Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Oei te laat, ik nam die altijd samen 's ochtends vroeg :(

2. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Zogelukkig; Hema is geweldig! Vooral wat rompers betreft. Je hebt erg veel keuze (en vooral voor een meid vind ik). Kocht voor Gwen daar altijd heel erg veel (nadruk op heel veel hahaha).
    In het begin is een romper met korte mouwen of geen mouwen misschien wel erg handig. En dan een overslag romper waar je hem gewoon in kan leggen. Dan hoef je de eerste dagen niet zo aan het hoofdje te frummelen. Ik had een mengeling, je wordt er echt heel snel heel handig in hoor. En lekkere zachte broekjes en truitjes is ook handig, ze slapen veel en liggen er dus alleen maar in. Iets wat dan comfortabel is is dan wel mooi meegenomen. Spijkerbroekjes zijn erg leuk maar volgens mij ligt dat voor geen meter ;)

Maar je kunt natuurlijk wel even op het net naar een lijst zoeken wat je allemaal nodig hebt. Die krijg je als het goed is ook van je zorgverzekeraar. Heerlijk he, kopen kopen en nog meeeeeer kopen (i love it!)

@fairy; welkom! Veel leesplezier, want dat heb je wel nodig met al die kakelkippen hiero :)

Het is echt heel leuk om je kerel zo te zien veranderen als de kleine is geboren. Mijn vriend deed ook super veel van het begin af aan. En nee hoor, hier ook geen briefjes als ik weg ga. Hij verschoont net zo hard als ik en hij doet haar vaker in bad dan ik (vooral nu, het badderen gaat niet zo aangenaam met die dikke buik :) )
    Je ziet dan een hele andere kerel, ik werd spontaan weer helemaal opnieuw verliefd hahaha.

Ik ga even gauw Bill uitlaten en dan mijn bedje induiken. Mijn stuitje doet goed zeer. Baal best want ik heb geen idee wat dit is. Ze vroeg al of ik ooit ben gevallen erop want dit kan dat weer terug komen maar ik heb geen idee. Ben vorig jaar wel is een keer van de trap gevallen, een tree of drie, maar niet dat ik toen ergens pijn had ofzo. En van vroeger weet ik al helemaal niets meer :) ja dat ik lomp was dus het kan maar zo. (nou ja was, ben is een beter woord...)

3. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Harmless: Ik ben dus ook zo, het kan nog veel erger, als het veel erger wordt dan ga ik naar de dokter/geef ik het wel aan. En dan wordt het erger en dan denk ik weer, het kan vast nog erger hahaha. Vandaar dat mijn man zoiets heeft van, als je de 37 ingaat laat ik mijn moeder hier wel slapen, want ik ga echt geen kind op de wereld zetten (hahah die krijgt al krampen bij het wordt weeen. En het is een grapje hoor dat van zijn moeder)

Ja en jij bent inderdaad oem Toon. Inprincipe ben je Oem en dan de naam van de eerst geborene (zo wordt je genoemd) maar je bent straks inderdaad Oem Toon & ... &=wa

@Zogelukkig, Nou mijn man had ook zoiets van, 2 keer per dag schone luier is wel goed toch? Hahahha....Hij is wel heel meedenkend en heeft ook last van nesteldrang. Elke dag gaat hij zijn grote trots (Lees: Babykamer) wel even bekijken om vervolgens af te sluiten met: We hebben echt een leuke babykamer...

Nee mijn man wordt een schat van een vader, maar geen supernanny hahah

Wel leuk dat onze mannen zo meeleven he dames...

@Sabrina, sterkte met die arm zeg, oei...Is het niet toevallig je 'Snackhand'?

@Kaatje K, Je hebt echt een leuk ventje

@Evy...: S balen zo een infectie, ik zou het wel even aangeven hoor.

@Joki, bedankt voor de tips!

@Harmless, Ik denk dat ik snap waar je naar toe wilt. Is in mijn omgeving ook al 2 keer gebeurd en ik ben dus ook echt superblij met elk teken van leven. Ik houd ook overal rekening mee, totdat ik daadwerkelijk ben bevallen.

Oei oei, is al weer laat en ik heb nog een hoop te doen...

Groetjes

4. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @zogelukkig, het is waar dat er weinig keus is in die zachte pakjes. Bij een warenhuis van prenatal heb je wel meer keus.
    Anders even wachten tot je weet wat het geslacht is.
    Het geeft niet dat je er nog niet veel van snapt. Dat komt vanzelf.
    Het is ook dat ik bij prenatal werk hoor. Het heeft bij mij ook lang genoeg geduurd voordat ik er iets van snapte.
    Iedereen heeft ook weer andere ideeen en voorkeuren.
    Maar de HEMA heeft echt goede artikelen. Ik ben echt een hema "fan". haha..
    Veel plezier met shoppen meid.

En van het werken, dat gaat ook nog maar net. Ik lig nu ook lekker op de bank met de laptop erbij.
    Anders hou ik het ook niet vol.

5. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ohw ja....26 weken alweer...gaat hard zeg : S, : D, nog 14 weekjes te gaan

6. @zogelukkig : Trappelzak hebben ze idd de eerste maanden nog niet nodig! Joey had in het begin gewoon de kleertjes aan in bed die hij al aan had en toen hij iets ouder werd en zijn eigen bloot trappelde kreeg hij een trappelzak aan.

Rompertjes hebben wij verschillende soorten gehad... Ook om uit te proberen welke voor ons nu het fijnste en gemakkelijkste waren.
    De lange mouw rompers hebben wij hem ook haast niet aan gegeven!
    Vond dat met dubbele mouwen niet erg handig en zat allemaal zo frotterig.
    Gewoon korte of geen geen mouw ! Je kleed ze toch lekker aan...
    wij hadden de rompers met drukkertjes onder dus niet die omslag dingen.
    Vond die met drukkertjes juist handig want als je ze moest verschonen gewoon broekje uit en drukkertjes los en hoppa verschonen maar!

Kleertjes : in het begin echt die babykleertjes juist omdat die zo makkelijk zijn ! die 2 delige pakjes of een pakje uit 1 zonder voetjes eraan.
    wij hadden er 1 met voetjes eraan maar als ze ook maar iets grotere voetjes hebben passen ze al niet en heb je er niets aan... Ook zonde!
    Ons joey had altijd die prenatal sokjes met die plak dingetjes aan de onderkant ( in verschillende kleuren bij prenatal)
    Of van die zootjes aan ...
    Die zachte slofjes die schoppen ze meteen uit dus dat is niks!
    En idd naar de stog hoef je echt nog niet te kijken hoor want ze kunnen zich idd moeilijk warm houden zelf... Ons joey is begin juli geboren en was toen super mooi weer maar toch lag hij de eerste 4 dagen met kruiken in bed... en een mutsje op!

Mijn man had vrij genomen toen joey geboren was!
    ik lag in bed en hij deed alles met de kraamhulp... hij was ook totaal niet bang om alleen te zijn met de kleine en deed ook echt van alles!
    ik had echt zoiets van o jeee die eerste nacht alleen als dat maar goed gaat... ;) Maar mijn man had dat helemaal niet!

@sabrina : Nieuwe gips zit er dus weer om... wel rot dat het nu weer wat pijnlijk is ... Lekker rustig aan doen!

@Harmless : Met hoeveel weken ben je de vorige keer bevallen ?
    ik ben bevallen met 38 weken en 6 dagen maarja dat wil voor nu ook niets zeggen natuurlijk...
    Wat goed dat de 1ste nacht goed is gegaan! Hopelijk blijft het goed gaan... Ben benieuwd hoe het middag dutje gaat.

@Kroepie: Bij mij zijn de 2 zwangerschappen ook totaal verschillend!

@Kaatje: Jeetje fijn joh dat je man dat allemaal zo goed heeft gedaan!
    toch fijn als ze dat uit hun eigen doen en allemaal weten...
    Lijkt mij ook echt erg als ik mijn man stap voor stap zou moeten uitleggen hoe alles werkt en wat er allemaal moet gebeuren als ik effe weg zou moeten ofzo!
    En vooral als het om de kleine gaat!

7. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Oem, gefeliciteerd.! Ik ook.!
    Gaat zeker hard.

8. Heb trouwens de 2d echo in mijn album gezet van toen ik 25 weken was
    En voor de nieuwsgierige onder ons... De kinderwagen is te bewonderen op onze babysite : www.brusjevanjoey.beebiesite.nl

9. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @oemhudaifa; Wat betekenen deze woorden: Alhamdulillah
    inchaAllah

Ik lees ze elke keer als ik je onderschrift zie maar wat betekend het eigenlijk? Puur nieuwsgierig hahaha.

10. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Marloes,ik hoor natuurlijk bij de nieuwsgierigen, dus heb even gekeken op je babysite.
    Ziet er mooi uit zeg.! Leuke foto's.

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    @Misssz, Alhamdulillah betekent vrij vertaald (Arabisch is heel moeilijk te vertalen naar het Nederlands): Alle lof zij Allah (Dus een dankbetuiging) En inchaAllah betekent: Met de wil van Allah. (Al-Hamd is lof en Cha is wil)

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    @Joki: Ohw ja wij lopen gelijk : P, einde van deze maand gaan de laatste 10 weken in....

Oeeeee ben zo ongeduldig aan de ene kant....

13. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Geduld hebben is idd heel moeilijk. De tijd gaat echt snel, dus het is zo mei.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Christenen zouden dat vertalen met: Geloofd zij God en Met God's wil.

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Joki, ik heb nooit gehoord dat een kindje pas met 4 maanden in een slaapzak mag? hier hebben we die al meteen gebruikt, ik vond het ideaal, en idereen die ik ken doet dat. Wel de juiste maat natuurlijk nemen! als ze te groot zijn kunnen ze erin verzuipen....

En zoals ik al zei is het dus heel persoonlijk welke rompers, de een zweert bij lange mouwen, de ander raadt ze af. Ik zou daarom echt in het begin voor een mix gaan, kijken wat jij fijn vind! En jajaa, de HEMA, die mis ik hier. Ik ga altijd even erheen als ik in NL ben. Hier is het zo truttig en engels. De H&M is nog wel OK, daar koop ik nog wel.

Ik herinner me ook een heel leuk pakje van prenatal wat mijn moeder had gekocht. in het begin was alles namelijk nog te groot, mijn mannetje had maatje 50. Het had een overslagshirtje met groene nijntjes en een wit broekje, dus lekker neutraal. Heeft hij veel gedragen. En mijn jochie had grote voeten maar nooit problemen gehad met die pakjes met voetjes eraan...

MisssZ, ik heb ook vaak last van mijn stuitje. Volgens mijn VK hoort het erbij...

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

17. Heb net gewerkt en lees nu ff bij... best veel voor ochtend dames! hahahah

Heb een gesprek met mijn leidinggevende gehad over het werk en hoe het met me gaat. Hij is tevreden over hoe ik het doe, dus dat is mooi :) En verder istie heel bezorgd over hoe het gaat...
    Ik werk sinds vorige week 6 uur per dag en ik merk dat het me nu al opbreekt... 't is veel zwaarder dan 4 uur per dag.
    Even kijken hoe 't de rest van de week gaat, maar denk dat ik weer terugga naar 5x4 of misschien 4x5... en dan op woensdag niet. Dan kan ik dan ff bijkomen.
    Ben nu thuis en bekaf ,dus duik nu eerst mijn bedje in.

Sorry voor dit ego berichtje, probeer vanavond nog wel even te reageren.
    Liefs

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dankje Marloes!
    Zo zie je maar weer dat het voor iedereen toch persoonlijk is wat je de baby aantrekt enzo. Ik wist alleen niet dat babies het gauw koud hebben.

Ik ga trouwens weinig maat 50 dingen kopen, want als het allemaal goed gaat, komt er wel een flinkerdje uit, maar je moet wel wat in huis hebben, want wat als hij/zij te vroeg komt?

@Kaatje: he, die heeft 4 wielen! Je hebt toch ook een duo met 3 wielen?
    En je weet dat die bakjes smaller zijn dan de single he? Hoe lang kan je ventje er dan nog in?

@MisssZ; heb er al weken last van, loop nu ook bij de bekkenfysio en zij zei ook dat het veel voorkomt. Probeer goed je bekken te kantelen, zodat je op je zitbotjes zit en niet op je stuitje hangt!

19. Ja dat is ook een mooie fijne wagen!
    Nou ga met je mee hopen dat je hem kunt overnemen voor een leuke prijs!

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rompertjes: Ja dat is inderdaad heel persoonlijk. Die omknoopdingen vond ik ook echt niet handig maarja sommige vinden het fantastisch. Lange mouwen, korte mouwen, geen we hebben ze allemaal. In het hele begin deden we lange mouwen aan met het slapen gaan en een volledig pakje (dus met voetjes). Echter na 1 week kregen wij een trappelzak (bij de hema hebben ze die hele kleintjes) en toen zijn we al overgegaan naar de trappelzak. Was volgens de vk geen probleem om dat al te doen. Maar die zachte babykleertjes kun je inderdaad ook gewoon je kleine in laten slapen. In het begin is het toch badderen, voeden slapen, voeden, slapen, voeden, slapen..... Inderdaad uitproberen wat voor jezelf het fijnste is! (Oja die zootjes waren hier ook in no-time uit... Pakjes met voetjes was derhalve toch echt favo)

Ik weet nog goed toen we met Toon thuis kwamen. Maxi-cosi los naar binnen dragen. Hmmmm zou ik hem eruit mogen pakken... :) :) Het is potverdorie je eigen kind. Hoezo onwennig!

@Bud/kroepie: Fijn dat je ook een zo meewerkende werkgever hebt.

@Marloes: Mijn vorige uitgerekende datum was wat vaag, vanwegen een rommelige cyclusmaand daarvoor. Volgens de berekening zat ik tegen de 41ste week aan. Echter was de placenta nog minder dan 500 gram en had hij alle tekenen van een veeeel te laat geborene heel droog etc etc. Dus de vk dacht dat ik wel in de 42 weken zeker zat. Ach we zullen het nooit weten. Overtijd dat was het iig. Gelukkig is nu mijn datum duidelijk. Maar overtijd gaat iedereen bij ons in de fam. (vrouwelijke kant dan)

Leuk he door de 26 weken heen. (En onder de 100 dagen.... Jippie geen 3 cijfers meer!)

Hmm ga maar weer eens klussen. Babykamer opruimen. Wat een rommel maak je in 20 maanden zeg!

Deel Deze Pagina