marloes, softijs met discodip! dat is lang geleden, dat vond ik vroeger echt lekker. toen ik studeerde gingen we met mijn huisgenoten naar de snackbar 's avonds laat om het te halen... mmmm, krijg er opeens ook weer erge zin in! joki, succes bij de tandarts! Evy, klinkt inderdaad als een schimmel. Met een creme en eventueel zo'n inbrengpil is het zo verholpen! @werken, ik werk nu ook nog maar 3 dagen maar ik ben nog steeds moe. ik vind de dagen dat ik niet werk net zo vermoeiend... voor mijn zoontje zorgen, en gisteren moest ik 3 wassen draaien, de gordijnen weer ophangen waar we geverfd hadden, even wandelen, sneeuwpop maken, koken, tja, ik kan het allemaal niet laten.... ik wil niet voor de buis zitten overdag, en heb weinig concentratie om te lezen op het moment. plus dat mijn zoontje mijn boek steeds wil afpakken... en er zijn zoveel klusjes die ik 'even' wil doen... @stemmingswisselingen, eh, jaa, heel erg. ik explodeer heel snel. huilen valt redelijk mee gelukkig. @buik, hij is mooi en beschaafd. maf dat iedereen er zo'n mening over moet hebben. De een zegt wat is ie groot, de ander zegt dat het een beschaafd klein buikje is... nou, volgens de meting van de VK was hij precies goed! (24 cm bij 24 weken). Dus wat zeuren ze dan! zogelukkig, je went inderdaad heel erg snel aan een baby hebben. na een paar uur kun je je al niet meer voorstellen dat ie er ooit niet was! Wat betreft rompers, dat is vrij persoonlijk. Ik ben zelf een fan van lange mouwen rompers. maar we krijgen wel lente/zomer kindjes dus ik zou een mix doen, kun je kijken wat jij fijn vindt. Ik vind een overslag het makkelijkst. bij die hele kleintjes is aankleden een gepruts, dus let op dat het makkelijk over het hoofdje kan. Die met een overslag hoefen niet over het hoofd dus ideaal. Ik vond die van petit bateau super, maar ze zijn vrij prijzig. Ik had ze in singapore gekocht, daar kosten ze de helft. maar de kwaliteit is heel erg goed, je kunt er meerdere kinderen mee doen. ik dacht dat de hema ook wel met overslag heeft. Een romper is ondergoed, daaroverheen doe je een pakje. Dat kan tweedelig zijn of voor de hele kleintjes is zo'n all in one met voetjes het fijnst. sokjes vallen maar uit... let wel weer op dat ze handig sluiten want je moet vaak de luier verschonen! badstof/velours is prima hoor, zo warm zijn onze zomers toch niet. en zo'n kleintje heeft het snel koud. als het onverhooopt 30 graden wordt kunnen ze gewoon alleen een romper aan. er zijn er ook wel van katoen, ik zou van alles wat doen. Er is niet echt onderscheid voor dag en nacht bij die kleintjes, ze slapen toch meestal! de trappelzak gebruiken wij als slaapzak. afhankelijk van hoe dik hij is en de kamertemperatuur kun je er nog een deken overheen doen. Het is wel handig aangezien ze dan de dekens niet los kunnen schoppen. die van mij bleef zowieso nooit onder de dekens liggen.. ik zou er eentje kopen om te kijken of je het wat vind, de meeste mensen die ik ken zweren er bij! de zon schijnt nu op de sneeuw, het ziet er echt prachtig uit!
Hallo Dames, Vraagje; Ga ik hier nog ooit tussen komen de aankomende maanden :s ? Als ik zo jullie gesprekken lees. Groetjes
Fairy, was ik helemaal vergeten: welkom! Ja, hoor je komt er wel tussen, gewoon even doorbijten! Er wordt hier een hoop geouwehoerd zoals je merkt, maar na een tijdje kun je het denk ik wel een beetje volgen hoor! Maar het is hard werken, als je even weg bent geweets moet je lang bijlezen... Ik snap hoe je je voelt, ik heb ook altijd fulltime gewerkt, maar zit vanaf komende week ook thuis... Ben al een beetje aan het afbouwen, dus stiekem ook op de site op mijn werk.
Kaatje K, nou gelukkig komt goed dus! Leuk gelijk gespreksonderwerp; waarom moet je afbouwen met werken? Ik raakte door het vele werken gewoon zwaar overspannen, bovendien vond mijn baas het niet nodig mij te helpen om werk wat aan te passen. Vier weken geleden aanrijding gehad, dus de Gynacoloog vond het tijd om te stoppen. Ik zit helaas nu ook met een wiphlash en God wat voel ik me een klagerige zwanger
tja, ik ben al voorbij het ik voel me klagerig/ schuldig stadium, heb geaccepteerd dat ik straks thuis ben en heb er echt zin in! ik had vooral last van oververmoeidheid, harde buiken, waardoor ik heel slecht in mijn vel zat. ik ben ongeveer 3 maanden continu verkouden geweest met daarin 3 keer griep... mijn lichaam riep eigenlijk gewoon stop, dit gaat niet. was even een schok, mijn vorige zwangerschap ging zo makkelijk! maar ik heb nu ook een jongetje van bijna 15 maanden rondlopen, wat de rust niet ten goede komt! ik heb best een zware baan, en ik ben iemand die eigenlijk voor alles of niets gaat. Dus als alles niet kan dan maar niets, anders blijf je schipperen. En ik vond het niet meer zo leuk op mijn werk, had geen leuke projecten lopen. De mazzel is dat ik in engeland woon waar je een jaar verlof krijgt, dus toen heb ik in overleg besloten mijn verlof eerder te laten ingaan. ik heb het nu harder nodig dan straks denk ik.. dus nog maar 3 daagjes! Of wat zeg ik, twee en een half!
@Fairy01 : Welkom hier ! Ja dit topic is er al lang dus de meeste kennen mekaar van begin van de zwangerschap af aan al De gene die er later bij zijn komen zitten er nu ook helemaal in hoor dus dat gaat jou ook vast wel lukken Tis misschien effe moeilijk maar niet onmogelijk hoor.... Meng je eigen gezellie tussen ons in en klets gezellig mee! ik heb al een zoontje van anderhalf en ben bewust een thuis blijf mama Ben hier ook vaak te vinden! @Kaatje : Ja ik had toen ik klein was ook altijd die discodip op mijn softijs ! Ook nooit meer op maar van de week zag ik een klein meisje ermee en kreeg behoorlijk zin in zo'n ijsje Gisteren wilde mijn man er 1 voor me gaan halen was alles dicht Nu vannavond dus maar haha ... zal hoe dan ook vannavond zo'n ijsje hebben
@Remmar: ja hoor nu staat het perfect @MissZ, Jazzie, Joki, kaatje k: jeuk is begonnen toen ik ziek werd, na het beginnen nemen van de antibiotica. Zal dan misschien toch maar even de ha bellen. Bedankt meiden. @Fairy01: welkom bij de club
Evy, ik krijg het altijd als ik antibiotica slik, dus het lijkt me vrijwel zeker dat het een schimmelinfectie is. Wat ook helpt is probiotica slikken. De antibiotica maken namelijk je darmflora kapot, zowel de goed als slechte bacteria, waardoor de schimmels de overhand krijgen!
@Fairy: welkom, het is hier een drukke boel, dus meegaan met de stroming...Meer kan je niet doen hahha Buik: Ik heb wel een buik, maar hij is echt niet mega...bescheiden buikje hahah Naam: Mijn naam betekent: Moeder van Hudaifa. Het is een islamitisch gebruik om jezelf een kunya te geven (Oem...) De naam is de naam die jij dan bijvoorbeeld erg mooi vind en zou gebruiken voor een eerstgeborene. Je hoeft dus nog geen kinderen te hebben. Als straks de kleine wordt geboren en ik neem een andere naam dan wordt ik ook een andere oem : P. Dus Marloes22 bijv. zou men in Arabische landen kunnen aanspreken als Oem Joey (Ik zag je post toevallig met een naam hihi) @All die zich ziekjes/moe voelen: Het is wel zwaar dat zwanger zijn, maar dat zijn we denk ik dubbel en dwars vergeten als we bevallen zijn (oke misschien niet direct haha, maar goed) Moet er nu vandoor, groetjes
Super kaatje, die info! Bedankt! Manlief en ik hebben gisteren wel gelachen hoor toen we bij de vk vandaan kwamen moest ik even naar de drogisterij. Ging hij bij luiers kijken en helemaal uitrekenen hoeveel per dag de baby er dan moest en volgens hem kon je dan precies 1 week met 1 pak doen, ik heb me bescheurd, zo aandoenlijk! Hij is er echt heel erg mee bezig, zoekt vanalles uit op internet en wat er gekocht is tot nu toe heeft hij gedaan. Hij wordt vast een superpapa! Was jouw man snel gewend aan het vaderschap? @Fairy: welkom! Op de lijst staan 72 mei-mama's maar de harde kern hier zijn ongeveer 15 dames, dus als je je best doet, kun je zo een eind meebeppen hoor!
Wel ik dacht ook al dat het door de antibiotica kon komen. Ik neem Vinalac, foliumzuur + andere vitaminen, sinds ik zwanger ben en daar zit ook probiotica in, dus misschien geef ik het nu een dag of drie om te kijken of het betert. Bedankt voor de tip
Nog een aanvullend tipje: de antibiotica maken ook de probiotica kapot, dus beter is een paar uur ertussen te laten!
haha, zogelukkig, dat met die luiers komt me bekend voor! Klopt het een beetje wat hij inschatte, hoeveel zitten er een een pak? Mijne had echt geen benul! We gingen toendertijd uitrekenen of wasbare luiers goedkoper waren. Hij na berekening, nou, valt wel tegen. Ik zeg, hoeveel luiers heb je per dag gedaan? Hij, nou 2 dacht ik? Ehhm, nee, dus, 8 in het begin, later 5 a 6. Dus hij helemaal verbaasd, zoveel! Maar hij was echt een natural toen de baby eenmaal geboren was, hij deed meteen heel veel. Je hebt hier geen kraamhulp, nou ik zag een andere kant van mijn man. Wassen, opruimen, de baby verzorgen, hij deed het allemaal met plezier. Koken deed hij altijd al. Hij is echt een goede vader, heel leuk om te zien. Ik ken mensen waar de vrouw een briefje maakt als ze weggaat voor de vader wat de kleine nodig heeft, echt schandalig! En die vriendin vertelde laatst trots dat haar man nu helemaal comfortabel is alleen voor zijn dochter te zorgen, en dat dat zo mooi was. Het kind is 14 maanden, ik vond het een blamage maar durfde dat niet goed te zeggen... Bij ons is het 'hij heeft net gegeten, mag wel eens een schone luier, veel plezier, doei' als ik wegga! En dan zoekt hij het maar uit.... Hij zou het briefje niet eens lezen denk ik trouwens, is hij te eigenwijs voor!
@Marloes: Ik denk dat wij eerder weer te laat bevallen dan te vroeg. Dus het wordt hier gewoon mei hoor Maar iets eerder zou ik geen straf vinden. @kroepie: Ja het is echt waar, de 2de zwangerschap is gewoon heel anders. Maarja weer een cliche die waar is iedere zwangerschap is gewoon anders. Oei kroepie dat zou trouwens een verjaardagscadeau zijn! @Kaatje: Is de sneeuw inmiddels weg? @Oemhudaifa: Ik heb de vorige bevalling elk uur liggen denken, het wordt nog veeeeeeeeeeeeeeeeel erger de pijn. HIHI de pijn viel wel mee (misschien door mezelf voor het houden dat het erger wordt..) alleen die vermoeidheid. Maarja het is ook niet normaal om 24 uur stormween te hebben. (De gyn had al na 16 uur zoiets van keizersnee? Nou dat wilde ik dus echt niet.) @Sim: HAHA ja bij het zien van zo'n kleintje groeit het verlangen. @Manootje: Naam: Dolgelukkig is vanzelfsprekend ik wilde een alias die mijn gevoel echt weergaf zonder dat mensen wisten wie ik was. (Wilde echt de gevarenzone uit zijn) Harmless is een afleiding van mijn echte naam. @Jazzie: Fijn dat je comp het weer doet! @Joki: Stemmingswisselingen heb ik ook maar niet echt extreem gelukkig. @Evy: Balen dat het nog niet echt goed gaat. Sterkte @Sabrina: Wij zijn hoe zeg ik dat met zo min mogelijk emotie.... Hmm opgeschrikt door de keerzijde van het leven en voornamelijk zwanger zijn. Bij kennissen is de grootste angst hieromtrent geen nachtmerrie maar realiteit geworden. Dat heeft ons leven erg aangegrepen en beinvloed zeg maar. Nu koester ik elk schopje krampje en inderdaad moodswings, brandend maagzuur etc. Toch mooi dat ik dat mag meemaken. Hoe zit het nieuwe gips. Kun je een beetje uit de voeten? @Joki: Hoe was het bij de tandarts? @Remmar: Omarm het dat je het niet allemaal kan. Hoeft toch ook niet zolang frummel het goed maakt! @Misssz: Al uit over de echo? @Fairy01: Welkom! Kom gezellig meekletsen! He bah een aanrijding gehad. Vreselijk. Moet je net nu hebben. @Zogelukkig: Ik vind de trappelzak echt een uitkomst. Onze draaikont ligt anders makkelijk bloot zeg maar. @Oemhudaifa: Dus ik ben OemToon en straks OemToon&....? HIHI leuk hoor al die betekenissen van de forumnamen! Zwaai vanuit hier aan iedereen. De eerste nacht is hier goed gegaan. Ga hem nu naar bed brengen voor middagslaapje. Hij zit nog even te kijken naar k3..... Hopelijk gaat het goed!
@zogelukkig, ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je allemaal aan moet schaffen. Ik hoop dat ik je een paar nuttige tips kan geven. Als eerst een slaap/trappelzak mogen de kindjes pas in als ze 4 maanden zijn. Je kan een omslagdoek gebruiken om je kleintje warm te houden in de box of op schoot. Rompers zou ik afraden met lange mouw. Ik heb al een mei kindje en heb ze nooit gebruikt. (wel onder een jurkje met korte mouw of een t shirt met korte mouw.) Ik gebruik het liefst zonder mouw en met korte mouw. Die van de hema zijn het fijnst. Blijven het mooist. Van prenatal en v&d ed gaat het model na 1 x wassen eruit. Wat pakjes betreft zijn de pakjes van de prematuurlijn van prenatal het fijnst. Deze gaan tot maat 62. Je kan ze zelf samen stellen Broekje en shirtje met lange mouw. Is van extra zacht materiaal. Daar onder draag het kindje dus een romper. Ik zou velourse pakjes en sokpakjes afraden. Als ik verder nog tips kan geven hoor ik het graag. Succes en veel plezier met shoppen.!
Mijn man had zomaar bedacht dat een baby wel 8 luiers per dag nodig had, goed he, hihi! Hier ook geen briefjes; als het 3-delig-grijs uit is, komt er een supernanny tevoorschijn! Boffen we maar mee, met zulke mannen!
@Jazzie, dank je, ik hoop ook dat het meevalt vanmiddag. @Remmar, dank je. Ik heb hetzelfde hoor, wat zijn nou 3 ochtenden om te werken. Ik voel me soms echt een halve bejaarde. Ik ga 1 april met verlof. Heb volgende week nog wel een weekje vakantie. Dus ik werk ook nog 19 dagen..! We gaan samen aftellen...! @Misssz, succes morgen bij de fysio. Lek dat je een pretecho laat maken. Ik wil ook. (mannetje wil het niet) @Fairy, welkom.! @Kaatje, dank je. Ik zal het succes hard nodig hebben. Leuke foto's van de sneeuw. @Zogelukkig, wat heerlijk dat je man zo meedenkend is. Heerlijk zo'n man. Wij hebben al een kleintje, dus mannetje is al een hoop gewend en weet al veel. @evy, het gaat niet vanzelf over hoor. Ik zou even de ha bellen. @Harmless, ik moet nog. Heb om half 4 een afspraak. Wat fijn dat het goed ging met je zoontje in zn nieuwe kamer. Vond hij het leuk.?
hey meiden nou heb nieuw gips een stuk lichter! alleen omdat ze nu er weer aan hebben gezeten doet het pijn en dat is minder! dus ga nu lekker ff proberen te slapen. over 2 weken moet ik terug en gaan de pennen eruit en de hechtingen. vanavond probeer ik weer te reageren. gr sabrina
Thanks Joki! Ik had die "zachte" pakjes bij de Prenatal al gezien, ik vind alleen dat er zo weinig keus is in kleur! Wij weten nog niet wat de baby voor geslacht heeft en dat willen we wel heel graag weten, dus wij gaan wel voor de pretecho binnenkort! Verder hoor ik van alle vriendinnen dat Hema goed spul heeft. Ik durf hen en mijn moeder echt niet om raad te vragen, stom he? Bang da'k afga ofzo... Ik ben normaal best een nuchter persoon, maar ik merk dat als het op de baby aankomt, ik alles supergoed voor elkaar wil hebben, maar van bepaalde zaken de ballen echt (nog) niet snap! Lees ik weer iets over "toeschietreflex" ofzo en dan denk ik wasdadanweer? Knap hoor dat jij en andere meiden nog werken, ik zou het momenteel niet volhouden. Heb gistermiddag nog een dutje gedaan.