Verdrietige Ego: Mijn 'leuk' dagje uit was al verpest toen ik de pc uit gooide om naar de stad te gaan. Ik zag in mijn agenda staan dat ik de huisarts moest bellen voor bloeduitslag voor mijn HB en Ijzer. Ik kreeg de assistente aan de lijn en die vertelde me dat mijn ijzer toch wel héél erg laag was en dat ik beginnend ijzergebrek had. Toen ik door vroeg of ik dit niet zelf omhoog kon krikken door floradix te gebruiken of nog meer groene groentes etc te gebruiken, vond ze dit toch wel een noodzaak voor mijn huisarts. Ik moest terug bellen tussen 14.00 - 16.00 uur om te horen wat de huisarts me adviseerde. Ik had de telefoon opgehangen en werd helemaal emotioneel ervan . Ik snap niet waar dit vandaan komt. Ik eet gevarieerd en probeer zoveel mogelijk groentes te eten in de week, ik ben al een tijdje gestopt met snoepen, drink elke dag een volle glas vitamine C sap bij maaltijd en lunch, heb nog mijn vitaminepilletjes die ik gebruik, fruit etc. Mijn HB was getest op 7,2 terwijl dit normaal tussen de 7,5 en 10 moet zijn. Mijn Ijzer is getest op 13 terwijl dit normaal tussen de 9 en 30 moet zijn. En voor de rest staan allemaal namen zoals Transferrine, Transferinne saturatie en Ferritine erop, maar ik zou niet weten wat dit betekend. De huisarts had even snel naar mijn dossier gekeken en had gezegd dat ik mijn ijzerkuur moest afmaken, ik wist helemaal niet waar die assisitente het over had toen ze dat zei. Ik heb helemaal geen kuur gekregen, gehad, begonnen of afgemaakt , weten jullie meteen hoe snel hij gekeken heeft naar mijn geval. Toen ze erachter kwamen dat ik bij een gyn loop werd me geadviseerd daar contact mee op te nemen. Toen ik daarmee belde had ze geen tijd voor me en daarom adviseerde de assisitente me om veel ijzerrijke voeding komende week te eten. Ik ben gewoon zo bang dat de baby hieronder komt te lijden Nu kan ik me goed voorstellen dat jullie denken 'Kom op ZonStraal niet aanstellen' maar ik kan het echt niet. Ik heb zitten huilen, huilen en nog eens huilen. Omdat ik graag wil dat de baby niks mankeerd, mijn man en ik hebben een enorm zwaar jaar achter de rug en elke tegenslag die ik nu krijg voel ik dubbel zo zwaar in deze zwangerschap ... het is een ingewikkeld verhaal, sorry als jullie me niet kunnen volgen. Bedankt dat ik mijn verhaal mocht doen
@zogelukkig: hé ben blij voor je dat je tanden 'perfect' zijn . Ik heb onderaan een blokjesbeugel en 21 februari mogen m'n blokjes er na 1jaar en 1 maand eindelijk af, joehoe Ik hoop dus maar dat ik geen 2 weken vroeger moet bevallen . Vind het ook wel jammer hoor, maar we hebben geen keuze hé. Wat zijn bammetjes (lol ik ben belgische hé)? @marloes22 & Harmless: bedankt, maar respect voor jullie die reeds zo'n kleine man of vrouwtje hebben rondlopen. Dochtertje van m'n vriend is al 9, dus daar kan je wel al wat aan vragen hé. @ZonStraal: hé de kop niet laten hangen joh. Ik begrijp dat het even moeilijk is. Te horen krijgen dat er iets niet goed loopt is nooit leuk en zeker nu dat kleine persoontje in je belangrijker is. Maar ik zou niet té snel paniekeren, je waarden wijken ook niet zo héél sterk af. Ik zou gewoon wat extra ijzer innemen. Een baby is sterker dan je denk en zit lekker veilig in z'n cocoon hoor. Dikke knuffel en hopelijk voel je je snel wat beter.
@ZonStraal: Heb dit online gevonden. Hopelijk helpt het je een beetje: Je lichaam zorgt er eerst voor dat de baby voldoende ijzer ontvangt voordat jezelf jouw deel krijgt. Dit betekent dat er bij de aanstaande moeder veel eerder sprake is van een ijzertekort dan bij de baby. Pas bij extreem lage waarden van het hemoglobinegehalte loopt de baby gevaar. Er is dan een grotere kans op een vroegtijdige bevalling of een laag geboortegewicht van de baby.
@Zonstraal: Probeer anders nog zo'n kuur te krijgen. FF bellen voordat ze met weekenrecess gaan. Anders naar de winkel en ook roosvice met extra ijzer halen. Spinazie, brocolli, boerenkool zijn ook heel ijzerrijk. Inderdaad floradix blijven nemen. Dat soort spul. Het is wel waar dat je kindje eerst neemt en jij het met de restjes doet hoor. Die zorgt echt voor zichzelf. Probeer niet te paniekeren! Denk aan je bloeddruk meid! Heb helaas niet kunnen slapen. Voel me heel zwak, en zelfs misselijk ga toch wat proberen te doen in het huishouden. En anders ga ik chillen in bad. Doei
he zonstraaltje. het is niet raar dat je erg emotioneel reageerd, je had mij vanmorgen moeten zien toen de ruitenwissers kapot waren! huilen en gillen. en in jouw geval heb je iets meer recht op verdriet... maar maak je geen zorgen, het komt heel veel voor dat je ijzer laag is tijdens de zwangerschap. en zoals evy al zei is dat juist omdat de kleine parasiet in je buik alles van je steelt. die baby heeft het best, maak je daar niet druk om. je moet wel goed voor jezelf zorgen meid! en ook als je gezond eet kan zoiets gebeuren, jou treft echt geen blaam! en evy, bammetjes zijn boterhammen harmless chill ze
@ZonStraal: ach meid, niet zo vedrietig, het komt goed, echt! In de loop van je zwangerschap neemt de waarde van je hb-gehalte af, zo rond week 30 zit die op z'n laagst. Ik ben benieuwd hoe mijn waarde dan is! Je kan inderdaad zelf al Floradix of Roosvice Ferro nemen. Ijzerrijke producten worden beter opgenomen met vit. C, maar dat doe je al! Hier wat linkjes: http://www.vitamine-info.nl/mineralen/ijzer Ijzer zit in volkorenbrood, vlees(waar), groene groentes, appelstroop, zuidvruchten (rozijnen,abrikozen,vijgen), maar ook in ei, (cashew)noten, tomaten(sap) en peulvruchten. Men spreekt nog niet van bloedarmoede tijdens de zwangerschap als je hb-gehalte 7,2 is! http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE ... 1395122977 http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2481 Sterkte!
He dames, Hier is het erg druk met van alles. Echo was heel leuk gisteren de kleine lag er nu wel goed voor. Heb even het geslacht gecheckt en ook zij maakte er een meisje van. Toch fijn als het nog een keer bevestigd wordt, hihi. Zeker omdat ik nadat alles weg was ik een goed excuus had lekker nieuw te kopen en dan wel op kleur, hihi. Ik heb wel alles bij gelezen, maar het is te veel om op alles te reageren, vooral als je zo moe voelt.. Heb wel een paar leuke foto's gezien van gezinnetjes! @ Missz, hihi wat grappig ook van de zomer op Kos, deze kleine is er verwekt, haha. De foto is er ook gemaakt.. Ahh zielig voor je meisje @ Ria/buddy, jeetje meid zit je echt niet mee he, sterkte! @ Jomi, yeah! @ Marooz, ahh hoop dat het allemaal mee valt meid, duim voor je! Willen hier nog geen baby'tjes zien hoor! @ Zonstraal, tuurlijk mag je hier je verhaald doen, meid. Knuffel! En om je gerust te stellen, die van mij was vorige keer 6.8 en er was geen paniek. Hoe voel je je zelf? Dat is ook een belangrijke graatmeter, en die kleine zorgt echt dat ie overal genoeg heb..
Nog zo gezegt niet té veel kletsen...haha! Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik het even niet allemaal terug lees ...! Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. We hebben echt een super heerlijke week vakantie gehad, Keano heeft ontzettend genoten net zoals wij . Hij ligt nu doodop op zijn bedje, zal zo wel gaan slapen. We hebben lekker gezwommen, gespeeld etc met Keano, ook zijn mijn man en ik samen nog een dagje wezen winkelen (Opa&Oma pasten op Keano) dat was ook weer wel eens heerlijk om met zijn tweeen weg te zijn. Ik zal zo even wat vakantie-foto's plaatsen! Met de zwangerschap ook alles oké, ben vandaag 26 weken zwanger wow het gaat nu echt opschieten hihi! De kleine vond het heerlijk toen ik ging zwemmen, ze begon vrolijk te trappelen hihi. Fijne avond en de foto's volgen zo! Liefs, misspuma