Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja dat pakje waar jij het over hebt hebben ze nu volgens mij nog maar dan met grijze nijntjes erop ;)
    Wij hadden die toen voor joey ook met die limegroene nijntjes!
    En in het oranje hadden we hem kado gehad...
    Leuke en makkelijke pakjes idd!
    Je hebt ook heel veel van zwelgje... met dat draakje... Dat kan ook voor beide...

2. Ja ons joey had een tempratuur die echt wat te laag was... Die heeft echt de kruiken nodig gehad en een muts op de hele dag!
    Toen de temp. beter was hoefde hij het mutsje niet meer op en kodnen de kruiken weg!
    Baby's kunnen zich schijnbaar niet makkelijk zelf warm houden...

Maatje 50 hadden wij eigenlijk maar 1 setje van toen...
    Ik had een behoorlijke buik en wij zijn allebei nogal groot dus we dachten echt dat het ook een vol kindje zou zijn haha
    Maar toen joey geboren was was hij heel klein... Slechts 45 cm :D
    We hebben dus als mensen vroegen wat we wilden hebben maar kleertjes maatje 50 gevraagd ;)

en je hebt snel zat iets bij gehaald toch!
    wij hebben nu ook maar 2 setjes maat 50... mochten we meer nodig hebben is dat zo gehaald ;)

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zogelukkig, volgens mij hebben ze altijd 4 wielen? maar ze zwenken wel, en hij rijdt net zo lekker als de enkele.

Mijn vriendin heeft er ook een en haar dochter van 3 en een half zit er nog in, dus dat is geen probleem...

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik had ook een groot kindje verwacht, mijn man en ik waren flinke babies. Mijn zoontje was best lang (52 cm) maar licht (2950 g) en hij heeft nog heel lang maat 50 gedragen. ik had daar niets van haast dus mijn moeder heeft toen snel wat dingen gehaald. ik vond het geen gezicht in maat 56, hij zag er dan zo schriel en verzopen uit...

5. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze vent heeft 1 dag wat moeite gehad met zijn temperatuur. Dat was de dag dat hij geboren was. Daarna had hij het alleen warm. Zijn dagen geweest dat hij alleen zijn luier om had. HAHA De periode waarin we bevallen speelt zeker mee in de temp.

Maatje 50 heeft onze vent ook lang gedragen terwijl hij bij geboorte toch 52cm was en ook zeker niet de magerste. Alleen wij zijn allebij vrij klein dus hadden wel het eea liggen ervan. Maar zal inderdaad niet te veel 50 in huis halen. Je krijgt zeer waarschijnlijk een hoop en ik heb echt van veel mensen gehoord dat 50 maar kort van toepassing was. (Wij wel een tijdje maar 56 heeft onze vent weer amper gedragen...) Ieder kind is anders. (Vrienden van ons dachten een heel groot kind te krijgen, hebben uiteindelijk een paar weken met onze kleertjes gedaan, hij was zo scheetig klein ;) )

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah gos! :)
    Ik hou nu al zo veel van hem of haar! Het idee dat er straks een mensje is dat voor de helft uit jou en voor de helft uit je partner bestaat en toch een heel eigen individu is, dat geeft me soms zo'n onwerkelijk gevoel; dat je dat MAG meemaken! Gaan we weer met HET WONDER!
    En jij hebt helaas nu van dichtbij meegemaakt dat het allemaal helemaal niet zo vanzelfsprekend is, dan lijkt me ieder schopje of kwaaltje extra bijzonder! ;)

7. zogelukkig

Je hebt gelijk zie ik in de folder! Wel lekker grote wielen ook!

8. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Meiden

Nou ben vandaag weer op controle geweest. Mijn bloeddruk is nog steeds laag namelijk 90/50. Ik had dat wel verwacht, want ben nog steeds vaak duizelig en duf. Maar weer aan de drop ;) . Ik had vandaag voor het eerst allebei mijn meiden meegenomen. Ze vonden het echt heel interessant en leuk. Dus al bij al wel goed.
    Zo ga nu even bijlezen.

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ik las snel iets over de temp bij een pasgeborene en de kleertjes

Ik ben 2x in de zomer bevallen. Maar bij Fiene, de jongste, was het echt het toppunt. Ik lag met 37 graden in het kraambed, echt waar. We hebben wat afgezweet :) . De meest baby;s lagen toen zonder kruik en met alleen maar een rompertje in bed. De verloskundige vertelde toen dat ze dat nog nooit had meegemaakt.
    Dat zullen we nu waarschijnlijk niet meemaken ;) .

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan heb ik er ook nog 1 voor laat ze maar lachen:

Onze eerste nacht met onze pasgeboren boef. Temperen doe je dan iedere verschoning (iig dat moesten wij) Om 3 uur 's nachts had meneer verhoging. In alle ijl het noodnummer van de kraamzorg gebeld. Help onze vent heeft verhoging. Zij: "Mevr. wat heeft ie aan". Ik: "Luier, romper, shirt, broek, dekentje, mutsje". Zij "Zit er ook nog een kruik in de wieg.?" Wij : "Ja 1". Zij: "Mevr. heeft u airco?" Wij: "mmm nee?" Zij: "Mevr. weet u wel hoe warm het is buiten..... Hij heeft het gewoon warm, haal die kruik en het dekentje er maar in ieder geval uit en laat hem even wat drinken..." Gedronken en de volgende temp ronde was het weer hersteld... :) Kluns he ;)

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat mooi dat je het echt al zo voelt. Instinct he... (Ik vond ook dat ik anders naar mijn eigen ouder ging kijken ineens..

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

haha harmless, die is mooi. wij hadden het eigenlijk andersom, maar dat was dan ook november en het was toen net flink koud buiten. in engeland zijn ze vrij spartaans met de temperatuur. Het voorschrift was romper en pakje, dan twee van die dunne gehaakte katoenen dekentjes en laken alleen. Of alleen slaapzak, geen deken. En dat bij 18 graden kamertemperatuur. Dus wij dat braaf doen, die arme jongen huilen, wilde niet slapen. Toen dacht ik, ik zou het gewoonweg steenkoud hebben onder die dunne dekentjes, bekijk het maar met de voorschriften! Dus in slaapzak, dan alsnog die dekentjes. En bed lekker voorverwarmd met kruik. Nou, vanaf toen sliep hij heerlijk.

Je mag hier ook geen kruik in het bedje en geen mutsje op in bed ivm wiegedood. Wij deden altijd de kruik in het bed en dan kruik eruit, baby erin. Dat ging prima. Maar het was een heel geklooi, we hadden toen geen centrale verwarming. Wel lekker dat het straks zomer is, en niet zo bar als toen!

Zo, ik ben zo'n beetje klaar met werk. Donderdag en vrijdag overdracht met een aantal mensen, maar voor vandaag is alles af, heb alles klaar liggen voor de overdracht... Maar moet nog een half uurtje, vroeger dan dat durf ik echt niet weg... Vandaar mijn hoge activiteit op het forum vandaag!

Maar morgen lekker eerst een dagje vrij.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Trouwens inderdaad, wat je zegt Harmless, ik ging ook heel anders naar mijn ouders kijken. Jeetje, dat ze dat allemaal voor mij gedaan hebben vroeger! Dat besef je je niet!

En zogelukkig, dat wonder gevoel wordt alleen maar meer. Elke keer als ik mijn zoontje zie lopen vind ik het weer een wonder. Hij is echt een ontzettende kruising tussen mij en mijn man, geweldig! En hij leert zo veel en snel de laatste tijd, ik ben dan zooo trots. Andere mensen vinden het vast helemaal niet interessant dat hij bijvoorbeeld voor het eerst de houten puzzel helemaal alleen gedaan heeft, maar ik kan zoiets echt wereldnieuws vinden, en helemaal erin opgaan. Vooral kinderloze vrienden kun je hiermee gek maken, die snappen het echt niet!

14. Joh... dat wordt alleen maar mooier...
    De eerste keer dat ze een toets hebben en een mooi cijfer halen *glim*
    Of zoals die van mij... instromen op VMBO kader en dan bij het 2e rapport al doorstromen naar MAVO... *glim glim*

Heerlijk is 't allemaal!
    :oops:

15. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    hahaha heerlijk he dat pauwgevoel! Ik ken het ook met Gwen. Als ze weer iets heeft geleerd en dat de hele dag laat zien (nu heel erg met dierengeluiden na doen). Heerlijk. En ze zijn zelf dan ook zo trots. Dat gevoel wordt idd alsmaar sterker en sterker.
    En ook hier iemand die anders naar mijn vader en moeder ben gaan kijken. Toch een beetje extra respect wat er bij komt denk ik.

@Oemhufaida; bedankt, ik dacht al dat ik die kant op moest denken.

@Marloes, gave wagen hoor! Maar ik vind ze zo breed... Ik ben zo gewend aan mijn smalle wagen.

@Kaatje; Ik ga voor je duimen dat je vanavond die wagen kunt kopen voor een leuk prijsje. Grappig met dat vachtje erin.

@temp; Gwen die is ook in de zomer geboren en zij kon zichzelf heel goed warm houden. 1 nacht een mutsje op gehad en dat was het. Ben benieuwd hoe dat nu is. We hebben wel een paar dagen een kruikje in het bed gehad, 's avonds dan om het voor te verwarmen. Dat dan weer wel. Het ligt er ook aan hoe groot je kind is denk ik, zwaar dan bedoel ik. Gwen was 4050gram en 53 cm. Dus die was niet zo heel erg klein.

Jeetje Sim wat een lage bloeddruk. Lekker dropsnoepen dus! Dat je nog niet omgevallen bent :)

Ik heb een neurotische hond in de kamer, denk dat hij moet plassen :)

16. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Soo, heb vandaag gewerkt ben blij dat ik weer thuis ben. Heb heel wat bij te lezen zag ik :) ... Ik ga zo even douchen terwijl manlief eten kookt.

Erg leuk om te lezen hoe sommige over de bevalling en baby denken. Het komt nu allemaal een beetje dichterbij door dat gepraat (tenminste dat gevoel heb ik). Alhoewel ik zo nu en dan nog een ongebruikelijk gevoel heb waarin ik het zo'n wonder vind dat er een klein mensje binnen in me groeit.

Ik ben wel een beetje 'bang' gemaakt door dat hele principe dat je na je 27ste week de baby elke dag moet voelen bewegen/schoppen. Ik voel de baby nu ook wel elke dag een beetje rommelen daar binnen, maar soms de hele dag niet en in de avond een klein schopje (waar ik me dan goed aan het concetreren ben of het wel de kleine is). Ik ben dan ook best 'angstig' om die week in te gaan, hebben meer meiden hier last van?

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Zonstraal: Ja ook ik denk ieeeeeeeeeeeeeeeeek. Wat als ik nou een dag de kleine niet voel. En vanaf welk 'moment' tel je. Vorige keer vond ik dat ook zo lastig. Ben maar blijven hopen op een schopje elk moment van de dag. Zal nu wel niet anders zijn vrees ik. Gelukkig is het een actief baasje dus voel hem nu al veel.

18. zogelukkig

Mijn baby beweegt gelukkig sinds een paar dagen wat meer; ik vond het ook niet leuk dat de jongeheer of jongedame niet zo aanwezig was. Had ik er ook nog heel erge bekkenpijn bij opeens en dan schiet er weer vanalles door je hoofd!
    Ik heb een voorliggende placenta en een speklaagje, dus erdoorheen trappen gaat nog niet, maar dat gerommel in mijn buik mag van mij de hele dag duren, dat vind ik zooo gezellig! Ik praat dan ook tegen de baby, doen jullie dat ook?
    (Maar ik praat tegen alles hoor; zelfs tegen m'n kippen, haha!).

Ik word bijna 40 en heb al heel wat babies de revu zien passeren.
    Maar ik vond eigenlijk nooit een baby echt heel mooi ofzo, wel schattig, maar mooi? Nee.
    Ik denk dat je zo supertrots bent op je eigen nakomeling!
    Ik ben ook heel benieuwd op wie hij of zij gaat lijken! Ik hoop een beetje meer op mijn man, mijn man hoopt op mij, grappig he!
    Er was altijd wel een kinderwens, maar het kwam er nooit van.
    En nu pas begrijp ik al die zwetsende moeders die ik voorheen nooit begreep en waarvan ik regelmatig dacht: "Zucht, heb het eens over iets anders dan je kind zeg!".
    Maar ik ga vast en zeker ook zo'n moeder worden hoor! ;)

19. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    dag dames... pfff.... ik verveeeeeeeeeeeeeel meeeeee!

Dat plat moeten liggen is helemaal niets! hahahaha... maar ja! :x

Heerlijk om jullie verhalen te lezen hoor! Ik lees nog steeds fanatiek mee! En herken heel veel! hihi Dat wondergevoel zogelukkig heb ik ondanks die rottige bekken ook enorm! Vooral als ie dan even lekker draait ofzo,... heerlijk vind ik dat.

Nou meiden blijf lekker veel kletsen dan heb ik lekker veel te lezen! Soort vervanging van de boeken! hihi

KNUFF!

20. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    WOW aankomende vrijdag al 28 weken! :confused:

Deel Deze Pagina