor je dat het lukt! Is idd wel heel fijn dat we terug mogen komen, enige balen is dat het niet 's avonds en in het weekend mag.. Maar ga straks effe bellen en vragen of het met een toeslag wel mag.. Is toch wel raar heb toch niet voor niets een afspraak in de avond.. Zou wel even melden dat je last heb van je rug bij de vk

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Diagnose: BI
    Leefregels: rusten, oefeningen doen tot zover dat gaat, bekkenband aanschaffen.

Ben er stuk van, dat begrijpen jullie....

Morgen gaan m'n geiten weg (naar de kinderboerderij) en de oppashonden komen vanaf maandag niet meer... ik ben echt heel verdrietig nu! :cry:

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ohh zogelukkig ook dat nog. Heel naar en heel verdrietig dat je diertjes weg moeten c.q. niet meer kunnen komen. Ik kan er even niet veel meer van maken dan heel veel sterkte.. dikke cyberknuff..

15. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Ach gossie meid, kan me voorstellen hoe verdrietig je je moet voelen nu, wens je veel sterkte toe meis kan me voorstellend at je er eventjes doorheen zit zo.

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Jeetje zogelukkig, wat naar! Je zult ze wel missen! Kun je nog wel op bezoek gaan bij de kinderboerderij? We willen natuurlijk wel op de hoogte blijvenvan het wel en wee van Mies! Laten we hopen dat het in ieder geval gaat werken, en dat je offer niet voor niets is...

Manny, als je toch gaat zou ik het wel even vragen.

Leuk al die 3D echo's!

Oem Hudaifa, beterschap met je voet. En sterkte voor je schoonzus!

Ik heb net lekker geyogad, maar ik moet zeggen dat ik ten eerste erg stijf was en ten tweede ook opeens heel erg last had van mijn bekken/ SI gewrichten... Het lijkt wel besmettelijk. Ik had ook al een aantal weken weinig oefeningen gedaan, hopleijk trekt het nog weg...

17. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Kippie, kaatje en de rest, dank je wel voor de woorden wat betreft de bortsvoeding. Toen ik las over de verhalen van de lekkende borsten en het geven van bortsvoeding ging er echt een heel verdrietig gevoel door mij heen :cry: . Ik zou het zo graag willen doen. Allebij mijn meiden hebben last van allergie en huid en mijn jongste heeft astma. Ik geef daar mezelf echt de schuld van. Ik denk dan, als ze wel borstvoeding hadden gehad was het miss stukken minder geweest.
    Sorry voor mijn geklaag maar het ligt toch echt heel gevoelig.

@Manootje, wat leuk zeg van de echo, en extra leuk dat je nog een keer terug mag komen. Goed van dat echo bureau zeg.

@Manny, succes bij de vk meid. Ik zou het gewoon even aankaarten van je rug. Anders loop je er daarna weer mee.

@Oemhudaifa, auw zeg van je voet. Balen hoor. hoop dat het snel weer goed komt. Jee zeg en wat een gedoe met je schoonzus. Nietstenen kunnen echt heel erg pijn doen.

@Ria wat hebben jullie een leuke babykamer gemaakt. Die zal daar lekker slaapjes doen.

18. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Zogelukkig, wat een domper meis zeg van je dieren. Kan me heel goed voorstellen dat dat echt het toppunt is. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

sim, je moet je niet schuldig voelen hoor! Voor hetzelfde geld hadden je dochters die allergie enzo ook gehad als je wel borstvoeding had gegeven. Kijk maar naar mij, ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven en mijn zoontje is nu al maanden achter elkaar ziek, steeds oorontsteking, verkouden, etc... Ok, toen ik bv gaf had hij nooit wat, maar ik merk weinig van een lange termijn effect...

En nog een: ik heb bv gehad, maar een superslechte weerstand en allerlei andere medische ellende. mijn man heeft geen bv gehad en die heeft echt nooit wat! dus uiteindelijk maakt het vast niet zoveel uit.

Ik snap wel goed hoe erg je het vind, ik zou me precies hetzelfde voelen. Het is gewoon een heel fijn en natuurlijk gevoel om het wel te geven, vandaar dat het begrijpelijk is dat je je er verdrietig om voelt... maar ja, zo heeft iedereen wat. Je man heeft wel gelijk dat het beter is het te accepteren, en er het beste van te maken. Als je wilt kun je natuurlijk best nog een poging wagen, maar maak je er niet te druk om mocht het weer niet lukken!

20. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hey Meiden,

Jee, ik ben een weekje op vakantie geweest en heb nu weer een hoop werk met het bijlezen 17 pagina's! :eek: :confused:

Dit is de laatste vakantie van mijn vriend, dus dit weekend nog even lekker genieten... Het huis is redelijk op orde, dus kan ik het goed bij gaan houden vanaf nu.

Weekendje weg en midweek (weerterbergen) was erg fijn, maar toch ook wel hectisch en drukmet die kleine meid van bijna 1...
    Veel indrukken voor haar, dus ook erg vermoeid 's avonds en jengelig.

Verder zijn we wel weer opgeladen en kunnen we heerlijk MEI tegemoed!
    a.s. maandag begint mijn vriend bij zijn nieuwe baan, dus heel wat spanningen en stress staat ons nog te wachten, maar uiteindelijk zal het beter zijn voor ons allemaal!

Ik zal dit weekend nog proberen bij te lezen op m'n gemak en vanaf a.s. maandag weer reageren...

hopelijk zijn er geen vervelende dingen gebeurt de afgelopen week, en ik hoop dat alles goed met jullie gaat!!

Dikke knuffel van mij!

Deel Deze Pagina