Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    beweging:
    Ik voel onze meid nu ook elke dag hoor, de ene dag is ze al wat actiever dan de andere, dus ik maak me geen zorgen.
    Gisteren had m'n vriend z'n hand op m'n buik en ze bewoog zo hard dat je m'n buik zag bewegen, dat was super :D . Ook het dochtertje van m'n vriend heeft haar zusje al gevoeld, voor de aller eerste keer een baby voelen in de buik, dat vond ze zó speciaal.

@alle BI slachtoffers: veel sterkte, dit komt blijkbaar toch wel héél veel voor hé. Met m'n hernia loopt alles nog goed tot dusver, hopelijk blijft het zo.

naamverklaring: bij mij is het gewoon m'n voornaam Evy en het jaar dat ik geboren ben 77.

@joki: en tandpijn is ook zo'n heel moeilijk te verdragen pijn hé, hopelijk voel je je vandaag al wat beter.

@kaatje k: dat is idd balen zeg, hopelijk vind je snel weer een wagen.

@JoMi: dan ben je blij zeker dat de verhuis erop zit? Dan zal dat weekendje Centerparcs je deugd doen. Wij gaan in maart ook nog eens een weekendje naar Centerparcs, nog eens lekker ontspannen voor de baby er is.
    Beterschap voor je mannetje hé.

@kroepie: het dochterje van m'n vriend wordt in juni 10 en we beginnen nu die puberkuren al komen. Tja we moeten erdoor hé!

Heb dan naar de gynea gebeld en hij zei me dat ik gyno-daktarin moest beginnen gebruiken, dus vlug naar de apotheker en ben sinds gisteren aan het smeren gegaan. Ik hoop dat ik er binnen een weekje vanaf ben ;)

Begin nu iets beter te slapen, maar toch nog niet zoals het moet, denk dat het terug in orde zal zijn wanneer ik van m'n infectie vanaf ben.
    Slaap nu ook met een extra kussen tussen m'n benen en dit blijkt toch ook wel te helpen.

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Wat is er weer veel geschreven..

@Joki buddy: Je tandartsbezoek zit er gelukkig op. Vervelend he.. maar nu ben je er (hopelijk) voor een tijd vanaf.
    @Remmar: is toch prima als je af en toe ff langskomt. Gewoon meekletsen als dat lukt. 17 maart schiet al op. Ik ga 1 april met verlof en neem misschien daarvoor nog een dagje vrij, dan zou 27 maart mijn laatste werkdag zijn. Klinkt ook al best dichtbij.
    @Misssz: de nesteldrang komt zo nu en dan boven. Af en toe moet er ineens wat gebeuren (nu moet er bij ons ook nog best veel gebeuren voordat het klaar is, maar goed). Leuk dat jullie nog een pretecho gaan doen, wij hebben het bij onze dochter wel gedaan, maar nu wil ik eigenlijk een fotoreportage van mijn zwangere buik laten maken. Iemand trouwens een tip voor een goede fotograaf in de omgeving van Rotterdam?
    @Fairy01: welkom, dat zal ff wennen zijn van die heftige werkweken ineens niks..
    @Zogelukkig: zie dat je al veel tips hebt gehad over rompertjes ed. Ik vond rompers zonder mouw in het begin het makkelijkst, vond dat zo'n gepruts met die armpjes door die mouwtjes, maar onze dochter in medio juni geboren en toen was het erg warm. Pakjes uit één stuk vond ik vreselijk, onze dochter heeft de eerste dagen van die overslagtruitjes gedragen (lekker makkelijk), maar al snel shirtjes en broekjes of rokjes/jurkjes gedragen. Maar zoals ook alblijkt uit alle verhalen heeft ieder zijn smaak en voorkeur! En ja ook hier een I love HEMA type.
    @Kaatje: wat een cute zoontje heb je. En prachig die sneeuw, hier is het nu ook wit. Dat groen/witte Nijntje pakje ken ik.. het zat in mijn ziekenhuistas, dat was het eerste pakje dat onze dochter heeft aangekregen, zo'n schattig pakje!
    @Sabrina: heb wel met je te doen zeg.. al behoorlijk zwanger en dan ook nog al dat gedoe met je arm. Sterkte en ik hoop dat de pijn snel zakt.
    @Kroepie: fijn zeg zo'n meelevende en meedenkende leidinggevende..
    @Harmless: dat onwennige herken ik! Ik durfde onze dochter de eerste dag ook eigenlijk alleen maar vanuit haar ziekenhuisbedje te bekijken. Heb haar helemaal niet zelf uit dat bedje gehaald (de verpleegkundigen wel hoor). Thuis moest ik haar ineens oppakken en de trap op en afdragen etc, spannend! En oh dat verhaal over die eerste nacht, zo herkenbaar.. bij ons was het omgekeerd. Het was 35 graden binnen en de kraamhulp had aangegeven dat onze dochter (2 of 3 dagen) wel in haar romper kon liggen. Bij het tempen was ze ineens maar 35.5. Ook het noodnummer gebeld, aangeraden om haar aan te kleden en in bed te leggen met een kruik. Maar ja.. een kruik maken hadden wij niet geleerd met een buitentemp van 37 graden. Heb wel even een traantje weggepinkt hoor, maar ALLES is goed gekomen!
    @Marooz: gewoon even een dikke knuffel.
    @Mamasan: nee he BI en zeker met een kleintje in huis zal dat niet meevallen. Sterkte ermee.
    @Jomi: laatste dagje werken.. en dan vakantie (nou ja.. je zal druk genoeg zijn). Hopelijk goed nieuws voor je bloeddruk.
    @Kroepie: ze zeggen wel eens kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen. Als ik het zo lees kan ik me er alles bij voorstellen. Niet leuk.. maar echt pubergedrag.. en ga daar maar eens goed mee om...

Ok nu nog even over me, myself & I:
    Heb het kraampakket van mijn zorgverzekeraar binnen. Het zat weer vol met spulletjes waar je erg blij van wordt (lees: pakken kraamverband groot en nog GROTER, netjesbroekjes, matjes, zeiltjes, alcohol etc etc!. Er zat wel een luiertas bij, altijd handig om er eentje extra te hebben).

Ben gisteren met onze dochter naar het theater geweest. Bij ons in het theater was een peutermorgen. We zijn naar een voorstelling geweest die ging over wat je allemaal moet doen voordat je naar bed gaat, dus uitkleden, wassen, tandenpoetsen etc. Het was allemaal heel herkenbaar voor haar en ze vond het heel leuk. Ik zelf vond het ook leuk, maar moest bijna een uur zo'n beetje dubbelgevouwen op een klein bankje zitten. Pfoe.. dat viel niet mee. 's Middags hebben we allebei ruim 2uur geslapen, HEERLIJK! Vooral omdat onze dochter bijna nooit meer slaapt tussen de middag.. maar nu dus wel en ik ook!

3. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Balen Kaatje dat hij zo voor je neus weg is gegaan... Dat is echt naar...

Sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw. Ik vind het ook heel erg leuk. En die hond vindt het nog leuker! Gisteren toen ik terug kwam van de paarden (wat niet zo'n succes was want het was wel enorm glad op de weg) ben ik met hem een groot stuk gaan lopen. Meneer ging alleen maar rennen, en half uur lang whahaha :) Beest spoort echt niet. En denk maar niet dat hij moe is als we thuis komen, dan zit hij me nog aan te kijken van gaan we nog iets doen :)

Kroepie, heerlijk zo'n pubermeid. Wordt alleen nog maar erger ;) hihi hoeft natuurlijk niet maar ik was echt een ellendeling vroeger. Moet zeggen dat mijn ma het redelijk heeft opgelost al zou ik het anders doen denk ik. Good luck!

Ik ga eerst even snel stofzuigen en een boodschappenlijstje maken. Daarna lekker de buitenlucht in, zorgen dat ik niet teveel mee neem want dan past het niet meer onder de speedy.
    Vanmiddag naar de fysio, ben zo benieuwd want gisterenavond was het weer auw. Misschien toch niet meer op harde dingen zitten. Let er nu wel op dat ik op mijn zitbeentjes zit maar goed het helpt niet heel erg eerlijk gezegd. Ik had het bij Gwen ook maar niet zo erg hoor. Dan had ik het wel onthouden denk ik (al is dat wel een lastige opgave hahaha)

Ik kom straks wel weer even reageren.

4. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @kippie; heb gisteren babyfocus gebeld en 18 februari om 19:30 mogen we naar onze man gaan gluren. Dames wisten jullie dat een 20 weken echo volledig vergoed wordt (bij de meeste) en dat een pretecho voor 80% vergoed word. Vraag het maar eens na bij je zorgverzekeraar!

Whahaha jaaaa die kraamverbanden! Heerlijk! Moet wel zeggen dat het ideaal is hoor op dat moment maar als je ze voor het eerst in je handen hebt, whahahaha.

Je bent wel weer heerlijk uitgerust lees ik zo. Leuk hoor naar het theater!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

kraampakketen, tja, dat heb je hier allemaal niet. maar ik vraag me af of je het allemaal nodig hebt, ik heb het helemaal niet gemist! Ja, die grote maandverbanden had ik natuurlijk wel gekocht, maar netjesbroekjes, zeiltjes, alchohol, ik heb het niet gemist... bij een thuisbevallingen nemen de VK alles mee wat je nodig hebt verder... geen idee wat dat was, ik was er mentaal niet helemaal bij!

leuk dat jullie nu ook sneeuw hebben. hier ligt het nog, maar het dooit een beetje dus ik weet niet hoe lang nog.

Ben nog steeds aan het balen over die wagen. Ik stond uren lang bovenaan, dan wordt er in de laatste 2 (!) seconden een bod gedaan, dus ik was kansloos, geen tijd om eroverheen te gaan. Erg flauw! Er staan nu alleen maar weer zwarte op, en dat zelfs maar 2, en geen in de buurt. Baal, baal, baal.

Maar goed, we hebben nog even. Mijn man zei al heel lief dat we anders toch wel een nieuwe kopen, kan ik elke kleur uitzoeken die ik wil!

Ik ga zo lekker aquafitten, en dan even de healthroom in, jacuzzi & steamroom. Verder weer tig wassen draaien, fijn zo'n vrije dag!

6. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    He Kaatje wat balen van die wagen. Heb dat ook wel eens gehad met Ebay, alhoewel Ebay in Engeland/Amerika volgens mij een stuk populairder dan in Nederland. Ik kijk er bijna nooit meer op. Wel lief dat je mannetje heeft aangegeven een nieuwe te willen kopen. Ben benieuwd wat het nou eindelijk wordt. Veel plezier met de aquafit etc!

7. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    He Dames,

Ik heb alweer een tijdje niks van me laten horen. Mijn hoofd staat er niet echt naar.
    Ik lees wel regelmatig even mee hoor maar heb gewoon niet echt de puf en zin om te reageren.
    Nou ja dat wou ik eventjes laten weten. Er zal vast wel een periode komen dat dat weer veranderd.

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen meiden

zo heb nu alle tijd om te reageren sorry voelde me gister niet lekker na het bezoek uit het ziekenhuis.
    ik heb nu nog wat pijn maar niet veel meer! ik heb nu al geen zin in de 20ste.
    dan gaat alles eraf en de pinnen eruit bah bah!

@remmar dat is niet lekker dat je je zo moe voelt steeds.

@fairy01 welkom bij de kletsclub want we kunnen er wat van hoor.

@buik ja ik herken het in de weg zitten maar al te goed! hier is het helemaal erg. bind je hand maar vast en dan een zwangerschapsbroek aantrekken of naar de wc gaan of iets anders pffff ben blij als me arm het weer doet! sorry voor de EGO in dit stukje

@harmless het gips zit goed een stuk lichter dat is wel lekker alleen wat pijn maar gaat wel weer over!

@joki tanks voor de uitleg aan zogelukkig ik heb er ook wat aan vond al een hoop dingen zo warm lijken nu.

@zogelukkig ik ga in de laatste maanden wat halen dan hebben ze ook weer een nieuw assortiment.

@oemhudaifa nee ha ha het is me linker en ben rechts! maar voor de zwangerschap ben ik net 20 kilo kwijt en dus nu voorzichtig omdat ik het niet weer wil.

@marloes22 heb ff uitgebreid op je site gekeken hoor! mooie site

@kaatje k kun je niet online bestellen via hema?

@wagen wij hebben een topmark rood aangeschaft mooi en niet duur.
    komt ook allemaal met de kamer mee duis nu hebben we wat kleine dingetjes in huis staan en volgende week hoeven we alleen nog maar wat kleertjes en de verzorgings proiducten.

@jomi de pijn is wat minder maar helaas nog niet weg.

@beweging onze kat is weg van de kleine. als ze lekker actief is gaat poes boven op me bujik liggen en gaan der oren op de bewegingen bewegen. zo leuk en lief!
    ja verder zijn wij in de wolken en papa praat steeds tegen der. en lekker pesten met zijn handen op me buik en ze reageerd heel erg op hem maar dan ben ik zowat blauw van binnen.

@kippie75 dank je is ook niet lekker en niet handig.

zo weer 7 pag bijgelezen. nu lekker aan de koffie!

9. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    hi all
    de 3D-4D echo was hele mooie ervaring..lag alleen met de handjes steeds voor gezicht..ik zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen..

10. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heeeeele dikke knuff! En geen sorry zeggen! Ego mag ook ;)
    (hoor wie het zegt.. :oops: haha..

11. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    foto is te groot? vaag hoor lukt me niet

12. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @manny

moet je eerst ff je foto verkleinen links op de pagina staat een link foto verkleinen daar moet je hem openen en oke klikken dan opslaan.

ga dan naar je foto album voeg die foto die verkleind is toe en dan staat ie in je album.

hoop dat ik het goed heb uitgelegd zo.

13. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Dames ben weer thuis
    Heb gisteren ochtend onderzoeken gehad en met mijn nieren en galblaas is niks mis gelukkig geen nierstenen of stuwing, en ook hebben ze gekeken of ik geen weeen zou hebben en dit was gelukkig ook niet aan de hand wat het wel is is een raadsel, moet gewoon mijn medicatie blijven slikken voluit en doorgaan met cesartherapie en voor de rest rust rust en nog eens rust gisteren vroegen ze wat ik wilde of nog een nacht of naar huis toe nou dat liet ik me geen 2x vragen dus ben met mijn moeder meegegaan die was er toch en ben lekker naar huis toe gegaan, moet over 2 weken weer terug komen in ziekenhuis en dan willen ze wel kijken of het beter gaat of dat er nog steeds pijn zit, maar met d ekleine gaat alles heel erg goed heb ook 2x aan de ct gelegen en hartslag is helemaal oke.

Groetjes van ons en hopelijk mag ik nu thuis blijven.

14. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @kaatjeK: Dat vind ik het probleem met dat Ebay. Er zitten echt altijd mensen te wachten totdat de biedingen bijna gesloten zijn en dan net op dat laatste moment 'de bieding' doen. Een verschrikking vind ik het. Gelukkig kun je evt. ook nog voor een nieuwe gaan.

@Marloes: Middag dutje ging redelijk. Nieuwe kamertje is nog een stukkie lichter moeten we wat aan doen. Genoten van je ijsje?

@Jomi: Hoe was je bloeddruk? En is je manneke al wat beter?

@Joki: Oooh de prenatal. oei leuk! Je zit er middenin HIHI

@Kroepie: Leuk he dat die beesten zo enthousiast zijn over een beetje sneeuw! Hmmm dat puberaal gedrag van je meisie.... Erg he. Ooit zal ze je gevoel begrijpen. ;)

@Sim: Rechtop gebleven in de sneeuw?

@Evy: Ja die extra kussen is hier ook alweer in gebruik. Scheelt een hoop vind ik. Hopelijk blijf je nu wat beter slapen!

@Kippie: Ja dat kraamzorgpakket. De eerste keer heeft dat echt op mijnlachspieren gewerkt. Veel te veel watten gehad. Maar al het extra wat je overhoud kun je doneren, dus kun je nog wat 'goeds' mee doen. Kraamverband en die netbroekjes heb ik vorige keer goed gebruikt. En een luiertas, haha heb je VGZ? Wat fijn dat je kleine ff lekker geslapen heeft.

@Misssz: Hoe was het bij de fysio?

@Dancevalley: ZWAAI!

@Sabrina: De 20ste alles er al weer af zo dat is best snel gegaan he!

@Manny: Oooh haha dat kiekeboe spelen hadden we de vorige keer ook. Haal die handen eens weg HAHA. Wel lief he het zo eens te zien!

@Ria: Fijn om weer thuis te zijn. En dat alles eigenlijk goed is. Heerlijk meid. Lekker je rust houden he!

Vanavond weer zw-zwemmen. (Gisteren ook geweest) In deze kou vind ik het wel erg lekker.

Verder maar weinig te melden. Druk aan het ruimen en weer aan het werk. Valt me nu wel steeds zwaarder hoor...

15. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Goedemiddag!

Ben vanochtend naar fysio geweest, dit was weer een pijnlijke ervaring. Heb wat oefeningen gedaan en daarna heeft ze me m'n heup even recht gezet .. en toen mocht ik weer gaan :D

Gisteren had mijn man macaroni gemaakt en het was eerlijk gezegd niet te eten ... heb me na het eten nog een boterham gesmeerd. Terwijl manlief dacht dat hij een wereldmaaltijd had voorbereid :)

Manlief komt zometeen thuis hij heeft halve dag vandaag en dan gaan we de gordijnen proberen op te hangen die ik heb gekocht (jaaah jullie lezen het goed, ik heb eindelijk gordijnen gehaald hihi)!
    Ik moet ze wel inkorten maar dat kan met zo'n zoomfunctie en dan moet ik het strijken.

Hier sneeuwt het na gisteren niet meer het is wel ontzettend koud.

Advies gevraagd:
    Ik heb gisteren eindelijk de bevestiging gekregen dat er plek vrij is voor zw. yoga. Maar omdat ik nu heel erg last heb van mijn bekken weet ik niet of dit wel zo'n verstandige stap van mij is om te gaan doen. De lessen kosten €195,- waarvan mijn zorgverzekeraar maar €17,50 van vergoed. Dus €177,50 moet ik zelf in één keer betalen. En ik ben bang als ik dit bedrag betaal en ik ga 1 of 2 keer naar zo'n les dat ik het niet bij kan houden of niks aan vind :oops:
    Wat zouden jullie doen in mijn positie?

Kaatje: Ik vind het een mooie wagen waar je op hebt geboden alleen erg jammer dat je dan net te laat was :( ... wij hebben volgens mij geen merk wagen, wij hebben een nieuwe wagen van mijn ouders gekregen. Een foto ervan staat in mijn album.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb er ontzettend veel baat bij; het is 100x beter dan fysiotherapie in mijn geval. Het zijn allemaal rekoefeningen op een ontspannende manier waarbij je erg op je ademhaling let. De oefeningen bij de fysio op zo'n harde bank bevallen me helemaal niet! Als ik zeg dat het zeer doet, duwt ze m'n knieen nog een stukje verder. Bij yoga gaat alles heel mild. Alles is gericht op het soepel en sterk maken van de bekkenbodem.
    Anders bel je eens met de lerares?

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Zonstraal: Kun je geen proefles krijgen. (Of vraag ik nu iets heel doms) Ik weet namelijk dat de tai tshi hier dat wel aanbiedt. 2x gratis proefles.

18. @zonstraal
    Ik ga vanavond naar mijn eerste zw.yogales.
    Ik hoef nog niets te betalen, ik mag de eerste les gewoon kijken of ik 't wat vind ja of nee. Als ik 't niets vind, dan hoef ik niets te betalen, anders kan ik volgende keer het geld meenemen (of overmaken)
    Bij mij kost 't 120 euro voor 12 lessen.

19. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    de foto lukt niet, hij zegt dat het bestand niet goed is vet vervelend...wilde wel showen

20. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Bedankt voor jullie advies!

Heb net gebeld en een proefles gaat helaas niet, had ook te maken met te weinig aanmeldingen en financien :(

Ik ben nu zwaar aan het twijfelen, ook omdat mijn fysio zei dat ik de oefeningen waarschijnlijk niet zal kunnen bijhouden ivm bekkenpijn.

Deel Deze Pagina