Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo lieve dames,

Even er tussenuit geweest bij het gezellig zwanger kletsen hier, maar heb me voorgenomen weer bij jullie aan te sluiten. De angst heeft al grotendeels plaats gemaakt voor acceptatie. Misschien wel erg vlug maar ik (en eigenlijk iedereen) heeft er wat aan om te blijven sibben en treuren. Deze kleine laat zijn aanwezigheid goed merken en ik ben er super trots en blij mee. Wij kunnen er niets aan doen wat er gebeurd is dat kan niemand. En hoe we het ook wenden of keren, we moeten door, life goes on ondanks dat je dus even flink geconfronteerd wordt met de keerzijde van het leven. Vergeten zullen we het zeker nooit, ik zal ook zeker een luisterend oor blijven geven waar nodig maar veranderen kunnen we het gewoonweg niet. Heel simpel en hard gedacht wellicht.

HAHA het regent zonnestralen op de achtergrond. Heeel toepasselijk.

We hebben ook spontaan besloten een 3d echo te laten maken. kijk eens hoe leuk en lief!
    HAHA en het is nogsteeds een jongen hoor. We hebben zelfs zijn geslachtsdelen in 3d! Zal hij later leuk vinden!

Onze grote boef vindt de buik nu ook echt prachtig, kroelen en kusjes geven. Zooooooooooooo schetig.

Dus eigenlijk gaat het weer goed. Hoe is het met jullie allen?

Oja Jomi heb eindelijk mijn badpak binnen. (Gelukkig was geen porem meer in een normaal badpak). En nu ik 4x per week zwem :oops: HIHI hoezo overdreven.

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland

Iedereen bedankt voor jullie PB tjes. Echt LIEF! Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb. Maar vond het echt lief!

Oja groetjes dolgelukkig!

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Hoi Meiden,

Even snel een berichtje. Straks ga ik echt de tijd nemen om op iedereen te reageren.
    Heb nog steeds erg weinig energie. Dus maak ik even gebruik van het moment rust nu dochterlief in bed ligt.
    Doe even mn oogjes dicht op de bank.

Allemaal een dikke knuff en tot straks..

@Harmless, mooie foto's.!
    Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven. Respect hoor.!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mooie foto's harmless! fijn dat het nu iets beter gaat ook. Nare dingen gebeuren, mar het leven gaat door, dat laat je buik je wel merken!

sabrina welkom terug!

het zou hier vandaag ook gaan sneeuwen maar niets hoor...

vanmorgen de tweede laag verf erop, het is echt heel mooi geworden! de kamer is zivee mooier en lichter nu het lichtgroen is in plaats van dat lelijke grijs! het is meteen een hele andere kamer. en ik heb nog best veel zelf kunnen doen, ik was bang alles aan mijn man over te moeten laten. en hij haat verven terwijl ik het leuk vind, dus dat was niet ideaal geweest. maar het ging best wel goed eigenlijk. we moesten toch om de beurt verven, en een iemand ons zoontje bezig houden anders kregen we allemaal handjes op de muur! maar nu slaapt de kleine meneer en de grote meneer is aan het hardlopen, dus ik ga even met een boek op de bank. daarna vanmiddag de zooi op de babykamer opruimen en de meubels weer op hun plek. ik kan dan gaan beginnen aan het afmaken van de kamer, dingen aan de muur enzo. nog een weekje werken en ik heb er alle tijd voor. ik vrees alweer dat ik wel wat optimistisch ben, ik moet natuurlijk veel rust gaan houden straks. maar dat is zooo moeilijk, maar goed, daar hebben meer dame shier last van hebben we gemerkt. dus allemaal: fijne zondag en lekker rustig aan doen!

5. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames!

mooie echo harmless.. zorg goed voor je zelf meis!

iedereen flink aan het klussen?

hier is alles goed! de kleine trapt flink! morgen weer naar de VK voor de 5de keer! gaat echt snel! morgen ook alweer 27 weken! bijna derde trimester!
    nog 6 weken werken! heerlijk!

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Harmless: Leuk dat je er weer bent en wat een mooie foto's! :D

Kaatje: Ik ben zeer benieuwd naar jullie babykamer. Wij twijfelde in het begin ook om de kamer wit/limegroen te maken. Maar toen we de babykamer gingen uitzoeken vonden we een hele mooie kamer met wit/zilvere tinten (en mat glas) erin. Dus besloten we de kamer wit te maken en met zilvere tinten op te fleuren.

Sabrina: Welkom terug!

Ik wilde vandaag eigenlijk naar de koopzondag of naar de Ikea maar toen ik alweer dacht aan mijn bekkenpijn, toch maar besloten om thuis te blijven. Ik heb nog oud brood liggen wat ik zometeen aan de eendjes ga geven, daarna misschien nog een stukje wandelen (tot hoever mijn lichaam dit toelaat).

Ben vandaag eindelijk toegekomen met behulp van mijn man om de douche een grote beurt te geven en de slaapkamers. Alles is nu netjes, moet alleen nog veel wasjes draaien maar dit komt wel.

7. @harmless
    Welcome back bud ;)
    Mooie foto's... wij kunnen niet wachten tot 14 febr. Dan mogen we ook voor 3d/4d

@kaatje
    Fijn dat het zo opgeknapt is!
    En wat heerlijk... nog een weekje werken en dan lekker verlof!

@zonstraal
    Goed dat je om je zelf gedacht hebt!
    is het wandelen nog gelukt?

@daggie
    6 weken werken... dat schiet ook al op :D
    Lekker hoor! Fijn dat de kleine zo aanwezig is hahhaha

Vanmiddag ff bij paps en mams geweest... verder eigenlijk niets gedaan.
    Oh ja, mijn grijze haren weggeblondeerd hahahhah
    Niemand die 't opvalt, maar ik zie wel dat het nu weer mooi is. En daar gaat 't om toch?!

Fijne avond,
    X Net

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zonstraal, het is een beetje een bijeengeraapt zootje onze babykamer hoor. er zit niet echt een thema in... wiegje van mijn oma, antieke hindelooper commode, oud art deco boekenkastje van mijn moeder... maar daar houd ik juist van. ik wacht nog even moet foto's maken tot het geheel een beetje ergens op begint te lijken denk ik.

pffff koopzondag bij ikea moet er niet aan denken, kan me voorstellen dat je niet bent gegaan!

en ik zeg net geen sneeuw, maar opeens is het helemaal wit!

9. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Borstvoeding, ik snap het heel goed dat het op een gegeven moment echt niet meer gaat.
    Dit was bij mij ook het geval. Ben na 3 weken gestopt. Ik heb alleen heel lang het gevoel gehad een slechte moeder te zijn. (Hormonen doen rare dingen met je)
    Gelukkig kon mn mannetje mij ervan overtuigen dat dit absoluut niet het geval is.
    Ik wil het nu wel weer gaan proberen en hoop dan ook echt dat het nu wel gaat lukken. Ik ben soms echt best jaloers geweest op vrouwen bij wie het allemaal zo makkelijk gaat.

@Ria, mooie foto's hoor. Je bent er echt helemaal klaar voor.
    Ik zie dat we dezelfde kinderwagen hebben. Ook dezelfde kleur. Heb je een 3 of 4 wieler.?

@OemHudaifa, wat erg van je schoonzus.
    Heel herkenbaar hoor dat je blijft eten. Hier nog een. Als ik net gegeten heb, sta ik alweer voor de kast om te kijken wat ik nu weer kan eten.
    Dit is echt tijdelijk hoor. (bij mij dan)

@Mannootje, wel jammer dat je kleintje niet goed lag voor de echo. Wanneer mag je weer terug komen.?

@Zogelukkig, jeetje meis wat balen zeg.! Ik kan me voorstellen dat je er stuk van bent.
    Denk aan het kleine wondertje in je buik waar je het allemaal voor doet.
    Ik hoop dat het een beetje voor je vol te houden is. Dikke knuff..

@Jomi, hoe gaat het met je.?

@Marooz, sterkte meid. Mooi kamertje.!

@Sabrina, heerlijk dat je een top week hebt gehad. Doe je wel voorzichtig met je arm.?
    Beterschap hoor meid.

@Daggie, heerlijk hè dat getrap. De kleine van mij schopt me ook helemaal blauw. Wordt er gewoon wakker van 's morgens. Heerlijk om zo wakker te worden.
    Dat gaat echt snel zeg, 6 weken zijn zo om.

@Zonstraal, kan me voorstellen dat je toch niet naar de ikea bent geweest. Is altijd zo druk. En koopzondag ook, ik erger me dan altijd aan iedereen.

@Kaatje, ben benieuwd hoor. Nu kun je lekker het afmaken, Vind ik toch het leukste werk. Wil wel foto's zien hoor als het af is.

Met mn bekken/rug gaat het gelukkig beter. Ik heb in overleg besloten om nu 3 dagen van 3 en een half uur te werken. Een fijn gevoel.
    Probeer zoveel mogelijk rust te nemen.

10. @Borstvoeding : hier geen borstvoeding ! Bij joey ook niet gedaan... Voelde er niets bij en dan hoef je het ook niet te proberen want schijnbaar moet je er voor 100% voor gaan.
    Nou daar kwam ik nog niet in de buurt :(
    Nu dus ook gewoon flesvoeding!
    Ik heb zelf wel borstvoeding gehad en heb een zeer slechte weerstand en mijn man heeft flesvoeding gehad en is echt werkelijk nooit ziek :rolleyes:
    Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen :D

@Zogelukkig : Jeetje wat een nare en zware dagen heb jij achter de rug... Gaat het nu een beetje ? en je beestjes weg :cry: Moeilijk maar idd je wil het beste voor ze en als je ze dat niet kan geven is het het beste om iets anders voor ze te regelen! Vind het wel knap en gelukkig krijgen ze het super goed!

@Marooz : Wauw , super kamertje hoor! Echt heel erg mooi!

@Sabrina : Welkom terug haha fijn dat ej een leuke week heb gehad!

@Joki : Fijn dat het nu iets beter met je gaat! Hopen dat dat zo blijft!

@Kaatje : Mooi wit bij jullie :D Hier alleen vanmorgen... alles is alweer weg .

@Harmless : Leuk je weer te zien hier! en wat een onwijs mooie foto's!

@kroepie : Lekker met je haar in de weer geweest dus... :)

@Zonstraal : Goed dat je niet bent gegaan! Super druk daar altijd en bent ook niet 123 weg daar... Tenminste ik nooit hahaha
    Goed aan je eigen en de kleine denken!

@Daggie: Fijn dat de kleine goed aanwezig is! En morgen weer op controle... Gaat zo snel he ;)

Hier gaat het weer redelijk!
    Heb echt 2 dagen plat gelegen en dat heeft wel geod gedaan...
    Moet natuurlijk geen gekke dingen gaan doen maar dat is voor iedereen ;)
    Gewoon rustig aan doen en goed naar onze lichamen luisteren!

Morgen effe tasje vullen bij prenatal... Moet nog het 1 en ander hebben dus gaan morgen effe shoppen :D Altijd leuk!

Zag dat verschillende hadden gevraagd of ik nog een keer terug kon komen voor die 3d echo omdat ze niet gelukt waren...
    Neej ik ga niet nog een keer... ook niet van toepassing want heb er ook niet voor hoeven te betalen!
    Heb mooi van 2d genoten van ons kleintje en dat was super mooi weer dus 3d hoeft voro mij niet meer...
    Van joey lukte het toen ook niet omdat hij al te ver ingedaald lag en nu lukte het niet omdat ze continu met de handjes bij het gezichtje lag en zich niet goed liet zien.

We hebben trouwens gisteren een kinderwagen gekocht via marktplaats.
    tis een koelstra flexxo twin ! Echt een super wagen want hij rijd echt super licht en vind hem ook super mooi...
    Een donker grijze en er zat een originele babybak,regenhoese en 2 winterzakken bij! En de wagen is zelf een jaar oud ...
    Helmaal happy ermee :)

Fijne avond allemaal!

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Borstvoeding is inderdaad niet zo makkelijk en romantisch als dat het soms wprdt afgeschilderd. Het is vaak hard werken. Toch ga ik er weer voor. (Komt door mijn eigen astma en vele allergien, tuurlijk geeft het geen zekerheid maar ga er gewoon weer voor, ik hoop alleen dit keer de rust te krijgen. Er loopt immers een druk manneke al rond.)

@Joki: Inderdaad goed voor je lichaam zorgen meid. Je kunt het niet ruilen!

@Kaatje: Leuk zo'n bijelkaargeraapt zootje! Dat vind ik altijd zo romantisch. Zeker als er historie in zet. SUPER!

@Bud/Kroepie!: Leuk je echo op valentijnsdag. Romantisch hoor! Ik hoop voor jullie op mooie beelden.

@Zonstraal: Wat goed dat je het eea hebt kunnen doen. En de eendjes nog eten gegeven. Wij vonden het erg koud dus hebben maar een kleine ronde gedaan.

@Daggie: Heerlijk dat de kleine zo levendig is.

Groetjes:
    Dolgelukkig

12. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Joki wij hebben een maxi-cosi mura 4 we kregen het advies om 4 wielen ipv 3 wielen te nemen dus dat hebben we ook gedaan ook voor mij omdat ik toch goede stabiliteit moet hebben dus vandaar, wij hebben de sley grice of ent andersom, wij kregen hem kado van mijn schoonouders en die vonden deze ook erg mooi en wandel er al de kamer mee door hahahhaha zit ook veel bij en erg praktisch is die ben er heel wijs mee. vind ook dat stuurtje zo gaaf en vooral nu we een jochie mogen krijgen vind ik dat extra tof :D :D

ff ego berichtje moet morgen om 9 uur al in ziekenhuis zijn urine inleveren dan uur wachten, en in dat uur meot ik suikerwaarde laten meten dus groot glas suikerwater op drinken en dan uurtje wachten en dan bloed prikken en dan om half 11 uitslagen van urine en kijken hoe het verder gaat heb de laatste 2 dagen veel pijn gisteren honden uitgelaten en die trokken me zowat omver door een ander hondje en daarna zag een auto me neit op het zebrapad dus kon nog net achteruit springen met me honden vandaar die pijn want maakte een rare beweging, vanmorgen liep ik om 6 uur al op van de pijn heb ook zeer harde buiken en heel vol gevoel terwijl ik echt amper eet dus morgen even alles in de groep gooien en kijken wat ze zeggen, mannetje gaat me nu even lekker insmeren met nivea heb voor de voeten lichaam borsten en buik dus kom maar op :D en daarna lekker slapen moeten er half 8 weer uit. hou jullie op de hoogte.

Voor nu weltrusten en sorry voor ego.

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hier ff een kort ego berichtje van mij.

Afgelopen dagen was ik heel erg moe en ik denk dat dat van de medicijnen kwam voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb er nu 3 dagen medicijnen opzitten en het gaat redelijk. Wat ik al merk is dat ik minder last heb van hartkloppingen. Dat had ik anders wel een paar keer per dag en ik heb het nog niet echt weer gehad.

Vandaag zijn wij met a.s. pake en beppe naar de Babydump in Grou geweest. Hebben we weer wat inkopen gedaan. Complete badset + standaard, 2 badcapes, wipstoeltje en nog wat dingetjes. Ook zijn wij en vooral de kleine verwend door pake en beppe met veel cadeautjes, zoals babyfoon, rompertjes, compleet nijntje pakje met mutsje en sokjes, jasje, luiertas, allemaal lakentjes enz. voor wieg en ledikantje. Was wel een vermoeiende dag, heb vanmiddag mijn rustuurtje gemist.

Vrijdag heb ik op het werk gekeken hoeveel snipperdagen ik nog heb tm eind juli. Wij zijn tot de conclusie dat ik to 6 april (mijn zwangerschapsverlofdatum) nog wel 5 weken vakantie kan nemen. Dus vanaf a.s donderdag heb ik 2,5 weken vakantie en als het kan 3,5 weken vakantie. Als 3,5 weken vakantie lukt, is 20 maart mijn laatste dag en anders is 13 maart mijn laatste dag. Dit betekent dat ik nog maar 4,5 weekjes halve dagen hoef te werken (als bloeddruk dit toelaat).

Voor iedereen die het nodig heeft sterkte en vergeef mij dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer. Ik hoop dat ik aankomende week weer wat meer energie heb, want vrijdag gaan wij een lang weekendje naar Centerparcs en dan ben ik er ook al 4 dagen niet.

Tot morgen allemaal en welterusten.

Liefs JoMi

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hallo allemaal!

@Marooz: humzzz wat vervelend toch allemaal. Hoop dat het lukt om regelmatig langs te komen. Dikke knuff voor jou.
    @Sabrina: aan dat weekje was je ook wel toe toch na al die pech. 12 februari gaat al snel. Bij ons wordt vrijdag de nieuwe kamer van onze dochter geleverd.. ook zin in, want nadat haar kamer klaar is, kunnen we ook de babykamer opnieuw inrichten.
    @Oemhudaifa: 2 kilo is toch nog erg weinig, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was!
    @Harmless: mooie echofoto's zeg, schattig die wangetjes! En fijn dat je er weer bent, is idd heel confronterend en niet makkelijk om zoiets mee te maken.
    @Joki: rustig aan doen. Goed dat je minder gaat werken, die rust doet je hopelijk goed.
    @Kaatje: klinkt goed je kamertje.. ben benieuwd.
    @Kroepie: lekker toch beetje aandacht voor jezelf. Ik ga vrijdag ook weer naar de kapper, stukkie eraf, kleurtje erin. Heerlijk!
    @Marloes22: klinkt goed jullie wagen. Lekker dat dat geregeld is.

Met mij gaat alles goed. Ben afgelopen vrijdag wezen uiteten met vriendinnen en daarna nog wat gedronken in de stad. Was pas om 3uur thuis.. dat heb ik gisteravond wel gemerkt, want toen lag ik al om 9 uur op de bank te slapen, was helemaal moe! Vandaag ff de stad in geweest en geslaagd voor een zwangerschapslegging, heerlijk voor onder een jurkje. Dat draag ik nu toch het liefste. Ondertussen heeft mijn man de aankomende kamer van onze dochter geverfd (muren gewit en één muurtje roze). Vrijdag worden haar meubels geleverd, dus deze maand gaat ze zeker over naar een groot bed.. ben zo benieuwd! Daarna lekker de babykamer opnieuw inrichten..

Weltrusten allemaal alvast..

15. Zo....
    Heb zooooo'n onrustige nacht gehad :(
    Het waait hier een storm (wij wonen in een nieuwbouwwijk midden in een weiland, dus de wind kan hier zijn gang gaan) en ik ben bijna elk uur wakker geweest.
    Heb mega last van mijn rug... dus wordt een lange dag.
    Weet niet of ik vandaag nog langskom, maar anders tot morgen.

Fijne dag allemaal!
    X

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @zogelukkig: leef met je mee, is niet leuk als je je dieren moet missen.

@Oemhudaifa: veel beterschap met je voet!

@sim80: begrijp je volkomen, mijn vriend is zwaar allergie en astma patiënt. Daarom dat wij ook zeker BV gaan proberen. Zijn dochter heeft 6mnd BV gekregen en bij haal valt alles heel goed mee.

@Harmless: wat een mooie 3D echo!

@kroepie: dito hier, heb ook zo'n onrustige nacht gehad, ook elk uur gezien. Voel me moe nu, maar ja, 'k moet erdoor hé.

Ego

Uitzieken zal hier nog even duren. Denk dat woensdag iets te vroeg was om te gaan werken.
    Vrijdag was ik zo slecht dat ik 's middags terug naar huis ben gegaan en heb de hele namiddag geslapen.
    Voelde dit weekend ook dat ik niet te veel moest doen, dus altijd rustig aan gedaan.
    Moet straks m'n laatste pilletje antibiotica nemen, eindelijk ervan af, maar nog niet helemaal genezen :(

17. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Harmless, fijn dat je er weer bent en ik hoop dat het hartstikke goed met je gaat ; )

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal, het is hier net een winterwonderland! Echt een dik pak sneeuw! ik ga straks met mijn zoontje eens naar buiten, ben heel benieuwd hoe hij reageert. Hij staat al steeds zeer gefascineerd door het raam te kijken!

Marloes, ik ga morgen bieden op de kinderwagen die ik wil, dan loopt de ebay veiling af... het wordt de duo urban jungle. ze zijn bijna allemaal zwart en deze is rood en ziet er erg mooi uit, hopelijk kan ik hem krijgen voor een goede prijs!

Ria, succes in het ziekenhuis, en verder gewoon rustig aandoen meid.

Jomi, zou mooi zijn als je nog zoveel vrij kan nemen, het klinkt of je het wel kan gebruiken!

Ook EVy rust nemen, het lijkt erop dat we met z'n allen hier aan de rust moeten, zo schiet het niet op! Kunnen we niet een kuuroord afboeken voor met z'n allen?

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Deze foto's van mijn mannetje in de sneeuw wilde ik jullie niet onthouden! Zie album. Hij vondt het maar niets... Ik had al grote plannen voor sneeuwpopmaken vanmiddag, misschien moet dat maar een jaartje wachten!

20. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Nou meiden voor nu voorlopig tot over een poosje ik word vanmiddag tussen 2 en 3 verwacht in het ziekenhuis voor opname want met mijn nieren gaat het neit prettig ze willen odnerzoeken doen en die gaan sneller als je opgenomen bent dus vandaar ze gaan ook kijken wat te doen met medicatie maar ben op dit moment op slaap bijna niet en ben aan het eind van mijn latijn dus is voor allemaal beter zo. Zal vragen of mijn man jullie op de hoogte houd maar die werkt ook veel dus dan weten jullie hhoe of wat, wens iedereen sterkte toe en veel praatplezier hier kan ik in ieder geval wat bijlezen als ik terug kom :D

Groetjes allemaal en hopelijk tot gauw.

Deel Deze Pagina